Fretti Ja Kissa?

Mitä mieltä ootte?

Voiko fretti ja kissa olla samassa talossa? Tuleeko ne hyvin toimeen? Ja voisiko ne sitten jättää kahestaan jos en olisi kotona? Ja vielä että kun muuten se fretti joutuisi aina olemaan yksin (siis sillon kun oon esim töissä/koulussa kaupassa ja näin) niin olisko sitte se kissa hyvä kaveri sille sen kaa kun en ajatellu ostaa toista frettiä

10

6598

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissasta

      Yksilöiden luonteesta on kaikki kiinni. Jos kissa ei ole kovin vanha, se todennäköisesti tottuu vielä frettiin. Jos molemmat ovat pentuja, voi totuttaminen olla helpompaa. Mutta takeitahan ei tietenkään ole, jotkut eläimet tulevat juttuun keskenään ja toiset eivät.

      Mikäli ystävystyvät, kissa on fretille oikein hyvä kaveri :)

    • =0)

      Meillä on kolme kissaa 12v. 8v. ja 4v. kaikki leikattuja poikia. Keväällä meille tuli näätä neiti nyt vanhin kissa katselee uteliaana fretin puuhia vaikkei jaksakaan kovin usein osallistua riehumiseen. 8v. pelaa palloa/hiirtä ja antaa fretin pomppia päällään ja ylitseen. Nuorin kateista on kuin paita ja perse fretin kanssa, nukkuvat läjässä, tiimityönä varastavat ruokakomerosta namuja ja pyörivät kimpassa aina kiireisimmän ihmisen jaloissa. xD

      • Joku outo

        Hih!


    • TODELLAKAAN

      OLE MIKÄÄN SEURAELÄIN FRETILLE KUN OLET POISSA

      • KOHTAISIA

        KOKEMUKSIA?


      • Anonyymi

        Että mitä helvettiä se yrittää sanoa?


    • -Mika-

      Meillä kissa 10v. ja kaksi hulvatonta frettiä, alussa kissa katseli ja ihmetteli että mitä ihmeen haisunäätiä tänne on tuotu. Ottivat alussa pari kertaa yhteen ja sen jälkeen kissa on kyllä fretit kiertänyt kaukaa. Emme kuitenkaan ole keskenämme jättäneet kertaakaan, uskon että fretti tappaisi ennemmin kissan kuin toisin päin.

    • Nääty

      Meillä on leikatut kissa pojat 12v. 8v. ja 4v. keväällä tuli frettityttö. Fretti ja nuorin katti ovat erottamaton kaksikko, välillä katti vaatii jopa päästä fretin häkkiin mukaan kun fretti on laitettu jäähylle.

      Vanhin katti on ollut kaveria myös alusta alkaen, vaikka ei kovin aktiivisesti puuhaakaan fretin kanssa. 8v. katti antaa fretille tilaa ja väistää, joskus ei jaksa edes välittää kun fretti hyppii päällä.

      Keskenään ei meillä kamuja jätetä, koska siivo saattaa olla järkyttävä hullun riehumisen jälkeen. Jos jäävät keskenään ei kuitenkaan mitään siivoa pahempaa synny. Kissat ja fretit ovat monessa asiassa yllättävän samanlaisia.

    • musta fretti

      mä haluisin fretin,mut kissa ***** joka paikaan uusista asioista mitä teen!?se ahdistuu viel tosi helpost

    • Syanidi

      Meillä on tällä hetkellä kaksi naarasfrettiä jotka ovat -1v (toinen siis on jo täyttänyt vuoden ja toisella on synttärit kuukauden päästä). Frettien keskuudessa tulee tapahtumaan perheenlisäystäkin. Ja sitten siihen kissaan, joka meillä siis on kuuro kollikissa joka on hieman frettejä nuorempi. Kyseessä on maailman huomionhaluisin ja seurankipein kissa ihmisiä kohtaan jonka olen koskaan tavannut. Aluksi katti pelkäsi ihan tosissaan frettejä ja vanhempi frettityttö näyttikin kisulle kaapin paikan kissan meille tullessa, kuten oli tehnyt nuoremmalle fretillekin tämän tullessa taloon. Nykyään kaikki elää kuitenkin sulassa sovussa ja varsinkin valkuaiset eli nuorempi fretti ja kissa ovat todella hyviä ystävyksiä, leikkivät usein keskenään ja joskus olen nähnyt jopa nukkuvankin yhdessä. :)

      Vanhempi frettinaaras on selvästikin tässä talossa pomo elukoiden kesken, ja kissa antaakin sille tilaa ja väistää sitä jos fretti esim. menee kesken kissan syömisen syömään kissan ruokia. Katti pitää frettien touhujen seurailusta ja joskus jopa nämä leikkivät keskenään kaikkien kolmen voimin. Kaikki lemmikit ovat meillä asunnossa kokoaikaisesti vapaana ja hyvän totuttelun jälkeen voin täysin huoletta jättää ne keskenäänkin kun itse olen poissa.

      Kissa ja frettihän ovat molemmat luonnollisesti suht samalla tasolla olevia petoja, ja yleensä menee niinpäin että kissa pelkää tai vierastaa frettejä niiden omituisen ja kissan nenään voimakkaan petoeläimen ominaishajun vuoksi. Monet kun minuakin kissaa hankkiessani varoittelivat ja kauhistelivat että kissahan syö fretit! Tämä kuitenkin olisi todella epäluonnollista käytöstä kissalta, joten sitä pelkoa eikuitenkaan ole. Fretti ja kissa syövät samoja eläimiä ruoakseen ja ovat ravintoketjussa samalla tasolla. Kuitenkin täytyy muistaa että eläinten luonteet tosiaan vaikuttavat toimeentulemiseen, kuten myöskin hyvä tutustuttaminen ja totuttaminen.


      Lisää freteistäni sekä niiden ja kissan yhteiselosta löytyy blogistani: www.taskuvarkaani.blogspot.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe