Fretti Ja Kissa?

Mitä mieltä ootte?

Voiko fretti ja kissa olla samassa talossa? Tuleeko ne hyvin toimeen? Ja voisiko ne sitten jättää kahestaan jos en olisi kotona? Ja vielä että kun muuten se fretti joutuisi aina olemaan yksin (siis sillon kun oon esim töissä/koulussa kaupassa ja näin) niin olisko sitte se kissa hyvä kaveri sille sen kaa kun en ajatellu ostaa toista frettiä

10

7950

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissasta

Yksilöiden luonteesta on kaikki kiinni. Jos kissa ei ole kovin vanha, se todennäköisesti tottuu vielä frettiin. Jos molemmat ovat pentuja, voi totuttaminen olla helpompaa. Mutta takeitahan ei tietenkään ole, jotkut eläimet tulevat juttuun keskenään ja toiset eivät.

Mikäli ystävystyvät, kissa on fretille oikein hyvä kaveri :)

• =0)

Meillä on kolme kissaa 12v. 8v. ja 4v. kaikki leikattuja poikia. Keväällä meille tuli näätä neiti nyt vanhin kissa katselee uteliaana fretin puuhia vaikkei jaksakaan kovin usein osallistua riehumiseen. 8v. pelaa palloa/hiirtä ja antaa fretin pomppia päällään ja ylitseen. Nuorin kateista on kuin paita ja perse fretin kanssa, nukkuvat läjässä, tiimityönä varastavat ruokakomerosta namuja ja pyörivät kimpassa aina kiireisimmän ihmisen jaloissa. xD

• Joku outo

Hih!

• TODELLAKAAN

OLE MIKÄÄN SEURAELÄIN FRETILLE KUN OLET POISSA

• KOHTAISIA

KOKEMUKSIA?

• Anonyymi

Että mitä helvettiä se yrittää sanoa?

• -Mika-

Meillä kissa 10v. ja kaksi hulvatonta frettiä, alussa kissa katseli ja ihmetteli että mitä ihmeen haisunäätiä tänne on tuotu. Ottivat alussa pari kertaa yhteen ja sen jälkeen kissa on kyllä fretit kiertänyt kaukaa. Emme kuitenkaan ole keskenämme jättäneet kertaakaan, uskon että fretti tappaisi ennemmin kissan kuin toisin päin.

• Nääty

Meillä on leikatut kissa pojat 12v. 8v. ja 4v. keväällä tuli frettityttö. Fretti ja nuorin katti ovat erottamaton kaksikko, välillä katti vaatii jopa päästä fretin häkkiin mukaan kun fretti on laitettu jäähylle.

Vanhin katti on ollut kaveria myös alusta alkaen, vaikka ei kovin aktiivisesti puuhaakaan fretin kanssa. 8v. katti antaa fretille tilaa ja väistää, joskus ei jaksa edes välittää kun fretti hyppii päällä.

Keskenään ei meillä kamuja jätetä, koska siivo saattaa olla järkyttävä hullun riehumisen jälkeen. Jos jäävät keskenään ei kuitenkaan mitään siivoa pahempaa synny. Kissat ja fretit ovat monessa asiassa yllättävän samanlaisia.

• musta fretti

mä haluisin fretin,mut kissa ***** joka paikaan uusista asioista mitä teen!?se ahdistuu viel tosi helpost

• Syanidi

Meillä on tällä hetkellä kaksi naarasfrettiä jotka ovat -1v (toinen siis on jo täyttänyt vuoden ja toisella on synttärit kuukauden päästä). Frettien keskuudessa tulee tapahtumaan perheenlisäystäkin. Ja sitten siihen kissaan, joka meillä siis on kuuro kollikissa joka on hieman frettejä nuorempi. Kyseessä on maailman huomionhaluisin ja seurankipein kissa ihmisiä kohtaan jonka olen koskaan tavannut. Aluksi katti pelkäsi ihan tosissaan frettejä ja vanhempi frettityttö näyttikin kisulle kaapin paikan kissan meille tullessa, kuten oli tehnyt nuoremmalle fretillekin tämän tullessa taloon. Nykyään kaikki elää kuitenkin sulassa sovussa ja varsinkin valkuaiset eli nuorempi fretti ja kissa ovat todella hyviä ystävyksiä, leikkivät usein keskenään ja joskus olen nähnyt jopa nukkuvankin yhdessä. :)

Vanhempi frettinaaras on selvästikin tässä talossa pomo elukoiden kesken, ja kissa antaakin sille tilaa ja väistää sitä jos fretti esim. menee kesken kissan syömisen syömään kissan ruokia. Katti pitää frettien touhujen seurailusta ja joskus jopa nämä leikkivät keskenään kaikkien kolmen voimin. Kaikki lemmikit ovat meillä asunnossa kokoaikaisesti vapaana ja hyvän totuttelun jälkeen voin täysin huoletta jättää ne keskenäänkin kun itse olen poissa.

Kissa ja frettihän ovat molemmat luonnollisesti suht samalla tasolla olevia petoja, ja yleensä menee niinpäin että kissa pelkää tai vierastaa frettejä niiden omituisen ja kissan nenään voimakkaan petoeläimen ominaishajun vuoksi. Monet kun minuakin kissaa hankkiessani varoittelivat ja kauhistelivat että kissahan syö fretit! Tämä kuitenkin olisi todella epäluonnollista käytöstä kissalta, joten sitä pelkoa eikuitenkaan ole. Fretti ja kissa syövät samoja eläimiä ruoakseen ja ovat ravintoketjussa samalla tasolla. Kuitenkin täytyy muistaa että eläinten luonteet tosiaan vaikuttavat toimeentulemiseen, kuten myöskin hyvä tutustuttaminen ja totuttaminen.

Lisää freteistäni sekä niiden ja kissan yhteiselosta löytyy blogistani: www.taskuvarkaani.blogspot.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      89
      1368
    2. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      43
      893
    3. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      13
      827
    4. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      40
      808
    5. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      81
      720
    6. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      90
      711
    7. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      17
      707
    8. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      46
      698
    9. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      58
      648
    10. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      27
      647
    11. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      97
      631
    12. 66
      623
    13. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      43
      601
    14. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      56
      575
    15. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      47
      566
    16. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      9
      555
    17. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      43
      544
    18. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      129
      537
    19. Kylän tielle remonttia?

Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?
      Hyrynsalmi
      13
      512
    20. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      505
    Aihe