Kärpäsistä eroon

fghytr

Apua, pihamme on täynnä kärpäsiä emme voi syödäkään puutarhassa enään kun kärpäsiä on niin paljon. Kylällämme on maatiloja mutta en ymmärrä miten meidän pihalla ja terasilla on ötököitä vaikka asumme jonkun matkan päässä navetoista.Onko olemassa joku myrkky mikä purisi pihalla kärpäsiin ja ruiskutanko sitä myrkkyä kukkapenkkeihin vai minne. En kestä enään, tässä ei ole kyse vaan muutamasta vaan ne tulee parveina.Muutanko kaupunkiin...

3

3527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kärpästenherra

      muistaisin että inkoossa pari vuotta sitten oli samanlainen kärpästenherruus, flegmaattiset kärpaset olivat mattona katossa, viikossa ne olivat kuolleet,,kukaan ei tiennyt miksi ne syntyivät.
      teidän mökkipaikkaa tietämättä, ajattelin että pellot on synnyttäneet, jos niille keväällä levitetty luonnonlantaa, toisaalta 10 pvää on kärpäsen kehittyminen, joten voi olla kukkamulta täynnä koteloita kun tuotu sitä,toisaalta lähelle on saattanut kuolla jokin eläin, esmes peuranraato,ensin munat, sitten kotelot,kärpäsiä siitä tullut ykskas. Jos ne ei muni mihinkään ne kaikk häviävät kun jaksaa kisailla niiden kanssa. Lue odotellessa kirjaa Kärpästen herra

      • ghjuyt

        onko oikeesti sen niminen kirja.. kyllähän nää maajussit täällä ajaa tota paskarundia koko ajan ei oo tullut mieleenikään että ne tulee sieltä, tosiaan ku ne tulee silleen parveina ku yks menee ohi niin tulee toinen , apua tää on siis ikuista


      • olla lähimainkaan
        ghjuyt kirjoitti:

        onko oikeesti sen niminen kirja.. kyllähän nää maajussit täällä ajaa tota paskarundia koko ajan ei oo tullut mieleenikään että ne tulee sieltä, tosiaan ku ne tulee silleen parveina ku yks menee ohi niin tulee toinen , apua tää on siis ikuista

        lantaa levitettynä. Meiltä on noin kolme kilometriä lähimpään maalaistaloon ja silti meillä on kärpäsiä. Ja sitäpaitsi kärpänen ei montaa metriä syntymäpaikastaan liiku elinaikanaan. Kyllä niitä kärpäsen munia on maailma täynnä. ei ne pienet hedelmäkärpäsetkään tyhjästä synny, vaan hdedelmät ja vihannekset ovat täynnä kärpästen munia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe