Peräaukko-ongelmia

tetsonitso

Minulla on ollut kohta vuoden ajan ongelmana peräaukon kutina. Aluksi kutina oli lievempää, mutta nyt jo jokapäiväistä vitsausta. Etenkin iltaisin ja aamuisin tahtoo kutista. Peräaukko on kuiva ja välillä siihen tulee haavaumia. Lisäksi sieltä tulee välillä semmoista limantapaista eritettä. Myös ulosteen seassa olen huomannut valkoisia "lima"kökköjä:/ Tämä kuvailu/selitys oli nyt hiukan epäselvä, mutta toivottavasti jollakin olisi jotain tietoa, mistä tässä kiusallisessa ongelmassa mahtaa olla kyse?! Kiitos ja kuittaus!

5

3688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sekä anusrenkaasta ylipäätään

Periaatteessa peräaukkohan on tunnetuin äärettömin materia.Valkoiset limakököt voisivat kieliä jonkin asteisesta tulehduksesta joko sienen aiheuttamasta tai jostain muusta.Jotkut tulehdukset voivat aiheuttaa limakalvojen kuivumista. Voitele anusrengasta eli peräaukon seutua hyvällä kosteuttavalla voiteella esim etusormella ja kysy rohkeasti apteekista neuvoa olisiko hydrokortisoonisalva esimerkiksi hyvä kuivalle peräaukolle.Onko sulla ollut muuten vatsavaivoja? Ripulia?ummetusta? Oletko pyyhkinyt hyvin ulostamisen jälkeen? Labrakokeet olisi ehkä hyvä tehdä crp:n voisi katsoa ynnä muut perussetit. Oletko harrastanut anaaliyhdyntää? Peräaukko asioissa ja ylipäätään suolistoon liittyvissä sairauksissa gastroenterologi on hyvä. Peräaukkoa voidaan tutkia tähystämällä tai varjoaineella.Normaali tuseeraus on hyvä menetelmä eli työnnetään etusormi pyllyyn ja tunnustellaan peräsuolta sisältäpäin. jos tulee kysymyksiä lisää pyllystä ja muutenkin niin olen aina välillä tavoitettavissa täällä.

• tetsonitso

Kiitos hyvistä vinkeistä. Täytyypä poiketa apteekin kautta huomenna:D Itse olen vähän arkajalka lääkärin suhteen, mutta jos ei mitkään voiteet auta niin pakkohan se on sitten ottaa itseään niskasta kiinni ja suunnata tohtorin puhutteluun:/
        Minkäänlaisia vatsavaivoja ei ole ollut, enkä myöskään ole ikinä harrastanut anaaliyhdyntää. Ja mielestäni takapuolen pyyhkintäni on ollut "täydellistä". Olen muuten myös huomannut, että peräaukkoni ei ole yhtä timmissä kunnossa kuin ennen eli se on normaalia löysempi:D

• olla..

myös hiivatulehdus! Siihen nimenomaan sopii tuo voimakas kutina ja lima.

• tetsonitso

Jos se on hiivatulehdus niin sen varmaan pystyy hoitamaan apteekin voiteilla? Onko mitään suosituksia siitä, mikä on tehokas apu siihen?

• jeri

Moi minulla on kanssa perä aukon kutinaa se alkoi eilen illalla enkä ole nyt nukkunut yhdeksästä kahteentoista voisitteko antaa neuvoja kihomatoja ei ole mutta perä aukko kutisee niin paljon!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      82
      12665
    2. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      17
      11363
    3. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      51
      4583
    4. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      4297
    5. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      16
      4222
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      36
      4030
    7. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      57
      3929
    8. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      42
      3752
    9. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      60
      3490
    10. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      3165
    Aihe