Sain käsiini seuraavan vuonna 1989 julkaistun tutkimuksen:
"Altistuminen homeille, bakteereille ja endotoksiineille puolustusvoimien luolastoissa"
Tutkimuksen tekijöinä ovat silloinen ja nykyinen Pääesikunnan työterveyshuollon ylilääkäri Kyösti Lehtomäki. Pääesikunnan lisäksi tuolloin vuonna 1989 hän työskenteli myös Työterveyslaitoksella. Sitten tekijöiden joukosta löytyy myös toinen hyvinkin tuttu henkilö eli TTL:n Henrik Nordman. Biokemistinä ja mikrobiologina tähän tutkimukseen osallistui myös nykyinen TTL:n päämikrobiologi Marjut Reiman (silloinen Kotimaa). Erinomaisia elektronimikrokooppikuvia tähän tutkimukseen teki silloinen Työterveyslaitoksen laboratoriomestari Tuula Salmi, josta sitten myöhemmin tehtiin oikein oma MOT-ohjelma. Tutkimukseen osallistui myös erittäin pitkälle ansioillaan edennyt nykyinen englantilaisen Birminghamin yliopiston työterveyslaitoksen (Institute of Occupational Health) johtaja Jouni Jaakkola:
http://www.ehjournal.net/edboard/start.asp?id=27721
Kyseessä on siis melko alvovaltainen joukko ainakin sen ajan mittapuun mukaan.
Muistan myös, että tästä tutkimuksesta raportoitiin kiittävästi ainakin yleisradiossa.
Tähän tutkimukseen tietysti ryhdyttiin, koska näissä luolastoissa työskentelevät oireilivat eriskummalisesti ainakin sen aikaisen tiedon mukaan.
Tämän tutkimuksen pääasiallisin tulos oli se, että ei ainakaan homeet, eivätkä bakteereista johtuvat endotoksiinit eivät outoa oireilua voineet aiheuttaa. Sieni-itiöitä näissä luolastoissa oli nimittäin VÄHEMMÄN kuin samaan aikaan luolan ympäristön ulkoilmassa oli. Endotoksiinipitoisuudetkin olivat aivan mitättömät. Näin ollen HOMEET tai endotoksiinit eivät oireilua voineet aiheuttaa.
Ilmanäytteet oli otettu kuinkas muuten Andersenin-keräimellä. Keräysnopeus oli 28 l/min ja näytettä kerättiin vaivaiset 100 l. Siis näytteenottoaika oli alle 4 minuuttia. Tässä kohtaa täytyy tietysti sanoa, että ulkoilmasta otettiin näyte samoilla ajoilla, joten ne ovat vertailukelpoiset tulokset (= todennäköisesti ainoa rehellinen osio tässä tutkimuksessa).
Laboratoriomestari Tuula Salmi on ottanut erinomasia elektronimikrokooppikuvia mm. Penicillium- ja Cladosporium-homeista. Kuviin on liitetty mittakaava, josta selkeästi näkee, että kyseiset itiöt ovat aika vonkaleita, että keuhkorakkuloihin asti ne eivät kyllä pääse. Suuren kokonsa puolesta ne kyllä voivat aiheuttaa astmaa. Jäin kaipaamaan erityisesti näistä luolastoista em. kahden homeen lisäksi löytyneen Aspergillus fumigatuksen elektronimikrokooppikuvaa. Varmaan sellainen oli tuolloin olemassa, mutta se jätettiin pois, koska ko. home-itiön koko on jo niin pieni, että keuhkorakkuloihinhan se pääsee. Mutta kuten sanottu tämän tutkimuksen tekijät toteavat, että näitä normaalin ulkoilman home-itiöitä löytyi vähemmän sisäilmasta kuin ulkoilmasta (tottakai, koska sisään mennyt ilma suodatettiin), niin aivan oikein tutkijat päätyvät toteamukseen, ettei nämä homeet mitään sairautta voineet aiheuttaa.
Andersenin keräimen "luotettavuutta" kuvaa tämä tutkimuksesta löytyvä tieto: Eräästä luolastosta (kohde no 6) ei todettu Andersen-keräimellä otetuissa näytteissä kohonneita bakteeri- tai sieni-itiöpitoisuuksia sisäilmassa, mutta SEM-menetelmällä (= näyte joka tarkoitettu elektronimikroskooppia varten) todettiin korkein pitoisuus. Tämä todistaa sen, miten epäluotettava Andersenin-keräin on.
No sitten tullaan tämän tutkimuksen paljastavimpaan osaan, jossa todetaan, että näissä luolastoissa työskentelevillä oli vähemmän ASTMOJA kuin vertailuryhmän (= terveessä rakennuksessa työskentelevät) työntekijöillä. Niin eihän noin pienet homeitiömäärät mitään astmaa voi aiheuttaa.
Tässä tähän samaan tutkimukseen liittyvästä toisesta julkaisusta ("Maanalaisten tilojen työntekijöiden oireet, viihtyvyys, allergiset sairaudet ja hengitystieinfektiot", tekijät Lehtomäki, Miettinen ja Jaakkola) seuraava ote:
LAINAUS ALKAA
Puolustusvoimien henkilöstöllä esiintyi allergista nuhaa enemmän kuin pääkaupunkiseudun työntekijöillä (=vertailuryhmä), mikä voisi viitata suurempaan biologiseen altistukseen luolastoissa.
LAINAUS PÄÄTTYY
Siis biologinen altistus (=homeitiöt) aiheuttaa allergista nuhaa, koska kokonsa johdosta takertuvat ylähengitysteihin. Allerginen nuha tunnistetaan IgE-vasta-aineista. Sitten tulee tosiaan todella merkittävä tieto, jonka perusteella pystyy myös päättelemään, että kaikki TTL:n vuodesta 1994 (1995) alkaneet kosteusvauriomikrobien aiheuttamat astma-diagnoosit ovat vääriä.
LAINAUS JATKUU
Toisaalta astman, allergisen ihottuman ja silmätulehdusten vähäisempi esiintyvyys ja luolastojen mittaukset eivät tue oletusta.
LAINAUS PÄÄTTYY
Siis näillä luolastojen työntekijöillä on vähemmän astmoja kuin vertailuryhmän työntekijöillä. Huomaa myös, että ”luolastojen mittaukset eivät tue oletusta”. Tosiaan tämän tutkimuksen mukaan näissä luolastoissa oli vähemmän homeitiöitä kuin ulkoilmassa samaan aikaan. Silti luolastojen työntekijät sairastelivat. Tämän tutkimuksen tekijät jättävät ilmeisen tarkoituksella sanomatta, että ongelman aiheuttavatkin BAKTEERIT (kyllä he mainitsevat toki bakteerit, mutta eivät puhu mitään niiden erittämistä myrkyllisistä aineenvaihduntatuotteista) ja niiden erittämät myrkylliset aineenvaihduntatuotteet. Ei siis HOMEET, jotka puolestaan voivat aiheuttaa astmaa. Tämä on se asia, jonka professori Mirja Salkinoja-Salonen on selvittänyt. Aivan varmasti Marjut Reiman biokemistinä on tämän maininnut herroille lääketieteen tohtoreille. Ei noin alkeelllista virhettä voi tehdä kuin tahallisesti.
Ajatelkaa nyt vielä kerran, että näissä luolastoissa oli vähemmän homeitiöitä kuin luolastoja ympäröivässä ulkoilmassa. Tästä pystyy yksinkertaisesti päättelemään, että ongelma ei ole homeet, vaan bakteerit. Bakteeri-itiöt ovat niin pieniä, että ne pääsevät keuhkorakkuloihin asti aiheuttaen meidän sairastumisen allergiseen alveoliittiin. Asian ollessa näin, niin kaikki lääkärit, jotka väittävät kosteusvaurion aiheuttavan astmaa, joko valehtelevat tahallisesti tai eivät tiedä asiasta yhtään mitään.
Niin sanomattakin on selvä, että ongelman noissa luolissa aiheutti kalliohalkeamista virrannut vesi, joka kasteli luolastojen kattoihin ja seiniin ruiskutetun betonin. Jos tuota betonia ei olisi ollut, niin ei kukaan olisi myöskään sairastunut noissa luolastoissa. Minä olin muuten armeijassa Turun Pääskyvuoressa, jossa oleskelimme paljon tällaisissa luolissa.
Tämä ensiksi mainittu julkaisu päättyy toteamukseen, että oli myös sellaisia luolastoja, joissa oli vesivuotoja. Nämä luolastot ovat päällysteety ruiskubetonilla ja mehän kaikki tiedämme, että betoni sisältää maaperäbakteereita (Streptomyces (=sädesieni) ja Bacillus-suku).
Kaikkein viimeisin lause tässä julkaisussa kuluu:
LAINAUS ALKAA
Vesivuodot voivat toimia mahdollisina merkittävinä kontaminaatiolähteinä ja niiden huolelliseen huoltoon tulisikin kiinnittää herkeämätöntä huomiota.
LAINAUS PÄÄTTYY
Eli kyllä kyseiset tiedemiehet ovat jo tuolloin eli 1989 tienneet, että ongelman aiheuttaa kostunut betoni ja siinä kasvavat määperäbakteerit.
Huvittavaa tässä tutkimuksessa on myös se, että väittävät bakteerikontaminaation lähteinä olevan ihmisen, ei siis kosteusvaurion. Ilmiselvästi luolastot no 2, 5 ja 8 ovat kosteusvaurioituneet, koska sisäilmassa on huomattavasti enemmän bakteereita, kuin ympäröivässä ulkoilmssa. On aika hölmöä myös laskea keskiarvoja samaan taulukkoon, jossa on sekä terveitä, että kostuneita luolastoja. Ihmettelen myös sitä, että Marjut Reiman ei ole osannut tuolloin muka bakteerikasvuston joukosta eritellä "sädesieniä".
Muistakaa, että keuhkorakkulatulehdus on petollinen sairaus: se ilmaisee vasta sitten itsensä, kun kaikki on jo myöhäistä. Juuri tämän vuoksi terveydenhuoltojärjestelmämme lähti valehtelun tielle. Toinen motiivi on tietysti raha. Suurin osa näistä valtion, kuntien ja seurakuntien rakennuksista on piloilla johtuen kostuneesta betonista. Ajatelkaa nyt, että terveydenhoitojärjestelmämme toimii juuri päinvastoin kuin sen kuuluisi toimia. Tämä on pahin ihmisoikeusrikos, mitä koskaan on tapahtunut ns. sivistyneessä maailmassa rauhan aikana.
Vastaan mielelläni esitettyihin kysymyksiinne.
ystävällisin kesäterveisin
Pekka Nikkola
tutkiva TTL-Af-allergikko.
Ei homeet vaan BAKTEERIT !
67
2785
Vastaukset
- ???
" Erinomaisia elektronimikrokooppikuvia tähän tutkimukseen teki silloinen Työterveyslaitoksen laboratoriomestari Tuula Salmi, josta sitten myöhemmin tehtiin oikein oma MOT-ohjelma."
- Katso kyseinen MOT-ohjelma kerran vielä, niin toteat mitä mieltä professori Salkinoja-Salonen oli Tuula Salmen pätevyydestä. Tietääkseni hän ei myöskään koskaan ole ollut työterveyslaitoksella töissä.
”Tutkimukseen osallistui myös erittäin pitkälle ansioillaan edennyt nykyinen englantilaisen Birminghamin yliopiston työterveyslaitoksen (Institute of Occupational Health) johtaja Jouni Jaakkola:”
Jaakkolan 2000-luvun tutkimuksia maanpäällisissä hometaloissa:
2005:
”Home Dampness and Molds, Parental Atopy, and Asthma in Childhood: a Six-year Population-based Cohort Study”
- Tutkimus osoitti lasten astman ja homevaurioiden yhteyden
2002:
”Indoor dampness and molds and development of adult-onset asthma: a population-based incident case-control study.”
- Tutkimus osoitti aikuisväestön astman ja homevaurioiden yhteyden- nisuiisu
Jos luet ja ymmärrät Jaakkolan tutkimuksista, niin Jaakkolan diagnosoimaan astmaan riittää yksikin astman kaltainen oire.
Tämän Jaakkolan astma-määritelmän mukaan minullakin on astma, koska henkeäni ahdistaa joka päivä.
Minä kerroin kirjoituksessani vain ja ainoastaan Tuula Salmen erinomaisista pyyhkäisyelektronimikroskooppikuvista. Ei nyt ollut kyse hänen omista bisneksistään, vaan halusin näyttää jälleen kerran, että meille valehdellaan, kun sanotaan, että kosteusvauriohomeet meidän terveytemme tuhoavat. Etkö ymmärtänyt edes sen vertaa, että jopa TTL:n Henrik "Af" Nordman todisti tämän tutkimuksensa avulla, ettei HOMEET vaan BAKTEERIT sairautemme aiheuttavat.
Älä jaa mitää tietoa tällä palstalla, koska et tiedä asiasta hönkäsen pöläystä. MOT-ohjelmassakin nimenomaan sanottiin, että Tuula Salmi on työskennellyt Työterveyslaitoksella. Myös tässä "tieteellissä" artikkelissa lukee, että hänen työpaikkansa oli vuonna 1989 Työterveyslaitos.
Näihin asioihin pitää perehtyä huolella ennen kuin kirjoittaa yhtään mitään.
Muistakaa tämä: Ei vielä koskaan kosteusvaurio ole aiheuttanut ASTMAA ! Minä ainakin uskon Henrik Nordmania ja pääesikunnan työterveyshuollon ylilääkri Kyösti Lehtomäkeä. He eivät siis valehdelleet tässä vuonna 1989 julkaistussa artikkelissa. Jouni Jaakkolakin näkyi tuolloin olleen arvostetun Kansanterveyslaitoksen palveluksessa.
Aika erikoisia juttuja nämä itseäsä tiedemiehiksi kehuvat lääkärit tekevät, kun niistä paljastuu kaiken näköistä jekkua vuosienkin jälkeen. Tuolloin he vain päättivät, että otetaan Andersenin-keräimellä niin lyhytaikainen näyte, ettei alimpiin petrimaljoihin iskeydy yhtään maaperäbakteeria. Tekivät tuon tempun tietoisesti ja ovat edenneet urallaan sitten eteenpäin aimo harppauksin.
Koskahan rehellisyys maan perii?
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola - !!!
nisuiisu kirjoitti:
Jos luet ja ymmärrät Jaakkolan tutkimuksista, niin Jaakkolan diagnosoimaan astmaan riittää yksikin astman kaltainen oire.
Tämän Jaakkolan astma-määritelmän mukaan minullakin on astma, koska henkeäni ahdistaa joka päivä.
Minä kerroin kirjoituksessani vain ja ainoastaan Tuula Salmen erinomaisista pyyhkäisyelektronimikroskooppikuvista. Ei nyt ollut kyse hänen omista bisneksistään, vaan halusin näyttää jälleen kerran, että meille valehdellaan, kun sanotaan, että kosteusvauriohomeet meidän terveytemme tuhoavat. Etkö ymmärtänyt edes sen vertaa, että jopa TTL:n Henrik "Af" Nordman todisti tämän tutkimuksensa avulla, ettei HOMEET vaan BAKTEERIT sairautemme aiheuttavat.
Älä jaa mitää tietoa tällä palstalla, koska et tiedä asiasta hönkäsen pöläystä. MOT-ohjelmassakin nimenomaan sanottiin, että Tuula Salmi on työskennellyt Työterveyslaitoksella. Myös tässä "tieteellissä" artikkelissa lukee, että hänen työpaikkansa oli vuonna 1989 Työterveyslaitos.
Näihin asioihin pitää perehtyä huolella ennen kuin kirjoittaa yhtään mitään.
Muistakaa tämä: Ei vielä koskaan kosteusvaurio ole aiheuttanut ASTMAA ! Minä ainakin uskon Henrik Nordmania ja pääesikunnan työterveyshuollon ylilääkri Kyösti Lehtomäkeä. He eivät siis valehdelleet tässä vuonna 1989 julkaistussa artikkelissa. Jouni Jaakkolakin näkyi tuolloin olleen arvostetun Kansanterveyslaitoksen palveluksessa.
Aika erikoisia juttuja nämä itseäsä tiedemiehiksi kehuvat lääkärit tekevät, kun niistä paljastuu kaiken näköistä jekkua vuosienkin jälkeen. Tuolloin he vain päättivät, että otetaan Andersenin-keräimellä niin lyhytaikainen näyte, ettei alimpiin petrimaljoihin iskeydy yhtään maaperäbakteeria. Tekivät tuon tempun tietoisesti ja ovat edenneet urallaan sitten eteenpäin aimo harppauksin.
Koskahan rehellisyys maan perii?
ystävällisin terveisin
Pekka NikkolaJaakkola työryhmineen hallitsee aivan varmasti astman diagnostiset kriteerit. He eivät käytä sinun keksimiäsi kriteereitä.
Toivoisin sinulta rehellisyyttä.
Väität, että "Muistakaa tämä: Ei vielä koskaan kosteusvaurio ole aiheuttanut ASTMAA !"
Väitätkö, että Tuula Putus tai Helena Mussalo-Rauhamaa valehtelee? Väitätkö, että muutkin koko maailman alan tiedemiehet valehtelevat? Vain sinä (maallikkona) puhut totta? Oletko tosissasi vai pelleiletkö homesairaiden kustannuksella? - nisuiisu
!!! kirjoitti:
Jaakkola työryhmineen hallitsee aivan varmasti astman diagnostiset kriteerit. He eivät käytä sinun keksimiäsi kriteereitä.
Toivoisin sinulta rehellisyyttä.
Väität, että "Muistakaa tämä: Ei vielä koskaan kosteusvaurio ole aiheuttanut ASTMAA !"
Väitätkö, että Tuula Putus tai Helena Mussalo-Rauhamaa valehtelee? Väitätkö, että muutkin koko maailman alan tiedemiehet valehtelevat? Vain sinä (maallikkona) puhut totta? Oletko tosissasi vai pelleiletkö homesairaiden kustannuksella?nimenomaan aikoinaan TYHOSAn vuosikokouksessa, että astma on IgE-välitteinen. Kysy vaikka TYHOSAn puheenjohtajalta, hän ainakin oli silloin paikalla. Tottakai aloin ihmettelemään asiaa, koska en tiennyt kellään olevan IgE-vasta-aineita ja monella oli TTL:n diagnosoima astma. Kyllä siinä biokemistin hälytyskellot alkoi soimaan, varsinkin kun olin kuullut kauhukertomuksia työterveyslaitoksen touhuista. Minähän olin ollut siellä jo siinä vaiheessa useaan otteeseen.
Ja mitä kertookaan Helena M-R Ulla Nevalaisen kirjassa: Hän ei tavannut koskaan astman kriteerejä täyttävää sairastunutta johtamallaan HYKSin sisäilmapoliklinikalla.
Minä olen jo moneen kertaan kirjoittanut, mitä oppikirjat sanovat astman määritelmästä.
Astma on Th2-lymfosyyttireittiä pitkin etenevä IgE-valitteinen allergia, jossa muista allergioista poiketen tavataan runsaasti eosinofiilisia valkosoluja. Nimenomaan nykyään halutaan korostaa astman tulehduksellista luonnetta. Se on juuri tuossa edellä kuvattu.
Ota huomioon sellainen asian, että jos joku tähän kosteusvaurioproblematiikkaan on maassamme perehtynyt, niin se olen minä. Olen siis tosissani ja en voi muuta sanoa kuin, että sinä pelleilet kosteusvauriokohteessa sairastuneiden kustannuksella (huom! ei homesairaan).
Valitettavasti Jaakkola piut paut välittää astman diagnostisista kriteereistä. Päättäjät Englannissa ovat varmaan pitäneet hänestä, koska Englanti on pullollaan kostuneita taloja.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola - varmasti
nisuiisu kirjoitti:
nimenomaan aikoinaan TYHOSAn vuosikokouksessa, että astma on IgE-välitteinen. Kysy vaikka TYHOSAn puheenjohtajalta, hän ainakin oli silloin paikalla. Tottakai aloin ihmettelemään asiaa, koska en tiennyt kellään olevan IgE-vasta-aineita ja monella oli TTL:n diagnosoima astma. Kyllä siinä biokemistin hälytyskellot alkoi soimaan, varsinkin kun olin kuullut kauhukertomuksia työterveyslaitoksen touhuista. Minähän olin ollut siellä jo siinä vaiheessa useaan otteeseen.
Ja mitä kertookaan Helena M-R Ulla Nevalaisen kirjassa: Hän ei tavannut koskaan astman kriteerejä täyttävää sairastunutta johtamallaan HYKSin sisäilmapoliklinikalla.
Minä olen jo moneen kertaan kirjoittanut, mitä oppikirjat sanovat astman määritelmästä.
Astma on Th2-lymfosyyttireittiä pitkin etenevä IgE-valitteinen allergia, jossa muista allergioista poiketen tavataan runsaasti eosinofiilisia valkosoluja. Nimenomaan nykyään halutaan korostaa astman tulehduksellista luonnetta. Se on juuri tuossa edellä kuvattu.
Ota huomioon sellainen asian, että jos joku tähän kosteusvaurioproblematiikkaan on maassamme perehtynyt, niin se olen minä. Olen siis tosissani ja en voi muuta sanoa kuin, että sinä pelleilet kosteusvauriokohteessa sairastuneiden kustannuksella (huom! ei homesairaan).
Valitettavasti Jaakkola piut paut välittää astman diagnostisista kriteereistä. Päättäjät Englannissa ovat varmaan pitäneet hänestä, koska Englanti on pullollaan kostuneita taloja.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkolakoskaan ole sanonut mitään sellaista. Oletkohan kuullut väärin, ymmärtänyt väärin tai muistatko väärin?
Mitä tulee Helena Mussalo-Rauhamaahan, niin hän vuonna 2001 ilmestyneessä artikkelissa itse toteaa näin:
"Sisäilmapoliklinikalle vuosina 1995-1999 tulleista potilaista lähes joka neljäs valitti hengenahdistusoireita ja useat heistä saivat astma- tai astmaepäilydiagnoosin. Kuitenkaan IgE-välitteisestä homeille herkistymisestä ei ole kyse kuin vain aniharvan kohdalla."
Tästä siis on kysymys. Etkö todellakaan vielä ole oppinut sitä, että kosteusvauriomikrobien aiheuttama astma on vain harvaoin IgE-välitteinen I-tyypin allergiamekanismin aiheuttama sairaus.
Kosteusvauriomikrobit aiheuttavat siis astmaa pääosin muilla mekanismeilla ja aiheuttajia ovat:
homeiden sekundaarimetaboliitit, pintarakenteiden rasvahapot ja allergeenien entsymaattisesti aktiiviset rakenteet, bakteereiden endotoksiinit,glukaanit, metaboliatuotteet, toksiinit - koomisia
nisuiisu kirjoitti:
nimenomaan aikoinaan TYHOSAn vuosikokouksessa, että astma on IgE-välitteinen. Kysy vaikka TYHOSAn puheenjohtajalta, hän ainakin oli silloin paikalla. Tottakai aloin ihmettelemään asiaa, koska en tiennyt kellään olevan IgE-vasta-aineita ja monella oli TTL:n diagnosoima astma. Kyllä siinä biokemistin hälytyskellot alkoi soimaan, varsinkin kun olin kuullut kauhukertomuksia työterveyslaitoksen touhuista. Minähän olin ollut siellä jo siinä vaiheessa useaan otteeseen.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkolajuttusi ovat vai pelleiletkö homesairaiden kustannuksella?
"Ota huomioon sellainen asian, että jos joku tähän kosteusvaurioproblematiikkaan on maassamme perehtynyt, niin se olen minä." - homeahdistus1
nisuiisu kirjoitti:
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkolaomalla kohdallani (joskin PARI muutakin terveysongelmaa on tullut).
Koivun siitepölykauden lakattua lopetin astmalääkityksen onnistuneesti. Eilen illalla möyhensin kompostoreita, ihan muutaman minuutin vain, ja taas yöllä heräsin astmakohtaukseen.
Se hillitön yskiminen, mikä tulee vaikka perunoita pestessä, mikä se mielestäsi on? Tuntuu että tukehtuu yskään. Avaava astmalääke auttaa.
En ole IgE-allerginen yhtään millekään. Tosin luottamukseni allergiatestejä kohtaan on heikonlainen, sillä siitepölyallergiani on voimakasta eikä sitäkään testien mukaan ole. Kummasti vaan antihistamiinit, silmätipat, nenäsuihkeet ja astmalääkkeet auttavat tähän olemattomaan allergiaan. - luulosairauttakin
homeahdistus1 kirjoitti:
omalla kohdallani (joskin PARI muutakin terveysongelmaa on tullut).
Koivun siitepölykauden lakattua lopetin astmalääkityksen onnistuneesti. Eilen illalla möyhensin kompostoreita, ihan muutaman minuutin vain, ja taas yöllä heräsin astmakohtaukseen.
Se hillitön yskiminen, mikä tulee vaikka perunoita pestessä, mikä se mielestäsi on? Tuntuu että tukehtuu yskään. Avaava astmalääke auttaa.
En ole IgE-allerginen yhtään millekään. Tosin luottamukseni allergiatestejä kohtaan on heikonlainen, sillä siitepölyallergiani on voimakasta eikä sitäkään testien mukaan ole. Kummasti vaan antihistamiinit, silmätipat, nenäsuihkeet ja astmalääkkeet auttavat tähän olemattomaan allergiaan.Vahva uskomus siihen, että sairastuu saa aikaan oireet. Mietit joka kerran, että voi ei taas pitää pestä noita multaisia perunoita ja niistähän aina yskin ja niinhän sitten teetkin. Useat sairaudet ovat vain opittua käytöstä. Unipilleri tuo unen, pahoinvointipilleri pahoinvoinnin jne.
- nisuiisu
homeahdistus1 kirjoitti:
omalla kohdallani (joskin PARI muutakin terveysongelmaa on tullut).
En ole IgE-allerginen yhtään millekään. Tosin luottamukseni allergiatestejä kohtaan on heikonlainen, sillä siitepölyallergiani on voimakasta eikä sitäkään testien mukaan ole. Kummasti vaan antihistamiinit, silmätipat, nenäsuihkeet ja astmalääkkeet auttavat tähän olemattomaan allergiaan.Aspergillus fumigatusta, jonka itiökoko on niin pieni, että ne päätyvät keuhkorakkuloihin.
Niin kukaan kosteusvauriossa sairastunut ei ole saanut siitä IgE-allergiaa. Sen sijaan meillä on IgG-välitteinen allergia, joka tunnetaan imuunokompleksivälitteisenä allergiana (tyypin III allergiana) Niin allergiseen alveoliittiin kuluu myös pienten hengitysteiden ahtaumaa. Sen saa selville helposti spiromerin puhalluskäyrästä. Jos on astman aiheuttama ahtauma, niin spirometriakäyrä on ihan erilainen.
Perunoissa on tietenkin maaperäbakteereita kuten esim. Streptomycestä (=sädesieni) tai Bacillus-suvun bakteereita eli juuri niitä, jotka kasvavat kostuneessa betonissa. Toki on paljon muutakin, mutta noille kahdelle em. olet allerginen, samoin Af:lle. Tosin kompostissa on myös sädesieniä ja paljon.
Kannattaa pitää myös mielessä, että jos normaali mikrobipuolustus pettää (Th1-lymfosyytti), niin sen jälkeen myös perinteiset allergiat (Th2-lymfosyytti) ovat mahdollisia, siis jopa astma ja siitepölyallergia.
Näitä perusasioita ei ole kuin ihan muutama. Sitten, kun ne osaa, niin Henkan astma-diagnoosit alkavat naurattamaan niin perhanasti.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola - homeahdistus1
luulosairauttakin kirjoitti:
Vahva uskomus siihen, että sairastuu saa aikaan oireet. Mietit joka kerran, että voi ei taas pitää pestä noita multaisia perunoita ja niistähän aina yskin ja niinhän sitten teetkin. Useat sairaudet ovat vain opittua käytöstä. Unipilleri tuo unen, pahoinvointipilleri pahoinvoinnin jne.
meillä on sitten ihan lääkäri palstalla, vau. Mie olenkin niin herkkä ihminen että tämmöinen luulotautisuus helposti iskee, mielikuvitus tekee kepposia.
Kun lääkäreillä on tuo looginen päättelykyky huippuluokkaa, niin varmaan osaat sitten perustella minulle, kuinka
1) osaan kuvitella yskiväni juuri perunoiden pesemisestä. Mistä ihmeestä olen saanut päähäni että tavalliset, arkiset perunat ketään yskittävät?
2) saan astmakohtauksen, johon herään yöllä, muutama tunti kompostoreiden sekoittamisen jälkeen? Kuinka se luulotauti näin iskee, kesken unien? Eikö luulotauti nyt edellytä ihan valveilla oloa, että tietoisesti ajattelee saavansa nyt sen astmakohtauksen ja sitten saa sen?
- vuodelta 2008
Otteita maailmankuulun tutkijan ja lääketieteen tohtori Tuula Putuksen kotisivuilta koskien kosteusvauriotalojen homeita ja niiden terveysvaikutuksia:
ACREMONIUM voi olla allergisoiva, on toksiinin tuottaja (toksiini nimeltään ergovaliini)
ALTERNARIA ALTERNATAA pidetään tärkeimpänä astmaa aiheuttavana homeena. Alternariaa on todettu rakenteissa kosteusvaurion yhteydessä sekä Suomessa että muissa maissa. Alternarian toteaminen sisätiloissa korreiloi oireisen astman esiintymisen kanssa (Salo ym. 2006, J Allergy Clin Immunol 118:892-898). USAssa Alternariaa on todettu 57 %:ssa pölynäytteistä.
ARTHRINIUM Toksiinin tuottaja, toksiini 3-nitropropionihappo, neurotoksinen
ASPERGILLUS-lajeja on useita kymmeniä. Tärkeimmät ovat Aspergillus fumigatus, A. versicolor, A. flavus, A. niger, A. parasiticus.
Aspergilluslajit ovat allergisoivia. Eräät niistä, tavallisimmin Aspergillus fumigatus voivat alkaa kasvaa elimistön pinnoilla ja kudoksissa, kuten poskionteloissa tai keuhkoputkissa.
Aspergillus-lajit ovat usein myös toksiinin tuottajia. Aspergillus flavus tuottaa aflatoksiinia, samoin Aspergillus parasiticus. Aspergillus fumigatus tuottaa mm. fumigatoksiinia, fimigilliinia ja gliotoksiinia. Aspergillus versicolor tuottaa sterigmatokystiiniä, versicoloriinia, aspercoloriinia, averifiinia ja syklopiazonihappoa. Aspergillus ochraceus tuottaa okratoksiinia. Sterigmatocystiini on todennäköisesti syöpää aiheuttava. Aflatoksiini on immunosuppressiivinen ja syöpävaarallinen.
CHAETOMIUM Voi allergisoida. Yleisemmin haittavaikutukset välittyvät toksisen vaikutuksen kautta. Tuottaa ainakin chaetoglobosiini-nimistä toksiinia. Suomessa Chaetomiumia on löydetty monista kohteista, joissa on ollut tavallista enemmän autoimmuunisairauksia, kuten nivelreumaa.
CLADOSPORIUM voi alkaa kasvaa kosteusvaurioituneissa rakenteissa ja esiintyä myös sisätiloissa. Cladosporium on allergisoiva.
FUSARIUM Voi allergisoida, usein toksiineja tuottava. Toksiineja ainakin zearalenoni, joka on syöpää aiheuttava, fumonisiini (syöpävaarallinen, aiheuttaa mm. ruokatorven syöpää), trikotekeenit, T-2 toksiini ja DAS. Fusariumin toksiinit ovat hormonaalisesti aktiivisia, estrogeenin kaltaisesti vaikuttavia (vuotohäiriöt). Fusariumin toksiinit vaurioittavat myös hermokudosta.
Fusarium on Stachybotryksen ohella ainoa mikrobi, jolla vaurioituneiden rakenteiden purkutyössä Sosiaali- ja terveysministeriö suosittelee asbestipurkutekniikan käyttöä työntekijöiden ja ympäristön suojelemiseksi ja irtaimiston mikrobikontaminaation estämiseksi.
PENICILLIUM Penicillium on allergisoiva ja sillä on myös toksiineja (myrkyllisiä aineita) tuottavia kantoja. Penicilliumin tuottamia toksiineja tunnetaan ainakin 15 eri molekyyliä, esim. citreoviridiini, citriniini (P. citrinin, munuaisvaurioita), mykofenolihappo, gliotoksiini, penisilliinihappo, patuliini (P. expansum), rubratoksiini (P.rubrum, maksatoksinen). sekalonihappo D (P. oxalicum, sikiövaurioita), spinulosiini (P. spinulosum), viomelleini, xanthomegniini.
STACHYBOTRYS Voi myös allergisoida mutta terveyshaitat välittyvät yleensä toksiinivaikutuksen kautta. Tuottaa ainakin seuraavia toksiineja: satratoksiini H, roridiini E, sporidesmiini G, trikoverriini, verrukaroli. Stachybotryksen toksiinit haittaavat solunjakautumista, estävät proteiinisynteesiä ja vaikuttavat veren hyytymistä estävästi. USA:ssa ja ulkomailla, esim. Belgiassa liitetty pikkulasten verenvuotokeuhkokuumeeseen, jossa on korkea kuolleisuus. - Homeherkkä
No kyllähän noita nollatutkimuksia näyttää tässä maassa riittävän.
Mitä mainitsemaasi allergiseen alveoliittiin tulee, niin löydät pilvin pimein sen aiheuttajia WHO-ICD-10:stä.
ICD-10:n mukaan mikä tahansa orgaaninen pöly, siis koosta ja määrästä riippumatta, voi aikaansaada allergisen alveoliitin. Sama toteamus on luettavissa jo 1985 painetussa Allergia-kirjassa.
Mikä tahansa orgaaninen pöly voi aiheuttaa myös allergista nuhaa, allergista keuhkoputkitulehdusta, ODS:ää, COPD:tä ja astmaa ohimenivinä reaktioina, joka reaktio voi myös kroonistua.
No en tiedä kuinka paljon mullassa on noita mainitsemiasi betonibakteereita ja niiden myrkkytuotteita. Tuskinpa minua sairastuttavia määriä, totean noin multa-allergikkonakin.
Ihmisessä itsessäänkin on ihoneliösentillä todettu olevan 10 000 bakteeria ja ihon alla neliösenttiä kohti 10 kertaa enemmän.
Evoluutiomme näyttää kulkeneen käsi kädessä bakteerien kanssa. Tiedemiesteorioiden mukaanhan kehityksemme on alkanut alkubakteerista, jonka joku meteoriitti toi mukanaan steriiliin alkumereen.
Ellei olisi bakteereita ei olisi meitäkään pähkäilemässä yhtä sun toista pähkäilemisen arvoista, joka arvokin on suhteellista.- nisuiisu
kaikkia orgaanisia pölyjä. Oikeastaan tuota orgaanista pölyä rakennuksissa ovat vain maaperäbakteereiden itiöt, jotka pääsevät keuhkorakkuloihin asti. Valitettavasti vain niihin on tarttunut niiden erittämiä myrkkyjä (valinomysiini, kereleudi, amylosiini).
Oli hyvä, että mainitsit vuoden 1985 Allergia-kirjan. Siellä missä (sivu 13) puhutaan Gellin Coombsin allergioiden jaosta neljään luokkaan professori Tari Haahtela kertoo seuraavaa:
LAINAUS ALKAA
Jako neljään eri tyyppiin perustui reaktioiden humoraalisten (=vasta-aine) ja soluun sidottujen tekijöiden sekä aikataulun eroihin. Uuden tiedon myöstä erot ovat hämärtyneet, ja reaktioita on toiminnallisin perustein vaikea jakaa neljään tyyppiin. Esimerkiksi IgE-välitteiset reaktiot voivat ilmetä muutamassa minuutissa, mutta myös tuntien, jopa päivien kuluessa. Basofiiliset valkosolut ovat tärkeitä nopeassa allergiassa, atopiassa, mutta myös hitaissa, viivästyneissä raektioissa.
LAINAUS PÄÄTTYY
Siinä Haahtela kuvasi sinun niin usein peräämäsi viivästynyttä astma-reaktiota. Astma-reaktio on aina IgE-välitteinen. Mukana on aina muista allergioista poiketen eosinofiilisia valkosoluja. Myös basofiiliset valkosolut kuuluvat astmaan, kuten voit lukea kirjastasi tyypin 1 allergioista.
Kosteusvaurio EI ole vielä koskaan aiheuttanut edelläkuvatunkaltaista allergiaa. Kosteusvaurio aiheuttaa, jos sairastuu, aina tyypin III ja IV allergiat.
Olet muuten jo aika lähellä sitä pistettä, että sinullakin "kolahtaa". Sitten meitä on jo peräti kaksi tällä palstalla, jotka ymmärtävät, mistä kosteusvauriossa on kyse. Sen voin sanoa, että kaikki lääkärit kyllä tietävät nämä asiat.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola - ???
nisuiisu kirjoitti:
kaikkia orgaanisia pölyjä. Oikeastaan tuota orgaanista pölyä rakennuksissa ovat vain maaperäbakteereiden itiöt, jotka pääsevät keuhkorakkuloihin asti. Valitettavasti vain niihin on tarttunut niiden erittämiä myrkkyjä (valinomysiini, kereleudi, amylosiini).
Oli hyvä, että mainitsit vuoden 1985 Allergia-kirjan. Siellä missä (sivu 13) puhutaan Gellin Coombsin allergioiden jaosta neljään luokkaan professori Tari Haahtela kertoo seuraavaa:
LAINAUS ALKAA
Jako neljään eri tyyppiin perustui reaktioiden humoraalisten (=vasta-aine) ja soluun sidottujen tekijöiden sekä aikataulun eroihin. Uuden tiedon myöstä erot ovat hämärtyneet, ja reaktioita on toiminnallisin perustein vaikea jakaa neljään tyyppiin. Esimerkiksi IgE-välitteiset reaktiot voivat ilmetä muutamassa minuutissa, mutta myös tuntien, jopa päivien kuluessa. Basofiiliset valkosolut ovat tärkeitä nopeassa allergiassa, atopiassa, mutta myös hitaissa, viivästyneissä raektioissa.
LAINAUS PÄÄTTYY
Siinä Haahtela kuvasi sinun niin usein peräämäsi viivästynyttä astma-reaktiota. Astma-reaktio on aina IgE-välitteinen. Mukana on aina muista allergioista poiketen eosinofiilisia valkosoluja. Myös basofiiliset valkosolut kuuluvat astmaan, kuten voit lukea kirjastasi tyypin 1 allergioista.
Kosteusvaurio EI ole vielä koskaan aiheuttanut edelläkuvatunkaltaista allergiaa. Kosteusvaurio aiheuttaa, jos sairastuu, aina tyypin III ja IV allergiat.
Olet muuten jo aika lähellä sitä pistettä, että sinullakin "kolahtaa". Sitten meitä on jo peräti kaksi tällä palstalla, jotka ymmärtävät, mistä kosteusvauriossa on kyse. Sen voin sanoa, että kaikki lääkärit kyllä tietävät nämä asiat.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola"Oikeastaan tuota orgaanista pölyä rakennuksissa ovat vain maaperäbakteereiden itiöt"
- Ei todellakaan pidä paikkaansa.
" Astma-reaktio on aina IgE-välitteinen. Mukana on aina muista allergioista poiketen eosinofiilisia valkosoluja."
- Ei todellakaan pidä paikkaansa.
Eosinofiiliaa ei välttämättä löydy astman yhteydessä. IgE-vasta-aineilla voidaan mitata ainoastaan I-tyypin allergiaa. Jos muut astman kriteerit täyttyvät ja ajallinen yhteys altisteen suhteen ja specifi IgE täsmäävät, niin silloin voidaan puhua IgE-välitteisestä astmasta. Astmoja on kuitenkin monia muitakin tyyppejä. Kosteusvauriomikrobien kyseessä ollen IgE-vasteiden selvittäminen on useimmiten pelkkää hakuammuntaa, koska spesifejä testiuutteita ei ole kuin muutama. KokonaisIgE-arvoilla voidaan korkeintaan osoittaa atopian olemassaoloa, ei astman.
Tiedätkö, että astmat voidaan jakaa kahteen eri päätyyppiiin sen mukaan ovatko ne eosinofiilisiä vai neutrofiilisiä. On osoittautunut, että ei-eosinofiilisten astmojen osuus on korkeintaan 50 % astmatapauksista. Nykyään lähdetään siis siitä, että pääosa astmoista on neutrofiili-välitteisiä hengitysteiden tulehduksia.. Kun puhumme homealtistumisen seurauksena syntyneestä astmasta, sinun on erittäin tärkeätä huomioida, että yhtenä merkittävänä ei-eosinofiilisten astmojen aiheuttajana katsotaan olevan bakteerien endotoksiinit. Eli nimenomaan juuri myös aktinobakteerien (eli sädesienien kuten Streptomyces –bakteereiden) endotoksiinit. Puhumme siis tasan tarkkaan niistä bakteereista, joihin sinä olet nykyään ilmeisesti kokonaan keskittynyt.
Ote PubMed:in tietokannasta:
A review of the literature has shown that, at most, only 50% of asthma cases are attributable to eosinophilic airway inflammation. It is hypothesised that a major proportion of asthma is based on neutrophilic airway inflammation, possibly triggered by environmental exposure to bacterial endotoxin, particulate air pollution, and ozone, as well as viral infections.
Kansalliset eivätkä kansainvälisetkään astman diagnosiset kriteerit siis pidä sisällään eosinofiiliaa eikä IgE:tä - Drifter#
nisuiisu kirjoitti:
LAINAUS ALKAA
LAINAUS PÄÄTTYY
ystävällisin terveisin
Pekka NikkolaKirjoitin näin:
"Oikeastaan tuota orgaanista pölyä rakennuksissa ovat vain maaperäbakteereiden itiöt, jotka pääsevät keuhkorakkuloihin asti. Valitettavasti vain niihin on tarttunut niiden erittämiä myrkkyjä (valinomysiini, kereleudi, amylosiini)."
En todellakaan ole samaa mieltä.
Ensinnäkin kosteusvauriorakennuksen materiaalipöly, joka on saastunut kosteuden tuottamista homeitiöistä, ei ole ainostaan maaperäbakteereja ym.
Kyllä kostunut sisätilojen nykyinen rakennusmateriaali on homeiden kasvualusta siinä missä muukin.
Lisäksi tuo homepöllytys on paljon voimakkaampi vaikutuksiltaan kuin se tapahtuisi jossain ulkoilmassa sekä nuo materiaalit tuottavat äkäisempiä lajeja kuin jossan ns. luonnontilassa.
Tästä taas tullaan tähän joka päiväiseen asennoitumiseen rakennusmaailmassa ja yleensä ihmisen suhtautumisessa tähän ongelmavyyhtiin.
Eli suhtautumistapa näillä onnekkailla ihmisillä reagoivaan ihmiseen on todella halventavaa; pelkkää hysteriaa tai työn vieruksomista jne.
tajuamatta edes sitä seikkaa, että jokainen ihminen immuunipuolustusjärjestelmältään on erilainen, ei todellakaan olla mitään klooneja 1:1.
Tästä tuo gryndereiden lauma ynnä päättävien tahojen lauma saa vain tuulta omiin näkemyyksiinsä olla tekemättä yhtään mitään tämän asian korjaamisen tähden.
Ei mene viikkoakaan ettei tällaiseen tyhjänpäiväiseen näkemykseen törmäisi.
Tässä on aivan turha väitellä jostain luolatutkimuksista tms.
Parempi olisi välittää tietoa sairaasta rakennustilanteesta, johon joka päivä monet joutuvat, olkoon sitten reagointi mikä tahansa.
Kun lääkärit, tutkijat, viranomaiset, kouluttajat, liitot, sijoittajat, vakuutuslaitokset, suunnittelijat, arkkitehdit tai muut tähän asiaan kuuluvat eivät joko halua tai pysty auttamaan näitä ilman omaa syytä sairastuneita, niin paras tapa tässä olisi vain tukeminen ja mahdollisten hoitotietojen jakaminen sekä tiedon jakaminen miten kukin voi selvitä kohtaamastaan ongelmatilanteesta.
Mikään väittely, olkoon sen oppitausta sitten mikä hyvänsä, ei tähän päivään mennessä ole tuottanut mitään muuta kuin pelkkää "jähinää" ja huomion kohdistamista aivan muuhun kuin tähän jokapäiväiseen ja suurta osaa rakennuksia koskevaan ongelmaan.
Rakennukset ovat ihmisiä sairastuttavia, tästähän ei päästä mihinkään.
Kun tätä seikkaa nykyisin pyritään välttämään tavalla tai toisella tulee tämä sama terveyttä vaarantava rakennustapa ja -huolto jatkumaan ja voimaan hyvin.
Mitä tässä yhteiskunta ja tulevaisuus voittaa?
Ei yhtään mitään.
Minun puolestani nuo kaikenmaailman tutkijat ja muut tähän asiaan liittyvät saavat painua johonkin..., vasta sitten kun nämä asiat todella alkavat kiinnostamaan em. tahoja ja jotain konkreettista alkaa tapahtumaan, voi olla jotain tulevaisuuden toivoa, ainakin kasvavalla sukupolvella, ei ennen. - nisuiisu
Drifter# kirjoitti:
Kirjoitin näin:
"Oikeastaan tuota orgaanista pölyä rakennuksissa ovat vain maaperäbakteereiden itiöt, jotka pääsevät keuhkorakkuloihin asti. Valitettavasti vain niihin on tarttunut niiden erittämiä myrkkyjä (valinomysiini, kereleudi, amylosiini)."
En todellakaan ole samaa mieltä.
Ensinnäkin kosteusvauriorakennuksen materiaalipöly, joka on saastunut kosteuden tuottamista homeitiöistä, ei ole ainostaan maaperäbakteereja ym.
Kyllä kostunut sisätilojen nykyinen rakennusmateriaali on homeiden kasvualusta siinä missä muukin.
Lisäksi tuo homepöllytys on paljon voimakkaampi vaikutuksiltaan kuin se tapahtuisi jossain ulkoilmassa sekä nuo materiaalit tuottavat äkäisempiä lajeja kuin jossan ns. luonnontilassa.
Tästä taas tullaan tähän joka päiväiseen asennoitumiseen rakennusmaailmassa ja yleensä ihmisen suhtautumisessa tähän ongelmavyyhtiin.
Eli suhtautumistapa näillä onnekkailla ihmisillä reagoivaan ihmiseen on todella halventavaa; pelkkää hysteriaa tai työn vieruksomista jne.
tajuamatta edes sitä seikkaa, että jokainen ihminen immuunipuolustusjärjestelmältään on erilainen, ei todellakaan olla mitään klooneja 1:1.
Tästä tuo gryndereiden lauma ynnä päättävien tahojen lauma saa vain tuulta omiin näkemyyksiinsä olla tekemättä yhtään mitään tämän asian korjaamisen tähden.
Ei mene viikkoakaan ettei tällaiseen tyhjänpäiväiseen näkemykseen törmäisi.
Tässä on aivan turha väitellä jostain luolatutkimuksista tms.
Parempi olisi välittää tietoa sairaasta rakennustilanteesta, johon joka päivä monet joutuvat, olkoon sitten reagointi mikä tahansa.
Kun lääkärit, tutkijat, viranomaiset, kouluttajat, liitot, sijoittajat, vakuutuslaitokset, suunnittelijat, arkkitehdit tai muut tähän asiaan kuuluvat eivät joko halua tai pysty auttamaan näitä ilman omaa syytä sairastuneita, niin paras tapa tässä olisi vain tukeminen ja mahdollisten hoitotietojen jakaminen sekä tiedon jakaminen miten kukin voi selvitä kohtaamastaan ongelmatilanteesta.
Mikään väittely, olkoon sen oppitausta sitten mikä hyvänsä, ei tähän päivään mennessä ole tuottanut mitään muuta kuin pelkkää "jähinää" ja huomion kohdistamista aivan muuhun kuin tähän jokapäiväiseen ja suurta osaa rakennuksia koskevaan ongelmaan.
Rakennukset ovat ihmisiä sairastuttavia, tästähän ei päästä mihinkään.
Kun tätä seikkaa nykyisin pyritään välttämään tavalla tai toisella tulee tämä sama terveyttä vaarantava rakennustapa ja -huolto jatkumaan ja voimaan hyvin.
Mitä tässä yhteiskunta ja tulevaisuus voittaa?
Ei yhtään mitään.
Minun puolestani nuo kaikenmaailman tutkijat ja muut tähän asiaan liittyvät saavat painua johonkin..., vasta sitten kun nämä asiat todella alkavat kiinnostamaan em. tahoja ja jotain konkreettista alkaa tapahtumaan, voi olla jotain tulevaisuuden toivoa, ainakin kasvavalla sukupolvella, ei ennen.tietysti kaikki alle 2,5 µm hiukkaset. Tuon lukeman olen ottanut Waterloon yliopiston lääketieteelisen tiedekunnan powerpoint-luennosta.
On varsin todennäköistä, että kaikista muista sinne asti päässeistä hiiukkasista elimistömme selvityy, paitsi Streptomyces- ja Bacillus-bakteereiden itiöistä, koska niihin on tarttunut noita pahamaineisia myrkkyjä. Kun tuo herkistyminen on tapahtunut, niin sen jälkeen erittäin pienet jopa myrkyistä vapaat bakteeri-itiöt pahentavat tilannetta. Puhun bakteeri-itiöistä, koska niiden itiökoko on reilusti alle yhden µm. Nuo julkaisussa olleet silloisen laboratoriomestari nykyisen bisnesnaisen Tuula Salmen ottamat elektronimikroskooppikuvat näyttävät, että Penicillium - ja Cladosporium -itiöt ovat aikamoisia vonkaleita (kuvissa on mittakaava). Ne ei kyllä pääse keuhkorakkuloihin. Suurin osa jää jo ylähengitysteihin mahdollisesti aiheuttaen allergisen nuhan. Tuo julkaisu ei kerro, että miten tuo allergisuus on vahvistettu eli onko löytynyt ko. itiöiden IgE-vasta-ainetta. Todennäköisesti on. Ylähengitysteitä alempana ne eivät aiheuta ongelmaa, koska tutkimuksessa tosiaan kerrotaan, että astmaa ei synny oleskelussa kosteusvaurioisessa luolassa. HYVÄ HENKKA! Saat kymmenen pistettä.
Jos joku sairastuu kosteusvauriokohteessa keuhkorakkulatulehdukseen, niin altistumisaika tulee laskea vuosissa, ennen kuin sairastuu. Eli toisin sanoen terveydenhoitojärjestelmällämme olisi runsaasti aikaa pelastaa oireileva ihminen. Valitettavasti näin ei ole vielä tapahtunut kenenkään kohdalla.
Toisaalta myös kosteusvaurion on oltava melko pitkäaikainen, ennen kuin siitä aiheutuu terveysvaaraa. Eli heti kun tavataan kuutospaneelin homeita ja bakteereita, olisi aika ryhtyä korjaustoimenpiteisiin. Näin ei ole kuitenkaan vielä tapahtunut koskaan, koska Lipposen 1. hallitus valitsi väärän tien eli valehtelun.
Uudisrakennuksissa on monta kertaa sorruttu siihen, ettei ole annettu betonin kuivua tarpeeksi kauan. Näin on käynyt jo kahdessa Jyväskylän seudulla olevassa uudisrakennuksessa, joista toinen on koulu. Joku on pitänyt sivustoa tämän koulun vaiheista. Sieltä pystyy helposti selvittämään, kuinka nopeasti betonissa olevat sädesienet alkavat kasvamaan, jos betoni ei saa kuivua tarpeeksi. Olisko joku ystävällinen ja laittaisi tämän linkin uudelleen näkyviin.
Tämä ongelma on loppujen lopuksi hyvin yksinkertainen. Minäkin aluksi luulin, että hommethan ne sairastuttaa. Aivopesu on ollut niin tehokasta. Kaikkein ensimmäiseksi luulin, että minullakin olisi astma. Astman kohdalla aivopesu on kyllä viety huippuunsa. Astma on todella harvinainen sairaus. Sen sijaan astmankaltainen oireilu ei ole. Tuolla pef-mittarilla on kysetettu jo kymmeniätuhansia suomalaisia.
Niin meidän sairauteemme liittyy erittäin paljon ärsytysoireita, jotka todella hallitsevat oireiluamme. Nuo ärsytysoireet ovat kuitenkin lastenleikkiä lähes oireettoman keuhkorakkulatulehduksen rinnalla.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola - Homeherkkä
nisuiisu kirjoitti:
LAINAUS ALKAA
LAINAUS PÄÄTTYY
ystävällisin terveisin
Pekka NikkolaKirjoitit, että oikeastaan tuota orgaanista pölyä kosteusvauriorakennuksissa ovat VAIN MAAPERÄBAKTEEREIDEN ITIÖT, jotka pääsevät keuhkorakkuloihin asti ja että valitettavasti VAIN NIIHIN on tarttunut niiden erittämiä myrkkyjä (valinomysiini, keruleudi, amylosiini).
No Coombs/Gell eivät puhu mitään bakteerimyrkyistä, vaan neljän eri immunologisten reaktiotyypin suhteesta allergeeniin ja niiden immunologisista mekanismeista aina kudosvaurioihin asti.
Teoria on teoriaa kunnes se kokeellisesti oikeaski todistetaan.
Coombs/Gell:in teoriat peuhaavat arkipäivän elämässä yhä edelleen, joten ne ovat faktatietoa.
Vai tulkitsi HYKS:in professori Tari Haahtela JO VUONNA 1985 Coombs/Gell:iä todeten, ETTÄ UUDEN TIEDON MYÖTÄ noiden neljän reaktiotyypin EROT OVAT HÄMÄRTYNEET JA REAKTIOITA ON TOIMINNALLISIN PERUSTEIN VAIKEA JAKAA NELJÄÄN TYYPPIIN.
No sehän oli hänen mielipiteensä (ei siis tieteellisesti oikeaksi todistettua faktatietoa) parikymmentävuotta sitten.
Tari Haahtelan maininnasta huolimatta Coombs/Gell on yhä edelleen voimissaan esim. vuoden 1999 Allergologia-kirjassa ja vuoden 2003 Mikrobiologia-kirjassa.
Reaktiotyyppejä on siis neljä.
Mitä I:s tyypin allergiaan tulee (vasta-ainetuotanto IgE), niin ALLERGEENIALTISRUSREAKTIO TAPAHTUU JO MUUTAMISSA MINUUTEISSA, allergeeni pystytään todentamaan Prick-testillä, joka TESTIKIN ON VALMIS JO VIIDESSÄTOISSA MINUUTISSA.
Testi on käytössä yhtä edelleen.
I:s tyypin allergiassa HISTAMIINILLA on suuri merkitys. ANAFYLAKTINEN reaktio ON SAMA KUIN HISTAMIINIMYRKYTYS.
Jostain syystä maamme allergiagurut eivät puhu koskaan ANAFYLAKTOIDISESTA REAKTIOSTA, joka tapahtuu juuri niillä Coomgs/Gell:n mainitsemilla muilla kuin I:s-tyypin mekanismeilla.
Eli mitä tuohon mainitsemaasi "kolahtamiseen kannallesi" tulee, niin Coombs/Gell-fanina pysyn.
Olen IgM/IgG-moniallergikko yhä edelleen, joka tarkoittaa sitä, että allerginen reaktio syntyy vasta tuntien kuluttua altistuksesta tai monipäiväkerryttämällä.
Eli mikään allergeeni ei ole aiheuttanut minulle vielä tähän ikään mennessä hektisiä reaktioita, joten mainitsemasi Th1:s-järjestelmä on tosi hyvässä kunnossa, josta on osoituksena myös PPP (autoimmuunisairaus), joka on nyt aktiivivaiheessa lumettoman ajan homealtistuksen takia.
Tuon PPP:n takia immuunijärjestelmäni tullaan ehkä ajamaan alas syöpälääkityksellä. No männessähän se nährään. - nisuiisu
Homeherkkä kirjoitti:
Kirjoitit, että oikeastaan tuota orgaanista pölyä kosteusvauriorakennuksissa ovat VAIN MAAPERÄBAKTEEREIDEN ITIÖT, jotka pääsevät keuhkorakkuloihin asti ja että valitettavasti VAIN NIIHIN on tarttunut niiden erittämiä myrkkyjä (valinomysiini, keruleudi, amylosiini).
No Coombs/Gell eivät puhu mitään bakteerimyrkyistä, vaan neljän eri immunologisten reaktiotyypin suhteesta allergeeniin ja niiden immunologisista mekanismeista aina kudosvaurioihin asti.
Teoria on teoriaa kunnes se kokeellisesti oikeaski todistetaan.
Coombs/Gell:in teoriat peuhaavat arkipäivän elämässä yhä edelleen, joten ne ovat faktatietoa.
Vai tulkitsi HYKS:in professori Tari Haahtela JO VUONNA 1985 Coombs/Gell:iä todeten, ETTÄ UUDEN TIEDON MYÖTÄ noiden neljän reaktiotyypin EROT OVAT HÄMÄRTYNEET JA REAKTIOITA ON TOIMINNALLISIN PERUSTEIN VAIKEA JAKAA NELJÄÄN TYYPPIIN.
No sehän oli hänen mielipiteensä (ei siis tieteellisesti oikeaksi todistettua faktatietoa) parikymmentävuotta sitten.
Tari Haahtelan maininnasta huolimatta Coombs/Gell on yhä edelleen voimissaan esim. vuoden 1999 Allergologia-kirjassa ja vuoden 2003 Mikrobiologia-kirjassa.
Reaktiotyyppejä on siis neljä.
Mitä I:s tyypin allergiaan tulee (vasta-ainetuotanto IgE), niin ALLERGEENIALTISRUSREAKTIO TAPAHTUU JO MUUTAMISSA MINUUTEISSA, allergeeni pystytään todentamaan Prick-testillä, joka TESTIKIN ON VALMIS JO VIIDESSÄTOISSA MINUUTISSA.
Testi on käytössä yhtä edelleen.
I:s tyypin allergiassa HISTAMIINILLA on suuri merkitys. ANAFYLAKTINEN reaktio ON SAMA KUIN HISTAMIINIMYRKYTYS.
Jostain syystä maamme allergiagurut eivät puhu koskaan ANAFYLAKTOIDISESTA REAKTIOSTA, joka tapahtuu juuri niillä Coomgs/Gell:n mainitsemilla muilla kuin I:s-tyypin mekanismeilla.
Eli mitä tuohon mainitsemaasi "kolahtamiseen kannallesi" tulee, niin Coombs/Gell-fanina pysyn.
Olen IgM/IgG-moniallergikko yhä edelleen, joka tarkoittaa sitä, että allerginen reaktio syntyy vasta tuntien kuluttua altistuksesta tai monipäiväkerryttämällä.
Eli mikään allergeeni ei ole aiheuttanut minulle vielä tähän ikään mennessä hektisiä reaktioita, joten mainitsemasi Th1:s-järjestelmä on tosi hyvässä kunnossa, josta on osoituksena myös PPP (autoimmuunisairaus), joka on nyt aktiivivaiheessa lumettoman ajan homealtistuksen takia.
Tuon PPP:n takia immuunijärjestelmäni tullaan ehkä ajamaan alas syöpälääkityksellä. No männessähän se nährään.aikaisemmin näihin keuhkorakkulatulehduksiin sairastuttiin vain jos altistuminen oli runsasta, kuten oli farmarinkeuhkoissa asianlaita.
Sitten laman myötä olikin suuri yllätys se, että myös kosteusvauriotalossa oleskelu aiheutti keuhkorakkulatulehduksen. Ei näin pitänyt olla, koska ei kukaan edes koskaan nähnyt mitään pölyämistä. Itiömäärät olivat siis mitättömät. Itiöiden LISÄKSI piti olla jokin muu tekijä, joka sairastutti. Tuon muun tekijän professori Mirja Salkinoja-Salonen selvitti jo 1990-luvun lopulla. Kyse oli siis määrättyjen maaperäbakteereiden tuottamista myrkyistä. Nuo myrkyt tarttuneina suhteellisen harvalukuisiin itiöihin sitten aiheuttavat keuhkorakkulatulehduksen. Kun tuo sairaus on puhjennut, niin ei noita myrkkyjäkään enää välttämättä tarvita uuteen sairauskohtaukseen.
Kyllä Nordman, Terho ja esim. Haahtela ja Reijula ovat tienneet alusta alkaen eli jo vuodesta 1987 lähtien, jolloin tämä puolustusvoimien luolatutkimus tehtiin, että keuhkorakkulatulehduksesta on myös kyse. Siksi tämä tutkimus tehtiin ja he näyttivät "toteen", että kosteusvaurio ei voi aiheuttaa allergista alveoliittia. He kusettivat tällä tutkimuksella siten, että puhuivat vain homeista ja totesivat, että eivät ne voi aiheuttaa ongelmaa, koska niitä oli luolastoissa VÄHEMMÄN kuin ympäröivässä ulkoilmassa.
Onneksi kertoivat ns. "jymy-yllätyksenä", että ei kyse ole ainakaan astmasta. Astmasta heidän tulikin juuri puhua, kun oikein kuvien kera näyttivät homeitiöitä. Nuo ovat ainakin noiden kuvien perusteella aika vonkaleita, joten ainakin allergista nuhaa ne voivat aiheuttaa. Mutta astmaa, ne eivät todellakaan aiheuttaneet, kuten he kertovat tässä tutkimuksessa.
Koska kerran nämä luolissa työskentelevät sairastelivat, niin kyllä sen täytyi johtua kostuneessa betonissa kasvavista maaperäbakteereista. Siis "sädesienistä" ja Bacillus-suvun bakteereista. Henkka ja co. vaikenevat lahjakkaasti kaikista bakteerien nimistä. Ei nuo miehet tyhmiä ole: he tiesivät tasan tarkkaan, mitä kertoivat.
Usko nyt mitä Tari Haahtela aikoinaan kertoi: astma-reaktio voi olla myös viivästynyt. Astma on aina IgE-välitteinen ja siihen liittyy aina eosinofiiliset ja basofiiliset valkosolut. Näin tuossa oppikirjassa ja myöhemmissä oppikirjoissa lukee. Sellaista astmaa kuin IgG-välitteinen ei ole olemassakaan.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola
- että...
"Huvittavaa tässä tutkimuksessa on myös se, että väittävät bakteerikontaminaation lähteinä olevan ihmisen, ei siis kosteusvaurion."
Suuret bakteerimäärät ovat merkkinä huonosti tuulettuvista tiloista. Suuria bakteerimääriä voi siis olla myös tiloissa, joissa ei ole lainkaan kosteusvaurioita.
Kosteusvauriosta on kysymys, jos nämä bakteerit ovat sädesieniä, mutta niitähän ei tutkimuksissa löytynyt, vaan kyseessä on ihan ikiomaa oletustasi.
"Ihmettelen myös sitä, että Marjut Reiman ei ole osannut tuolloin muka bakteerikasvuston joukosta eritellä "sädesieniä". "
Kyllä Marjut Reiman on tuolloin osannut tunnistaa sädesienet. Eli niitä ei siellä ole ollut!
Betonin home- ja sädesienikasvustot ovat aina hyvin pieniä verrattuna moniin muihin materiaaleihin.- nisuiisu
helvetin hyvä tuuletus ! Minä olen ollut noissa luolissa, joten tiedän mistä puhun. Sinne puhallettiin ulkoilmaa puhtaampaa ilmaa, koska se SUODATETTIIN!!
Tekstistäni et ymmärtänyt edes sitä, että Andersenin-keräintä käytettiin niin lyhyen aikaa tarkoituksella, jotta mapperäbakteereita ei olisi iskeytynyt alimpiin petrimaljoihin.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola - jaa...
nisuiisu kirjoitti:
helvetin hyvä tuuletus ! Minä olen ollut noissa luolissa, joten tiedän mistä puhun. Sinne puhallettiin ulkoilmaa puhtaampaa ilmaa, koska se SUODATETTIIN!!
Tekstistäni et ymmärtänyt edes sitä, että Andersenin-keräintä käytettiin niin lyhyen aikaa tarkoituksella, jotta mapperäbakteereita ei olisi iskeytynyt alimpiin petrimaljoihin.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola" Sinne puhallettiin ulkoilmaa puhtaampaa ilmaa, koska se SUODATETTIIN!! "
- Sehän selittää, että kysymyksessä oli ihmisperäiset bakteerit.
- Pelkällä sisäänpuhalluksella ei saada aikaan tuuletusta (toimivaa ilmanvaihtoa), vaan ainoastaan ylipaine.
" Andersenin-keräintä käytettiin niin lyhyen aikaa tarkoituksella, jotta mapperäbakteereita ei olisi iskeytynyt alimpiin petrimaljoihin. "
- Jos noin ajattelet, niin miksi sitten väität, ettei Marjut Reiman osannut erottaa sädesieniä muista bakteereista????
Luolasto-olosuhteilla ei sitäpaitsi ole yhtään mitään tekemistä rakennusten homeongelmien kanssa. Aikaa kaukaa haettu juttu. Etkö parempaan pysty?
- )()()()(
"Muistakaa, että keuhkorakkulatulehdus on petollinen sairaus: se ilmaisee vasta sitten itsensä, kun kaikki on jo myöhäistä. "
Lomalla ei puhuta sairauksista, mutta tarkat silmät havaitsevat mitä havaitsevat. Tutustuimme lomalla pariskuntaan, no itse asiassa useampaankin, mutta yksi pari kertoi tarinaa ystävästään näin... noin 40-vuotias terve mies sairasti jotakin kummaa keuhkosairautta, jota kukaan ei tiennyt mitä se oikein oli, kuoli yllättäen, eikä koskaan selvinnyt mitä sairasti. Ei sairastellut sen pidempään, mutta tiettyjä ongelmia oli, silti tuo terveen miehen kuolema oli kaikille läheisille yllätys.
Mietin vain, miten ihmeessä nykyisin keuhkosairaudet voivatkin olla niin yllätyksellisiä, niistä ei tiedetä mitään ja kaikki tapahtuu vain siinä ihan lääkäreiden ihmetellessä ja kuitatessa tästä ihmettelystä ihan normaali palkkiotkin.
Miksi sitten nuo lomatuttavuudet tarinaa alkoivat kertoa, olikin ikävämpi juttu. Liikuimme heidän kanssaan, ja nähtävästi he siinä sivussa seurailivat tilannettani vähän enemmän. Futiksen loppuottelun aikana he sitten kysyivät voiko kysellä ja kertoivat ettei vastata tarvitse. Mietin mitähän nyt näin futiksen lomassa kysellään ja kyseli oli siitä, mitä minä sairastan? Kerroin lyhyesti ammattitaudistani ja siitä, ettei sen tyypitys nyt ole ihan putkessa ja he kertoivat ystävästään. Syy miksi kertoivat oli se, että minun tulisi löytää itselleni kunnon lääkäri, jotta tilanne ei etenisi kuten heidän ystävällään eteni. He uskoivat ihan oikeasti, että kertomus ystävästään ja hänen kohtalostaan auttaisi minua ymmärtämään tilannettani ja hakeutuisin kunnon lääkärin tutkimuksiin. Kiitin neuvoista ja ottelun voitti Espanja joka oli minun suosikkini. Tosin altaalla oli tehty "yhteispäätös" että jos alakerran katselutilassa on paljon Saksan kannattajia, kaikki suomalaiset kannattavat Espanjaa ja päin vastoin. Me katselimme ottelun huoneistossamme, mutta käynti alakerrassa kertoi suomalaisten kannattavat Saksaa. Seuraavana aamuna altaalla oli hiljaista porukkaa, joka ei enää koskaan juo olutta...
Vain K70 leidi jaksoi jakaa neuvojaan ja päivitellä miten istuva presitentti on lespo ja puoliso biseksuaali, eikä Kekkosen jälkeen ole kunnon presitenttiä ollutkaan Ahtisaari kun oli sellainen ReissuLasse vain, täysi nolla koko mies. Niinistö oli ainoa kunnon mies ja Sillanpää yökötti ja piti vaihtaa kanavaa, mokoma "#¤¤ koko mies. Harvoin yli seitsämänkymppinen leidi häiriköi niin paljon ja hartaasti. Siinä nuoremmat alkoivat jo kertoa olevansa kaikki lepakoita, vain se sai leidin siirtymään toisten onnettomien luokse kertomaan miten järkyttävää on tuo lepakoiden määrä ja se lisääntyi jatkuvasti :-). Tuon leidin kertomuksista saisi pienen romaanin, mutta kovin ystävällinen se ei olisi juuri muille kuin Tomi Markolalle, joka lauloi laivalla suoraan leidille ja vain hänelle. Tuo ohjelma K70, sekin oli ihan kamala kokemus leidille, koska juontaja oli niin täysi nolla, ihan varmasti hänkin oli "#¤"¤¤ ja siten samaa kastia kuin istuva presitentti ja taas oli pakko yökätä.- nisuiisu
kuoli aivan yllättäen. Kuolinsyynä kuumeeton keuhkokuume, ei siis mitään infektiota keuhkoissa. Kyseessä on juuri allerginen alveoliitti, joka etenee, vaikkei enää altistuisikaan. Sairastui jo työpaikassaan ja työkyvyttömyyseläkkeelle jäätyään kotona oli paha kosteusvaurio.
Lisäksi oli pahoja reumaattisia särkyjä, jotka sopivat erinomaiset ns. kietäviin immunokomplekseihin (tyypin III allergia), joita kosteusvauriot aiheuttavat.
Meidän täytyisi nyt kyllä ryhdistäytyä ja kimpalla laittaa roistot kuriin. Tämä on ihan järjetöntä, koska minä vain kerron toisten tuttkimustuloksista ja sitten vain nämä TTL-astmaatikot käyvät nimettöminä kimppuun.
terveisin
Pekka Nikkola - entäpä
presitentti? Entäpä seitsämänkymppinen?
- lillabro
entäpä kirjoitti:
ja tuosta kirjoituksestasi huomaa sen ikäeron, nykyisin puhekieltäkin kun voi jopa kirjoittaa. tosin sitä tekevät nuoret, ei niinkään vanhan kansan ihmiset, mut ei se ole mitenkään ihmeellistä, paitti ihan vanhuksille se sitä on. Ytimessä olet Paavo nyt kuitenkin, ytimessä.
- sairastellut
entäpä kirjoitti:
että ajatus kulkee noin selkeästi. Ei sulla ainakaan sitä deementiaa taira olla kun oot noin fiksu.
Lause alkaa isolla kirjaimella, muutesin, eikä pienellä. ? jos nyt ihan tarkkoja ollaan - )()()()(
entäpä kirjoitti:
kertoa, että idea oli juuri se miten tuo leidi puhui. Hän oli hyvin sivistynyt ja lespo presitenttimme joku mikälie pesijän tytär. Teksi oli siis ihan sitä mitä leidi puhui ja hän puhui paljon. Ikävää, että et ymmärtänyt kirjoitusta. Olisi tietysti pitänyt vähälahjaisemmille aukaista leidin sanaista arkkua käyttäen, mutta se sitten jäi. Ja sinä et sitten ymmärtänyt yskää...
- et sitten vanhempaa tietoa
löytänyt ja peuhaat näiden vanhojen julkaisujen kanssa.
- lumikukka
Miksei arvostettaisi vanhempiakin tutkimuksia? Mitä pahaa siinä on, että tarkastellaan mitä lääkärit ovat tutkimuksillaan todenneet aikaisemmin ja mihin tuo tieto on kehittynyt, vai kehittyykö se ylipäätään.
- kohdin
lumikukka kirjoitti:
Miksei arvostettaisi vanhempiakin tutkimuksia? Mitä pahaa siinä on, että tarkastellaan mitä lääkärit ovat tutkimuksillaan todenneet aikaisemmin ja mihin tuo tieto on kehittynyt, vai kehittyykö se ylipäätään.
pitää nyt kuitenkin muistaa, että lääkärit eivät ole tutkimuksillaan todenneet yhtään mitään sellaista, mitä tuon alkuviestin kirjoittaja on itse tulkinnut.
- nisuiisu
Henrik Nordman ei osannut vielä edes kuvitella vuonna 1989, että hän joutuisi tekemään bluffia altistuskokeilla ja valehtelmaan, että kyseessä olisi kosteusvauriomikrobien aiheuttama astma.
Lama oli vasta tuolloin tuloillaan. Sitten laman myötä ei rakennuksista välitetty tuon taivaallista. Noita vääriä astma-diagnooseja tehtailtiin jo vuonna 1994 muutamia. Suurin hyppäys tuli sitten seuraava vuonna, kun tapahtui Teknillesen korkeakoulun kosteusvauriokatastrofi. Näitä tekniikan tohtoreita ja diplomi-insinöörejä ei oikein uskallettu vielä kusettaa kunnolla, joten peräti 17 sai diagnoosikseen allergisen alveoliitin. Nyt vasta havahduttiin ja astma-tehtailu aloitettiin tämän johdosta oikein kunnolla Lipposen 1. hallituksen astuessa palvelukseemme.
Niin tuo tutkimus on tehty jo 1987. Tuon tutkimuksen tavoitteena
LAINAUS ALKAA
oli selvittää Puolustusvoimien luolatiloissa työskentelevien työntekijöiden silmien ja hengitysteiden, iho-oireiden ja yleisoireiden, allergisten sairauksien sekä hengitystieinfektioiden esiintyvyyttä, sisäilman laatuun liittyviä aistimuksia ja työviihtyvyyttä.
LAINAUS PÄÄTTYY
Tuo tieto, että luolastojen työntekijöillä oli astmaa vähemmän kuin vertailuryhmällä, joka työskehteli maanpinnalla, on todella merkittävä lisä TTL:n ruumisarkussa.
Niin tuolla Andersenin-keräimellä kerättiin ilmaa ainoastaa 100 litraa. Sen sijaan elektronimikroskooppinäytettä varten ilmaa kerättiin 10 kertaa enemmän eli 1000 litraa. Ei siis mikään ihme, että esim. kohteessa no 6 ei todettu lainkaan kohonneita itiöpitoisuuksia sisäilmassa, mutta elktronimikroskooppinäytteessä todettiin samasta tilasta korkein itiöpitoisuus. Viimeiseksi tätä Andersenin-keräintä käytettiin rikollisella tavalla väärin Raisiossa tänä keväänä. Ns. Raision sapluuna on monelle tuttu. Tuon sapluunan käytön salli STM:n korkeat virkamiehet. Ilmeisesti he ovat juuri nyt ansaitulla vuosilomallaan. Ainakin luulevat, että ovat ansainneet sen.
On varsin todennäköistä, jos jos imettiin ilmaa vain vajaa 4 minuuttia, niin Andersen-keräimen kahteen alimpaan petrimaljaan ei iskeytynyt yhtään kostuneesta betonista peräisin olevaa maaperäbakteeria. Todellisuudessa niitä on vähän, vaikka kosteusvaurio olisikin paha. Entä mikä olisi ollut tilanne, jos Andersenin-keräimellä olisikin kerätty 1000 litraa ilmaa 100 litran sijaan? Melko varmaan kosteusvaurioisista luolista olisi löytynyt maaperäbakteereita eli sädesieniä.
Todettakoon, että tutkimuksessa kerrotaan, että luolastossa no 2 oli havaittu kosteusvaurio. Sisäilman runsaan bakteeripitoisuuden vuoksi myös luolastot 5 ja 8 olivat myös kosteusvaurioisia. Muissa luolissa ei todennäköisesti ollut kosteusvauriota.
Tässä tutkimuksessa on erikoista myös se, että ei ole yritettykkään erotella luolastoja kosteusvaurioisiin ja terveisiin luoliin, vaan oireilutulokset on laitettu kaikki samaan klimppiin. Aikamoisia "tiedemiehiä". He ovat siis tienneet tutkimuksen lopputuloksen. Pieni, mutta tärkeä lipsahdus heille sattui, koska kertoivat, että
LAINAUS ALKAA
Toisaalta ASTMAN, allergisen ihottuman ja silmätulehdusten vähäisempi esiintyvyys ja luolastojen mittauksen eivät tue oletusta.
LAINAUS PÄÄTTYY.
Siis tue, mitä oletusta? No tätä:
LAINAUS ALKAA
Puolustusvoimien henkilöstöllä esiintyi allergista nuhaa enemmän kuin pääkaupunkiseudun työntekijöillä (=vertailuryhmä), mikä voisi viitata suurempaan biologiseen altistukseen luolastoissa.
LAINAUS PÄÄTTYY
Miksi muuten ei ole otettu vasta-aineita? Tosin, kun puhutaan allergisesta nuhasta, niin sehän todetaan IgE-vasta-aineilla. Tuohon aikaan farmarinkeuhkot oli melko yleinen sairaus lämmenneiden heinäpaalien käsittelijöillä. Ilmeisesti oli olemassa vain termofiilisten sädesienien IgG-vasta-aineita.
Pitäkää huoli, että teiltä mitataan IgG-vasta-aineet. Jos on Bacillusta ja Streptomycestä, niin sinulla on melko varmaan allerginen alveoliitti, jos oirelu on siihen sopivaa. Nuo kaksi ovat siis bakteereita. Jos sensijaan löytyy homeiden vasta-aineita, niin se on vain osoitus, että olet oleskellut kosteusvauriuoisissa tiloissa. Jos sinulla olisi homeallergia, niin se näkyisi spesifisistä IgE-vasta-aineista.
Seuraavaksi olen ajatellut koota kosteusvauriokohteessa sairastuneelle tietopaketin, jonka kanssa voi mennä vaikkapa lääkäriin ja jos tarve vaatii, niin jopa poliisin puheille.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola
tutkiva TTL-Af-allergikko - aivan...............
kohdin kirjoitti:
pitää nyt kuitenkin muistaa, että lääkärit eivät ole tutkimuksillaan todenneet yhtään mitään sellaista, mitä tuon alkuviestin kirjoittaja on itse tulkinnut.
OMIA tulkitojaan (mikä ei tosin ole uutta)
- Teknillesen korkeakoulun
nisuiisu kirjoitti:
Henrik Nordman ei osannut vielä edes kuvitella vuonna 1989, että hän joutuisi tekemään bluffia altistuskokeilla ja valehtelmaan, että kyseessä olisi kosteusvauriomikrobien aiheuttama astma.
Lama oli vasta tuolloin tuloillaan. Sitten laman myötä ei rakennuksista välitetty tuon taivaallista. Noita vääriä astma-diagnooseja tehtailtiin jo vuonna 1994 muutamia. Suurin hyppäys tuli sitten seuraava vuonna, kun tapahtui Teknillesen korkeakoulun kosteusvauriokatastrofi. Näitä tekniikan tohtoreita ja diplomi-insinöörejä ei oikein uskallettu vielä kusettaa kunnolla, joten peräti 17 sai diagnoosikseen allergisen alveoliitin. Nyt vasta havahduttiin ja astma-tehtailu aloitettiin tämän johdosta oikein kunnolla Lipposen 1. hallituksen astuessa palvelukseemme.
LAINAUS ALKAA
oli selvittää Puolustusvoimien luolatiloissa työskentelevien työntekijöiden silmien ja hengitysteiden, iho-oireiden ja yleisoireiden, allergisten sairauksien sekä hengitystieinfektioiden esiintyvyyttä, sisäilman laatuun liittyviä aistimuksia ja työviihtyvyyttä.
LAINAUS PÄÄTTYY
Tuo tieto, että luolastojen työntekijöillä oli astmaa vähemmän kuin vertailuryhmällä, joka työskehteli maanpinnalla, on todella merkittävä lisä TTL:n ruumisarkussa.
Niin tuolla Andersenin-keräimellä kerättiin ilmaa ainoastaa 100 litraa. Sen sijaan elektronimikroskooppinäytettä varten ilmaa kerättiin 10 kertaa enemmän eli 1000 litraa. Ei siis mikään ihme, että esim. kohteessa no 6 ei todettu lainkaan kohonneita itiöpitoisuuksia sisäilmassa, mutta elktronimikroskooppinäytteessä todettiin samasta tilasta korkein itiöpitoisuus. Viimeiseksi tätä Andersenin-keräintä käytettiin rikollisella tavalla väärin Raisiossa tänä keväänä. Ns. Raision sapluuna on monelle tuttu. Tuon sapluunan käytön salli STM:n korkeat virkamiehet. Ilmeisesti he ovat juuri nyt ansaitulla vuosilomallaan. Ainakin luulevat, että ovat ansainneet sen.
On varsin todennäköistä, jos jos imettiin ilmaa vain vajaa 4 minuuttia, niin Andersen-keräimen kahteen alimpaan petrimaljaan ei iskeytynyt yhtään kostuneesta betonista peräisin olevaa maaperäbakteeria. Todellisuudessa niitä on vähän, vaikka kosteusvaurio olisikin paha. Entä mikä olisi ollut tilanne, jos Andersenin-keräimellä olisikin kerätty 1000 litraa ilmaa 100 litran sijaan? Melko varmaan kosteusvaurioisista luolista olisi löytynyt maaperäbakteereita eli sädesieniä.
Todettakoon, että tutkimuksessa kerrotaan, että luolastossa no 2 oli havaittu kosteusvaurio. Sisäilman runsaan bakteeripitoisuuden vuoksi myös luolastot 5 ja 8 olivat myös kosteusvaurioisia. Muissa luolissa ei todennäköisesti ollut kosteusvauriota.
Tässä tutkimuksessa on erikoista myös se, että ei ole yritettykkään erotella luolastoja kosteusvaurioisiin ja terveisiin luoliin, vaan oireilutulokset on laitettu kaikki samaan klimppiin. Aikamoisia "tiedemiehiä". He ovat siis tienneet tutkimuksen lopputuloksen. Pieni, mutta tärkeä lipsahdus heille sattui, koska kertoivat, että
LAINAUS ALKAA
Toisaalta ASTMAN, allergisen ihottuman ja silmätulehdusten vähäisempi esiintyvyys ja luolastojen mittauksen eivät tue oletusta.
LAINAUS PÄÄTTYY.
LAINAUS ALKAA
LAINAUS PÄÄTTYY
Miksi muuten ei ole otettu vasta-aineita? Tosin, kun puhutaan allergisesta nuhasta, niin sehän todetaan IgE-vasta-aineilla. Tuohon aikaan farmarinkeuhkot oli melko yleinen sairaus lämmenneiden heinäpaalien käsittelijöillä. Ilmeisesti oli olemassa vain termofiilisten sädesienien IgG-vasta-aineita.
Pitäkää huoli, että teiltä mitataan IgG-vasta-aineet. Jos on Bacillusta ja Streptomycestä, niin sinulla on melko varmaan allerginen alveoliitti, jos oirelu on siihen sopivaa. Nuo kaksi ovat siis bakteereita. Jos sensijaan löytyy homeiden vasta-aineita, niin se on vain osoitus, että olet oleskellut kosteusvauriuoisissa tiloissa. Jos sinulla olisi homeallergia, niin se näkyisi spesifisistä IgE-vasta-aineista.
Seuraavaksi olen ajatellut koota kosteusvauriokohteessa sairastuneelle tietopaketin, jonka kanssa voi mennä vaikkapa lääkäriin ja jos tarve vaatii, niin jopa poliisin puheille.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola
tutkiva TTL-Af-allergikko... opitaanko sillä jotakin tosi teknilleseä?
- ja Henrik Nordman
nisuiisu kirjoitti:
LAINAUS ALKAA
LAINAUS PÄÄTTYY
LAINAUS ALKAA
LAINAUS PÄÄTTYY.
LAINAUS ALKAA
LAINAUS PÄÄTTYY
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola
tutkiva TTL-Af-allergikkosama asia? Vai laulaako tuo Nordman?
- aivan.......................df
aivan............... kirjoitti:
OMIA tulkitojaan (mikä ei tosin ole uutta)
; ap. tekee OMIA tulkintojaan (mikä ei tosin ole uutta)
Eikö saa tulkita, vai onko ongelma tuo ; ap. ??? - ja voimme
kohdin kirjoitti:
todeta etteivät lääkärit ylipäätään ole tutkimuksillaan todenneet yhtään mitään.
- homeahdistus1
nisuiisu kirjoitti:
LAINAUS ALKAA
LAINAUS PÄÄTTYY
LAINAUS ALKAA
LAINAUS PÄÄTTYY.
LAINAUS ALKAA
LAINAUS PÄÄTTYY
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola
tutkiva TTL-Af-allergikkotyöskentelevien terveydentilassa oli pahasti pielessä, kun yleensä ruvettiin tuollaista tutkimusta tekemään? Mitä muuta heillä oli, kuin nuhaa?
Luola, kellari, parkkihalli, metrotunneli jne. ovat tulleet minulle ihan mahdottomiksi paikoiksi oleskella tämän sairastumisen jälkeen. En siis ole enää vapaaehtoisesti viittä minuuttiakaan missään maanalaisissa tiloissa, vesivaurioita tai ei. - nisuiisu
homeahdistus1 kirjoitti:
työskentelevien terveydentilassa oli pahasti pielessä, kun yleensä ruvettiin tuollaista tutkimusta tekemään? Mitä muuta heillä oli, kuin nuhaa?
Luola, kellari, parkkihalli, metrotunneli jne. ovat tulleet minulle ihan mahdottomiksi paikoiksi oleskella tämän sairastumisen jälkeen. En siis ole enää vapaaehtoisesti viittä minuuttiakaan missään maanalaisissa tiloissa, vesivaurioita tai ei.Oireina heillä oli mm. hengenahdistusta, päänsärkyä ja väsymystä. Eihän noita pitäisi tulla, koska luolastoissa ilma vaihtui vauhdilla. Tosin osa sisäilmasta sekoitettiin aina uuteen ulkoilmaan. Näin ollen nämä pienet maaperäbakteeripitoisuudet kiersivät jatkuvasti ilmastointilaitteissa. Tänä päivänä tälläinen ilmanvaihto on jo kielletty.
Eli juuri allergisen alveoliitin oireita. Sen verran olen reilu Henkkaa kohtaan, että en väitä hänen jo vuonna 1987 tienneen kosteusvaurion aiheuttavat allergista alveoliittia. Mutta toisaalta, että käytetään vain pienen hetken Andersenin-keräintä viittaa kyllä siihen, että tiesivät, että Streptomyces ja Bacillus -itiöt kasvavat kahdesssa alimmaisessa petri-maljassa. He eivät siis halunneet näkyviin kahta em. bakteeria. Ja taasen toisaalta Henkka tiesi, että lämmenneen heinäpaalin käsittelystä tuli allerginen alveoliitti, eikä astma.
Olen tavannut Henkan kahden kesken niin monta kertaa, että uskon tietäväni, että hän toimii väärin valtiovallan määräyksestä. Tiedä sitten häntä?
Muistakaa, että keuhkorakkulatulehdus tulee hiipien ja ilmaisee vasta sitten itsensä, kun on jo myöhäistä.
Pekka Nikkola - homeahdistus1
nisuiisu kirjoitti:
Oireina heillä oli mm. hengenahdistusta, päänsärkyä ja väsymystä. Eihän noita pitäisi tulla, koska luolastoissa ilma vaihtui vauhdilla. Tosin osa sisäilmasta sekoitettiin aina uuteen ulkoilmaan. Näin ollen nämä pienet maaperäbakteeripitoisuudet kiersivät jatkuvasti ilmastointilaitteissa. Tänä päivänä tälläinen ilmanvaihto on jo kielletty.
Eli juuri allergisen alveoliitin oireita. Sen verran olen reilu Henkkaa kohtaan, että en väitä hänen jo vuonna 1987 tienneen kosteusvaurion aiheuttavat allergista alveoliittia. Mutta toisaalta, että käytetään vain pienen hetken Andersenin-keräintä viittaa kyllä siihen, että tiesivät, että Streptomyces ja Bacillus -itiöt kasvavat kahdesssa alimmaisessa petri-maljassa. He eivät siis halunneet näkyviin kahta em. bakteeria. Ja taasen toisaalta Henkka tiesi, että lämmenneen heinäpaalin käsittelystä tuli allerginen alveoliitti, eikä astma.
Olen tavannut Henkan kahden kesken niin monta kertaa, että uskon tietäväni, että hän toimii väärin valtiovallan määräyksestä. Tiedä sitten häntä?
Muistakaa, että keuhkorakkulatulehdus tulee hiipien ja ilmaisee vasta sitten itsensä, kun on jo myöhäistä.
Pekka Nikkolase karmea olo, mikä itselleni tulee maanalaisissa tiloissa, on hyvin samankaltainen. Huimausta, sydämentykytystä, pahoinvointia, nenä jämähtää tukkoon. Silloin, kun olin vielä herkempi, tästä oli suora jatkumo vilunväristyksiin ja hapen loppumisen tunteeseen. Nykyään sitä ei enää tule, tosin en ikinä vietä aikaani näissä tiloissa, liian monta erehdystä olen jo tehnyt.
- nisuiisu
Tässä tutkimuksessa mainitaan siis nimeltä kolme hometta eli Penicillium, Cladosporium ja Aspergillus fumigatus (tuttu meille kaikille palstan lukijoille). Tekijät toteavat, että samoja lajeja todetiin yleisesti sekä ulko- että sisäilmasta. Aika "terävä" oivallus, vai mitä?
Niin TTL alkoi altistamaan vuonna 1995 em. homeista Cladosporiumilla ja Aspergillus fumigatuksella. Pitää olla todella kieroutunut mieli, jos tosta vaan pokkana pystyy sanomaan, että kyseessä on kosteusvauriomikrobien aiheuttama ASTMA, jos puhallustehot ovat pienentyneet em. homeiden altistuskokeissa. Tyhmenpikin tajuaa, että ei ulkoilman normaaleilla homeilla mikään kosteusvauriosta johtuva sairaus selviä. Ei selviä, koska sairautemme aiheuttaakin kosteassa betonissa kasvat maaperäbakteerit, kuten Streptomyces ja Bacillus. Nämä kaksi bakteeria saataisiin näkyviin, jos Andersenin keräintä käytettäisiin pitempään kuin esim. tässä kokeessa käytettiin.
Tässä on sitten mielenkiintoinen lainaus tästä tutkimuksesta:
LAINAUS ALKAA
Työhuoneen seinillä esiintyneistä ruskehtavista vesivalumakohdista kasvoi säännöllisesti runsaasti tai erittäin runsaasti sekä homeita että bakteereita.
LAINAUS PÄÄTTYY
Niin olisi mukava tietää, että mitä bakteereita? Aivan varmasti Streptomycestä ja Bacillusta. Miksi niitä ei ole nimetty, vai tehtiinkö se todellisuudessa? No melko varmaan tehtiin.
Tämä tutkimus on tyypillinen viranomaisten suorittama tutkimus, jossa lopputulos on päätetty jo ennen kuin yhtään näytettä on otettu.
Erittäin kuvaavaa tälle hölmöilylle on myös se, että ovat ottaneet mikrobinäytteet myös ilmanvaihtosuodattamista. Ja sitten kirjaavat oikein raporttiin, että olipa runsas kasvusto.
Tietämättään tutkimuksen tekijät antavat kyllä sitten merkittävän tiedon, josta on sitten tänä päivänä erittäin suuri hyöty:
Luolastojen henkilökunnalla oli VÄHEMMÄN astomoja kuin terveissä maanpäällisissä rakennuksissa työskentelevillä.
Olen nyt jo monella eri tavalla näyttänyt tämän palstan lukijoille toteen sen, että kyseessä ei ole astma vaan keuhkorakkulatulehdus, joka meitä vaivaa.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola
tutkiva TTL-Af-allergikko- teitä?
" Olen nyt jo monella eri tavalla näyttänyt tämän palstan lukijoille toteen sen, että kyseessä ei ole astma vaan keuhkorakkulatulehdus, joka meitä vaivaa. "
Meititteletkö itseäsi? Jos sinulla on keuhkorakkulatulehdus, se ei tarkoita, että kaikilla muillakin on se. Ihan samaa lorinaa, kun pappa-smurffilla, jonka homeongelman syynä oli vesikiertopumppu ja hän lähti julistamaan, että kaikki homeongelmat Suomessa johtuvat vesikiertopumpusta. Argumentitkin olivat yhtä onnettomia. - -homekorva-
Mulla on aika paha reagointi nimenomaan märälle betonille. Se haju saa vatsan kääntymään ylösalas ja tulee karmea olo.
En voi oleskella esim takapihallamme, koska siellä on betonista valettu terassi, se imelä haju yököttää. Käyttäessäni paperista 3M hengityssuojainta jossa on venttiili, niin se haju vaan voimistuu, tulee siitä suojaimesta läpi!
(olen hoitanut kukkapenkkejä siinä takapihalla, pari minuuttia päivässä / pari kertaa viikossa). Niin se terassi lemuaa siinä vieressä.
Muut / tuttavat eivät huomaa siinä mitään hajua?
Ei edes sitä pistävää ja imelää lemua? OUTOA.
Samoin haistan useiden rakennusten perustuksesta tulevan karmean lemun. Se on just se mikä tekee pahan olon. Pidempi altistus tekee vilunväreet ja alilämmön parin tunnin viiveellä. Josta oksettava olo, palelu ja vapina.
Tiedätkö mikä se on se mikä siinä haisee, onko se nimenomaan sädesientä?
Työpaikallani on sädesientä, oikein mitattuna, tulivat jopa andersenin keräimiin vaikka mittausaika oli vain 10 min. (talvella)
Oleskelu kyseisissä huoneissa saa aikaan nenäverenvuodon parissa minuutissa.
En ole oleskellut enää kyseisissä tiloissa.
Jo 1 minuutin kokeilu aiheutti heti äänen katoamisen ja tukahtumisen tunteen. - nisuiisu
teitä? kirjoitti:
" Olen nyt jo monella eri tavalla näyttänyt tämän palstan lukijoille toteen sen, että kyseessä ei ole astma vaan keuhkorakkulatulehdus, joka meitä vaivaa. "
Meititteletkö itseäsi? Jos sinulla on keuhkorakkulatulehdus, se ei tarkoita, että kaikilla muillakin on se. Ihan samaa lorinaa, kun pappa-smurffilla, jonka homeongelman syynä oli vesikiertopumppu ja hän lähti julistamaan, että kaikki homeongelmat Suomessa johtuvat vesikiertopumpusta. Argumentitkin olivat yhtä onnettomia.Harri Vainio ( professori Helena Taskinen kolmas henkilö) päästelee lorinaa, kun lähettää virallisen TTL:n lausunnon Tapaturmavakuutuslaitosten liitolle, jossa he toteavat, että kosteusvaurio ei aiheuta ASTMAA. Olen tästä raportoinut jo monta kertaa palstamme lukijoille. Lähetä sähköpostiosoitteesi, niin lähetän kopion sinulle tuosta lausunnosta. Samalla saat myös professori Tari Haahtelan lausunnon Etelä-Suomen lääninhallitukselle, jossa hän toteaa saman asian.
Onko se myös lorinaa, kun TTL:n Henrik Nordman todistaa oikein tieteellisen tutkimuksen avulla, että kosteusvaurio ei aiheuta astmaa? Ei minun mielestä. Äläkä ole minulle vihainen, jos kerron, mitä Henkka on jo aikoja sitten selvittänyt. Ole mieluummin Henkalle vihainen, jos on valehdellut sinulla olevan kosteusvauriomikrobien aiheuttaman astman.
Olen aivan varma, että Henkka pakotettiin valtiovallan toimesta vääristelemään ammattitautidiagnooseja. Minä tunnen Henkan hyvin: olen jopa keskustellut hänen työhuoneessaan kahden kesken ainakin yhteensä 5-6 tuntia. Viimeksi, kun olin hänen luonaan, niin viimeiset sanat häneltä oli minulle, että professori Erkki O. Terho jälleen kiristi alveoliitin kriteerejä. Heti tuon jälkeen otin yhteyden Suomen Lääkärilehteen ja pyysin päätoimittajaa olla julkaisematta näitä vääriä tietoja. Tuo Majvik-II:n julkaiseminen viivästyi ainakin puoli vuotta tuon takia. Valitettavasti Lääkärilehti meni vipuun ja julkaisi vääriä tietoja. Onneksi tekivät oikein erillispainoksen, jotta on sitten helppo näyttää toteen tuo rikos. Ei perätöntä tekstiä saa painaa.
Niin voihan lämmitysvesiputket alkaa syöpymään putken sisältä käsin, jos sinne pääsee ilmaa. Mitä vikaa pappa-smurffin teoriassa on? Ei yhtään mitään.
Niin katsos sinulla voi olla vain ärsytysoireita ja ne on kyllä ohimeneviä, eivätkä ne kuulu lainkaan korvauksen piiriin. Jos olet kuitenkin sairastunut vakavammin kosteusvauriosta, niin sinullakin on 100% varmuudella allerginen alveoliitti. Astmaa sinulla ei kyllä ole.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola - nisuiisu
-homekorva- kirjoitti:
Mulla on aika paha reagointi nimenomaan märälle betonille. Se haju saa vatsan kääntymään ylösalas ja tulee karmea olo.
En voi oleskella esim takapihallamme, koska siellä on betonista valettu terassi, se imelä haju yököttää. Käyttäessäni paperista 3M hengityssuojainta jossa on venttiili, niin se haju vaan voimistuu, tulee siitä suojaimesta läpi!
(olen hoitanut kukkapenkkejä siinä takapihalla, pari minuuttia päivässä / pari kertaa viikossa). Niin se terassi lemuaa siinä vieressä.
Muut / tuttavat eivät huomaa siinä mitään hajua?
Ei edes sitä pistävää ja imelää lemua? OUTOA.
Samoin haistan useiden rakennusten perustuksesta tulevan karmean lemun. Se on just se mikä tekee pahan olon. Pidempi altistus tekee vilunväreet ja alilämmön parin tunnin viiveellä. Josta oksettava olo, palelu ja vapina.
Tiedätkö mikä se on se mikä siinä haisee, onko se nimenomaan sädesientä?
Työpaikallani on sädesientä, oikein mitattuna, tulivat jopa andersenin keräimiin vaikka mittausaika oli vain 10 min. (talvella)
Oleskelu kyseisissä huoneissa saa aikaan nenäverenvuodon parissa minuutissa.
En ole oleskellut enää kyseisissä tiloissa.
Jo 1 minuutin kokeilu aiheutti heti äänen katoamisen ja tukahtumisen tunteen.kostunut betoni sen ongelman aiheuttaa. Betonissa on paljon hiekkaa ja hiekan joukossa "sädesieniä" (=Streptomyces) ja Bacillus-suvun bakteereita.
Jostain ihmeen kumman syystä betonissa kasvaessaan ne alkavat tuottamaan näitä pahoja myrkkyjä: valinomysiinia, kereleudia ja amylosiia (nämä on tähän mennessä tunnistettu, muitakin on tietenkin olemassa).
Tuo haiseva yhdiste ei ole noita myrkkyjä, mutta siitähän on hyvä tunnistaa maaperäbakteereiden olemassaolo.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola - pieksut
nisuiisu kirjoitti:
Harri Vainio ( professori Helena Taskinen kolmas henkilö) päästelee lorinaa, kun lähettää virallisen TTL:n lausunnon Tapaturmavakuutuslaitosten liitolle, jossa he toteavat, että kosteusvaurio ei aiheuta ASTMAA. Olen tästä raportoinut jo monta kertaa palstamme lukijoille. Lähetä sähköpostiosoitteesi, niin lähetän kopion sinulle tuosta lausunnosta. Samalla saat myös professori Tari Haahtelan lausunnon Etelä-Suomen lääninhallitukselle, jossa hän toteaa saman asian.
Onko se myös lorinaa, kun TTL:n Henrik Nordman todistaa oikein tieteellisen tutkimuksen avulla, että kosteusvaurio ei aiheuta astmaa? Ei minun mielestä. Äläkä ole minulle vihainen, jos kerron, mitä Henkka on jo aikoja sitten selvittänyt. Ole mieluummin Henkalle vihainen, jos on valehdellut sinulla olevan kosteusvauriomikrobien aiheuttaman astman.
Olen aivan varma, että Henkka pakotettiin valtiovallan toimesta vääristelemään ammattitautidiagnooseja. Minä tunnen Henkan hyvin: olen jopa keskustellut hänen työhuoneessaan kahden kesken ainakin yhteensä 5-6 tuntia. Viimeksi, kun olin hänen luonaan, niin viimeiset sanat häneltä oli minulle, että professori Erkki O. Terho jälleen kiristi alveoliitin kriteerejä. Heti tuon jälkeen otin yhteyden Suomen Lääkärilehteen ja pyysin päätoimittajaa olla julkaisematta näitä vääriä tietoja. Tuo Majvik-II:n julkaiseminen viivästyi ainakin puoli vuotta tuon takia. Valitettavasti Lääkärilehti meni vipuun ja julkaisi vääriä tietoja. Onneksi tekivät oikein erillispainoksen, jotta on sitten helppo näyttää toteen tuo rikos. Ei perätöntä tekstiä saa painaa.
Niin voihan lämmitysvesiputket alkaa syöpymään putken sisältä käsin, jos sinne pääsee ilmaa. Mitä vikaa pappa-smurffin teoriassa on? Ei yhtään mitään.
Niin katsos sinulla voi olla vain ärsytysoireita ja ne on kyllä ohimeneviä, eivätkä ne kuulu lainkaan korvauksen piiriin. Jos olet kuitenkin sairastunut vakavammin kosteusvauriosta, niin sinullakin on 100% varmuudella allerginen alveoliitti. Astmaa sinulla ei kyllä ole.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkolamitä tarinaa. Ethän suinkaan ole unohtanut tarkistuttaa kuuloasi ja näköäsi viime aikoina? Entä vakoileeko Suojelupoliisi sinua edelleen ja kuunteleeko valtiovalta puhelintasi, kuten olet täällä kertonut aiemmin?
Miten muuten nämä miljoonat usalaiset, jotka ovat saanet homerakennuksista astman ja astmadiagnoosiin? Suomen valtiovaltako on pakottanut kaikki maailman lääkärit tekemään vääriä diagnooseja?
USA:n viranomaiset ovat huolissaan kosteus- ja homevaurioihin liittyvästä astmatapausten valtavasta määrästä. Kuten alla olevasta tekstistä ilmenee, niin USA:ssa on 21,8 miljoonaa astmaa sairastavaa. Niistä keskimäärin 4,6 miljoonan arvioidaan johtuvan kotien kosteus- ja homevaurioista. Samassa artikkelissa kiinnitetään huomioita siihen, että sen lisäksi myös kouluissa, toimistoissa ja erilaisissa laitoksissa altistutaan vastaavanlaisesti. Todelliset kosteus- ja homevaurioiden aiheuttamat astmatapaukset ovat siis huomattavasti tuota 4,6 miljoonaa suuremmat.
(EPA on USA:n valtio korkein viranomainen näissä asioissa)
" Public health and economic impact of dampness and mold
U.S. Environmental Protection Agency, Indoor Environments Division, Office of Radiation and Indoor Air, Washington, DC, USA, Lawrence Berkeley National Laboratory, Indoor Environment Department, Berkeley, CA, USA
(aug. 2007)
The public health risk and economic impact of dampness and mold exposures was assessed using current asthma as a health endpoint. Individual risk of current asthma from exposure to dampness and mold in homes from W.J. Fisk, Q. Lei-Gomez & M.J. Mendell [(2007) Indoor Air 17, 226–235], and asthma risks calculated from additional studies that reported the prevalence of dampness and mold in homes were used to estimate the proportion of US current asthma cases that are attributable to dampness and mold exposure at 21% (95% confidence internal 12–29%). An examination of the literature covering dampness and mold in schools, offices, and institutional buildings, which is summarized in the Appendix, suggests that risks from exposure in these buildings are similar to risks from exposures in homes. Of the 21.8 million people reported to have asthma in the USA, approximately 4.6 (2.7–6.3) million cases are estimated to be attributable to dampness and mold exposure in the home. Estimates of the national cost of asthma from two prior studies were updated to 2004 and used to estimate the economic impact of dampness and mold exposures. By applying the attributable fraction to the updated national annual cost of asthma, the national annual cost of asthma that is attributable to dampness and mold exposure in the home is estimated to be $3.5 billion ($2.1–4.8 billion). Analysis indicates that exposure to dampness and mold in buildings poses significant public health and economic risks in the USA. These findings are compatible with public policies and programs that help control moisture and mold in buildings. " - nisuiisu
pieksut kirjoitti:
mitä tarinaa. Ethän suinkaan ole unohtanut tarkistuttaa kuuloasi ja näköäsi viime aikoina? Entä vakoileeko Suojelupoliisi sinua edelleen ja kuunteleeko valtiovalta puhelintasi, kuten olet täällä kertonut aiemmin?
Miten muuten nämä miljoonat usalaiset, jotka ovat saanet homerakennuksista astman ja astmadiagnoosiin? Suomen valtiovaltako on pakottanut kaikki maailman lääkärit tekemään vääriä diagnooseja?
USA:n viranomaiset ovat huolissaan kosteus- ja homevaurioihin liittyvästä astmatapausten valtavasta määrästä. Kuten alla olevasta tekstistä ilmenee, niin USA:ssa on 21,8 miljoonaa astmaa sairastavaa. Niistä keskimäärin 4,6 miljoonan arvioidaan johtuvan kotien kosteus- ja homevaurioista. Samassa artikkelissa kiinnitetään huomioita siihen, että sen lisäksi myös kouluissa, toimistoissa ja erilaisissa laitoksissa altistutaan vastaavanlaisesti. Todelliset kosteus- ja homevaurioiden aiheuttamat astmatapaukset ovat siis huomattavasti tuota 4,6 miljoonaa suuremmat.
U.S. Environmental Protection Agency, Indoor Environments Division, Office of Radiation and Indoor Air, Washington, DC, USA, Lawrence Berkeley National Laboratory, Indoor Environment Department, Berkeley, CA, USA
(aug. 2007)
The public health risk and economic impact of dampness and mold exposures was assessed using current asthma as a health endpoint. Individual risk of current asthma from exposure to dampness and mold in homes from W.J. Fisk, Q. Lei-Gomez & M.J. Mendell [(2007) Indoor Air 17, 226–235], and asthma risks calculated from additional studies that reported the prevalence of dampness and mold in homes were used to estimate the proportion of US current asthma cases that are attributable to dampness and mold exposure at 21% (95% confidence internal 12–29%). An examination of the literature covering dampness and mold in schools, offices, and institutional buildings, which is summarized in the Appendix, suggests that risks from exposure in these buildings are similar to risks from exposures in homes. Of the 21.8 million people reported to have asthma in the USA, approximately 4.6 (2.7–6.3) million cases are estimated to be attributable to dampness and mold exposure in the home. Estimates of the national cost of asthma from two prior studies were updated to 2004 and used to estimate the economic impact of dampness and mold exposures. By applying the attributable fraction to the updated national annual cost of asthma, the national annual cost of asthma that is attributable to dampness and mold exposure in the home is estimated to be $3.5 billion ($2.1–4.8 billion). Analysis indicates that exposure to dampness and mold in buildings poses significant public health and economic risks in the USA. These findings are compatible with public policies and programs that help control moisture and mold in buildings. "lausunto Tapaturmavakuutislaitosten liitolle viime syksyltä oltu tarkoitettu minun nähtäväkseni.
Sen sijaan professori Tari Haahtelan lausunto oli pyydetty minun vaatimuksestani. Ei Haahtela lähtenyt valehtelemaan, että kosteusvaurio aiheuttaisi astmaa.
Oletko tosiaan sitä mieltä, että altistamalla ulkoilman normaaleilla homeilla Cladosporiumilla ja Aspergillus fumigatuksella selviäsi kosteusvauriomikrobien aiheuttama ASTMA?
Et kai sinä nyt niin hullu enää ole, että uskot moiseen sopaan?
Sanomattakin on selvää, että monet kosteusvauriotutkijat ovat tienneet koko ajan sen, että TTL:n altistuskokeet em. homeuuteilla on täydellistä huijausta. Aivan varmasti esim. Aino Nevalainen on sen tiennyt. Tari Haahtela on sen tiennyt, Kari Reijula on sen tiennyt ja monet muut. Vaikenemalla tästä asiasta, he ovat myös osallisia tähän pahimpaan suomalaiseen ihmisoikeusrikokseen.
Kaiken huippu on se, että tämän toiminnan on siunannut STM ja Terveydenhuollon oikeusturvakeskus. Samoin on tehnyt Etelä-Suomen lääninhallituksen terveysosasto.
Tottakai astmasta vouhotetaan, koska siitä on valehdeltu jo kohta 15 vuotta. Jouni Jaakkolakaan ei olisi päässyt Englannin Työterveyslaitoksen johtajaksi, jos hän ei olisi vienyt tätä TTL:n kehittämää "tietotaitoa" Englantiin. Työterveyslaitokselta hän sinne siirtyi. Tiedä, vaikka nämä altistuskokeet olisivat hänen keksintönsä. Kyllä se tässä vielä selviää.
Muistakaa, että ihmiskeho on viritetty huippuunsa homeitiöitä vastaan. Vain homeitiöt voivat aiheuttaa astmaa, koska niiden koko on niin suuri. Näiden homeitiöiden aiheuttama allergia voidaan helposti tutkia niiden spesifisistä IgE-vasta-aineista.
Ja, jos tutkitaan Aspergillus fumigatuksen aiheuttamaa allergiaa, niin ennen altistusta on varmennettava, että kehosta löytyy Af:n IgE-vasta-ainetta. Kenekään kehosta sitä ei ole kuitenkaan löytynyt.
Muistakaa siis aina: Ei homeet, vaan BAKTEERIT
Pidä tämäkin mielessä: Ei astma vaan KEUHKORAKKULATULEHDUS
Astma ja allerginen alveoliitti ovat jo kroonisia tulehduksia. Niile molemmille on omat tyypilliset valkosolunsa. Alveoliitissa on CD8 -lymfosyyttejä liikaa. Astmassa on puolestaan eosinofiilisia valkosoluja. Akuutti tulehdus puolestaan tunnistetaan makrofageista ja neutrofiileista. Eipä ole paljon opettelemista.
Tottakai USA:ssakin osataan valehdella. Ja olen aivan varma, että noissa jutuissasi astmaksi sanotaan kaikkea sitä, jos vain hiukankin henkeä ahdistaa. Jaakkolan "tutkimuksissa" riittää astmaksi yksikin astman kaltainen oireilu. Minunkin henkeä ahdistaa joka päivä eli minullakin on Jaakkolan määritelmän mukaan astma.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola - nimetön,
pieksut kirjoitti:
mitä tarinaa. Ethän suinkaan ole unohtanut tarkistuttaa kuuloasi ja näköäsi viime aikoina? Entä vakoileeko Suojelupoliisi sinua edelleen ja kuunteleeko valtiovalta puhelintasi, kuten olet täällä kertonut aiemmin?
(aug. 2007)
The public health risk and economic impact of dampness and mold exposures was assessed using current asthma as a health endpoint. Individual risk of current asthma from exposure to dampness and mold in homes from W.J. Fisk, Q. Lei-Gomez & M.J. Mendell [(2007) Indoor Air 17, 226–235], and asthma risks calculated from additional studies that reported the prevalence of dampness and mold in homes were used to estimate the proportion of US current asthma cases that are attributable to dampness and mold exposure at 21% (95% confidence internal 12–29%). An examination of the literature covering dampness and mold in schools, offices, and institutional buildings, which is summarized in the Appendix, suggests that risks from exposure in these buildings are similar to risks from exposures in homes. Of the 21.8 million people reported to have asthma in the USA, approximately 4.6 (2.7–6.3) million cases are estimated to be attributable to dampness and mold exposure in the home. Estimates of the national cost of asthma from two prior studies were updated to 2004 and used to estimate the economic impact of dampness and mold exposures. By applying the attributable fraction to the updated national annual cost of asthma, the national annual cost of asthma that is attributable to dampness and mold exposure in the home is estimated to be $3.5 billion ($2.1–4.8 billion). Analysis indicates that exposure to dampness and mold in buildings poses significant public health and economic risks in the USA. These findings are compatible with public policies and programs that help control moisture and mold in buildings. "Ihmeellistä miten täällä joku jaksaa jaaritella samoja tietoja yhä uudelleen ja uudelleen. Maallikkonako? Ihan samaa potaskaa kuin kaikki muukin tieto, jota ei hyväksytä ja lisäksi vain osittain lainataan... ihan yhtä tyhjän kanssa. Ammattilaiset eivät moiseen potaskaan alentuisi.
Onhan se nyt päivän selvää, että porukka on tavoitettu housut kintuissa ja nyt katsotaan kuka ne pojujen housut ylös nostaa, vai nostaako? - tuo
nisuiisu kirjoitti:
lausunto Tapaturmavakuutislaitosten liitolle viime syksyltä oltu tarkoitettu minun nähtäväkseni.
Sen sijaan professori Tari Haahtelan lausunto oli pyydetty minun vaatimuksestani. Ei Haahtela lähtenyt valehtelemaan, että kosteusvaurio aiheuttaisi astmaa.
Oletko tosiaan sitä mieltä, että altistamalla ulkoilman normaaleilla homeilla Cladosporiumilla ja Aspergillus fumigatuksella selviäsi kosteusvauriomikrobien aiheuttama ASTMA?
Et kai sinä nyt niin hullu enää ole, että uskot moiseen sopaan?
Sanomattakin on selvää, että monet kosteusvauriotutkijat ovat tienneet koko ajan sen, että TTL:n altistuskokeet em. homeuuteilla on täydellistä huijausta. Aivan varmasti esim. Aino Nevalainen on sen tiennyt. Tari Haahtela on sen tiennyt, Kari Reijula on sen tiennyt ja monet muut. Vaikenemalla tästä asiasta, he ovat myös osallisia tähän pahimpaan suomalaiseen ihmisoikeusrikokseen.
Kaiken huippu on se, että tämän toiminnan on siunannut STM ja Terveydenhuollon oikeusturvakeskus. Samoin on tehnyt Etelä-Suomen lääninhallituksen terveysosasto.
Tottakai astmasta vouhotetaan, koska siitä on valehdeltu jo kohta 15 vuotta. Jouni Jaakkolakaan ei olisi päässyt Englannin Työterveyslaitoksen johtajaksi, jos hän ei olisi vienyt tätä TTL:n kehittämää "tietotaitoa" Englantiin. Työterveyslaitokselta hän sinne siirtyi. Tiedä, vaikka nämä altistuskokeet olisivat hänen keksintönsä. Kyllä se tässä vielä selviää.
Muistakaa, että ihmiskeho on viritetty huippuunsa homeitiöitä vastaan. Vain homeitiöt voivat aiheuttaa astmaa, koska niiden koko on niin suuri. Näiden homeitiöiden aiheuttama allergia voidaan helposti tutkia niiden spesifisistä IgE-vasta-aineista.
Ja, jos tutkitaan Aspergillus fumigatuksen aiheuttamaa allergiaa, niin ennen altistusta on varmennettava, että kehosta löytyy Af:n IgE-vasta-ainetta. Kenekään kehosta sitä ei ole kuitenkaan löytynyt.
Muistakaa siis aina: Ei homeet, vaan BAKTEERIT
Pidä tämäkin mielessä: Ei astma vaan KEUHKORAKKULATULEHDUS
Astma ja allerginen alveoliitti ovat jo kroonisia tulehduksia. Niile molemmille on omat tyypilliset valkosolunsa. Alveoliitissa on CD8 -lymfosyyttejä liikaa. Astmassa on puolestaan eosinofiilisia valkosoluja. Akuutti tulehdus puolestaan tunnistetaan makrofageista ja neutrofiileista. Eipä ole paljon opettelemista.
Tottakai USA:ssakin osataan valehdella. Ja olen aivan varma, että noissa jutuissasi astmaksi sanotaan kaikkea sitä, jos vain hiukankin henkeä ahdistaa. Jaakkolan "tutkimuksissa" riittää astmaksi yksikin astman kaltainen oireilu. Minunkin henkeä ahdistaa joka päivä eli minullakin on Jaakkolan määritelmän mukaan astma.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkolasuhteellisuudentaju nyt hieman liikaa?
Koko maailma valehtelee. Kaikki maailman lääkärit ja tiedemiehet valehtelevat, Maailman terveysjärjestö valehtelee, Tuula Putus valehtelee, Mussalo-Rauhamaa valehtelee. Kaikki valehtelevat - paitsi sinä! - ehkä valehtelevat
tuo kirjoitti:
suhteellisuudentaju nyt hieman liikaa?
Koko maailma valehtelee. Kaikki maailman lääkärit ja tiedemiehet valehtelevat, Maailman terveysjärjestö valehtelee, Tuula Putus valehtelee, Mussalo-Rauhamaa valehtelee. Kaikki valehtelevat - paitsi sinä!ja syykin on se ihan sama, tai sitten eivät vain tiedä. vaikea sanoa. joku on sivuraiteilla ja sen tietävät kaikki. mutta mikä ja miksi?
joku vastaa, että tutkimus on kotoisessa suomessamme kaikesta huolimatta täysin lapsentossuissa. joku kertoo valehtelun johtuvan rahasta ja sehän taas on yleismaailmallinen syy ja hyvä sellainen. - nisuiisu
tuo kirjoitti:
suhteellisuudentaju nyt hieman liikaa?
Koko maailma valehtelee. Kaikki maailman lääkärit ja tiedemiehet valehtelevat, Maailman terveysjärjestö valehtelee, Tuula Putus valehtelee, Mussalo-Rauhamaa valehtelee. Kaikki valehtelevat - paitsi sinä!Kyse on tästä:
Törkeyden huippu on TTL:n suorittamat altistuskokeet ulkoilman yleisillä homeilla Cladosporiumilla ja Aspergillus fumigatuksella. Noilla kahdella homeella EI ole mitään tekemistä kosteusvaurion kanssa. Niin millä helvetillä sillä voisi selvitä kosteusvaurion aiheuttama sairaus? EI MILLÄÄN ! Ilmeisesti alat kohta väittämään, että nämä puolustusvoimien luolastoissa työskentelevät olivat sairastuneet ihan normaalista ulkoilmasta, koska kyseisiä homeita oli tämän tutkimuksen mukaan huomattavasti enemmän ulkona kuin sisätiloissa.
Olet täysi tomppeli, jos näin yksinkertaista logiikkaa et ymmärrä.
Mainitsemasi kaksi naislääkäriä ovat tietysti lukeneet esim. TTL:n ammattitautitilastoja. Ei heille tuolloin tullut mielenkään, että nuo astma-diagnoosit olisivat vääriä.
Vaikka käyttäisit kuinka vilkasta mielikuvitusta tahansa, niin ei esim. Clasporiumilla altistamalla voi selvitä kosteusvauriomikrobien aiheuttama sairaus. Kyllä Henkka ja co. ovat tienneet, että ns. kosteusvauriomikrobeista vaarallisia ovat vain maaperäbakteerit kuten Streptomyces (eli "sädesieni) ja Bacillus bakteerit. Sitäpaitsi Cladosporium ja Aspergillus fumigatus eivät ole ns. kosteusvaurioindikaattorihomeita. Ja perhana! Allergiaa kuuluu tutkia sillä allergeenilla, joka taudin mahdollisesti aiheuttaa. Ei sitä voi tutkia sellaisella allergeenilla (tässä tapauksessa Cladosporium ja Af), joka allergiaa ei aiheuta. Käytä nyt vähän järkeäsi.
Vuonna 1995 (jolloin altistuskokeet aloitettiin) TTL:n työlääketieteen osaston johtaja oli Tuula Putuksen aviomies. Totta kai hän on tuolloin kertonut vaimolleen (olihan hän kosteusvauriotutkija) kenties ehkä iloisena, että nyt Henkka ja co. saivat vihdoin ja viimein selville, että sairaus on onneksi vain astmaa. Eihän noin luotettavan tuntuista tietoa voi kukaan epäillä.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola
tutkiva TTL-Af-allergikko - päästelet?
nisuiisu kirjoitti:
Kyse on tästä:
Törkeyden huippu on TTL:n suorittamat altistuskokeet ulkoilman yleisillä homeilla Cladosporiumilla ja Aspergillus fumigatuksella. Noilla kahdella homeella EI ole mitään tekemistä kosteusvaurion kanssa. Niin millä helvetillä sillä voisi selvitä kosteusvaurion aiheuttama sairaus? EI MILLÄÄN ! Ilmeisesti alat kohta väittämään, että nämä puolustusvoimien luolastoissa työskentelevät olivat sairastuneet ihan normaalista ulkoilmasta, koska kyseisiä homeita oli tämän tutkimuksen mukaan huomattavasti enemmän ulkona kuin sisätiloissa.
Olet täysi tomppeli, jos näin yksinkertaista logiikkaa et ymmärrä.
Mainitsemasi kaksi naislääkäriä ovat tietysti lukeneet esim. TTL:n ammattitautitilastoja. Ei heille tuolloin tullut mielenkään, että nuo astma-diagnoosit olisivat vääriä.
Vaikka käyttäisit kuinka vilkasta mielikuvitusta tahansa, niin ei esim. Clasporiumilla altistamalla voi selvitä kosteusvauriomikrobien aiheuttama sairaus. Kyllä Henkka ja co. ovat tienneet, että ns. kosteusvauriomikrobeista vaarallisia ovat vain maaperäbakteerit kuten Streptomyces (eli "sädesieni) ja Bacillus bakteerit. Sitäpaitsi Cladosporium ja Aspergillus fumigatus eivät ole ns. kosteusvaurioindikaattorihomeita. Ja perhana! Allergiaa kuuluu tutkia sillä allergeenilla, joka taudin mahdollisesti aiheuttaa. Ei sitä voi tutkia sellaisella allergeenilla (tässä tapauksessa Cladosporium ja Af), joka allergiaa ei aiheuta. Käytä nyt vähän järkeäsi.
Vuonna 1995 (jolloin altistuskokeet aloitettiin) TTL:n työlääketieteen osaston johtaja oli Tuula Putuksen aviomies. Totta kai hän on tuolloin kertonut vaimolleen (olihan hän kosteusvauriotutkija) kenties ehkä iloisena, että nyt Henkka ja co. saivat vihdoin ja viimein selville, että sairaus on onneksi vain astmaa. Eihän noin luotettavan tuntuista tietoa voi kukaan epäillä.
ystävällisin terveisin
Pekka Nikkola
tutkiva TTL-Af-allergikkoKirjoitit:
" Mainitsemasi kaksi naislääkäriä ovat tietysti lukeneet esim. TTL:n ammattitautitilastoja. Ei heille tuolloin tullut mielenkään, että nuo astma-diagnoosit olisivat vääriä. "
Väitteesi on naurettava. Tuula Putus ja Helena Mussalo-Rauhamaa eivät luonnollisestikaan tee diagnooseja TTL:n ammattitautitilastojen perusteella. Molemmat ovat huippulääkäreitä ja -tutkijoita.
Seuraavaksi kai väität, että usalaiset lääkäritkin seuraavat vain Suomen TTL:n ammattitautitilastoja ja siksi miljoonat usalaiset ovat saaneet astmadiagnoosin homealtistumisen seurauksena.
Aspergillus fumigatus on kosteusvaurioindikaattorimikrobi. Cladosporiumin kasvustoja löytyy yleisesti hometaloista. Kaikki tämä on sinulle moneen kertaan selvitetty lähteineen. - nimetön,
päästelet? kirjoitti:
Kirjoitit:
" Mainitsemasi kaksi naislääkäriä ovat tietysti lukeneet esim. TTL:n ammattitautitilastoja. Ei heille tuolloin tullut mielenkään, että nuo astma-diagnoosit olisivat vääriä. "
Väitteesi on naurettava. Tuula Putus ja Helena Mussalo-Rauhamaa eivät luonnollisestikaan tee diagnooseja TTL:n ammattitautitilastojen perusteella. Molemmat ovat huippulääkäreitä ja -tutkijoita.
Seuraavaksi kai väität, että usalaiset lääkäritkin seuraavat vain Suomen TTL:n ammattitautitilastoja ja siksi miljoonat usalaiset ovat saaneet astmadiagnoosin homealtistumisen seurauksena.
Aspergillus fumigatus on kosteusvaurioindikaattorimikrobi. Cladosporiumin kasvustoja löytyy yleisesti hometaloista. Kaikki tämä on sinulle moneen kertaan selvitetty lähteineen.ei kukaan usko "asiantuntijaa" joka kiistää maallikon tietoja puskasta. Naurettavaa kiistellä maallikon toisen maallikon tiedoista! Jos on alan ammattilainen, pitää olla pokkaa myös kirjoittaa oma nimi alle. Ja jos sitä ei tee, miksi uskoa maallikkoa, joka kiistää meille selkeästi paremmin järkeen käyvät selitykset kuin nuo iän ikuiset "tieteelliset" tutkimukset. Ne ovat naurettavia! Se lääketiede, mihin täällä vedotaan, sen voisi vetää vessanpöntöstä alas!
- samaa
nimetön, kirjoitti:
ei kukaan usko "asiantuntijaa" joka kiistää maallikon tietoja puskasta. Naurettavaa kiistellä maallikon toisen maallikon tiedoista! Jos on alan ammattilainen, pitää olla pokkaa myös kirjoittaa oma nimi alle. Ja jos sitä ei tee, miksi uskoa maallikkoa, joka kiistää meille selkeästi paremmin järkeen käyvät selitykset kuin nuo iän ikuiset "tieteelliset" tutkimukset. Ne ovat naurettavia! Se lääketiede, mihin täällä vedotaan, sen voisi vetää vessanpöntöstä alas!
mieltä, että USA:ssakin diagnosoidaan kaikki miljoonat homealtistuneet Suomen TTL:n ammattitautitilastojen mukaan?
Olet siis myös samaa mieltä, että Tuula Putus tai Helena Mussalo-Rauhamaa tekee diagnoosinsa heittäen noppaa TTL:n tilastojen mukaan? Oletko sitä mieltä, että he molemmat valehtelevat?
Oletko myös siis samaa mieltä, että homeet eivät ole terveydelle haitallisia? Valehteleeko siis myös Mirja Salkinoja-Salonen? Entä kaikki muut maailman tutkijat?
Oletko siis sitä mieltä, että kaikki muut koko maailmassa, paitsi nisuiisu valehtelevat?
" meille selkeästi paremmin järkeen käyvät selitykset "
- En kadehdi teidän järkeänne. Totta tosiaan. - tuo..
samaa kirjoitti:
mieltä, että USA:ssakin diagnosoidaan kaikki miljoonat homealtistuneet Suomen TTL:n ammattitautitilastojen mukaan?
Olet siis myös samaa mieltä, että Tuula Putus tai Helena Mussalo-Rauhamaa tekee diagnoosinsa heittäen noppaa TTL:n tilastojen mukaan? Oletko sitä mieltä, että he molemmat valehtelevat?
Oletko myös siis samaa mieltä, että homeet eivät ole terveydelle haitallisia? Valehteleeko siis myös Mirja Salkinoja-Salonen? Entä kaikki muut maailman tutkijat?
Oletko siis sitä mieltä, että kaikki muut koko maailmassa, paitsi nisuiisu valehtelevat?
" meille selkeästi paremmin järkeen käyvät selitykset "
- En kadehdi teidän järkeänne. Totta tosiaan.nimimerkki "nimetön" ole nisuiisu itse. Se on hänen tapansa, kun ei osaa vastata.
- saaneet
tuo.. kirjoitti:
nimimerkki "nimetön" ole nisuiisu itse. Se on hänen tapansa, kun ei osaa vastata.
niin paljon aikaan, ja nyt sairastuneiden on turha valittaa ettei tiedetä tai auteta. Sillä lääkärithän tekevät kaikkensa, jotta mielenterveysongelmat tulisi hoidettua jokaisen sairastuneen kohdalla. Siitähän tässä on kyse.
Eikä tässä vielä kaikki, kaupan päälle jokainen saa ihan ikioman astmapiipun ja säkillisen lääkkeitä ihan kivaan omakotitalohintaan...
Ja meillä kaikilla on sitten asiat hyvin. Lääkäreillä asiakkaita piisaa, ja sama virsi sopii aina. Lääkefirmat korjaavat kivat voitot ja sairaat saavat rauhassa sairastaa.
Oletko tehnyt jo elinluovutustestamentin... ai etkö, no ei hätää, ei sun elimet kelpaa mihinkään... - ...
saaneet kirjoitti:
niin paljon aikaan, ja nyt sairastuneiden on turha valittaa ettei tiedetä tai auteta. Sillä lääkärithän tekevät kaikkensa, jotta mielenterveysongelmat tulisi hoidettua jokaisen sairastuneen kohdalla. Siitähän tässä on kyse.
Eikä tässä vielä kaikki, kaupan päälle jokainen saa ihan ikioman astmapiipun ja säkillisen lääkkeitä ihan kivaan omakotitalohintaan...
Ja meillä kaikilla on sitten asiat hyvin. Lääkäreillä asiakkaita piisaa, ja sama virsi sopii aina. Lääkefirmat korjaavat kivat voitot ja sairaat saavat rauhassa sairastaa.
Oletko tehnyt jo elinluovutustestamentin... ai etkö, no ei hätää, ei sun elimet kelpaa mihinkään...Eikö tässä nyt ole kysymys rakennusten homeongelmasta, joka syntyy pelkkää voittoa tavoittelevien rakennusliikkeiden tai kiinteistöjen huollosta vastaavien ahneuden johdosta? Homevauriot aiheuttavat sairauksia, joita ei synny, jos ei altistu homeille. Paras lääke ja hoito "homesairauksiin" on pysyä poissa homerakennuksista. Parhaiten se toteutuu, jos homerakennuksia ei ole olemassa. Se taas puolestaan toteutuu parhaiten, jos homevauriot aiheuttaneet tahot joutuvat vastuuseen teoistaan ja laiminlyönneistään.
- jne. jne.
... kirjoitti:
Eikö tässä nyt ole kysymys rakennusten homeongelmasta, joka syntyy pelkkää voittoa tavoittelevien rakennusliikkeiden tai kiinteistöjen huollosta vastaavien ahneuden johdosta? Homevauriot aiheuttavat sairauksia, joita ei synny, jos ei altistu homeille. Paras lääke ja hoito "homesairauksiin" on pysyä poissa homerakennuksista. Parhaiten se toteutuu, jos homerakennuksia ei ole olemassa. Se taas puolestaan toteutuu parhaiten, jos homevauriot aiheuttaneet tahot joutuvat vastuuseen teoistaan ja laiminlyönneistään.
samalla ajattelulla saadaan paaaaljooon hyvää aikaan, eikä tarvitse kun jättää kaikki tekemättä.
Ei siis mitenkään ole kyse siitä, että ongelmien jo ollessa, pitäisi löytyä rehellisiä lääkäreitä... ei todellakaan, sillä sehän olisikin aika vaikeaa, satuhahmot kun eivät ole eläviä
http://www.youtube.com/watch?v=3Whq6i6NeFQ&feature=related - homeahdistus1
... kirjoitti:
Eikö tässä nyt ole kysymys rakennusten homeongelmasta, joka syntyy pelkkää voittoa tavoittelevien rakennusliikkeiden tai kiinteistöjen huollosta vastaavien ahneuden johdosta? Homevauriot aiheuttavat sairauksia, joita ei synny, jos ei altistu homeille. Paras lääke ja hoito "homesairauksiin" on pysyä poissa homerakennuksista. Parhaiten se toteutuu, jos homerakennuksia ei ole olemassa. Se taas puolestaan toteutuu parhaiten, jos homevauriot aiheuttaneet tahot joutuvat vastuuseen teoistaan ja laiminlyönneistään.
rakennuspuolelta tai kiinteistön kunnossapidosta vastaavista, jos ensin ei tunnusteta tämän valtavan kansanterveysongelman olemassaoloa ja sairastuneiden oireita vähätellään.
Lääkäreiden yhteiskunnallinen tehtävä on tuoda julki näitä ympäristötekijöiden aiheuttamia vakavia terveysvaaroja eikä lakaista niitä maton alle vakuutusyhtiöiden, ministerien ym. tuntemattomien? tahojen käskystä. - Drifter#
homeahdistus1 kirjoitti:
rakennuspuolelta tai kiinteistön kunnossapidosta vastaavista, jos ensin ei tunnusteta tämän valtavan kansanterveysongelman olemassaoloa ja sairastuneiden oireita vähätellään.
Lääkäreiden yhteiskunnallinen tehtävä on tuoda julki näitä ympäristötekijöiden aiheuttamia vakavia terveysvaaroja eikä lakaista niitä maton alle vakuutusyhtiöiden, ministerien ym. tuntemattomien? tahojen käskystä.Koko mätä todella lakaistaan maton alle kaikessa hiljaisuudessa.
Mutta myös tätä kansaa vaivaa tuo kulunut hokema, että virkavaltaa pitää totella sokeasti kyseenalaistamatta mitään heidän päätöksiään.
Varsinkin nuo poliitikot tekevät juuri niinkuin ovat itselleen parhaaksi nähneet eli kosiskelevat äänestäjäkuntaansa päättäessään yhteiskunnan menoista.
Kuten eräässäkin kaupungissa kaupunginjohtaja ja saman puolueen kaupunginhallituksen jäsen ajavat kuntalaisten mielistelemiseksi monitoimihallia ja samalla rajoitetaan nykyisten kiinteistöjen korjauskuluja jopa karsitaan niitä.
Kyllä ihmisten pitää ensin herätä ajattelemaan omilla aivoillaan ja pistämään asiat tärkeysjärjestykseen.
Tämä @#&@!%! suhtautuminen tähän ongelmaan ei tule paranemaan ennenkuin tähän tilanteeseen herätään laajasti ja myös tunnustetaan se. - lääkäreiden
Drifter# kirjoitti:
Koko mätä todella lakaistaan maton alle kaikessa hiljaisuudessa.
Mutta myös tätä kansaa vaivaa tuo kulunut hokema, että virkavaltaa pitää totella sokeasti kyseenalaistamatta mitään heidän päätöksiään.
Varsinkin nuo poliitikot tekevät juuri niinkuin ovat itselleen parhaaksi nähneet eli kosiskelevat äänestäjäkuntaansa päättäessään yhteiskunnan menoista.
Kuten eräässäkin kaupungissa kaupunginjohtaja ja saman puolueen kaupunginhallituksen jäsen ajavat kuntalaisten mielistelemiseksi monitoimihallia ja samalla rajoitetaan nykyisten kiinteistöjen korjauskuluja jopa karsitaan niitä.
Kyllä ihmisten pitää ensin herätä ajattelemaan omilla aivoillaan ja pistämään asiat tärkeysjärjestykseen.
Tämä @#&@!%! suhtautuminen tähän ongelmaan ei tule paranemaan ennenkuin tähän tilanteeseen herätään laajasti ja myös tunnustetaan se.se on sitä hysteriaa vain!
- uskomuksia
Näyttää siltä, että olet pahasti harhapoluilla. Suosittelisin sinua mitä lämpimimmin tutustumaan ajankohtaiseen alan tutkimustietoon.
- Homeherkkä
Suosittelit nisuiisua mitä lämpimimmin tutustumaan ajankohtaiseen alan tutkimustietoon.
Löytyykö uudempaa tietoa?
Vuonna 2002 julkaistussa Miamessa TTL:n Aino Nevalainen toteaa seuraavaa:
"KOSTEUSVAURIORAKENNUKSISSA TAVATTAVIEN TERVEYSHAITTOJEN AIHEUTTAJIA EI TUNNETA.
OIREKUVAT JA SAIRAUDET OVAT MONINAISET JA VAIHTELEVAT ERI RAKENNUKSISSA. Myös altistus vaihtelee. Viime vuosina on selvästi osoitettu, että SISÄILMAN ITIÖT EIVÄT OLE AINAKAAN tärkein TERVEYSHAITOJEN AIHEUTTAJA.
Nevalainen mainitsee kirjoituksessaan myös, että toistaiseksi ei ole käytössä sellaisia TOKSIINIEN MÄÄRITYSMENETELMIÄ, joilla voitaisiin varmuudella luokitella RAKENNUKSIA HAITALLISIIN JA EI HAITALLISIIN".
Kuten huomaat, niin nisuiisuhan on vain samaa mieltä maamme homegurujen kanssa siitä, että KOSTEUSVAURIORAKENNUKSISSA TARVITAAN MYRKKYJÄ ennenkuin niissä voi sairastua.
Niissä oleva itiämäärä ei voi sairastuttaa.
Muuten nisuiisuhan on samaa mieltä allergiastakin maamme homegurujen kanssa.
Allergiaa on vain reaktiotyyppi I:sen tuottama perinnöllinen IgE-allergia ja IgG-vasta-aineilla ei ole mitään tekemistä allergian kanssa, eli reaktiotyypit II ja III:nen eivät allergisoidu ollenkaan, tai niiden allergisoitumiseen tarvitaa massiivimäärä allergisoivia proteiineja, esim. homeitiöitä.
Kuitenkin lääketieteen oppikirjojen mukaan reaktiotyypit II ja III voivat allergisoitua myös ruoka- ja lääkeaineille.
Maamme TTL- ja KTL-gurujen itiöteorian mukaan tyypit II ja III voivat allergisoitua ruoka- ja lääkeaineille massiivisyömisellä tiettyä ruoka-ainetta tai annosteluohjeen massiivisesti ylittävällä lääkekäytöllä.
Allergisoitua voi mikä reaktiotyyppi tahansa mille tahansa proteiinille/molekyylille.
Näin on aina ollut ja tulee olemaan. - jälkeenkin
Homeherkkä kirjoitti:
Suosittelit nisuiisua mitä lämpimimmin tutustumaan ajankohtaiseen alan tutkimustietoon.
Löytyykö uudempaa tietoa?
Vuonna 2002 julkaistussa Miamessa TTL:n Aino Nevalainen toteaa seuraavaa:
"KOSTEUSVAURIORAKENNUKSISSA TAVATTAVIEN TERVEYSHAITTOJEN AIHEUTTAJIA EI TUNNETA.
OIREKUVAT JA SAIRAUDET OVAT MONINAISET JA VAIHTELEVAT ERI RAKENNUKSISSA. Myös altistus vaihtelee. Viime vuosina on selvästi osoitettu, että SISÄILMAN ITIÖT EIVÄT OLE AINAKAAN tärkein TERVEYSHAITOJEN AIHEUTTAJA.
Nevalainen mainitsee kirjoituksessaan myös, että toistaiseksi ei ole käytössä sellaisia TOKSIINIEN MÄÄRITYSMENETELMIÄ, joilla voitaisiin varmuudella luokitella RAKENNUKSIA HAITALLISIIN JA EI HAITALLISIIN".
Kuten huomaat, niin nisuiisuhan on vain samaa mieltä maamme homegurujen kanssa siitä, että KOSTEUSVAURIORAKENNUKSISSA TARVITAAN MYRKKYJÄ ennenkuin niissä voi sairastua.
Niissä oleva itiämäärä ei voi sairastuttaa.
Muuten nisuiisuhan on samaa mieltä allergiastakin maamme homegurujen kanssa.
Allergiaa on vain reaktiotyyppi I:sen tuottama perinnöllinen IgE-allergia ja IgG-vasta-aineilla ei ole mitään tekemistä allergian kanssa, eli reaktiotyypit II ja III:nen eivät allergisoidu ollenkaan, tai niiden allergisoitumiseen tarvitaa massiivimäärä allergisoivia proteiineja, esim. homeitiöitä.
Kuitenkin lääketieteen oppikirjojen mukaan reaktiotyypit II ja III voivat allergisoitua myös ruoka- ja lääkeaineille.
Maamme TTL- ja KTL-gurujen itiöteorian mukaan tyypit II ja III voivat allergisoitua ruoka- ja lääkeaineille massiivisyömisellä tiettyä ruoka-ainetta tai annosteluohjeen massiivisesti ylittävällä lääkekäytöllä.
Allergisoitua voi mikä reaktiotyyppi tahansa mille tahansa proteiinille/molekyylille.
Näin on aina ollut ja tulee olemaan.on jo tapahtunut paljon. Mutta silloinkin on jo tiedetty, ettei allergia ole se merkittävin homealtistumisen seuraus. Autoimmuunisairaudet (mm. reuma), astmat (eri muodot), maksa-, sydän-, munuais-, näkö-, kuulo- ja hermostovauriot yms. ovat yleisiä homealtistumisen seurauksia.
Tuoretta tietoa hometalojen homemyrkkyjen mittaamisesta, esiintymisestä, pitoisuuksista ja vaarallisuudesta saat esimerkiksi tutustumalla Lundin yliopiston tutkimuksiin. - astmaa se on
jälkeenkin kirjoitti:
on jo tapahtunut paljon. Mutta silloinkin on jo tiedetty, ettei allergia ole se merkittävin homealtistumisen seuraus. Autoimmuunisairaudet (mm. reuma), astmat (eri muodot), maksa-, sydän-, munuais-, näkö-, kuulo- ja hermostovauriot yms. ovat yleisiä homealtistumisen seurauksia.
Tuoretta tietoa hometalojen homemyrkkyjen mittaamisesta, esiintymisestä, pitoisuuksista ja vaarallisuudesta saat esimerkiksi tutustumalla Lundin yliopiston tutkimuksiin.vain sitä ja sehän hoidetaan helposti lääkkein. Älkää nyt olko niin hölmöjä, kyllä LÄÄKÄRIT tietävät mikä sairaus mistäkin tulee. Ei kait ne lääkärit lue vuosikausia satukirjoja?
- Bright Side of Life
jälkeenkin kirjoitti:
on jo tapahtunut paljon. Mutta silloinkin on jo tiedetty, ettei allergia ole se merkittävin homealtistumisen seuraus. Autoimmuunisairaudet (mm. reuma), astmat (eri muodot), maksa-, sydän-, munuais-, näkö-, kuulo- ja hermostovauriot yms. ovat yleisiä homealtistumisen seurauksia.
Tuoretta tietoa hometalojen homemyrkkyjen mittaamisesta, esiintymisestä, pitoisuuksista ja vaarallisuudesta saat esimerkiksi tutustumalla Lundin yliopiston tutkimuksiin. - Homeherkkä
jälkeenkin kirjoitti:
Tuoretta tietoa hometalojen homemyrkkyjen mittaamisesta, esiintymisestä, pitoisuuksista ja vaarallisuudesta saat esimerkiksi tutustumalla Lundin yliopiston tutkimuksiin.Kirjoitit:
"Mutta silloinkin (siis 2002) on jo tiedetty, ETTEI ALLERGIA OLE SE MARKITTÄVÄ HOMEALTISTUMISEN SEURAUS. Autoimmuunisairauksia (mm. reuma), astmat (eri muodot), maksa-, sydän-, munuais-, näkö-, kuulo ja hermostovauriot yms. ovat yleisiä homealtistumisen seurauksia".
Tuntien muutaman kymmentä homesairasta mukaanlukien itseni, kukaan ei ole vielä kertonut
lääkärin todenneen heillä vaurioita mainitsemissasi elimissä.
Ja kun he taas tuntevat samaoissa hometyöpaikoissa olevia, ei heilläkään ole todettu.
Joten tilastoja ko. elinvaurioiden yleisyydestä kaipaan.
Hometyöpaikkaoireilu, niin heidän kuin minunkin kohdallani, on yhä vielä lääketieteilijöiden jo 1970-luvulla nimittämää sairastalosyndroomaoireilua, eli allergista, astmaattista ja reumaattista oireilua.
Ja sairaudet mitä allergia aiheuttaa on tiedetty kautta lääketieteen historian: silmän sidekalvotulehdusta, ihotulehdusta, allergista nuhaa, astmaa ja yliherkkyyskeuhkokuumetta.
Ja se on Gell/Goombsin toimesta tiedetty jo 1960-luvulla, ETTÄ ALLERGINEN REAKTIO VOI AIHEUTTAA myös KUDOSVAURIOITA, JOTKA VOIVAT OLLA PYSYVIÄ.
Pyysit minua tutustumaan Lundin yliopiston tutkimuksiin HOMETALOJEN HOMEMYRKKYJEN MITTAAMISESTA, ESIINTYVYYDESTÄ, PITOISUUKSISTA ja VAARALLISUUDESTA.
No onhan meidänkin Salkinoja-Salonen todennut jo vuonna 1999 noita myrkkyjä kosteusvauriorakennuksissa olemassaoleviksi ja jopa todennut SOLUVILJELMILLÄ niiden TUHOAVAN NK-SOLUJA ja SIAN SIITTIÖSOLUJA.
Joten mitä uutta Lundin tutkimuksista sinun mielestäsi ilmenee?
Mikäli NYKYtutkijoiden MYRKKYTEORIA, koskien hometyöpaikkoja on oikeassa, niin olen hämmästyksestä mykkä.
Olen hämmästyksestä mykkä siksi, että senkaltaista tieteellistä tutkimusta MYRKKYALTISTUKSESTA ei ole osunut silmiini, missä antibiootti-, antihistamiini-, astma-, kortisoni-, särky- ja tulehduskipulääkityksen on todettu AUTTAVAN MYRKYTYSOIREISIIN.
Mikäli niitä on olemassa, niin linkittäisitkö niitä koskevia tieteellisä tutkimuksia?
Kaipaan tutkimustuloksia myös NK-solutuhoutumisteoriankin suhteen koskien hometyöpaikoilla oireilevia/sairastuneita työntekijöitä.
Minua kiinnostaa hometyöpaikkani aikaansaamana home moniallergikkona aivan muut asiat.
Eli kuinka HOMEtyöpaikkojen aikaansaamat IgM/IgG NYKYallergikkojen allergiset sairaudet: nuha, allerginen keuhkoputkitulehdu, astma, ODS ja allerginen alveoliitti (muotoa akuutti), todetaan maamme tämän päivän knk- ja keuhkopoleilla.
Vastaan itse. Ei sitten mitenkään.
Tosin astma on jakanut kasvuvauhtiaan sitten vuoden 1960, jolloin astmaa todettiin maassamme 3000 kpl. Tätänykyä Kela-astmoja on yli 200 000 tuhatta, ja astmapiippuilijoita reilut 500 000 tuhatta.
Nikäli NYKYgurut olettavat esim. astman aiheutuvan home- tai bakteerimyrkyistä, niin siinähän todistusketju jatkuu äärettömään asti.
Kuvitteletko, että allergisia ALLERGISIA AMMATTITAUTEJA aletaisiin jossain vaiheessa todeta altistamalla sairastuneita noilla myrkyillä.
Tuskinpa vain. Ja siksi ei yhtään ainutta veroeuroa tutkimuksiin, jotka koskevat tässä maassa kosteusvausiorakennusten myrkkytutkimuksia.
NYKYtutkijoiden pitää selvittää se, miksi kosteusmikrobialtistuksen aikana tai sen jälkeen ko. mikrobeista joko akuutisti tai kroonisesti sairastunut AIKUINEN IHMINEN ilman allergista perimää ei enää pysty käsittelemään esim. maa-aineksia ja he saattavat allergisoitua esim. lääke- ja ruoka-aineille.
Näiden homeallergiasta poikivien lisäallergioidenkin toteaminen näyttää AIKUIS-allergikon kohdalla olevan pahasti hakusessa tässä maassa.
On siksi, että IgM/IgG allergikon kohdalla TARVITAAN AINA ALLERGEENIALTISTUS sen laukaiseman allergisen sairauden/sairauksien toteamiseen.
Ja noita homealtistuksia eri homeilla on tässä maassa tehty AMMATTISAIRAUKSIEN toteamiseksi jo 1960-luvulta lähtien, eli se siitä IgG-homeallergiasta ja sen aiheuttamista sairauksista.
Ja siinäpä onkin NYKYhometutkijoille työta erottaa AKUUTTIVAIHEESSA VIRUSFLUNSSA HOMEALLERGIAN tuottamasta virusflunssan kaltaisesta reaktiosta aina tulehdusreaktioita myöten.
Ja se ei näytä VIELÄKÄÄN onnistuvan homegurujemme toimesta, vaikka MUU LÄÄKETIEDE kehittyy kohisten. - nimetön,,
Homeherkkä kirjoitti:
Kirjoitit:
"Mutta silloinkin (siis 2002) on jo tiedetty, ETTEI ALLERGIA OLE SE MARKITTÄVÄ HOMEALTISTUMISEN SEURAUS. Autoimmuunisairauksia (mm. reuma), astmat (eri muodot), maksa-, sydän-, munuais-, näkö-, kuulo ja hermostovauriot yms. ovat yleisiä homealtistumisen seurauksia".
Tuntien muutaman kymmentä homesairasta mukaanlukien itseni, kukaan ei ole vielä kertonut
lääkärin todenneen heillä vaurioita mainitsemissasi elimissä.
Ja kun he taas tuntevat samaoissa hometyöpaikoissa olevia, ei heilläkään ole todettu.
Joten tilastoja ko. elinvaurioiden yleisyydestä kaipaan.
Hometyöpaikkaoireilu, niin heidän kuin minunkin kohdallani, on yhä vielä lääketieteilijöiden jo 1970-luvulla nimittämää sairastalosyndroomaoireilua, eli allergista, astmaattista ja reumaattista oireilua.
Ja sairaudet mitä allergia aiheuttaa on tiedetty kautta lääketieteen historian: silmän sidekalvotulehdusta, ihotulehdusta, allergista nuhaa, astmaa ja yliherkkyyskeuhkokuumetta.
Ja se on Gell/Goombsin toimesta tiedetty jo 1960-luvulla, ETTÄ ALLERGINEN REAKTIO VOI AIHEUTTAA myös KUDOSVAURIOITA, JOTKA VOIVAT OLLA PYSYVIÄ.
Pyysit minua tutustumaan Lundin yliopiston tutkimuksiin HOMETALOJEN HOMEMYRKKYJEN MITTAAMISESTA, ESIINTYVYYDESTÄ, PITOISUUKSISTA ja VAARALLISUUDESTA.
No onhan meidänkin Salkinoja-Salonen todennut jo vuonna 1999 noita myrkkyjä kosteusvauriorakennuksissa olemassaoleviksi ja jopa todennut SOLUVILJELMILLÄ niiden TUHOAVAN NK-SOLUJA ja SIAN SIITTIÖSOLUJA.
Joten mitä uutta Lundin tutkimuksista sinun mielestäsi ilmenee?
Mikäli NYKYtutkijoiden MYRKKYTEORIA, koskien hometyöpaikkoja on oikeassa, niin olen hämmästyksestä mykkä.
Olen hämmästyksestä mykkä siksi, että senkaltaista tieteellistä tutkimusta MYRKKYALTISTUKSESTA ei ole osunut silmiini, missä antibiootti-, antihistamiini-, astma-, kortisoni-, särky- ja tulehduskipulääkityksen on todettu AUTTAVAN MYRKYTYSOIREISIIN.
Mikäli niitä on olemassa, niin linkittäisitkö niitä koskevia tieteellisä tutkimuksia?
Kaipaan tutkimustuloksia myös NK-solutuhoutumisteoriankin suhteen koskien hometyöpaikoilla oireilevia/sairastuneita työntekijöitä.
Minua kiinnostaa hometyöpaikkani aikaansaamana home moniallergikkona aivan muut asiat.
Eli kuinka HOMEtyöpaikkojen aikaansaamat IgM/IgG NYKYallergikkojen allergiset sairaudet: nuha, allerginen keuhkoputkitulehdu, astma, ODS ja allerginen alveoliitti (muotoa akuutti), todetaan maamme tämän päivän knk- ja keuhkopoleilla.
Vastaan itse. Ei sitten mitenkään.
Tosin astma on jakanut kasvuvauhtiaan sitten vuoden 1960, jolloin astmaa todettiin maassamme 3000 kpl. Tätänykyä Kela-astmoja on yli 200 000 tuhatta, ja astmapiippuilijoita reilut 500 000 tuhatta.
Nikäli NYKYgurut olettavat esim. astman aiheutuvan home- tai bakteerimyrkyistä, niin siinähän todistusketju jatkuu äärettömään asti.
Kuvitteletko, että allergisia ALLERGISIA AMMATTITAUTEJA aletaisiin jossain vaiheessa todeta altistamalla sairastuneita noilla myrkyillä.
Tuskinpa vain. Ja siksi ei yhtään ainutta veroeuroa tutkimuksiin, jotka koskevat tässä maassa kosteusvausiorakennusten myrkkytutkimuksia.
NYKYtutkijoiden pitää selvittää se, miksi kosteusmikrobialtistuksen aikana tai sen jälkeen ko. mikrobeista joko akuutisti tai kroonisesti sairastunut AIKUINEN IHMINEN ilman allergista perimää ei enää pysty käsittelemään esim. maa-aineksia ja he saattavat allergisoitua esim. lääke- ja ruoka-aineille.
Näiden homeallergiasta poikivien lisäallergioidenkin toteaminen näyttää AIKUIS-allergikon kohdalla olevan pahasti hakusessa tässä maassa.
On siksi, että IgM/IgG allergikon kohdalla TARVITAAN AINA ALLERGEENIALTISTUS sen laukaiseman allergisen sairauden/sairauksien toteamiseen.
Ja noita homealtistuksia eri homeilla on tässä maassa tehty AMMATTISAIRAUKSIEN toteamiseksi jo 1960-luvulta lähtien, eli se siitä IgG-homeallergiasta ja sen aiheuttamista sairauksista.
Ja siinäpä onkin NYKYhometutkijoille työta erottaa AKUUTTIVAIHEESSA VIRUSFLUNSSA HOMEALLERGIAN tuottamasta virusflunssan kaltaisesta reaktiosta aina tulehdusreaktioita myöten.
Ja se ei näytä VIELÄKÄÄN onnistuvan homegurujemme toimesta, vaikka MUU LÄÄKETIEDE kehittyy kohisten.Jos tutkimukset tehdään homeisissa tiloissa, jokainen tietää millainen työteho sairastellessa on. Tutkimuksissa olleet tietävät millaista on olla tutkimuksissa kosteusvauriorakennuksessa, mitäpä siellä on tehdä tutkimusta vuosikausia?
Entä kun on tutkijalla itsellä kaikki samat oireet ja ongelmat, eikä tajua mistä ne edes itsellä johtuu, vaan jatkaa sitä työskentelyä tiloissa joista pitäisi poistua. No kun minulla (tutkijalla) itsellänikin on näitä oireita, niin eihän ne mitään kosteusvaurioon liittyviä oireita olekaan... niitähän on ihan kaikilla, jopa meillä tutkijoillakin...
Jos tutkimukset siirrettäisiin puhtaisiin tiloihin, samoin sairastuneiden tutkimukset, olisimme piirun verran paremmalla puolella tätäkin asiaa.
Jos ei tunnusteta sitä tosiasiaa, että omat korjaukset on mitä sattuu, tehdään siinä työntiimellyksessä, ... mitäpä sitä muilta mitään vaatimaan, kun ei meillä itselläkään ole "varaa" sulkea ja poistua korvaaviin tiloihin remontin ajaksi. Se mikä kelpaa tutkijoille, se kelvatkoon kaikille muillekin.
Eihän suutarin lapsella ole kenkiä
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33682
- 60679
- 50665
- 52657