Kypsytys ja tiedonpaljous..

Voi itku..

Olen hankkimassa 300 litran akvaariota ja hukun tiedon paljouteen kypsyttämisestä kertovien ohjeiden suhteen. Aquahoito.infosta olen löytänyt hyvät ja tarkat ohjeet, mutta tarvitsisin hieman yksikertaistamista ja alkeita ennen kuin aletaan puhumaan monimutkaisemmista asioista :D

Kokemuksia mullan ja hirvensarvisuolan käyttämisestä kypsytyksessä?
Vai onko Tetran Safestart parempi vaihtoehto?
Järkyttävän kallista ainakin.... :/
Entäpä Tetran Bactozym?

Mitä muuta tarvitsen? Ammoniakkia? Ruokasoodaa? Kalanruokaa ainakin, ymmärsin.

Ennestään minulla on 50 litrainen akvaario, joka jää siis rullaamaan entiselleen uuden akvaarion lisäksi. Onko tästä akvaariosta minulle jotain hyötyä kypsyttämistä ajatellen?

Olen niin sekaisin jo informaatioähkystä että täytyy lähteä ihan alkeista. En löytänyt kaksisia ohjeita/vinkkejä aiemmmista viestiketjuista.

Kiitos jos joku viitsii valaista :)

1

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Tarvitset siis ainakin tuon tuoreen Safestartin... kukkamultaymppikin käy mutta sitten HSS hirvensar... annostusta kannattaa nostaa alussa tuplaan tarvittavasta määrästä.

Tuolla alempana on ohje satalitraisen akvan kypsytyksestä, lukaise se, kuusinkertaistat annos määrät jos et hanki tuota kallista ST tuotetta vaan teet tuolla multa ympillä. Silläkin onnistut jos käytät kukkaruukun multaa jossa on kukkia, pussi multa ei kelpaa, siinä kun ei elä vielä mitään.

Tetran BZ ei ole toimiva tuote, lähinnä kypsän akvaarion tasapainon tuomiseen, esim. lääkityksen jälkeen tai jonkin muun katastrofin jossa voidaan epäillä bakteerikannan huvenneen.

Ammoniakki = HSS liotettuna veteen
      Ruokasoodaa joo
      Kalanruokaa joo
      tuon ohjeen mukaan tuossa 100 LITRAISEN AKVAN KYPSYTYS...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4339
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3243
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      979
    6. 152
      976
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      20
      864
    9. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      852
    10. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      26
      805
    Aihe