Aina järkyttää, kun joutuu lukemaan tällaisia uutisia...
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/93691.shtml
Miten tällaisia kenneleitä voi olla olemassa?
Ylöjärvellä jouduttiin lopettamaan 20 koiraa
192
137258
Vastaukset
- oliko tästä aikaisemmin tää...
yksi omistajistahan toimi myös koiranäyttelytuomarina (minkä rotujen )
- faktaa!
Kyseinen henkilö ei todellakaan ole tuomari. Se että "tuomaroi" match show:ssa ei todellakaan tee ihmisestä ulkomuototuomaria. Toimittajat kirjoittavat taas "asiantuntevasti" asioista, joista eivät ole tippaakaan perillä.
- Hansukka
Rotuja tällä tapauksella monia koiranetin mukaan:
-australianpaimenkoira
-espanjanmastiffi
-kaukasianpaimenkoira
-keskiaasianpaimenkoira
-kuvasz
-kääpiösnautseri, musta-hopea
-lagotto romagnolo
-landseer
-leonberginkoira
-maremmano-abruzzese
-owczarek podhalanski
-pyreneittenkoira
-slovakiancuvac - palstaa seuraileva
faktaa! kirjoitti:
Kyseinen henkilö ei todellakaan ole tuomari. Se että "tuomaroi" match show:ssa ei todellakaan tee ihmisestä ulkomuototuomaria. Toimittajat kirjoittavat taas "asiantuntevasti" asioista, joista eivät ole tippaakaan perillä.
Minua kyllä ihmetyttää suunnattomasti tämän kyseisen ketjun "siivooja", mikälie tuomari tämä moderaattori (vai mikä se nyt onkaan). Täältä poistetaan ihmeellisiä mielipiteitä ja viestejä. Osan poistetuista viesteistä ymmärrän, mutta osassa viesteistä oli kerrottu asiaa ihan ilman sen kummempaa uhoa...??? Kuka siis on tuomari tällä palstalla, saanen kysyä? Riittääkö, jos vain ilmoitan asiattomasta viestistä? Sekö heti poistetaan...? Jää pahoja aukkoja ketjuun. Se kai on jonkun tarkoituskin.
Kuka siis tätä ketjua oikeasti ohjailee? Eikö täällä päde sama sananvapaus kuin muillakin palstoilla? Ei ole ollut herjausta eikä ketään olla yllytetty rikokseen! Jos teksteissä nimetään henkilöt, ne voinet poistaa, mutta muut saakoot jäädä. Eikö tämä tapaus ole keskustelun arvoista, mitä mode? Vai onko kirjoittelusta koitunut kyseiselle rikoksentekijälle vaikeuksia? En ymmärrä. - Minuakin...
palstaa seuraileva kirjoitti:
Minua kyllä ihmetyttää suunnattomasti tämän kyseisen ketjun "siivooja", mikälie tuomari tämä moderaattori (vai mikä se nyt onkaan). Täältä poistetaan ihmeellisiä mielipiteitä ja viestejä. Osan poistetuista viesteistä ymmärrän, mutta osassa viesteistä oli kerrottu asiaa ihan ilman sen kummempaa uhoa...??? Kuka siis on tuomari tällä palstalla, saanen kysyä? Riittääkö, jos vain ilmoitan asiattomasta viestistä? Sekö heti poistetaan...? Jää pahoja aukkoja ketjuun. Se kai on jonkun tarkoituskin.
Kuka siis tätä ketjua oikeasti ohjailee? Eikö täällä päde sama sananvapaus kuin muillakin palstoilla? Ei ole ollut herjausta eikä ketään olla yllytetty rikokseen! Jos teksteissä nimetään henkilöt, ne voinet poistaa, mutta muut saakoot jäädä. Eikö tämä tapaus ole keskustelun arvoista, mitä mode? Vai onko kirjoittelusta koitunut kyseiselle rikoksentekijälle vaikeuksia? En ymmärrä.Olen seuraillut myös tätä palstaa ja lehtikirjoittelua.Tuntuu että saa kirjoitella mitä vaan ihmisistä ja asioista joista ei tiedä mitään. Tämä juttu on paisunut mahdottomaksi ja asiattomaksi valheiden verkoksi ja myös syyttömien syyttelyksi.Milloin syytetään naapureita, milloin x-miestä,milloin naapurikunnan kenneliä, milloin virkavaltaa, milloin eläinlääkäriä ja milloin mitäkin tai ketäkin ohi ajavaa. Oliskohan ketään jota vois vielä syyttää. Ajatelkaapas tätä: Kirjoitusten mukaan eläimet ilman vettä ja ruokaa vuosi/puoli vuotta, riippuen ´tietolähteestä`. Oli muuten terhakan näköisiä koiria ja poneja...omat eläimeni eivät tulisi millään toimeen ilman vettä ja ruokaa edes sitä puolta vuotta, mutta entäs teidän eläimenne , jotka uskotte tällaisiin mielettömiin valheisiin.....
- minä vaan...............
Minuakin... kirjoitti:
Olen seuraillut myös tätä palstaa ja lehtikirjoittelua.Tuntuu että saa kirjoitella mitä vaan ihmisistä ja asioista joista ei tiedä mitään. Tämä juttu on paisunut mahdottomaksi ja asiattomaksi valheiden verkoksi ja myös syyttömien syyttelyksi.Milloin syytetään naapureita, milloin x-miestä,milloin naapurikunnan kenneliä, milloin virkavaltaa, milloin eläinlääkäriä ja milloin mitäkin tai ketäkin ohi ajavaa. Oliskohan ketään jota vois vielä syyttää. Ajatelkaapas tätä: Kirjoitusten mukaan eläimet ilman vettä ja ruokaa vuosi/puoli vuotta, riippuen ´tietolähteestä`. Oli muuten terhakan näköisiä koiria ja poneja...omat eläimeni eivät tulisi millään toimeen ilman vettä ja ruokaa edes sitä puolta vuotta, mutta entäs teidän eläimenne , jotka uskotte tällaisiin mielettömiin valheisiin.....
Onhan niitä,joita voisivielä syyttää.Minua ei ole vielä syytetty,mutta en ole tehnytkään mitään epäilyttävää.
Ymmärrän pointtisi ettei ilman ruokaa ja juomaa elä kukaan.Kauhistuttaa vain se että koiria tapettiin syyttä,jos nyt on sitten sinun puheisiisi uskominen.Onko nyt jumalauta niin ettei niitä koiria voida avata ja tutkia että olivatko nääntyneitä vai ammuttiinko suotta syyttä!Inhoan ajatusta että eläimet olivat taas jonkun "välikätenä", ne raukat kun eivät osaa todistaa puolesta tai vastaan........ - hiili
minä vaan............... kirjoitti:
Onhan niitä,joita voisivielä syyttää.Minua ei ole vielä syytetty,mutta en ole tehnytkään mitään epäilyttävää.
Ymmärrän pointtisi ettei ilman ruokaa ja juomaa elä kukaan.Kauhistuttaa vain se että koiria tapettiin syyttä,jos nyt on sitten sinun puheisiisi uskominen.Onko nyt jumalauta niin ettei niitä koiria voida avata ja tutkia että olivatko nääntyneitä vai ammuttiinko suotta syyttä!Inhoan ajatusta että eläimet olivat taas jonkun "välikätenä", ne raukat kun eivät osaa todistaa puolesta tai vastaan........Joko koirat on avattu? Onko tietoa jo koirien "kuolinsyystä"? Oliko tappo/murha tarpeen vai ei? Jos joku tietää tapauksesta, niin ilmoittakaa täälläkin lopputulos. Olisin halunnut kuulla, oliko kasvattaja kohdellut koiriaan asianmukaisesti ja virkavalta tehnyt väärin.
Kuka ne koirat vei pois ja minne ne yleensä viedään? - erittäin paljon
hiili kirjoitti:
Joko koirat on avattu? Onko tietoa jo koirien "kuolinsyystä"? Oliko tappo/murha tarpeen vai ei? Jos joku tietää tapauksesta, niin ilmoittakaa täälläkin lopputulos. Olisin halunnut kuulla, oliko kasvattaja kohdellut koiriaan asianmukaisesti ja virkavalta tehnyt väärin.
Kuka ne koirat vei pois ja minne ne yleensä viedään?minuakin ne avausraportit. Olis mukava saada oikeata tietoa millainen se eläinten kunto oikeasti oli...odottelen siksikin ,että olen vähän niitä nähnyt, enkä todellakaan nähnyt niin huonokuntoisia kuin nyt on meuhkattu, ne koirat kun oli siinä tien vieressä kuin tarjottimella esillä. Eikä muuton ollu ees semmosta piilopaikkaa missä olis ne huonot ollu katseilta suojassa. Se nainenhan juoksutti niitä koiriansa aina siinä mettällä ja kirmaili itte mukana ja toisinaan ratsastelikin .
- N i m i m e r k k i
hiili kirjoitti:
Joko koirat on avattu? Onko tietoa jo koirien "kuolinsyystä"? Oliko tappo/murha tarpeen vai ei? Jos joku tietää tapauksesta, niin ilmoittakaa täälläkin lopputulos. Olisin halunnut kuulla, oliko kasvattaja kohdellut koiriaan asianmukaisesti ja virkavalta tehnyt väärin.
Kuka ne koirat vei pois ja minne ne yleensä viedään?Sen verran tiedän että Honkajoelle poltettavaksi kiiruusti vietiin. Tarkkaa lukumäärää ei osannut kukaan sanoa, koiria ei tutkittu tunnistusmerkinnöistä. Mutta asiaa tutkitaan kyllä...
Osa pääsi poliiseilta karkuun osa ammuttiin seulaksi
pitkin tarhoja ja koppeja.
Yksikin ammuttu oli unohtunut koppiin, oli reikää jalassa, lavassa ja päässä. Sen koiran kunto oli ampumisen jälkeen helppo tutkia, ainut mitä voidaan ammutuiden kunnosta kertoa jatkossa.
Niitä siellä ammuttiin kun säikähtäneitä jäniksiä minne vaan sattu osumaan.
Koiren kuntoa kertovat oikeudessa mm. todistajat joilla ammuttuja koiria oli juuri hoidossa, ja ne jotka siellä paikalla olivat tarjoamassa sijaiskoteja, mutta poliisit halusivat ampua mieluummin.
Ja lisäksi silloin hoidossa olleiden koirien omistajat antavat lausuntonsa omistaan ja ammutuista.
Joskus 6 vuotta sitten tuli meidän koira haettua samasta kennelistä.. En olisi kyllä kyseistä tyypistä uskonut (tiedän miksi kyseinen tyyppi häipyi, tuttujen pyynnöstä en kerro). Pois tommoset nilkit.
- minä55
Ihmiset on sydämettömiä. Raukat koiraparat. Toivottavasti lähtee kennelnimi ja tulee eläintenpitokielto.
- eläinten ystävä
minä55 kirjoitti:
Ihmiset on sydämettömiä. Raukat koiraparat. Toivottavasti lähtee kennelnimi ja tulee eläintenpitokielto.
Milloinkohan ihminen, pedoista hirvein, oppisi, että eläimet ovat myös elollisia, tuntevia olentoja. Ne aistivat kipua ja masentuvat kun niitä kohdellaan huonosti ihan niin kuin luomakunnan kruunukin. Ihminen voi puolustautua ihmistä vastaan, mutta eläin on täysin tämän armoilla.
- Anniina
Olin järkyttynyt, mutta en yllättynyt, kun luin jutun iltalehdestä. Itse ostin sieltä koiran viisi vuotta sitten. Kennelin omistaja kuulosti mukavalta puhelimessa, mutta sain hänestä välinpitämättömän kuvan, varsinkin siinä vaiheessa kun hain koiran. Ensinnäkin hän antoi minun uskoa, että koira on hänen kotonaan, vaikka se olikin toisella puolella kylää. Pennun hoitokodin emäntä oli erittäin epäkohtelias puhelimessa ja väitti minulle ainakin puolen tunnin ajan ettei mitään pentua ole olemassakaan ja koska olin siitä jo varausmaksunkin suorittanut, aloin menettämään malttini ja lopulta taisin huutaa aika rumasti takaisinkin ja uhata poliisillakin, jolloin muuttui ääni kellossa ja pentu olikin sitten äkkiä olemassa. Lopulta kun pääsin hänen talolleen, kysyin miksi hän aluksi sanoi ettei hänellä ole koiraa, hän sanoi todella tyhmästi, että halusi vain laskea leikkiä. Muistan sen, että talo oli täysin siivoton, ihan täynnä kärpäsiä ja roskia, ihmettelin kuinka ihmiset pystyivät elämään niin. Sokaistuin kuitenkin ihanasta pennusta ja halusin pelastaa sen sieltä pois. Tajusinpa sitten kotona, että pentu oli täynnä kirppuja ja muutoinkin aluksi hyvin huonokuntoinen, mutta kuntoutui siitä hiljalleen. Nyt vaan harmittaa, että en silloin soittanut minnekään ja ihmetellyt heidän toimintaansa.
- Pauliina 2
Anniina kirjoitti:
Olin järkyttynyt, mutta en yllättynyt, kun luin jutun iltalehdestä. Itse ostin sieltä koiran viisi vuotta sitten. Kennelin omistaja kuulosti mukavalta puhelimessa, mutta sain hänestä välinpitämättömän kuvan, varsinkin siinä vaiheessa kun hain koiran. Ensinnäkin hän antoi minun uskoa, että koira on hänen kotonaan, vaikka se olikin toisella puolella kylää. Pennun hoitokodin emäntä oli erittäin epäkohtelias puhelimessa ja väitti minulle ainakin puolen tunnin ajan ettei mitään pentua ole olemassakaan ja koska olin siitä jo varausmaksunkin suorittanut, aloin menettämään malttini ja lopulta taisin huutaa aika rumasti takaisinkin ja uhata poliisillakin, jolloin muuttui ääni kellossa ja pentu olikin sitten äkkiä olemassa. Lopulta kun pääsin hänen talolleen, kysyin miksi hän aluksi sanoi ettei hänellä ole koiraa, hän sanoi todella tyhmästi, että halusi vain laskea leikkiä. Muistan sen, että talo oli täysin siivoton, ihan täynnä kärpäsiä ja roskia, ihmettelin kuinka ihmiset pystyivät elämään niin. Sokaistuin kuitenkin ihanasta pennusta ja halusin pelastaa sen sieltä pois. Tajusinpa sitten kotona, että pentu oli täynnä kirppuja ja muutoinkin aluksi hyvin huonokuntoinen, mutta kuntoutui siitä hiljalleen. Nyt vaan harmittaa, että en silloin soittanut minnekään ja ihmetellyt heidän toimintaansa.
Olin viemässä runsas vuosi sitten lagottoamme turkin leikkaukseen ko. kenneliin.
Nainen mainosti, että leikkaa lagoton turkin tunnissa ( vähän kyllä ihmeteltiin silloin, millaistahan jälkeä niin nopeasti tulee, hinnankin sanoi olevan n. 20- 30€)
Aika oli siis sovittu ja oltiin lauantai-aamupäivällä matkalle, kun puoli tuntia ennen sovittua aikaa nainen soitti ja ilmoitti vaan hyvin välinpitämättömästi, että hän on kipeä, ei nyt käy.
Silloin tuli mieleen, että millainenhan tuokin kennel on....
Olin tässä pari viikkoa sitten käymässä sukulaisteni haudoilla Hämeeenkyrön Mäntyrinteen
hautausmaalla ja tuli yks kaks sellainen tunne,
että meniskö ja ajelisi kotiin Karhen kautta katsomassa ihan extempore, millainen se kennel on
ja onko siellä millaisia lagottoja.
Kuitenkin lopulta hylkäsin ajatuksen ja matkasin suoraan kotiin.
Olisi pitänyt mennä käymään... - eija. n.n
Anniina kirjoitti:
sijoituskoirat usein synnyttävät muualla. minulla ainakin on tapa antaa niiden olla omassa kodissa.
silloin pentu joudutaan hakeen sieltä ja minusta parempi kun näkee myös emän. - asukkaana,,,
Pauliina 2 kirjoitti:
Olin viemässä runsas vuosi sitten lagottoamme turkin leikkaukseen ko. kenneliin.
Nainen mainosti, että leikkaa lagoton turkin tunnissa ( vähän kyllä ihmeteltiin silloin, millaistahan jälkeä niin nopeasti tulee, hinnankin sanoi olevan n. 20- 30€)
Aika oli siis sovittu ja oltiin lauantai-aamupäivällä matkalle, kun puoli tuntia ennen sovittua aikaa nainen soitti ja ilmoitti vaan hyvin välinpitämättömästi, että hän on kipeä, ei nyt käy.
Olin tässä pari viikkoa sitten käymässä sukulaisteni haudoilla Hämeeenkyrön Mäntyrinteen
että meniskö ja ajelisi kotiin Karhen kautta katsomassa ihan extempore, millainen se kennel on
Olisi pitänyt mennä käymään...sielläpäin ennen asunut, parina kesänä usein ajellut lopenkulmalla, en koskaan ole koiria nähnyt ! Ei mikään ihme, sisällä kai olleet, paskan keskellä. Minne p.k on muuttanut ?
- lr1
Pauliina 2 kirjoitti:
Olisi pitänyt mennä käymään...Puuttumatta sen kummemmin itse aiheeseen: lagoton turkin trimmaa huomattavasti nopeammin kuin tunnissa, siis jopa aloittelija. Ihme kommentti, jos ihmisellä itsellään on ko. rodun edustaja .
- mutta millainen on jälki
lr1 kirjoitti:
Puuttumatta sen kummemmin itse aiheeseen: lagoton turkin trimmaa huomattavasti nopeammin kuin tunnissa, siis jopa aloittelija. Ihme kommentti, jos ihmisellä itsellään on ko. rodun edustaja .
älä nyt vedä hernettä nenuusi. Meidän koiran turkki leikataan saksilla, ja siitä tulee siisti ja nätti.
- ehdoton*
minä55 kirjoitti:
Siis minulla on mennyt koko ilta lukiessa eka kertaa tämän kennelin "tosiasioita" ja varmaan menee sen myötä yöunikin. Siis itse kasvattajana en voi missään mielessä hyväksyä hänen toimintaansa!
Kasvatan itse myöskin koiria, sekä kissoja hellällä kädellä ja he ovat aina lähellä ihmis-suhdetta heti syntymästään asti ja aina luovutukseen asti nukkuvat "turvallisessa" oman "emon" hoivissa.
Siis oikeesti pitää pitää itsekukin ottaa se taakka reppuunsa, mitä oikeesti pystyy kantamaan.
Oikeesti karvat nousee pystyyn! Ilmanmuuta kasvatuskielto! Ei ikinä tunnollinen kasvattaja voisi toimia tällä tavalla!
- supo
Lopetetaankohan noita eläimiä kovinkin heppoisin perustein eläinsuojelutapauksissa? Tuntuu, että aina otetaan nirri pois, jos eläin tarvitsee lääkitystä tai pidempää seurantahoitoa. Kukas hoitokulut sitten maksaisi, kun ei ole edes varaa lopettaa eläimiä piikillä.
Tai sitten tällä toimella pyritään kasvattamaan jutusta saatavia tuomioita, en tiedä. Mutta jos ainoa syy koirien huonokuntoisuuteen oli veden puute, niin en ymmärrä miksei nesteytys auta.
Eläirääkkäys on kamalaa ja siitä pitäisi saada kunnon tuomiot, mutta mielestäni eläinsuojeluviranomaisetkaan eivät aina toimi eläinten parhaan edun nimissä.- exjuntti
Ensimmäisen lehti artikkelin aiheesta luin ajatuksella. Ja mieleen tuli että helpoin tapa viran toimesta on lopettaa kaikki eläimet ettei tule jälkiselvittelyjä. Ponien osalta ei kantti riittänyt tehdä samaa koska oli eri omistajia ja lopetukset ei olisi sopineet samaan kasaan. Jälkipyykki olisi käyty sitten oikeudessa ja haettu syytä miksi eläimet on lopetettu.
Jäi myös vaillinainen kuva siitä miten eläimiä on hoidettu. Oliko eläimet todella olleet ilman vettä esim vuorokausia, vai oliko kupit tyhjät tai kaatuneet aamun vesijuottojen jälkeen.
Lopputulos kuitenkin että hätäinen päätös ja elukoilta henki pois.
Tässäkin tuntui että eläimiä hoiti useampi henkilö. Onko jollekin jäänyt esim. viihde päälle ja hoitanut hoitovuoronsa huonosti tms.
Näitä netin keskustelu alueen kauhistelijoita löytyy kyllä heti puolustamaan eläinten lopetusta ja kauheaa eläinten hoitoa, kun yksikin virke sisältää asiasta sivuten.
Yksi eläinlääkäri ei saisi päättää tälläisia asioita, vaan vaatisi myös ulkoisen tarkistuksen ja perustellut syyt miksi eläimet lopetetaan.
Salossa tapahtunut eläinten massalopetus nosti aikoinaan karvat pystyyn "eläinlääkärien" pätevyydestä. Poliisilta lipsahti toimittajille se perimmäinen syy, kun eläimillä ei ollut korvamerkkejä. Eli paetaanko tässä direktiivien taakse ja tehdään lopetukset helpottamaan toimimista virkabyrokratiassa.
- heti pois
eläimet pitäisi pelastaa välittömästi. mielestäni virkavalta on osallinen näihin rikoksiin niin kauan kuin he sallivat tällaisen jatkua. syytteet myös heille!!!!!!!
- eläinsuojelu
viranomaisille.Mitä mahollisuutta pitää antaa sellaisille jotka on jo huonosti kohdelleet eläimiä?Koska tämmönen saadaan loppumaan edes Suomessa?
- jos on pakko lopettaa
olisikohan nukutus eettisempi tapa lopettaa koirat tällaisessa tilanteessa kuin ampuminen.
onkohan koirilla ollut jalostusarvoa?- Ukko7
Nukutusta ei voida tehdä ennen tutkimusta ja lisäksi tarjoaa koirille nopeamman helpotuksen kivuista.
- Minä vaan
Ihminen maapallon pahin peto. Tekee huvikseen pahaa lajitovereilleen..ihmisille, kohtelee eläimiä julmasti. Näitä tällaisia kenneleitä, jos niitä voi edes kenneleiksi sanoa, on ympäri suomea. Ei huno ajatus se saunan taakse!!!!
- koirien terveys
Tää on aikaisemmin ollut ihan kunnollinen kenneli joka on pyörinyt jo kauan aikaa. En tiedä mikä omistajaan/ omistajiin mennyt. Mikä saa ihmisen muuttumaan noin välinpitämättömäksi. Ja käsittääkseni olivat kyllä ihan jalostusarvoisia koiria. Ainakin osa.
- hedie
koirien terveys kirjoitti:
Tää on aikaisemmin ollut ihan kunnollinen kenneli joka on pyörinyt jo kauan aikaa. En tiedä mikä omistajaan/ omistajiin mennyt. Mikä saa ihmisen muuttumaan noin välinpitämättömäksi. Ja käsittääkseni olivat kyllä ihan jalostusarvoisia koiria. Ainakin osa.
ei tohon muuta selitystä voi olla kuin että kasvattajalla on mielenterveysongelma.Eli on yksinkertasesti sairastunut päästään eli seonnut.
- Minä vaan
hedie kirjoitti:
ei tohon muuta selitystä voi olla kuin että kasvattajalla on mielenterveysongelma.Eli on yksinkertasesti sairastunut päästään eli seonnut.
Me tiedetään asian oikeaa laitaa, ja mutu tuntumalla ei kannata arvailla. Mutta kennelin omistajan pitäisi antaa jonkilainen selitys, miksi näin??
- Aenil
Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että eläinsuojelurikollisten päähän ei saa taottua järkeä mitenkään muuten kuin tekemällä heille saman mitä he tekivät rääkkäämilleen eläimille. Eli tekijät vaan ilman vettä pitkäksi aikaa ja sitten kuula kalloon.
Sitä paitsi Suomessa rangaistukset eläinten heitteillejätöstä, rääkkäyksestä tms. ovat naurettavan pieniä. Mitähän nämäkin "ihmiset" saavat teoistaan, kenties parinsadan euron sakot? Myöskään viranomaisten toiminnassa ei ole kehuttavaa.
Joskus tuntuu, että tarvittaisiin jonkinlainen supersankari, joka suojelisi eläimiä ihmisiltä. Ehkä nämäkin koirat ja ponit olisivat sitten säästyneet kärsimyksiltään. Kyllä me ihmiset olemme sitten säälittävä rotu. - _salla_
Uskomatonta miten tuollaista voi tapahtua paikassa missä koiria pitäisi suojella!!
- eläinystävä
Mulla on kaksi koiraa ja minun mielestäni siinäkin on tosi paljon tekemistä päivätyön lisäksi, että koirat on hyvin hoidettuja ja koulutettuja.
Miettikääpäs kahtakymmentä koiraa... Siinä on niin paljon työtä, että sulla täytyy olla ensinnäkin päivät aikaa niiden kanssa touhuta, harjata, ruokkia, lenkittää jne. listaa voisi jatkaa pitkälti. Miettikää minkälaiset kulut, ruoka, rokotukset, tilat, lelut, remmit, tarvikkeet yms. Helpostihan tuollainen niskaan kaatuu ja jaksaminen loppuu. Että siinä se syy, eläinrakkallekin liika on liikaa ja sitten ei enää pysty luopumaan tai jaksa/pysty tunnustamaan ettei handlaa enää tilannetta.
Lopettamisesta, miettikää minkälainen työ on ehkä pyydystää ja rauhoittaa nämä eläimet, joita ei ole ehkä keritty kouluttamaan tai hoitamaan. Minä olen ainakin ampumisen kannalla. Se on kuitenkin helpoin tapa eläimelle ja yhteiskunnalle.
Väärin tämä on niin kuin kaikki puolustuskyvyttömien luontokappaleiden hyödyntäminen tai rääkkääminen.
Joten miettikääpäs miten voimme jatkossa tämän estää? Varmaan on ollut monta silmien sulkijaa tässäkin hommassa mukana.- ajoissa pyytää
olen itse hoitanut milloin yhtä aikaa ja milloin vuorotellen koirien mahatauteja, leikkausten jälkihoitoja jne. ei ole häpeä myöntää olevansa poikki ja pyytää apua kavereilta, sukulaisilta, koirakoulun opettajalta, rotuyhdistyksen jäseneltä, eläinsuojeluyhdistykseltä, 4h-yhdistykseltä. . . . muutama tunti viikossa tai päivän lepo silloin tällöin on tarpeen.
mutta selvää on sekin, että ennen kuin tilanne pääsee noin pitkälle menemään, omistajat ovat täysin tietoisesti halunneet koota tuollaisen koiramäärän. siinä vaiheessa kun kädet ei riitä niitä laskemaan, pitäisi olla hommaamatta niitä yhtään lisää ja mietiä miten entistenkin kanssa pärjää. ei kukaan niin "sokea" ole ettei huomaisi tilanteen karkaavan käsistä. heti kun siltä tuntuu, pitää soittaa rotuyhdistykseen, eläinlääkärille, kouluttajalle, ihan kenelle vain, joka kyseisistä eläimistä tietää ja kysyä neuvoja mitä pitäisi tehdä. - niitä
ajoissa pyytää kirjoitti:
olen itse hoitanut milloin yhtä aikaa ja milloin vuorotellen koirien mahatauteja, leikkausten jälkihoitoja jne. ei ole häpeä myöntää olevansa poikki ja pyytää apua kavereilta, sukulaisilta, koirakoulun opettajalta, rotuyhdistyksen jäseneltä, eläinsuojeluyhdistykseltä, 4h-yhdistykseltä. . . . muutama tunti viikossa tai päivän lepo silloin tällöin on tarpeen.
mutta selvää on sekin, että ennen kuin tilanne pääsee noin pitkälle menemään, omistajat ovat täysin tietoisesti halunneet koota tuollaisen koiramäärän. siinä vaiheessa kun kädet ei riitä niitä laskemaan, pitäisi olla hommaamatta niitä yhtään lisää ja mietiä miten entistenkin kanssa pärjää. ei kukaan niin "sokea" ole ettei huomaisi tilanteen karkaavan käsistä. heti kun siltä tuntuu, pitää soittaa rotuyhdistykseen, eläinlääkärille, kouluttajalle, ihan kenelle vain, joka kyseisistä eläimistä tietää ja kysyä neuvoja mitä pitäisi tehdä.koiria pakko aina ampua, piikille vaikka tietty maksaa. on vaan niin raakaa tuo ampuminen
- koira mullakin
niitä kirjoitti:
koiria pakko aina ampua, piikille vaikka tietty maksaa. on vaan niin raakaa tuo ampuminen
Ampuminen on ollut paras vaihtoehto siinä tilanteessa.
Nopea ja kerralla ohi kun ammattilainen on sen tehnyt, oikeaan kohtaan eläimessä. Eläin pääsee kärsimyksistään välittömästi.
Surullinen olo eläinten puolesta, totta kai. Kennelin pitjät vastuuseen!
Opetus meille kaikille: ei ummisteta silmiä vaan puututaan ajoissa jos on aihetta tai edes epäilyä että jotain on pielessä.
Täälläkin ehti moni käydä paikan päällä toteamassa tilanteen ennen kuin asiat pääsivät tähän pisteeseen. Miksi et reagoinut ajoissa????
- ..kukaan..
Pystyykö kukaan kertomaan tarkemmin tuosta Hämeenkyrön kennelistä? Esim. tarkemmin mikä kennel ja missä sijaitsee.
Rupesin vain epäilemään ja miettimään josko se olisi ollut sama kennel mistä perheeni osti vuosia sitten rotukoiran. Siellä nimittäin oli paljon koiria ja pienissä häkeissä..- puurot ja vellit
hieman sekaisin. Siinä Aamulehden jutussa oli maininta myös Hämeenkyrön koirahoitolasta siis ei kennelistä ;)
- ihmettelenpä
Netissä on saman naisen nimi niin Viljakkalan kuin Hämeenkyrön koira-asioissa. Onko sama nainen omistanut myös kyseiset koirat hämeenkyrössä ?
- pistävää toimintaa
mikä näitä ihmisiä ja muita eläimiä rääkkäviä ihmisiä oikein vaivaa??
Tosi käsittämätöntä.
Kovemmat tuomiot tuollaisille hirviöille!
Siinä ei minkään-näköisten selittelyjen enää luulisi auttavan. - manu 88
Vielä reilu vuosi aikaa siellä vaikutti olevan asiat suht ok. Jenkkifarkku pullollaan kuivaruokaa yms. Hakemallamme pennulla kaikki ok, kotiutu noin puolessatunnissa, alle kahdessa (läpärit) finito.Mutta ei sitä koskaan tiedä
- onko uskallusta
Voisiko joku kertoa mistä kennelistä on kyse? Nyt ihan aiheetta useat kennelit joutuvat ns. mustalle listalle. Kerrotaanhan julkisesti nimet myös niistä, jotka yrittävät ostaa koiria tienaamismielessä.
- blackmagictiger
toinen tapaus 3 v sisällä eka Oli valkealassa
- arskaespoo
..haimme juuri yhden SUUREN rakkauden kennelistä. Tämä kenneli oli taas erittäin positiivinen kokemus. Ihminen joka todella tietää mitä tekee. Eihän yleistetä .......Eihän?!
- ELÄINRAKAS-84
JOS ITTELLÄ OIS KOIRIA SAATIKKA HEVOSIA TAI HEVOSEN KOKOISIA KOIRIA PITÄISIN NIISTÄ HYVÄÄ HUOLTA
- jah-76
että mä vihaan tollasia eläinten rääkkääjiä!! siis tunne mikä sellaista ihmiseen on niin ei todellakaan tule mitään myötä tuntoa eikä sypatioita koskaan,kyseisen ihmisen pitäisi itse kokea samanlainen tila,eli millaista on olla nälissään ja aliravittuna.Tuollainen ihminen on myös järjeltään varmasti sairas,sekä niin mielialaltaan sekaisin että ei ymmärrä mikä on oikein tai väärin... =(
Mun tuomioehdotus olisi 30,vuotta eläinten pitokieltoa,4500€ valtiolle sakkoja,1.5,vuotta yhdyskuntapalvelua.Vaikka mitä se auttaa tekemää ei saa tekemättömäksi..Mutta lehtien pitäsi saada sellainen oikeus että voisi kuvat ja sekä tiedot julkaista siitä eläinrääkkääjästä niin sekin olisi aika alentavaa kyseiselle ihmiselle,tai sitten ei.. - blackmagictiger
jah-76 kirjoitti:
että mä vihaan tollasia eläinten rääkkääjiä!! siis tunne mikä sellaista ihmiseen on niin ei todellakaan tule mitään myötä tuntoa eikä sypatioita koskaan,kyseisen ihmisen pitäisi itse kokea samanlainen tila,eli millaista on olla nälissään ja aliravittuna.Tuollainen ihminen on myös järjeltään varmasti sairas,sekä niin mielialaltaan sekaisin että ei ymmärrä mikä on oikein tai väärin... =(
Mun tuomioehdotus olisi 30,vuotta eläinten pitokieltoa,4500€ valtiolle sakkoja,1.5,vuotta yhdyskuntapalvelua.Vaikka mitä se auttaa tekemää ei saa tekemättömäksi..Mutta lehtien pitäsi saada sellainen oikeus että voisi kuvat ja sekä tiedot julkaista siitä eläinrääkkääjästä niin sekin olisi aika alentavaa kyseiselle ihmiselle,tai sitten ei..kuvottavaa.oksettavaa.sairasta
- heppamamma
Voisin ottaa yhden niistä poneista, jollei omistajana ole joku ulkopuolinen ja ponista saisi vielä "ehjän". Kukakohan päättää, mihin elukat sijoitetaan?
- blackmagictiger
Jos mun äiti ei ois allerginen
- niin perkeleesti
Miten joku voi tehdä noin viattomille eläimille!!?? Saunan taakse tuommoinen tyyppi!!
Tai sama kohtalo, minkä koiratkin kärsivät.
Miten tämä on mahdollista?- blackmagictiger
oma ehdotukseni Olisi adressi maa ja metsätalousministerille ja sitten siihen julkkiksia mukaan ja sitten eu-tuomioistuimeen Vetoomus moisesta..Kuvottavaa sairasta onkohan tossa pentutehtailua mukana
- EHDOTUS
blackmagictiger kirjoitti:
oma ehdotukseni Olisi adressi maa ja metsätalousministerille ja sitten siihen julkkiksia mukaan ja sitten eu-tuomioistuimeen Vetoomus moisesta..Kuvottavaa sairasta onkohan tossa pentutehtailua mukana
Laittakaa adressi nettiin ja osoite tänne !
allekirjoittajia vaikuttaisi löytyvän - blackmagictiger
EHDOTUS kirjoitti:
Laittakaa adressi nettiin ja osoite tänne !
allekirjoittajia vaikuttaisi löytyvänJos itte Omistais Koiria.kissoja ja sitten Vielä Kultakaloja Järjestäis Niille Ihan aidot Olot
- ex-kouluttaja
"Miten tällaisia kenneleitä voi olla olemassa?"
Koska koiria hankkivat ihmiset eivät paskaakaan kiinnostuneet koirista.Niin kauan kuin suuri enemmistö hankkii lemmikkinsä vain omien tarpeitensa mukaan, tämä jatkuu.
Peili on hyvä keksintö. - : ,,,, (
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1552102
Miten joku voi olla näin julma eläimille.- Pellervo Lammasniemi
Tärsky tarvii eläinlääkäriä, ei voivottelua...ruuasta se ei johdu, koska on aina ollut laiha. Sen silmistä näkee että se on kipeä ja tarvitsee ammattitaitoisen eläinlääkärin hoitoa.
- AJH
Pellervo Lammasniemi kirjoitti:
Tärsky tarvii eläinlääkäriä, ei voivottelua...ruuasta se ei johdu, koska on aina ollut laiha. Sen silmistä näkee että se on kipeä ja tarvitsee ammattitaitoisen eläinlääkärin hoitoa.
Vai ei johdu ruoasta???? Sen puutteesta se johtuu! Minä olen tuntenut Tärskyn syntymästä asti ja kun näin kuvista missä kunnossa se oli, niin itku pääsi. Katselin Tärskyn varsakuvia, miten kaunis ja kaikinpuolin hieno varsa se oli. Korvat höröllä ja katse lempeän utelias. Aina valmis rapsuteltavaksi.
Toivon sydämeni pohjasta, että Tärsky selviää ja oppii vielä luottamaan ihmisiin. - Pellervo Lammasniemi
AJH kirjoitti:
Vai ei johdu ruoasta???? Sen puutteesta se johtuu! Minä olen tuntenut Tärskyn syntymästä asti ja kun näin kuvista missä kunnossa se oli, niin itku pääsi. Katselin Tärskyn varsakuvia, miten kaunis ja kaikinpuolin hieno varsa se oli. Korvat höröllä ja katse lempeän utelias. Aina valmis rapsuteltavaksi.
Toivon sydämeni pohjasta, että Tärsky selviää ja oppii vielä luottamaan ihmisiin.No ruokaa se on kyllä saanut... Tärsky on todella kiltti varsa, mutta se on laihtunut tuohon kuntoon n.2 viikossa ja sen silmistä näkee et se on kipeä ja onneksi se ei ollut tuolta kennelistä lähteissä ainakaan noin huonon näköinen, se hyppäsi hevos autoon sisälle, olin itse vieressä. Tärsky on ollut aina laiha, muttei noin laiha. Se oli laitumella yhden hevoseni kanssa jokin aika sitten, mut myin hevosen. Käyppä katsomassa Tikkua, samassa tallissa tärskyn kanssa, onko se laiha?(se on sopivan pyöreä)
- Täh?
No ruokaa se on kyllä saanut... Tärsky on todella kiltti varsa, mutta se on laihtunut tuohon kuntoon n.2 viikossa ja sen silmistä näkee et se on kipeä ja onneksi se ei ollut tuolta kennelistä lähteissä ainakaan noin huonon näköinen, se hyppäsi hevos autoon sisälle, olin itse vieressä. Tärsky on ollut aina laiha, muttei noin laiha. Se oli laitumella yhden hevoseni kanssa jokin aika sitten, mut myin hevosen. Käyppä katsomassa Tikkua, samassa tallissa tärskyn kanssa, onko se laiha?(se on sopivan pyöreä)
No, jos Tärsky ei olekaan nälkiintunyt vaan sairas, niin miksi ihmeessä sitä ei hoidettu? Vai hoidettiinko?
- tepsu
Jos poni on tossa kunnossa ja se on muka saanut ruokaa riittävästi niin eikös PL ole tullut mieleen itse soittaa jollekkin ell että tulisi katsomaan. Se on nyt turha yrittää toisten syyksi jos itsellä ei tee pahaa katsoa kun eläin kärsii.
Koko tapauksessa ihmiset syyllisiä ja erittäin omalaatuisia kun tällaiseen pystyy. - Afl
Näkyy Tärskyn olo jo hieman kohentuneen:
Nyt hoidellaan lukuisia matoja, syöpäläisiä ja märkiviä haavoja. Lisäksi se on tekstin perusteella "toivottoman laiha".
http://www.aamuposti.fi/Uutiset/Jutut/Ylojarven-kennelissa-heitteille-jatetty-Tarsky-poni-jaksaa-jo-kavella - aölsdfaölkgj
Afl kirjoitti:
Nyt hoidellaan lukuisia matoja, syöpäläisiä ja märkiviä haavoja. Lisäksi se on tekstin perusteella "toivottoman laiha".
http://www.aamuposti.fi/Uutiset/Jutut/Ylojarven-kennelissa-heitteille-jatetty-Tarsky-poni-jaksaa-jo-kavellaIhmettelen kyllä näiden ponien omistajaa. Kun on myynyt poninsa jo joulukuussako se oli. Ja ei ole saanut rahojaan.... Miksi h*elvetissä ei ole hakenut omia ponejaan pois! Siinä ei olisi ollut mitään ongelmaa, koska sovittua kauppaa ei ole ikinä syntynytkään.
Voisi katsoa itseään peiliin. Aina on jotain ongelmaa jos rahoja ei ala kuulumaan. - nopsa2
Afl kirjoitti:
http://www.aamuposti.fi/Uutiset/Jutut/Ylojarven-kennelissa-heitteille-jatetty-Tarsky-poni-jaksaa-jo-kavellaTärsky rupeaa toipumaan vähitellen, mutta työ on vielä kova ja toivotaan vain että ei tule takaiskuja.
- Se Tärskyn nähnyt,
nopsa2 kirjoitti:
Tärsky rupeaa toipumaan vähitellen, mutta työ on vielä kova ja toivotaan vain että ei tule takaiskuja.
silloin kun se tuotiin kyseessä olevaan kenneliin, olisko ollut 2-3 viikkoa ennen kuin ne poliisit sinne menivät eläinlääkärin kanssa ,vai ketä kaikkia sinne nyt silloin mahtoikaan mennä...Tärsky-poni oli todella surkean laiha, mutta ehti jo kuntoutua jonkin verran ja oli jo virkeämpi tästä kennelistä lähtiessään kuin tullessaan.Ties missä Tärsky-poni olikaan kiertänyt ennen kyseiseen kenneliin tuloaan. Huomauttaisin että se jaksoi hyvin ainakin päivää ennen poliisien tuloa kävellä kesänaapurin pellolle ruohoa syömään.
- Liian lihavako kuvattavaksi...
nopsa2 kirjoitti:
Tärsky rupeaa toipumaan vähitellen, mutta työ on vielä kova ja toivotaan vain että ei tule takaiskuja.
Oliko kenties liian lihava ??? ettei voinut laittaa kuvaa ,vaikka oli samalla laitumella ja samassa kennelissä Tärskyn kanssa???!!! Vai eikö löytynyt tarpeeksi suurta riimua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- ei ystävä mutta tuttu.
nyt lienee "ystävien" turha enään syyllisiä puolustella kun ovat oikeudessa syyllisiksi todettu ja tuomiot on jaettu.valitettavasti vain liian helpolla pääsee tämäkin pentutehdas.kyseisen ns:kasvattajan pentuja myydään todella lyhytnäköisten "ystävien" kenneleissä ihan vain hyvää hyvyyttään auttavat ja ottavat oman osan pentutehtailun tuotosta.ja ennen kuin taas joku alkaa itkemään ettei saa huhuja levittää ,niin todisteet löytää kuka vaan joka osaa kyseisen kasvattajan koirat googlettaa ja katsoa kenellä niitä pentuja on tarjolla?
- Viranomaisiin pettynyt
Minua kyllä vihastuttaa tämä Ylöjärven eläinlääkäri, joka on tiennyt asiasta todistettavasti jo huhtikuussa, mutta mitään ei ole tapahtunut:
http://www.iltalehti.fi/tampere/200804107503508_te.shtml
Miten tämä eläinlääkäri pystyi ja kehtasi ammuttaa koirat, varsinkaan sen jälkeen kun itse ei ole toiminut asian parantamiseksi? Olivatko koirat jo niin huonossa kunnossa? Jos niin on, kyllä huhtikuussa tämän olisi pitänyt myös näkyä, sillä koira elää melko niukallakin ruoalla hyvin pitkään.
Onko eläinsuojelusta vastaaminen Suomessa vain nimi paperissa?
Vielä kummastuttaa Kennelliitto, joka on tiennyt asiasta. Kennelliitto väittää, ettei sillä ole valtuuksia tällaisiin tapauksiin, mutta kyllä on näyttelyilmoitus- ja penturekisteröinti markat kelvanneet... Eikö aina voisi kieltäytyä rekisteröimästä tai estää näyttelyihin pääsyn? Nyt jo vihjaillaan että tämä sama kasvattaja jatkaa toisaalla toimintaa.- Koiran omistaja
Sama asia ihmetyttää,että viranomaiset ovat käyneet ja antaneet vielä mahdollisuuden jatkaa toimintaa! Tämä on tätä HYSYTTELYÄ.. jos kuusivuotta sitten jo myydään kirpullisia ja huonokuntoisia pentuja niin missä VALVONTA VIIRAA. Samoten kunnaneläinlääkäreiden touhut, sekä kennelliiton ainainen käsien peseminen pois ettei ole valtuuksia, miksi sitten tämäkin kennelin koiria rekistöröitiin??
Missä on NAAPUREIDEN silmät olleet/vastuu??
Kyyneleet valuvat KOIRAPARKOJEN MUISTOLLE,nyt niiden on hyvä olla...oliko pakko ampua??
- tavalla
... pitäisi kohdella noita rääkkääjiä kun ne kohteli eläin rassukoita!! ihan käsittämätöntä miten jotkut ihmiset voi olla noin julmia!!! pitääkö niitä eläimiä ottaa hoidettavakseen jos ei siihen pysty!!! sama tuomio kun koira raukoille... kuula kalloon!!!
- huolestunut...
Eläinsuojelu on hyvä asia mutta muistakaa aina että vihreät, ekoihmiset ym, ovat aina hyväksyneet mielipidevainot, ihmisten kidutuksen, syyttömien ihmisten vangitsemisen jne. Juuri he ovat sekä ihmisten että eläinten kiduttamisen ja murhaamisen takana oleva voima.
Eli moni kakku päältä kaunis, mutta sisäpuoli on pimeä. Ja vihreät ovat tuo pimeä voima. - miljoona kirosanaa
Aivan järkyttävää - jossain lehdessä oli kirjoitus, että omistajat olivat jo keväällä muuttaneet pois sieltä ja jättäneet kaiken. Uskomatonta nykyajan suomessa.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1552102- Pellervo Lammasniemi
O M I S T A J A ei ole muuttanut vielä pois, on muuttamassa... Ja tämä juttu on paisuteltu...kyllähän poneille on vettä ja ruokaa annettu. Lihavien/normaalikuntoisten ponien kuvia ei ole julkaistu, muuta kuin Aamulehdessä tämä valko/ruskea joka on pihassani. EI ELÄIMIÄ OLE HEITTEILLE JÄTETTY ruokittu on kyllä haisevalla teurasjätteellä(koiria), ponit ovat saaneet heiniä, vettä, kauroja, ruohoja, kivennäistä ja kalkkia... Tilalla on ollut poneilla hoitajia ja ratsastajia(OLEN ITSE NÄHNYT), viimeksi sunnuntaina... Ja kuten olen sanonut ma.aamuna n.1h ennen poliisien menoa, kennelin pitäjä ruokki ja antoi vettä koirille. Näin tämän, koska kävin antamassa poneille kauraa ja vettä(heinä oli loppu, joten menin hakemaan niitä). Ja se Tärsky on ainoa laiha poni, koska on kipeä, muut ihan ok kuntoisia... On ihan eri asia, nälkiintyminen kuin , että tilan paikat ovat paskaset ja siivoamatta...Ikävä kyllä Suomessa saa ruokkia koiria teurastamon jätelihalla(oksettavaa, kun kuivamuoniakin on olemassa).
- Jozzu72
O M I S T A J A ei ole muuttanut vielä pois, on muuttamassa... Ja tämä juttu on paisuteltu...kyllähän poneille on vettä ja ruokaa annettu. Lihavien/normaalikuntoisten ponien kuvia ei ole julkaistu, muuta kuin Aamulehdessä tämä valko/ruskea joka on pihassani. EI ELÄIMIÄ OLE HEITTEILLE JÄTETTY ruokittu on kyllä haisevalla teurasjätteellä(koiria), ponit ovat saaneet heiniä, vettä, kauroja, ruohoja, kivennäistä ja kalkkia... Tilalla on ollut poneilla hoitajia ja ratsastajia(OLEN ITSE NÄHNYT), viimeksi sunnuntaina... Ja kuten olen sanonut ma.aamuna n.1h ennen poliisien menoa, kennelin pitäjä ruokki ja antoi vettä koirille. Näin tämän, koska kävin antamassa poneille kauraa ja vettä(heinä oli loppu, joten menin hakemaan niitä). Ja se Tärsky on ainoa laiha poni, koska on kipeä, muut ihan ok kuntoisia... On ihan eri asia, nälkiintyminen kuin , että tilan paikat ovat paskaset ja siivoamatta...Ikävä kyllä Suomessa saa ruokkia koiria teurastamon jätelihalla(oksettavaa, kun kuivamuoniakin on olemassa).
Itsekin ruokin silloin tällöin koiraani jätelihalla, mutta se on suoraan pakkasesta otettua ja sulatuksen jälkeen Heti annettava,eihän se silloin mitenkään haise!Mutta eri asia, miten sitä on säilytetty,jo kyllä lämpimässä tosiaan haisee!!!Muuten on aivan tervellistä koiralle,sehän on koirien alkuperäistä ruokaa,kuten susienkin!!
- dokkis
talossa sisällä ilman vettä ja ruokaa, talo asmiskelvoton p.k lähtenyt toisen miehen mukaan äijä jäänyt joksikinaikaa ja häipynyt sekin oisko kirveellä töitä
- Hemppa,.
Mun mielestä tollaset ihmiset sais laittaa samaan häkkiin viikoksi ilman vettä ja pakottaa syömään teurasjätteitä, välillä käydä hakkaamas henkihieveriin..
- on?
onko ilmoittamatta jättäminen avunanto rikokseen?
- on sitten tämä?
Täällä parjataan ja voivotellaan ja syytellään senkun keretään TIETÄMÄTTÄ KUITENKAAN MIKÄ ON TOTUUS. Mielestäni tämä Pellervo on varmaankin asioista paremmin perillä kuin yksikään teistä suunsoittajista joten eiköhän anneta asian nyt edetä omalla painollaan ja toivutaan jokainen omalla tahollamme.
- hngfjgfjg
on sitten tämä? kirjoitti:
Täällä parjataan ja voivotellaan ja syytellään senkun keretään TIETÄMÄTTÄ KUITENKAAN MIKÄ ON TOTUUS. Mielestäni tämä Pellervo on varmaankin asioista paremmin perillä kuin yksikään teistä suunsoittajista joten eiköhän anneta asian nyt edetä omalla painollaan ja toivutaan jokainen omalla tahollamme.
Olen samaa mieltä että ihmiset jotka ette tiedä asioiden oikeeta laitaa nin pitkää se turpanne kiinni!! pellervo on asunut tuolla kennellissä monta vuotta ja varmana käy siellä joka päivä koska talo on sen.meistä kukaan ei tiedä,en edes minä asioiden oikee laitaa(ellei täällä ole muita perheeseen kuuluvia kuin pellervo??)p.s. vaika sua pellero ei kiinnosta ne "rakit" ta mikskä niitä sanotkan niin onko sulla silti mitään tietoa onko Dina hengissä ja jos on niin missä ???????
- ...
hngfjgfjg kirjoitti:
Olen samaa mieltä että ihmiset jotka ette tiedä asioiden oikeeta laitaa nin pitkää se turpanne kiinni!! pellervo on asunut tuolla kennellissä monta vuotta ja varmana käy siellä joka päivä koska talo on sen.meistä kukaan ei tiedä,en edes minä asioiden oikee laitaa(ellei täällä ole muita perheeseen kuuluvia kuin pellervo??)p.s. vaika sua pellero ei kiinnosta ne "rakit" ta mikskä niitä sanotkan niin onko sulla silti mitään tietoa onko Dina hengissä ja jos on niin missä ???????
Minun tietääkseni Dinakin ammuttu.. vaikka minun mielestä Dina ei tosiaankaan ollut mikään laiha ja huonokuntoinen enkä tajua minkä takia niin kiltti ja mukava HYVÄKUNTOINEN koira kun Dina mennään ampumaan...
- tragedioita...
Ikäviä juttuja aina tällaiset tapaukset. On kurjaa, että koirat tai mitkä muut eläimet tahansa joutuvat kärsimään ihmisen välinpitämättömyyden vuoksi.
Samassa jutussa viitattiin toiseenkin kenneliin, jossa oli ollut huomautettavaa. Sattuuko kukaan tietämään, mistä kennelistä siinä on kysymys?- ei mistään
kennelistä vaan KOIRAHOITOLASTA !
- tietopankki
ei mistään kirjoitti:
kennelistä vaan KOIRAHOITOLASTA !
Kyse on todellakin nimenomaan kennelistä, ei koirahoitolasta. Ihan faktatietoa tämä.
- koirat
tietopankki kirjoitti:
Kyse on todellakin nimenomaan kennelistä, ei koirahoitolasta. Ihan faktatietoa tämä.
jotka oli laitettu sinne arkkuun? eikö niitä ole kukaan nähny tai asiasta tiennyt. eikö tervejärkinen hautaa lemmikin kun se kuolee?
- Täh?
koirat kirjoitti:
jotka oli laitettu sinne arkkuun? eikö niitä ole kukaan nähny tai asiasta tiennyt. eikö tervejärkinen hautaa lemmikin kun se kuolee?
Mikä tämä arkkujuttu nyt on?
- noh noh
tietopankki kirjoitti:
mitäs sitten kyselet ?
- koirat
noh noh kirjoitti:
mitäs sitten kyselet ?
Hevosurheilulehdessä oli kirjoitus aiheesta ja siinä lukee että pihapiiristä löytyi aiemmin kuolleita koiria, vanhaan arkkupakastimeen sullottuina.
- Calle
noh noh kirjoitti:
mitäs sitten kyselet ?
Pellervo voisi laittaa kuvia koirista ja hevosista,niin saa kaikki nähdä oikeasti missä kunnossa ovat olleet.
Ja jos ovat hyvässä kunnossa olleet ihmettelen suuresti miksi lopetettu eikö niillekin olisi ottajia ollut. - Täh?
koirat kirjoitti:
Hevosurheilulehdessä oli kirjoitus aiheesta ja siinä lukee että pihapiiristä löytyi aiemmin kuolleita koiria, vanhaan arkkupakastimeen sullottuina.
Kuka näin on tehnyt ja miksi? Jos ne oli pakastettu jotain ruumiinavausta tms. varten?
- Zuca
Calle kirjoitti:
Pellervo voisi laittaa kuvia koirista ja hevosista,niin saa kaikki nähdä oikeasti missä kunnossa ovat olleet.
Ja jos ovat hyvässä kunnossa olleet ihmettelen suuresti miksi lopetettu eikö niillekin olisi ottajia ollut.ja vaikka itsestäänkin, kun tuntuu olevan "Ponisankari" tosin harvinaisen huononäköinen, mutta optikot Tampereellä ovat tietämän mukaan oikein hyviä, joten käynti optikolla auttaa usein.
- ...
koirat kirjoitti:
Varma tieto viranomaisilta, että koiria ei todellakaan pakastearkussa!!! lehdet ovat paisitellut juttua.
- Hanna
Ketkä siellä Viljakkalassa tätä kauhukenneliä pitivät?
- Hanna
Anteeksi, ikävää nettikäyttäytymistä tämä, ettei lue koko ketjua ennen kuin kysyy. Olihan se nimi tuolla jo mainittu, huomaan nyt.
- pohdinnanpoikasta.....
et oo varmasti lukenut tätä ja muutamia muita viestiketjuja, olisko sulla joku joka voi lukee ja kertoo sitte sulle, vai onko muistissas vikaa, vikaa.....vai etkö osaa lukee .....
- menninkinen
pohdinnanpoikasta..... kirjoitti:
et oo varmasti lukenut tätä ja muutamia muita viestiketjuja, olisko sulla joku joka voi lukee ja kertoo sitte sulle, vai onko muistissas vikaa, vikaa.....vai etkö osaa lukee .....
Kuka tunnustaa käyneensä tuolla kennelissä nyt viimeisen kk aikana. Itse kävin enkä huomannut mitään. Hirveät omantunnontuskat, olisi pitänyt huomata jos asiat noin huonosti olivat.
- tilpitappi
pohdinnanpoikasta..... kirjoitti:
puhua ihan aiheesta eikä sekoitella kaikkia pirkanmaan kenneleitä aiheeseen liittyen?
onko jossain sanottu että just z.kennel toinen paikka,sillai ihan virallisesti?Ei ole.Tai sitten olen sokea.
Ei voi puskasta huudella ilman tarkempaa tietoa,ja minun tietojen mukaan z.kennelissä ei edes 40 koiraa niinkuin joka paikassa nyt puhutaan.
Ja jos z.kennelissä asiat niin huonosti on kuin nyt puhutaan niin olisihan sieltäkin pitänyt koiria ottaa pois.
Järki käyttöön nyt hyvät ihmiset.
Alkaa taas jutut menemään kunnianloukkaus puolelle,kun ilman tarkempaa tietoa huudellaan.
olisi kiva tietää mitkä kennelin koirista jouduttiin lopettamaan ja mihinkä muut koirat ovat sijoitettu mitkä eivät mennett omistajilleen?olen kiinnostunut tietämään koska itselläni on koira kyseisestä kennelistä ja todella surullinen kyseisetä tapahtuneesta,ei voi jotenkin uskoa todeksi :(
- varmaankin
kysyä näiltä "kilteiltä poliisisediltä", jotka siellä pyssynsä kanssa sohivat.
podhalanskien kohtalo kiinnostaa eniten koska koirani on sama rotuinen.
- tuomittsee....
huvittaa kun viedään ihmisiä saunan taakse ja lopetetaan. kuka tai ketkä sen tässä tapauksessa ansaitsevat. kuten luit lehdestä useat ihmiset liittyvät tähän. tiedätkö kaikki vai lopetetaanko ihan umpimähkään kuten niitä koiria lopetettiin. harmittava tapaus kuitenkin. ihmis-suhteet suurin syy tähän. mies muuttaa vanhempiensa luokse naapuriin ja jättää naisen koirineen ja ennen kaikkea lapsineen yksin. ymmärrystä, rakkautta ja lämpöä, niin tulee valoa ikkunaan...
- Irmeli joka ei armoa
anna, vai onko se sinusta oikeutettua, että sitte kun "se mies" lähtee vanhempiensa huomaan, niin "se nainen" jättää eläimet oman onnensa nojaan, ilman rakkautta, lämpöä ja huolenpitoa.
OOt kyllä sinäkin sairas yksilö, hakeudu hoitoon ja pian.
Ei mitään puolusteltavaa, kukaan täysjärkinen ihminen ei tunne myötätuntoa moisia eläinrääkkääjiä
kohtaan, ei siis "sitä naistakaan". - jotain sellasta
sehän antaa vapauden.
Ei jessus sentään siis jos ukko jättää (enkä yhtään ihmettele jos tollasen jättää) niin se antaa vapauden eläinten hoidosta, no niinpä tietysti! - Calle
Irmeli joka ei armoa kirjoitti:
anna, vai onko se sinusta oikeutettua, että sitte kun "se mies" lähtee vanhempiensa huomaan, niin "se nainen" jättää eläimet oman onnensa nojaan, ilman rakkautta, lämpöä ja huolenpitoa.
OOt kyllä sinäkin sairas yksilö, hakeudu hoitoon ja pian.
Ei mitään puolusteltavaa, kukaan täysjärkinen ihminen ei tunne myötätuntoa moisia eläinrääkkääjiä
kohtaan, ei siis "sitä naistakaan".niitä eläimiä ei saa jotka lopetettu.Mutta nyt hyvät ihmiset,katselkaa ympärillenne,liian usein tulee ilmi tälläistä mitä olemme lukeneet.Turha jossitella jälkeenpäin.
- kylältä
Olen samaa mieltä kanssasi. Valitettavasti suuri osa ihmisistä on niin niin vietävissä, surkeaa kun ei uskalleta ajatella omilla aivoilla, nää juoruajat!
- Lammasniemi Pellervo
Lapsetkin on täällä naapurissa... Ei tää "pikkurikollinen/autojobbari" o mihkään kadonnu, seuraan vain näitä asiantuntioiden juttuja niin etten kerkiä vastaan, koska eihän mun tartte ees vastata kun kaikki muut tietää paremmin kuin minä itte...kysykää vain toisiltanne. T:Pelle Ameriikanraitilta p.s lähden tekeen pimeetä ja pikkusuolasta, että pääsisin sinne lusiin, kun on niin mainittu...
- voi teitä
jotain sellasta kirjoitti:
sehän antaa vapauden.
Ei jessus sentään siis jos ukko jättää (enkä yhtään ihmettele jos tollasen jättää) niin se antaa vapauden eläinten hoidosta, no niinpä tietysti!ootko tosiaan noin yksinkertainen ajatuksiltasi, ei kantsis tuoda julkisuuteen!
- oikeelta
Lammasniemi Pellervo kirjoitti:
Lapsetkin on täällä naapurissa... Ei tää "pikkurikollinen/autojobbari" o mihkään kadonnu, seuraan vain näitä asiantuntioiden juttuja niin etten kerkiä vastaan, koska eihän mun tartte ees vastata kun kaikki muut tietää paremmin kuin minä itte...kysykää vain toisiltanne. T:Pelle Ameriikanraitilta p.s lähden tekeen pimeetä ja pikkusuolasta, että pääsisin sinne lusiin, kun on niin mainittu...
pelleltä, jäi sana heh uupuun
- syytöntä?
Voi hyvänen aika!!! Minä olen ymmärtänyt, että se "tönö" ja kenneli oli tämän kennelrouvan appivanhempien mailla ja myös heidän rahoillaan rakennettu. Onko nyt kuitenkin niin, että tämä Pellervo omistaa tuon könsän ja ne maat? Minulle on puhuttu sitten palturia. Jos kerran tämän kennelrouvan oikea mies (lastensa isä siis) on häipynyt oman isänsä ja äitinsä luokse, niin mikä on osuus tällä nimim. Pellervolla kaikkeen? Kieltämättä tulee mieleeni "The Bold and The Beautiful" (heh). En tahtoisi puuttua tämän Pellervon teksteihin täällä, mutta muiden väittämät Pellervosta kyllä värittävät tilannetta ja saa nimimerkille jopa kasvot aikaan. Melkoisen mielenkiintoinen tyyppi,ja kuulemma komeakin väittävät jotkut ;-) . Ja toiseksi, mitä me olemme kenenkään nimestä mitään sanomaan, johan nyt ollaan naurettavalla tasolla. Maailmaan mahtuu miljoonia ja miljoonia Pellervoja (Pelle Miljoona, heh) jotka puhuvat höpöjä! Mutta se Pellervosta ja hänen rahoistaan saati ÄÖ:staan...se kuuluu ymmärtääkseni muulle palstalle kuin Lemmikit ja "KOIRIEN TERVEYS"-palstalle. Vai kenen lemmikki tuo P. on, vaikka koira olisikin?
Tähän juttuun liittyy muka useampi ihminen? Ketkähän kaikki? Ne sinun kenneltytötkö, kennelrouva? Et kai väitä, että he olisivat olleet velvollisia ottamaan vastuuta SINUN eläimistäsi? Tunnen sinun toimintatapasi ja voin sanoa, että ihan rehellisellä pohjalla ne eivät aina olleet. Turhaan täällä kyllä saunan taakse ketään raahataan, se on totta, eikä todellakaan huvita.
Jos miehesi muutti naapuriin...(?)jättäen sinut ja lapsesi, olisit ottanut ystäviisi yhteyttä ja vaikka luopunut koirista ja poneista, jos kerran voimasi olivat ehtyneet. Aikoinaan olit niin rahan ahne, että koiratehtaasi mylly pyöri koko ajan, ja yhä pyörii. Nyt keskustellaan siitä, mikä oli väärin eläimiäsi kohtaan, muutoin on aivan sama, miten sinä tai te elätte, kenen matkaan sinä tai miehesi läksi, tai kenen mailla tallataan. Kennelisi (niin kuin varmasti monet kennelit) oli likainen ja aivan liian pieni tuolle laumalle. Kasvatit turhan montaa rotua, eikä kaikki pysynyt hanskassa. Kuvaszit ja Podhalanskit olivat sinulle kaikki kaikessa, sait jopa niistä hyvää palautetta ja arvostustakin monelta taholta. Mutta sitten ahneus iski. Lisäsit koirarotuja sen mukaan, mikä milloinkin oli kallis ja haluttu rotu. Vai oliko näin? Kerro, jos olen väärässä.
Se, mitä sinulle tästä seuraa, on sakot ja ehkä kennelnimen lakkautus, siinä kaikki. Me muut haemme oikeutta niille lakkautetuille koirille, jotka tapettiin ainoastaan SINUN vuoksesi. Olitko paikalla, kun poliisi tiistaina tuli kyläilemään? Olitko koskaan paikalla, kun Ylöjärven kunnan eläinlääkäri kävi poikkeamassa? Jotain hämärää tässä jutussa on täytynyt olla. Teurasjätteen syöttö ei ole rikos, päin vastoin, niille ISOILLE koirille pääosin ihan sopivaa ja terveellistä ruokaa. Jos koirat olivat jääneet myös ilman vettä, niin sitä ihmettelen. (Kuinka pian koira kuolee ilman vettä?!) Lehdessä ja täällä netissä paisutellaan juttuja, sehän on selvää, mutta ken leikkiin ryhtyy... Että ihan pakastimessakin oli ollut koiranraatoja..? Ja pihalla ollut pakastin kai oli kaikkea muuta kuin käytössä? (Kukahan tämänkin jutun tänne kertoi...?)Näitä juttuja tänne tulla tupsahtaa...
Kaikki minun koiraystäväni tietävät kyllä sinun tempauksistasi, siitä olen pitänyt huolen, samoin kuin ne monet muut kaltoin kohtelemasi koiranpennun ostajat...Olen tutuilleni varoitellut kennelistäsi ja kaikista muistakin kenneleistä, joilla on tietääkseni ollut kytköksiä sinuun.. Minun ei ole tarvinnut kertoa sinusta mitään täällä palstoilla, sen ovat muut näemmä hoitaneet.
Toivon kuitenkin sinulle voimia jaksaa läpikäydä nämä syytökset ja kantaa vastuu itse teoistasi. Olethan sentään elävä olento sinäkin. Mutta... Mikäli jutussa ei todellakaan ole mitään perää, niin syyttä sinä et sakkoja maksa!!! Vedä juttu oikeuteen, jos syytökset ovat vääriä... Silloinhan voisit näpäyttää meitä "muiluttajiakin". - yritin laittaa
voi teitä kirjoitti:
ootko tosiaan noin yksinkertainen ajatuksiltasi, ei kantsis tuoda julkisuuteen!
sen verran yksinkertaisesti että sinunkin kaltaisesi ymmärtäisivät mutta nähtävästi sekin meni liian vaikeaselkoiseksi.
- Älä tee vääriä johtopäätöksiä
Mitkä ihmissuhteet suurin syy tähän tapaukseen......et todellakaan tiedä asioista mitään. Eiköhän miehen ja lasten kotoa lähtöön ollut juuri suurin syy kuvottava haju ja siivottomuus.Miksi koirakasvattamoa täytyy pitää asunnossa sisällä ja miksi vain laajentaa vielä ponikasvattamoksi ,kun todellakaan ei ole tiloja kyseessä olevalle toiminnalle.Poneille ei ollut tarhapaikkaa omilla tiluksilla......mutta naapureiden.....Ihmettelen näitä koiramääriä ,joista on kirjoiteltu ,kun tieltä katsoen näyttivät... vai olikohan siellä koiravieraita...
- leonitar1
syytöntä? kirjoitti:
Voi hyvänen aika!!! Minä olen ymmärtänyt, että se "tönö" ja kenneli oli tämän kennelrouvan appivanhempien mailla ja myös heidän rahoillaan rakennettu. Onko nyt kuitenkin niin, että tämä Pellervo omistaa tuon könsän ja ne maat? Minulle on puhuttu sitten palturia. Jos kerran tämän kennelrouvan oikea mies (lastensa isä siis) on häipynyt oman isänsä ja äitinsä luokse, niin mikä on osuus tällä nimim. Pellervolla kaikkeen? Kieltämättä tulee mieleeni "The Bold and The Beautiful" (heh). En tahtoisi puuttua tämän Pellervon teksteihin täällä, mutta muiden väittämät Pellervosta kyllä värittävät tilannetta ja saa nimimerkille jopa kasvot aikaan. Melkoisen mielenkiintoinen tyyppi,ja kuulemma komeakin väittävät jotkut ;-) . Ja toiseksi, mitä me olemme kenenkään nimestä mitään sanomaan, johan nyt ollaan naurettavalla tasolla. Maailmaan mahtuu miljoonia ja miljoonia Pellervoja (Pelle Miljoona, heh) jotka puhuvat höpöjä! Mutta se Pellervosta ja hänen rahoistaan saati ÄÖ:staan...se kuuluu ymmärtääkseni muulle palstalle kuin Lemmikit ja "KOIRIEN TERVEYS"-palstalle. Vai kenen lemmikki tuo P. on, vaikka koira olisikin?
Tähän juttuun liittyy muka useampi ihminen? Ketkähän kaikki? Ne sinun kenneltytötkö, kennelrouva? Et kai väitä, että he olisivat olleet velvollisia ottamaan vastuuta SINUN eläimistäsi? Tunnen sinun toimintatapasi ja voin sanoa, että ihan rehellisellä pohjalla ne eivät aina olleet. Turhaan täällä kyllä saunan taakse ketään raahataan, se on totta, eikä todellakaan huvita.
Jos miehesi muutti naapuriin...(?)jättäen sinut ja lapsesi, olisit ottanut ystäviisi yhteyttä ja vaikka luopunut koirista ja poneista, jos kerran voimasi olivat ehtyneet. Aikoinaan olit niin rahan ahne, että koiratehtaasi mylly pyöri koko ajan, ja yhä pyörii. Nyt keskustellaan siitä, mikä oli väärin eläimiäsi kohtaan, muutoin on aivan sama, miten sinä tai te elätte, kenen matkaan sinä tai miehesi läksi, tai kenen mailla tallataan. Kennelisi (niin kuin varmasti monet kennelit) oli likainen ja aivan liian pieni tuolle laumalle. Kasvatit turhan montaa rotua, eikä kaikki pysynyt hanskassa. Kuvaszit ja Podhalanskit olivat sinulle kaikki kaikessa, sait jopa niistä hyvää palautetta ja arvostustakin monelta taholta. Mutta sitten ahneus iski. Lisäsit koirarotuja sen mukaan, mikä milloinkin oli kallis ja haluttu rotu. Vai oliko näin? Kerro, jos olen väärässä.
Se, mitä sinulle tästä seuraa, on sakot ja ehkä kennelnimen lakkautus, siinä kaikki. Me muut haemme oikeutta niille lakkautetuille koirille, jotka tapettiin ainoastaan SINUN vuoksesi. Olitko paikalla, kun poliisi tiistaina tuli kyläilemään? Olitko koskaan paikalla, kun Ylöjärven kunnan eläinlääkäri kävi poikkeamassa? Jotain hämärää tässä jutussa on täytynyt olla. Teurasjätteen syöttö ei ole rikos, päin vastoin, niille ISOILLE koirille pääosin ihan sopivaa ja terveellistä ruokaa. Jos koirat olivat jääneet myös ilman vettä, niin sitä ihmettelen. (Kuinka pian koira kuolee ilman vettä?!) Lehdessä ja täällä netissä paisutellaan juttuja, sehän on selvää, mutta ken leikkiin ryhtyy... Että ihan pakastimessakin oli ollut koiranraatoja..? Ja pihalla ollut pakastin kai oli kaikkea muuta kuin käytössä? (Kukahan tämänkin jutun tänne kertoi...?)Näitä juttuja tänne tulla tupsahtaa...
Kaikki minun koiraystäväni tietävät kyllä sinun tempauksistasi, siitä olen pitänyt huolen, samoin kuin ne monet muut kaltoin kohtelemasi koiranpennun ostajat...Olen tutuilleni varoitellut kennelistäsi ja kaikista muistakin kenneleistä, joilla on tietääkseni ollut kytköksiä sinuun.. Minun ei ole tarvinnut kertoa sinusta mitään täällä palstoilla, sen ovat muut näemmä hoitaneet.
Toivon kuitenkin sinulle voimia jaksaa läpikäydä nämä syytökset ja kantaa vastuu itse teoistasi. Olethan sentään elävä olento sinäkin. Mutta... Mikäli jutussa ei todellakaan ole mitään perää, niin syyttä sinä et sakkoja maksa!!! Vedä juttu oikeuteen, jos syytökset ovat vääriä... Silloinhan voisit näpäyttää meitä "muiluttajiakin".Luin tätä vanhaa viesti ketjua. Pellervohan on tämän x-rouvan mies, itsekin sieltä joskus kaksikin isoa koiraa pentuna ostanut. Kyseinen rouva x on ollut ne joskus kauan sitten tuntemani 7 v aivan upea ja uskomaton kasvattaja. Pellervon( Pellen) touhuja tässä olisi hyvä syynätä. Potkaisi kerran buutsilla pientä 8 viikkoista pentuakin. Harmittaa tämän Rouva x:n ja lasten puolesta.
- Ei jaksa enää lukea soopaa
Miettikääs ihan järjellä. Mitä syytä eläinlääkärillä ja poliisilla olisi lopettaa terveitä tai kuntoutettavia eläimiä aivan turhaan? Minun nähdäkseni ei mitään. Näillä viranomaisilla on järjettömän kova vastuu ja ainakaan minä en heidän saappaisiinsa tällaisessa tilanteessa haluaisi. Heidän täytyy melko pienessä ajassa päättää näiden eläinten kohtalosta ja mahdollisuuksista, koska kärsimysten pitkittäminen se vasta julmaa olisikin. Varmasti viranomaisten pitää myös harkita sellaista asiaa, onko eläin kuntoutuksen jälkeen mahdollistaa sopeuttaa uuteen perheeseen vai onko eläin liian vanha tai niin traumatisoitunut, että sopeuttaminen olisi liian työlästä tai mahdotonta. Se ei ole eläimelle hyvää elämää jos loppuelämä kuluu koirahoitolassa sen takia ettei uutta kotia löydy.
Ja sitten näistä paskanpuhuja puolustelijoista tässä keskustelussa: Olen itse seurannut yhtä tällaista "eläinystävää" joka välitti ja selitti aina täysillä edessäpäin ja takanapäin jätti kuitenkin lemmikkinsä täysin vailla hoitoa. Opin siitä sen, että teot merkitsevät, eivät puheet. Joten puolustelijat: keuhkotkaa niin paljon kuin jaksatte, se ei tapahtunutta muuta. Saavatpahan lukijat hyvää viihdettä kun mato kiemurtelee koukussa.- jos et "jaksa" lukea
Ole kiltti ja lopeta sitten tuo kirjoittelu myöskin.
- saatavilla
eiköhän koira saa vettä etualalla olevasta lammesta tms.
- näkemistä
saatavilla kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/tampere/200807037891498_te.shtml
Veden saamiseksi taitaa olla vähän nuo lauta hökötykset edessä. Entä onko vesi puhdasta? - ----
saatavilla kirjoitti:
ei ne taida tosta aidasta kuitenkaan yli kiivetä. Mut onhan se ollut mukava että ne on nähnyt että aidan toisella puolella on vettä..
- väärällä puolen aitaa
---- kirjoitti:
ei ne taida tosta aidasta kuitenkaan yli kiivetä. Mut onhan se ollut mukava että ne on nähnyt että aidan toisella puolella on vettä..
Ei kovin taida lohduttaa... Tuskimpa ne kaikki koirat olis lopetettu, jos olisivat veteen yltäneet! Nyt vaan ongelmana on se, että siellä pihassa on vieläkin koiria, ilmeisesti niitä metsään karkuun päässeitä. Kukahan ne kävis sieltä pelastamassa..
- autoo?
väärällä puolen aitaa kirjoitti:
Ei kovin taida lohduttaa... Tuskimpa ne kaikki koirat olis lopetettu, jos olisivat veteen yltäneet! Nyt vaan ongelmana on se, että siellä pihassa on vieläkin koiria, ilmeisesti niitä metsään karkuun päässeitä. Kukahan ne kävis sieltä pelastamassa..
kuka tahansa jolla on auto. eikös ne voi viedä löytöeläiminä eläinsuojalle?
- muuten olisin mennyt jo
autoo? kirjoitti:
kuka tahansa jolla on auto. eikös ne voi viedä löytöeläiminä eläinsuojalle?
Kuka hyvänsä vaan pystyy, niin käykää pelastamassa ne koirat. Tai ilmottakaa edes niistä jonnekkin.
- Herra Jumala
näkemistä kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/tampere/200807037891498_te.shtml
Veden saamiseksi taitaa olla vähän nuo lauta hökötykset edessä. Entä onko vesi puhdasta?kun ovat "laihoja" nuo hevoiset ;)
- Hevoset on
Herra Jumala kirjoitti:
kun ovat "laihoja" nuo hevoiset ;)
aivan luurankoja.
- eipä naurata
Herra Jumala kirjoitti:
kun ovat "laihoja" nuo hevoiset ;)
- Ponien puolesta
eipä naurata kirjoitti:
Aivan järkyttävä näky! Toivottavasti tulevat vielä kuntoon. Ja joku lähistöllä oleva kävisi vielä pelastamassa ne loput koirat, ennenkö nekin joudutaan lopettamaan=(
- puusilmäinen
Hevoset on kirjoitti:
aivan luurankoja.
koska minä nään kuvassa kolme isompaa hevosta ja kaksi varsaa ja yhtään luurankoa ei ole näkyvissä.
Taitaa olla akkojen hömpötystä koko vouhotus. - hämeenlinnasta
Ponien puolesta kirjoitti:
Aivan järkyttävä näky! Toivottavasti tulevat vielä kuntoon. Ja joku lähistöllä oleva kävisi vielä pelastamassa ne loput koirat, ennenkö nekin joudutaan lopettamaan=(
LAIHOJA? en ole tainnu sitten koskaan vielä nähdä lihavaa ponia tai varsaa. jos joku luulee että noissa varsoissa on jotakin vikaa kun ne makaa niin voin sanoa että minulla on useampi settis varsa itsellänikin ja yksikään niistä ei ole kyllä lihavampi ja ne makaa aina päivisin auringossa. eikä noi tammatkaan tosiaan ole laihoja vaan ihan normaaleilta ne näyttää. tämä kuvahan on otettu 1 vuorokausi huostaanoton jälkeen että ei ne maalais järjellä ajatellen voi siinä ajassa lihoa. olisikohan missään nähtävillä näistä poliisin ampumista koirista kuvia tai elävistä jotka pelastettu (utelias)
- eläinten puolesta
Onneksi tuli ilmi ja julkisuuteen nämä hirmuteot!Kyllä oli KARMEA kohtalo ammutuilla koirilla mutta se EI OLE viranomaisten vika ja aikaansaannos vaan sen KASVATTAJAN joka ne jätti heitteille!!!! Hän ei ansaitse minkänlaista sympatiaa. Siinä ei ole mitään selitettävää, teot puhuvat puolestaan. Rangaistus on oltava tarpeeksi kova ; elinikäinen kielto kasvattajana toimimiseen sekä eläintenpitoon. Ja viranomaisten myös valvottava ettei kieltoa pysty kiertelemään vippaskonstein!!! Ja naapurivalvonta avuksi!! Onneksi omat koirat on luotettavalta & vastuulliselta kasvattajalta !!!
- eläinsujelija minäkin
minun mielestäni koirille olisi pitänyt virkavallan hoitaa sijaiskoti siksi aikaa kun kasvattaja saa paikat kuntoon tai antaa vaikka 2viikkoa aikaa korjata asiat. Ja virkavalta oli lopettanut ampumalla kuulemma ainakin 2 viimeisillään kantavaa narttukoiraa. Jos emä ammutaan julmasti vain niin pennuthan elää emän kohdussa pitkiä aikoja vai onko näin. Ja uskon että tarhassa on maannut kyljellään koira joka ei ole liikkunut ampumisen jälkeen(kun on kuollut). Eikä poneista voi naapuri ottaa vastuuta, vastuu kuuluu omistajalle ja mielestäni täytyy olla reilu naapuri tämä "Pellervo" kun edes viitsi oma-aloitteisesti jonkun verran auttaa - sen täytyy kuitenkin olla jollain lailla inhimillinen eläinten ystävä "tämän Pellervon", vaikka ei koirista ja kissoista tunnu välittävänkään, ehkä koirien määrä vaikuttaa hänen kantaansa koirista ja voihan hän olla vaikka allerginenkin "kissoille ja koirille"
- mitä ehdotat !!!
eläinsujelija minäkin kirjoitti:
minun mielestäni koirille olisi pitänyt virkavallan hoitaa sijaiskoti siksi aikaa kun kasvattaja saa paikat kuntoon tai antaa vaikka 2viikkoa aikaa korjata asiat. Ja virkavalta oli lopettanut ampumalla kuulemma ainakin 2 viimeisillään kantavaa narttukoiraa. Jos emä ammutaan julmasti vain niin pennuthan elää emän kohdussa pitkiä aikoja vai onko näin. Ja uskon että tarhassa on maannut kyljellään koira joka ei ole liikkunut ampumisen jälkeen(kun on kuollut). Eikä poneista voi naapuri ottaa vastuuta, vastuu kuuluu omistajalle ja mielestäni täytyy olla reilu naapuri tämä "Pellervo" kun edes viitsi oma-aloitteisesti jonkun verran auttaa - sen täytyy kuitenkin olla jollain lailla inhimillinen eläinten ystävä "tämän Pellervon", vaikka ei koirista ja kissoista tunnu välittävänkään, ehkä koirien määrä vaikuttaa hänen kantaansa koirista ja voihan hän olla vaikka allerginenkin "kissoille ja koirille"
Vielä pari viikkoa kusipäälle jolle on jo annettu aikaa useampaan otteeseen korjata asiat!!!!Etkö ymmärrä kun eukkoa ei kiinnostanut pätkän vertaa koirien olot.Anna sinä ne vielä takasin tuollaiselle. Voi pyhä lehmä.
- eläinsujelija minäkin
mitä ehdotat !!! kirjoitti:
Vielä pari viikkoa kusipäälle jolle on jo annettu aikaa useampaan otteeseen korjata asiat!!!!Etkö ymmärrä kun eukkoa ei kiinnostanut pätkän vertaa koirien olot.Anna sinä ne vielä takasin tuollaiselle. Voi pyhä lehmä.
Joo, mitä luulet kannattiko sinun kirjoittaa tänne? Tämä sinun ehdotuksesi on aika sairas, jos et itse huomannut. Sinä siis ehdotat vai luulet minun ehdottavan, että annettaisiin takaisin ne ammutut koirat. Minä ainakin toivon, että ne on poltettu tai haudattu jo, tuskin sinäkään haluaisit haistella niiden mädän hajua, jos ne annettaisiin takaisin. Kysyisinkin sinulta, että tiedätkö yhtään minne palauttaisit ne raadot, kun P.K on muuttanut johonkin salaiseen paikkaan. KANNATTAA LUKEA HITAASTI JA KOITTAA YMMÄRTÄÄ, MITÄ LUKEE.
- Afl
Kyllä yksi mielipahan aiheuttaja on varmasti myös se, että pennunhankkijat saavat lopulta kalliin rotupentunsa tilalle lopulta paperittomat seropit... kun ei vanhempia ole todistettu, niin eihän ne kasvatit silloin puhdasrotuisia voi varmuudella olla.
DNA-testillähän tämän asian olisi selvitetty. mutta PK viis veisasi kennelliiton pyynnöstä toimittaa DNA:t pentueen vanhemmista.
Nyt näiltä kasvateilta lähteesitten paperit, on kennelliiton kanta (tietenkin, jos ei vanhempia voi todistaa).
Kai PK on maksanut näille ihmisille edes korvaukset siitä, että rotukoirat ottivat ja näin kuitenkin kävi?
Se, että onko seropi vai rotukoira parempi, siitä en tässä kiistele. Vaan se on pointtini, että PK:lta ostaessa sen rotukoiran, niin voit saada aivan jotain muuta. - missä*
Kennelin omistajalla oli koiria enemmän kuin vain nämä lopetetut ja muut paikalla olleet, missä ne loput koirat olivat tapauksen ilmi tullessa?
Oliko parhaat jo viety virkavallan ulottumattomiin?- mm. sijoituksessa
...ja osaomistuksessa mm. serkun kanssa. Tiedän myös Porlammilaisen kennelinpitäjän, jonka kanssa em. "yrittäjä" on ennen pitänyt yhtä. En ole kuitenkaan varma, onko Porlammin kennelyrittäjä lyönyt nyttemmin oven kiinni kuultuaan ystävänsa jupakasta. Kaikki on vain kuultua, papereita ei välttämättä olla tehty yhdestäkään sijoituksesta tai osaomistuksesta. P:llä on ystäviä, jotka puolustavat ja auttavat häntä. Voiko olla ystäviä? Voi, jos ovat samassa veneessä...
- gulagv8
onko karkuteillä olevista koirista havaintoja, vai onko "kartanonherra" mailtaan uteliaat häätänyt ,niin koirat kuin ihmisetkin.
- kauhava
mikä hevosmiäs tää pelle meinaan on ku poloiset ton näköseks päästi
- lasten kuvat, huhhuh
Kannattaisko ottaa pois...
- emma
jossakin törmäsin tuohon,sivut eivät aukea?
- suljettu
emma kirjoitti:
jossakin törmäsin tuohon,sivut eivät aukea?
Kuinkas koiria nyt kaupataan kun "edustavat" sivut eivät ole enää käytössä...
- apula
suljettu kirjoitti:
Tämä nyt on ihan yleisluontoista....Kyllähän sitä on Keltainen pörssi, muut myyntilehdet sekä Apula ja kaikki nettisivustot pullollaan vaihtoehtoja mihin paperittomista pennuista saa kätsysti ilmoituksen.
Eikä sitä itse tarvitse kenenkään tehtailijan edes myyntiä suorittaa, kun aina löytyy auliita jobbareita tuttavista, jotka pientä korvausta vastaan myyvät pennut pahaa-aavistamattomille. Kaikenlaisilla säälittävillä tarinoilla höystettynä sitä monikin voi retkahtaa ostamaan.
Prepaid numero vain lakkaa toimimasta kun pennut ovat myyty. Myyjän nimikin usein vaihtuu samalla kun numerokin ja taas uutta pentuetta kauppaamaan. Näin se homma menee näissä pentutehtailuissa aina. - kylältä
apula kirjoitti:
Tämä nyt on ihan yleisluontoista....Kyllähän sitä on Keltainen pörssi, muut myyntilehdet sekä Apula ja kaikki nettisivustot pullollaan vaihtoehtoja mihin paperittomista pennuista saa kätsysti ilmoituksen.
Eikä sitä itse tarvitse kenenkään tehtailijan edes myyntiä suorittaa, kun aina löytyy auliita jobbareita tuttavista, jotka pientä korvausta vastaan myyvät pennut pahaa-aavistamattomille. Kaikenlaisilla säälittävillä tarinoilla höystettynä sitä monikin voi retkahtaa ostamaan.
Prepaid numero vain lakkaa toimimasta kun pennut ovat myyty. Myyjän nimikin usein vaihtuu samalla kun numerokin ja taas uutta pentuetta kauppaamaan. Näin se homma menee näissä pentutehtailuissa aina.Täysiosuma!!! Tutut ja huijatut näyttävät hyvinkin kertoilevan tänne tarinoita kys. kenneleistä. Näin juuri kennelhuijarit toimivat.
Puhelimeen ei vastata, kun yrität soitella perään. Ja niitä juttuja... valheita suorastaan... Mutta, kuka tehdasta pyörittää, ellei typerä ostaja. Voi, voi... - Joku
suljettu kirjoitti:
Siis liittyykö aamuruskon kenneli tähän ns. kauhukenneli juttuun ja millä lailla. Voisiko joku selventää tai kertoa mistä rodusta on kyse.
- epäiltyä
P.K, P.L, M.S entäs loput
- NOK1
Ei syytettynä.
- ylöjärveläinen
Tietääkseni tuo P.L ei ole syytettynä
- voit auttaa
esimerkiksi kennelliittoon ja eduskuntaan voi tehdä aloitteita jos haluaa tehdä jotain konkreettista estääkseen tällaista tapahtumasta uudelleen.
- tietoa missä
tämä p.k majailee nykyisin
- eräs hyvä ystävä
Tiedän missä asuu nyt ja suunnilleen päivittäin kuulumisia kyselen.
Tiedän myös paljon enemmän, ihan oikeaa totuutta asiasta mitä tältä palstalta ei löydä.
Totuus saattaa olla taruakin ihmeellisempi ;-)
Varmasti osa tältä palstalta saa selvitellä herjauksiaan jatkossa.
Ystäväni toivoo ettei häntä puolustella ja tsemppailla palstoilla, ystävät ja tutut saavat mieluiten ottaa s-postitse yhteyttä.
Nämä palstat halutaan pyhittää herjoille ja haukkumisille ja niille väärille tarinoille joita tutkitaan..
Eikö kukaan ihmettele, jos koira syksyllä oli n.50kpl, miksi nyt vain 8? Niin, tuo jälkimmäinen oli todellinen ammuttujen luku...
Niin, varma tieto on, että osa annettu pois, hoitoon, osa sijoitettu, myyty ja osa varmaan lopetettu.
Syystä että P päätti eron myötä lopettaa koirakasvatuksen ja ne koirat siirtyivät toiseen nimeltä mainitsemattomaan kenneliin.
Ja sinne oli loput menossa viimeviikolla.
Mutta näihin viime parin viime viikon tapahtumiin palataan oikeuden jälkeen, kuten sanoin, totuus voi olla taruakin ihmeellisempi... malttakaa mielenne, ettei kovin moni joudu oikeuteen kirjoituksistaan.
Lehtiäkin on nyt haastettu useampi TÄYSIN vääristä kirjoituksista...
Itse jään nyt odottamaan hiljaisuudessa, hauskoja kesäpäiviä netin ääressä teille, minä lähden lenkille ja uimaan ;-D - ihmettelen vain
eräs hyvä ystävä kirjoitti:
Tiedän myös paljon enemmän, ihan oikeaa totuutta asiasta mitä tältä palstalta ei löydä.
Ystäväni toivoo ettei häntä puolustella ja tsemppailla palstoilla, ystävät ja tutut saavat mieluiten ottaa s-postitse yhteyttä.
Nämä palstat halutaan pyhittää herjoille ja haukkumisille ja niille väärille tarinoille joita tutkitaan..
Eikö kukaan ihmettele, jos koira syksyllä oli n.50kpl, miksi nyt vain 8? Niin, tuo jälkimmäinen oli todellinen ammuttujen luku...
Niin, varma tieto on, että osa annettu pois, hoitoon, osa sijoitettu, myyty ja osa varmaan lopetettu.
Syystä että P päätti eron myötä lopettaa koirakasvatuksen ja ne koirat siirtyivät toiseen nimeltä mainitsemattomaan kenneliin.
Mutta näihin viime parin viime viikon tapahtumiin palataan oikeuden jälkeen, kuten sanoin, totuus voi olla taruakin ihmeellisempi... malttakaa mielenne, ettei kovin moni joudu oikeuteen kirjoituksistaan.
Itse jään nyt odottamaan hiljaisuudessa, hauskoja kesäpäiviä netin ääressä teille, minä lähden lenkille ja uimaan ;-DKetään sen kummemmin solvaamatta tai herjaamatta, mutta en mä tiennytkään että poliisiltakin saa tällaisia palveluita että jos haluaa lopettaa kasvattamisen niin saa heidät lopettamaan koiria =)
- tietävälle ystävälle
Itse jään nyt odottamaan hiljaisuudessa, hauskoja kesäpäiviä netin ääressä teille, minä lähden lenkille ja uimaan ;-DJos koiria oli vain 8 jäljellä, kaikki muu annettu pois/myyty/hoitoon/, niin miksi sitten vielä siellä ylipäätänsä oli eläimiä juoksentelemassa?
Miksi ei myös noita 8:aa koiraa toimitettu hoitoon? Miksi ammuttiin?
Mielenkiinnolla jään odottamaan oikeuskäsittelyä. - loukkaisin jos voisin!
Itse jään nyt odottamaan hiljaisuudessa, hauskoja kesäpäiviä netin ääressä teille, minä lähden lenkille ja uimaan ;-DMiten uintireissu sujui?Hyvillä mielin palasit netin ääreen?Omatunto puhtaana?Koirat myyty ja rahat saatu niistä viimeisistäkin ressukoista?Syytettä nostamassa?Ehheh!!KYSYMYS KUULUU: Kenen kunniaa loukataan jos sitä ei ole lainkaan?MINÄ VOISIN MENNÄ ISTUMAAN TUOMIOTA IHAN MIELUUSTI, jos se tekisi eläinrääkkääjän teot tekemättömiksi.Taivaassa vasta vaan perseet tervataan...Jos ja kun Jumala on olemassa sanon tekkuja.
- unohduksiin pelleilyllä
surullista
- parannetaan
idiotismilla. Ei se kummenpaa.
- tänne
parannetaan kirjoitti:
idiotismilla. Ei se kummenpaa.
vain saa kirjoittaa...
- ???
Mikä mahtaa olla tilanne? Onko asiaa jo käsitelty ?? Minkä tuomion rääkkääjä saa?
- Myrzi
Kellään tietoa?
- on rääkännyt
ja ketä ????
- _kuulopuheita_
Kävin uteliaisuutteni katsomassa tuolla Apulan sivuilla, että ainakin niitä tuon kennelin koiria oltais nyt Apulassa kaupiteltu. Myyvät näitä henkiinjätettyjä nyt pois (rorukoiria, paperitkin luvataan, kunhan löydetään?). Surkeassa kunnossa. Jos olet heikkohermoinen tai varaton, älä vaivaudu. Ostohinnan lisäksi joudut kustantamaan koiralle uuden elämän: sekä paremman terveyden että mielenterveyden... Yksi kesällä henkiin jätetyistä koirista oli ollut kuulemma tiine narttu, joka nyt Apulasta on jo hyvään kotiin ostettu. Koiran kunto oli ollut surkea, näin valokuvan. Silti koirasta pyydettiin n.500€! Mahtoi niiden pentujen kunto olla myös todella surkea.
Apulasta on muitakin kyseisen kennelin koiria kaupiteltu siis ihan törkeässä kunnossa. Nyt sitten heltyväiset ihmiset yrittävät autella koirapoloja, käypään hintaan tietenkin! Papereista ei silti ole aina tietoa,eikä rokotuksista ainakaan.
Eihän omaisuuttaan tietenkään ilmaiseksi tarvitse pois antaa. Ja ymmärrän senkin, että noista sairaista koirista on hyötyä sairaina ja huonokuntoisinakin enemmän kuin kuolleina (siksi eivät vissiin "antaneet" poliisin lopettaa kaikkia).Säälittää vain,että koira esineellistetään tällä tavalla. Sairaita yksilöitä, ja niistä vielä kehdataan hintaa pyytää, toisn sekundahintaa.Mikä olisi oikein koiran kannalta? Koiria jätettiin henkiin säälistä? Koska yksikin oli tiineenä? Sitten synnytti pentueen.Toivon että konkurssiin menneestä koiratehtaasta tienaamillaan viimeisillä "rippeillä" omistaja hankkii itselleen tai mahdolliselle perheelleen jotain järkevää ja hyödyllistä. - Fakta Tyyppi
_kuulopuheita_ kirjoitti:
Kävin uteliaisuutteni katsomassa tuolla Apulan sivuilla, että ainakin niitä tuon kennelin koiria oltais nyt Apulassa kaupiteltu. Myyvät näitä henkiinjätettyjä nyt pois (rorukoiria, paperitkin luvataan, kunhan löydetään?). Surkeassa kunnossa. Jos olet heikkohermoinen tai varaton, älä vaivaudu. Ostohinnan lisäksi joudut kustantamaan koiralle uuden elämän: sekä paremman terveyden että mielenterveyden... Yksi kesällä henkiin jätetyistä koirista oli ollut kuulemma tiine narttu, joka nyt Apulasta on jo hyvään kotiin ostettu. Koiran kunto oli ollut surkea, näin valokuvan. Silti koirasta pyydettiin n.500€! Mahtoi niiden pentujen kunto olla myös todella surkea.
Apulasta on muitakin kyseisen kennelin koiria kaupiteltu siis ihan törkeässä kunnossa. Nyt sitten heltyväiset ihmiset yrittävät autella koirapoloja, käypään hintaan tietenkin! Papereista ei silti ole aina tietoa,eikä rokotuksista ainakaan.
Eihän omaisuuttaan tietenkään ilmaiseksi tarvitse pois antaa. Ja ymmärrän senkin, että noista sairaista koirista on hyötyä sairaina ja huonokuntoisinakin enemmän kuin kuolleina (siksi eivät vissiin "antaneet" poliisin lopettaa kaikkia).Säälittää vain,että koira esineellistetään tällä tavalla. Sairaita yksilöitä, ja niistä vielä kehdataan hintaa pyytää, toisn sekundahintaa.Mikä olisi oikein koiran kannalta? Koiria jätettiin henkiin säälistä? Koska yksikin oli tiineenä? Sitten synnytti pentueen.Toivon että konkurssiin menneestä koiratehtaasta tienaamillaan viimeisillä "rippeillä" omistaja hankkii itselleen tai mahdolliselle perheelleen jotain järkevää ja hyödyllistä.Kannattaako _kuulopuheita_ jauhaa täällä kun faktatietona minulla on että näitä kirjotteluita ja puheita puidaan nyt poliisiasemilla kuulusteluissa.
Ymmärsin finlexin lakia lukiessani että ihan mitä vaan ei saa netissäkään "jutustella".
Terkuin, jo käynyt. - kertoo :
Eihän omaisuuttaan tietenkään ilmaiseksi tarvitse pois antaa. Ja ymmärrän senkin, että noista sairaista koirista on hyötyä sairaina ja huonokuntoisinakin enemmän kuin kuolleina (siksi eivät vissiin "antaneet" poliisin lopettaa kaikkia).Säälittää vain,että koira esineellistetään tällä tavalla. Sairaita yksilöitä, ja niistä vielä kehdataan hintaa pyytää, toisn sekundahintaa.Mikä olisi oikein koiran kannalta? Koiria jätettiin henkiin säälistä? Koska yksikin oli tiineenä? Sitten synnytti pentueen.Toivon että konkurssiin menneestä koiratehtaasta tienaamillaan viimeisillä "rippeillä" omistaja hankkii itselleen tai mahdolliselle perheelleen jotain järkevää ja hyödyllistä.Kuulopuhe : 1 huhu,tieto,josta ei ole varmuutta.
- kertoo hän :
Eihän omaisuuttaan tietenkään ilmaiseksi tarvitse pois antaa. Ja ymmärrän senkin, että noista sairaista koirista on hyötyä sairaina ja huonokuntoisinakin enemmän kuin kuolleina (siksi eivät vissiin "antaneet" poliisin lopettaa kaikkia).Säälittää vain,että koira esineellistetään tällä tavalla. Sairaita yksilöitä, ja niistä vielä kehdataan hintaa pyytää, toisn sekundahintaa.Mikä olisi oikein koiran kannalta? Koiria jätettiin henkiin säälistä? Koska yksikin oli tiineenä? Sitten synnytti pentueen.Toivon että konkurssiin menneestä koiratehtaasta tienaamillaan viimeisillä "rippeillä" omistaja hankkii itselleen tai mahdolliselle perheelleen jotain järkevää ja hyödyllistä. - Vieläkin suututtaa
Eilisen aamulehdessä oli juttua tuomiosta. Olikohan se nyt 4kk ehdonalaista ja 5v eläintenpito kielto. Liian vähällä pääsi jokatapauksessa!
- on
Vieläkin suututtaa kirjoitti:
Eilisen aamulehdessä oli juttua tuomiosta. Olikohan se nyt 4kk ehdonalaista ja 5v eläintenpito kielto. Liian vähällä pääsi jokatapauksessa!
palannut. Värjännyyt hiuksensa mustiksi ja laihtunut. Koirat ja lapset jälleen pihassa. Tosin koiria vähemmän nyt, eikä hevosia näy.
- Taane
on kirjoitti:
palannut. Värjännyyt hiuksensa mustiksi ja laihtunut. Koirat ja lapset jälleen pihassa. Tosin koiria vähemmän nyt, eikä hevosia näy.
Just niin se menee! "Tuomio" kärsitty ja eikun jatkamaan bisnestä!!
- Katri Valkonen
on kirjoitti:
Juuh, en mä Kososeks oo tiätääkseni muuttunut. Ja Pellellä kyllä on hevosia, mutta täällä ei oo tallia, missä pitää.
Eli ei oo sama henkilö.
Kahdeksan koiraa. - <<
Katri Valkonen kirjoitti:
Juuh, en mä Kososeks oo tiätääkseni muuttunut. Ja Pellellä kyllä on hevosia, mutta täällä ei oo tallia, missä pitää.
Eli ei oo sama henkilö.
Kahdeksan koiraa.pitää edellinen paikkansa, kannattasko lähtee sieltä ennenkus taas luetaan ammutuista koirista.
- Katri V
<< kirjoitti:
pitää edellinen paikkansa, kannattasko lähtee sieltä ennenkus taas luetaan ammutuista koirista.
takia mun koirani ammuttaisiin?
Sen takia, että kauhukennelin pitäjä on ennen mua asunut siellä? - ottaa selvää??
on kirjoitti:
Vittu ku vituttaa tälläset ihmiset jotka eivät ota selvää tosi asioista ennen ku tänne nettiin kirjoittaa!!! Ite ainakin tiedän että kyseinen henkilö on eri ihminen kun miksi häntä väitetään! Tarkoittaako jos joku nainen muuttaa koiriensa kanssa Pellervolle että hän on sama ihminen kun edellinen ja jatkaa/aloittaa saman toiminnan mitä edellinen on tehnyt?? Kannattaisi todellakin ottaa selvää TOSI ASIOISTA ennen kuin tänne kirjoittaa...! Näin ne EI TODET asiat lähtevät liikkeelle kun ohi menemällä tehdään johtopäätöksiä!! olisiko kannattanut pysähtyä ja käydä kysyyn ennenkun tekee mitään johtopäätöksia?? Todellakin tälläinen ottaa päähän!
- tämän nähnyt!
ottaa selvää?? kirjoitti:
Vittu ku vituttaa tälläset ihmiset jotka eivät ota selvää tosi asioista ennen ku tänne nettiin kirjoittaa!!! Ite ainakin tiedän että kyseinen henkilö on eri ihminen kun miksi häntä väitetään! Tarkoittaako jos joku nainen muuttaa koiriensa kanssa Pellervolle että hän on sama ihminen kun edellinen ja jatkaa/aloittaa saman toiminnan mitä edellinen on tehnyt?? Kannattaisi todellakin ottaa selvää TOSI ASIOISTA ennen kuin tänne kirjoittaa...! Näin ne EI TODET asiat lähtevät liikkeelle kun ohi menemällä tehdään johtopäätöksiä!! olisiko kannattanut pysähtyä ja käydä kysyyn ennenkun tekee mitään johtopäätöksia?? Todellakin tälläinen ottaa päähän!
Tässä kyseisessä paikassa missä Katri V ja Pellervo L asuu on käynyt 3vk sitten eläinsuojelu ja tehnyt hälytyksen eläinlääkärille niistä 8 koirasta. Tämä kyseinen eläinlääkäri ei ole vielä käynyt hakemassa koiria, mutta tulossa on. Koirat laihoja ja huonossa kuonnossa.
- Naapuriiiiii
tämän nähnyt! kirjoitti:
Tässä kyseisessä paikassa missä Katri V ja Pellervo L asuu on käynyt 3vk sitten eläinsuojelu ja tehnyt hälytyksen eläinlääkärille niistä 8 koirasta. Tämä kyseinen eläinlääkäri ei ole vielä käynyt hakemassa koiria, mutta tulossa on. Koirat laihoja ja huonossa kuonnossa.
Vaan ei vieny mitään.
- Katri V
tämän nähnyt! kirjoitti:
Kiitos, että tiedät asiat paremmin, kuin minä..
- utelias90
Katri V kirjoitti:
Kiitos, että tiedät asiat paremmin, kuin minä..
... koiria myyntiin? Ovatko todella huonokuntoisia? Millaisia näyttely- tai koetuloksia koirillasi on? Jos kasvatat niin millä kennelnimellä? Minkä rotuisia koiria sinulla on? Onko pentuja tulossa?
- koirakaveri
koiranäyttetykoirien arvioiminen täytyy olla helppoa. Katkostaan säkäerkorkeus ja siihen kai se loppuu. Ikävää, että palkintija jaetaan koirielle- tietenkin omistajileen,jotka pitävät koiriaan näyttölleillepidon ulkopuolella täysin eläimille tarkoitetuttamissa oloissa. Saavat ulkoilla vain omalla pihallaan, omissa jätöksissään
- outoa..En ymmärrä
Ei ne koirat kovin hyvässä hoidossa ole. Koiria pitää välillä myös harjata vaikka niitä olisi enemmänkin. Koiran tarpeisiin kuuluu myös takuton turkki. Ei se edes lämmitä
- Xmi
outoa..En ymmärrä kirjoitti:
Ei ne koirat kovin hyvässä hoidossa ole. Koiria pitää välillä myös harjata vaikka niitä olisi enemmänkin. Koiran tarpeisiin kuuluu myös takuton turkki. Ei se edes lämmitä
Voi olla, että masennus teettää ihmisellä kaikenlaista. Ja siihen voi olla monta syytä. Samoin sosio- tai psykopatia. Ihmiset ovat vastuussa. Viranomaisten tehtävänä on auttaa ajoissa, olipa kyseessä ihmis- tai muu eläinlapsi tai täysikasvuinen ihminen tai muu eläin. Ei ole oikein tuhota oman intressin takia elämää -ei minkään syyn nojalla. Tuhoamista voi olla myös ahneus. Mutta tuhoisa voi olla myös muulla tavalla sairas; psykopaatti, tai fyysisesti älyllisen toimintakykynsä menettänyt. Joskus myös ns. rakkaus johtaa kohtuuttomuuksiin. Voidaan puhua eutanasiasta, jos joku kärsii ja pystyy kärsimyksensä ilmaisemaan ja tahtonsa. Tuotantoeläin, lemmikkieläin, ihminen...raadollista sosiobiologiaa kaikki tyynni. Psykopaattia on vaikea auttaa, koska hän ei halua apua eikä koe olevansa sairas. Koiraa tai hevosta on vaikea auttaa, koska hän ei osaa kertoa tuskastaan. Hyväksikäytön uhreja on yleensävaikea auttaa, koska nämä pelkäävät. Dementikkojen uhoa voi vain yrittää lievittää... On niin paljon syitä ja seurauksia. Ehkä Korkein Oikeus lukee näitä kommentteja. Ja kaikki me eläimet saamme oikeutta. Toisilta eläimiltä - aikanaan. Haluamatta sekaantua mihinkään, toivon osallisille oikeutta. Nyt ja aina.
- surullista---
Xmi kirjoitti:
Voi olla, että masennus teettää ihmisellä kaikenlaista. Ja siihen voi olla monta syytä. Samoin sosio- tai psykopatia. Ihmiset ovat vastuussa. Viranomaisten tehtävänä on auttaa ajoissa, olipa kyseessä ihmis- tai muu eläinlapsi tai täysikasvuinen ihminen tai muu eläin. Ei ole oikein tuhota oman intressin takia elämää -ei minkään syyn nojalla. Tuhoamista voi olla myös ahneus. Mutta tuhoisa voi olla myös muulla tavalla sairas; psykopaatti, tai fyysisesti älyllisen toimintakykynsä menettänyt. Joskus myös ns. rakkaus johtaa kohtuuttomuuksiin. Voidaan puhua eutanasiasta, jos joku kärsii ja pystyy kärsimyksensä ilmaisemaan ja tahtonsa. Tuotantoeläin, lemmikkieläin, ihminen...raadollista sosiobiologiaa kaikki tyynni. Psykopaattia on vaikea auttaa, koska hän ei halua apua eikä koe olevansa sairas. Koiraa tai hevosta on vaikea auttaa, koska hän ei osaa kertoa tuskastaan. Hyväksikäytön uhreja on yleensävaikea auttaa, koska nämä pelkäävät. Dementikkojen uhoa voi vain yrittää lievittää... On niin paljon syitä ja seurauksia. Ehkä Korkein Oikeus lukee näitä kommentteja. Ja kaikki me eläimet saamme oikeutta. Toisilta eläimiltä - aikanaan. Haluamatta sekaantua mihinkään, toivon osallisille oikeutta. Nyt ja aina.
Lieneekkö sama tapaus, ko Karpo teki aikoinaan juttua? Koiria jumalaton lauma yli 50:ntä. Sittemmin eläinlääkärit antoivat jyrkät ehdot, montako missäkin tilassa saa koiria olla.
Jos kyse on samasta naisesta, nainenhan on hyvin hyvin lahjakas, mutta toissalta sitten täysin avuton arkipäivän asoissa ja kyvytön hoitamaan talousasioitaan.
Minäkin ihmettelin, miksi ihmeessä niin lahjakas nainen tärvää aikansa ja voimavaransa koiriin, kun hän pystyisi taloudellisesti tienaamaan sillä lahjakkuudellaan, mitä hän omaa, niin oikein hyvän toimeentulon. Mutta kun ei, niin ei.. - kierrätystä :-(
surullista--- kirjoitti:
Lieneekkö sama tapaus, ko Karpo teki aikoinaan juttua? Koiria jumalaton lauma yli 50:ntä. Sittemmin eläinlääkärit antoivat jyrkät ehdot, montako missäkin tilassa saa koiria olla.
Jos kyse on samasta naisesta, nainenhan on hyvin hyvin lahjakas, mutta toissalta sitten täysin avuton arkipäivän asoissa ja kyvytön hoitamaan talousasioitaan.
Minäkin ihmettelin, miksi ihmeessä niin lahjakas nainen tärvää aikansa ja voimavaransa koiriin, kun hän pystyisi taloudellisesti tienaamaan sillä lahjakkuudellaan, mitä hän omaa, niin oikein hyvän toimeentulon. Mutta kun ei, niin ei..Kennelit joissa on paljon koiria , siis yli 5 jo ihmetyttää !? Miten yleensä niitä kukaan hoitaa
lenkityttää..EI KUKAAN !! 20 ....50 koiraa jo ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ !
Ihmetyttää sekin jollei niitä lopeteta huonokuntoisina niitä jaetaan eli sijoitetaan
uusiin kenneleihin ?????????? KETÄ TAKAA UUDEN "KODIN " HYVÄKSI PAIKAKSI KOIRAPARALLE ??
Huonosta oloista toiseen huonoon , JAJOSTUKSEENKO VAIN KOVAN ONNEN KIERTOLAINEN ?? - PK
kierrätystä :-( kirjoitti:
Kennelit joissa on paljon koiria , siis yli 5 jo ihmetyttää !? Miten yleensä niitä kukaan hoitaa
lenkityttää..EI KUKAAN !! 20 ....50 koiraa jo ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ !
Ihmetyttää sekin jollei niitä lopeteta huonokuntoisina niitä jaetaan eli sijoitetaan
uusiin kenneleihin ?????????? KETÄ TAKAA UUDEN "KODIN " HYVÄKSI PAIKAKSI KOIRAPARALLE ??
Huonosta oloista toiseen huonoon , JAJOSTUKSEENKO VAIN KOVAN ONNEN KIERTOLAINEN ??Karhen kennel on jo unohduksissa, mutta sen eläintenpitokieltoon tuomittu kasvattaja jatkaa tehtailuun serkkunsa kanssa Hämenekyrössä. Matka jatkuu...missä määränpää?
- loppuuko koskaan?
PK kirjoitti:
Karhen kennel on jo unohduksissa, mutta sen eläintenpitokieltoon tuomittu kasvattaja jatkaa tehtailuun serkkunsa kanssa Hämenekyrössä. Matka jatkuu...missä määränpää?
Onko kenelläkään tietoa tämän päivän tilanteesta. Kososella ilmeisest keilto vielä päällä?
Ainakin HÄmeenkyrössä koiria tuotetaan serkullaan ei ilmeisesti kielto enää voimassa ole?
Tänne voisi vaikka vinkata:
http://www.facebook.com/profile.php?id=1418102561&ref=ts#!/pages/Koiraa-ei-saa-palauttaa-kiduttajalle/136219076430538 - muista ei tietoa
loppuuko koskaan? kirjoitti:
Onko kenelläkään tietoa tämän päivän tilanteesta. Kososella ilmeisest keilto vielä päällä?
Ainakin HÄmeenkyrössä koiria tuotetaan serkullaan ei ilmeisesti kielto enää voimassa ole?
Tänne voisi vaikka vinkata:
http://www.facebook.com/profile.php?id=1418102561&ref=ts#!/pages/Koiraa-ei-saa-palauttaa-kiduttajalle/136219076430538P.K:lla on vielä kielto päällä
- Tamango
surullista--- kirjoitti:
Minäkin ihmettelin, miksi ihmeessä niin lahjakas nainen tärvää aikansa ja voimavaransa koiriin, kun hän pystyisi taloudellisesti tienaamaan sillä lahjakkuudellaan, mitä hän omaa, niin oikein hyvän toimeentulon. Mutta kun ei, niin ei..Ei ole sama tyyppi, sillä Karpon halveeraamalla on vieläkin koiria.
- pihlajamäki
Onko kyseessä tosiaankin Aamuruskon kennel? Oman koirani äiti on sieltä, olipa melkoinen yllätys tämä uutinen. :O
- Tietoa kiitos
Onkos tietoa mitä rotuja tässä Hämeenkyröläisessä kennelissä pidetään? Ja mikä on kennelin nimi?
- lammaspelle
Pellervo =pervo? Lammasniemi, tämän herran skeidapuheisiin ei kannata takertua, milloin syytettynä maamme suurimpana autovarkaana, eläinasioissa...
Kyllä valtio MANNEILLE korvaa, vaikka syytettynä ovatkin.- lkaflkanflkanflkneie
Kommenttisi on törkeä! Pellervon sukulaisena voin sanoa, että Lammasniemet eivät ole romaaneille sukua. Ja käyttämäsi haukkumanimi on mauton! En edes ymmärrä miksi tässä ketjussa Pelleä epäillään jostain koirajutuista, jos hänen heppansa ovat olleet vaan kyseisen paikan tallissa ja siellä tallissa ei ole mitään outoa havaittu, paitsi sen yhden hevosen sairaudesta johtuva laihtuminen. Sitäpaitsi tälläisen ikivanhan jutun vatvoviminen on ihan turhaa, niin kauan kuin ihmiset ovat valmiita ostamaan rotukoiransa halvalla kyseinen toiminta tulee jatkumaan.
- <<<
Suomi24 / Suhteet / Miehen logiikka / Ohos! Koirat jätettiin ilman vettä?
23 VASTAUSTA 14 397 LUKUKERTAA
Ohos! Koirat jätettiin ilman vettä?
Tilaa palstan RSS-syöte
Aloita uusi keskustelu
Poista kirosanafiltteri käytöstä
kah kah2.7.2008 11:420
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/93691.shtml
Kennelissä karmeat olot - 20 koiraa jouduttiin lopettamaan Ylöjärvellä
02.07. - 11:20 (Luotu: 10:55)
Eläinsuojelurikoksesta epäillään useita ihmisiä
Ylöjärveläistä Karhen kenneliä epäillään eläinsuojelurikoksesta. Poliisi joutui alkuviikolla lopettamaan noin kaksikymmentä Ylöjärven Viljakkalassa sijaitsevan Karhen kennelin koirista.
Päätös lopettamisesta jouduttiin tekemään, koska eläimet olivat niin huonossa kunnossa.
- Olosuhteet olivat karmeat. Koirat oli jätetty ilman vettä. Ruoaksi oli heitelty mätäneviä nautaeläimen teurasjätteitä, kuvaa komisario Pasi Kaikkonen Nokian poliisista.
Koirien surkeasta tilanteesta saatiin vihiä tämän viikon maanantaina. Poliisi on tutkinut kennelin toimintaa ja tiloja maanantain ja tiistain. Kaikkosen mukaan kuva on vielä sekava.
- Kenneleissä on useita ihmisiä, jotka ovat vastuussa eläimistä. Asiaa tutkitaan eläinsuojelurikoksena, josta epäillään monia ihmisiä.
"Ilmeisesti he eivät välittäneet"
Komisario Pasi Kaikkosen mukaan eläimistä vastuussa olleet ihmiset olivat terveitä ja hyväkuntoisia.
- He olisivat pystyneet huolehtimaan eläimistä, mutta ilmeisesti he eivät välittäneet.
Poliisi joutui ampumaan eläinlääkärin pyynnöstä melkein kaikki kennelin koirat. Vain muutama koira oli niin hyvässä kunnossa, että ne voitiin säästää.
- Kaikki lopetetut koirat olivat kennelin omia, mutta eloon jääneet koirat ovat muiden omistuksessa, kertoo Ylöjärvellä eläinsuojelusta vastaava eläinlääkäri Eija Pasanen.
Hän sai vihjeen huonokuntoisista eläimistä.
- Eläinlääkärinvelvollisuus on tarkistaa asia, aina kun tulee ilmoitus eläinten huonosta hoidosta, Pasanen sanoo.
Pasasen mukaan eläinlääkäri on käynyt kennelissä tarkastuskäynnillä aiemminkin tämän vuoden aikana.
- Silloin tilanne ei ollut tällainen ja halusin antaa kennelille mahdollisuuden korjata tilanteen.
Tunnettu paimenkoirien kasvattaja
Karhen kennel on tunnettu puolalaisten paimenkoirien kasvattaja. Kennelin omistaja on toiminut myös tuomarina koiranäyttelyissä.
Kennelissä oli poliisin mukaan myös muunrotuisia koiria.
Osa koirista oli tarhoissa, joissa oli jonkinlainen suoja, osa oli vapaana kennelin pihassa.
Kennelin hoitamat ponit huonossa kunnossa
Koirien lisäksi Karhen kennelin hoidossa oli noin 10 ponia. Pasasen mukaan ponien omistussuhteita vielä tarkistetaan.
Ponitkin oli jätetty ilman vettä ja ne olivat huonossa kunnossa.
Poneja ei kuitenkaan tarvinnut lopettaa.
Aamulehti - <<<
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Tärsky rääkättii...
- miksi aamulehdessä
ei ole mitään tuohon uutiseen ?
- herokeros
Aikaa on kulunut viimeisestä kirjoituksesta joitain vuosia. Varoituksen sananen muille nyt paikallaan. Tällä naisella on taas koiria ja onhan kasvatustyö jatkunut koko ajan joidenkin hyväuskoisten nimiin. Forssassa ja Urjalassa kuten myös muilla paikkakunnilla.
Vinkiksi: Hän touhuaa myös ponien ja hevosten kanssa, toivottavasti ei sinun tallissasi.- Tamango
Joo, vuosia on kulunut, mutta ei se totuus häivy.
Jokunen koira kun on huonokuntoinen, niin silloin käsketään tappamaan kaikki, ökyrikkaat saa omille turreilleen vaikka kustantaa tekojaloista lähtien kaikkea, mutta kukaan ei syytä rääkkäyksestä, saati ammu kärsivää.
Ei tuolla kennelissä ollut ruumiita tai vastaavia, liekö rahat vaan loppu ja parempia aikoja odoteltiin, ehkä kokoajan koiria vähennettiinkin, mutta joka kerran keksitään, niin siihen kyllästytään ja että päästään valituksista eroon eliminoidaan kaikki oli syytä tai ei.
Tuo mainittu eläinlääkäri Eija Pasanen sairastui syöpään ja lapsensa synnytystä aikaistettiin että hän ehti nähdä hänet juuri ennen kuolemaansa. - orpy52tj
Tamango kirjoitti:
Joo, vuosia on kulunut, mutta ei se totuus häivy.
Jokunen koira kun on huonokuntoinen, niin silloin käsketään tappamaan kaikki, ökyrikkaat saa omille turreilleen vaikka kustantaa tekojaloista lähtien kaikkea, mutta kukaan ei syytä rääkkäyksestä, saati ammu kärsivää.
Ei tuolla kennelissä ollut ruumiita tai vastaavia, liekö rahat vaan loppu ja parempia aikoja odoteltiin, ehkä kokoajan koiria vähennettiinkin, mutta joka kerran keksitään, niin siihen kyllästytään ja että päästään valituksista eroon eliminoidaan kaikki oli syytä tai ei.
Tuo mainittu eläinlääkäri Eija Pasanen sairastui syöpään ja lapsensa synnytystä aikaistettiin että hän ehti nähdä hänet juuri ennen kuolemaansa.Mitenkäs tuo eläinlääkärin syöpäänsairastuminen asiaan liittyy?
Ketjusta on poistettu 331 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401440Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981365Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2971280- 1091115
- 191061
- 651048
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161029- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841