Onko kuulolla MV-marin 6600 kuskeja? Itsellä ko. vene ja Mercuryn 135 Verado, kumpikin vm. 2008 ja noin 15 h ajettuja. Testien (esim. Vene ja Kippari) mukaan kulutus n. 20-22 solmun (4000-4500 rpm) nopeudella pitäisi olla n. 1,1-1,2 l/maili (muutaman ihmisen kuormalla). Itse en kyllä tahdo millään päästä em. lukemiin. Mulla lukema on Smart Craftin mukaan n. 0,7 nm/l eli n. 1,4 l/maili. Oletteko muut päässeet testien lupailemiin kulutuksiin?
On kokemusta vasta sen verran vähän, että kertokaa lyhyesti perusperiaatteita esim. potkurien ominaisuuksista, trimmien ja Powertrimmin käytöstä ym., kun tavoitteena on taloudellinen ajo. Tai hyviä linkkejä, joista ko. asioista saisi tietoa.
MV-marin ja Mercury 135
4
2902
Vastaukset
- ja kokemusta
Yleensä kulutuslukemat ovat optimistisia, eli ajettu ihanneolosuhteissa. Tällöin veneestä saadaan parempi kuva markkinointimielessä. Ihanneolosuhteet saavutetaan pitämällä vene mahd. kevyenä, ilma viileänä, pohja puhtaana, sekä tuulet suotuisina.
Jos koneessa on Smart Craft niin ainakin minä säädän nopeuden kulutustietojen pohjalta, eli optimoimalla kierrosluvut tietokoneen kulutuslukean perusteella.
Minulla kulutuslukeman ovat nyt 0,1-0,2 l enemmän kuin maaliskuussa.- kulutus
Minulla on myös mv-marin 6600FC vene ja siinä Marinerin 135hv Optimax 2-tahti ruisku.
Nopeudella 21 solmua mittaristo näyttää samaa kulutusta kun sinullakin eli 0,7 nm/l.
Kyseessä tuuleton sää ja 3 hengen kuorma, tankki puolitäynnä.
Eli voisi sanoa ettei paljon ole hyötyä siitä että ajaa 4-tahdilla.
Tietenkin joutuu täyttämään tuorevoiteluöljysäiliötä mutta sitten taas säästyy öljyn ja öljynsuodatin vaihdossa.
- S@kke
Mulla lukema on Smart Craftin mukaan n. 0,7 nm/l eli n. 1,4 l/maili.
Eikos nm ole merimaili ainakin mun tietojen mukaan eli veneesi kuluttaa vähemmän kun mitä kipparin testi
Kippari lehti kyllä ilmoitaa aina merimaileissa eli 1,852 km - Sama paketti vm 2012
Meillä menee hyvin lähelle 1,2 l/maalille. Jopa 2aik ja 3lasta sekä viikon retkitavarat ja lähes täydet tankit. Trimmin säätö lähelle laukkaa ja vain vähän keulaa alas. Sormet trimmillä ajossa, niin hyvin menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854