Sain Karjalanneito-kukan ja nyt kysyisinkin, että miten sitä hoidetaan että se kestäisi kauan? Jostakin luin, että se olisi mukulakasvi. Onko kukka siis ns. monivuotinen?
Kuinka paljon kukkaa kastellaan?
Lannoitanko?
Karjalanneito-kukka
11
21717
Vastaukset
- Nimetön
Begonia Tuberhybrida pendula, karjalanneito,neitobegonia.
Kastelet kastelulannoitteella, kasvi sietää kuivahtamista. Suuret kukat poistat niiden kuihduttua. Lehtien ja varsien kuihduttua voit talvettaa viileässä paikassa ja keväällä lämpimämpään ja aloitat kastelemaan. Parhaiten sijoitat sen nyt suojaisaan, varjoisaan paikkaan,kasvualusta turvepitoinen multa, jossa vähän tai ei lainkaan kalkkia.Kiitos vastauksestasi!
Kukka on nyt minulla tuossa "ulkoeteisessä" lasiverannalla. Leikkaanko sen ihan lyhyeksi sitten syksyllä ja vien viileään? Ymmärsinkö oikein?
Ja sitten keväällä kun ilmat alkavat lämmetä tuon sen taas takaisin. Pitääkö sitä kastella yhtään talvella? Entäs lannoittaa sitten keväällä?
Olen melko Uuno näissä kukka-asioissa, mutta haluaisin oppia lisää. :)
t. Anskuliini- Vm-77
Otin eilen Karjalanneidon Parvekkeelta sisälle,minulla on lsitettu parveke.Se kukkii vielä,ja ajattelin,että en kastele sitä enää kovin pljon.Tiedättekö,miten saisin menemään sen talven yli?
- Anonyymi
Erittäin hyvä tietää, tänä kesänä sain kukat kukkimaan usein. Mutta en tiedä toimiiko se myös Suomen pohjois karjalan alueella kun Halla tulee öisin ja kukka on ehtinyt huurtua, 1 astetta pakkasta on tullut öisin, mutta joku kukka on, tosin pieni, näistä. Päteekö myös silloin neuvot. Käykö samat ohjeet krysanteemi ja miljoonaa kukka vai onko me yksivuotisia. Kiitoksia paljon tiedosta.
- Kauppias
No huh huh jos teidän kukat ei voi hyvin,voisin kyllä antaa vinkkejä 🌹
- poltinkarva
Taas vanha ketju: Anna karjaneidon kukkia ja kasvaa pitkälle syksyyn. Sitten kaiva mukala ylös ja laita mukula vaikka keittiön kaappiin. Maaliskuussa ota mukula sieltä kaapista ja istuta ruukkuun ja kastele ja hoivaa.
- Anonyymi
Kun mukulan laittaa keittiön kaappiin voiko sen asettaa lasipurkkiin? Ja tarviiko se multaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun mukulan laittaa keittiön kaappiin voiko sen asettaa lasipurkkiin? Ja tarviiko se multaa?
Mukala laitetaan talvisäilöön ilman multaa astiaan, missä ilma vaihtuu. Keväällä istutetaan uuteen multaan puhtaaseen ruukkuun.
- Anonyymi
Talvetin neitoni autotallissa,(pieni ikkuna) jossa lämpöä noin 5 astetta. Laitoin sen riippumaan katosta ja se pudotti talven aikana kaikki lehdet ja oksat. Ajattelin, että siin se sitten oli, mutta keväällä alkoi mukulasta tulla pieniä silmuja ja annoin varovasti vettä ja kesäkukkalannoitetta ja nyt se on yhtä hienossa loistossa kun viime kesänä. Talvella laitoin ehkäpä kerran kuussa lumipallon juurelle, josta sai vähän kosteutta. Näin teen myös talvehtiville pelakoille ja kärhöille kellarissa.
- Anonyymi
Kasvitautien ehkäsemiseksi neidon koko kasvualusta kannnattaa vaihtaa keväällä.
- Anonyymi
kuinka usein karjalanneito kastellaan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901945
- 1131043
- 103977
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä29580Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481