Olen jotenkin niin kyllästynyt sampopankin toimintaan ja taas alkanut miettiä pitäisikö vaihtaa toiseeen pankkiin. Onko teillä hyviä ehdotuksia, mitä mieltä olette Nordeasta, miten silä hommat pyörii, onko se varma?
Pankin vaihto
107
17837
Vastaukset
- vartaile juuri sinulle sopivin
Kenenkään on mahdotonta antaa täällä sinulle täsmäneuvoja. Kaikki on ihan kiinni omista henkilökohtaisista tarpeistasi.
Kysy tarjoukset useasta pankista ja valitse edullisin ja toimivin, juuri SINULLE sopivin kokonaisuus.
Mikä sopii ja on edullinen naapurillesi, ei välttämättä ole sitä samaa sinulle.- LIEDON SÄÄSTIKSEEN
Lieto on kuulema paras pankki ja ajattelin itse käydä kyselemässä sieltä tarjouksia!
Älä ihmeessä vaihda Nordeaan tai Op:hen jos haluat PALVELUA! - ON !!!!!!!!!!
LIEDON SÄÄSTIKSEEN kirjoitti:
Lieto on kuulema paras pankki ja ajattelin itse käydä kyselemässä sieltä tarjouksia!
Älä ihmeessä vaihda Nordeaan tai Op:hen jos haluat PALVELUA!On se paras.Vaihdoin jo vuosia sitten nordeasta liedon säästöpankkiin ja olen ollut tyytyväinen palveluun ja siinä samassa säästänyt palvelumaksuissa noin tonnin vuodessa.Tosin siellä on myös yritykseni tili.Nordeassa ainakin pienyrittäjää rankaistaan surutta.
- s jfkljfölkdsjkjdslkjds kf
Erittäin viisaasti sanottu!
- Juuttunut
LIEDON SÄÄSTIKSEEN kirjoitti:
Älä ihmeessä vaihda Nordeaan tai Op:hen jos haluat PALVELUA!Lupaa maat ja taivaat, mutta kun olet asiakassuhteessa niin sen joustamatonta pankkia ei löydy.
- keskittäminen kannattaa
Jos pistät vakuutukset ja palkan menemään pankkiin, ovat pankkipalvelut ilmaisia. Korkoakin saa päiväsaldolle 2,5 % käyttötililtä. Säästötileiltä vielä enemmän.
Tapiolassa kannattaa olla itsepalveleva netti-asiakas, konttoreita harvassa.- a23.
mutta onhan se yksi parhaista, pitkän päälle ajatellen.
- sitten
olisin vaihtanut Tapiolaan, mutta eivät huolineet minua asiakkaaksi. Syyksi sanoivat vuokratontin, jolla taloni sijaitsee. Tekaistu syy, sillä täällä on vuokratontteja vaikka kuinka paljon. Hyviä vaihtoehtoja mielestäni ovat OP ja Handelsbank.
- Hogwarts
Tapiolasta et saa käteistä rahaa etkä sitä voi myöskään heidän konttoreissaan tilillesi tallettaa, joten siitä iso miinus.
- kokeillut
Hogwarts kirjoitti:
Tapiolasta et saa käteistä rahaa etkä sitä voi myöskään heidän konttoreissaan tilillesi tallettaa, joten siitä iso miinus.
viittä eri pankkia.Tällä hetkellä säästöt S-pankissa.Käteistä saa jokaisesta otto automaatista ja s-kaupasta.Päiväkorko käyttötilille 2,5% ja määräaikaisella 3.7-5.3 %(1000-20000) rahan määrästä ja ajasta riippuen.Kaikki pankkipalvelut ja maksuedut ja bonukset.Suosittelen!
- on nykyään
Eri pankit sopivat hieman erilaisiin tarpeisiin, esim säästäjälle, korttien aktiivikäyttäjälle, nettipankin aktiivikäyttäjälle, verkkotunnistusta tarvitsevalle, osakesijoittelijalle ym.
Monet pitävät nykyään useammassa pankissa tilejä, käyttävät eri pankkien parhaita ominaisuuksia hyödykseen.
Jos joku sattuisi muistamaan/tietämään hyvän yhteenvedon eri pankkien ominaisuuksista, niin voisi laitta tänne linkin ko nettisivulle. - ja Nordea
omistaa Sampoa, että hahhah.
Nordeassa toimii kuitenkin kaikki hyvin, kun ei ole ollut Sammon kaltaista fuusiota ja tietojärjestelmän pettämistä - toistaiseksi !- vaan opi
Sampo Oyj omistaa Nordeasta vajaa 10 %. Sampo Oyj ja Nordea ovat pörssiyhtiöitä.
Sampo Pankilla ei ole enää mitään tekemistä Sampo Oyj:n kanssa. Sampo Oyj myi omistamansa Sampopankin yli vuosi sitten Danske Bankille. - hämäämiseltä?
vaan opi kirjoitti:
Sampo Oyj omistaa Nordeasta vajaa 10 %. Sampo Oyj ja Nordea ovat pörssiyhtiöitä.
Sampo Pankilla ei ole enää mitään tekemistä Sampo Oyj:n kanssa. Sampo Oyj myi omistamansa Sampopankin yli vuosi sitten Danske Bankille.Miksi Suomessa ei siis pankkien oven päällä lue Danske Bank, vaikka kyse on Danske Bankin konttorista, jolla ei liene Sammon kanssa enää varsinaisesti mitään tekemistä? Minulle tämä vaikuttaa yksinkertaisten suomalaisten hämäämiseltä kuvittelemaan, että kyse on siitä vanhasta ja tutusta Postipankista, josta kuitenkaan ei oikeasti ole mitään muuta jäljellä kuin kenties joidenkin konttorien sijainti ja muutama pitkänlinjan työntekijä.
- päätöntä
hämäämiseltä? kirjoitti:
Miksi Suomessa ei siis pankkien oven päällä lue Danske Bank, vaikka kyse on Danske Bankin konttorista, jolla ei liene Sammon kanssa enää varsinaisesti mitään tekemistä? Minulle tämä vaikuttaa yksinkertaisten suomalaisten hämäämiseltä kuvittelemaan, että kyse on siitä vanhasta ja tutusta Postipankista, josta kuitenkaan ei oikeasti ole mitään muuta jäljellä kuin kenties joidenkin konttorien sijainti ja muutama pitkänlinjan työntekijä.
Olisiko kyse jo olemassa olevan brändin hyödyntämisestä....!!
- tutulla nimellä.
päätöntä kirjoitti:
Huomasivatko kuitenkaan kaikki asiakkaat ennen verkkopankkisählinkiä siirtyneensä suomalaisen pankin asiakkuudesta tanskalaisen pankin asiakkaiksi? Ei tainnut olla hääviä tiedotusta siinä vaiheessa, eikä taidettu keneltäkään asiakkaalta kysyä haluavatko siirtyä ulkomaisen pankin asiakkaiksi - vaihto tapahtui kai aika hissuksiin asiakkaan vinkkelistä katsottuna.
Mielestäni on harhaanjohtavaa, että Suomessa täysin uusi yritys ottaa noin vain käyttöönsä suomalaisen yrityksen nimen sitä mitenkään muuttamatta, olkoonkin että osti kyseisen yrityksen. Jos uusi yritys tulee Suomeen, kyllä sen pitäisi kehdata tulla omalla nimellään! - vituttaa tuo
päätöntä kirjoitti:
kun ihmiset edelleen sotkee Nallen Sampo-konsernin ja toisaalta Dansken Sampopankin samaksi asiaksi ja sekös tekee hallaa myös Sampo-konsernin liiketoiminnalle vaikka eivät ole keskenään missään tekemisissä. Ymmärrän hyvin jos Nallea vituttaa moinen...pitäisikin tuo Sampopankki-nimi joko haudata kokonaan tai siirtää nimi takaisin Nallelle ja se Dansken omistaman pankin nimeksi Danske Bank Suomi. Tai Danske Pankki Suomi.
- brändin
vituttaa tuo kirjoitti:
kun ihmiset edelleen sotkee Nallen Sampo-konsernin ja toisaalta Dansken Sampopankin samaksi asiaksi ja sekös tekee hallaa myös Sampo-konsernin liiketoiminnalle vaikka eivät ole keskenään missään tekemisissä. Ymmärrän hyvin jos Nallea vituttaa moinen...pitäisikin tuo Sampopankki-nimi joko haudata kokonaan tai siirtää nimi takaisin Nallelle ja se Dansken omistaman pankin nimeksi Danske Bank Suomi. Tai Danske Pankki Suomi.
Kyllä kai siinä kauppa-artikkelina aika merkittävässä asemassa kuvittelisin olleen nimenomaan tunnetun ja luotetun pankin nimi, kun tanskalaiset suomalaisilta pankin ostivat. Enhän toki tiedä, mutta uskoisin: saatiin näyttämään kuin homma jatkuisi ennallaan, kun nimi ei vaihdu. Aika paljon sitten muuttui kuitenkin.
HenkiSammosta minulle korostettiin, sinne joku tovi sitten soittaessani, heti puhelun alkuun hyvin pontevasti "meillä ei ole enää mitään tekemistä SampoPankin kanssa". =D
- on nykyään
Joitain mielipiteitä ym. Osa tiedoista on vähän vanhentuneita, ja muutenkin jo noita lukiessa läkähtyy ja nääntyy janoon.
http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=paras pankki&some_words=&exclude_words=&exact_words=&conference=pankit&poster=&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2008&ed=3&em=7&ey=2008&hpp=25
http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=paras korko&some_words=&exclude_words=&exact_words=&conference=pankit&poster=&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2008&ed=3&em=7&ey=2008&hpp=25
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1333
http://pankki.vertailu.googlepages.com/
http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2007/03/31/pankin-tarkka-valinta-voi-saastaa-satasia/20078038/139
http://plaza.fi/ajassa/talous/rahan-arvo-ei-saily-talletuksissa
http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t527473,100- sokea.
linkeistä saa hyviäkin neuvoja jos osaa ne itse suodattaa,
suurin osa on kyllä päinvastaisia ja, en minäkään sitä parasta kerro,
jotta kaikki eivät siihen pankkiin talleta, sen jälkeen se ei olekaan enää paras.
Toisaalta ei ole yhtä parasta,
joku on yksinkertaisen hyvä, maksaa melko hyvää korkoa, suurille ja pienille summille,
TOSIN TOISESTA SAA aina 0,3–0,5 % parempaa korkoa, yhtä helpolla.
Toisessa toimii tällä hetkellä ilmainen maksukortti, kaikilla E-, K-, S-
ja yksityiskaupoissa ym. kassoilla, päätteillä ennätys nopeasti
Yleensä kannattaa ja voi olla useassa pankissa "se ilmainen osa" eli käyttötili tms,
silloin tutustuu paremmin pankin valikoimiin ja hintoihin.
Yleensä ne pankit joihin "sitoudutaan" ja saadaan talletusten/käytön mukaan etuja,
ovat, loppujen lopuksi epäedullisempia, kuin yksinkertaisesti, hyvät koronmaksajat, ym.
^oli vihje^.
lisäksi,
nuori saa yleensä paljon ilmaiseksi kaikissa pankeissa, pitää huomioida,
sekä,
jos on vanhempi henkilö, niin voi olla edullista käyttää kun sopii jonkun pankin kanssa hinnoista, pankin konttorissa maksupäätettä tai maksupalvelu.
(eivät pankkipalveluhinnat ole apteekin hintoja, varsinkaan pienissä paikallispankeissa, tinkimällä saa laskunmaksut yms. ilmaiseksi,
hyvinkin helpolla, meillä oli sopimus, jos keskitalletus on 5000 €, ei kuluja,
huomasin, se oli vain paperilla, sitä ei valvonut mikään tietokone).
Ja mitenkään ns. ”hyvästä palvelusta” ei kannata maksaa, jos rahaa ei ole ylimääräistä,
yleensä se on vain kiitos sanoja, itse pitää päättää mihin rahansa laittaa,
ei pankintäteihin voi luottaa, siellä on useita köyhiä kuin ”kirkon rotta", eli eivät ole omia raha-asioitaan osannut hoitaa, kuinka osaavat SINUN RAHOJASI HOITAA..
- kpee
Kyllä nordeaan vaihdoin samposta pois kun ei niin ei toimi kyllä sun täytyy uskoa ja lisää tulee ...Ja Nordea toimii kuin Juna (ei VR)
- HandelsB.
Minulla on tilit Nordeassa, Okossa ja Handelsbankenissa. Nordeassa ollut siitä asti, kun se oli vielä Merita, eli ihan pienestä pitäen. Taitaa tilinhaltijana vieläkin olla vanhempani :D.
Nordeasta olen saanut aina hyvää palvelua kortit ovat toimineet ja koskaan ei ole ollut mitään valitettavaa. Mutta on myös hyvä tietää, että Nordea on pohjoismainen konserni, jolla on hyvin hyvin heikko asema pankkina muissa pohjoismaissa. Suomi on ainoa, jossa sillä on vahva asema pankki-ja rahoitusmaailmaassa. Lainoista ja koroista en tiedä, koska niin pitkälle en ole päässyt.
Handelsbanken on sellainen, josta pidän. Palvelu on ollut joskus vähän nuivaa konttoreissa, mutta muuten asia on jees. Monella 50-60 luvulla syntyneellä sukulaisellani ja esim. kavereiden vanhemmilla on kaikilla kaikki tilit, lainat ym. handelsbankenissa. Sillä on myös vahvempi asema kuin Nordealla.
Op Pohjolalla on vahva asema Suomessa pankkina ja vakuutusyhtiönä ja heidän pankkitoimintaansa ja vakuutustoimintaansa olen erittäin tyytyväinen.
Ja näin lopuksi, itselläni on tilejä useammassa pankissa juuri siksi, että en halua, että minulle käy joskus kuin Sampon asiakkaille; ei saa rahoja ulos automaatista eikä voi maksaa kortilla. Lisäksi minulla on tilejä moneen tarkoitukseen ja esimerkiksi Nordean rahoitus/säästötilit olivat surkeita (tämä siis minun mielipide), mutta Op:stä löysin sopivan.- jepejep
"esimerkiksi Nordean rahoitus/säästötilit olivat surkeita (tämä siis minun mielipide), mutta Op:stä löysin sopivan"
Hei, kerrohan mikä tili Op:ssa on mielestäsi "sopiva"? Pitäisi muoria neuvoa noissa asioissa, mutta ei ole noista Op:n jutuista tarkempaa käsitystä...
Itse asiasta: Nordea on ainakin tähän asti toiminut 99,99 %:sesti (siis hyvin lukuunottamatta jotain nettipankin jumitteluja). Muu riippuu sitten siitä, mitä palveluja käytät ja paljonko sinulla on rahaa/lainaa. Sijoittajalle Nordea on kallis, mutta jos tavallisella tallaajalla on asunto- tms. lainaa >30 te, peruspalvelut saa lähes ilmaiseksi. - Nordea
jepejep kirjoitti:
"esimerkiksi Nordean rahoitus/säästötilit olivat surkeita (tämä siis minun mielipide), mutta Op:stä löysin sopivan"
Hei, kerrohan mikä tili Op:ssa on mielestäsi "sopiva"? Pitäisi muoria neuvoa noissa asioissa, mutta ei ole noista Op:n jutuista tarkempaa käsitystä...
Itse asiasta: Nordea on ainakin tähän asti toiminut 99,99 %:sesti (siis hyvin lukuunottamatta jotain nettipankin jumitteluja). Muu riippuu sitten siitä, mitä palveluja käytät ja paljonko sinulla on rahaa/lainaa. Sijoittajalle Nordea on kallis, mutta jos tavallisella tallaajalla on asunto- tms. lainaa >30 te, peruspalvelut saa lähes ilmaiseksi... .Minäkin olen tyytyväinen Nordeassa olevaan käyttötiliini, jonne siis tulee palkat ym.
Opssa minulla on sellainen perus säästötili, jonka korko on sidonnainen ns rahan arvoon. Tilille ei saa nostokorttia mutta konttorin kautta rahaa voi nostaa 4 kertaa vuodessa. Jos rahaa ei nosta, OP maksaa pienen ''palkkion'' säästäväisyydestä vuoden lopussa. Sinänsä se raha ei mitenkään tuota siellä (toisin kuin rahastosäästämisessä) eli kyse on säästötilistä. Pysyypähän rahat ainakin siellä!
Ps. Säästämilläni rahoilla lähden lokakuussa 2 viikoksi japaniin :> - vs Tanska
Eikös Nordea ole ruotsalainen pankkiyhtiö?
- omistaa
vs Tanska kirjoitti:
Eikös Nordea ole ruotsalainen pankkiyhtiö?
SUOMI;RUOTSI JA NORJA. Jos matkustat esim.ruotsiin ja otat automaatista rahaa,sinulta ei mene mitään maksua. Sekin hyvä puoli nordean visakortista ja tileistä.Ei mitään valittamista Nordeasta.olen ollut asiakas vuosi kymmeniä,kaikki palvelut pelanneet hyvin.
- asiakaat....
Hyvä,että sampo pankkista
asiakkaat,vaihtavat pankkia!Minäkin
vaihdoin jo keväällä pankkia. - justeri
Siirrä raha-asiasi Osuuspankkiin. Sitä eivät spekulantit ja saalistajat saa myytyä tai ostettua. Pysyy omistajien eli osuuden lunastajien käsissä.
Nordea (ex-KOP edusti aikoinaan suomalaisen Suomen pääomia mutta sitten taitamattomat pelaajat suorastaan lahjoittivat sen ruotsalaisille. Nordea on siis ruotsalainen pankki ja senttisi hyödyttävät Ruotsia käyttäessäsi sitä.
Sampo on taas Danske Bankin tytäryhtiö, joka oli alun pitäen Suomen valtion omistama Postipankki. Sampona se on toiminut lähinnä keinottelijoille, jotka ovat päässeet käsiksi yhteiseen omaisuuteemme. Unohda tanskalaiset, ruotsalaiset, islantilaiset ja käytä suomalaista Osuuspankkia (tai säästöpankkia). Ovat taatusti kotimaisia ja omistuspohjastaan johtuen niitä ei voi myydä.- joo'o
>Siirrä raha-asiasi Osuuspankkiin. Sitä eivät spekulantit ja saalistajat saa myytyä tai ostettua. Pysyy omistajien eli osuuden lunastajien käsissä.<
Eikös Tapiola-pankkikin ole jotenkin asiakasomistajuuteen perustuva?
S-pankki on myös on tiiviissä osuuskuntayhteistyössä, tuskin sitäkään spekulantit turmelevat.
Tässä muuten muistilista, Tapiolasta:
http://www.tapiola.fi/www/Yksityisasiakkaat/Pankkipalvelut/Pankinvaihtajan muistilista.htm - muuttion pammi
Kuule kyllä kukaan ei tiedä, milloin OP:t ovat vallan toisissa käsissä! Ollaan niin suomalaista, niin suomalalaista, mutta älä hämmästy yhtään, vaikka maanataina kerrottaisiin uusista järjestelyistä. Miten se kävi DNA:n joka VANNOI rahojen jäävän PELKÄSTÄÄN Suomeen? Kokemukseni osuuspankeista on, että sieltä työnnetään rahaa vaikka kuinka luottokelvottomille ihmisille. Ja mietipä, kuka viime kädessä maksaa! Ettei vain ne omat asiansa hoitavat asdiakkaat...
- osuuskunta
muuttion pammi kirjoitti:
Kuule kyllä kukaan ei tiedä, milloin OP:t ovat vallan toisissa käsissä! Ollaan niin suomalaista, niin suomalalaista, mutta älä hämmästy yhtään, vaikka maanataina kerrottaisiin uusista järjestelyistä. Miten se kävi DNA:n joka VANNOI rahojen jäävän PELKÄSTÄÄN Suomeen? Kokemukseni osuuspankeista on, että sieltä työnnetään rahaa vaikka kuinka luottokelvottomille ihmisille. Ja mietipä, kuka viime kädessä maksaa! Ettei vain ne omat asiansa hoitavat asdiakkaat...
Siinä on vissi ero.
- edelleen se
muuttion pammi kirjoitti:
eniten suomalaisin operaattori ainakin noista suurista operaattoreista, siinä on kaikkein VÄHITEN ulkomaista omistusta, jotain about 13% ja loput suomalaisomistuksessa.
TeliaSonerassa vertailun vuoksi on VÄHITEN suomalaisomistuksia, toiseksi vähiten on elisassa.
- Lontoon_trendit
kun pääsen Suomeen vaihdan heti pankkia. Sammon verkkopankin hitaus ottaa kaaliin. Onko kellään suositella nopeata/toimivaa verkkopankkia?
niin eivätpähän haittaa minkään pankin verkkopankit. eli siirrä maksusi valtakirjalla pankin veloitettavaksi! Miksi ihmeessä roikutte noissa verkkopankeissa?
- pankinvaihtaja
Vaihda ihmeessä osuuspankkiin... Niin mekin teimme kyllästyttyämme em. pankin jatkuviin sotkuihin ja sekaannuksiin. Kyselimme lainatarjouksia samalla muistakin pankeista ja op antoi ylivoimaisesti parhaan tarjouksen ja muutkin edut!
- gnaalaja
Nordeasta hyviä kokemuksia 20 -vuotta asiakkaana olen ollut. Ei pahaa sanottavaa. Mulla on kaikki rahastot Nordean alla, ja kaikki pankkiasiat hoidettu siellä. Miehelläni oli tili Osuuspankissa ennen, ja hän vaihtoi Nordeaan, kun OPssä vaan naurettiin ja kohdeltiin törkeästi, kun haettiin autolainaa. Nordeasta saatiin heti, ei mitään ongelmia. Tietty kilpailuttaminen kannattaa...
- asiakas etu
Olen ollut Nordean asiakas 30vuotta.( Pankin nimi tällä ajalla vaihtunut,mutta sama pankki)Ensin Ruotsissa ja nyt viimeiset 10vuotta suomessa.Koko ajan hyvin palvelut toimineet.Ei mitään valittamista. Suosittelen.
- Nordea on ruotsalainen
asiakas etu kirjoitti:
Olen ollut Nordean asiakas 30vuotta.( Pankin nimi tällä ajalla vaihtunut,mutta sama pankki)Ensin Ruotsissa ja nyt viimeiset 10vuotta suomessa.Koko ajan hyvin palvelut toimineet.Ei mitään valittamista. Suosittelen.
Pankki,jossa viimeksi oli häiriöitä!
Miksi aina uutisoidaan SampoPankin negatiiviset häiriöt,eikä positiivisia asiota siitä?
Tiedän,että muutamat todella isot palkanmaksajat,ovat palanneet SampoPankin käyttäjiksi!!
Minulla SampoPankki on toiminut jopa alussa,sillä en aivan alussa edes yrittänyt pääsiäsen jälkeen mennä siihen ruuhkaan,sillä olin varautunut häiriöihin,kun kaikki ryntää heti
pankin avauduttua ovista sisään...
Nyt SampoPankki on minulle yksityiselle toiminut aivan HYVIN !
Mitenkä S-Pankki toimi alussa ainakin puolivuotta?
Miettikääs vähän ja moni muu pankki.
SampoPankki on ihan OK ja samalla viivalla muiden kanssa. - pankinvaihtaja
Nordea on ruotsalainen kirjoitti:
Miksi aina uutisoidaan SampoPankin negatiiviset häiriöt,eikä positiivisia asiota siitä?
Tiedän,että muutamat todella isot palkanmaksajat,ovat palanneet SampoPankin käyttäjiksi!!
Minulla SampoPankki on toiminut jopa alussa,sillä en aivan alussa edes yrittänyt pääsiäsen jälkeen mennä siihen ruuhkaan,sillä olin varautunut häiriöihin,kun kaikki ryntää heti
SampoPankki on ihan OK ja samalla viivalla muiden kanssa.Muutama hyvä esim. entisen pankkimme toiminnasta... Meillä oli puolisoni kanssa yhteinen tili johon molemmilla oli omat käyttäjätunnukset. Molempien tunnuksilla tilillä näkyi tapahtumia eri lailla. Niinpä täytyi mennä pankkiin selvittämään asiaa ja kas kummaa pankin koneella tilitapahtumat näyttivät taas erilaisilta! Eli 1 tili ja kolmet erilaiset tiedot. Lisäksi viime kuun asuntolainan lyhennystä oli lähdössä melkein 500e enemmän kuin piti eli summa oli vaan jostain ilmaantunut tietoihin. Eli todella eriskummallista pankkipalvelua. Yleensä on tottunut että pankkiin voi luottaa, mutta toisin kävi... Esimerkkejä olisi tuolta keväältä asti vaikka kuinka monta, mutta en jaksa niitä kaikkia ruveta rustaamaan tähän. Olen vaan onnellinen että sekoilu on nyt ainakin toivottavsti ohi..
- TOsiasiamies
Asuntalainaa ottaessa olivat kaksi pankkia ne huonot, eli OP ja Handelsbanken. OPsta lainaa olisi saanut huonoilla ehdoilla ja reaalitakuuta vastaan, Handelsbankenista ei ollenkaan. Handelsbankenin mielestä noin 1500 euroa käteen ylimääräistä rahaa kuussa (kaikkien lainanhoito, elämis yms. kulujen jälkeen) ei riitä elämiseen lapsettomalla perheelle, joten eivät tarjonneet olleenkaan lainaa.
Kaikista muista pankeista lainaa tarjottiin ilman reaalivakuuksia ja kyse oli vain ehdoista. Nordeasta lainan otin. Sammossa ehdot olisivat olleet käytännössä samat, mutta halusin pysyä kaukana Sammosta. - negatiivisesti
Nordea on ruotsalainen kirjoitti:
SampoPankki on ihan OK ja samalla viivalla muiden kanssa.Onko DanskeBankista (Suomessa: SampoPankki) ollut jotakin positiivista uutisoitavaa?
Kerrot sen palvelleen sinua "aivan hyvin". Onko se jollakin tapaa uutisoinnin arvoista? Eikö asiakkaan pitäisi saada vähintään "aivan hyvää" palvelua missä hyvänsä? Minulle SampoPankki ei kyennyt tarjoamaan "aivan hyvää" palvelua, ei edes toimivaa verkkopankkia, joten vaihdoin pankkia sählingeistä pari viikkoa kärsittyäni: en nähnyt aihetta odotella loputtomiin, koska koin jo lähtökohtaiseksi tanskalaisen firman kannattamisen ikäväksi, epäisänmaalliseksi. Täten esimerkiksi Nordea ei ollut minulle vaihtoehto.
- vakuutukset ei
Vakuutuksetkin OK, jos on varaa maksaa täts-kaskot ajoneuvoihin. Täys M*Qwist-palvelua muuten.
- pörssimies
suomalaisia kustiin silmään silloin kun se siirty
ulkomaille niillä on vanhat ohjelmistot millä ei tee mitään ei kestä hirveetä asiakas määrää samaan aikaan verkkopankissa koko järjestelmä pitäisi uusia
ennen kun alkas toimia kunnolla nyt kannatas ohjelmisto firmojen alkaa tekemään tarjouksia nopeasti niin saatas asia kuntoon..- että Suomen
Verkkossa asioivien pankkikäyttäjien määrä yllätti täydellisesti ällistyneeet tanskalaiset,joilla on vain ehkä noin 10 % verkkopankin asiakkaita Suomen käyttäjä määrästä.
Eiköhän se siitä ala pelaan,kun he toipuvat suomalaisten teknisestä valmiudesta pankin käytössä.
Paikallissäästöpankit Suomessa ovat kestäneet myös pankkilaman!
- pörssimies
heti pois jos homma tökkii menee rahat ja terveys
- tupu hupula
Tapiolassa on tällä hetkellä mielestäni maan parhaat edut jos ajatellaan ns. tilipankkeja. Aina kannattaa kilpailuttaa pankkeja keskenään ja ottaa itselle tottakai se mikä tuntuu parhaiten sopivan juuri itselle.
- aina Nordeasta
Olen ollut asiakkaana jo 48v. Pankin nimi vaihtunut useaan kertaan, mutta palvelu ollut moitteetonta. Aina on omat rahat löytyneet tililtä, laskut saanut maksettua ja lainaakin saanut tarvittaessa.
- muualle
..nordea ryöstää vanhukset jotka ei hallitse internettejä.( laskun maksu "vain" 6€ / lasku) sammolla taitaa olla samoin.
handelsbankenissa omasta mielestäni "ollaan suurempia kuin tavalliset duunarit sanoisko vaikka että ovelle lappu: Vain varakkaille.
tapiolasta en ole kuullut mitään huonoa.
eli ny sammosta ja mer..eiku syp..siis nordeasta pois!
- eihän nyt
ole väliä, kun maksaa netin kautta missä on tili.
- kanta-asiakas
...Spermapankin asiakkaaksi. Aina kun asioit saat tyytyväisenä asiakkaana mielihyvää.
Ja talletuksista kasvaneeseen korkoon saatat joskus törmätä vaikkapa kadulla.- on myös hyvä vaihtoehto
Mä olen tällä hetkellä tiukasti Roskapankin asiakas. Tässä aurinkoisella terassilla on mukava öristä. :)
- Nordean asiakas
Moi!
Itselläni on tili Nordeassa,Sampo Pankissa, Tapiolassa, S-Pankissa ja Op:ssa...käytän enten kuitenkin Nordeaa,koska se on mun pääsääntönen pankki ja sieltä oon saanut kaikista parhaimmat edut ja palvelut...edut mulla on 29 vuotiaaksi asti...eli ilmaset verkkopankki tunnukset ja Visa-Electron ja sit mulla on myös vakuutukset kaikki Nordea Vahinkovakuutuksessa ja olen ollut todella tyytyväinen. Vaihda Nordeaan :) - qwarty
jos katsoo vain verkkopankin selkeyttä, niin kiitosta näyttävät saavan Ålandsbank, Tapiola ja S-pankki. http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?p=1078288
http://www.taloussanomat.fi/raha/2008/06/05/tapiolan-verkkopankissa-kayttokatkos-sunnuntaina/200815269/139?offset=0#comments
Nettipankit http://www.kaleva.fi/plus/keskustelu1_1253665_1_25_1_15_page0.htm molemmat yhtähuonoja pärjäyslistan huonoimmat.
- viesteistä
Onpa tänne tullut paljon viestejä, kiitokset, pitääpä lukea mitä oletten kirjoitelleet.
- kamikaze33
pankissa.Luovun kohta kännykästäkin ku siihen kaikki soittaa.Saapi olla rauhassa ja ottaa iisisti
- kiiri
hyvä kamikaze, teen kohta samoin, jottei tu syöpä.
- PARAS PANKKI
edelleen. Olen Sampon, Osuuspankin, Paikallisosuuspankin,Ålandsbankenin,Nordean ja S-pankin,EQ-pankin ja Nordnet pankin asiakas. S-pankki on toiseksi paras ja Paikallisosuuspankki on pronssilla. Mitään pavelumaksuja en maksa yhdellekkään korteista tai tiskillä asioinneista näille kolmelle. Eli ylimääräiset "tipit" on riisuttu pois ja lainan marginaali vain nimellinen. Eli hyvälle asiakkaalle Sampo on edullisin ja asiakaspalvelu on ehdottomasti ystävällisin!
- enemmän
Tiedämme, että vääristät totuutta. :( Kerro kuitenkin versiosi siitä, mitkä kaikki seikat saavat sinua pitämään Sampopankkia parhaana verrattuna kaikkiin muihin, myös sinulle tuntemattomaan Tapiolaan. Katsotaan sitten, kun ilmoitat konkreettisia asioita, miten antamiasi tietoja on syytä ruotia ja oikaista käsityksiäsi oikeiksi.
- PYSTYNEET
enemmän kirjoitti:
Tiedämme, että vääristät totuutta. :( Kerro kuitenkin versiosi siitä, mitkä kaikki seikat saavat sinua pitämään Sampopankkia parhaana verrattuna kaikkiin muihin, myös sinulle tuntemattomaan Tapiolaan. Katsotaan sitten, kun ilmoitat konkreettisia asioita, miten antamiasi tietoja on syytä ruotia ja oikaista käsityksiäsi oikeiksi.
kilpailemaan asuntolainan koroilla, kävin Tapiolassakin. Sampo oli edullisin. Henkilökohtainen palvelu yksityispankissa. Toki pankki tekee kaikkinensa voittoa, mutta palvelu on erittäin huomaavaista ja palvelumaksut on unohdettu kokonaan.
- ONNELLISIMPIA
PYSTYNEET kirjoitti:
kilpailemaan asuntolainan koroilla, kävin Tapiolassakin. Sampo oli edullisin. Henkilökohtainen palvelu yksityispankissa. Toki pankki tekee kaikkinensa voittoa, mutta palvelu on erittäin huomaavaista ja palvelumaksut on unohdettu kokonaan.
TÄLLÄ MAAPALLOLLA....ALA SINÄKIN TANSKALAISEKSI JA LOPETA ONNETON MARINASI!
- kansalaisuus?
ONNELLISIMPIA kirjoitti:
TÄLLÄ MAAPALLOLLA....ALA SINÄKIN TANSKALAISEKSI JA LOPETA ONNETON MARINASI!
Olin onneton Danske Bankin asiakkaana, mutta se saattoi siis johtua suomalaisuudestani. Jos siis tanskalaisuus takaa onnellisuuden, haluan ehdottomasti tanskalaiseksi, vaikka Danske Bankista eroon pääsy jo minua pikkuriikkisen onnellistikin. Olen silti yhä pessimistiseen synkkyyteen ja melankoliaan taipuvainen, enkä ole kirjoitustasi ennen osannut ymmärtää, että syy voi olla kansalaisuudessani. Kiitos tästä silmien avaamisesta!
Miten pääsee tanskalaiseksi? Pitääkö opetella kieli, täytyykö muuttaa Tanskaan? Muutunko heti onnelliseksi, vai onko siinä joku siirtymäaika?
Kommenttisi "tällä maapallolla" jätti kuitenkin epäselväksi, josko jollakin toisella maapallolla joku toinen kansa on vieläkin onnellisempi. Onko sinulla tietoa siitä(kin)? - Vai unohdettu?
PYSTYNEET kirjoitti:
Ootahan pari-kolme kuukautta niin huomaat että muisti palaa entistäkin parempana.Parhaat korot tällä hetkellä S-pankissa.Olen vertaillut korot ja ehdot 8:n eri pankin välillä.
- Nimetön
Ei se pankin vaihdolla parane, vaan pankin omistajan vaihdolla. Björn poika ja Nalle isä tekivät se, mitä muut eivät osanneet. Nalle hallitsi valtionhallintoa, poika rahamaailmaa.
- heheh
Tarkoitatko, että Nalle (nuorempi) myymällä Sampopankin tanskalaisille ennakoi, että Sampopankki joutuu vaikeuksiin ja mm. Nordea saa reilusti lisää asiakkaita. Sampo Oyj:hän (ei siis Sampopankki!), jonka tj. Nalle on, on iso omistaja Nordeassa. Omistaa melkein 10 % siivun Nordeasta.
- Nimetön
heheh kirjoitti:
Tarkoitatko, että Nalle (nuorempi) myymällä Sampopankin tanskalaisille ennakoi, että Sampopankki joutuu vaikeuksiin ja mm. Nordea saa reilusti lisää asiakkaita. Sampo Oyj:hän (ei siis Sampopankki!), jonka tj. Nalle on, on iso omistaja Nordeassa. Omistaa melkein 10 % siivun Nordeasta.
Ymmärsit ihan oikein. Kun elää ja on kokemusta niin tietää. Mutta kuinka ihmeessä monet muut eivät pelin henkeä ymmärrä.
- JJ Leht
heheh kirjoitti:
Nordea ja Sampo ovat yhtä huonoja pankkeja. Luotaisin
vain kotimaisiin.
- miksi yhä
Miksi jotkut suomalaiset ovat jääneet tanskalaisen pankkilaitoksen asiakkaiksi, vaikka kotimaisia, parempia (l. ongelmattomia), vaihtoehtoja on?
Itse olin Postipankin-Leonian-SampoPankin(Suomi)-SampoPankin(Tanska) asiakas yli 36 vuotta. Kevään sähläys avasi silmäni ja kävelin Osuuspankkiin, kysyäkseni josko saisin heiltä "yhtä hyvät edut" kuin olin neuvotellut SampoPankista. Sain tinkimättä paremmat edut ja homma pelaa. - helppoa
Pankinvaihto on helppoa: uusi pankkisi hoitaa valtakirjalla sekä tilit että lainat itselleen, ellet halua tehdä sitä itse (vaivatonta sekin, vaikka joudutkin käymään konttorissa - minä yritin tehdä sitä Sampon puhelinpankissa, mutta sieltä kerrottiin ettei sähköisen tunnistuksen ongelmien vuoksi sitä pystytä tekemään kuin konttorissa), kunhan ensin lunastat sijoituksesi yms. Ongelma Sampon kanssa on, että se ei enää näe Visa-laskujasi: maksa Visa-saldosi ensin nollille.
Itselläni ainoat kaksi ongelmaa Samposta lähtiessäni olivat, että he eivät olleetkaan lopettaneet tiliäni tilinlopetussopimuksesta huolimatta (käsittämätöntä sähläystä sekin) ja että Visalta tuli karhu (vaikka olin tiliä lopettaessani eritoten varmistanut ettei maksuja ole piikissä - mutta en tajunnut ettei Sampo-virkailija nähnytkään Visa-laskujani vakuuttaessaan ettei mitään ole piikissä).
Sampon verkkopankin ongelmien, ulkomaisuuden, töykeän puhelinpankkitoiminnan, epävarmuuden ja konsernitasolla yksityisasiakkaista piittaamattomuuden tähden (tässä järjestyksessä) uskon henkkoht, että huonompaan et voi vaihtaa, vaikka valitsisit minkä tahansa muun. Sampossa minulla oli hyvä asiakaspalvelija lainojani ja sijoituksiani hoitamassa, jonka kanssa homma pelasi paremmin kuin hyvin, mutta eipä hänkään Sampon muuttumiselle surkeaksi mitään voinut: pankinvaihto ei ollut hänen syytään.
Itse suosin kotimaista vaihtoehtoa Samposta lähtiessäni - koettuani kuinka kädettömäksi Sampo muuttui tanskalaisomistuksen myötä. En kadu!- kiktroli.
koska viimeisen 10v aikana ei ole yksikään pankki olut edullinen edes 3 vuotta,
ei kannata pankeista tilejä lopettaa,
se ilmainen osa kannattaa jättää, käyttötili,
tai
useissa saa ilmaiseksi myös nettiavaimet yms.
toiseksi, yhdessä maksetaan hyvää korkoa, toisessa saa lainan edullisesti, kolmannessa on ilmaiset kortit,
kun automaattisesti säästää pienilläkin sumilla satasen vuodessa, ei kai se haittaa
- elää
Lukekaapa kirja "Vapauden Ylistys".
Siellä on tietoa pankkien toiminnasta globaalisti ja muutenkin hyvin kuvattu se miten ihmisiä kusetetaan elämään muitten ehdoilla.
Mutta elää voi toisinkin,vapaasti vailla velkaa ja irti systeemistä.Valitse itse. - Hyvänen aika sentään
Kun on seurannut tuota Sampopankin sähellystä ja huonoa palvelua ja asiakkaiden kiusaamista
olisin itse heti lähtenyt samantien pois muuhun pankkiin heti
Sehän on aivan onneton ja avuton eikä pysty edes sanomaan sinne danske bankiin että nyt järjestykseen äkkiä ja asiat kuntoon heti .
Kyllä ihmiset osaa jaloillaan äänestää itse sitten kun ei pankin johtavat sitä pysty tekemään ja toiset pankit ottaa ilomielinkaikki omaan pankkiinsa ja niitähän piisaa postipankki osuuspankki nordea jne.....
Siirry vaikka s-pankkiin joka ehkä paraas näillä näkymin asiakkaan kannalta.- Se on
SampoPankki ei voi sanoa DanskeBankiin mitään, koska SampoPankki on DanskeBank. SampoPankki on vain DanskeBankin Suomessa käyttämä nimi. Kyse on tanskalaisesta pankista, ei suomalaisesta.
Samaa mieltä olen toki siitä, että DanskeBankista kannattaa lähteä. Niinhän tein itsekin. - itseään
Sampopankin ei ole pakko antaa rääkätä itseään. Ihmeen pitkäpinnaista porukkaa Suomesta löytyy.
Pääsiäisen jälkeisten tapahtumien edessä oli selvää, että Sampopankki ei voi olla enää pääpankkini.
S-Pankin asiakas olin jo ennestään. Maksuton Visa cd ja verkkopankki. Talletuskorot ja muutkin korot hyvät.
Halusin kuitenkin toimivan Luottokunnan Visan. Sampopankki oli halvaannuttanut sieltä aikanaan saadun. Tutkin asiaa omata kannaltani ja päädyin Tapiola Pankkiin. Kaikki muu on maksutonta paitsi Luottokunnan Visasta normaali vuosimaksu. Se kannattaa maksaakin, jos haluaa kortin, joka todella toimii. Tapiolapankki on pääpankkini nyt.
Sampopankkia en ole saanut jätettyä kokonaan. Rahaliikennettä siellä ei enää ole. Osakkeet siirrän Nordnetiin, koska se edullisin paikka. Rahastot ovat hankalampi tapaus. Ne voi myydä tietysti hetikin, mutta en halua maksaa vielä veroja voitoista. Sampopankin yhdistelmäkortin kävin luovuttamassa leikattuna. Pääsyy oli, että Visa ei toimi enää kunnolla Sampopankin purettua sopimuksensa Luottokunnan kanssa. Verkkopankkitunnukset on vielä. - 1.kertainen
Viimeksi Vuola selitti, että korttitapahtumien kirjautuminen kahteen kertaan ei olekaan "vika vaan ominaisuus". Sampopankin asiakkaana mulle jäi vähän epäselväksi, että miksi tästä uudesta "ominaisuudesta" ei tiedotettu asiakkaille ennakkoon. No ehkä oon vaan niin tyhmä, enkä oikein ymmärrä tätä pankkilogiikkaa ja -matematiikkaa.
- Säästöpankin asiakas
Hei,
itse olen erittäin tyytyväinen Säästöpankin asiakas. Siis sellaisen paikallisen konttorin asiakas, jossa minut tunnettaan, kaikki hoituu yhdellä puhelin / sähköposti viestillä. Ei mitään ongelmia.
Miettikää:
Nordea = pörssiyritys, omistajuus Ruotsissa
Sampo = pörssiyritys, omistajuus Tanskassa
Op-ryhmä = osittain pörssissä, mutta kuitenkin suomalainen
Säästöpankki ryhmä = ei pörssissä, ehdottomasti suomalainen
Sitten on vielä lisäksi Ålandsbankkenia, joka haiskahtaa ruotsinpuolelle, mutta toimii suomessa
jne... muitakin pankkeja.
Sitten on vielä nämä uudet pankit, jotka ovat ikään kuin pankkeja,
Tapiola-Pankki, konttoriverkosto puuttuu, mutta homma toimii
uusimpana S-pankki, joka ei ole vielä minua vakuuttanut...
Eli henkeen ja vereen Säästöpankkiin tyytyväinen!- Olen samaa mieltä! Sp-ryhmä...
asiakas äänestää jaloillaan ja teollaan, eli jos olet tyytymätön - mikset vaihtaisi toiseen ja olisit tyytyväinen!
Jos olet tyytyväinen, pysy Sampo-pankissa - Laiskuus vaihtojarru?
Olen samaa mieltä! Sp-ryhmä... kirjoitti:
asiakas äänestää jaloillaan ja teollaan, eli jos olet tyytymätön - mikset vaihtaisi toiseen ja olisit tyytyväinen!
Jos olet tyytyväinen, pysy Sampo-pankissaJuuri näin se on. Kannattaa vaihtaa ellei tykkää!
Pankkisuhdehan on vähän kuin aviomies, auto, tms: vaihtaminen voi tuntua vaivalloiselta, mutta uusi voi toisaalta tarjota paljon enemmän (pienempi kulutus, parempi palvelu, tms). ;) - varteenotettavaa
Laiskuus vaihtojarru? kirjoitti:
Juuri näin se on. Kannattaa vaihtaa ellei tykkää!
Pankkisuhdehan on vähän kuin aviomies, auto, tms: vaihtaminen voi tuntua vaivalloiselta, mutta uusi voi toisaalta tarjota paljon enemmän (pienempi kulutus, parempi palvelu, tms). ;)Pankkisuhteissa on harkinnanarvoita myös moniaviollisuus. :) Yksi yleispankki ei pysty tarjoamaan kaikkea edullisesti. Se on liian kankea toimissaan. Pienet pankit ovat tehokkaampia ja tarjoavat tästä syystä useimmiten paremmat korot ja muutkin ehdot. Osakekauppa taas kannattaa siirtää tehokkaalle alan toimijalle. Rahastot on valittava pankkiriippumattomasti. Lainat ja määräaikaistalletukset on kilpailutettava.
Nuo asiat vaativat itseltäkin vähän panostusta. Toisaalta tavalliselle tallajalle, jolle tulee säännöllinen tulo kerran kuussa eikä ole paljon talletuksia tai lainaa, on mielestäni ainoa kunnon vaihtoehto S-Pankki maksuttomuutensa ja hyvien käyttötilikorkojen vuoksi. - s-pankki
S-pankissa tilit tällä hetkellä ja kaikki toimii erinomaisesti.Palvelua saa jokaisesta S-kaupasta.
- Nimetön
suosittelen osuuspankkia
- KATAISTA KYRSII........
Kokkareiden ikioma pankki kusessa,heh heh heeee
- Suomen edustajaa
Tuskinpa kyrsii supisuomalaista kokoomusjohtajaa, ja tuskin muitakaan ajattelukykyisiä kansamme edustajia, että suomalaiset ymmärtävät ulkomaisen yrityksen ongelmien myötä vihdoin siirtyä suomalaisten yritysten asiakkaiksi, suomalaista yhteiskuntaa vaurastuttamaan. Tai no, monihan ei uskonut kerrasta, vaan vaihtaa tanskalaisesta pankista ruotsalaiseen...
Hyvä Suomi! Hyvä suomalaiset pankit! :)
- 1.kertainen
Viimeksi Vuola kertoi, että korttitapahtumien kirjautuminen kahteen kertaan ei olekaan "vika vaan ominaisuus". Sampopankin asiakkaana mulle jäi vähän epäselväksi, että miksi tästä uudesta "ominaisuudesta" ei tiedotettu asiakkaille ennakkoon. No ehkä oon vaan niin tyhmä, enkä oikein ymmärrä tätä pankkilogiikkaa ja -matematiikkaa.
- pr-merkitys
Sampopankin toimiminenhan on ollut paljolti niinkuin täällä on kuvattu. Mutta mikä osuus asiakaskatoon on ollut Sampopankin tiedotuksesta vastaavalla Vuolalla?
- toiminut
pr-merkitys kirjoitti:
Sampopankin toimiminenhan on ollut paljolti niinkuin täällä on kuvattu. Mutta mikä osuus asiakaskatoon on ollut Sampopankin tiedotuksesta vastaavalla Vuolalla?
JOS olisi oltu rehellisen avoimia...
JOS olisi myönnetty, heti homman mentyä reisille, että verkkopankin kelvolliseen käyttöönsaattoon menee useita viikkoja tai kuukausia...
JOS olisi ollut vanha verkkopankki varajärjestelmänä, asiakkaiden käytettävissä...
JOS ei olisi vaihdettu konttorien numeroita ja suljettu puhelinpankkia samaan aikaan, kun vaihdettiin toimiva verkkopankki toimimattomaan...
JOS verkkopankkijärjestelmä ei olisi asennellut koneelle jotakin epäspesifistä ja kieltäytynyt toimimasta, ellei kaikkea mahdollista hyppyruuduista tietojen lähetykseen hyväksynyt...
JOS tekninen puhelintuki olisi osannut kertoa perusjuttujen ("tyhjennä Javan cache" jne) jälkeen muutakin kuin "sitten ei voi muuta kuin päivittää selain ja käyttöjärjestelmä"... Kyllä: minulle todellakin sanottiin niin!
JOS DanskeBank siis olisi jotenkin testannut verkkopankin ennen sen käyttöönottoa...
JOS asiakkaista olisi oltu asiallisella tavalla kiinnostuneita, missä tiedotus on kaiken A ja O...
Niin... JOS... Silloin ehkä en ehkä olisi ymmärtänyt vaihtaa pankkia, vaan lihottaisin yhä tanskalaisia.
ONNEKSENI järjestelyt ja tiedotus pettivät! Olen tyytyväinen pankinvaihtooni. Koin DanskeBankin ryssineen homman niin pahasti, että en olisi voinut kuvitellakaan jatkavani heidän asiakkaanaan - vaikka en olisikaan saanut parempia ehtoja kilpailevasta *suomalaisesta* pankista.
DanskeBankin hyvyyttä tässä ketjussa julistavien perusteita en oikein ymmärrä, mutta eipä minun tarvitsekaan.
- Juurikin näin
kokemuksella
- - - Taru - -
Mulla oli Mastergard ja tietysti tili. Olin lopettanut kortin käytön ostoksia tehdessä, koska tein heräteostoksia. Jätin kortin konttoriin ja tein netissä siirtoja tilille vain tarpeen mukaan ja kävin nostamassa rahaa suoraan pankin tiskiltä 30 km:n päästä. En voinut siirtää enää rahaa kortilta tilille, koska sivu netissä ei toiminut. Ilmoitti kortin olevan lukittu. Ok. Selvä. Olisin joutunut ajamaan joka tapauksessa. Siltikin säästin paljon, koska ei ollut korttia kukkarossa. Heh. Tarvitsin rahaa ja pankkineiti teki siirron pankissa omilla systeemeillä muutaman kerran. Sitten viimeksi, kun kävin, eivät kyenneet siirtämään rahaa tilille ja luottoa oli. Tiskillä sanottiin...ei voida auttaa. Jokin mättää.Ei tämä ehkä selviä vielä ensi viikollakaan.Ihmettelin mikä on ja kerroin miten on ennen onnistunut ja ok. He ottivat puh.numeron ym ja sanoin tulevani parin tunnin kuluttua uudestaan. Menin. Palvelu oli tylyä eikä kerrottu mikä on. Olin vihainen ja sanoin, että on kumma laitos, ku ei enää rahaa saa. Hei sitten, sanoi hän. Matkan varrella soitin asiakaspalveluun ja kohtelu oli hieman tylyä myös. Hän sanoi: Olet lopettanut kortin käytön, tilisi on lopetettu ja maksa laskusi. Ehkä voisit ottaa muun lainan käyttöä varten. Näin sanottiin. Miksi eivät kertoneet mitenkään, että entinen systeemi ei toimi? Olen pölyhiukkanen tässä kaiken keskellä. Paha mieli tuli ja Sammolle hyvästit. Ei voi mitään. Ystävällisyys olisi pelastanut. Olen luotettava asiakas ja maksan kaiken ajallaan ym. Korkotuloja tarvitsevat ym ym.
- itse kullakin
Osaamaton asiakaspalvelu, asiakaspalvelijoiden oleminen kuutamolla asiakkaan tilitapahtumista ym, ja osaamattomuuden kompensointi tylyydellä aikaansai melko monella lopullisen päätöksen vaihtaa pois Danske bankenista, mitä olen kanssavaihtajien kanssa keskustellut. Jos asiakasta olisi palveltu asiallisesti ja kysymyksiin olisi löytynyt vastaukset, monen pankinvaihto olisi ehkä jäänyt tekemättä. Kaikki vaihtoaan kommentoineet vaihtajat, mitä olen kuullut tai näillä palstoilla lukenut, näyttävät olevan tyytyväisiä Danske bankenin taaksejättöön. Itsekin olen.
Siltikin... Danske banken on menettänyt 40 000 asiakasta Suomessa. Onko se paljon vai vähän? Moniko näistä on yritysasiakas? Paljonko Danske bankenilla on Suomessa asiakkaita kaikkiaan?
- Searcher
Jos vaihdat pankkia, niin vaihda Nordeaan. Olen ollut kyseisen pankin asiakas jo 20 vuotta ja mitään ongelmia ei ole ollut.
- ylimalkaiseen väitteeseen
Oletko tuon 20 vuoden aikana vertaillut Nordeaa muihin pankkeihin? Onko se todella edullisin vaihtoehto sinulle? Onko merkitystä esimerkiksi käyttötilikorolla 0,15 % kuukauden alimmalle saldolle verrattuna pankkeihin, jotka maksavat päiväsaldolle 2,5 %. Joudutko korteista tai verkkopankista maksamaan jotakin? Mitä etuja Nordeassa oikein on? Pörssiyhtiönä sen on kaavittava osakkaiden tyydyttämiseksi voittoja, joista maksaa osinkoja. Mistä näma saadaan?
- kolmen pankin asiakas
ylimalkaiseen väitteeseen kirjoitti:
Oletko tuon 20 vuoden aikana vertaillut Nordeaa muihin pankkeihin? Onko se todella edullisin vaihtoehto sinulle? Onko merkitystä esimerkiksi käyttötilikorolla 0,15 % kuukauden alimmalle saldolle verrattuna pankkeihin, jotka maksavat päiväsaldolle 2,5 %. Joudutko korteista tai verkkopankista maksamaan jotakin? Mitä etuja Nordeassa oikein on? Pörssiyhtiönä sen on kaavittava osakkaiden tyydyttämiseksi voittoja, joista maksaa osinkoja. Mistä näma saadaan?
Tuolla ylempänä joku jo kertoi moniavioisuuden eduista.
Nordea on hyvä yleispankki. Asiat toimivat hyvin, eikä ostokset jää kassalle siksi, ettei kortti toimisi (viittaus sekä Sampo- että S-pankkiin). Luultavasti sieltä saa myös kilpailukykyisiä lainoja, mutta tästä ei ole itsellä kokemusta. Käyttötilillä ei kuitenkaan kannata pitää yhtään enempää rahaa kuin on pakko (ks. seuraava).
Ylimääräisiä käteisvaroja kannattaa pitää hyvien korkojen ja helppokäyttöisten tilien takia S-pankissa. Lisäksi S-kaupan asiakkaiden kannattaa pitää ruokarahoja S-tilillä. Korttien toimivuudessa S-ryhmän ulkopuolella on kuulemma ollut ongelmia johtuen lähinnä kauppiaiden laiskuudesta päivittää kassojaan.
Sijoitustoiminta kannattaa hoitaa jossain muualla kuin perinteisissä pankeissa. Esim. Nordnet.
No, itsekään en ole toteuttanut ihan näin rationaalista ajattelua pankkiasioissani. Valitettavasti tuo sijoitustoiminta on edelleen pankin hoteissa, mutta toisaalta sen ansiosta saa alennusta palvelumaksuista (etutasot). - joten mistä
kolmen pankin asiakas kirjoitti:
Tuolla ylempänä joku jo kertoi moniavioisuuden eduista.
Nordea on hyvä yleispankki. Asiat toimivat hyvin, eikä ostokset jää kassalle siksi, ettei kortti toimisi (viittaus sekä Sampo- että S-pankkiin). Luultavasti sieltä saa myös kilpailukykyisiä lainoja, mutta tästä ei ole itsellä kokemusta. Käyttötilillä ei kuitenkaan kannata pitää yhtään enempää rahaa kuin on pakko (ks. seuraava).
Ylimääräisiä käteisvaroja kannattaa pitää hyvien korkojen ja helppokäyttöisten tilien takia S-pankissa. Lisäksi S-kaupan asiakkaiden kannattaa pitää ruokarahoja S-tilillä. Korttien toimivuudessa S-ryhmän ulkopuolella on kuulemma ollut ongelmia johtuen lähinnä kauppiaiden laiskuudesta päivittää kassojaan.
Sijoitustoiminta kannattaa hoitaa jossain muualla kuin perinteisissä pankeissa. Esim. Nordnet.
No, itsekään en ole toteuttanut ihan näin rationaalista ajattelua pankkiasioissani. Valitettavasti tuo sijoitustoiminta on edelleen pankin hoteissa, mutta toisaalta sen ansiosta saa alennusta palvelumaksuista (etutasot).moinen viittaus??? Se on kyllä kaupan oma vika jos ei ole päivittänyt maksupäätteitään, S-pankki ja Luottokunta ovat nimenomaan painottaneet kaupoille että päätteet kannattaa päivittää säännöllisesti jotta myös S-pankin kortit toimisivat. Jos kauppa ei pyynnöistä huolimatta näin tee niin siitä voi syyttää vain ja ainoastaan kauppaa. Sellaisen kaupan voi silloin huoletta unohtaa joka ei välitä edes itsestään saati asiakkaistaan niin paljoa että maksutapahtumat voisi toteutua!
- voi maksaa
joten mistä kirjoitti:
moinen viittaus??? Se on kyllä kaupan oma vika jos ei ole päivittänyt maksupäätteitään, S-pankki ja Luottokunta ovat nimenomaan painottaneet kaupoille että päätteet kannattaa päivittää säännöllisesti jotta myös S-pankin kortit toimisivat. Jos kauppa ei pyynnöistä huolimatta näin tee niin siitä voi syyttää vain ja ainoastaan kauppaa. Sellaisen kaupan voi silloin huoletta unohtaa joka ei välitä edes itsestään saati asiakkaistaan niin paljoa että maksutapahtumat voisi toteutua!
Sama kai se on kuluttajalle, onko vika pankin, luottoyhtiön vai jonkin yksittäisen kaupan: jos kortti ei pelitä, jää ostokset tiskille. Siinä kohtaa ei paljon lämmitä tieto siitä, oliko vika kauppiaan vai jonkun muun!
- paikoissa!
voi maksaa kirjoitti:
Sama kai se on kuluttajalle, onko vika pankin, luottoyhtiön vai jonkin yksittäisen kaupan: jos kortti ei pelitä, jää ostokset tiskille. Siinä kohtaa ei paljon lämmitä tieto siitä, oliko vika kauppiaan vai jonkun muun!
Vähissä on kuule ne paikat joissa ne ei toimisi. Lähinnä ne on joko sellaisia jukuripäisiä kauppoja joita ei kiinnosta rahan saaminen kauppaan, tai joilla ei ole sopimusta Visa Debit-korttien veloituksista. Esim. Lidlissä ei käy edes Nordean Visa Debit, Electronit ne kyllä huolii. Lidl taitaa olla kauppana muutenkin sellainen harvinaisuus ettei siellä käy edes LUOTTOKORTTI Visakaan!!!
Eli en minä dissaa S-pankkia sen takia että joku rupuinen Lidl ei huolisi mun korttiani, S-pankki on hyvä pankki, vakavarainen ja suomalainen. Ei ole pörssissä joten sitä ei ulkomaiset suursijoittajat noin vaan valtaa. - vienokaisa
paikoissa! kirjoitti:
Vähissä on kuule ne paikat joissa ne ei toimisi. Lähinnä ne on joko sellaisia jukuripäisiä kauppoja joita ei kiinnosta rahan saaminen kauppaan, tai joilla ei ole sopimusta Visa Debit-korttien veloituksista. Esim. Lidlissä ei käy edes Nordean Visa Debit, Electronit ne kyllä huolii. Lidl taitaa olla kauppana muutenkin sellainen harvinaisuus ettei siellä käy edes LUOTTOKORTTI Visakaan!!!
Eli en minä dissaa S-pankkia sen takia että joku rupuinen Lidl ei huolisi mun korttiani, S-pankki on hyvä pankki, vakavarainen ja suomalainen. Ei ole pörssissä joten sitä ei ulkomaiset suursijoittajat noin vaan valtaa.Erittäin tyytyväinen olen S-korttiini.
On toiminut aina kun on tarvinnut.
Tuon olen Lidlistä huomannut että siellä ei tahdo pelata mikään.
Kumma jos heillä ei normaalit pankkikortit käy kun heidän päätteensä on aivan saman näköinen kuin esim. autokorjaamoiden, ekotorin tms. pääte. ja näissä muissa paikoissa S-kortti pelittää täysillä.
Lidlissähän on joskus lappu ovella että Visa electron ei tänään toimi.
Ei siellä toimi juuri koskaan edes pullonpalautusautomaatitkaan.
- pankin vaihtaja
tänään ostokset jäi kassalle pankin vaihto tapahtuu huomenna mitta tuli täyteen!!!!!!!!!!!!!!!!
- uskonut
jo pääsiäisenä.. :) no ei kai mullakin on toistaiseksi tili siellä mut eiköhän sekin piakkoin sulkeudu!!
- jarruttaa?
uskonut kirjoitti:
jo pääsiäisenä.. :) no ei kai mullakin on toistaiseksi tili siellä mut eiköhän sekin piakkoin sulkeudu!!
Mikä jarruttaa pankinvaihtoa? Tanskalainen pankki ei tunnu saavan asioitaan järjestykseen, ja silti asiakkaat vain sietävät ja odottavat kiltisti? Mikä teidät siihen oikein sitoo, kun lainat ja sijoitukset kuitenkin on helppo siirtää, eivätkä tanskalaisten tarjoamat marginaalit ja korot mitenkään poikkeuksellisen hyviä ole?
- a a a
Tosi on
- maney
... myös sinä hoksasit. Onnea ! Kyllä kannattaa ja mitä viime aikoina on lehtiä lukenut / uutisia kuunnellut mikä muu tahansa pankki on parempi kuin Sampo- pankki. Vain idiootit jättävät raha- asiansa kyseisen pamkin hoitoon. Paitsi tietenkin, jos sattuu työskentelemään Postissa, jossa lähes koko muukin suku tienaa elantonsa. Ei sitä silloin voi kuin harmitella...
- vienokaisa
Missä postilaiset sitten hoitavat raha-asiansa?
Tai eihän postiakaan enää ole vaan itella :/ - Danske Bankiin?
Postipankilla ja Postilla oli yhteys. Sitten Postipankki muuttui Leoniaksi ja sen jälkeen Sammoksi, sitten Sampo Pankiksi ja sitten se myytiin Tanskaan.
Mitä tekemistä Postilla on Danske Bankin kanssa? Tanskan postilla ilmeisesti, ei Itellalla?
- tänään sampo
yllätti ja löi pöytään sellaset luvut että pankin vaihto jäi. mulla meni viidenvuoden kiinteä tässä kuussa ja kysyin tarjoukset niin nordea, op, hb, aktia ja paikallis sp. Niin tuli mieleen tarjouksista päätellen että sampo koittaa pitää vielä edes jonkun asiakkaan... :)
Kortit jne. toiminu jos tilillä rahaa ollu... - laula
Nordea on kansainvälinen pankki, lähinnä ruotsalainen. Silloin, kun se oli vielä Merita, palvelu oli koppavaa, asiakasta ei arvostettu, eikä kunniotettu. Omana ikävänä kokemuksenani esim. olivat ottaneet kuiteistani kopiota, vaikka en ollut pyytänyt, sitten veloittivat kopioiden hinnan tililtäni, ilman lupaa, eivätkä ilmoittaneet minulle tästä mitään. Valituksistani huolimatta, eivät korjanneet asiaa. Pankki siis tavallaan varasti tililtäni rahaa (n.150 mk), joka oli heidän pankkinsa tilillä. Tämä tällainen on tietysti konttori ja paikkakunta kohtaista. Tämä tapahtui Kotkassa. Vaihdoin tapauksen jälkeen pankkini Osuuspankkiin, johon olen ollut suht' koht' tyytyväinen. OP on täysin kotimainen pankki. Sitten vielä on Säästöpankkeja. Säästöpankitkin ovat tietääkseni suomalaisia.
- hmm ...
Joku asiasta tietävä voisi luetella täysin (tai eniten) suomalaiset pankit. Mieleen tulevat säästöpankit, osuuspankit, Tapiola, S-pankki. Onkohan muita?
Näistä voi olla apua muistamisessa:
http://www.google.fi/Top/World/Suomi/Elinkeinoelämä/Pankit/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Suomalaiset_pankit
- Eix oo?
Kaikki pelaa, kaikki ongelmat ratkaistu:
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id96173.html
Hyvä Tanska!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792