Ärsyttävä ope

Viinirypäle123

Vähänkö ärsyttää oma autokoulun opettajani. Se on niin hapan naama, en ole kuullut sen suusta yhtään positiivista kommenttia ajostani, vaikka tiedän että en tosiaankaan mistään pahimmasta päästä ole. Kun se istuu siinä viereisellä penkillä niin siitä oikein huokuu sellanen ärsyyntyminen. Varmaan kyllästyny työhönsä... Haukkuja kuulee sitäkin enemmän, tietenkään en vielä osaa kaikkia asioita kun vasta muutaman kerran olen auton ratissa ollut. Masentaa vaan mennä aina ajotunnille kun "en osaa olla mieliksi".. Onneks se autolla jo on kuitenkin hauskaa.

12

2525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai koulua

      Vai otitko halvimman ?????????

    • jeeppes

      jos teet niin tiedän tapauksen! vaihda opettajaa! sano että tämä ei nytten toimi ja vaadi toista opettajaa! Se on sinun täysi oikeus sillä sinä maksat! Maksava asiakas on aina oikeassa!!!!! Masentava opettaja tekee sinusta turvattoman kuskin!

      • Kare-Snack

        Oletko tehnyt ns. oman osuutesi, eli opiskellut ja lukenut ja harjoitellut netissä ja ollut täydellä teholla esim. teoriatunneilla?

        Jos et ole, katso peiliin. Kuka jaksaa vetää pulkkaa, jos siinä röhnöttää kasa laiskiaista? Ei kukaan.

        Jos itse olet ok., lienee open syytä tehdä käytöskorjauksia.

        Lienee taas se halvin autokoulu. Kaikki eivät ole samanlaisia. Verratkaa hintaa ja laatua.
        Ex-ope, J-pää.


      • Ajo-ope
        Kare-Snack kirjoitti:

        Oletko tehnyt ns. oman osuutesi, eli opiskellut ja lukenut ja harjoitellut netissä ja ollut täydellä teholla esim. teoriatunneilla?

        Jos et ole, katso peiliin. Kuka jaksaa vetää pulkkaa, jos siinä röhnöttää kasa laiskiaista? Ei kukaan.

        Jos itse olet ok., lienee open syytä tehdä käytöskorjauksia.

        Lienee taas se halvin autokoulu. Kaikki eivät ole samanlaisia. Verratkaa hintaa ja laatua.
        Ex-ope, J-pää.

        Kaikki eivät oikein hallitse noita sosiaalisia taitoja. Lienee vähän taitolaji. Eikös se oppi mene perille parhaiten tuolla "sandwitch" periaatteella? Jokaisesta ajosta löytyy varmasti jotain positiivista. Sen positiivisen palautteen jälkeen on paljon helpompi ottaa vastaan rakentavaa palautetta virheistäkin.


      • toinenkyrpiintynyt
        Ajo-ope kirjoitti:

        Kaikki eivät oikein hallitse noita sosiaalisia taitoja. Lienee vähän taitolaji. Eikös se oppi mene perille parhaiten tuolla "sandwitch" periaatteella? Jokaisesta ajosta löytyy varmasti jotain positiivista. Sen positiivisen palautteen jälkeen on paljon helpompi ottaa vastaan rakentavaa palautetta virheistäkin.

        Itselläni on samanlainen opettaja. Taidat käydä Ikaalisten autokoulua. Olen ottanut ties mtn monta lisätuntia, koska mieheltä ei ikinä saa minkäänlaista postiviista palautetta. Kannattaa vaan mennä rohkeasti inssiin ja olla välittämättä niistä haukuista.. Ne opettajat vaan yrittää rahastaa, että ottaisit lisätunteja tuntemalla itses huonoks kuskiks..


      • ovat FIKSUA väkeä
        toinenkyrpiintynyt kirjoitti:

        Itselläni on samanlainen opettaja. Taidat käydä Ikaalisten autokoulua. Olen ottanut ties mtn monta lisätuntia, koska mieheltä ei ikinä saa minkäänlaista postiviista palautetta. Kannattaa vaan mennä rohkeasti inssiin ja olla välittämättä niistä haukuista.. Ne opettajat vaan yrittää rahastaa, että ottaisit lisätunteja tuntemalla itses huonoks kuskiks..

        Ajo-oppettajat ovat fiksua väkeä heidän pedagoginen koulutuksensa lähentelee lehtorin luokkaa. He eivät voi olla väärässä. Varsinkin, kun seurailee opetuslupa vastaan autokoulukeskusteluja. Oppiminen on vaikeaa, varsinkin auton ajamisen, kun se pirulainen pitää opetella ihan itse AJAMALLA. Koulun tai opettajan vaihtoa suosittelen. Epävarman kuljettajan rohkaisu ja ydinasioihin perustuva opetus ja ajoneuvon riittävän hyvä käsittely. Sitten vasta maantielle harjoittelemaan. Pari opettaneena kerron, että minulla on pettämätön tekniikkapaikka, jonka selvittäminen edellyttää maantielle pääsyä. Pirullisesti jyrkkenevä ylämäki. Tehtävänä on pysäyttää auto puoliväliin mäkeä ja lähteä siitä liikkeelle ja kääntyä oikealle kolmion takaa. Vanhemmalla meni 4 iltaa n. 7 tuntia ja hiukan hermoja, isin piti pari kertaa näyttää, että tehtävä on mahdollinen. Keskimmäinen selvitti rastin 3.lla kerralla n. 5:ssä tunnissa, ajettinhan me tietenkin muutakin ajoa, mutta ylämäki piti selvittää.... Miten nuorin sitten selvittää, aika näyttää. Kynnysrastin jälkeen vasta lähdetään "oikeasti ajamaan". Seka-ajoa kotoa kauppaan ja siitä piiriä laajentaen. "Kurssi" hehheee.. sisältää myös pysäköintiharjoituksia tyhjillä kauppojen parkkipaikoilla. Ajoa kaupungissa ja maantiellä 2000km. päälle vielä oma "inssi", joka sisältää ajoa kaupungissa ja maantiellä ilman ohjeita ja neuvoja. Kummaltakin kysyin ennen kokeen tilaamista "oletko nyt varmasti mielestäsi valmis". Ne olivat pitkiä kolmevarttisia, mutta leveä hymy kuittasi hermoilut. Kortit tulivat laakista. Miten seuraavalla. Aika näyttää..


      • KikiXA
        ovat FIKSUA väkeä kirjoitti:

        Ajo-oppettajat ovat fiksua väkeä heidän pedagoginen koulutuksensa lähentelee lehtorin luokkaa. He eivät voi olla väärässä. Varsinkin, kun seurailee opetuslupa vastaan autokoulukeskusteluja. Oppiminen on vaikeaa, varsinkin auton ajamisen, kun se pirulainen pitää opetella ihan itse AJAMALLA. Koulun tai opettajan vaihtoa suosittelen. Epävarman kuljettajan rohkaisu ja ydinasioihin perustuva opetus ja ajoneuvon riittävän hyvä käsittely. Sitten vasta maantielle harjoittelemaan. Pari opettaneena kerron, että minulla on pettämätön tekniikkapaikka, jonka selvittäminen edellyttää maantielle pääsyä. Pirullisesti jyrkkenevä ylämäki. Tehtävänä on pysäyttää auto puoliväliin mäkeä ja lähteä siitä liikkeelle ja kääntyä oikealle kolmion takaa. Vanhemmalla meni 4 iltaa n. 7 tuntia ja hiukan hermoja, isin piti pari kertaa näyttää, että tehtävä on mahdollinen. Keskimmäinen selvitti rastin 3.lla kerralla n. 5:ssä tunnissa, ajettinhan me tietenkin muutakin ajoa, mutta ylämäki piti selvittää.... Miten nuorin sitten selvittää, aika näyttää. Kynnysrastin jälkeen vasta lähdetään "oikeasti ajamaan". Seka-ajoa kotoa kauppaan ja siitä piiriä laajentaen. "Kurssi" hehheee.. sisältää myös pysäköintiharjoituksia tyhjillä kauppojen parkkipaikoilla. Ajoa kaupungissa ja maantiellä 2000km. päälle vielä oma "inssi", joka sisältää ajoa kaupungissa ja maantiellä ilman ohjeita ja neuvoja. Kummaltakin kysyin ennen kokeen tilaamista "oletko nyt varmasti mielestäsi valmis". Ne olivat pitkiä kolmevarttisia, mutta leveä hymy kuittasi hermoilut. Kortit tulivat laakista. Miten seuraavalla. Aika näyttää..

        Jaksoko joku lukea,tuon kaiken paskan.


      • just..juu
        KikiXA kirjoitti:

        Jaksoko joku lukea,tuon kaiken paskan.

        Jaksaakko joku oppilas kökkiä 7 tuntia samassa risteyksessä. Aika sadistista oppilasta kohtaan. On myös melkoisen tehotonta opetusta setviä moinen aika yhtä mäkilähtöä. Mielestäni kelvotonta opetusta, jos lähes 17 ajokertaa kykitään samassa risteyksessä.
        Vaikuttaa siltä, että kyseinen opettaja isä kaipaa vain sitä sisäistä pätemisen tarvetta. Opettamisesta siinä ei liene ollut kysymys. Useat kotiopettajat "opettavat" vain sanomalla aja. Heillä kun ei ole käsitystä, miten oppimisprosessi etenee helposta vaikeaan.
        Olen kyllä tavannut hyviäkin kotiopettajia, mutta tässä opettajassa ei liene siitä kysymys. Autokoulun opettajana moisella tyylillä ja taidolla veikkaisin opetusuran päättyvän muutamaan päivään.


      • ei ole liikaa
        just..juu kirjoitti:

        Jaksaakko joku oppilas kökkiä 7 tuntia samassa risteyksessä. Aika sadistista oppilasta kohtaan. On myös melkoisen tehotonta opetusta setviä moinen aika yhtä mäkilähtöä. Mielestäni kelvotonta opetusta, jos lähes 17 ajokertaa kykitään samassa risteyksessä.
        Vaikuttaa siltä, että kyseinen opettaja isä kaipaa vain sitä sisäistä pätemisen tarvetta. Opettamisesta siinä ei liene ollut kysymys. Useat kotiopettajat "opettavat" vain sanomalla aja. Heillä kun ei ole käsitystä, miten oppimisprosessi etenee helposta vaikeaan.
        Olen kyllä tavannut hyviäkin kotiopettajia, mutta tässä opettajassa ei liene siitä kysymys. Autokoulun opettajana moisella tyylillä ja taidolla veikkaisin opetusuran päättyvän muutamaan päivään.

        Niinpä, se vaatii kärsivällisyyttä. liikenteessä näkee ajajia jotka eivät saa autoaan liikkeelle, vaikka ei kolmiota perässä olekaan. Olen edelleen sitä mieltä, että ajoneuvo pitää saada luotettavasti liikkeelle hankalissakin paikoissa ennen, kuin oikeaan liikenteeseen voi mennä. Varsinkin, kun autossa ei ole opetuskytkintä. Ajokertoja on lähes rajattomasti käytössä, joten 3 iltaa ei liene liikaa. Pysäköintiä ja muuta käsittelyharjoitusta on mielestäni tehtävä ennen, kuin lähdetään liikenteeseen opettelemaan. Lienet kuitenkin lähes samaa mieltä siitä, että liikkellelähtö on ajamisen perusasia ja ellei autoa saa likkeelle ajaminen on mahdotonta. Tiedoksi vielä, että se ei ole risteys, vaan n 3 hehtaarin laajuinen kovapohjainen vanha soranottoalue, jossa voidaan autonkäsittelyä tahkota toisia häiritsemättä, tähän tarkoitukseen loistava paikka. Suljettu alue, jossa neljällä keilalla saadaan tehtyä parkkiruutu tai pujottelu. Kärsivällisyyttä se vaatii, mutta vastaisuudessa säästetään kanssa-autoilijoiden ja omia hermoja. Oppilaalle se on täyttä työtä, mutta menestys ennen työtä tulee vain sanakirjassa. Vaadin tietyn tason ennen siirtymistä liikenteeseen ja tämä mäkikoe on siihen hyvä mittari (suurella todennäköisyydellä vastassa sitten ajokokeessakin), ajokertoja meillä on käytettävissä runsaasti. Oletko tosissasi sitä mieltä, että 3-5 iltaa käsittelyharjoitusta on jotenkin liikaa tai sadismia. Oppimisprosessi meillä on lähtenyt aina nollasta, kun eivät ennen ole ajaneet, kuin polkupyörää, niin heillä ei ole helppoa aloitusta vaan kaikki pitää opetella alusta asti. Sorakuopalla päästään vaihtamaan kolmoselle asti, kun päästään soramontulta, niin edessä on vaihtamisen, oikean jarrutuksen opettelu ja koko muu ajaminen ja vielä taloudellisen ajon tavoite ja teoriat päälle, että sarkaa kyllä riittää. Ymmärrän autokouluopettajia, enkä kadehdi heidän työtään kyllä siitä palkkaa pitää saadakin. Ellei lähde sujumaan laitetaan autokouluun sitten.


      • just..juu
        ei ole liikaa kirjoitti:

        Niinpä, se vaatii kärsivällisyyttä. liikenteessä näkee ajajia jotka eivät saa autoaan liikkeelle, vaikka ei kolmiota perässä olekaan. Olen edelleen sitä mieltä, että ajoneuvo pitää saada luotettavasti liikkeelle hankalissakin paikoissa ennen, kuin oikeaan liikenteeseen voi mennä. Varsinkin, kun autossa ei ole opetuskytkintä. Ajokertoja on lähes rajattomasti käytössä, joten 3 iltaa ei liene liikaa. Pysäköintiä ja muuta käsittelyharjoitusta on mielestäni tehtävä ennen, kuin lähdetään liikenteeseen opettelemaan. Lienet kuitenkin lähes samaa mieltä siitä, että liikkellelähtö on ajamisen perusasia ja ellei autoa saa likkeelle ajaminen on mahdotonta. Tiedoksi vielä, että se ei ole risteys, vaan n 3 hehtaarin laajuinen kovapohjainen vanha soranottoalue, jossa voidaan autonkäsittelyä tahkota toisia häiritsemättä, tähän tarkoitukseen loistava paikka. Suljettu alue, jossa neljällä keilalla saadaan tehtyä parkkiruutu tai pujottelu. Kärsivällisyyttä se vaatii, mutta vastaisuudessa säästetään kanssa-autoilijoiden ja omia hermoja. Oppilaalle se on täyttä työtä, mutta menestys ennen työtä tulee vain sanakirjassa. Vaadin tietyn tason ennen siirtymistä liikenteeseen ja tämä mäkikoe on siihen hyvä mittari (suurella todennäköisyydellä vastassa sitten ajokokeessakin), ajokertoja meillä on käytettävissä runsaasti. Oletko tosissasi sitä mieltä, että 3-5 iltaa käsittelyharjoitusta on jotenkin liikaa tai sadismia. Oppimisprosessi meillä on lähtenyt aina nollasta, kun eivät ennen ole ajaneet, kuin polkupyörää, niin heillä ei ole helppoa aloitusta vaan kaikki pitää opetella alusta asti. Sorakuopalla päästään vaihtamaan kolmoselle asti, kun päästään soramontulta, niin edessä on vaihtamisen, oikean jarrutuksen opettelu ja koko muu ajaminen ja vielä taloudellisen ajon tavoite ja teoriat päälle, että sarkaa kyllä riittää. Ymmärrän autokouluopettajia, enkä kadehdi heidän työtään kyllä siitä palkkaa pitää saadakin. Ellei lähde sujumaan laitetaan autokouluun sitten.

        Sanatarkasti: "Tehtävänä on pysäyttää auto puoliväliin mäkeä ja lähteä siitä liikkeelle ja kääntyä oikealle kolmion takaa. Vanhemmalla meni 4 iltaa n. 7 tuntia ja hiukan hermoja, isin piti pari kertaa näyttää, että tehtävä on mahdollinen."

        Yritätkö vesittää puhumalla muustakin harjoittelusta. Mainitsit myös kolmion, joita harvoin on soramontulla. Autokoulussa tuohon mäkiharjoitteluun ei keskiverto-oppilaalta mene kuin murto-osa tuosta ajasta. Edellyttää tietysti ettei mennä perse edellä puuhun, eli aloitetaan koko touhu mäkilähdöllä.

        Pelkkää pätemisen tarvetta.


      • mennäkin
        just..juu kirjoitti:

        Sanatarkasti: "Tehtävänä on pysäyttää auto puoliväliin mäkeä ja lähteä siitä liikkeelle ja kääntyä oikealle kolmion takaa. Vanhemmalla meni 4 iltaa n. 7 tuntia ja hiukan hermoja, isin piti pari kertaa näyttää, että tehtävä on mahdollinen."

        Yritätkö vesittää puhumalla muustakin harjoittelusta. Mainitsit myös kolmion, joita harvoin on soramontulla. Autokoulussa tuohon mäkiharjoitteluun ei keskiverto-oppilaalta mene kuin murto-osa tuosta ajasta. Edellyttää tietysti ettei mennä perse edellä puuhun, eli aloitetaan koko touhu mäkilähdöllä.

        Pelkkää pätemisen tarvetta.

        vain murto-osa 7:stä tunnista käsittelyharjoitukseen, kun koko ajo-opetus ei kestä, kuin kymmenen tuntia. Autokoulut tekevät minkä kymmenessä tunnissa ja n. 300 km:n matkalla pystyvät. En ala tästä enempää kanssasi inttämään, mutta sen soranottoalueen ulosmenotien päässä on ihan tielaitoksen asettama merkki. Sinne montulle, kun tullaan ihan yleiseltä tieltä.


      • pystyvät
        KikiXA kirjoitti:

        Jaksoko joku lukea,tuon kaiken paskan.

        Lukemaan yli 2:n lauseen pituisia virkkeitä. Aku Ankan ajatuskupla (Kääk meni metsään!)ei täytä vielä sitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3250
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1640
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      96
      1488
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1399
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1198
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1029
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      52
      855
    Aihe