Tili yritykselle.

Neuvoja kaipaava..

Olen piakkoin aloittamassa yritystoiminnan. Aloitan toiminnan toiminimellä, ja olen miettinyt mihin pankkiin menisin ja avaisin yritystilin.

Minulle riittäisi sellainen joku peruspaketti jossa yritystili,verkkopankki,viitteelliset maksut ja kortti.

Pankkien sivuilta ei hintoja näe ja myös käyttökokemusten vuoksi kysyn jos joku haluaisi suositella jotain pankkia.

Kuulisin mielellään siitä millaiset palvelut olet pankista ottanut yrityksellesi ja mitä se maksaa, myös mahdolliset muut kulut.

Rahoitusta en tällä hetkellä ole vailla joten se puoli ei ole olennainen.

Kiitoksia jo nyt etukäteen..

20

8128

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen tili

Avaa toinen henkilökohtainen tili samaan pankkiin jossa jo olet asiakkaana ja käytä samaa verkkopankkia molemmilla tileillä, tää taitaa olla halvin?.Toiminimellä ei tarvitse olla erillistä "omaa" tiliä.

• mielessä..

mutta silti harkitsen ehkä tilin avaamista toiseen pankkiin tai ehkä samaan pankkiin, mutta siten et se on yritystili..

Nordealla oli kuulopuheen perusteella jokin peruspaketti jossa oli n.5e kuukausimaksu ja siinä oli tili,kortti,viitemaksut yms.

Mutta ajattelin täällä kysellä nykyhintaa näille yritystileille. Toki laitoin jo tänään kyselyä eri pankkeihin, mutta vastaukset tulee ensi viikolla.

Mutta jos jollakulla lisää tietoa.. kiitos

Ja harkinnassa on myös tuo toinen tili jonka avaisin vaan verkkopankista..

• Sampolainen

Missäköhän pankissa saa viitemaksut henkilöasiakkaan tiliin liitettyä..? Ja alasta riippuen saattaa tulla kyllä ongelmia asiakkaiden kanssakin jos laskuihin pitää kirjoittaa oma nimi toiminimensä sijasta.

• no problem
        Sampolainen kirjoitti:

Missäköhän pankissa saa viitemaksut henkilöasiakkaan tiliin liitettyä..? Ja alasta riippuen saattaa tulla kyllä ongelmia asiakkaiden kanssakin jos laskuihin pitää kirjoittaa oma nimi toiminimensä sijasta.

Viitemaksujen takia ei kannata erikseen sopia mitään. kun laskutat asiakkaita viitenumeroisilla laskuilla niin viitenumerot näkuvtä tiliotteella oli sopimuksia tai ei.

Erikseen on sitten konekieliset viitetiliotteet mutta pienyrittäjä kyllä ehtii kirjata reskontraansa aikapaljon laskuja käsin ja varsinkin kun reskontraa on kuitenkin paras seurata manuaalisesti ja karhuta puhelimella välittömästi jos laskua ei ole eräpäivän mennessä maksettu.

• Sampolainen

Valitse minkä valitset, mutta Sampoon älä koske pitkällä tikullakaan.

Hinnat ovat todennäköisesti suunnilleen samanlaiset joka pankissa, nuo peruspalvelut maksimissaan 10 euroa kuussa ja jokaisesta lähtevästä/saapuvasta maksusta pieni veloitus. Niissäkin saattaa olla neuvotteluvaraa.

Itse juuri vertailin eri pankkeja monelta eri kantilta ja päätin että siirrän kaikki tilini Handelsbankeniin, se vaikutti selvästi parhaalta ainakin omiin tarpeisiini. Ainoa miinus tosin on se, että verkkosivuston mukaan eivät tarjoa yritysasiakkaille Visa Electronia vaan pitäisi MasterCard/EuroCard hankkia, vaikka sillä ei mitään muuta tekisikään kuin maksaisi ostoksia netissä.

• Miukumaukumiuku

Itse olen Handelsbankenissa ja yrityksen tili on omalla nimelläni, eikä mene yhtään palvelumaksuja. Siis täysin ilmainen.

• Aloittaja

yrittäjä ja sinulla oli Sammossa aiemmin yritystili vai?

Täytyypä mennä katsomaan tuota handelsbankenia heti heidän sivuilleen..

• skottien skotti

moi.
      pyöritän itse vahtelevasti tmi:llä yritystoimintaa 200-450t€ vuositasolla.

olin vuosia sampon yrityskonttorin asiakas ja maksoin pyöreästi 1000€ vuosi heille aivan turhasta.

samat palvelut saat avaamalla itsellesi omalla nimelläsi tilin ja laskuihin merkitset saajaksi itsesi....tämä on sallittua tmi:llä ei muilla yritysmuodoilla.

nyt maksan tapiola pankille NOLLA euroa kuukaudessa ja on kaikki samat palvelut kuin sampon yrityskonttorissa, sillä erotuksella että nyt asiakkaiden maksamat laskut (rahat) eivät kiertele sampon sijoitustileillä parhaillaan viikonpäiviä....

tmi=sinä itse.

terveisin skotti.

• llklkjl

Osuuspankki tai Nordea

• edullisin

on Nordea, avaa yritystili ja oma henk.koht. tili voit siirtää yksityisnostot helposti reaaliajassa. Maksut yritystililtä kork. 12€/kk, omalta tililtä jotain ihan pientä muutamia euroja/kk, ei koskaan yli 2€, ainakaan mulla ole ollut ja tmi yrittäjä olen.

• Aloittaja..

tällä hetkellä Nordeassa missä aionkin ainakin oman tilini pitää. Olen saanut Nordeasta tarvitsemani palvelut kohtuuhintaan.

Myös tämän takia Nordean yritystili on käynyt ekana mielessä.

Mutta toki harkitsen muitakin, mutta kuulemani perusteella Nordean perusyrityspaketti oli tosiaan jotain 5e paikkeilla ja se on tietenkin plussaa kun oma tili siellä niin siirrot tarvittaessa reaaliajassa molempiin suuntiin.

Täytyy vielä miettiä sitäkin vaihtoehtoa, että avaisin vaan verkkopankissa tilin yritystä varten.
        Maksuliikenne yrityksessä on ainakin alussa niin, että yksi yritys maksaa kuukausittain minulle päin ja itse en joudu paljoa ulospäin maksamaan.

Mietin vaan sitä, että jos maksan "yritystililtä" joka siis oikeasti olisi oikeasti perustili eikä oikea yritystili.
        Kun maksan esim. nettiyhteyslaskut,puhelulaskut muut menot voin siis kirjata ne toiminimen verovähennyksiin vaikka maksut lähtevät oikeasti normitililtä eikä oikealta yritystililtä.

Voiko näin siis tehdä ettei verottaja jossain vaiheessa katso, että makselen omia menojani "yritystililtä" ja katsoo minun huijaavan tjs?

• on se
        Aloittaja.. kirjoitti:

tällä hetkellä Nordeassa missä aionkin ainakin oman tilini pitää. Olen saanut Nordeasta tarvitsemani palvelut kohtuuhintaan.

Myös tämän takia Nordean yritystili on käynyt ekana mielessä.

Mutta toki harkitsen muitakin, mutta kuulemani perusteella Nordean perusyrityspaketti oli tosiaan jotain 5e paikkeilla ja se on tietenkin plussaa kun oma tili siellä niin siirrot tarvittaessa reaaliajassa molempiin suuntiin.

Täytyy vielä miettiä sitäkin vaihtoehtoa, että avaisin vaan verkkopankissa tilin yritystä varten.
        Maksuliikenne yrityksessä on ainakin alussa niin, että yksi yritys maksaa kuukausittain minulle päin ja itse en joudu paljoa ulospäin maksamaan.

Mietin vaan sitä, että jos maksan "yritystililtä" joka siis oikeasti olisi oikeasti perustili eikä oikea yritystili.
        Kun maksan esim. nettiyhteyslaskut,puhelulaskut muut menot voin siis kirjata ne toiminimen verovähennyksiin vaikka maksut lähtevät oikeasti normitililtä eikä oikealta yritystililtä.

Voiko näin siis tehdä ettei verottaja jossain vaiheessa katso, että makselen omia menojani "yritystililtä" ja katsoo minun huijaavan tjs?

jonne sulla on yrityksen kassavirtaa, kirjanpitäjän kuuluu eritellä ns. henk.koht. laskunmaksut.

• tili Sammossa

Meidän OY:llämme on toistaiseksi tili Sammossa. Tarkoituksena on vaihtaa se mahdollisimman pikaisesti. Ensinnäkin se maksaa suhteettomasti palveluun nähden ja toiseksi sen käyttö vaatii java-ohjelman.

Java ei sinäänsä maksa mitään, mutta emme voi käyttää tiliä ulkomailta koneilta, joissa javaa ei ole.

Käyttöyhteys on suoraan sanoen vain tietokoneyhteensopiva. Ihmistä ei ole huomioitu lainkaan.

Ajattelimme ensin vaihtaa Tapiolaan, mutta heillä ei ole ulkomaanpalvelua. Nordean tarjous oli korkeahko. Nyt uusi pankkisuhde on hakusessa.

Meillä on myös mahdollisuus käyttää ulkomaisen pankin palveluja, joten harkitsemme Tapiolaa uudestaan.

• aloittaja

Katsoin Tapiolaa, mutta sielläkään ei hintoja kerrota. Saako yritystiliin siellä korttia kun ei mistään löytynyt?

• Tapiolasta
        aloittaja kirjoitti:

Katsoin Tapiolaa, mutta sielläkään ei hintoja kerrota. Saako yritystiliin siellä korttia kun ei mistään löytynyt?

Tapiolassa taisi yritystili maksaa 10€/kk. Eikä mitään maksua sisääntulevista maksuista.
        Joten 10.llä selviää ja korko on parhaimpia, sopii hyvin pienellekin yrittäjälle.
        Käytössä taitaa olla tällä hetkellä vain pikapankkikortti, mutta tulossa on myös laajempi korttivalikoima. Itse olen siirtymässä Tapiolaan hinnan/korkojen takia.

• aloittaja..
        Tapiolasta kirjoitti:

Tapiolassa taisi yritystili maksaa 10€/kk. Eikä mitään maksua sisääntulevista maksuista.
        Joten 10.llä selviää ja korko on parhaimpia, sopii hyvin pienellekin yrittäjälle.
        Käytössä taitaa olla tällä hetkellä vain pikapankkikortti, mutta tulossa on myös laajempi korttivalikoima. Itse olen siirtymässä Tapiolaan hinnan/korkojen takia.

Mikä on tuo Tapiolan pikapankkikortti?

Siis sisääntulevista maksuista ei veloiteta lainkaan siis?

Entäs ulospäin lähtevät, onko merkitystä mille tilille maksaa niin aina menee maksu vai jos maksaa vaikka Tapiolan tilille onko pienempi hinta?

• roppis

Minulla on yritystili Osuuspankissa. Kuukausimaksua ei ole, mutta ei myöskään korkoa. Maksan vain tilitapahtumista 4-46 senttiä kappaleelta. Nettipankkipalvelut hoidan oman yksityisen pankkipalvelun kautta, joten nettimaksujakaan ei mene. Tiliote verkossa on maksuton ja sen voi sieltä tulostaa.

Yritykseni on vasta alkuvaiheessa ja toiminta vielä pientä, eikä kuukausimaksu ole vielä mennyt pankissa yli euron. Mutta vaikka tästä maksut vielä lisääntyisivätkin, niin mikään mahdoton summa ei näytä tulevan kuukaudessa.

• Ilmaisiakin on

Miksi ihmeessä maksatte pankille tilitapahtumista??? Silkkaa rahan haaskausta!

• Säästöpankilla

on mainitsemasi viiden euron palvelupaketti aloittavalle ja/tai pienyritykselle. Hintaan sisältyy tili, viitemaksut ja kortti.

Olen itse käyttänyt useamman vuoden normaalia yksityishenkilön tiliä, avasin sen nettipankissa ja kävin konttorissa näyttämässä kaupparekisteriotteen. Tili muutettiin yrityksen nimelle, mitään palvelumaksuja ei mene. Ainoa miinuspuoli on että saapuneet viitemaksut pitää hakea käsin ja kirjata omaan kirjanpitoon.

• Näin minulla

Minä avasin Nordeaan netin kautta toisen tilin joka on firman, toiminimi, käytössä. Ei siis yritystili.
      Tavallinen pankkikortti, verkkopankkitunnuksilla käytän myös omaa tiliäni. Siirrän omalle tilille käyttörahaa, en myöskään maksa firman tililtä mitään muita laskuja. Kirjanpitäjälle kelpaa.
      Viitteelliset maksut, anteeksi mutta mitkä?

Laskutus tapahtuu Paalu-ohjelmalla joka tekee viitenumerot. (joilla en tee mitään)
      Laskuun tulee ihan perustidot; yrityksen nimi ja y-tunnus yms.
      Maksun saaja kohtaan voi kirjoittaa toisen nimen jos saaja ei ole yrityksen nimi. (vähänkö sekavaa?)
      Hinnasta en ole kovin tietoinen, olen joku Kanta tai Avainasiakas ja saan alennuksia jonkin verran. Maksan samalla kertaa myös luottokortin ja toisen pankkikortin maksut. Tällä tavalla tehtynä ne eivät kyllä kelpaa vähennyksiin.

Osuuspankissa on myös tili, tulevat sen pankin maksut sitten nopeammin. Tämä tili on ollut kauan käyttämättä, otin sen nyt firmalle.
      Ei ole pankkikorttia, maksan vain laskuja verkkopankin kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      85
      1937
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1519
    3. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      57
      1178
    4. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      76
      1090
    5. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      72
      1063
    6. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      24
      1010
    7. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      59
      1001
    8. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      940
    9. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37
      829
    10. Teki mieli

Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      38
      779
    Aihe