Täällä kun on näitä äitejä, niin pyytäisin hieman mielipiteitänne ja neuvojanne äitini käytöksestä, joka jo huolestuttaa minua.
Olen 22-vuotias, kahdesta lapsesta nuorempi. Kun olimme pieniä, niin äiti oli kotiäiti: omistautui meille, koska isä tykkäsi enemmän harrastuksistaan kuin perhe-elämästä. Kun olin teini, äiti varjeli minua kovasti. Ei antanut kokeilla paljon mitään, ei antanut minun koettaa hoitaa omia asioitani, sillä olin "vielä niin pieni". 20-vuotiaana muutin opiskelemaan toiselle puolelle Suomea, sitäkös äiti itki kauan ja soitteli päivittäin.
Veljenikin kohdalla oli ollut paljon huolehtimista jne. mutta ei lähellekään samoissa määrin. Minä jouduin yhtäkkiä opettelemaan ruokakaupassa käynnin, laskujen maksamisen, kaikki käytännön asiat jotka kuuluu hoitaa. Myös itsevarmuutta minulta puuttui paljon, sillä äiti ei ollut antanut minun ennen hoitaa asioitani itse.
Nykyisin kun tulen lomilla käymään vanhempieni luona hän saattaa edelleen katsoa, onko kylmällä säällä minulla pipo päässä ja paidat housuissa. Kunlähden pyöräilemään, asiaan kuuluu aina kysymys, onko kypärä päässä. Edelleen hän haluaa hoitaa joitakin asioitani ja puuttua niihin, vaikka minun pitäisi selvitä niistä jo itse "No kun oot vielä niin pieni" On kiva, jotta välittää, mutta tuntuu, jotten koskaan pääse aikuistumaan kunnolla ja kasvamaan itsenäiseksi.
Onko se äidin hoivaviettu nuorimmaista lastaan (tyttöä) kohtaan todellakin joskus niinkin voimakas, jottei voi päästää kunnolla irti? Mitä mieltä olette: onko tämä ihan tervettä äidiltäni ja miten voisin nätisti hänelle ilmaista, jotta olen jo 22-vuotias nainen, jolla on avomies, vuokrakaksio, aikuisen aivot vaativat opinnot sekä ennen kaikkea halu hoitaa asiani jo itse ja tulla kohdelluksi aikuisena?
Rakastan äitiäni kovasti ja haluan pysyä hänen kanssaan läheisinä. Haluan vain erilaista läheisyyttä: kuin aikuinen aikuiselle jolla on jo oma elämä, eikä niin että olisin aina vain hänen vauvansa.
Äiti ei halua päästää minua omilleni
Ikuinen vauva
1
242
Vastaukset
- äidin vauva...
meidän äiti tajusi etten ole enään hänen vauvansa kuin sain oman lapseni.olin silloin 23v.itsekin olen kahdesta lapsesta nuorempi,eikä hän siskoani kohtaan ole tällainen ollut.kai se on jotaion riippuvuutta vauva-ajasta...mutta usko huvikses kyllä se joskus helpottaa ja koita vaikka jutella äidillesi asiasta,sekin voisi auttaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854614Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103830Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1753620Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.582052Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291114
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882