Kaaduin 2 viikkoa sitten polvilleni asfalttiin, jossa varsinkin vasen polvi sai kovan iskun. Samaisen polven olin loukannut myös kaatuessani liukkaalla tammikuussa. Polveen tuli järkyttävä mustelma ja se turposi ja oli todella kipeä muutaman päivän. Nyt mustelma on hävinnyt, mutta polvi on edelleen turvoksissa, kuuma ja kipeä varsinkin silloin, kun tuohon polven alaosaan painaa tai on vähänkin polvillaan. Polvilumpin alapuolella tuntuu pehmeän nesteen lisäksi jotain rustoja/patteja, jotka liikkuvat. Miten saan polveni kuntoon, paraneeko itsestään vai tarvitaanko tähän lääkäriä? Kannattaako polvea jumpata vai pitääkö antaa olla levossa? Tavallisissa jumpissa olen tämän kanssa nyt käynyt mutta mites body pump, jossa kyykätään n. 100 kyykkyä pienten painojen kera?
tapaturmassa loukattu
2
270
Vastaukset
- Ninnuli81
Käypä ihmeessä ortopedin pakeilla polvesi kanssa jos vaivaa vähänkin pitempään. Jumpata kannattaa kyllä mutta kevyesti, ei syväkyykkyjä tms rankempia juttuja kannata edes yrittää, kuuntele polveasi mitä se haluaa tehdä. Pyöräily ja uinti ovat polven suosikki lajeja useimmiten.
Mikset mennyt heti lääkäriin ootkos "pönttö?"=) Tilaa heti lääkäri, olet voinut tehdä polvellesi korjaamattomia vaurioita, kun olet kävellyt sillä, tai siis polvesi vaatii mittavat korjausleikkaukset (esim. kierukka mennyt tai eturistinivelsiteet poikki)!! eikä tosiaankaan mitään kyykkyjä, ei sulla kyllä oo kaikki kotona! sori nyt vaan ja se EI TOSIAAKAAN PARANE ITSESTÄÄN!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1217246Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4965388Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1503323Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162641Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t432338Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431282Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681278En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771252Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111169- 1111143