menee aina hermot isän kanssa joka opettaa, kun tuntuu ettei hän osaa opettaa peruuttamaan kunnolla ja sitten hänkin hermostuu ja luovuttaa. onko teillä hyviä vinkkejä peruutukseen?
en osaa peruuttaa
9
3054
Vastaukset
- japecc
eikös inssissäkin joudu aina peruuttamaan ruutuun? saako itse päättää ruudun vai määrääkö inssi? mitä jos ruutuja ei ole piirretty tai ne on niin himmeellä ettei näe kunnolla?
- Opetuslupalainen :)
Inssissä sain tehdä taskuperuutuksen ja peruuttaa inssiajon lopuksi vinoparkkiin. Inssi valitsi paikat. Kehui vielä kuinka hyvin peruutan ja nimenomaan peilien avulla.
- Kiki
Opetuslupalainen :) kirjoitti:
Inssissä sain tehdä taskuperuutuksen ja peruuttaa inssiajon lopuksi vinoparkkiin. Inssi valitsi paikat. Kehui vielä kuinka hyvin peruutan ja nimenomaan peilien avulla.
Kyseessä oli varmaankin tuo tunnettu "puoliksi kaljupäinen tutvo" mutta siis inssissähän tulee olla väh 2 käsittelytehtävää, vaihteotoja oli mm. taskuparkki, mäkilähtö, suoraan perutus, suorakulmakäännös, U-käännös jne. joista TOINEN tulee suorittaa peruttamalla.
Itselläni oli taskuparkki parikyt metriseen taskuun peruttamalla, ja auto etuperin ruutuun kokeen päätteeksi, mut ihme kusipää sulla ollut kun on pitänyt vielä lopuksi ruuttuun peruttaa...
Ja mitä peiliä käyttöön tulee, oli mulla koulun loppuaikana opetuautona henkilöauto joka oli korimalliltaan pakettiauto, sitä oli vähän pakko perutella vain sivupeilleistä, meinaan jos katosi taakse, ei nähnyt pellit joka oli takaovissa :) - juuri oikein
Kiki kirjoitti:
Kyseessä oli varmaankin tuo tunnettu "puoliksi kaljupäinen tutvo" mutta siis inssissähän tulee olla väh 2 käsittelytehtävää, vaihteotoja oli mm. taskuparkki, mäkilähtö, suoraan perutus, suorakulmakäännös, U-käännös jne. joista TOINEN tulee suorittaa peruttamalla.
Itselläni oli taskuparkki parikyt metriseen taskuun peruttamalla, ja auto etuperin ruutuun kokeen päätteeksi, mut ihme kusipää sulla ollut kun on pitänyt vielä lopuksi ruuttuun peruttaa...
Ja mitä peiliä käyttöön tulee, oli mulla koulun loppuaikana opetuautona henkilöauto joka oli korimalliltaan pakettiauto, sitä oli vähän pakko perutella vain sivupeilleistä, meinaan jos katosi taakse, ei nähnyt pellit joka oli takaovissa :)Niin, inssissä tulee olla Vähintään yksi peruutustehtävä, mutta voi niitä olla enemmänkin. Ei se inssistä kusipäätä tee jos se testauttaa erilaisia peruutustehtäviä.
Aikuistu - Kiki
juuri oikein kirjoitti:
Niin, inssissä tulee olla Vähintään yksi peruutustehtävä, mutta voi niitä olla enemmänkin. Ei se inssistä kusipäätä tee jos se testauttaa erilaisia peruutustehtäviä.
AikuistuTuota toimintaa kutsuntaan myöskin vittuiluksi, koitetaan saada helpommalla virheita ja hylkäyksiä, ja siihen malliin...
Joten asiallinen inssiäijä olisi ollut kuten minulla, ei mitään ylimääräistä ollenkaan, silti olen perurellut taatusti isommilla autoilla ja ahtaammista paikoistá kuin suurin osa autokoulun käyneistä.
- kyll se siitä
Ei siitä kannata mitään paineita ottaa. Itse ajanut vasta 12 vuotta raskasta kalustoa ja joka päivä oppii vähän lisää. Harjoittele vaikka kotipihassa ilman isukkia. Eikä siellä tutkinnossa varmaankaan b-korttia ajaessa aikaa mitata? Jos ett näe ruutua niin kuuluukin välillä nousta autosta ja käydä katsomassa mihin ollaan menossa. Niinhän sinun täytyy menetellä sitten kun ajat kortti taskussakin. Ja se on ihan se ja sama peruutatko peileistä vai katsotko hanskalokeroon kunhan ett aiheuta vaaratilannetta ja saat auton lopuksi siihen mihin pitää:)
- kokemus opintojen äiti
Itse ajanut vasta 30 vuotta kevyttä kalustoa ja aina pitää peileistä katsoa ja välistä ottaa uusiksi, että kevyen perävaunun saa liiterin ovelle. Kyllä se vain kummasti lämmittää vanhan harmaan mieltä, kun täydessä puukuormassa peruuttaa laakista sisään henkilöauton peräkärryn, kun naapurit töllistelevät. Sanotaan vain, että näin meillä. HALLINTA JA KOKEMUS!!!!!!
- että älä nyt vielä
Hermostu kyllä sinä tästä opit. Sinunhan se peruuttaminen pitää oppia isäsi sen jo (mahdollisesti) osaa. Oppimismenetelmä pitää olla sellainen, että ruoskaa ja porkkanaa käytetään oikeassa suhteessa. Älä nyt vielä peruuta.. koko hommaa. Peruuttamisessa EI OLE MITÄÄN OIKOTIETÄ, PERUUTTAMAAN OPPII VAIN PERUUTTAMALA. Koulutuksessa pitää osallistua ja neuvoa, eikä vaatia. Taskuparkin oppii vain yritys/erehdys menetelmällä. Kortti taskussa ajamaan oppii vain ajamalla. Asenne liikenteeseen pitää olla itsellä Tiedän paljon aikuisia (yli 30 v.), jotka hekään eivät osaa peruuttaa. Muista vanha veneilijän viisaus, taitava veneilijä selviää tilanteista, joihin varovainen veneilijä ei joudu.
- autokouluun.
siellä opettajat tekevät opetusta työkseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417034
- 323958
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402068