Hulluimmat hoitokokoussynnit, mitä tiedät.

Laitetaan tähän hulluimmat "synnit, millä tiesit hoitokokouksissa ihmisiä syytetyn.

Voitaisiin sitten kerätä hulluimmistakin "top-ten".

Itse tiedän televisioon lliityvät monet syytökset.
Yleisin variaatio oli, kun aikuinen poika toi ilman äitinsä lupaa television kotiinsa ja äiti pantiin ahtaalle tämän vuoksi.

17

1598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehdotukseni top-10 listaan

EI RAKASTANUT HOITAJIAAN

Pääsarja: Kososlainen henkisynti
      Alasarja: Väärä sanamuoto anteeksipyynnössä

"Se kuuelta illalla alako se minun tutkiminen ja yöllä kaheltatoista loppu.. - Niin, se tuota, että sinä oot kososlainen. Minä, että en minä tiiä, että minä oisin, mutta ku minä kerran oon kososlainen, ni saarnakkaa anteeksi, onko se niin suuri synti, että sitä ei anneta anteeksi?

No, ei, ei sitä annettu anteeksi.
      ...
      "Tee parannus, tee parannus!"
      Minä, että teenhän minä parannuksen, Minähän pyyvän, että antakaa anteeksi, vaan eihän ne anna anteeksi sitä. Ja sitten ku minä kysyn, että no tuota, minäkö oon niin suuri syntinen, että minulle ei voia antaa anteeksi? No, mikä siinä on, että mulle ei anneta anteeksi?
      - Niin, mitä ne siihen?
      - No mutta ethän sinä oo yhtään kertaa sanonu meitä rakkaiksi veljiksi.
      - Siitäkö se oli kiinni?
      - Niin, että ku et oo yhtään kertaa sanonu rakkaiksi veljiksi.
      - Siksikö ei annettu anteeksi?
      - Siksi ei annettu anteeksi.
      - Kiusaamistahan tuo on.
      - Minä ajattelin, että ku siinä on tuommoisia ihmisehtoja, niin en suinkaan minä ennään kysykkään."
      (Jokikokon Erkki Lauri Pietilän haastateltavana kirjassa Sota Perintöosasta sivu. 102)

• Kuuluisiko tämä siihen kaikkein yleisimpään hoitokokoushulluuteen, ettei uhri osannut käyttää oikeita sanoja ja oikeita fraaseja?

• admata.
        Devoit kirjoitti:

Kuuluisiko tämä siihen kaikkein yleisimpään hoitokokoushulluuteen, ettei uhri osannut käyttää oikeita sanoja ja oikeita fraaseja?

>> Kuuluisiko tämä siihen kaikkein yleisimpään hoitokokoushulluuteen, ettei uhri osannut käyttää oikeita sanoja ja oikeita fraaseja?

• admata. kirjoitti:

>> Kuuluisiko tämä siihen kaikkein yleisimpään hoitokokoushulluuteen, ettei uhri osannut käyttää oikeita sanoja ja oikeita fraaseja?

"Minulla on sellainen käsitys, että ihmisten alistaminen ja nujertaminen oli yksi hoitokokousten päämäärä."

Juuri näin, tämä oli se päätarkoitus. Meilläpäin on vanha sanonta, joka sopii tähän, kuin nyrkki silmään.

"Kyllä susi syitä löytää, kun lampaanlihaa mieli tekee".

Eli, joka haluttiin "höyhennettäväksi", niin syyt vaikka keksittiin.

• soraääni

Näin oli.

• Oli suorastaan kuolemansynti. siitä listaan yksi synti lisää.

- Kirkossa käynti, kun siellä oli epäuskoinen pappi saarnaamassa.

• viineriville

Näin oli Helsingissä!

• -E-liikkeessä asiointi, tai jos nähtiin polkupyörä tai potkuri tms. elannon liikkeen lähelläkään..

-Kärppäpelissä käynnin kieltäminen (joka on minun mielestäni anteeksiantamaton synti SRK:lle, kieltääpä nyt pohjoissuomen ikonin kannattaminen)

-Äidin väsyminen lastentekoon ja hoitamiseen (siinä vaiheessa vain 17 lasta)

-Vääräuskoisten kanssa veljeily

-Puimakoneen hankkiminen epäuskoisen naapurin kanssa (harvinaista kyllä, tuomioon tuli myöhemmin lievennys, perusteena oli, että syytetylle oli siitä kimpasta taloudellista hyötyä)

• huumoria

SMP puolue synti on myös aika humoristinen.

• huumoria kirjoitti:

SMP puolue synti on myös aika humoristinen.

Mutta tietäen ne lukuisat tragediat, mitkä tästäkin "puolue-synnistä" syyttämisestä seurasi. Niin ei naurata yhtään..

• valkeaako

Ne on olleet niin älyttömiä ne hoitokokoukset,että tulee nimitettyä itseään tahallaan kososlaiseksi.

• Tuo kososaisuus on painunut niin jo hämärään, että kaipaisin Heinon apua, palauttamaan mieleen, mitä se oli.

Muistaakseni kaikki, mikä asetti kyseenalaiseksi "Jumalanhuoneen opin", oli kososlaisuutta.

Tuolla ylempänä oli hyvä avaus jossa ehdotettiin hoitokokous-näytelmää, siinä on paras "vastavalkea".

• Lestadiolainen

Tunnen erän mihen Kokkolassa joka kutsuttiin VL:n hoitokokoukseen syytettynä siitä että hän kului eri seurakuntaan (pikkuesikoisiin). Mies lähti kokoukseen ja häntä sidottiin synteihin.

• Hoitokokouksissa paljastui myös sellaisia, jotka olivat olleet vuosikymmeniä, jopa rahastonhoitajina, koskaan tekemättä henk. koht. parannusta. Mutta ole huoleti, heidät kyllä pantiin seinää vasten..

• sidotuksi

Onko ollut näin että ei ole annettu tehdä parannusta ,vaikka olisi tahtonutkin.

• Uhria ei päästetty helpolla. Tyypillinen hoitokokousnäytelmä oli, että uhri konttasi ja anoi itkien armoa, armoa jota ei annettu.

Siunauksen sai vain perusteellisen nöyryyttämisen jälkeen, ja tarkasti oikeita sanoja ja fraaseja käyttäen.

Jos joku seurakuntalaisista olisi mennyt liian aikaisin julistamaan siunauksen, tämä puolestapuhujakin olisi pantu seinää vasten.

• vitsit vähissä,

kun "hoitomiesten oikeuksiin" kuului uhrin tahallinen panettelu. Siis julkinen valehtelu ja uhrin häpäiseminen. Ja kun "hoitomiesten" omasta päästään keksimäänsa panetusta(uhrin synnintunnon puuttumiseen vedoten) eivät "voineet" saarnata anteeksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6183
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      212
      3416
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3335
    4. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3308
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2525
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2494
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2353
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      270
      2091
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1656
    10. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1443
    Aihe