Grappa

pppppiki

Moi. Miltä maistuu grappa?

11

3512

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai sitten ei

mutta Grappaa ei voi yleistää, laatuja kun sattuu olemaan aika tautisesti todella pahasta erittäin hyvään.

Nimeä Grappa niin joku voi antaa tietoa, mutten täysin mahdotonta. Itse olen maistanut kelvollista ja aika hyvää, viina se on siinä kuin muutkin.

• vuosia sitten

täällä Suomessa baarissa maistaneena oli: hyvää, aika kirpeän polttavaa aluksi, myöhemmin suu tottui. Aromi siinä oli jännittävän "remonttimainen", tuli mieleen juuri maalattu puu. En tiedä merkkiä, mutta oli kellertävää, ei ihan väritöntä.

Nyt on kaapissa pieni 20 cl:n pullo Bartolo Nardini Aquaviteä (50%)... hetkinen vain...

...

(samperin korkki)

...

No niin: aah. Polttavuutta mutta pyöreyttäkin maussa; hieman viinimarjanlehtimäinen aromi. Tilkka vettä sekaan, paranee suorastaan. Tämä on ostettu Tanskasta 2-3 vuotta sitten. Kannattaa muuten käydä Helsingörissä, en ikinä ole nähnyt niin paljon viinakauppoja niin pienellä alueella. Ruotsalaisturistit reissaavat hakemassa Tanskasta halvempaa juotavaa, näet. Miltei joka putiikissa tarjoiltiin mm. viskimaistiaisia (!).

• italialain tisle
        vuosia sitten kirjoitti:

täällä Suomessa baarissa maistaneena oli: hyvää, aika kirpeän polttavaa aluksi, myöhemmin suu tottui. Aromi siinä oli jännittävän "remonttimainen", tuli mieleen juuri maalattu puu. En tiedä merkkiä, mutta oli kellertävää, ei ihan väritöntä.

Nyt on kaapissa pieni 20 cl:n pullo Bartolo Nardini Aquaviteä (50%)... hetkinen vain...

...

(samperin korkki)

...

No niin: aah. Polttavuutta mutta pyöreyttäkin maussa; hieman viinimarjanlehtimäinen aromi. Tilkka vettä sekaan, paranee suorastaan. Tämä on ostettu Tanskasta 2-3 vuotta sitten. Kannattaa muuten käydä Helsingörissä, en ikinä ole nähnyt niin paljon viinakauppoja niin pienellä alueella. Ruotsalaisturistit reissaavat hakemassa Tanskasta halvempaa juotavaa, näet. Miltei joka putiikissa tarjoiltiin mm. viskimaistiaisia (!).

http://fi.wikipedia.org/wiki/Grappa
        http://center.spoke.com/info/p29aO4o/GRPPAEngineering
        http://www.grabbaplate.com/
        vai mitä ponua hait ?

• Sibona

Sain seuraavaa grappaa tuliaisena Italiasta:

Sibona La Grappa di Barbera 44 % Vol.

Mikä on laatu- ja makutaso?

• ei voi
        Sibona kirjoitti:

Sain seuraavaa grappaa tuliaisena Italiasta:

Sibona La Grappa di Barbera 44 % Vol.

Mikä on laatu- ja makutaso?

kiistellä, mutta niistä voi ja pitääkin keskustella. Suosittelen avaaman pullon ja maistamaan - sillä se selviää.

• keskustella.
        ei voi kirjoitti:

kiistellä, mutta niistä voi ja pitääkin keskustella. Suosittelen avaaman pullon ja maistamaan - sillä se selviää.

Kun tuossa edellä pyydettiin mainitsemaan merkki ja laatu, jolloin vasta siitä voi jotakin lausua. Oma mielipiteeni minulla tietysti on tiedossani. Halusinkin kuulla muiden juuri tästä laadusta.

• Juomanlatkija

Kuten edellä ovat toiset jo todenneet, on hyvä grappa loistava juoma – digestiivien aatelia – mutta huono grappa likimain maaliöljyyn verrattavaa moskaa.

Hyvä grappa kuuluu ehdottomasti suosikkijuomiini.

Parasta olen saanut Sveitsissä noin 25 vuotta sitten. Se oli peräisin Ticinon (Tessinin) kantonista eli Sveitsin italiankielisesta eteläosasta, Alppien eteläpuolelta. Nimeä en valitettavasti muista.

• pontikoiden

Joukossa. Grappa= paskalle maistuvaa jätettä.

• liibalaabaa
        pontikoiden kirjoitti:

Joukossa. Grappa= paskalle maistuvaa jätettä.

Onko se yhtä pistävää kuin vodka

• liibalaabaa kirjoitti:

Onko se yhtä pistävää kuin vodka

Italialaiset juovat grappaa sen vuoksi, että jo vuosisatoja on kiertänyt huhu, että on olemassa hyvää grappaa ja kaikki edelleenkin etsivät sitä.

Sitäpaitsi - venäläinen vodka ei ole pistävää vaan eräs pyöreimmistä ja maistuvimmista alkoholijuomista, mitä on. Oma Finlandia-vodkamme on pistävää kuten useimmat muutkin länsivodkat; jostain syystä.

• on hyvää

Itse hiljahkoin olin Italialaisessa ravintolassa jossa maistoin 3 eri grappaa saman illan aikana.

En valitettavasti muista merkkiä mutta tuli maistettua samalta valmistajalta tosiaankin 3 eritavalla maustettua grappaa: Sitruunaa, Omenaa ja maustamatonta. Onneksi sentään muistan miltä pullo näytti joten jos näen jossain niin en kyllä odottele vaan ostan samantien.

Kaikki tarjoiltiin kylminä. Parasta oli sitruuna grappa ja sen jälkeen onkin ollut mieliteko etsiä itselle omaan hyllyyn oma pullo kyseistä ainetta. Mutta kuten aina alkoholijuomissa niin olen varma että löytyy täyttä sontaa ja erittäin hyvää grappaa. Ja suosittelen juomaan kylmänä 8:sta asteesta alaspäin, eli heittää pakkaseen niin hyvä tulee.

Nyt kun sitten löytäisi vielä sen pullon jostain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      7
      2763
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2611
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      70
      986
    Aihe