Sitikka on aina herättänyt tunteita

niin puolesta kuin vastaan. Vaikka autot ovat yhdenmukaistuneet niin Citroeniin suhtaudutaan yhä eri tavalla kuin muihin. Joskus sitikkakuskin tunnisti jo vaatetuksesta.

Samaan kokoluokkaan C5:sen kanssa on tulossa Honda Accordin lisäksi vielä kaksi uutuutta: Skoda Suburb ja Opel Insignia. En tiedä mitä Skodan suunnittelijoiden päissä lienee liikkunut, mutta lopputulos on lähes järkyttävä. Tilaa löytyy ja varmasti hyviä ominaisuuksia, mutta ulkonäkö tuskin sytyttää ostajia. Auton valtavat tilat takamatkustajille ovat jättäneet jälkensä muotoiluun ja syöneet autosta kaiken linjakkuuden. Opel sen sijaan on onnistunut mielestäni saamaan Insigniasta houkuttelevan näköisen. Tietenkään kuvat eivät kerro kummankaan auton kohdalla koko totuutta.

3

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkit..

      tehkööt ja suunitelkoot minun puolesta mitä lystäävät. Huonosti valmistettuja autoja tehneet koko historiansa enimäkseen. Niitä ostavat sellaiset hyväuskoiset "narutettavat" höppänät.
      Minä en niihin erehdy "suin surminkaan".

    • pettää

      Erästä tuttua nuorta miestä (omistaa Citroenin) luultiin olemuksensa/vaatetuksensa puolesta Honda-mieheksi.

      Minä taas sopisin paremmin Toyota-kuskiksi. Vaatekaapin sisältö on ollut aina huono, kun ei se muoti minua millään tavalla kiinnosta. Ei ole koskaan kiinnostanut. Tuulipuvun kanssa sopisin ennemminkin Toyotan rattiin Citikan sijasta.

      • ajavat sitikalla, oli aikoinaan lentävä lause. Monella sukulaisellani oli Citroen 1970-luvulla vaikka eivät olleet sen hullumpia kuin muittenkaan merkkien kuskit. Sitikalla ajaminen kuitenkin muutti heidän pukeutumistaan. Muistan hyvin baskerit ja kaulahuivit ja rennon elämänasenteen.

        Xantia ja Xsara muuttivat perinteitä. Sitikoita alkoi ilmestyä niinsanotuille tavallisille ihmisille. Xantioita oli niin pomoilla kuin alaisillakin eikä heitä ulospäin tunnistanut enää Citroen-kuskeiksi. Vannoutuneimmat merkin kannattajat käänsivät jopa selkänsä sitikalle, koska siitä oli Xsaran myötä tullut liian tavallinen. Sen ja Xantian tehtävä pitää Citroen hengissä oli kuitenkin onnistunut.

        Nyt uusi C5 todennäköisesti nostaa sitikan sen uran huikeimpaan menestykseen. Autossa on juuri oikea ripaus ranskalaisuutta ja Audilta haettua laadukkuutta, että se tehoaa ostajiin. Näin uskon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Karhuryhmä

      Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      28
      3406
    2. Mitä sä pelkäät

      Ettei tää etene?
      Ikävä
      97
      3186
    3. Mitä kaikkea sä

      Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      3024
    4. Raisionkaaren koira hyökkäys

      Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      70
      2958
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

      Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      53
      2881
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

      Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2668
    7. Ei me saada toisiamme

      Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2480
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

      ja mikä huonoin?
      Ikävä
      57
      2341
    9. Satuit vain olemaan

      Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      43
      2205
    10. Vielä ei ainakaan

      Kukaan muu tunnu miltään sun jälkeen. Olit niin ainutlaatuista
      Ikävä
      32
      1953
    Aihe