Säät Etelä-Afrikassa NYT?

Travelleri

Hei, olen lähdössä Etelä-Afrikkaan heinäkuun puolessavälissä, tarkoitus käydä sekä Kapissa että J-burgissa. Kertokaa ketkä tiedätte kokemuksesta, millainen sää siellä oikeasti on nyt "keskitalvella" eli mitä kamppeita kannattaa pakata mukaan? Jostain luin, että öisin lämpötila voi mennä nollaan asti ja päivisin kahteenkymppiin, miten lienee? Entä sateet?

6

1760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähdössä

      Johannesburgiin. Sen verran olen sääsivuilta selvittänyt, että siellä yölämpötila vaihtelee suunnilleen nollasta kymmeneen asteeseen ja päivällä kymmenestä kahteenkymmeneen. Sateet ovat vähäisiä talvella eli juuri nyt.

      Pukeutumista mietin, että mitä kannataa ottaa mukaan, mutta ehkä sellaisia suomalaisia välikauden vaatteita eli syksyyn ja kevääsen sopivaa vaatetusta.

      Yöllä tosin liikkuminen on melkein mahdotonta, ainakin minun tapauksessani, eikä sitä suositella, että kuudesta illalla ollaan vaan hotelissa tai ajetaan taksilla esim. johonkin syömään. Että päivällä varmaan tarkenee..

    • Maapallonkiertäjä
    • entinen asukas

      Maassa asuneena, nyt on talvi. Päivällä on Suomen kesäilmasto eli semmonen parikymmentä astetta mutta öisin saattaa mennä lähelle nollaa asteet.

    • Etelä-Afrikkaan ihastunut

      Palasimme tänään Kapkaupungista. Vietimme kaupungissa seitsemän päivää ja kuutena päivänä satoi (ei tosin koko päivää). Lähtöpäivänä paistoi onneksi aurinko ja pääsimme ihailemaan Pöytävuorelta maisemia :) Näin monen päivän pituinen sadejakso on paikallisten mielestä kuitenkin harvinainen... Lämpötila oli päivisin 10-15 astetta ja öisin lähellä nollaa. Mukaan kannattaa siis ottaa sadevarusteita ja lämpimiä vaatteita. Olosuhteiden mukaisesti pukeutuneena sää ei häiritse upeisiin luontokohteisiin ja paikalliseen kulttuuriin tutustumista.

      • Santero

        Hejsan!
        Olen lähdössä lokakuussa Kapkaupunkiin. Ajatuksena käydä Pöytävuorella (jos sää sallii), vankilasaarella ja Hyväntoivonniemellä. Onko mahdollisesti muita käymisen arvoisia paikkoja?
        Kävittekö syömässä missään erityisen mainitsemisen arvoisessa paikassa? Olen lukenut, että esim. toisissa paikoissa mahdollisuus maistaa / syödä krokotiilin lihaa...(mielenkiintoista?!)
        Kiitos kaikista vinkeistä jo etukäteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1847
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe