Join lähes 2 kuukautta päivittäin. Välillä määrät olivat melko suuriakin. Jossain vaiheessa alkoi ilmaantua kutinaa ympäri kehoa. Mitään jälkiä/paukamia ei ole. Olen jostain kuullut että jos munuaiset alkavat prakaamaan alkaa iho kutisemaan... onko mahdollista..?
Nyt olen ollut selvänä useamman päivän. Mutta kutina sen kuin on ja pysyy
alkoholi ja kutina?
14
22209
Vastaukset
- Srpiten voimalla
en ole kuullut, että munuaisten toiminta/toimimattomuus aiheuttaisi iho-oireita, mutta minulla ei ole alan koulutusta, joten en ryhdy siinä asiaa arvailemaan.
Ihon kutina voi johtua monesta syystä. Minulla kutiaa, kun olen niin kuiva ihminen :) - kuti kuti
eukolla oli maksa-arvot ihan taivaissa kesän juopottelun jälkeen. Kämmenet ja jalat kutisivat voimakkaasti muu kroppa. Maksa ei toiminut ja lisäksi oli sappikivet.
- sAAmari
tuolta vieroitusoiretaulukosta:
http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Alkoholi - vilistää
pitkin ihoa.
Viinakirpuiksi niitä on aina sanottu. - se sanoo
poks. Ei parane hetkessä huipulle menneet arvot, vaikka olisit useamman viikonkin raittiina. :/
Maksan "pränkkääminen" aiheuttaa tuollaista, ja vaatii kyllä pidemmän "raittiusputken" että arvot tasaantuvat edes hiukan. En tiedä mitä niitä arvoja sitten mittailemaan, jos juomistaan ei kuitenkaan lopetettua saa.... Mutta jos yhtään epäilet, että lääkärin toteamat faktat Sinua nyt juomisessa voisivat edes hiukan jarrutella, mene ihmeessä. Ei se toki mukavaa ole. Ja jos löytyisi jokin keino, joka Sinua voisi auttaa edes hiukan pidemmän ajan olemaan juomatta? Edes hiukan. Ei kannata asettaa liian tiukkoja tavoitteita, joskaan ei liian löysiäkään. Mutta vähentäminenkin jo hiukan auttaa. :) - Doku-Make
Sekä pistelee ympäri kehoa kun katkaisin aika pitkän juopotteluputken,mitään hämminkiä ei ole labrakokeissa eikä ihovaurioita.
Myöskään kuiva iho ei tule kysymykseen joten luulisin että nämä ovat vieroitusoireita ainakin minun kohdallani vaikka selvää kautta on jo takana n.2 kuukautta.- neuropatia
voi myös oireilla ko. olevalla tavalla. Alkoholi on yleisin sensorisen neuropatian (tuntohermovarioiden) aiheuttaja maassamme.
- j
neuropatia kirjoitti:
voi myös oireilla ko. olevalla tavalla. Alkoholi on yleisin sensorisen neuropatian (tuntohermovarioiden) aiheuttaja maassamme.
itsehän myös olen kärsinyt "ihme" kutinasta jo varmaan 10 vuotta, todella vittumaisessa paikassa.. yhdessä välissä muutenvaan pidin tipattoman ja savuttoman tammikuun, niin se kutina meni muistaakseni ohi, samalla ku siinä tuli urheiltua ja 100-0 oltua ns. "kunnon ihminen" ja terveet ruoat jnejne..
tuolla alkoholilla mielestäni on joku asia siihen kutinaan, koska sehän oikeasti ihmisen keholle on MYRKKYÄ!
vasta luin jonkun artikkelin siitä että kuinka alkoholi (kuten kaikki tietää jo ennestään) vaikuttaa aivojen välittäjäaineisiin ja hyvänolontunteisiin jnejne.. niinse vaikuttaisi myös johonkin näihin "histamiini-hommiin myös aivoissa", en ole lekuri mut miksi allergialääkeet on aina jotain antihistamiini hommaa, niin aktivoiko alkoholi jonkun allergiareaktion ihmisellä elimistössä, jonka vuoksi sitten kutisee ? ja kun olet kauan "ryyppäämättä" niin kaikki semmonen helpottaa.
ja tämänhän varmaan kaikki tietää että päivän tai parin jälkeen juomis illasta jossain kutisee, mut jos otat siihen pari juomaa niin johan helpottaa. tottakai koska viina vaikuttaa siihen keskushermostoon, "varmaan samalla lailla kuin se allergia lääke". ONKOHAN TÄMÄ IKUINEN ORAVANPYÖRÄ`?
- terveen kirjoissa
Kyllä tulee paha mieli kun näitä lukee.
No, vuttimainen kutina tulee ainakin maksan toen kirjoissaimintahäiriöistä. Minulle vaihdettiin koko vehje ja parina päivänä ennenkuin se uusi alkoi toden teolla pelittää, kutitti ihan hysteerisesti. Siihen on lääke joka ei poista muttta hellittää vähän, mutta pelkään että maksalkäri ei keskustele kanssasi muusta kuin viinasta ennenkuin maksa-arvnoista näkyy että on oltu pitkään juomatta ja shrinkki kertoo että asiat on reilassa ja taistelutahto korkealla. Se kutina on kauheaa, ei siihen auta varmaan edes viina.. - Hauca.cutittaa
Hihihii cuti cuti cuti....hihhihiiii cuti cuti cuti
- minun_mielipide
Viina tietysti pois (ei ainakaan olutta) ja hiilihydraatit minimiin, niin kyllä asiat hoituu parempaan suuntaa.
- mysteerinaarmut
Välillä on ihme haavoja siellä täällä kun aamulla herää, jopa sellaisissa paikoissa mihin ei yletä raapimaan eikä sen lisäksi ole edes kynsiä joilla sellaisia naarmuja saisi??
- thrtrf
Sisäelimet vain paukkuvat ja aiheuttavat ihovauroita itsestään.
- Bentsoidi
Jotain mönjää alkaa aina puskemaan ihon läpi, kun ryyppää urakalla, joka sitten kutiaa. Varsinkin käsitaipeista, juuri samasta kohtaa mitä Kylmiskin videolla esitteli ja siitä raapimisesta jää myös samanlaiset jäljet. Kylmis kutsui tämän kutinan aiheuttajaksi alkoholikirppuja. Vittumaisia kirppuja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673447- 152096
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371121
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.39974