Deprakine haitat?

kysyjä

Lääkäri määräsi minulle masennukseen (mielialavaihteluihin) Deprakine nimistä lääkettä. Onko kenelläkään kokemusta? Kun luin haittavaikutuksista peästyin: hiusten lähtö, painon nousu, maksan ja haiman haitat, pahoinvoinnit ym.ym.

41

13813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkeopas

      Käyttötarkoitus:
      Deprakine on epilepsialääke, joka soveltuu sekä kouristuksellisiin että muihin epilepsian muotoihin. Sitä voidaan käyttää myös manian hoitoon. Depot-muodosta lääkettä vapautuu hitaammin ja tasaisemmin kuin muista lääkemuodoista.

      Vaikutustapa:
      Lääke vaikuttaa keskushermostoon siten, että epilepsialle ominaiset hallitsemattomat sähköpurkaukset aivoissa estyvät tai vähenevät.

      Annostus:
      Lääkärin ohjeen mukaan. Hoito aloitetaan yleensä pienillä annoksilla, joita suurennetaan tarpeen mukaan. Samalla tarkkaillaan haittavaikutusten ilmaantumista.


      Haittavaikutukset:
      Lääke voi etenkin käytön alkaessa väsyttää. Hoidon alussa saattaa esiintyä pahoinvointia, oksentelua ja ruoansulatushäiriöitä. Ripuli sekä ruokahalun ja painon muutokset ovat myös melko tavallisia. Väsymystä, uneliaisuutta ja päänsärkyä on myös esiintynyt. Hoidon kuluessa tarkkaillaan myös maksan ja haiman toimintaa, koska harvinaisissa tapauksissa lääkitys on ollut niille haitaksi. Joskus HARVOIN ilmaantuu myös hiusten lähtöä, mikä korjautuu viimeistään lääkityksen lopettamisen jälkeen. Alkoholin käyttöä on hyvä välttää lääkityksen aikana.

      Ei ole ollut kokemusta, mutta jos otat lääkkeen lääkärin ohjeen mukaan eli pikkuhiljaa annosta nostaten, niin nuo sivuvaikutkset tuskin edes näkyvät.
      Itse olen huomannut, että kun luen sivuvaikutuksista alna saada niitä, eli ns. mieleni tekee ne sivuvaikutukset.

      Ota nyt vaan lääkkeet lääkärin ohjeen mukaan ja jos alkaa tuntua häikkiä ota yhteys lääkäriin.

      • kysyjä

        En uskalla kokeilla. Tuo mahdollisuus hiusten lähtöön on mielestäni niin suuri juttu! Muutenkin ohuet ongelmahiukset!


      • lääkeopas
        kysyjä kirjoitti:

        En uskalla kokeilla. Tuo mahdollisuus hiusten lähtöön on mielestäni niin suuri juttu! Muutenkin ohuet ongelmahiukset!

        Jos tuon lääkkeen ottaminen on siitä kiinni, että pelkäät hiusten lähtöä soita lääkärille ja pyydä uudet lääkkeet.
        Ei se, että kokeilet lääkettä vielä tee sinusta lopullisesti kaljua.
        Jos hiuksia alkaa lähtemään niin sitten vain lääkkeen vaihto.
        Sinuna olisin enemmän huolissani mielialastani kuin hiuksista.

        Mutta jos epäröit pyydä lääkettä joka ei aiheita moisia sivuoireita.


      • kysyjä
        lääkeopas kirjoitti:

        Jos tuon lääkkeen ottaminen on siitä kiinni, että pelkäät hiusten lähtöä soita lääkärille ja pyydä uudet lääkkeet.
        Ei se, että kokeilet lääkettä vielä tee sinusta lopullisesti kaljua.
        Jos hiuksia alkaa lähtemään niin sitten vain lääkkeen vaihto.
        Sinuna olisin enemmän huolissani mielialastani kuin hiuksista.

        Mutta jos epäröit pyydä lääkettä joka ei aiheita moisia sivuoireita.

        muutkin haittavaikutukset epäilyttävät! Mutta hiukset vaikuttavat myös mielialaan jos vielä huononisivat!


      • lääkeopas
        kysyjä kirjoitti:

        muutkin haittavaikutukset epäilyttävät! Mutta hiukset vaikuttavat myös mielialaan jos vielä huononisivat!

        Masentuneelle ihmiselle on tyypillistä, että hän pelkää ja epäröi kaikkea. Jopa lääkkeen ottamista.
        mitäs jos saankin siitä pahemman olon?
        Jos sitä alkaa ajattelemaan noin , niin todennäköisesti siitä saa pahan olon. Sillä psyyke on niin voimakas se saa kropan tuntemaan mitä haluaa.

        Vielä kerran.
        Älä pelkää aloittaa lääkehoitoa vaan aloita.
        Jos et halua syödä noita lääkkeitä soita lääkärillesi ja kysy onko sellaista jolla olisi vähemmän sivuoireita, mutta aloita lääkitys.
        Sitä ei ole turhaan määrätty. Lääkitys on lääkärisi valvonnassa ja jos jotain akuuttia pelkoa tulee voit mainiosti mennä vaikka terveyskeskuksen päivystykseen keskustelemaan lääkehoidostasi.

        Mutta luota nyt lääkäriin ja lääkkeisiin. Ne eivät ala vaikuttamaan heti. Siis kärsivällisyyttä. Ainakin pari viikkoa.
        Jos olosi on tuskainen pyydä lääkäriltä vaikka jotain hetken helpotusta rauhoittavista . Kahden viikon rauhoittavien käyttö ei tee ketään riippuvaiseksi.

        Uskalla nyt hoitaa itseäsi.
        Toivottelen sinulle oikein rauhaisaa mieltä.

        Vielä hiuksien lähdöstä, siinähän sanotaan , että hiuksien lähtö ei ole lopullista vaan loppuu jos lääkehoito lopetaan, onko tuo niin kauheata kokeilla kahden viikon ajan lähteekö hiukset, jos ne alkavat lähtemään varmasti lääkäri vaihtaa lääkkeet. Sillä tuo hiusten lähtö ei ole lopullista vaan se kestää sen aikaa kun lääkitys mikäli sitä ilmenee ja uudet kasvat tilalle kun lääkitys lopetetaan.

        Uskalla nyt vain yrittää.


      • kysyjä
        lääkeopas kirjoitti:

        Masentuneelle ihmiselle on tyypillistä, että hän pelkää ja epäröi kaikkea. Jopa lääkkeen ottamista.
        mitäs jos saankin siitä pahemman olon?
        Jos sitä alkaa ajattelemaan noin , niin todennäköisesti siitä saa pahan olon. Sillä psyyke on niin voimakas se saa kropan tuntemaan mitä haluaa.

        Vielä kerran.
        Älä pelkää aloittaa lääkehoitoa vaan aloita.
        Jos et halua syödä noita lääkkeitä soita lääkärillesi ja kysy onko sellaista jolla olisi vähemmän sivuoireita, mutta aloita lääkitys.
        Sitä ei ole turhaan määrätty. Lääkitys on lääkärisi valvonnassa ja jos jotain akuuttia pelkoa tulee voit mainiosti mennä vaikka terveyskeskuksen päivystykseen keskustelemaan lääkehoidostasi.

        Mutta luota nyt lääkäriin ja lääkkeisiin. Ne eivät ala vaikuttamaan heti. Siis kärsivällisyyttä. Ainakin pari viikkoa.
        Jos olosi on tuskainen pyydä lääkäriltä vaikka jotain hetken helpotusta rauhoittavista . Kahden viikon rauhoittavien käyttö ei tee ketään riippuvaiseksi.

        Uskalla nyt hoitaa itseäsi.
        Toivottelen sinulle oikein rauhaisaa mieltä.

        Vielä hiuksien lähdöstä, siinähän sanotaan , että hiuksien lähtö ei ole lopullista vaan loppuu jos lääkehoito lopetaan, onko tuo niin kauheata kokeilla kahden viikon ajan lähteekö hiukset, jos ne alkavat lähtemään varmasti lääkäri vaihtaa lääkkeet. Sillä tuo hiusten lähtö ei ole lopullista vaan se kestää sen aikaa kun lääkitys mikäli sitä ilmenee ja uudet kasvat tilalle kun lääkitys lopetetaan.

        Uskalla nyt vain yrittää.

        Ymmärrän hyvin nuo mitä sanot. Mutta hiusten kasvu vie aikaa ja olen juuri saanut hiukseni (hennot hitaasti kasvavat) edes jonkinlaiseen kuntoon. Todelliset ongelmahiukset!

        Ja kiitos sinulle, että vastasit minulle ja neuvoistasi ja avustasi! (ilmeisesti valitsen vaihtoehdon, että otan yhteyttä lääkäriin)


      • lääkeopas
        kysyjä kirjoitti:

        Ymmärrän hyvin nuo mitä sanot. Mutta hiusten kasvu vie aikaa ja olen juuri saanut hiukseni (hennot hitaasti kasvavat) edes jonkinlaiseen kuntoon. Todelliset ongelmahiukset!

        Ja kiitos sinulle, että vastasit minulle ja neuvoistasi ja avustasi! (ilmeisesti valitsen vaihtoehdon, että otan yhteyttä lääkäriin)

        Kiva, että asia selvisi sinulle, mitä haluat tehdä.
        Kyllä nuo tuosta kun vain malttaa aina odottaa.

        Tsemppiä;)


      • Susanna
        kysyjä kirjoitti:

        En uskalla kokeilla. Tuo mahdollisuus hiusten lähtöön on mielestäni niin suuri juttu! Muutenkin ohuet ongelmahiukset!

        Söin Deprakinea (mielialavaihteluihin, kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön) 100 kpl, eikä ollut mitään sivuoireita. Lopetin noin vuosi sitten, en koe tarvitsevani ko. lääkettä...

        Masennuslääkkeitä syön edelleen.


      • kysyjä
        Susanna kirjoitti:

        Söin Deprakinea (mielialavaihteluihin, kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön) 100 kpl, eikä ollut mitään sivuoireita. Lopetin noin vuosi sitten, en koe tarvitsevani ko. lääkettä...

        Masennuslääkkeitä syön edelleen.

        Niin kaikki eivät tietenkään saa mitään sivuoireita, mutta kun se riski on. Niin ja tuo, jos ei sitten mitään hyötyä, kuten sinulla ettet koe tarvitsevasi.


      • minä
        lääkeopas kirjoitti:

        Masentuneelle ihmiselle on tyypillistä, että hän pelkää ja epäröi kaikkea. Jopa lääkkeen ottamista.
        mitäs jos saankin siitä pahemman olon?
        Jos sitä alkaa ajattelemaan noin , niin todennäköisesti siitä saa pahan olon. Sillä psyyke on niin voimakas se saa kropan tuntemaan mitä haluaa.

        Vielä kerran.
        Älä pelkää aloittaa lääkehoitoa vaan aloita.
        Jos et halua syödä noita lääkkeitä soita lääkärillesi ja kysy onko sellaista jolla olisi vähemmän sivuoireita, mutta aloita lääkitys.
        Sitä ei ole turhaan määrätty. Lääkitys on lääkärisi valvonnassa ja jos jotain akuuttia pelkoa tulee voit mainiosti mennä vaikka terveyskeskuksen päivystykseen keskustelemaan lääkehoidostasi.

        Mutta luota nyt lääkäriin ja lääkkeisiin. Ne eivät ala vaikuttamaan heti. Siis kärsivällisyyttä. Ainakin pari viikkoa.
        Jos olosi on tuskainen pyydä lääkäriltä vaikka jotain hetken helpotusta rauhoittavista . Kahden viikon rauhoittavien käyttö ei tee ketään riippuvaiseksi.

        Uskalla nyt hoitaa itseäsi.
        Toivottelen sinulle oikein rauhaisaa mieltä.

        Vielä hiuksien lähdöstä, siinähän sanotaan , että hiuksien lähtö ei ole lopullista vaan loppuu jos lääkehoito lopetaan, onko tuo niin kauheata kokeilla kahden viikon ajan lähteekö hiukset, jos ne alkavat lähtemään varmasti lääkäri vaihtaa lääkkeet. Sillä tuo hiusten lähtö ei ole lopullista vaan se kestää sen aikaa kun lääkitys mikäli sitä ilmenee ja uudet kasvat tilalle kun lääkitys lopetetaan.

        Uskalla nyt vain yrittää.

        Lääkitys on aina omassa valvonnassa niinkauan kuin sinulla niitä lääkkeitä on.
        Lääkkeitä syödään omalla vastuulla.
        Valvonta on vasta sitten lääkärillä kun lääkärillä on lääke ja aikataulu lääkkeen antamiselle.

        Lääkärit eivät tiedä kaikkea.


      • Anonyymi
        Susanna kirjoitti:

        Söin Deprakinea (mielialavaihteluihin, kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön) 100 kpl, eikä ollut mitään sivuoireita. Lopetin noin vuosi sitten, en koe tarvitsevani ko. lääkettä...

        Masennuslääkkeitä syön edelleen.

        lopetitko ihan noin vain,eikä tullut oireita.


      • Anonyymi
        Susanna kirjoitti:

        Söin Deprakinea (mielialavaihteluihin, kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön) 100 kpl, eikä ollut mitään sivuoireita. Lopetin noin vuosi sitten, en koe tarvitsevani ko. lääkettä...

        Masennuslääkkeitä syön edelleen.

        Miten lopetit ja kauan söit?

        Lääkäri ei puhu ikinä lopettamisesta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Luonnon masennuslääke - https://nplink.net/bjahj033
        Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.


    • vesseli

      Oma kokemukseni lääkkeestä on ollut positiivinen. alussa pelästyin kaikkia noita sivuoireita, kun luin niistä, mutta kohdalleni ei tullut mitään niistä. Paitsi silloin tällöin hyvin harvoin toisessa luomessa esiintyvä elohiiri, jota en ollut havainnut ennen lääkekuurin aloittamista.

      Lääke alkoi vaikuttaa viikon kuluttua aloittamisesta ja palautti normaalit yöunet. Kuukauden huomasin olevani jotenkin turruksissa, vähän kuin zombi. Iloton, mutten kuitenkaan masentunut. Aivan kuin kävelevä tietokone. Lääkärin kanssa sovimme annoksen pienentämisestä ja viikon päästä olo palautui normaalin oloiseksi. Aloin taas tuntea. Kun sopiva lääkeannos oli läytynyt, niin sen kanssa olen jaksanut hyvin. Mieliala ei pääse maanisen puolelle, mutten masennukkaan.

      Kuitenkin jos elämän tilanteet vaihtelevat, on lääkemäärää lisättävä tai vähennettävä perusannoksesta tarpeen mukaan. Vakioannos ei ole aina sopiva ja pelkkää vakioannosta ottamalla voi tulla harmaita jaksoja tai sitten aika vilkkaita.

      Ongelma on lääkkeen hidas vaste. Se ei auta samana päivänä kun uutta apua tuntisi tarvitsevan. Mutta sen ottaminen onkin ajateltava samalla tavalla kuin pitkäaikaisen osakisjoituksen. Pitkällä aikavälillä sen tasainen nauttiminen kannattaa vaikka päivttäinen kurssi heilahtelisikin. Ainakin minulla.

      Olen kuullut, että joillakin on lähtenyt tukka. Maakipuisia en tunne. Enkä kuolleita.

      • Anonyymi

        Mikä on sopiva määrä?

        Tämä ja ketipinor yhdessä väsyttävät ikävällä tavalla.

        Ja pari olutta niin nämä pilaavat senkin.

        Onko näitä järkeä syödä loputtomiin?


      • Anonyymi

        Mikä on viisas hoitava taso?

        Itsellä 1000 Mg nyt ja mietin lopettamista koska en tiedä on turha vai ei.

        Myös 150 Mg ketipinor menee ja sama ajatus.


    • kokenut

      En ikinä koske moisiin enään.

      Ennemmin syön monipuolisesti ja liikun. Nii ja tietenkin kalaöljyä.

      • vesseli

        Perustele kantasi, ole hyvä. Mikä lääkiyksessä oli huonoa. Miksi et enää niihin koskisi? Miksi ruoka ja kalaöly auttaisivat paremmin.

        Oman kokemukseni mukaan en vaihtaisi Deprakinea mihinkään. Se on ollut monista mielialalääkkeistä ainut, joka on minua auttanut, ja josta en ole saanut sivuoireita. Olisin ihan hukassa ilman sitä. Toivottavasti ei joku muu tee väärää valintaa ylimalkaisen tuomitsevuutesi vuoksi ja uskaltaa kokeilla Deprakinea.

        Ruokavalioista olen sitä mieltä, että ne ovat tällaissa asiossa aika riskaabeleita kokeilla. Maanis-depressiivinen ihminen voi tehdä jopa itsemurhan kaurapuurokuurille jäätyään. Lääkkeet kannattaa ottaa.

        Deprakinen vaihtoehtoina on muistaakseni Litium tai sitten yksi muu aine. Niissä on sivuoireuhkat vähintään samat kuin Deprakinessa. Deprakine ei kuitenkaan aiheuta maksassa sellaista prosessia, että lääkemäärää jouduttaisiin nostamaan lääkkeen aiheuttaman maksan aktiivisuuden lisääntymisen vuoksi ja sillä tavalla maksaa progressiivisesti kuormittamaan. Tämä on minusta Deprakinen hyväpuoli verrattuna muihin. Mutta en ole lääkäri, enkä tiedä paremmin, joten ehkä jollekin sopii nuo muutkin valmisteet. Itse en niitä huolisi.


      • Anonyymi
        vesseli kirjoitti:

        Perustele kantasi, ole hyvä. Mikä lääkiyksessä oli huonoa. Miksi et enää niihin koskisi? Miksi ruoka ja kalaöly auttaisivat paremmin.

        Oman kokemukseni mukaan en vaihtaisi Deprakinea mihinkään. Se on ollut monista mielialalääkkeistä ainut, joka on minua auttanut, ja josta en ole saanut sivuoireita. Olisin ihan hukassa ilman sitä. Toivottavasti ei joku muu tee väärää valintaa ylimalkaisen tuomitsevuutesi vuoksi ja uskaltaa kokeilla Deprakinea.

        Ruokavalioista olen sitä mieltä, että ne ovat tällaissa asiossa aika riskaabeleita kokeilla. Maanis-depressiivinen ihminen voi tehdä jopa itsemurhan kaurapuurokuurille jäätyään. Lääkkeet kannattaa ottaa.

        Deprakinen vaihtoehtoina on muistaakseni Litium tai sitten yksi muu aine. Niissä on sivuoireuhkat vähintään samat kuin Deprakinessa. Deprakine ei kuitenkaan aiheuta maksassa sellaista prosessia, että lääkemäärää jouduttaisiin nostamaan lääkkeen aiheuttaman maksan aktiivisuuden lisääntymisen vuoksi ja sillä tavalla maksaa progressiivisesti kuormittamaan. Tämä on minusta Deprakinen hyväpuoli verrattuna muihin. Mutta en ole lääkäri, enkä tiedä paremmin, joten ehkä jollekin sopii nuo muutkin valmisteet. Itse en niitä huolisi.

        Miten deprakine ja ketipinor vaikuttavat kehoon kun moni käyttää alkoholia kanssa ainakin vähän?


    • toimii!

      itselle määrättiin deprakinea tuossa 1,5 vee sitten. Kaikki pahimmat mielialamuuutokset on pysyneet poissa, ahdistaa tosi harvoin. Agorafobia on vähentynyt ja samoin paniikkikohtaukset. Miinuspuolia ovat vatsaoireet ja kuukautishäiriöt joita saan, mutta ehkä alan ottaa maitohappobakteereja päivittäin. Minulla on epävakaa persoona ja yleinen ahdistuneisuus..

      Hyvä lääke siis on ollut, kannattaa vaan käydä välillä mittaamassa muutenkin maksa ja muut arvot.. olen jopa pystynyt pudottamaan xanor annosta hitaasti, mihin en olisi uskonut pystyväni ikinä ilman kenenkään tukea ja psykoterapiaa ;))

      hiuslisäkkeitä saa.. omaani ei ole lääke vaikuttanut. Kumpa keksittäisiin saman tyyppinen lääke vähän lievemmin sivuoirein..

      • Anonyymi

        Pitääkö lopettaa jos arvot koholla?

        Mikä vaikutus lievällä alkoholin käytöllä jos käyttää tätä lääkettä?


      • Anonyymi

        Naisten hedelmällisyys ja raskaus uhattuna jos käyttää tätä?


    • Deprakinen haitoista

      Olen syönyt Deprakineä kymmenen vuotta. Nyt menee annoksella 1500mg. Aluksi pelkäsin myös tuota hiusten lähtöä sillä minulla on suomalainen hennohko hiuslaatu mutta hiukseni ovat pitkät ja kauniit ja turhankin tärkeät minulle. Sinä kirjoituksen aloittaja olet jo aikoja sitten päätöksesi tehnyt mutta jospa tästä olisi joillekin apua. Tunnen myös muitakin Deprakinen syöjiä, jonkun verrankin. KENELLÄKÄÄN ei ole hiukset edes ohentuneet! :) Oma tukkani on upea, jopa kauniimpi kuin aikanaan. Aluksi alottaessani ainut sivuoire oli väsymys. Se oli kurja kun sai ottaa päikkäreitä päivittäin. Sitä kesti vuosi pari mutta nyt ei ole oireen oiretta, niiden vuosien jälkeen. Olen energinen. Tunteet toimivat, olen luova persoona. Olen sopeutunut ajatukseen että syön sitä loppuelämäni. Kilon kiloa ei, ole tullut. Pelkään ennemmin muita lääkkeitä. En ole muillakaan syöjillä huomannut mitään erikoista, että olisivat muuttuneet jotenkin, eivätkä ole moittineet sanallakaan lääkettä, päinvastoin. Että täälläpäin vain hyviä kokemuksia. Toki huonojakin varmasti on joillain, mutta sitä varten on lääkärit. Heihin heti yhteys. Ihan kuin vaikka muissakin fyysisen puolen lääkkeissäkin, jos jotain on, lääkäri kyllä ottaa tosissaan vakavat oireet. Ja lääkkeet vaihtoon :)

      • Anonyymi

        Onko näissä riski että jumittavat ajatuksia kun estävät aivojen toimintaa?

        Eli lääke voisi ahdistaa lisää?


    • Deprakinekäyttäjä

      Minä syön deprakine lääkettä epilepsiaan 500mg 1 tabletti aamuin illoin, eikä minulla ole yhtäkään hiusta lähteny päästä. Jokaisessa lääkepakkauksessa on varoteltu haittavaikutuksista, mutta niitä ei kannata lukea ollenkaan, lukee vasta sitten jos huomaa voinnissan outoja oireita. Minulla ainakin tehoaa erinomaisesti ja mielikin on mitä mainioin, pirtee ja touhukas. Eikä väsytä. Ainut mielialalääke mikä toimii niinkuin pitääkin, nämä essitalopraamit ja muut masislääkkeet ei muuta kun väsyttää vaan. Käytä vaan lääkkeitä on parempi mieli, sitä varten ne on kehitetty. Ei kannata kiusata itseään. Tsemppiä :-)

      • Anonyymi

        Onko aivoja blokkaava lääke viisas valinta kun määrätään niin moneen vaivaan?


      • Anonyymi

        Söin Deprakinea vuodesta 1996 vuoteen 2020, ei mitään ongelmia. Oli ainoa lääke, joka sopi minulle ahdistukseen ja tuskaisuuteen. Hiuksia ei lähtenyt, paino nousi, mutta siihen ehkä muitakin syitä.
        Olin ikikiitollinen psykiatrilleni, joka tämän lääkkeen määräsi. Omasta aloitteestani lopettelin pikkuhiljaa käytön, ei ongelmia siinäkään.

        Mutta kaikki lääkkeet eivät sovi kaikille, sen olen kokenut. Jokainen on yksilö.
        Tsemppiä kuitenkin kokeiluun, jos on määrätty.


    • KEINUHEPPA

      Olen käyttänyt pari vuotta Deprakinea eikä yhtään ole ollut hiustenlähtöä. Alussa väsytti, kuukautiset on jääneet pois mutta olen vaihdevuosi- ikäinen. Minulla Depression käytetään kaksisuuntaisen mielialahäiriön, epävakaan persoonallisuushäiriön jakaa yleisen ahdistuneisuus hoitoon. Depression on hyvä lääke.

      • Anonyymi

        Miksi tätä annetaan monelle jolla ei ole BIPO oireita lainkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tätä annetaan monelle jolla ei ole BIPO oireita lainkaan?

        Niin miksi?


    • Anonyymi

      Jos on sekä Ketipinor että deprakine niin onko asiallista pitkällä aikavälillä?

      Miten pitkään näitä syödään ja onko haittoja?

      • Anonyymi

        Tätä sopii kysyä aina vaan!


    • Anonyymi

      Minulle määrättiin myös deprakine lääke olevinaan kaksi suuntaiseen mieli häiriöihin,luin myös haittoja,pelästyin kun luin haitta vaikutuksia,voik lääkettä vähentää minulle määrätty 1000 mg vuorok.ja injektio lääke 200mg 4viikon välein. en ole kehitys vammainen,olen saanut esim 3 tervettä lasta,ovat aikuisia.

      • Anonyymi

        Jokainen fiksu kun lukee sen listan niin huh huh

        Ja sitten vielä ketipinor samalla...


    • Anonyymi

      Kauanko olette syöneet ja kertokaa lopettaneet tuliko oireita ja mistä syystä.

      • Anonyymi

        Moi. Olin niin tyhmä, että aloitin Deprakine 1000 mg keväällä 2020, käytin 3 kk. Miehille voi aiheuttaa hedelmättömyyttä,( lukee pakkausselosteessa). Minulle aiheutti näköjään pysyvän libidon heikentymisen, aiemmin seksuaalisesti aktiivisesta miehestä tuli täysin haluton. Monen tieteellisen tutkimuksen mukaan aiheuttaa miehille kivesten pienenemistä. Minulle teki tämän. En tiedä palautuvatko. Kertokaa muut miehet kokemuksia asiasta. Jos olisin aloittaessa lääkitystä tiennyt Deprakinen käytön seuraukset en olisi ikinä tähän myrkkyyn koskenut.


      • Anonyymi

        Tuli helvetilliset, kaikki viisi lääkettä kerrasta poikki. Noin 20-25 käyttä psykiatrin maaräämä.Menneen kesän aikana luulen tietäväni jotain huumevierotuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli helvetilliset, kaikki viisi lääkettä kerrasta poikki. Noin 20-25 käyttä psykiatrin maaräämä.Menneen kesän aikana luulen tietäväni jotain huumevierotuksesta.

        Kun on syönyt tuota 20 vuotta iltaisin kaksi tablettia niin kun tietäisi miten hitaasti sitä tulis vähentää että pääsis kokonaan eroon eikä tulis unettomuutta


    • Olen syönyt Debrakinea nyt yht. 15 kk. Hiuksia alkoi lähteä tasaiseen tahtiin 4-5 kk jälkeen aloituksesta. Tupoittain niitä poimin hiusten pesujen jälkeen suihkun lattiakaivosta, hiusharjaa piti yhtenään puhdistaa. Tutkin haittoja netistä ja löysin suosituksen alkaa käyttää B6- ja D-vitamiineja. Erityisesti Biotiini sinkki (strong) auttaa hiuksiin ja myös kynsiin, mikä on aivan totta. Pikkuhiljaa päässäni on nyt todella paljon uutta hiuskasvua ja kynnet kasvavat nopeasti. Debrakine on vaarattomampi lääke kuin Litium tai Ketipinor tai muut erilaisia ikäviä haittoja aiheuttavat mieliala- ja masennuslääkkeet. Neuroleptit ovat tuhoisimpia aivoille ja keskushermostolle. Edellisen kirjoittajan kannattaisi olla yhteydessä lääkäriin, keskustella ikävästä haittavaikutuksesta. Tilanne ei ehkä ole lopullinen, jos saa lääkkeen lopettaa/jos löytyy vaihtoehtoinen lääkitys.

    • Anonyymi

      Deprakine luokitellaan monessa maassa huumausaineeksi, ei lääkeaineeksi. Kannattaa tutustua myös ranskalaisiin oikeudenkäynteihin liittyen Depraan. Aiheuttanut tuhansia sikiövaurioita ja kehitysvammoja syntyneille lapsille raskaudenajan aikaisen käytön vuoksi.

      Jos haluat tappaa elämästäs kaiken ilon ja aivotoiminna, toimiva lääke/huume siihen. Muuten ei kannata koskea ollenkaan.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe