Vene sähköisellä vinssillä maalle

Karilla

Olen laittanut keväällä uuden moottoriveneen vesille. Syksyllä se pitäisi saada maalle uudestaan. Veneen paino moottoreineen noin 1100 kg. Olen tehnyt muutama vuosi sitten veneluiskan, jossa ollut käsikäyttöinen vinssi pylväässä kiinni. Nyt olisi mahdollisuus asentaa sähköinen vinssi (220 V). Mitä tarjolla? Onko kokemusta?

5

2724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkulissu

oih... mun alkaa tekee ihan hirveesti mieli sormettaa, ku mä aattelenki sun vahvaa vinssiä... ooh...

• Löytävinäni

Biltema on monille täällä veneilypalstoilla kirosana. Sen uhallakin tulkoon kerrotuksi, että firman luettelosta löytyy 3 erilaista sähkövinssiä. Kaikki ne toimivat tosin 12 voltin tasavirralla eivätkä 230 voltin seinäsähköllä.

Vetokyky 4080 kg => 529 €
      Vetokyky 2260 kg => 419 €
      Vetokyky 900 kg => 59 €

Kaltevalla luiskalla tuollainen 1100-kiloinen vene varmaan nousee kevyesti tuolla pienimmällä ja halvimmalla pelilläkin, mutta onko siitä sitten monivuotiseksi iloksi, saattaa olla vähän eri asia.

Yhden nostotapahtuman hoitanee kevyesti vaikka autosta tilapäisesti irrotetulla akulla, jos siihen hätään ei ole irtoakkua tarjolla.

Kokemusta noista vinsseistä ei ole. Minun 2,5-tonnista venettäni nostellaan pilkkiauton koukussa.

Bilteman tuotteista on sekalaisia kokemuksia – hyviäkin!

• -vintturi-

Asenna se vinssi veneen keulaan köysiboksiin tai mihin sen saa vahvasti kiinni. Sähköt saat helposti veneen akusta ja voit vinssailla venettä muuallakin kun kotirannassa.

• kysyn mutta

siis sun pitäisi kerran vuodessa vinssata vene ylös ja olisit halukas maksamaan uudesta vinssistä jonkun satasen, että se sujuisi sähköllä? tulee vähän kalliit nostot, jos ei kerran vuodessa jaksa veivata käsipelissä ylös... ne sähköiset kun aina on rikki just sillon kun sen pitäs toimia.

• pöllivinssi

Tein rantaani vinssin jossa vaijeri kiertyy pöllin ympäri. n. 2 tonninen vene nousee sillä nätisti ylös kelkalla joka kulkee kakkosnelosista tehtyä rataa pitkin. Kelkan pyörät kulkevat lankkukourussa.
        Nostan veneen usein kesken kesänkin ylös kun pesen pohjaa tai teen jotain asennuksia yms.
        En kaipaa vinssiini sähköä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe