Jos joku todella todella vakavasti pohtii mielessään näiden huumeheiden haittavaikutuksia niin kehottaisin vilkaisemaan viereistä alkoholipalstaa ja vertaamaan sitä tähän pääosin kannabikseen keskittyneeseen palstaan.
Moniko kannabisti täällä surkuttelee piloille mennyttä elämäänsä ja laskeskelee raittiuspäiviä peläten taas uutta repsahtamista tähän KANSALLISJUOMAAMME, jota jopa kiikutetaan suu virneessä EU-päättäjille ruisleivän kera.
KUOLEMA ALKOHOLILLE, tuolle murha- ja rappiojuomalle!
Kuinka paljon rahaa säästyisikään alkoholin mitä moninaisimpien haittojen ehkäisyyn ja jälkihoitoon jos valtio luopuisi hysteerisluontoisesta kannabistien ahdistelusta.
Antakaa kaikkien kukkien kukkia, myös hampun!
Kannabis vs. alkoholi
27
3575
Vastaukset
- __//777\\__
Ja mussun mussun. Ihme löpinää ja rutinaa, saunan takana lienee tilaa nisteille edelleen.
Miksi meille muka olisi valehdeltu asiassa, vielä omalla nimellä ja omaa kunniaansa uhmaten?- jamaican pearl
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/07/669288
Kyllä se olisi kohta jo korkea aika tunnustaa se tosiseikka, että kannabis ei ole niin paha kuin mitä jotkin ovat antaneet ymmärtää.
Sen kun arvon päättäjätkin jonain päivänä tajuaisivat kuinka paljon valtio saisi verotuloja jos kannabis laillistettaisiin ja sitä saisi ostettua coffee shopeista Suomessa, sekä myöskin säästäisi kun saataisiin poliisit ratkomaan OIKEITA rikoksia eikä mitään pilviveikkojen kotikasvatuksia tms. - Pirinisti
"Miksi meille muka olisi valehdeltu asiassa, vielä omalla nimellä ja omaa kunniaansa uhmaten?"
Jos kerran löytyy päihde, jota on helppo tuottaa kotimaassa ja josta tahkotaan vuosittain törkeät tuotot, niin miksi jättää valehtelematta? Kannabis uhkaa näitä tuottoja. Niin yksinkertaista se on. - Temex
Tällä kaverilla ei kyllä ole yhtään tietoutta kannabiksesta. Jospa menisit ihan Googleen ja hakisit esim yliopistojen tekemiä tutkimuksia ja taisipa WHO tehdä myös tutkimuksen jossa todettiin että kannabis on lievä haitta alkoholin ja tuoakan ohella.
http://www3.interscience.wiley.com/journal/90510963/abstract?
Nahas G et al. THC farmakokinetiikaa aivoissa ja kiveksissä, miesten gametotoksisuus ja spermamtozooien varhainen apoptoosi. Koe-eläinten plasmapitoisuudet vastasivat samaa kuin ihmisillä jotka olivat altistuneet marihuanan poltolle tai THC:lle ja joilla oli jo havaittu spermatogeneesissä muuttumista. Näistä tiedoista voi käsittää, että aivo-veri-este ja veri-kives-este ovat rajoittamassa THC:n varastoitumista aivoon ja kiveksen puolelle.. Kroonisen THC- altistuksen aikana kuitenkaan farmakokineettiset molekulaariset mekanismit, jotka rajoittivat THC:n kertymistä aivoon ja kivekseen, eivät ole riittäviä estämään pysyvää kalvosignaloinnin deregulaatiota eikä funktinaalisten ja morfologisten muutosten indusoitumista, mikä alkaa heijastua spermatogeenisten solujen( siittiöitä muodostavien solujen) ennenaikaisena apoptoosina. Pitkän jakson tutkimuksissa on raportoitu alentunutta spermatogeneesiä muuten terveissä aikuisissa fertiileissä miehissä THC:n käytöstä. Mutta oligospermian suhteen taas ei ole tutkimuksia samanikäisetä väestöstä, joka käyttää laajalti psykoaktiivisia huumeita.
KOMMENTTI:
Tulipa tässä mieleen ajatus: jos nyt miehillä tuo xenobiootti siirtyy lisäkivesten rasvoihin niin, mihin naisilla menee cannabis, meneekö aivoihin? Siis naisilla ja tytöillä olisi kognitiiviset funktiot shteelliseti paljon alttiimmat vikuuntumaan.
Puhumattakaan mitä mahdollisuuksia tulevalla sukupolvella on syntyä terveenä xenobioottikulttuurissa.
7.7.2008 15:03- haisemaan
aah... nahas, tuo apinoita hengiltä kaasuttava tunari on "tutkimut" asioita omalta kannaltaan. "olen sodassa kannabista vastaan ja käytän kaikkia keinoja tässä sodassani" - nahastelija luojan armosta.
- rootsrockreggae
leamarketta meitä saada toisiin ajatuksiin eriskummallisilla sivistyssanoilla?
Ne kirjoitukset, mitä olen sinulta lukenut, ovat suurimmaksi osaksi ylläolevan kaltaista hepreaa, jota tuskin tajuaa sen kummemmin hamppuveikot, kuin selväpäisetkään.
Ja mitä lopputulokseesi tulee, se lienee täysin hatusta vedettyä, vai mitä?
- mietipä pena
Kun ostat sitä huumettas rahat menee rikollisille. Ootko tyytyväinen?
Juuri tuollaisissa kannabiksen sulattamien aivojen sairaissa mielissä sikiää kouluampumiset.- Pirinisti
"Kun ostat sitä huumettas rahat menee rikollisille. Ootko tyytyväinen? "
Niinpä, ja virkavalta vieläpä edesauttaa tätä tilannetta kun se pyrkii systemaattisesti tuhoamaan ihmisten hamppukasvatelmat. Ihmisten, jotka eivät halua olla missään tekemisissä rikollisten kanssa tai tukea rikollisuutta. Ja sitten te vitun lampaat annatte oikein aploodeja kun ilmoitetaan vähän suuremmasta bustauksesta televisiossa. Ootko tyytyväinen? - kuules pena
Pirinisti kirjoitti:
"Kun ostat sitä huumettas rahat menee rikollisille. Ootko tyytyväinen? "
Niinpä, ja virkavalta vieläpä edesauttaa tätä tilannetta kun se pyrkii systemaattisesti tuhoamaan ihmisten hamppukasvatelmat. Ihmisten, jotka eivät halua olla missään tekemisissä rikollisten kanssa tai tukea rikollisuutta. Ja sitten te vitun lampaat annatte oikein aploodeja kun ilmoitetaan vähän suuremmasta bustauksesta televisiossa. Ootko tyytyväinen?...helvetin tyytyväinen kun huumeviljelmä tuhotaan.
Joka tapauksessa ne rahat menee rikollisille. Kyllä suomalaiselle miehelle pitäisi kaksi v:tä riittää. Viina ja v^**tu!!! - tilan isäntä
kuules pena kirjoitti:
...helvetin tyytyväinen kun huumeviljelmä tuhotaan.
Joka tapauksessa ne rahat menee rikollisille. Kyllä suomalaiselle miehelle pitäisi kaksi v:tä riittää. Viina ja v^**tu!!!ja niistä toista sinä saat vain suurella rahalla. toinenhan on puoli-ilmaista tässä maassa.
- Pirinisti
kuules pena kirjoitti:
...helvetin tyytyväinen kun huumeviljelmä tuhotaan.
Joka tapauksessa ne rahat menee rikollisille. Kyllä suomalaiselle miehelle pitäisi kaksi v:tä riittää. Viina ja v^**tu!!!Mitä osaa sä et ymmärrä. Jos käyttäjä ostaa kamansa kadulta, hän tukee suorasti rikollisuutta. Mikäli hän kasvattaa käyttämänsä kaman itse, hän ei joudu tekemisiin rikollisten kanssa, ts. rikolliset eivät saa rahaa. Virkavalta taas tukee rikollisia kieltämällä kotikasvatuksen, jolloin käyttäjät joutuvat tekemisiin rikollisten kanssa mikäli haluavat jatkaa käyttöään. Onko viina sumentanu logiikkas vai miks tää asia ei meinaa mennä nyt oikeen jakeluun.
Mitä viinaan ja vittuun tulee, viina on vitusta. Se tappaa aivosoluja, tekee ihmisestä ääliön ja aiheuttaa suurempia ongelmia yhteiskunnassamme kuin mikään muu päihde. Viinan tässä pitäisi laitonta olla, eikä kannabiksen. - sananen
Pirinisti kirjoitti:
Mitä osaa sä et ymmärrä. Jos käyttäjä ostaa kamansa kadulta, hän tukee suorasti rikollisuutta. Mikäli hän kasvattaa käyttämänsä kaman itse, hän ei joudu tekemisiin rikollisten kanssa, ts. rikolliset eivät saa rahaa. Virkavalta taas tukee rikollisia kieltämällä kotikasvatuksen, jolloin käyttäjät joutuvat tekemisiin rikollisten kanssa mikäli haluavat jatkaa käyttöään. Onko viina sumentanu logiikkas vai miks tää asia ei meinaa mennä nyt oikeen jakeluun.
Mitä viinaan ja vittuun tulee, viina on vitusta. Se tappaa aivosoluja, tekee ihmisestä ääliön ja aiheuttaa suurempia ongelmia yhteiskunnassamme kuin mikään muu päihde. Viinan tässä pitäisi laitonta olla, eikä kannabiksen.1) Olet trolli ja viestisi täten tarkoituksellinen provo.
2) Olet tyhmä ja/tai ajattelematon. Piri kun näet koukuttaa juuri siten, ettei huomaakaan - käyttäjä kuvittelee homman olevan hanskassa ja voivansa lopettaa milloin vain, kunnes se ei sitten yhtäkkiä enää onnistukaan ihan tuosta vaan!
3) Mitä piriin tulee, ovat kauhutarinat valitettavasti aika pitkälle tosia. Vedäpä joskus sellainen usean päivän piriputki, ja katso mitä sitten tapahtuu esim. laskujen suhteen. Ja jatka sitten ko. putkea pidempään, ja katso mitä SITTEN tapahtuu!
4) Paras pirisatsi on se, joka jää vetämättä. Tämä on totinen tosi.
5) Älä enää jatka käyttöä. Kertahölmöily riittää. Kiität itseäsi myöhemmin, jos nyt uskot mitä sanon.
* Niin, ja mun ikänihän siis on 41v. ja olen mm. nähnyt näitä pirinarkkeja elämäni aikana aivan riittävästi, kiitos. Eli tiedän siis kyllä mistä puhun. Uskotko? - Pirinisti
sananen kirjoitti:
1) Olet trolli ja viestisi täten tarkoituksellinen provo.
2) Olet tyhmä ja/tai ajattelematon. Piri kun näet koukuttaa juuri siten, ettei huomaakaan - käyttäjä kuvittelee homman olevan hanskassa ja voivansa lopettaa milloin vain, kunnes se ei sitten yhtäkkiä enää onnistukaan ihan tuosta vaan!
3) Mitä piriin tulee, ovat kauhutarinat valitettavasti aika pitkälle tosia. Vedäpä joskus sellainen usean päivän piriputki, ja katso mitä sitten tapahtuu esim. laskujen suhteen. Ja jatka sitten ko. putkea pidempään, ja katso mitä SITTEN tapahtuu!
5) Älä enää jatka käyttöä. Kertahölmöily riittää. Kiität itseäsi myöhemmin, jos nyt uskot mitä sanon.
* Niin, ja mun ikänihän siis on 41v. ja olen mm. nähnyt näitä pirinarkkeja elämäni aikana aivan riittävästi, kiitos. Eli tiedän siis kyllä mistä puhun. Uskotko?Mitenkäs amfetamiini nyt liittyy keskustelunaiheeseen? Keskustelun alla on käsittääkseni kannabiksen vaarattomuus suhteessa alkoholiin, ja johdannaisesti alkoholin ja kannabiksen aiheuttamat ongelmat. Piristä ei pahemmin keskustella, ja sille on syynsäkin. Se on vaihteeksi jotain, mistä kummatkin osapuolet ovat samaa mieltä; se on paskaa.
En muuten käytä piriä, jos viestilläsi jotenkin viittasit nimimerkkiini. - herskanisti
Pirinisti kirjoitti:
Mitenkäs amfetamiini nyt liittyy keskustelunaiheeseen? Keskustelun alla on käsittääkseni kannabiksen vaarattomuus suhteessa alkoholiin, ja johdannaisesti alkoholin ja kannabiksen aiheuttamat ongelmat. Piristä ei pahemmin keskustella, ja sille on syynsäkin. Se on vaihteeksi jotain, mistä kummatkin osapuolet ovat samaa mieltä; se on paskaa.
En muuten käytä piriä, jos viestilläsi jotenkin viittasit nimimerkkiini.Ihan ymmärrettävää, että tulee tälläsiä väärinkäsityksiä, jos ei oo tätä hassunhauskaa keskustelupalstaa pahemmin seuraillut
- Naapurinäijä
Pirinisti kirjoitti:
Mitä osaa sä et ymmärrä. Jos käyttäjä ostaa kamansa kadulta, hän tukee suorasti rikollisuutta. Mikäli hän kasvattaa käyttämänsä kaman itse, hän ei joudu tekemisiin rikollisten kanssa, ts. rikolliset eivät saa rahaa. Virkavalta taas tukee rikollisia kieltämällä kotikasvatuksen, jolloin käyttäjät joutuvat tekemisiin rikollisten kanssa mikäli haluavat jatkaa käyttöään. Onko viina sumentanu logiikkas vai miks tää asia ei meinaa mennä nyt oikeen jakeluun.
Mitä viinaan ja vittuun tulee, viina on vitusta. Se tappaa aivosoluja, tekee ihmisestä ääliön ja aiheuttaa suurempia ongelmia yhteiskunnassamme kuin mikään muu päihde. Viinan tässä pitäisi laitonta olla, eikä kannabiksen.Nyt koen velvollisuutenani julkituoda seuraavan tositapauksen, johon liittyy henkilökohtaista kirjeenvaihtoa minun ja allaolevan kertomuksen uhrin kanssa.Kertomus antaa hyvää perspektiiviä siitä mitä kentällä oikeasti tapahtuu, ja mihin ihminen voi tahtomattaan joutua. Kyseinen henkilö haluaa pysyä nimettömänä, ja tätä myös haluan kunnioittaa. Tällä hetkellä uhri on erittäin voimakkaasti masentunut, apua ja kannustusta tarvitseva, ja mikä kamalinta..täysin syyntakeeton tapahtumiin.
Toivon tämän threadin synnyttävän keskustelua palstalla, lisäksi jokainen rohkaiseva kannustus ja viesti uhrille toimitetaan minun toimestani hänelle. Kaivakaa nenäliinat esille!
Uhrin profiili:
Kyseessä on nuori aikuinen mies, joka on kannabismyönteinen, satunnaisesti tätä käyttäen.Varsinainen kannabiksen käyttö ei ole hänelle generoinut ainuttakaan ongelmaa.
Hänen elämänsä on vielä ns. alkumetreillä, eli edessä on asepalvelus sekä kaikki käytännön asiat jotka itsenäistymiseen liittyvät.
Tarina alkaa tästä:
Anteeksi nyt jos tekstissäni on kirosanoja, mutta kun luette lisää niin varmaan ymmärrätte.
Keskiviikko ilta, haen bongini postista jonka tilasin *******, heti kun sain paketin käsiini niin täytyihän sitä päästä testaamaan . "KAVERIN" luokse menin testaamaan bongiani ja tarjoan kukkalätkä paukut myös "KAVERILLE", kaveri tipahtaa ja istuu telkkarin ääressä, puolisen tuntia, ovikello soi ja sieltä tulee "KAVERI2", "KAVERI2" oli lätkää joten pistimme kimppa paukut ja aloimme jumittaa... Ovikello soi ja pari piri hörhöä... ...siis tarkoitan "KAVERI3" ja "KAVERI4" tulevat käymään.
(Voin tässä vaiheessa tehdä juonen paljastuksen ja kertoa että helvetti alkaa ).
"KAVERI4" alkaa pummia savuja, ja "KAVERI3" alkaa kaupittelemaan piriä, "KAVERILLE4" tarjottiin savut, eikä mennyt kauaa kun "KAVERI1" ja "KAVERI2" ostivat piriä, oloni alkoi olla aika vittuuntunut koska olin aika paukuissa enkä voinut mennä oikeastaan kenenkään luokse ja näytti siltä että tänne kai se on pakko jäädä hetkeksi .
"KAVERI3" ehdottaa että, mennään hänen asunnolleen, jonka jälkeen kaikki pakkautuvat autoon.
(Ajattelin että menen toisen kaverin luokse samalla kyydillä kun hän asuu naapurissa).
"KAVERIT" alkoivat käyttäytyä todella oudosti, eivätkä halunneet että lähden, tivasin että menen kaverin luokse paukuille ja tulen takaisin (Minulla ei ollut mitään aikomusta palata). EI EI EI!! Et mee minnekkään, pyydetään ne kaveris tänne mä voin vaikka soittaa. Aloin olla aika kusessa että eikö nuista pääse eroon . Soitin kaverilleni, eivätkä he tietenkään halunneet tulla "KAVERI3" asunnolle.
"KAVERI3" jonka luona olimme alkoi heti kaivelemaan ruuttaa ja neulaa esille kun pääsimme sisälle, (Jos en väärin ymmärtänyt niin samoilla värkeillä kaikki pistivät, Paitsi "KAVERI1"), Kysyin "KAVERI1"seltä että miksi hän ei pistänyt samalla neulalla ja hän vastasi leikillisesti, mulla on b hepatiitti jonka perään hän välittömästi korjasi, no eikä oo, mut toi on niinku hammasharja ja sitä ei lainata, tajuutsä?.
"KAVERI3"sella oli minun 10g pesola lainassa, ja antoi sen takaisin ja heitti sitä poretta että tuossa lainasta vaivan palkkaa. Hallussani oli 10g pesola, piriä 0,1 bongi ja omaan käyttöön savuja, että olin aika kusessa.
Olin lähdössä kaverini luokse, mutta EI!, elä mee mihinkään, veä se piri, häh?, minä sanoin että en en en. Vitun nössö miks et veä, mikä sulla on?, tässä on värkitkin valmiina!, Sanoin että en käytä ja minun pitää nyt lähteä, kaikki olivat aika tutkalla ja "KAVERI3"nen alkaa agreilemaan että ota nyt helvetti tai anna mulle se!!!
Ymmärtänette nyt kuinka kusessa olin?
Sanoin että voin tarjota pienet paukut jos rauhotut, rauhottu han hän sitten, mutta "KAVERIT1,2,4" ota nyt nokkaan nui vähänen, häh ihan sama, eiku anna mä spruuttaan, ei ku mä, ( Tässä vaiheessa ei ollut muita vaihto ehtoja kuin 1) Lyö bongi pöydän kulmaan siten että sinulle jää terävä reunainen lasi putki käteen ja tapa kaikki bongin kaulalla, 2) Mene vessaan soittamaan poliisit ja ole putkassa kolme päivää, tai 3) Ota se pore nokkaan ja lähe menemään.
Valitsin vaihto ehto kolmosen, (ei järin fikusa) .
Olin kokeillut poretta yli kaksi vuotta sitten yhdesti ja tiedän kuinka perseestä se on.
No kuitenkin, otin sen paskan nokkaan ja se ei toiminut, olin että jes ! Nyt vaan lähden menemään, no olin lähdössä kunnes kuulu Hei! eläs mee minnekään, mitä eikö toiminu, (voi harmi ), no piä päätä ylöspäin ja jotain nenä juttua piti tehhä.
(Taas lähti hommat kusemaan)
Pore rupes toimimaan ja oloni oli aika paska, mietin vain hiljaa että, miksi vitussa minä otin sen, sitten mietin miksi vitussa menin sinne, sitten mietin jos en omistaisi puhelinta tätä ei olisi sattunut.
Kello on 02.00-04.00
"KAVERI4" tätä sais lisää? Sanoin että en halua, mihin muut yhtyivät, mää voisin laittaa 60€, joo määkin voisin heittää jonkun 20€, nje nje. Näin he lähtivät säätämään. Kävelin kotiin, matka oli noin 3km, menin huoneeseeni kastelemaan kasvini. katselin telkkari ja kävin suihkussa, sitten kuulen äänen HEI!.. mitä mistä toi ääni tuli? Jatkoin television katselua, ja kohta se ääni uudesta huuta, HEI! Mitä vittu se äijä makaa tolleen me ollaan ostamassa piriä ja sinä makaat takapenkillä tolleen, vittu et ollaan kuses jos ne näkee sut noin sekasin. Todellisuus potkaisee päähän ja tajuan olevani toisella paikkakunnalla ja on aamu . Olin kuulemma koko ajan puhunut jotain enkä ollut lopettanut minuuttia pidemmäksi ajaksi kun pyydettiin, ja kuulemma meinasivat jättää matkan varrelle jos en ole hiljaa. Tajuttani faktat istuin hiljaa autossa aivan kusessa (melkein kirjaimellisesti), parkkipaikalla "KAVERI1" ja "KAVERI4" ottavat annoksena, sitten "KAVERI4" sanoo että hei jos tiputat tätä yhtään niin turpaan tulee, ja työnti aika lastin poretta minun suuhun luskikalla.
Tässä vaiheessa olin niin kusessa että jos olisin ollut yksin olisin halunnut itkeä, siis olin AIKA kusessa.
Matkasta takaisin en tajunnu yhtään mitään, perillä "KAVERI1" luona odotteli "KAVERIT2 JA 3", kaikki ottaavat suoneen, paitsi minä ja yritän ladata bongia. Vaivoin sain bongiini kukkaa ja pääsin vessaan, vessasta päästyäni olin aika ihmeissäni kun 0,6g kohtuu hyvää kukka ei toiminut. Tajusin hetken päästä että kyllähän se toimi, mutta tämä helvetin piri toimii vieläkin (klo 07.30). En ollut enää kovin pahasti kusessa, mutta vähän.
Klo 10.15 "KAVERI1" sanoo että käytkös sinä hakemassa niitä puhtaita neuloja ja ruuttia meille ilmaiseksi kun et, tiskannut astioita? En ymmärtänyt häntä, mutta tein näin, apteekissa oli pusseja jossa oli kaksi molempia (siis ruuttaa ja neulaa), ostin kaksi 3,60€. Kävin ostamassa karkkia itselleni ja pullon vettä, jonka jälkeen menin "KAVERI1" luokse viemään ne pussit ja hakemaan bongini ja pesolani.
Sisällä kaikki "KAVERI" rännittivät saman tien kun annoin pussit. Olin lähdössä ja istuin tuolilla käärimässä savuketta, "KAVERI3 ja 4" lähtevät kotiin.
Tunsin piston selässäni joka alkoi kirvelemään perkeleesti...
Katsoin kuka minua pisti vai pistikö kukaan, "KAVERI1" käveli hymyillen keittiöön ja hymyili "KAVERI2", aloin epäilemään jotain ja menin röökille vessaan, ja otin päällyspaidan pois.. ..otin ohuen pitkähihaisen paidan pois.. ..ja lopulta otin myös tee paidan pois päältä, katsoin peilin kautta selkääni ja kauhukseni näin violetin täplän selässäni sanoin "KAVERI2" että tulee katsomaan, hän sanoo ei tossa mitään oo. Menen keittiöön kysymään "KAVERI1" että ethän sinä pistänyt minua, hän hymyperseessä sanoo että heh.. miksi minä nyt silleen..
"KAVERI3" tulee ja näytän sen jäljen vielä hänellekkin, Eikai tossa mitään oo.. varmaankaan.. noh pelataanko Jazzia?
Tämä sai minut vakuuttuneeksi lähtemään Stoppiin, Stopissa sano että ota paita pois, niin en kerenny edes paitaa kokonaan riisua kun eukko huutaa, joo sua on pistetty ja soitti terveyskeskukseen, alle viidessä minuutissa siirryin tk:lle jossa minua oltiin OVELLA vastassa ja lähimmässä hoitohuoneessa, sain selkääni kylmän sprii puhdistuksen ja viisiminuuttia samaa evästä pistohaavaan. Tuon viisimiuuttisen aikana sain rokotteen a-b hepatiittiin, verikoe oli pakollinen ottaa heti, (mutta vitunko väliä jos jotain savuja näkyy veressä ajattelin että kuhan saavat selville oliko se B-C hepatiitti vai onko negatiivinen) sitten juoksulla ensiapuun jossa hoitaja suorastaan lennosta iski vasta ainetta perskannikkaan isomman annoksen, jotain puhuivat 2 tai 20 kertaa normaalia isommasta annoksesta minkä antoivat (kuulemma aikaa oli kulunut liikaa) jonka jälkeen röökille sairaan hoitajan valvonnassa. Puolentunnin kuluttua sairaan hoitaja sanoi että jos tulee jotain oireita niin pitää välittömästi ilmoittautua ensiapuun niin antaavat lisää lääkkeitä/hoitoa/laskuja. No nyt sitten vain odottelen kuusi viikkoa testien tuloksia ja käyn kerran viikkoon hakemassa hepatiittiin lääkettä, koska minua pitää käsitellä hepatiitti potilaana kunnes toisin esitetään.
Sairaalasta päästyäni meinasin masentua, koska eräs B-hepatiitta sairastava tuttuni tuli juttelemaan ja sen "normaali" elämä oli loppunut kun kuuli taudista...
Kotona oli vaikeaa olla koska päässäni ei pyörinyt mitään muuta kuin ei vittu, vähänkö oon kusessa, miksi minä, nje, sitten hyvä ystäväni tuli käymään jonka kanssa puhuimme asiasta ja minä pystyin taas käsittämään että B-hepatiitista paranee ja tulee immuuniksi 90-95%, mutta jos se on C...
Loppuilta meni kahden ystäväni kanssa hiisaten ja jutellen.
(Loppu hyvin kaikki hyvin )
EI!EI!EI!EI!EI!EI!EI!EI!EI!EI!
Toisten paukkujen jälkeen "KAVERI3" tulee sinne, heittäkää savuja, tai piriä, hei kiinnostasko ostaa? Ja tämä ei olisi loppunut ellei "KAVERI4" olisi soittanut hänelle ja pyytänyt häntä hakemaan hänet, minun ystäväni asunnolle. HETI kun "KAVERI3" oli painunut vittuun kävimme vielä matkapaukuiksi polttamassa ruoho kukka paukut bongista (kävely on kivempaa paukuissa ) jonka jälkeen poistuimme ystäväni asunnolta.
Tässä on tarina joka olkoon opetuksena teille kaikille joilla on piri hörhöjä tuttuina, älkää pitäkö pirihörhöjä tuttuina!!!! - Pirinisti
Naapurinäijä kirjoitti:
Nyt koen velvollisuutenani julkituoda seuraavan tositapauksen, johon liittyy henkilökohtaista kirjeenvaihtoa minun ja allaolevan kertomuksen uhrin kanssa.Kertomus antaa hyvää perspektiiviä siitä mitä kentällä oikeasti tapahtuu, ja mihin ihminen voi tahtomattaan joutua. Kyseinen henkilö haluaa pysyä nimettömänä, ja tätä myös haluan kunnioittaa. Tällä hetkellä uhri on erittäin voimakkaasti masentunut, apua ja kannustusta tarvitseva, ja mikä kamalinta..täysin syyntakeeton tapahtumiin.
Toivon tämän threadin synnyttävän keskustelua palstalla, lisäksi jokainen rohkaiseva kannustus ja viesti uhrille toimitetaan minun toimestani hänelle. Kaivakaa nenäliinat esille!
Uhrin profiili:
Kyseessä on nuori aikuinen mies, joka on kannabismyönteinen, satunnaisesti tätä käyttäen.Varsinainen kannabiksen käyttö ei ole hänelle generoinut ainuttakaan ongelmaa.
Hänen elämänsä on vielä ns. alkumetreillä, eli edessä on asepalvelus sekä kaikki käytännön asiat jotka itsenäistymiseen liittyvät.
Tarina alkaa tästä:
Anteeksi nyt jos tekstissäni on kirosanoja, mutta kun luette lisää niin varmaan ymmärrätte.
Keskiviikko ilta, haen bongini postista jonka tilasin *******, heti kun sain paketin käsiini niin täytyihän sitä päästä testaamaan . "KAVERIN" luokse menin testaamaan bongiani ja tarjoan kukkalätkä paukut myös "KAVERILLE", kaveri tipahtaa ja istuu telkkarin ääressä, puolisen tuntia, ovikello soi ja sieltä tulee "KAVERI2", "KAVERI2" oli lätkää joten pistimme kimppa paukut ja aloimme jumittaa... Ovikello soi ja pari piri hörhöä... ...siis tarkoitan "KAVERI3" ja "KAVERI4" tulevat käymään.
(Voin tässä vaiheessa tehdä juonen paljastuksen ja kertoa että helvetti alkaa ).
"KAVERI4" alkaa pummia savuja, ja "KAVERI3" alkaa kaupittelemaan piriä, "KAVERILLE4" tarjottiin savut, eikä mennyt kauaa kun "KAVERI1" ja "KAVERI2" ostivat piriä, oloni alkoi olla aika vittuuntunut koska olin aika paukuissa enkä voinut mennä oikeastaan kenenkään luokse ja näytti siltä että tänne kai se on pakko jäädä hetkeksi .
"KAVERI3" ehdottaa että, mennään hänen asunnolleen, jonka jälkeen kaikki pakkautuvat autoon.
(Ajattelin että menen toisen kaverin luokse samalla kyydillä kun hän asuu naapurissa).
"KAVERIT" alkoivat käyttäytyä todella oudosti, eivätkä halunneet että lähden, tivasin että menen kaverin luokse paukuille ja tulen takaisin (Minulla ei ollut mitään aikomusta palata). EI EI EI!! Et mee minnekkään, pyydetään ne kaveris tänne mä voin vaikka soittaa. Aloin olla aika kusessa että eikö nuista pääse eroon . Soitin kaverilleni, eivätkä he tietenkään halunneet tulla "KAVERI3" asunnolle.
"KAVERI3" jonka luona olimme alkoi heti kaivelemaan ruuttaa ja neulaa esille kun pääsimme sisälle, (Jos en väärin ymmärtänyt niin samoilla värkeillä kaikki pistivät, Paitsi "KAVERI1"), Kysyin "KAVERI1"seltä että miksi hän ei pistänyt samalla neulalla ja hän vastasi leikillisesti, mulla on b hepatiitti jonka perään hän välittömästi korjasi, no eikä oo, mut toi on niinku hammasharja ja sitä ei lainata, tajuutsä?.
"KAVERI3"sella oli minun 10g pesola lainassa, ja antoi sen takaisin ja heitti sitä poretta että tuossa lainasta vaivan palkkaa. Hallussani oli 10g pesola, piriä 0,1 bongi ja omaan käyttöön savuja, että olin aika kusessa.
Olin lähdössä kaverini luokse, mutta EI!, elä mee mihinkään, veä se piri, häh?, minä sanoin että en en en. Vitun nössö miks et veä, mikä sulla on?, tässä on värkitkin valmiina!, Sanoin että en käytä ja minun pitää nyt lähteä, kaikki olivat aika tutkalla ja "KAVERI3"nen alkaa agreilemaan että ota nyt helvetti tai anna mulle se!!!
Ymmärtänette nyt kuinka kusessa olin?
Sanoin että voin tarjota pienet paukut jos rauhotut, rauhottu han hän sitten, mutta "KAVERIT1,2,4" ota nyt nokkaan nui vähänen, häh ihan sama, eiku anna mä spruuttaan, ei ku mä, ( Tässä vaiheessa ei ollut muita vaihto ehtoja kuin 1) Lyö bongi pöydän kulmaan siten että sinulle jää terävä reunainen lasi putki käteen ja tapa kaikki bongin kaulalla, 2) Mene vessaan soittamaan poliisit ja ole putkassa kolme päivää, tai 3) Ota se pore nokkaan ja lähe menemään.
Valitsin vaihto ehto kolmosen, (ei järin fikusa) .
Olin kokeillut poretta yli kaksi vuotta sitten yhdesti ja tiedän kuinka perseestä se on.
No kuitenkin, otin sen paskan nokkaan ja se ei toiminut, olin että jes ! Nyt vaan lähden menemään, no olin lähdössä kunnes kuulu Hei! eläs mee minnekään, mitä eikö toiminu, (voi harmi ), no piä päätä ylöspäin ja jotain nenä juttua piti tehhä.
(Taas lähti hommat kusemaan)
Pore rupes toimimaan ja oloni oli aika paska, mietin vain hiljaa että, miksi vitussa minä otin sen, sitten mietin miksi vitussa menin sinne, sitten mietin jos en omistaisi puhelinta tätä ei olisi sattunut.
Kello on 02.00-04.00
"KAVERI4" tätä sais lisää? Sanoin että en halua, mihin muut yhtyivät, mää voisin laittaa 60€, joo määkin voisin heittää jonkun 20€, nje nje. Näin he lähtivät säätämään. Kävelin kotiin, matka oli noin 3km, menin huoneeseeni kastelemaan kasvini. katselin telkkari ja kävin suihkussa, sitten kuulen äänen HEI!.. mitä mistä toi ääni tuli? Jatkoin television katselua, ja kohta se ääni uudesta huuta, HEI! Mitä vittu se äijä makaa tolleen me ollaan ostamassa piriä ja sinä makaat takapenkillä tolleen, vittu et ollaan kuses jos ne näkee sut noin sekasin. Todellisuus potkaisee päähän ja tajuan olevani toisella paikkakunnalla ja on aamu . Olin kuulemma koko ajan puhunut jotain enkä ollut lopettanut minuuttia pidemmäksi ajaksi kun pyydettiin, ja kuulemma meinasivat jättää matkan varrelle jos en ole hiljaa. Tajuttani faktat istuin hiljaa autossa aivan kusessa (melkein kirjaimellisesti), parkkipaikalla "KAVERI1" ja "KAVERI4" ottavat annoksena, sitten "KAVERI4" sanoo että hei jos tiputat tätä yhtään niin turpaan tulee, ja työnti aika lastin poretta minun suuhun luskikalla.
Tässä vaiheessa olin niin kusessa että jos olisin ollut yksin olisin halunnut itkeä, siis olin AIKA kusessa.
Matkasta takaisin en tajunnu yhtään mitään, perillä "KAVERI1" luona odotteli "KAVERIT2 JA 3", kaikki ottaavat suoneen, paitsi minä ja yritän ladata bongia. Vaivoin sain bongiini kukkaa ja pääsin vessaan, vessasta päästyäni olin aika ihmeissäni kun 0,6g kohtuu hyvää kukka ei toiminut. Tajusin hetken päästä että kyllähän se toimi, mutta tämä helvetin piri toimii vieläkin (klo 07.30). En ollut enää kovin pahasti kusessa, mutta vähän.
Klo 10.15 "KAVERI1" sanoo että käytkös sinä hakemassa niitä puhtaita neuloja ja ruuttia meille ilmaiseksi kun et, tiskannut astioita? En ymmärtänyt häntä, mutta tein näin, apteekissa oli pusseja jossa oli kaksi molempia (siis ruuttaa ja neulaa), ostin kaksi 3,60€. Kävin ostamassa karkkia itselleni ja pullon vettä, jonka jälkeen menin "KAVERI1" luokse viemään ne pussit ja hakemaan bongini ja pesolani.
Sisällä kaikki "KAVERI" rännittivät saman tien kun annoin pussit. Olin lähdössä ja istuin tuolilla käärimässä savuketta, "KAVERI3 ja 4" lähtevät kotiin.
Tunsin piston selässäni joka alkoi kirvelemään perkeleesti...
Katsoin kuka minua pisti vai pistikö kukaan, "KAVERI1" käveli hymyillen keittiöön ja hymyili "KAVERI2", aloin epäilemään jotain ja menin röökille vessaan, ja otin päällyspaidan pois.. ..otin ohuen pitkähihaisen paidan pois.. ..ja lopulta otin myös tee paidan pois päältä, katsoin peilin kautta selkääni ja kauhukseni näin violetin täplän selässäni sanoin "KAVERI2" että tulee katsomaan, hän sanoo ei tossa mitään oo. Menen keittiöön kysymään "KAVERI1" että ethän sinä pistänyt minua, hän hymyperseessä sanoo että heh.. miksi minä nyt silleen..
"KAVERI3" tulee ja näytän sen jäljen vielä hänellekkin, Eikai tossa mitään oo.. varmaankaan.. noh pelataanko Jazzia?
Tämä sai minut vakuuttuneeksi lähtemään Stoppiin, Stopissa sano että ota paita pois, niin en kerenny edes paitaa kokonaan riisua kun eukko huutaa, joo sua on pistetty ja soitti terveyskeskukseen, alle viidessä minuutissa siirryin tk:lle jossa minua oltiin OVELLA vastassa ja lähimmässä hoitohuoneessa, sain selkääni kylmän sprii puhdistuksen ja viisiminuuttia samaa evästä pistohaavaan. Tuon viisimiuuttisen aikana sain rokotteen a-b hepatiittiin, verikoe oli pakollinen ottaa heti, (mutta vitunko väliä jos jotain savuja näkyy veressä ajattelin että kuhan saavat selville oliko se B-C hepatiitti vai onko negatiivinen) sitten juoksulla ensiapuun jossa hoitaja suorastaan lennosta iski vasta ainetta perskannikkaan isomman annoksen, jotain puhuivat 2 tai 20 kertaa normaalia isommasta annoksesta minkä antoivat (kuulemma aikaa oli kulunut liikaa) jonka jälkeen röökille sairaan hoitajan valvonnassa. Puolentunnin kuluttua sairaan hoitaja sanoi että jos tulee jotain oireita niin pitää välittömästi ilmoittautua ensiapuun niin antaavat lisää lääkkeitä/hoitoa/laskuja. No nyt sitten vain odottelen kuusi viikkoa testien tuloksia ja käyn kerran viikkoon hakemassa hepatiittiin lääkettä, koska minua pitää käsitellä hepatiitti potilaana kunnes toisin esitetään.
Sairaalasta päästyäni meinasin masentua, koska eräs B-hepatiitta sairastava tuttuni tuli juttelemaan ja sen "normaali" elämä oli loppunut kun kuuli taudista...
Kotona oli vaikeaa olla koska päässäni ei pyörinyt mitään muuta kuin ei vittu, vähänkö oon kusessa, miksi minä, nje, sitten hyvä ystäväni tuli käymään jonka kanssa puhuimme asiasta ja minä pystyin taas käsittämään että B-hepatiitista paranee ja tulee immuuniksi 90-95%, mutta jos se on C...
Loppuilta meni kahden ystäväni kanssa hiisaten ja jutellen.
(Loppu hyvin kaikki hyvin )
EI!EI!EI!EI!EI!EI!EI!EI!EI!EI!
Toisten paukkujen jälkeen "KAVERI3" tulee sinne, heittäkää savuja, tai piriä, hei kiinnostasko ostaa? Ja tämä ei olisi loppunut ellei "KAVERI4" olisi soittanut hänelle ja pyytänyt häntä hakemaan hänet, minun ystäväni asunnolle. HETI kun "KAVERI3" oli painunut vittuun kävimme vielä matkapaukuiksi polttamassa ruoho kukka paukut bongista (kävely on kivempaa paukuissa ) jonka jälkeen poistuimme ystäväni asunnolta.
Tässä on tarina joka olkoon opetuksena teille kaikille joilla on piri hörhöjä tuttuina, älkää pitäkö pirihörhöjä tuttuina!!!!En edelleenkään sisäistä, miten tämä kaikki liittyy minuun?
- Temex
sananen kirjoitti:
1) Olet trolli ja viestisi täten tarkoituksellinen provo.
* Niin, ja mun ikänihän siis on 41v. ja olen mm. nähnyt näitä pirinarkkeja elämäni aikana aivan riittävästi, kiitos. Eli tiedän siis kyllä mistä puhun. Uskotko?Että ihmiset yhdisytävät kannabiksen suoraan koviin huumeisiin. Miksi näin. Kannabis on monissa testeissä todettu vähemmän koukuttavammaksi kuin tupakka tai alkoholi(WHO:n tutkimus). Myös sinä 41v henkilö joka on nähnyt piripäitä. Yhdistät tässä keskustelussa nämä henkilöt suoraan kannabiksen käyttäjiin. Järkeä päähän ja menet lukemaan tutkimuksia ja vaikka jututtamaan henkilöä joka käyttää kannabista.
Minä olen kannabiksen semi polttaja. En polta tupakkaa kun äärimäisissä tapauksissa ku sitä on jointissa laitettu blissiksi. En tue alkoholia koska se saa ihmiset todella usein väkivaltaisiksi.
Olen nähny läheltä kuinka salilla ahkerasti käynyt kaverini alkoholista tuli väkivaltaiseksi. Siitä lähtivät ukot lentoon. koska kyseesä oli 100kg kaveri joka penkistä nosti yli 120kg(käytän vertauksena koska antaa hiukan kuvaa kuinka vahva kaveri oli kyseessä). Mutta jälkeen päin polttelimme hänen kanssaan ja oli muuten kyrmy leppoinen kaveri. Tämä kaveri on selvinpäin todella rauhallinen ja ystävällinen, mutta tuota se alkoholi teettää.
- ymmärryttäjä
En käsitä miks porukan on niin vaikeeta erottaa asioita.
Esim. jos polttaa pilvee ei tarkota et vetää pirii. Eihän kaikki jokka juo viinaa polta röökii. Yksinkertasista asioista tehään vaikeita, ku kuulee sanan huume.
Hamppu on huume siinä missä tupakka ja kahviki. Jos käyttää vähän vaikutus ei paljoo eroa röökistä, mut röökillä ei saa mitenkää samaa, ku pilvellä. Ei mitenkää niin rauhallista ja hyvää oloo! En tiedä ketään, että ois pilvessä menny riehuun, niinku kännisiä näkee joka viikonloppu krillijonoissa haastaas riitaa. Se mikä tulee rikollisuuteet pössytteliäthän on rikollisia suomessa, mutta ei joka maassa ja on tasan niin kauan ku se on täällä laitonta! Ainoo tulo hampusta veroparatiisille on sakkorahat ja valtion maksama kyttien vero! Nyt ne hampusta saatavat verorahat menee siihen ku kytät jahtaa jotai jolla on joku puska tai 0,5g pussillillinen polteltavaa. Saman ajan huumepoliisi vois käyttää ulkomailta tuotavien vahvojen huumeiden tutkintaan vähenis se oikee huume ongelmaki! Ei se vähene sillä että ottaa kiinni jotai yksittäisii huvikäyttäjiä ja pilaa niitten elämän sakoilla ja H merkinnöillä! Taitaa lisätä syytä miks vetää, ku lähtee ajokortit ja työ. Ja ihan turhaa tulla lässyttään et olis pitäny miettii ennenku veti. Jotain valinnan vapautta. Ei oo oikei et tyyppi joka ajaa kännissä saa vähemmän tuomioo, ku tyyppi joka on polttanut edellisenä päivänä ja on käytännössä selvä, mut testis näkyy jäämiä kannabis tuotteista! Asioilla ei oo mitään yhteistä!
Ne jokka tahtoo niin kovasti hamppua vastustaa kertokoon siihen syyn!!? Enkä tahdo kuulla yhtäkään selitystä ihmiseltä joka ei oo ees tutkinut asiaa mistään muualta ku jostai kuolun valistus lappusesta tai kyttien puheista. En vastusta niitä valistuksii tilanteet VOI mennä niinku niis sanotaan! Niinhän syntyy alkoholisteja ja nistejä! Silti alkoholismia ja pössyttelyy ei voi verrata. Jos juo joka päivä ei pysty tekeen töitään normaalisti. Pilven polton haitat ihmiselle on pidemmällä käytöllä masentuneisuutta. Tarkoittaa jokapäiväistä käyttöä. Eikä pilvestä masentunut ammuskele missään sen takia. Mitä aiheuttaa jos juo joka päivä? Hampulla on hyvin pienet riskit tutkitusti ihmiselle itselleen ja sen lähimmäisille mitättömät. Toivottavasti viellä muistatte että suurin osa polttaa vai silloin tällöin rentoutuakseen ja pitääkseen hauskaa rankan viikon jälkeen. Eikä juo viinaa koska siitä on koitunut heidän elämään ongelmia. Riippuvuudet eivät lopu kohde vain vaihtuu (tietää kaikki jotka on yrittänyt lopettaa tupakan)! Ymmärtäkää rakkaat ihmiset että hamppu ei ole piriä eikä mitään lääkettä mistä tulee hulluksi kun käyttää sekaisin alkoholin kanssa. Tosiasia on ettei viina sovi kaikille! Miksi ei oteta enää viinaa huomioon jos joltai riehujalta löytyy pilveä verestä? Kumman syy enemmän viinan vai pilven jos on käyttänyt molempia? Olis hienoo jos kysymykseen vastaaja vastaa sen perusteella mitä on kuullu oikeesti tapahtuvan tai omiin kokemuksiin perustuvia! Mitä tietää et kännis meni tekeen ja mitä pilves? Tuomitaan asioita, koska niin yhteiskunnan säännöt sanoo! Eikä ees tutustuta miten vaikuttaa. miksi niin?? Eikö kukaan koskaa aja ylinopetta koska sellainen sääntö on! Luulis et niistä lain rikkojista ees joku viittis tutustuu kannabiksen vaikutuksiin ja haittoihin ihan kunnolla. Sillä vois ihmiset auttaa rikollisuuden vähenevän ku pössytteliöiden ei tarviis olla tekemisissä muiden huumeiden kanssa ku sais pössyt laillisista paikoista. Siinä vähenis riski myös kokeilla vahvoja huumeita, kun ei olisi ympärillä ihmisii jotka käyttää!
Älkää tuomitko asioita mistä ette tiedä mitää!!!
Älkää tuomitko ihmisiä ketä ette tunne!!!
Rakastakaa rauhaa!!
Jos elämä tuntuu ankealta ja tekee mieli haukkua täällä joku niin koittakaa polttaa pilveä. Alkaa elämä hymyilemään!!!
Toivon että saan perustaa suomeen kannabis ravintolan missä kaikilla on lepposa meininki! :D
Annetaan kaikille kukille tilaa ja valoa niin saadaan pois yksi harmiton ongelma! - janipetteri
ei kannata käyttää kannabista mun veli kuoli siihen ku se piikitti sitä suoneen
Alkoholi on väärinkäytettynä vaarallinen mutta eri tavoin kun taas kannabis.
Alkoholi väärinkäytettynä varoittaa krapulan muodossa tapahtuneesta myrkytystilasta ja pidemmän päälle,---jos kaveri jatkuvasti väärinkäyttää alkoholia, ---niin hän itsekkin huomaa olevans ongelmissa alkoholin kanssa ja monesti ymmärtää hakeutua hoitoon. Nykyinen laki kun edellyttää itse hakeutumista hoitoon onnistuakseen siinä.
Kannabiksen kohdalla on se ongelma, että kaveri ei koskaan itse tajua olevansa ongelmissa vaan päinvastoin sanoo jatkuvasti olevansa paremmassa kunnossa kuin koskaan. Jos häntä kehoitetaan menemään hoitoon, niin hän sanoo etta kaikki muuta tarvitsevat hoitoa mutta ei hän.
Kannabiksen käyttäjä on muuttunut sairaudentunnottomaksi, ja siksi hän ei halua koskaan hoitoon ja jos joku läheinen häntä sinne yrittää toimittaa niin siinä ei onnistuta jos ei kaveri tee itselleen jotain tai toisille ihmisille.
Tämä sairaudentunnottomuus selittää myös sen asian, että esim. tällä palstalla jossa juuri kannabistit paljon kirjoittelevat, ei näy kannabistien omia kirjoituksia ongelmistaan.
Mutta on näkynyt useita isien ja äitien ja siskojen ja veljien huolestuneita kirjoituksia läheisensä kohtalosta kannabiksen kirouksessa. Usein tällaiset isät ja äidit kuitenkin vaiennetaan kovilla herjauksilla ja haukkumisilla.
Alkoholi väärinkäytettynä jopa tappaa mutta oikein käytettynä on lähes vaaraton, kohtuu käyttö joillekiin jopa terveydeksi.
Kannabiksessa ei ole kohtuukäyttöä lainkaan jo yksistään sen laittomuuden takia. mutta jos halutaan unohtaa se laittomuus, (jota ei käytännössa saa tehdä) niin sen rasvaliukoisuuden takia ja epätietoisuus siitä milloin entiset jämät on puoliintuneet alta pois, että voi sitten taas ladata uutta päälle, ettei tapahtuisi niin sanottua kasaantumista esim aivosoluissa joka taas merkitsisi pidemmällä tähtäimellä mielenterveys ongelmia.
Alkoholin värinkäytössä ja muissakin päihteissä ongelmat näkyvät nopeamin ja ne on näin ollen parempi hoitaa ennenkuin on liian myöhäistä.'
Kannabiksen käytössä ongelmat ei ilmene käyttäjälle itselleen ollenkaan vaan sen huomaa vain läheiset mutta he ei voi auttaa jos kaveri on täysi-ikäinen.- Tripolar
Taidat nyt kuule kirjoittaa ihan potaskaa. Mutta alkoholin vähättelystä Suomen tappavimpana huumeena saat yhden Ihry-pisteen. Mutta menetät sen koska tietosi kannabiksesta on selkeää amatööritasoa ja musta-tuntuu-selostusta.
Ehkä se on vain enemmän niin, että käyttäjä ei huomaa kannabiksen haittoja, koska kannabis ei niitä pahemmin aiheuta. Mutta LSD, amfetamiini, heroiini, subutex ja alkoholi aiheuttavat niitä paljon enemmän. Alkoholi jopa tappoi tänäänkin taas kuusi suomalaista, mutta onhan sen rinnalla joku päihdepsykoosi paljon pahempi asia, kun sen voi saada arviolta yksi kymmenestätuhannesta ilman kannabista, ja kaksi tai kolme kymmenestätuhannesta kannabiksen kanssa.
Alkoholin ja monien muiden kovien huumeiden kanssa taas tuo psykoosiriski on moninkertainen noihin kannabislukuihin nähden, eikä skitsofreeninen poikasikaan kelpaa päteväksi ja hyväksyttäväksi esimerkiksi kannabiksen haitoista, koska LSD:tä on mennyt ilmeisen runsaasti aikoinaan, ja poliisin mukaan jo kertakokeilu voi johtaa vakavaan mielenhäiriöön. Ja sitten on ne LSD:n aiheuttamat flashback-ilmiötkin, kuten tiedät hyvin huumevalistajana. Miksi et näitä lainkaan pohdi? HIeman kannabisuskovainen?
Tässä allaolevassa linkissä kannabiksenKäyttäjä ei huomaa aineen haittoja, kun tekee töitä yli kymmenen kannabissavukkeen päivävauhdilla:
http://www.nbcmiami.com/news/local-beat/No-Dope-Ft-Lauderdale-Man-to-Smoke-115000th-Joint-70496022.html
Suomennos:
http://kannabisuutiset.wordpress.com/2009/12/03/mika-huumeongelma-amerikkalaismies-polttanut-jo-115-000-kannabissavuketta/ - ihan oikeesti
väite ettei kannabista voi käyttää kohtuudella on pelkkää valehtelua. se on päihde siinä missä muutkin lailliset tai laittomat päihteet. laittomuus ei estä käyttöä tai sinällään tee siitä kohtuutonta, aivan kuin laillisuus ei tee viinan juonnista kohtuullista vaikka se laillista onkin.
sellaiset seikat kuin määrät ja käytön tiheys kertovat onko jonkin aineen käyttö liiallista vai ei.
viikonloppuihin sisältyy monilla juomista ja sitä pidetään kohtuullisena vaikkakin terveydelle haitallisena. sitä ei kuitenkaan pidetä niin tuomittavana kuin vastaavaa hampun polttelua. ei vaikka terveyteen kohdistuvat haitat ovat pienemmät polttelulla.
sitten kun vielä huomioidaan kumpi aine aiheuttaa enemmän häiriötä sivullisille on käsittämätöntä kuinka viina on muka harmittomampaa kuin hamppu.
- Tyhmä kysymys!
Tottakai alkoholi! Onhan ganja paaljon terveellisempää eikä sitä voi edes koukuttavaksi sanoa mutta kyllä viinalla pään saa sekaisin paljon paremmin eikä sekään nyt mitään nistikamaa ole jos on munaa pitää homma kontrollissa:D itse sekä polttelen että juon... arkipäivinä maistuu suht usein poltto ja viikonloput menee ryypätessä.
Koko kysymys on tyhmä, on kuitenkin kyse niin eri sarjan huumeista. Alkoholi vs amfetamiini voisi olla järkevämpi kysymys! - Eq
Nyt tulee faktoja pyötään:
1. Kannabis on vähemmän koukuttavaa kuin alkoholi
2. Alkoholi on vaarallinen ulkopuolisillekkin, koska kännissä on todennäköisemmin agressiivinen kuin pilvessä
3. Kannabis on laitonta, koska se on aika uusi tuote (esim. alkoholi on vaarallisempaa, mutta se keksittiin niin kauan sitten, että sitä ei ole kielletty (suomen) laissa. Tupakka sama asia)
4. Autoa on vaarallista ajaa jos on polttanut / syönyt kannabista. Se ei kuitenkaan ole ongelma, koska kannabista varten on myös omat testinsä
5. Kannabikseen on (melkein) mahdoton kuolla yliannostukseen. (Jos oikein muistan niin piti käyttää 5kg ennen kuoleman vaaraa ja se on jo aika haaste :P)
6. Kannabis ei tuhoa maksaa
7. Kannabis ei johda vahvempiin aineisiin ellei käyttäjällä ole yhtään järkeä päässä jo alunperin (Koska kannabis on laitonta niin tällä hetkellä vain [suurimmaksi osaksi] idiootit käyttävät sitä ja ovat siirtyneet sitä kautta vahvempiin aineisiin, joten täysjärkinen ihminen ei kannabiksesta sorru vahvempiin huumeisiin sen helpommin kuin alkoholistakaan)
8. Kannabiksesta on haittaa muille jos sitä polttaa, mutta sen voi saada vaikuttamaan jos sitä syödään. Vaikutus tulee paljon hitaammin mutta se kestää pidempään
9. Suomessa kannabiksen pitäisi olla saatavilla HYVIN rajallisissa määrissä, koska suomalaiset eivät ole kovin hyviä rajoittamaan päihteiden käyttöään
10. Kannabista käytetään lääkeaineena
Faktat ovat faktoja.
DEAL WITH IT! - revish
Jokainen päihde voi olla ongelma, liika on aina liikaa. Suomessa eniten käytetty päihde on alkoholi ja siksi se onkin suurin ongelma. Kun olin hetken Intiassa niin paikalliset ylistivät alkoholia ja haukkuivat hampun maanrakoon. Meillä suomalaisilla vaan nyt on tämmönen huono päihde kulttuuri viinan suhteen niinkun intialaisilla hampun suhteen. Suurin vika on ihmisissä, eikä itse päihteessä.
- AnnaPerkele
Täytyy tosta kannabiksesta sanoa, et kyllä se koukuttaa enemmän ku alkoholi. Kokemusta on. Se kannabis koukku ei kutenkaa ole fyysinen vaan psyykkinen.
Jos hallussasi on koppa kaljaa, niin silti helposti pystyy olla juomatta vaikka viikon. Jos taas hallus on esim. vitonen kannabista, niin kaks päivääkin on vaikee olla ilman. Tän olen minä huomannu ja monet kaverinikin.
Nykyään en polta pilveä koska se ahdistaa. Stimut ja benjot on jees. Piste.
Niin, ja jeesustelijat voi painua vittuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1183693Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja801371GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys521313- 831222
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351182Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn291110- 601087
- 55940
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39912- 67898