Kasvain paksusuolessa??

Pelottaa!

Vatsani on oireillut jollain tavalla oikeastaan aina, siksi en ole osannut tästäkään huolestua. Olen käynyt pari kertaa tk lääkärillä, joka on sitä mieltä että kyseessän on ärtyvä paksusuoli. Sitten kävin yksityisellä sisätautilääkärillä, joka myös oli sitä mieltä, että jos olisi vakavaa, olisi oireita enemmän. Otettiin laajat labrakokeet ja koko vatsan ultra, ja kaikki oli niissä normaalia. Mutta siis oireet; alkuun hiukan erilaistakin vatsakipua oikealla alhaalla. Se oli alkuun poissakin pitkiäkin aikoja. Nyt on kuitenkin ollut jo jonkin aikaa päivittäistä, ei ilmeisesti kovin häiritsevää kun en ole mennyt uudestaan lääkäriin. Kipu on oikeastaan aika samantyyppistä aina, ei pistävää tai polttavaa, se vaan "on". Se on kuitenkin nykyään aina lähes samassa paikassa. Muita oireita ei juuri ole. Vatsa on koko ajan toiminut kuten ennenkin, verenvuotoa ei ole, laihtunut en ole. Nyt tuntuu, että miksi en tyhmä vaatinut heti alkuun kunnon tutkimuksia. Halusin vaan uskoa lääkäriä, ja ettei siellä mitään ole. Nyt pelottaa mitä sieltä voi löytyä, sillä vaivojen alkamisesta on jo 9 kuukautta. Onko kellään kokemusta samankaltaisista oireista. Aion huomenna heti soittaa lähetteen tähystykseen. Tähän asti oon uskonut ettei se mitään vakavaa ole. Nyt säikähdin ihan hirväasti kun luin täältä syöpätapauksista, joissa oireet on olleet hyvinkin vähäiset. Please, apua!

3

2257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leikattu ja parantunut

Tuollaiset oireet pitää selvittää ja hoitaa niiden aiheuttaja pois. Menet nyt sinne tähystykseen. Jos sieltä löytyy jotain kasvaimen näköistä, niin ei se välttämättä pahanlaatuinen ole. Ja jos onkin, niin suolistosyöpä nyt harvoin pääsee leviämään sieltä suolen sisältä mihinkään. Se vain poistetaan ja mitä pikemmin, sen parempi, ja elämä jatkuu.

Oma mielipiteeni on, että oireesi eivät vaikuta suolistosyövältä. Luultavasti syy kipuiluun löytyy muualta. Käy myös gynekologilla, jos sisätautilääkäri ei löydä kivun aiheuttajaa.

• Raspikurkku

ettei tuo ole mikään paksusuolen kasvain. Siinä ei yleensä ole mitään kipuja vaan se näkyy suolen toiminnan muuttumisena epämääräiseksi ja verenvuotona ulosteeseen. Vuoto ei välttämättä näy jos kasvain on jossain suolen alkupäässä mutta silloinkin se aiheuttaa pidemmän päälle anemian.
      Minulta leikattiin paksusuolen kasvain reilu kuukausi sitten joten jonkinlainen tuntuma asiaan on. Kolonoskopia on varmin tapa tarkistaa tilanne.

• Alkuperäinen*

Kiitos teille molemmille vastaajille! Täytyy hakeutua tutkimuksiin, eikä jäädä miettimään enää. Paranemista hänelle, jolta oli äskettäin poistettu kasvain!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe