Kuinka pitkän työmatkan...

kuljet autolla?

Malmössa mies ajoi 200 metrin työmatkan päivittäin autolla. Kaupunki päätyi lahjoittamaan hänelle pyörän. http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200807087919810_ul.shtml

Kysymys kuuluu: kuinka pitkä on sinun työmatkasi? Entä miten kuljet työmatkasi: julkisilla, polkupyörällä, mopolla, kävellen vai omalla autolla?

Itselläni työmatka on 8,1 kilometriä yhteen suuntaan. Kuljen matkan päivittäin bussilla.

203

21731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putkikamelisti

5,5km yhteen suuntaan, pyörällä kesät talvet.

• jeesus

n. 4 km ja autolla kesät talvet

• Putkikamelisti
        jeesus kirjoitti:

n. 4 km ja autolla kesät talvet

Itse jos Jeesus olisin niin varmaan levitoisin työmatkat. Ainakin talvisin kun on pimeää. Kesän valoisina aikoina lentely saattaisi ehkä hämmästyttää muita työmatkalaisia hieman liikaa.

• Autolla

Ei paljoa vaihtoehtoja.

• crashline
        Autolla kirjoitti:

Ei paljoa vaihtoehtoja.

Omalla autolla, kun ei täällä maalla kule nuo ylleiset siännöllisesti, suattapaha se ollakkii tok ett siäl männöö jokunen,mut ka ku en tiijä onk hää menny jo tänä vuona ja tulloopi vasta sitt ens juhannuksestaa taakse päin va miten nuo männöö?

Mut kaiketi ne on viissaat piättänneet et laitettaa nuo kaekki suamen nysset kulukemmaa tuonne piäkaapunti seutule ni eivät kulu nii palajo ja siästypähä diessell rahhoo herroloile piikkase, on se vua hyvä et ne siälä rahtoovvat alvariinsa ees taas ku sielähää on nii pirun pitkät välimatkatkii nii.
        Ratiossa sanoovat eilekkii iltapäevällä et joku Ylen pojannulikoista(työntekijä juontaja) oll joutunna kulukemmaa kuussattaa metriä jalakasi ku oll niekker pussin kulujettaja huastelluna puhellimmee nii antauvuksella jotta oli ajanu sitte pysäkinkii ohi.....Suattappii olla et tiälläki päi ajelloo sama kulujettaja ku ei täällä oo monnee vuottee pussi pysähtynnä, se tais juurikin sillo alakkoo tuo unehtuminen ku nuita Sulukavansourun kirkkovenepakolaisia alako tulemmaa Suamme maahan...En miä oo yhttää rasisti onhan se Raatakankikkii Musta ja aina oon sen piätä hakanna kankkaassee kun oon sen käsihini suanunna.

• justiina

mulla 32km yhteen suuntaan ja mentävä on 6:ksi tai 7:ksi viimeistään.Linja-auto menee yhdeksän kieppeillä joten oma auto pakollinen työmatkojen takia. nyt tosin alkaa auton pito olla sen verran kallista että olen harkinnut myymistä ja jäämistä kotiin makoilemaan päivärahalle,jää nimittäin enemmän rahaa hurvitteluun...

• Nimetön

pyörällä ksm 4-5 pv viikossa sulan aikana talvella 2 x viikos pyöräl

• crashline
        justiina kirjoitti:

mulla 32km yhteen suuntaan ja mentävä on 6:ksi tai 7:ksi viimeistään.Linja-auto menee yhdeksän kieppeillä joten oma auto pakollinen työmatkojen takia. nyt tosin alkaa auton pito olla sen verran kallista että olen harkinnut myymistä ja jäämistä kotiin makoilemaan päivärahalle,jää nimittäin enemmän rahaa hurvitteluun...

Makkoilin tuossa alku kesästä reilut 3kk, penssoihin ois mennyt 1.kk n.420-450Eur eli säästin rahhoo 1350-1400.Euroa. plus sen että oisin juonut tyyössäni kahvit bensa asemilla ja myös syönyt siellä eli semmoinen 12-20Eur/per/päivä. eli yht. 3.kk työpaikka ruokailluun 900.Euroa.

Eli karkeasti laskettuna.
        1.kk=750.Eur tulisi pakollisia menoja kun käyt töissä autovakuutukset jne...

Kotona kun makasin niin söin viikon jotain keittoa jne..ja itse keitin kahvit.

• crashline
        Nimetön kirjoitti:

pyörällä ksm 4-5 pv viikossa sulan aikana talvella 2 x viikos pyöräl

Uskaltaa tuohon piätiele lähteä polokupyörälä rulloomaan nii hyvä oot, siinä männöö rekkoo koko ajan takinlieppeen vierestä ku ei oo pyöräteitä on vuan 30-50cm leveä kaistale autojen ajokaistan vieresä, siihen se o jopola hyvä männä rulloomaan ku pukkaa lunta ja loskoo nii jouvvut ajamaan autotielä ja siittähän eitule yhtään mithään, se on äkkii kilometrin mittanen rekka jono selän takana ku rulloot ja ne ei piäse ohite ku vastaan tulloo samanlaista rakkinetta alavariisa.

Tää ei oo mikään betoniviidakko vaan ihan sitä ihteensä suakeli viekköö.

• Vulkan

Kuljen töihin pääsääntöisesti pyörällä.

Monet valittavat että "työmatka on 50 km, ei ole paljon vaihtoehtoja". Kukkua. Vaihtoehtoja on aina, kun otetaan huomioon myös ne, joita ei haluta nähdä. Itse valitsin asuinpaikkani sen mukaan että voin kulkea pyörällä töihin, eikä tarvitse haaskata vaivalla ansaittuja rahoja ohutlevyjalosteen käyttöön ja ylläpitoon yhtään enempää kuin on tarvis. Jos työpaikka joskus vaihtuu johonkin kauemmas, sitten pyritään muuttamaan perässä jotta saadaan auton käyttö minimoitua.

Autokin kyllä on, mutta meidän perheessä ei ole muuta autoa kuin kakkosauto. Suurimman osan viikosta se on nollapäästöinen.

• Minimissään
        Autolla kirjoitti:

Ei paljoa vaihtoehtoja.

Dieselillä.

• en PA

Mun työmatka on 12 km yhteen suuntaa Kehä ykköstä ja Tuusulan M-tietä pitkin. Ajan sen mun omalla uudella Volvo S 60. Ja hyvin menee koska en oo per-Auk.

• muutot
        Vulkan kirjoitti:

Monet valittavat että "työmatka on 50 km, ei ole paljon vaihtoehtoja". Kukkua. Vaihtoehtoja on aina, kun otetaan huomioon myös ne, joita ei haluta nähdä. Itse valitsin asuinpaikkani sen mukaan että voin kulkea pyörällä töihin, eikä tarvitse haaskata vaivalla ansaittuja rahoja ohutlevyjalosteen käyttöön ja ylläpitoon yhtään enempää kuin on tarvis. Jos työpaikka joskus vaihtuu johonkin kauemmas, sitten pyritään muuttamaan perässä jotta saadaan auton käyttö minimoitua.

Autokin kyllä on, mutta meidän perheessä ei ole muuta autoa kuin kakkosauto. Suurimman osan viikosta se on nollapäästöinen.

paljon auta, jos työmatka on toisena päivänä kilsan ja toisena 200 kilsaa - ja tietysti kaikkee siltä väliltä... Vai pitäisikö muuttaa päivittäin? Entä jos puolison työhön on vaikka 200 m matkaa ja omaan työhön vaikka se 50 km matkaa, niin auttaako muutto? - Uskoisin ettei se välttämättä auta...

• maaseutuasiamies ;)
        Vulkan kirjoitti:

Eipä siinä paljon muutto auta, kun puoliso kulkee töissä 30 km päässä ja minä 30 km päässä, eri suuntiin. On omistettava kaksi autoa, eikä muutto suuntaan tai toiseen auttaisi mitään. Tai no, periaatteessa saatettaisiin pärjätä yhdellä autolla jos muutettaisiin toisen työpaikkakunnalle, mutta käytännössä ei. Eikä kumpikaan halua 60 km suuntaista työmatkaa.

• Leomer
        Putkikamelisti kirjoitti:

Itse jos Jeesus olisin niin varmaan levitoisin työmatkat. Ainakin talvisin kun on pimeää. Kesän valoisina aikoina lentely saattaisi ehkä hämmästyttää muita työmatkalaisia hieman liikaa.

..menee meidän isäpappa talvisin. Sillon kun ei lunta oo niin sit fillarilla. Jos menis autolla, matkaa tulis varmaan joku 5 kilsaa, mut kun pyörällä ja suksilla voi mennä reittejä mihin autolla ei pääse niin matkaa tulee n. 2 kilsaa. On aikas kovakuntoinen ukko vaikka onkin kohta 60 vee.

Itellä työmatkaa menee noin. puoli kilsaa asemalle kävellen ja sit junalla loppu matka. Kilometrejä tulee varmaan noin 10 suuntaansa.

• kävellen

Sopiva noin 25 min kävely mennen tulleen virkistää mukavasti.

Pakkasella joskus menen bussilla. Omalla autolla en koskaan, sillä keskikaupungilla ei ole parkkipaikkoja koko päiväksi.

• Swelmo

11 kilometriä suuntaansa ja aikaa kuluu 20 min.

• grh....

autolla tietysti noin 3 km autossa ryyppypällä kesät talvet kulutus noin 25litraa kyllä maailma pelastuu,vapaa aikana pyörällä vapusta noin 1800 km jotta pysyy kunto.pentuna oli koulumatka 5 km suuntaan,eli tiedän mitä on paska keli....risuparrat hirteen..

• terppa

Vetelet siis 33km tuntivauhdilla..ei taida pahemmin olla mäkiä matkalla.

• Noerttti

Olen duunis yhes it firmas koodarina ja meil on välil nin tiukka työtahti, ettei kerkee himppeen. Sillon kotina toimii toimiston lepari ja meen sinne ja palaan sielt potkulaudal.

• Milkakuu

Työpaikkani on eri kaupungissa ja sinne pääsee Turun seutubussilla. Työmatkan pituutta kertyy n. 7-8 km per suunta. Kuljen autolla, koska aamuisin en kerkeä töihin aamubussilla. Jos olis saman kaupungin sisällä, niin voisinkin bussilla kulkea. Pyörällä on hankala kulkea, kun pitää vaihtaa vähän väliä puolta ja mennä monien isojen teiden yli.

Mutta, juu en lähtis ihan 200 metrin työmatkaa ajelemaan autolla, tai edes pyörällä. Siihänän menee enemmän aikaa, kun käynnistää auton, lähtee liikkellee, sammuttaa auton, irroittaa ittensä autosta, ottaa kassit ja tarvikkeet mukaan ja astuu ulos autota. :D

• toinen tkulainen

Pyörällä menen lähes aina ja joka paikkaan. Onkin hauskaa oppia lukemaan työpaikkailmoituksia, "Turun alueella hyvien liikenneyhteyksien päässä" tarkoittaa: Ei Turussa tai edes välttämättä naapurikunnassa, ei bussiyhteyttä tai pysäkkiä lähimaillakaan, lähijuniahan ei edes ole olemassa, pyöräreitin löytäminen voi olla aikamoisen salapoliisityön takana ja matkan varrella päätyy umpikujaan ekoina päivinä, mutta moottoritie kulkee ihan työpaikan vieressä... Että sellaista kestävää kehitystä. Mielelläni uskoisin Matti Vanhaseen ja ilmastotalkoisiin, mutta ei se aina ole helppoa, kun rahaakin pitäisi saada elämiseen.

• Milkakuu
        toinen tkulainen kirjoitti:

Pyörällä menen lähes aina ja joka paikkaan. Onkin hauskaa oppia lukemaan työpaikkailmoituksia, "Turun alueella hyvien liikenneyhteyksien päässä" tarkoittaa: Ei Turussa tai edes välttämättä naapurikunnassa, ei bussiyhteyttä tai pysäkkiä lähimaillakaan, lähijuniahan ei edes ole olemassa, pyöräreitin löytäminen voi olla aikamoisen salapoliisityön takana ja matkan varrella päätyy umpikujaan ekoina päivinä, mutta moottoritie kulkee ihan työpaikan vieressä... Että sellaista kestävää kehitystä. Mielelläni uskoisin Matti Vanhaseen ja ilmastotalkoisiin, mutta ei se aina ole helppoa, kun rahaakin pitäisi saada elämiseen.

Kyllähän se mun työpaikkani on "hyvien yhteyksien varrella". Bussi kulkee ehkä kerran tunnnissa, maksaa tuhottamasti, kestää kauan kulkea sillä, joutuu kävellä töihin bussipysäkiltä n. 1 km matka päästäkseen töihin. Pyörällä pääsee, mutta vie aikaa ylittää isoja teitä... :/

• 23 km

Mulla on työmatka 23 km suuntaan. Espoosta Helsinkiin. Poljen sen fillarilla joka päivä. On nopeampaa kuin julkisilla mihin kellon aikaan tahansa tai omalla autolla ruuhka-aikaan.

Pyrin polkemaan kaikki matkat kehä III:n sisällä fillarilla. Omaa autoa käytän vain sen ulkopuolella tai jos tarvitsee kuljettaa paljon tavaraa.

Busseja en käytä ikinä. Julkisista kelpuutan vain sähköisen raideliikenteen (juna, metro ja raitiovaunu).

• Lillier

82km/suunta joka arkiaamu ja ilta.
      klo 7 aamulla ajamaan, 8 perillä. klo 16 ajamaan kotia ja noin klo 17 perillä.
      Näin joka päivä sinne takas yhteensä päälle 160km.

on se rankkaa :( Kuljen omalla autolla.

• autolla

Työmatkani on noin 8 km ja kuljen sen autolla. Ei tarvitse ahtautua täysiin busseihin ja pääsen lähtemään kotoa ja töistä silloin kun haluaa ilman että tarvitsee kytätä aikatauluja.

• Sivu x2

Joo pyörällä varmaan kulkisin, jos olisi pyörä.
      Mersulla nyt kuitenkin.....

• pyöräpirkko

Työmatkaa n.4-5 km suunta ja pyörällä mennään, poikkeuksena jos täällä pk-seudulla on joskus "oikea talvi" ja hiekkatiet kinoksien peitos (duunimatkal ei talvikunnossapitoa kaikil teillä...)

• Tarkoitan...

...Moottoripyörällä jos olisi.
        Mersulla se 79 kilometriä taittuu 46 minuutissa tarkalleen, jos ajaa "hiukan" ylinopeutta.
        Polkupyörällä tai moperllla ei kerkeä työpaikalle ja julkisia kulkee kaks pikalinjaa päivässä..

• ............

polkupyörällä/kävellen ensin 3kilsaa asemalle ja sieltä 60 km junalla. ja sitten taas 1-2km kävellen.

Ensi talvena muutan joten matka varmaan muuttuu radikaalisti lyhyemmäksi ja kuljen fillarilla tai kävellen. Bussikyytejä en harrasta..

• Örrikkä

Kuljen kesäisin pääosin pyörällä 9 km:n työmatkani. Eli 18 kilsaa per päivä tulee saldoksi. Talvella menen mieheni kyydillä, itsellä ei ajokorttia. Iltapäivällä kotiudun bussilla, toisinaan kävelen.

• Jussi Vain

autolla jotta valtio saa verotuloja polttoaineesta. Toki lasta hakiessa ja viedessä hoitoon on kätevämpi autolla kulkea, aikaakin säästyy. Mutta kyllä tärkeimpänä syynä tietty tuo että valtiommekin saa tienattua rahaa ;)

• wwxxxx

1km työmatkaa ja sekin autolla, minulla sama ja en voisi ajatella, että siihen tarvitsisin autoa.

• mapen mukavuus

12 km suuntaansa..

• sylva

Eli fillarilla sotketaan kelistä riippuen 8-10 kk vuodesta. Pahimmat lumi/jää kelit menee bussilla, yhdellä vaihdolla, joten kestää huomattavasti kauemmin ku fillarilla.

Ja kypärä päässä tottakai :)

• Lee-

Näin kesällä työmatkaa kertyy noin 20km/suunta ja autollahan tuo tulee taitettua. Talviaikaan koululle on matkaa noin 5km/suunta ja tuolloin tulee kuljettua julkisilla. Mikäli olisi mahdollisuus, niin käyttäisin mieluummin autoa, eivät liiemmin nuo julkiset innosta. Pyörää tuli ensimmäisenä opiskeluvuotena käytettyä, mutta se on nyttemin jäänyt kokonaan, vaikka läpiminä vuodenaikoina se on julkisia parempi vaihtoehto. Saa nimittäin lähteä oman, eikä jonkun muun aikataulujen mukaan.

• kadun

monet työkaverit valittavat että ei ole varaa ajaa suurikulutuksisilla autoilla töihin. itse ajan parkkihallista kadun yli työpaikan halliin. koska matka on näin lyhyt ei viritetyn V8 hummerini 700hv moottorin kulutus haittaa minua yhtään.

• Henkselit paukkuu

No hommaa hyvä mies sentään helikopteri, jolla voit lentää ruuhkaisan tien yli. Ihme köyhäilyä tuollainen autoilu.

• oikeassa.
        Henkselit paukkuu kirjoitti:

No hommaa hyvä mies sentään helikopteri, jolla voit lentää ruuhkaisan tien yli. Ihme köyhäilyä tuollainen autoilu.

olen koittanut kompensoida helikopterin puutetta polttamalla 1000e seteliin käärityn tupakan ajomatkalla.

• kerosiini
        oikeassa. kirjoitti:

olen koittanut kompensoida helikopterin puutetta polttamalla 1000e seteliin käärityn tupakan ajomatkalla.

yhdyn kanssa tähän. elintason pitää näkyä!!!

• kerosiini
        Henkselit paukkuu kirjoitti:

itse käyttäisin kuitenkin jotain massasta erottuvaa helikopteri on vähän vanha juttu... toisaalta jos asuu/käy töissä pilvenpiirtässä nin on kätevämpää laskeutua katolle. ihan omalle kentälle.

• töihin
        kerosiini kirjoitti:

yhdyn kanssa tähän. elintason pitää näkyä!!!

kun on varaa oleillakki.

• ettäjottakoskakun
        töihin kirjoitti:

kun on varaa oleillakki.

siksi sitä töissä käydään että työkavereita harmittaa ja saavat vinkua että miksei sekin anna työtään jollekin tarvitsevalle

• Bensan hinnan kunniaksi työmatkat menee nyt polkupyörällä, ainakin 95%:sti ;) ~12km suunta. Aikaahan tietysti menee enemmän kuin autolla, mutta säästyypähän rahaa ja herää sitten kunnolla aamulla.

• risse70

ajella omalla autolla töihin,44km yhteen suuntaan.Kun tekee 3vuorotyötä ja linja-autolla ei ole mahdollista mennä,käpykylä kun on kyseessä:(
      Ja yövuorojen jälkeen ei jaksa millään polkupyörällä lähteä fillaroimaan:(
      Kiire kotiin nukkumaan:)

• fjklöpä+

oma kärry,työmatka 70km ja ei mahd,julkisia sellasta muuta kuin "taxi joka kohta yhtä kallis" kuin omankäyttö vs.polttoaine..........

• Kilpe

Autolla joutuu väkipakolla moottoritietä joka arkiaamu surruuttamaan. Bussit ei kulje järkevästi miun aikatauluihin nähden ja pyörällä turhan pitkä matka, että kuudeksi töihin kerkeisi. Lyhyempi työmatka, niin mielelläni pyörällä menisin, taikka kävellen. Matkasta ei niin väliä, kuhan sen puoleen tuntiin taittaa.

• ...

Oma työmatkani on noin 30 km. Alkumatka (10km) taittuu useimmiten moposkootterilla ja loppumatka sitten bussilla. Iltavuoropäivinä omalla autolla koko matka, kun ei peräkorvenkylälle kulje busseja riittävästi...

• mammamiiaa

3km yhteen suuntaan,juuri äsken vein autovanhukseni kierrätys/romutukseen ja en hanki heti kotvaan tilalle,ekologinen/bensanhinta ratkaisi.

• autoilija...

matka yhteen suuntaan n. 12 km pääkaupunkiseudulla ja autolla matkustan.

ennen työmatka oli 60 km yhteen suuntaan ja autolla menin tuonkin matkan n. 2 vuoden ajan

• autolla

kesät talvet pk-seudulla

• mie vaan

Poljen n. 7,5km per sivu töihin eli n. 15km päivässä. Aikaa matkaan kuluu n. 25-40min. riippuen kelistä, onko lunta aurattu, vastatuulesta jne. Kotimatkalla voi polkea täysiä ja on enemmän alamäkeä, töihin ei viitti asiakaspalvelutyöhön polkea hiki hatussa ja vielä pienellä jopon mallisella, vaiheettomalla pyörällä.

Töihin pääsen myös bussilla, mut vuoroja kulkee tosi huonosti. Huonolla kelillä kyllä yritän saada auton lainaan..

Mutta pyöräily ja kävely kunniaan, ei tarvii enää duunipäivän jälkeen lähteä kuntoilemaan kun se hoituu jo työmatkalla!

• muulloin autolla

27km suuntaansa kesäajan satoi tai paistoi

• ...työmatka

Olen liikuntarajoitteisuuteni vuoksi sairauslomalla ja joudun kauppareisunkin (1km tai 10 km suuntaansa) käyttämään omaa autoa kun en kunnolla pysty käveleen edes 25m matkaa....

• MirQQ

Matkani on milloin mikäkin mutta se " Pää paikkaan " menevä matka on 20 km.

Mulla on semmonen työ että pitää matkata, että rahaakin sais :D
      Mut ei tässä mitään köyhiäkään kumminkaan olla :DDDD

• pyörällä tai jalan

..säästä viis. Eli kesällä pyörällä ja talvella jalkaisin. Auton käyttö houkuttaa etenkin kun sataa, sataa ja sataa joka päivä tai pakkasviikkoina kun on yli 20`c ja päädyt työpaikalle muistuttaen Juha Mietoa. Miehen työmatka on 25 km joten ei tarvi miettiä kumpi autolla ajaa, koska maalla ei bussit kulje.

• MummoSavosta

Perhepäivähoitajan työetuihin kuuluu ettei työmatkaa ole lainkaan, työt tulee kotiin.Työmatkoihin ei siis kulu lainkaan rahaa. Palkka on kyllä niin huono ettei siintä työmatkoja kyllä maksettaisikaan.
      T: P.P.HOITAJA

• töihin

pyörällä, kävellen. Matkaa on noin 3 km.

• Nimetön

Olen etuoikeutettu sillä voin kulkea runsaan kilometrin matkan talvisin kävellen ja kesäisin fillarilla.

• Ryytilä

Vain puolentoista km matka töihin. Kesät pyörällä ja talvella kävellen.

• ympäri vuoden

aamuin illoin neljä kilometriä, käytän ruisleipämoottorilla toimivaa vekotinta-polkupyörää.

• kertyy

Yhteen suuntaan 38km, ihan sopiva mielestäni. Kerkee "nollata aivot" ennenku on kotona.

• jpt86

Oma matkani on vajaa 10km ja pyörällä aina paitsi sadepäivinä. Nuoriso (15-20) ajaa mopolla/skootterilla ohitse. Niiden perse levenee, omani ei.

• tai junalla ja bussilla

...jotta maailma pelastuu. Eli tee sinäkin jotain ilmastonmuutoksen ja luonnon puolesta.

• mörkö44

työ matkani on n 10km! kuljen autolla

• kävellen/pyörällä.

Autolla piti kulkea kun yli 20km matka kaupunkiin, mutta syksyllä muutan sinne, ja voin kulkea kävellen/pyörällä ja jos matkaa kertyy paljonkin niin bussilla.

• Automiäs

eli 10 min omalla autolla...(kyllä hevonvitun liikennevaloja matkan varrella)

• Automiäs

eli 300m päässä käyn omalla autolla =D

• ei paljon

ole, 2,8km. Fillarilla pääsääntöisesti, jos keli sallii ja moottoripyörä on pihalla niin sitten sillä joskus. Jostain on vakiintunut tapa jotta jos vaimolla on lauantai vapaa, menen perjantai-iltana autolla. Tiedän tiedän, ei pitäisi.

• jah-76

Autolla 23km töihin

• m82

Oma työmatka on 35km per suunta ja se tulee kuljettua omalla autolla mukavuuden ja nopeuden vuoksi, julkisilla olisi 2 vaihtoa ja matka kestäisi reilusti yli tunnin kun autolla sen ajaa vähän yli puolessa tunnissa.

• aina autolla

Autoilu aiheuttaa huonoa omaatuntoa ja on kallista. Bussillakin pääsisi, mutta on se niin työlästä kun ei ole tottunut. Autolla matka taittuu nopeammin ja jää perheelle enemmän aikaa.

• pyöräilijä_

Matka taittuu pyörällä kesät talvet. Pahimpien pakkasten ja tuiskujen aikaan käytän busseja. Autoa en edes tarvitse, kahden ihmisen kauppaostokset kulkevat tarakallakin.

• mistymaarit

Olen ollut vuosien varrella niin monessa eri työpaikassa, että kaikki liikkumisvaihtoehdot on tullut kokeiltua. Lyhyin matka on ollut n. 1km ja pisin 56 km (yhteen suuntan). Eli olen käyttänyt apostolinkyytiä, polkupyörää, mopoa, omaa autoa, bussia ja junaa. Aina sitä mikä on ollut järkevin ja käyttökelpoisin vaihtoehto.

• ze.n

Kuljen matkan ensin bussilla, sit junalla, vaihdan toiseen junaan ja sit bussilla..matka kestää siinä 1h-1,5h ruuhkista ja siitä mihin junaan ehdin milloinkin riippuen. Pk-seudulla siis asustelen. Oma auto ruuhka-aikoina varmasti vielä hitaampi..ja toinen ongelma olisi löytää parkkipaikka..Ennen muuttoa kuljin 6km matkan pyörällä/bussilla säästä ja fiiliksestä riippuen.

• Hirvee työmatka

Toivottavasti pääset tuntipalkoille, meinaan päivässä 3 tuntia matkoihin työajan lisäksi. Huh Huh, tämän hetkinen kk palkkani (3300€) tarvisi tuplata melkeen, että tuollaisen matkan runnoisi joka päivä.

• Matkustaja
        Hirvee työmatka kirjoitti:

Toivottavasti pääset tuntipalkoille, meinaan päivässä 3 tuntia matkoihin työajan lisäksi. Huh Huh, tämän hetkinen kk palkkani (3300€) tarvisi tuplata melkeen, että tuollaisen matkan runnoisi joka päivä.

Mistä tollasta palkkaa saa?? Määki tahon =) Kyllä työmatkat on iha hanurista, ite en myöskää haluais työpäivän lisäx viettää kovin kauaa aikaani työhön liittyvissä asioissa,tunti pvässä menee silti työmatkoihin. Ärsyttävää. Kaikella on hintansa, muutettiin pois kaupungista,oma tupa,oma lupa,29km lisää työmatkaa..onpahan omaa maata sitte.

• Lonely_Soul

Työmatkani on noin 5 kilsaa ja kuljen matkan joko kävellen tai rullaluistellen. Sadepäivinä kuljen kyllä bussilla joka meneekin melkein ovelta ovelle mutta muuten pyrin tosiaan liikkumaan.

• keijokekeilijä

33kilsaa suuntaan.. autolla mennöö ;o mut kimppakyydillä!

• olen töissä Vantaalla.

Ainakin toistaseks kuljen bussilla. Sitten kun on varaa ostaa oma auto, niin sit kuljen autolla

• kävellen

Noin 2,5 km ja kävellen. Vesisateella ei niin kiva, kun ei ole tullut sateenvarjoa eikä sadetakkia hommattua. Voi nyt joka tapauksessa sanoa, että edes jonkin verran tulee liikuttua.

• Corsalla!

Köröttelen 50km tulee päivässä ajeltua laatuautolla:)

• -hjkl-jk-l

onko pitempiä?

• Nimetön

Mielestäni on upeaa että J. Katainen nosti veroja polttoaineiden suhteen. Valtio tarvitsee rahaa ja te jotka ette halua istua muiden kanssa bussissa, on hienoa avaatte kukkaroanne.
        Lapsiperheitä ja kilometrivankeja säälin vähän.
        Tuntuu hyvältä käyttää toimivaa julkista näin keskustassa asuvana, tietäähän sen kuka sitäkin tukee.
        Toivottavasti polttonesteitä korotetaan vielä rutkasti ja samoin luovutaan turhista autoveron keventämissuunnitelmista.
        Kyllä teillä rahaa riittää peltilehmiinne ja se on hyvä.

• Matkustaja

Siis joku viittii tollasta työmatkaa veivata?? Ei hitto. Huvisa kullakin. Mulla kyllä on parempaaki tekemistä...32km työmatka per suunta,ja sekin liikaa. Mieluiten fillaroisin jos saisin täältä lähempää "maaseutua" töitä.

• Heinäveteläinen
        Matkustaja kirjoitti:

Siis joku viittii tollasta työmatkaa veivata?? Ei hitto. Huvisa kullakin. Mulla kyllä on parempaaki tekemistä...32km työmatka per suunta,ja sekin liikaa. Mieluiten fillaroisin jos saisin täältä lähempää "maaseutua" töitä.

Maaseudulla huutava pula maatalouslomittajista. Siitä vaan maalle asumaan ja lehmän utaretta koettelemaan;)
        Metsäkoneen kuljettajista on myös suuri pula, kun niitä roudataan tänne Virosta yms. itäblokin maista, kun suomalaisille ei homma kelpaa.
        Tulkaa suomalaiset tekemään oikeita töitä...Niitä on kyllä tarjolla.

• huh huh

Minulla oli valitettavasti vielä pitempi työmatka 3 vuoden ajan... onneksi ei enää. Työmatkani oli 176 km yhteen suuntaan. Nyt vain 5 kilometriä. Arvaa, osaanko arvostaa lyhyttä työmatkaa.

• Kuljen

Fillarilla, jos on alle 25km/suunta ympäri vuoden koska en ole pullamössöpoika vaan mies!

• kesät/talvet

1,8km on työmatka ollu tähän asti, nyt kun muutetaan ni se tulee olemaan 2,1km eli ei kauheesti pitene; mut kävelen ja pyörällä tämä on aina kuljettu ja tullaan kulkemaan vastaisuudessakin säästä riippumatta. Saan samalla liikuntaa ja piristyy kivasti aamulla kun kuudeksi töihin kipittää toisinaa.

• kuljen ja kuljen

Nykyduunissa vuoden alusta, kuljen liikennelaitoksen kyydeillä paitsi nyt kesällä poljen ainakin 2 pv/vko 8,6 km suuntaansa matkan,jollei palavereja (on huonot ahtaat vaatteenvaihtopaikat). Edellinen duuni 4v kuljin 1,8 km/sivu touko-lokakuu fillarilla jollei mihinkään muualle ollut työasioissa menoa, muu vuosi bussilla ja usein sadekeleillä laiskuuksissa autolla (kun siellä oli se oma parkkiruutu kellarissa).

Sitä ennen 25 km/sivu Tikkurila-Hki aina julkisilla kävelee-juna-metro tai bussi-metro 2v. Ja vielä aikana jonka hädin tuskin muistan ajoin autolla 3-tietä aina ylinopeutta Hyvinkäältä 55 km, sitäkin aluksi yritin bussi-juna-dalla, mutta aikaa kului 1h25min/suunta eli liki 3 h/pv, joten mukavuus voitti.

• micco

suuntaansa 27 km, joten oma auto. julkiset ei satu kulkeen silloin kun tarviin.

• Ei paino

Ongelmia ole..Matkaa on 2,2 km yhteen suuntaan..

• 3 kilometriä

Nyt jopa kesälläkin mentävä kun fillarikin varastettiin!

• Dotun virka

Ajan pyörällä kesät/talvet, 16km/ päivä.Reilu 3000 vuodessa. Välillä tosin kävelen pyörän vieressä kun renkaat puhkeilee joskus.En itse pysyis töissä hereillä ilman tätä reippailua aamuin illoin. Suosittelen, naisetkin tykkää kun perse ei roiku!

• huutokaupasta

hakee bensarahoilla hyvän työmatkafillarin. Kunto ei välttämättä kohene vielä tuolla matkalla mutta rahat säästyy, ja auto kun ei tarvi pätkää ajaa kylmällä koneella.

• JZP

Pakko oli ostaa työpaikan vaihdon myötä oma auto, julkisilla moinen matka olisi niin monivaiheinen, etten ehtisi ruokatunniksi töihin. Työmatka käsittää ajon koko pk-seudun läpi. Ja juu, toiveissa on kyllä parempi elämä, sitten joskus.

• ikätäti

siis 208 km/ päivä ja tehnyt lähes 7 vuotta. Aamulla menoksi,töitä ainakin 8 tuntia ja taas takasi... onneksi ei ole enää pieniä lapsia. En usko, että näillä polttoaineenhinnoila tulevaisuus kovin häikäisevä on. Mutta leivän eteen sitä kait tekee kaikkensa.

• Jippis

17 km, kävely bussi juna kävely

• Nimetön

...riittää vallan mainiosti,työn puolesta kun saa ratin ja penkin välissä istua aivan riittävästi.

• jööööh...

4 km kävelen linkin ja siitä 30 km linkillä kaupunkiin

• nopsalla

Muutettiin aikoinaan asumaan lähelle työpaikkaa, joten polkupyrällä on poljettu 20 vuotta.
      Talvella kävellään, eipä matkaakaan kerry kun muutama sata metriä (linnuntietä ehkä 300-400m).
      Samassa työpaikassa kaveri asuu yhtä lähellä, mutta kun on "päällikkötason itsetuntotitteli" niin hänen on näköjään tultava omalla autolla joka päivä tuo sama matka!! Osti vielä uuden kotteron, jotta näyttää seinustalla uskottavammalta. Ei voi kun ihmetellä? Kyllä näitä 200 m.n ympäristötietoisia löytyy ihan kotomaastakin!

• Automiäs

on hieman suurempi ympäristörikos jurnuttaa joka päivä 100 km töihin ja takas...

Kyllä työpaikan on oltava lähellä. Ehkä pohjoisempana tämä ei onnistu.

• mot eeg

leppävaarasta espoosta, martinlaaksoon vantaalle
      fillarilla.ei tarvii ootella busseja ja voi mennä
      duunista suoraa mihin lystää,senkun lähtee polkee.
      aikaa menee 30min per suunta.ei oo varaa ostaa autoo.talvella bussilla.fillaroinnissa säästää
      pitkän pennin ja tulee huippu hyvä olo.

• jalatrakoilla

7 kilometriä aamuin illoin, kesät talvet, keli kuin keli ja kävellen! Pakkomielle täytyy myöntää, välillä tuntuu hölmöltä talsia yön pimeydessä kun toiset palailee vasta baari-illoista...Mut antaa paljon, päivän lenkit hoidettu kotiin tullessa ja ajatukset nollattuna.

• öh..tota

Tietysti sukellusveneellä.Ja mitä v..tua se teille kuuluu!

• jenkki

Kesällä corvette sting raylla vm.1963.Talvisin Pololla.Matkaa on 10 km.Linja-autoyhteyttä ei ole

• Autolla

Eikös kaikki autoa pidemmät matkat kuulu ajaa? Fillaria en omista, bussilla menisi aikaa tuntitolkulla ja kilometrejä kertyisi moninkertainen määrä, eikä ne edes kulje siihen aikaan kun pitäisi töihin päästä tai sieltä pois, kävelemään en pysty pitkiä matkoja jalkojeni takia... Mitä muuta vaihtoehtoa jää kuin oma auto? Ei se ehkä halvin vaihtoehto ole, mutta nopein!

• viritetyllä

Scootterilla tietenkin 5km,sivu.ja talvet sillä vitun kalliilla bussikyydillä.

• EKOISTI

Kunnon espoolainen ajaa autolla lähikauppaan asun kauppakeskus isosta omenasta 100 metrin päässä ja menen sinne aina autolla se vaan on niin pirun kätevää vitut ilman saasteista kunhan on helppoa liikkua ja pk-seudulla ei toimi julkinen liikenne

• oot

kirjottanut Egoistin väärin, siinä on siis g eikä k

• Suvereeni

Noin 3 kilometriä. Kuljen tuon matkan pyörällä tai kävellen. Autoa en omista enkä aio myöskään hankkia ellei ole pakko.

• turkulainen86

Kaikki matkat mitä Turun sisällä liikun menee polkypyörällä. Sillä pääsee hyvin. Talvella käytän bussia tai kävelen töihin. Ja jos nyt kesäaikaan ihan kaatamalla vettä sataa niin turvaudun bussiin =) ..mutta pieni sade ei haittaa.

• yhteen suuntaan

6-tietä omalla autolla, rekkojen seassa

• suuntaansa

Kiitokset vaan pk-seudun kaupunkien päättäjille, jotka munattomuuttaan (enkä tässä tarkoita naissukupuolen edustajia) eivät ole pystyneet tuottamaan kohtuuhintaisia tontteja pienrakentajille.

• Sannuli

Työmatkani on 10 km suuntaansa ja sulan maan aikaan kuljen pyörällä, talvella omalla autolla.

• Måppe

28 kilometriä suuntaansa ja huonojen julkisten liikenneyhteyksien ansioista aina autolla.
      Pian tulee kuitenkin muutos asiaan, kun kyllästyin "pitkään" työmatkaan sekä isoihin bensalaskuihin ja muutin 6 kilometrin päähän työpaikasta.
      Ajattelin silloin pyöräillä mahdollisimman usein.

• Måppe

*Muutan eikä Muutin :)

• raksamies.

Työmatkan pituus vaihtelee 2-80km välillä.
      Autolla mennään, työkaluja on vaikea muuten kuljettaa.

• väinölä

voi tottahan toki minulla työmatkaa täällä susirajalla vain vaivaiset 34 kilsaa , tottahan en voi ajaa diesel autollani sehän saastuttaa ilmaa , voi voi . minähän kipasen aamulla metrolla töihin timpuripakin kanssa se käy sutjakkaasti , ja illalla jos en kerkee metroon niin paukuttelen jalkasin kotiin , siinä ei tule saasteita paljon , korkeintaan kengän pohjat savuaa, sen jälkeen onkin jo mukava köllähtää vaimon viereen , niin pirteänä, että nostetaan vain dieselin hintaa

• Meimii

Aina tykänny liikkua siksi kuljen kävellen tai pyörällä silloin on pirteä kokopäivän töissäkin
      ja tulee se vähimmäismäärä käveltyä tunti
      pyörällä se menee paljo joutusammin mutta ei aina ole pyöräilyilmaa tai sää vaikea ajella
      siksi sittenkävellen

• Eppo

Matkaa on ees ja taas yhteensä 12,5 km. Pyörä on vakituinen kulkuneuvoni, autoa käytän harvemmin, kesällä ei juuri lainkaan ja talvellakin vain silloin kun on oikein kovat pakkaset tai yöllä satanut paljon lunta eikä sitä olla vielä ehditty aurata pois. Viime talvena en kaatunut kuin kerran, taisipa tiet silti olla sulina suurimman osan aikaa. Ja kun on kypärä päässä niin ei tarvitse pelätä kaatumisia niin paljon.

Pyörä on kulkuneuvoni koska:
      - se on halpaa, minulla olisi kyllä varaa tuon verran autollakin kulkea, mutta olen niin saatanan pihi
      - ekologinen omatuntoni kolkuttaa joka kerta kun istahdan ratin taakse
      - saa mukavasti liikuntaa, eihän se vielä ihan yksistään riitä, mutta ei tarvitse ihan joka päivä käydä lenkillä

En oikein tiedä kuinka pitkää työmatkaa sitä vielä viitsisi lähteä polkemaan, ehkä 10 km suuntaansa alkaisi olla jo riittävästi. Bussilla en halua kulkea enää ikinä, nuorempana istuin bussissa 11 vuoden ajan 1-2 h päivässä. Se riitti.

Porissahan eräs hyvin nuuka ja nitku toimitusjohtaja polki kesäisin töihin 25 km suuntaansa, oli keli mikä hyvänsä. Ja taitaapa polkea vieläkin, vaikka onkin eläkkeellä ollut jo jonkun aikaa.

• Z-m0

työni on n. 20km päässä. kyl sinne joku kert vois pyörälki mennä, mut meil o ollu käytös kimppakyytijärjestelmä, jos kuskit vuorottelevat.

jonku 5km matkan kulkisin todennäköisesti pyörällä.

• eteläsuomi ja ei kyytejä..

ottaa se pannusta kun pendo ajaa ohi vajaalla, tyhjänä päivässä puolen tunnin välein rataa..kannattavaa?? ja itse ei pääse töihin ko hitaalla yhteydellä ja pitää valita työpaikkakin miten pääsee kulkemaan.

Kuljen siis töihin Y-junalla,tai U...
      omalla autolla vkln loppuna pakko kun ei kulje mitään julkisliikennettä että pääsis töihin eli oma autokin pakko olla seisomassa siltä varalta ja fillarilla asemalle.

Kyllä maksava asiakas on todella jäteytty oman onnensa nojaan.Haaveilen pääsystä pois täältä etelästä.

• Nimetön

Olen opiskelija, joten lukuvuoden aikana kuljen matkat bussilla, 40km suuntaansa.

Nyt kesälomalla kuljen työpaikalleni matkan pyörällä (400m) ja muutenkin toimitan asiat mieluummin pyörällä.

Sain juuri ajokortin mutta bensan hinta on niin huima että poljen mieluummin lyhyet matkat (ja saan samalla hyötyliikuntaa) kuin että ajelisin autolla ja kaikki raha menisi siihen.
      Myös ilmastonmuutos vaikuttaa.

• Jörppy

Ku on nii lyhyt työmatka nääs.

• Mä vaan.. Kukas muukaan

300m yhteen suuntaan. Kävellen mennään!

• omalla

autolla enimmäkseen, moottoripyörällä kesäisin. Asunto pitäs ostaa lähempää, muttaku on nii tuhottoman kalliita nykyään.

• brumbrum

polkupyörällä 8kilsaa yhteen suuntaan, oma auto on myös käytössä, mutta työpaikan lähiympäristöltä on vaikea löytää parkkitilaa.

kuntohan tuossa kasvaa vähitellen polkiessa, ja bensa kustannukset säästyy =)

• (työtön)

Työmatka. No jos olisi työ kulkisin joko polkupyörällä tai linja-autolla. Eli alle kymmenen kilometrin matkan pyörällä, ehkä kahdeksan kilometriä olisi maksimi pyörällä jos ajatellaan talviajoakin. 30 asteen pakkasella alkaa naama punottaa, jopa sinertää. Kulkisin pyörällä mahdollisimman pitkän matkan matkan, koska siinä säästäisi noin 80 euroa/kk, siis seutulipun hinnan.

• 1969

N.21.5km:ä yhteen suuntaan.Kesällä pyörällä(säällä kuin säällä),talvella autolla

• minullakin

ja kävelemällä kuule patseeraan!

• Mie kuljen työmatkan fillarilla. Oli matka 20 tai 34 kilometriä mutkin. Sää kuin sää ja kunto ja kilot pysyy hallinnassa. :))

• yhteensä 10h päiviä

Bussimatkat tekee 2h =(

• autolla

minä kuljen joka päivä omalla autolla. työmatka on 5 km yhteen suuntaan minkä vois mennä fillarillaki mut kun työni on sellainen missä tarvitaan omaa autoo ja saadaan sitten kilometrikorvaukset kaupungilta.olen kyllä alkanut haaveilemaan työpaikasta jossa ei tarvitse autoa...bensan hinta jo aivan järjetöntä!!!

• Tatuoitutakkutukka

pyysikö se mies keneltäkään mitään...
      en usko....
      joten se on ihan vitun sama vaikka olis mennyt helikopterilla....
      autolla menisin minäkikin ihan vaikka naapurin kiusaksi

• nettiss*

työmatkaa on päivässä 50 km. Oma auto välttämätön.

• Iloinen mieli

Kävellen kuljen, matkaa töihin noin 400 m, Kuopion torin poikki joka aamu astelen ja hyvät huomenet vaihdetaan torimyyjien kanssa. Muutama sana ilmasta kommentoidaan, ei vois päivä paremmin alkaa! Autolla on joskus tultava jos työmatkaa pukkaa, silloi pitää kiertää yksisuuntaisten takia monen korttelin kautta ja aikaa menee puolet enemmän kuin kävellen.

• autolla.

Eikä ees manne.

• tyui

sä joku pihakyttä,et kuka tekee ja mitäkin? Oman kylän STT

• Valintoja ja valintoja

Tuo mies, joka ajaa 200m autolla töihin saastuttaa vähemmän, kuin mies, joka ajaa 20km autolla töihin.

Jos valitsen työpaikkani ekologisen matkan päästä kotiani tai muutan ekologisen matkan päähän työpaikastani, olenko polkupyörään pakotettu maapallon tuhoaja?

Todella epäekologista on muuten muuttaa maaseudulle luonnon helmaan isoon omakotitaloon ja kuskata sieltä itseään ihmisten ilmoille joka päivä.

Kerrostaloissa asuvat kaupunkilaiset ovatkin vihreitä vaikka ajaisi kilometrin työmatkan omalla autolla.

• _emily_

Työmatkani on n.20km ja kuljen työmatkani julkisilla, kävelen bussipysäkille vajaan kilometrin matkan tai sitten pyörällä kilometrin, riippuen bussivuorosta.

• mohomansikka

täältä maalta tulee kaupunkiin töihin 50kilsaa sivu ja yhteensä satakilsaa päiväs.joka toinen viikko mennään omallla tai työkamun autolla.vähä siinä säästää näillä hinnoilla.

• linja-autossa on tunnelmaa

Mulla on työ matka yhteen suuntaan 13km ja kuljen sen tampereen liikennelaitoksen autolla, vaikka matka on pitkä, niin mulla on se hyvä puoli ettei tarvi autoa keskustorilla vaihtaa kun kotinurkilta pääsee samalla linjalle työpaikkani kulmille, ja se on halvin kulkuvöälinen, kyllä se hintaan tulee kun hommais auton ja siihen polttoaineet katsastuksesta ja huolloista puhumattakaan niin ja mun työ maallani otetaan maksu parkkipaikastakin ja parkki paikka on aika kaukana tai onhan siinä lähelläkin mut ei näillä palkoilla veireen viitti laitaa kun on niin kaliit pysäköinti maksutkin joten kehottaisi monia muitakin kulkemaan ylesillä kulku neivoilla vois meinaan pispalan ja vaasantien ruuhkatkin helpottua kun olen vaan huomannut et meikein jokanen pikkuautossa on vain kuski menossa...

• mutta kun

mulla on hommissa eräs afikan mustaihoinen ja se kulkee polkupyörällä työmatkat...

• Minädddddd

kierien mää meen yleensä : /

• MÄ vaan

Valitettavasti, kulkisin työmatkan pyörällä tai kävellen jos se olisi lyhyempi mutta matkaa karttuu päivän aikana yhteeensä 80 km. Joten ei voi kulkea kun omalla autolla kun matka on sellainen myös ettei varsinaista bussi kuljetusta ole sillä välillä:(

• PÄIVITTÄIN

AIN KULJENTYÖMATKANI KAKSYTKYMMENTÄ KM JUOKA IKINEN PV JA YHTEEN SUUNTAAAN JOST KERTYY NELKYT AUTOLLA KU EI LINNIPIILIT KULJE EI OLE EIKÄ TUU

• Ebramin

Materia siirtimellä tai sukupolvi aluksella työmatka on 35 valovuotta ja kestää matkustustavasta riippuen 35 tai 200.000 vuotta

• joku?:?

omistan kyllä kaksi autoakin ja työmatkaa edes takaisin 42km. nyt olen tuon matkan ajanut skootterilla. 10e pääsee neljä päivää töihin..

• nörttii

tee töitä kotona ei mene työ matkoihin aikaa heh
      heh säästää siinäkin paljon..

• AIN VAKKAKRI

EN VAIHDA KOSKA JÄISIN TYÖTTÖMÄKSI EN RAHATTON JA IKÄVISSÄÄN MUT PENSANHINTA VOIS LASKEE KYLLÄ

• AutopaOn

Alle kilometri, noin 800 metriä, on työmatka ja en todellakaan kävele sitä aamutuimaan näillä suomen keleillä. Autolla kuljen, aina. Ja miksi en kulkisi kun auto on. Ei se ole mikään esittelymasiina tai status, vaan kulkuneuvo jonka uusin kolmen vuoden välein. Eikös auto hankita juuri siksi, että sillä liikutaan? Matkan pituudella ei ole hevon veen väliä. Kulkisin vaikka olisi 100 metriä työmatka. Hullujahan te olette suomalaiset, jos moista ihmettelette. Siinäkö on elämänne sisältö? On varmaan!

• JUU AUTOLLA

NÄIN ON MITÄ AUTOISTA TEHTIIN KULKUNEUVOJA KYL VAAN ON

• Ville37

Kulkupelinä on pyörä kesällä ja talvella. Työmatka on noin 1,5 km per sivu.

• sateella autolla

työmatkani pituus on noin nelisen kilometriä.kävellen kuljen,mutta kovalla sateella tai pakkasella kuljen autolla.

• ahkerampi

60-80 tuhatta vuodessa tekee sen 200 keskimäärin joka ikinen päivä pyhät ja arjet.
      Niin ja sen päälle teen myös työni.
      Vatuttaa joskus raitiovauilla työmatkansa kulkevat liikennehurman urputtajat tai muut kukkahatut.

• Kesäisin pyörällä, talvisin 3,5km kävellen ja muut kaupungin bussilla. Omaa autoa en tarvi enkä käytä. Kesällä pyöräilen muutenkin.

• Keinot on monet

ja pyörällä olen nyt rullaillu. Kuntoilun ja bensan hinnan vuoksi. Huonolla ilmalla saatan myös mennä skootterilla, jotta edes pää pysyy kuivana. Paikallis bussilla olen kulkenu silloin kun pyörätiet on jäässä, mutta se on niin tyyristä lystiä Oulun rajojen ulkopuolelta kaupunkiin, että mieluummin jotenkin muuten. Toista autoa ei meidän perheeseen haluttas ostaa.

• suuntaansa

kyllä täytyy sanoa että mielummin menisin bussilla mutta kun ei nuo oikein toimi ja vaihtaakkin pitäisi kolme kertaa jos vaan työaika sattuisi sopimaan bussiaikatauluihin.

265km tulee omaan autoon päivittäin ja työautoon suunnilleen saman verran.

• omppuli74

Autolla on kuljettava, kun töissä tarvitsen autoa työpäivän aikana useaan otteeseen. Ja kun Espoo on niin köyhä, niin meillä ei ole mahdollisuutta saada edes 200€/kk maksulla olevaa kauppakassi liisaria! Tätä on ruinattu sekin vuosi, jonka minä olen noita polkuja tallannut. Omalla autolla siis, Espoolle edullinen työntekijä, kun ehtii enemmän asiakkaita tapaamaan päivän aikana, eikä tarvitse maksaa kuin km korvaus, joka ei näillä bensan hinnoilla kata EDES bensakuluja saatikka muita auton huolto tms. jotka "sisältyvät" tuohon suuuureen km korvaukseen, onkohan jopa 0.42cnt/km. Näin meillä, mut ei se mitään, onhan meillä kohta metro!! allekirjoittanutta tuo ei kyllä mitenkään palvele kun en asu, enkä ole töissä kyseisellä kulkureitillä ja kauppa sun muut palvelutkin ovat kokonaan kaupungin toisella laidalla, kotoa n. km kävelymatkan päässä.

• rxx

64 km yhteen suuntaan, joten omalla autolla kuljen.

• omppuli74

Ja työmatka on n.6-7km/ suunta, joten tuo menisi kätevästi yhdellä bussilla, jonka pysäkille kotoa kävelymatkaa on n. 200m ja työpaikan suunnalla jää käveltävää vain 500m. Olis kiva nollaamishetki ennen töihin menoa ja kotiin tuloa.
      Eikä tartteis omaa autoa ajaa työajossa loppuun, sekin kun on jo 10v vanha ja yh:na ei ole varaa uudempaankaan vaihtaa. Ja mikä parasta, mulle jäis hieman enemmän rahaa käyttöön kun bussikortti on kuitenkin jokseenkin järkevän hintainen kk lippuna ja Espoon kaupunki tukee sitä kyllä 10€ kk maksulla. Näin meillä, vauraassa Espoossa;)

• Työmatkan pituus reilu 5 km. Pyrin kulkemaan polkupyörällä, mutta jos olen väsynyt eikä busseja kulje samaan aikaan, ni kesäisin prätkällä, talvisin autolla. Jos kulkee bussi, ni työpaikkaetuna käytän sitä. Mutt pääsääntösesti fillarilla.

• 5 km/suunta

Sään salliessa aina pyörällä, joskus paskemmillakin ilmoilla kun ei ole hiluja bussiin.. Kehittää luonnetta (ja kuntoa) loskasohjossa tai kaatosateessa :)))) Taloudessa on yksi auto, mutta se on käytössä ihmisellä jonka työmatka päivittäin 25 km/suunta. Saan joskus mennä sillä jos vuorot ei mene ristiin.

• Hermoheikko

vähän yli 20km/suunta. Bussilla kuljen kesät talvet. En omalla autolla.

• eerin

Minun työmatkani on n.10 km, jonka pyöräilen. Tosin jos sataa kovasti tai pakkasia ja huonoa keliä, kuljen linja-autolla, mutta muuten aina kun voin, niin pyöräilen...

• Musssssukka

Työmatkani on autolla kulkiessa Vantaalta Helsinkiin n. 18 km. Autolla ajaen aikaa kuluu 15 minsaa. Tämän tiedän siitä, että puolisoni on joskus heittänyt minut töihin ja työnantajani tarjoaa taksikyydin töihin tai kotiin hankalina vuorokauden aikoina.

Kuljen kuitenkin normaalisti kesät talvet juna bussi -yhdistelmällä. Aikaa kuluu 1 h 10 min. Eli aika paljon enemmän, kuin jos kulkisi aina omalla autolla.

Jos työmatka olisi lyhkäisempi, esim. 5 kilsaa suuntaansa, niin kulkisin ehdottomasti pyörällä hyvillä keleillä ja pitäisin kuntoanikin yllä.

• airz

Vuorotyössä yleensä pyörällä kuljen. Fillarointimatkaa kertyy viikottain n.200km.

• KARI VAAHTERA

RIIPPUU MISSÄ HUORAT LIIKKUU.

• riisseli

noin 40 kilometriä per suunta ja matka taittuu mukavasti mersulla.

• omalla autolla

Ei ole vaihtoehtoja.

• pewa

enää kunnolla semmost sanaa ku työmatka,ku työntivät puol väkisin työeläkkeelle ja viel alle 30 kymppisenä. Mut ollaan ja nautitaan sit vapaudesta,on se kiva taas lähtee talvex Intiaan ku eläkkeet juoksee sinne ja siel ei maksa mikään mitään.

• Hmm..

Kuinkako pitkän matkan.. No nykyistä työmatkaa en,sillä kävellen menee noin minuutti tai kaksi. Viime vuonna olin naapurikaupungissa töissä, sinne menin autolla.. Mun koulumatkathan on mun "työmatkat" periaatteessa, niin yleensä menen junalla, joskus autolla.. Junalla sellainen 36km per suunta, autolla tulee samasta vähän enemmän....

• Pummilla aina!

Pummilla junassa Vantaalta-Stadiin.

• ARKADIANMÄKELÄINEN

EI KOSKAAN KÄVELLEN , EI KOSKAAN BUSSILLA VAAN AINA TAAKSILLA KOSKA VERONMAKSAJAT KUSTANTAA SEN...KIITOS

• pyöräilijä88

Pyörällä taittaen.

• Kaijatar

68km suuntaansa omalla autolla työaikojen takia: asuinpaikkakunnaltani ei julkisia tule riittävän aikaisin.

• jokke

Autolla. Työmatkani on 2,7 km.

• my90

työmatka on noin 5 kilsaa. Sen kuljen bussilla. Koulu matka taas on noin 10 kilsaa ja sekin sujuu julkisella. Töihin tulee myös joskus harvoin pyöräiltyä...

• kävellen

Mun työmatkat menee mukavasti pyöräillen ja talvella kävellen :) autoa en periaatteen takia hanki, koska huoli huomisesta on kova. Mä olen meidän työpaikan ainoa, joka kulkee matkat pyörällä/kävellen, meitä on töissä noin 50...

• ........

2,5.km on mun työmatka ja näin kesällä kuljen pyörällä.

• sekä

bussilla, että pyörällä, kelistä ja päivän muusta ohjelmasta riippuen.

• sekä

Työmatkani on n. 10km suuntaansa. Asun Espoossa ja käyn töissä Helsingissä.

• Kunto kasvaa ja matka taittuu

Itselläni matkaa on noin 11km ja sään salliessa kuljen sen polkupyörällä.
      Koska en aio ostaa omaa autoa, niin tämä on kaikkein kätevin vaihtoehto.
      Aamuruuhkien ym. sähellyksen takia oma autokaan ei olisi paljon nopeampi
      ja tuleehan tuossa jo vähän kuntoiltuakin, kun viikossa about 120km polkee.

Sateella, pakkasilla tai liukkailla keleillä julkiset ovat tietysti
      houkuttelevampi vaihtoehto, mutta niillä matka kestää kauemmin vaihtojen
      takia ja on täysin sidottu niiden aikatauluihin. Pyörällä voi lähteä
      polkemaan kun on rauhassa aamukahvit juonut. Täytyy tietysti varata vähän
      aikaa aamulla suihkulle, kun ei viitsi hikisenä ja pyöräilykuteissa toimistolla istua.

• garliCinnamon

Siitä mennessä ensimmäiset 32 km bussilla ja loput reippaasti kävellen. Töihin asti ehtiessäni olen jo hyvin herännyt. Kotiinpäin kahdella bussilla, ja 32 kilsan aikana mukavat päiväunet. Kotiinkin tulen pirteänä, ja taas jaksaa. Oman auton käyttöä työmatkoihin en edes harkitse, sillä julkinen on paitsi halvempi myös stressittömämpi, ja näinä aikoina toki myös järkevämpi vaihtoehto. Puolen tunnin aamulenkki ja puolen tunnin päivätirsat korvaa matka-ajassa "hävityn" tunnin.

• jaanaliina

Työmatkani on 38 km sivu eli edestakainen 76 km päivä.
      Kuljen omalla autolla
      Puoli tuntia menee sivu eli tunti päivässä työmatkoihin.

• possu..............

Ajaa nyt 200m autolla töihin, ei saatana, kuolkoon paska pakokaasuun. Itsellläni työmatkat n. 20km, pyörällä sinne ei juuri kehää pitkin viitsi ajella eikä julkiset liiku kuten pitäisi, täytyisi vaihtaa suuntaansa vähintään kerran jonka lisäksi työajat ovat niin vaihtelevia että bussilla on mahdotonta mennä. Kun työt tuonne siirtyivät jouduin sitä vasten ostamaan auton, tuota ennen pärjäsin ilman, julkisilla kulkien.

• lopesan

Vaimon kanssa sama työpaikka ja -aika eli myös sama työmatka (30 km edestakaisin). Kuljemme omalla autolla, ja vielä tytärkin tulee samalla kyydillä kouluun ja usein myös takaisinkin. Järkevin ratkaisu tässä elämäntilanteessa, vaikka bensanhinta onkin nyt mitä on. Muuten käyttäisin bussia ja/tai pyörää (kesällä).

• Joskus vuosia sitten kuljin työmatkani (40km) omalla autolla. Sitten eräänä syksyisenä sateisena iltana sain ahaa -elmäyksen: Miksi h########ä käytän enemmän aikaa autolla ajoon, maksan enemmän ja v#####aa enemmän kuin että kulkisin junalla. Siitä lähtien olen aamulla ajanut fillarilla asemalle (2.5km), taikka sitten kävelen ja siitä loppumatkan junalla. Ja VR:stä huolimatta hermot lepää! Voin vaikka nukkua sen puolen tunnin siivun. Ja junassa näkee mielenkiintoisia ihmisiä, toisin kuin autolla ajaessa, jälkimmäisessä näkee vain horsmia tien laidassa.

Duunissa joudun keikat heittämään firman autolla, taikka sitten julkisilla. Olenkin kuuluisa siitä että kuljen junalla jopa paikkoihin joihin sillä ei pääse... :)

Omaa autoa käytän enää satunnaisesti. Se on jäänyt muiden perheenjäsenten käyttöön.

• Onnekas

Aiemmin työpaikkani oli 20 minuutin kävelymatkan päässä, mutta sitten koko pulju muutti, ja nyt kävelen töihin neljässä minuutissa, aika laskettu siitä kun lukitsen kotioveni siihen kun astun työhuoneeseeni. Riipuu vähän myös punaisista valoista (matkalla kahdet).

Onhan se luksusta, varsinkin kun katselee hermostuneen oloisia ihmisiä autojonossa, joka mataa vieressä.

• autolla

Eli autolla tulee huristeltua n. 5 km matka... ennen kuljin paikallisbussilla, mutta kun kulkevat täällä niin huonosti ja on täysiä romuja, niin ostinpa auton ja onpa sitten kesäinen pyöräilykin jäänyt...

• Jollekin...

92km suuntaansa, 5 päivää viikossa.
      Päivässä 184km Viikossa 920km.
      Ja dieselillä taitan, ennen bensalla ja säästöä kertyy viikossa noin 100e.

Matkojen kanssa työpäivä 12 tuntia...

Aikansa kutakin.

• onko hyvä?

Pyöräillä jaksaa näin kohtalaisessa kunnossa olevakin vaikka 8km kaks kertaa päivässä tarvittaessa.

Mielestäni kiitettävä kunto on, jos jaksaa juosta maratonin.

Jos jaksaa juosta 10-20 km on hyvä kunto.

4-10 km ihan kohtalainen.

2-4 km välttävä.

1-2 km huono.

alle 1 km rapakunto.

Mutta tosiaan jos ei harrasta mitään liikuntaa, jossa hengästyy, kuntokin menee huonoksi. Uskon, että autoilu vie monen kunnon huonommaksi. Hyötyliikunta olisi suomalaiselle mitä parhain keino samalla säästää sekä rahaa että luontoa.

• höpö....

sinun mielestäsi on HUONO kunto, jos jaksaa JUOSTA kaksi kilometriä? Just... Taas ei osata yhtään ajatalla realistisesti.

• maikkinackac

ajelen 105 km ja sitten olen työpisteellä josta kuljen n.10-15 km työtehtävissä.
      kotia sitten tietty saman verran.
      päivälle tulee kyllä turhan paljon pituutta. ja siksi ei jaksa illalla tehä mitään.....

• Auton omistava

Bussilla menen. Työpaikkani on keskustassa niin ei sinne autolla kannata lähteä kun parkkipaikat maksaa enemmän kun ehdin päivässä tienata. n.6 km keskuskaan ja bussilla kestää n.15-20 min. Joten bussilla menen. Ja omistan auton.

• bussari68..

mä ajan 52km/sivu,joka päivä tai siis ne normaalit työpäivä määrät
      omalla autolla,yleiset ei käy kun satun itsekin niitä ajamaan.

• salminjuh

Raisiossa on mainiota kulkea pyörällä, hyvät tiet ja tunneleita löytyy jotta pääsee tien ali.

• Stadissa

Työmatkani on kaksi kilometriä suuntaan. Kuljen aina säästä riippumatta jalan.

• omalla

autolla, lasten hoitoon vienti/haku matkalla.

• Keväästä syksyyn mahdollisuuksien mukaan 3 kertaa viikossa fillarilla, jolloin matkaa kertyy 18,5km/sivu.

Muulloin autolla, matkaa 20km/sivu.

• vaihtelee..

työmatka alle kilometristä kolmeenkymmeneen. Alle kolmen kilsan matkat menen pyörällä/kävellen ja siitä ylöspäin junalla sekä bussilla/ratikalla.

• 35 metriä....

Satun asumaan samassa talossa missä työpaikkani on... Täytyy sanoa että on ihan kätevää koska ennen muuttoani se oli 52km suuntaansa.
      Säästyy rahaa ja aikaa mutta välillä tuntuu että työ on liian lähellä.
      Ja kyllä, asun etelä Helsingissä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6945
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe