Ihan pihalla

kun lumiukko

Sorry. Nyt rehellistäkin rehellisempi kyssäri.

Olen vl-perheestä kotoisin oleva naisihminen. Pois vl-piireistä ainakin 17v. Olen myös käynyt kasteella, eli helluntailainenkin olen hetken joskus ollut.

Nyt en ole mikään. Paitsi epäilevä Tuomas korkeintain.

Elämässäni menee hyvin, lukuunottamatta helvetinpelkoa.

Kuka, mikä on oikeassa ja mistä sen voi tietää? Tarkoitan nyt ikuisuusasioita, eli ketä seuraamalla pääsen Taivaaseen ja miten päitää toimia?

Kiitosta vaan.

5

396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stat

rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi.sillä pääsee pitkälle

• pelosta

Ensimmäisen kerran aloin pelätä helvettiä noin viisivuotiaana kun naapurin vl-poika sanoi, että kun tulee maailmanloppu maa alkaa palaa. Pelkäsin aina että maa alkaa palaa. Pelkäsin helvettiä lapsena aina, koska luulin joutuvani helvettiin jos en kunnioita vanhempiani. Monesti tunsin suuttumusta ja vihaa vanhemmilleni ja luulin että tästä tunteesta joudun helvettiin. Niinpä elin jatkuvassa syyllisyydessä ja helvetipelossa.

Ja vapauduin! Kerroin eräälle ihmiselle (ei-vl)johon suuresti luotan ja kunnioitan näistä tuntemuksistani. Siitä alkoi vapautuminen. Minulla helvetin pelko liittyi enemmänkin tunteisiin ja oli psykologista ja sain niihin apua ihmiseltä joka edusti toisenlaista maailmankuvaa, aikuisempaa ja turvallisempaa.

Enää en ole pelännyt helvettiä kymmeneen vuoteen. Tavallaan se helvetinpeko oli kai joku äärikeino kasvattaa lapsia uhkailemalla helvetillä jos ei tottele. Minusta helvetti on enemmänkin jotakin joka on jo täällä.

Luotan siihen, että Jumala on hyvä ja Jumala on antanut ihmisille älyn ja tunteet jotta voimme täällä auttaa toinen toistamme ja itseämme jotta elämämme olisi elämisen arvoista. Ja lähimmäisen rakkaus on tietysti niistä suurin. Näin hyvän Jumalan kasvot lähimmäisessä joka minua auttoi.

En lähtenyt koskaan etsimään helvetinpelkooni apua mistään uskonnosta, vaan sain avun ymmärtäväisten ihmisten tuella. Jos olet syntynyt vl-perheeseen, voi olla että helvetin pelko juontaa sieltä lapsuudesta ja siihen apu löytyy muualta kuin uskonnosta tai hyvässä lykyssä löydät hyvän Jumalan rankaisevan jumalan tilalle.

• ------------

sillä sinulla on synnintunto jäljellä.Usko vain vapaasti kaikki synnit anteeksi rauhaan iloon ja vapauteen asti ja lähde seuraamaan omantunnonääntä.Omatunto neuvoo mihin joukkoon kuulut.Minä olen vanhoillislestaadiolainen ja saanut parnuksen armolahjan.Toivon sinunkin rakasystävä ottavan tämän armolahjan vastaan nöyrästi.Tätä suurta taivaanlahjaa ei kannata hyljätä,vaikka sielunvihollinen sitä tarpeettomana pitääkin.Tässä on kysymys meidän jokasen omakohtaisesta uskosta sillä toisten uskolla ei taivaaseen pääse perille.Sinä kuuntele omantuntosi ääntä ja rukoile jumalata nöyrästi ,että se oikelle tielle johdattais

• Kehoittaisin seuraamaan Jeesusta..

Helvetin pelko on hyvin huono lähtökohta uskovaisuudelle. Pelko kun tahtoo väkisinkin tehdä silmänpalvelijaksi ja lisäksi Jumalalle ei kelpaa kuin rakkauden palvelus.

Miksi uhraisit ajatustakaan helvetille? Koska Kristukseen turvaavilla ei kadotustuomiota ole.

• uskovainen=vl

Jumala on herättänyt sinussa synnin tunnon ja siten myös helvetin pelon. On uusi etsikkoaikasi.

Tee parannus ja usko syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä aina iloon ja vapauteen asti. Näin pääset kunnian taivaaseen, jos jaksat kilvoitella tällä kaidalla polulla loppuun asti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      32
      2223
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2046
    3. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      39
      1852
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      319
      1843
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      109
      1436
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1365
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1298
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1147
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1045
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1036
    Aihe