Talletussuojan

yläraja

Paljonko on talletussuojan yläraja eri pankeissa?

10

2252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -20

      noin 25000,

      mutta koko Nordea-ketjussa, Osuuspankki-ketjussa Sampo-ketjussa yms. vain yksi suoja,

      eli ei ole konttorikohtainen.

    • penninvenyttäjä_

      EU:n talletussuojajärjestelmässä yläraja on 25 000€. Islantilaispankit kuten Kaupthing on suojattu pääasiassa Islannin talletussuojan kautta (n. 20 000€ asti). Kaupthing on suojannut loppuosan Suomen järjestelmässä. Alle 20 000€ talletukset on siis suojattu vain Islannin järjestelmässä.

      Kaikki Suomeen markkinoivat pankit eivät ole talletussuojan piirissä (esim. virolaiset jotkin virolaiset pankit).

      Islannin talletussuojasta: http://penninvenyttaja.blogspot.com/2008/07/islannin-talletussuoja.html

    • tarkat tiedot

      Suomi
      - 25 000 euroa
      - Kattaa täysmääräisesti asuntokauppavarat 6 kk:n ajan
      - Kattaa myös määräaikaiset talletukset

      Ruotsi
      - 250 000 Ruotsin kruunua
      - Noin 28 000 euroa
      - Talletussuoja käsittää kaikki sellaiset talletustilit, joissa varat voidaan nostaa enintään yhden kuukauden irtisanomisajan puitteissa.
      - Jos asiakkaalla on oikeus nostaa milloin tahansa varoja maksua vastaan, suoja kattaa myös sellaiset talletustileillä olevat varat, joiden irtisanomisaika ylittää yhden kuukauden ajan

      Tanska
      - 300 000 Tanskan kruunua
      - Noin 40 425 euroa
      - Kattaa täysimääräisesti asuntokauppavarat 9 kk:n ajan
      - Kattaa myös määräaikaiset talletukset
      - Talletusten määrästä vähennetään velkojen määrä

      Islanti
      - 1,7 miljoonaa Islannin kruunua
      - 20 887 euroa (kiinnitetty euromääräiseksi tammikuussa 1999)
      - suojan määrä voi olla korkeampi, jos Islannin talletussuoja- ja sijoittajainsuojarahaston talletussuojarahasto-osastolla on varoja suurempiin korvauksiin

      Norja
      - 2 miljoonaa Norjan kruunua
      - Noin 250 000 euroa
      - Talletusten määrästä vähennetään velkojen määrä

      Lähde: Rahoitustarkastus

      • EU:n alueella

        Talletussuoja EU:n alueella vähintään 20 000 euroa.


      • Sampo Suomen

        vai Tanskan suojaukseen kun on tanskalainen pankki?


      • tiettävästi
        Sampo Suomen kirjoitti:

        vai Tanskan suojaukseen kun on tanskalainen pankki?

        Tanskan talletussuojaan, sillä sen uusi kotipaikka on Tanskassa ja Sampo Pankki on sen sivuliike Suomessa (Taloussanomat, 2007). Sen sijaan jos kyse olisi pankin erillisestä tytäryhtiöstä, kuuluisi se vieläkin Suomen talletussuojaan.


        ... vielä sitaatti artikkelista:
        "Muutos tarkoittaa myös sitä, että asiakkaiden talletussuoja ja sijoittajien korvausrahastosuoja eivät määräydy enää Suomen, vaan Tanskan lainsäädännön mukaan."


      • Sampo Suomen kirjoitti:

        vai Tanskan suojaukseen kun on tanskalainen pankki?

        Sampo Pankki Oyj on tietääkseni edelleen suomalainen pankki, jonka osakkeet ovat tanskalaisen pankin omistuksessa. Siihen saakka, kunnes se fuusioidaan tanskalaiseen pankkiin, se kuuluu Suomen Talletussuojarahastoon. Fuusion piti tapahtua jo pääsiäisenä, mutta sitä on lykätty.
        Katso: http://www.talletussuojarahasto.fi/?page=3


      • tiettävästi kirjoitti:

        Tanskan talletussuojaan, sillä sen uusi kotipaikka on Tanskassa ja Sampo Pankki on sen sivuliike Suomessa (Taloussanomat, 2007). Sen sijaan jos kyse olisi pankin erillisestä tytäryhtiöstä, kuuluisi se vieläkin Suomen talletussuojaan.


        ... vielä sitaatti artikkelista:
        "Muutos tarkoittaa myös sitä, että asiakkaiden talletussuoja ja sijoittajien korvausrahastosuoja eivät määräydy enää Suomen, vaan Tanskan lainsäädännön mukaan."

        Kaupparekisterin mukaan ainakin vielä tänään Sampo Pankki Oyj:n kotipaikka on Helsinki, yrityksen kieli on suomi ja osoite Unioninkatu 22, 00075 SAMPO PANKKI. Ja kuten jo totesin toisessa viestissä, se kuuluu edelleen Suomen Talletussuojarahastoon.


      • uskaltaako?
        Timontti kirjoitti:

        Sampo Pankki Oyj on tietääkseni edelleen suomalainen pankki, jonka osakkeet ovat tanskalaisen pankin omistuksessa. Siihen saakka, kunnes se fuusioidaan tanskalaiseen pankkiin, se kuuluu Suomen Talletussuojarahastoon. Fuusion piti tapahtua jo pääsiäisenä, mutta sitä on lykätty.
        Katso: http://www.talletussuojarahasto.fi/?page=3

        Löysin netistä Virolaisen Bigpankin, joka maksaa korkoa n.7% määräaikaistilille. Kuuluu Viron talletussuojan piiriin. Onko kukaan kuullut kyseisestä pankista?


      • on näin
        uskaltaako? kirjoitti:

        Löysin netistä Virolaisen Bigpankin, joka maksaa korkoa n.7% määräaikaistilille. Kuuluu Viron talletussuojan piiriin. Onko kukaan kuullut kyseisestä pankista?

        Tiedoksi että Handelsbankenissa talletussuojan piiriin kuuluvat kaikki tilit paitsi määräaikaiset talletukset!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1628
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      124
      1248
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    9. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe