bayliner jahti

paatisti

Oiskohan kellään täällä kokemuksia bayliner 3870 tai 3288 jahdeista? Niitä näyttää saavan ameriikoista aika edullisesti kokoonsa nähden. Miten lienee niihin saada ce:n Ja minkälaiset lienevät ylläpitokustannukset? Niin ja vielä minkähintaista sellainen ois rahdata ison meren tuoltapuolen? Tyhmiä kysymyksiä ehkä, mutta ois silti kiva saada asiallisia vastauksia. kiitos

21

5107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2888

      Kyseisistä veneistä ei ole kokemusta, mutta antaisin vinkin katsoa ensin lukuisia näillä palstoilla käytyjä keskusteluja CE-merkinnästä ja veneen tuonnista EU:n alueelle. Vaikuttaa mahdottoman hankalalta, mutta silti osa kirjoittajista pitää sitä kakunpalana. Jos se olisi helppoa, kai veneitä olisi tuotu pilvin pimein halvan dollarin ja Jenkkien taantuman takia. Ei ole tuotu, miksiköhän?

      • Houdiniko

        Ainakin autoarea Boman, Vinces, hankö yacht center ym tuovat veneitä tietääkseni USAsta. Ongelma taitaa lähinnä olla että suomessa ei ole pilvin pimein ihmisiä jotka ostaisivat suuria moottoriveneitä.


      • EU-alueelle, ja sitä kautta

        niitä tulee jonkin verran suomeenkin. Meillä on täällä suomessa vain pari, perustavaa laatua olevaa ongelmaa tuolle tuonnille.
        1. Helvetin kovat rahtikustannukset, johtuen syrjäisestä sijainnistamme. Tähän kohtaan ei siis voida paljoa vaikuttaa ;)
        2. Järjen vastaisesti ja "totalitäärisellä" yksinvallalla toimivat virkamiehet, jotka jostain syystä voivat toimia aivan omien tulkintojen mukaan, ja olla aina oikeassa. Tämä on se suurin haitta meillä. Meillä suomessa on aina asiakkaan kyettävä osoittamaan asiat, ja viranomaisille riittää kun ovat vaan asiasta jotain mieltä, eli meillä lähtökohtaisesti asiakas on aina väärässä - kun taas muualla lähtökohta on että asioita on päätettävä "epäselvissä" tapauksessa asiakkaan eduksi, eli virkamiesten on kyettävä osoittamaan väitteensä todeksi. Siksi tänne ei juurikaan suoraan tuoda käytettyjä veneitä. Täällä vaaditaan sellaisia selvityksiä, jotka useasti ovat mahdottomia, taviksen viranomaiselle esittää. On vaikea todistella jotain asiaa jota ei ole ;)


    • 50 feet

      -Ensinnäkin niin usan kuin jonkun pienen suomenkin satamat on täynnä niitä ihan samoja bayliner ha sea ray veneitä. CE on vaan EU keino rajoittaa kilpailua. Hinta etu tällä hetkellä on lähes 1/3 usan hyväksi. Hurrikaani kauden ja talven alkaessa ja laman vielä syvetessä usassa ensi syksyllä hinnat ovat laskeveet vielä huomattavasti tästä kesästä.

      Ison veneen rahti maksaa jotain 20ke 40-40feettiä Viroon/Venäjälle tuonne noita veneitä usasta rahdataan jo nyt. En tiedä pystyisikö veneen miten helposti rekisteröimään venäjälle siellä tuskin on CE kilvelle vaatimuksia :)

      CE kilvitys on itseasiassa ilmeisen helppoa sillä kuten sanottu samat veneet on usassa ja eussakin ja tässä olisi jollekkin työttömälle hyvä duuni.

      Briteissä tollasia firmoja on jo useita ja ei ne hinnatkaan mitään kalliita ole.

      Esim Floridasta sai hetki sitten 1993 50 jalkasen Sea Rayn n. 70.000e, vastaavan veneen suomi hinta oli muutavuosi sitten kuitenkin semmoset 700.000e :)


      How it Works

      As we will be producing the Declaration of Conformity for you to sign at the end of the process, it is necessary for our staff to inspect every boat. Who knows what modifications may have been made during the boat's history?
      The level of work required depends upon the systems on board which, in turn, are mostly related to the boat length. Thus the price structure is scaled against length.
      If you require CE marking of more than one example of a model, clearly the workload is reduced. Thus subsequent boats (of the same model) are offered a price reduction, whether or not they are offered for inspection at the same time.
      Over the last year we have reduced prices substantially. This has been possible due to the increased knowledge and data we have gained. However, every boat that we inspect and CE mark is fully inspected, tested and provided with full documentation and notified body certification. We often find differences in build even across similar models of similar years. These can affect structure, systems and stability. It is therefore not possible to certify boats cheaply on the basis of previous data alone, you are advised to be wary of anyone telling you that they can.
      American Sports Boats CE Marking PricesBoat Length (ft)   Boat Length (metres)   CEproofing Guide Price
      8' 2" up to 23'   2.5 up to 7.0m   £1250 VAT
      Over 23' up to 29'6"   Over 7.0m up to 9.0m   £1750 VAT

      • varovaisuus_on_valttia

        Olkaa varovaisia. Tämä ylläoleva teksti lienee peräisin joltain tällaiselta "nyrkkipajalta", jolla ei ole valtuuksia suorittaa rakentamisen jälkeistä arviointia. Vain virallinen ilmoitettu laitos voi sellaisen suorittaa. Jossain päin maailmaa tällaisen epävirallisenkin toimijan paperit saattavat mennä läpi, mutta Suomessa tuskin onnistuu.

        Ilmoitetut laitokset, jotka voivat suorittaa arvioinnin: http://ec.europa.eu/enterprise/maritime/maritime_regulatory/doc/notified_bodies_94_25_080410.pdf


      • Itse ostamassa

        Jokin aika sitten olin ostamassa Fort Lauderdalesta venevälittäjältä venettä (Liikkeessä oli muuten yksi suomea puhuva myyjä) nyt en tähän hätään muista liikkeen nimeä) ja tarjosi 2,59 leveään searayhin rahtia Floridasta-saksan-kautta-suomeen wallenius-linen laivalla hintaan 5000 dollaria. Oletan että polttoaineen hinnan noustua rahti voisi olla nyt lähempänä 6-7000 EUROA.


      • Tuohon hintaan kun
        Itse ostamassa kirjoitti:

        Jokin aika sitten olin ostamassa Fort Lauderdalesta venevälittäjältä venettä (Liikkeessä oli muuten yksi suomea puhuva myyjä) nyt en tähän hätään muista liikkeen nimeä) ja tarjosi 2,59 leveään searayhin rahtia Floridasta-saksan-kautta-suomeen wallenius-linen laivalla hintaan 5000 dollaria. Oletan että polttoaineen hinnan noustua rahti voisi olla nyt lähempänä 6-7000 EUROA.

        lisää molemmissa päissä rahdit ja siirrot, suojaukset, satamamaksut yms. valmistelut jotta se edes voida ottaa laivaan, onkin se hinta helposti tuplaantunut. Rahdin hinta myös "pumpsahtaa" veneen koon kasvaessa, kaikki lisätoimenpiteet vaativat "isommat" vehkeet ja enemmän aikaa jne. Lisäksi sitten viellä on huomioitava noihin EU-verot, Suomessa 22 %. Jenkeissä halvalta vaikuttanut ostos yleensä aiheuttaa kokonaiskulujen ja vaivan osalta aina yllärin. Puhumattakaan CE-ongelmien aiheuttamista kustannuksista.


      • ja halvalta.

        - Eninnäkin, vaikka ne veneet näyttävät Jenkkien satamisssa samanlaisilta veneiltä kun eurooppalaiset, ne todella harvoin sitä ovat ;) 1/3-osan hintaeroa ei saa aikaiseksi kaikki kulut ja verot huomioiden (jenkeissä ne "huippuhalvat" veneet ovat sellaista sontaa, ettei niitä kannata tänne edes rahdata). Hinnoittelu on jenkeissä jo alunperin "erillainen", eli hintojen laskun varaan ei kannata paljoa laskea (huutokauppaveneet asia erikseen). Mutta hiukan luksusta saa samaan hintaan ja valikoima on suorastaan "humalluttavan" laaja.
        Venäjälle tai muuhun EU;n ulkopuoliseen maahan veneen rekisteröinti on todella hankalaa ja riskaabelia, varsinkin jos pääasiallinen käyttö-alue on EU-alueella. (jatkuu...)


      • aika helppo ja yksinkertainen
        ja halvalta. kirjoitti:

        - Eninnäkin, vaikka ne veneet näyttävät Jenkkien satamisssa samanlaisilta veneiltä kun eurooppalaiset, ne todella harvoin sitä ovat ;) 1/3-osan hintaeroa ei saa aikaiseksi kaikki kulut ja verot huomioiden (jenkeissä ne "huippuhalvat" veneet ovat sellaista sontaa, ettei niitä kannata tänne edes rahdata). Hinnoittelu on jenkeissä jo alunperin "erillainen", eli hintojen laskun varaan ei kannata paljoa laskea (huutokauppaveneet asia erikseen). Mutta hiukan luksusta saa samaan hintaan ja valikoima on suorastaan "humalluttavan" laaja.
        Venäjälle tai muuhun EU;n ulkopuoliseen maahan veneen rekisteröinti on todella hankalaa ja riskaabelia, varsinkin jos pääasiallinen käyttö-alue on EU-alueella. (jatkuu...)

        toimenpide. Ongelma on hankkia ja tehdä siitä veneestä vaadittavat selvitykset ja dokumentaatiot (tämä on kallista), itse CE-jälkisertifiointi on noiden kanssa helppoa. Ongelmakohdat ovat yleensä polttoainetankki ja moottorien päästöt, eli nuo menevät yleensä vanhemmissa vehkeissä uusiksi.
        -93 mallinen 50 ft Sea Ray tuollaiseen hintaan on "raato" joka edellyttää täydellistä uudelleen rakentamista ja sillä ei ole siihen 700.000,- veneeseen muuta yhteistä kuin merkki.


      • Sorryy
        aika helppo ja yksinkertainen kirjoitti:

        toimenpide. Ongelma on hankkia ja tehdä siitä veneestä vaadittavat selvitykset ja dokumentaatiot (tämä on kallista), itse CE-jälkisertifiointi on noiden kanssa helppoa. Ongelmakohdat ovat yleensä polttoainetankki ja moottorien päästöt, eli nuo menevät yleensä vanhemmissa vehkeissä uusiksi.
        -93 mallinen 50 ft Sea Ray tuollaiseen hintaan on "raato" joka edellyttää täydellistä uudelleen rakentamista ja sillä ei ole siihen 700.000,- veneeseen muuta yhteistä kuin merkki.

        tuli 0 liikaa. Mutta ehkä asia ei kuitenkaan ole ihan näin.


      • Kyllä onnistuu
        aika helppo ja yksinkertainen kirjoitti:

        toimenpide. Ongelma on hankkia ja tehdä siitä veneestä vaadittavat selvitykset ja dokumentaatiot (tämä on kallista), itse CE-jälkisertifiointi on noiden kanssa helppoa. Ongelmakohdat ovat yleensä polttoainetankki ja moottorien päästöt, eli nuo menevät yleensä vanhemmissa vehkeissä uusiksi.
        -93 mallinen 50 ft Sea Ray tuollaiseen hintaan on "raato" joka edellyttää täydellistä uudelleen rakentamista ja sillä ei ole siihen 700.000,- veneeseen muuta yhteistä kuin merkki.

        Jos jotakuta kiinnostaa hankkia itse vene niin linkistä CE merkintä yritys ruotsissa

        http://www.ceproof.se/


      • Tietysti jokaisella on
        Kyllä onnistuu kirjoitti:

        Jos jotakuta kiinnostaa hankkia itse vene niin linkistä CE merkintä yritys ruotsissa

        http://www.ceproof.se/

        oma käsitys siitä.


      • CErtifikaatti
        Tietysti jokaisella on kirjoitti:

        oma käsitys siitä.

        Oli ainakin syksyllä.


      • pitää toimittaa oletettavasti
        CErtifikaatti kirjoitti:

        Oli ainakin syksyllä.

        ruotsiin niitä varten.


    • Emakko-Poika

      Vipottaako amisviiksi taas?

    • yacht

      Itse venettä voin lämpimästi suositella. Itselläni oli yli kymmenen vuotta 32 jalkainen ja ei voi kun kehua. Loistavat meriominaisuudet, tukevasti rakennettu ja luotettavuus. Tuli mentyä muutaman kerran tosi pahassa kelissä Viron rannikolla ja perämerellä... Ehkä parasta tässä veneessä oli sen kokonaistaloudellisuus ja ison veneen tunnelma.

      • paatisti

        Olisi erittäin mielenkiintoista kuulla enemmän tuosta veneestä ja kokemuksistasi siitä. Olisit otettu jos laittaisit s-postia suoraan minulle.


      • peräti 13 000kpl

      • Jalmari

        Olen ostamassa Bayliner 3288 venettä, mutta varaosien saanti mietityttää. Voitko neuvoa mistä esim. suodattimia saa. Moottorit Hino dieselit 150 hv. Olisin kiitollinen neuvoista.


      • Hinoihin...
        Jalmari kirjoitti:

        Olen ostamassa Bayliner 3288 venettä, mutta varaosien saanti mietityttää. Voitko neuvoa mistä esim. suodattimia saa. Moottorit Hino dieselit 150 hv. Olisin kiitollinen neuvoista.

        ...saa esim. US-Partsista Helsingistä suht. edullisesti. Kaikki muutkin perushuolto-
        osat löytyvät helposti suomesta. Varsinaiset moottorinosat kannattaa sitten tilata suoraan jenkeistä. Kaikki mahdollinen tieto löytyy Bayliner Owner´s Clubin
        "Motor yachts" osiosta.


    • moottorien päästöt.

      CE-direktiivin älyttömyys on huipussaan noiden päästöjen suhteen. Venettä ei saa CE-jälkisertifikoitua, jos ei saa moottoreihin "uusia moottoreita" vastaavia päästöjä ja niistä todistusta. On aivan järjetöntä tuhlausta ja energiaa tuhlaavaa, pistää uusimaan vanhoja, täysin toimivia moottoreita uusilla, vain siksi että vene tuodaan EU;n ulkopuolelta. Ihan kuin ne päästöt olisivat pienemmät jos venettä käytetään Jenkeissä. Toimivien moottorien vaihdattaminen uusiin, se vasta on epäekologista ja ympäristöä kuluttavaa. Vaikka eihän tuossa koko "ilmasto-ongelman" ratkaisemisessa tunnu kukaan järkeään käyttävänkään. Rahalla saat syytää taivaalle ja meriin paskaa juuri niin paljon kun haluat. Järkeä toivoisi hiukan noille "ympäristö-ihmisille" ja heidän ajamille asioille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

      Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

      Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

      Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

      Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

      Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

      Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

      Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

      olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe