Täytyypä todeta, että taitaa minulla olla viho viimeinen Audi mitä tulen enää ostamaan. En ole eläissäni nähnyt mitään yhtä kallista Autoa huoltaa ja korjata kuin Audi on. Nytkin virtalukko meni rikki ja Oulun paikallinen merkkihuolto ottaa virtalukon vaihdosta yli 400€. Eikä oo edes eka osa minkä olen joutunut ostamaan. Automaativaihteiton öljyn suodatinkin maksaa pitkästi yli 100€. En tiedä yhtään merkkiä jossa kuluvat huolto-osat maksaisivat saman verran. Sama oli myös Volkkarin huoltojen kanssa joka oli työsuhdeauto ja sama paikallinen liike korjaili sitäkin. Onneksi se ei ollu oma mutta kyllä ainakin Oulussa osataan rokottaa Volkkarin merkeistä aivan poskettomasti.
Järkyttävää "rosvousta" nuo Audin varaosat
50
12981
Vastaukset
- vaihtoehtoja
Atoy:lta saat saman suodattimen n. 20e.
ZF:n laatikko.
Tyyppikilven numerot ylös ja tilaamaaan.
Öljy on sitten hankittava jostain ZF:n jälleenmyyjältä joka sitä toimittaa. - Rellu...
Scenic, laturin vaihto vajaa 900e, halpaa.
- Rellu kans
Ei se takajarru rumpukaan mikään halpa ollut Sceniciin, siellä kun on rummussa abs anturit...
- JJJJJJJ
Jos vähän jaksaisit verrata niitä huollon hintoja, niin huomaisit että kyllä maksaa kaikkien merkkien huollot saman verran! Miksi ostat premiumauton ellet ole valmis maksamaan? Vittu mä en tajua tollaista! Maksaa yli 40000 € autosta mutta itkee kun huolto maksaa 300€!
- Anonyymi
On se Audi uusi tai vanha niin jatkuvasti joku varotusvalo palaa
- viimeisimmistä
autolehdistä vertailutestejä joissa VAG-autoja mukana. Huollot jopa puolet halvempia kuin kalleimmissa! Eikä nämä kalleimmat huollot koske mitään kummoisia autoja, jäävät testeissä häntäpäähän VAGien voittaessa.
- palle ramstetti
audi volvo bmw ovat hyvin edustettuja Bilteman varaosaluettelossa. Sieltä moni ostaa premiumautoonsa palikkaa. Sitten on näitä villejä premiumhuoltoja erityisesti mersulla ja bmw,llä. On varmaan audeillakin. sinne sinne!
- Audimies_.
Et kuuluu parhaaseen A- sarjaan. Laita joku Lada, Fiat tai Skoda. Täyttää tarpeesi hyvin.
- kalle kustaa
Ei oo köyhien auto uutena mutta käytettynä kyllä. Saksasta tulee keskimäärin 8vuotiasta kilometrivikaista vag laatua sankoin joukoin. Ku ei oo rahhaa...ehkä tuo onkin tyhmien auto.... Ehkä Skoda uutena olisi järkevämpi valinta mutta kun ei sielu kestä.
- Nahka piuru
Ketkä ja mitkä merkit raahataan tänne saksasta halvalla.
- Kokemusta eri autoilla
Tuo on just tuota paskan jauhaamista. Eka sääntö, älä vie audin merkkihuolto korjaamolle.
Jos viet muualla korjuuksille, on taksa ja osat suurin pirtein kaikilla autoilla samaa luokkaa.
Mene esim. vaihtaan virtalukkoa opelin merkki liikkeeseen, tulee hinnaksi aivan yhtä paljon jos ei enempi.- halvempi
90-luvun Audi A4, jakohihnan vaihto. Kyselin hinnat. Osat työ merkkiliikkeessä 245,- euroa, ei-merkkiliikkeessä pyysivät 250,- euroa!
Vähän vanhempiin Audeihin ja VW:hin saa alkuperäisiä kulutusosia joskus jopa halvemmalla kuin Bilteman tms. Kannattaa ladata netistä esite 'Pysyvästi edulliset' ja vertailla.
Esimerkiksi tuo jakohihna ja kiristin, yhteensä noin vähän alle 65,- (kuusikymmentäviisi) euroa. Ei kovin paha.
Huonojakin kokemuksia tosin on työn laadusta merkkihuollossa joskus takavuosina tullut. - esa85
äiteen opel astraan 99 vaihdettiin virtalukko opel merkkiliikkeessä osineen ja töineen 250e
- Antsa
Kyllä maksaa muihinkin merkkeihin merkkihuollossa. Muistaakseni vm -99 Astra 1.7TD.hen hihnanvaihtohuolto 120tkm maksoi reilut 7200 markkaa vuonna 2000 .
Halvimpia huoltoja merkkihuollossa oli -88 Volvo 240 hintaluokka 500 markkaa.
Myös Mazda 323 -86 maksoi aina alle 500.
20 vuodessa on markat siis muuttuneet euroiksi ja sen jälkeen hinnat on kerrottu vielä piillä (3.14159265 ...)- huh huh
Mulla maksaa porchen "iso" huolto about 1000e. Kyllä jossain on vikaa, jos perus ooppelin huollot pyörii samassa luokassa porschen ja ferrarin kanssa.
- JJJJJJJJ
Kyllähän palkatkin ovat nousseet 20 vuodessa melkein samalla tahdilla! Vai oliko sulla silloin sama tuntipalkka kuin tänään? Olit kyllä silloin 80-luvulla rikas mies!
- meganikko..
huh huh kirjoitti:
Mulla maksaa porchen "iso" huolto about 1000e. Kyllä jossain on vikaa, jos perus ooppelin huollot pyörii samassa luokassa porschen ja ferrarin kanssa.
tahdotte,Kuka ties tuo rukous kuullaan jossain aika matalia noi hinnat on mitä luettelittekin.Huollotkin vois olla 1500e alku.Ohan noi hinnta säännöstelty jossain jollainlailla mutta odotettavissa on varmaan hinnan nosto painetta joka asiaan pyyntönne kuullaan..
- unkari...
huh huh kirjoitti:
kylläpä pikkusummista jaksatte vouhottaa isot äijät ....sais maksaa tupalten huollot ja osat.Halpaahan tuo on.
- Uskottavampaa
huh huh kirjoitti:
olisi jos osaisit kirjoittaa sanan Porsche oikein. Nyt jää sanomasi vähän "vajaaksi".
- katoppas
tuolta: 3 v huolto/60 000 km Passat: 519,-, Anjovis 1111,-, Renu 1117,-, C5 908,-.
- kalleimmat!
Totta on, että Audi on kilpailijoistaan Volvo, Mersu ja Bemari selkeästi kallein huoltaa TM:n vertailun mukaan. Esimerkiksi 60000 km huollot Mersun uuteen E-malliin 639 € ja Audiin 1014 €. Mielenkiintoista, kun Mersu on sentään selkeästi kalliimpi auto!
Myös vakuutukset ovat kalleimmat Audissa. - quattro-power
kalleimmat! kirjoitti:
Totta on, että Audi on kilpailijoistaan Volvo, Mersu ja Bemari selkeästi kallein huoltaa TM:n vertailun mukaan. Esimerkiksi 60000 km huollot Mersun uuteen E-malliin 639 € ja Audiin 1014 €. Mielenkiintoista, kun Mersu on sentään selkeästi kalliimpi auto!
Myös vakuutukset ovat kalleimmat Audissa.En huolloista tiedä mutta sen voin sanoa että vakuutukset on bemariin huomattavasti kalliimmat ku audiin!
Ite ostin loppukesästä -00 vm A4 audin ja kun menin sitte vakuutusyhtiön juttusille kaskoa ostaan sano myyjä vaan että on hyvä ettet ostanu bemaria, koska samantehosen (180hp) bemarin kasko olis ollu n. 350€ kalliimpi.
Mitä varaosahintoihin tulee, ei ikäpäivänä kannata mennä merkkihuoltoon, nokkaremminvaihto ku oli 400€ taitavalla yksityisellä. Sama ku vaihdatin oston yhteydessä eteen uudet jarrulevyt, palat, letkut ja moniurahihnan kiristäjän, näiden yhteishinta jäi 420 euroon, mikä ei omasta mielestä ole paha hinta.
Sitte vielä ihan tiedoks kaikille troolaajille oli autolla sillon ajettu 122tkm eli eka jarruremppa oli, myös huoltokirjan mukaan. Nyt autolla ajettu 135tkm enkä ole katunu hetkeäkään että vaihtu honda audiin! - zozzu
quattro-power kirjoitti:
En huolloista tiedä mutta sen voin sanoa että vakuutukset on bemariin huomattavasti kalliimmat ku audiin!
Ite ostin loppukesästä -00 vm A4 audin ja kun menin sitte vakuutusyhtiön juttusille kaskoa ostaan sano myyjä vaan että on hyvä ettet ostanu bemaria, koska samantehosen (180hp) bemarin kasko olis ollu n. 350€ kalliimpi.
Mitä varaosahintoihin tulee, ei ikäpäivänä kannata mennä merkkihuoltoon, nokkaremminvaihto ku oli 400€ taitavalla yksityisellä. Sama ku vaihdatin oston yhteydessä eteen uudet jarrulevyt, palat, letkut ja moniurahihnan kiristäjän, näiden yhteishinta jäi 420 euroon, mikä ei omasta mielestä ole paha hinta.
Sitte vielä ihan tiedoks kaikille troolaajille oli autolla sillon ajettu 122tkm eli eka jarruremppa oli, myös huoltokirjan mukaan. Nyt autolla ajettu 135tkm enkä ole katunu hetkeäkään että vaihtu honda audiin!Riippuu vakuutusyhtiöstä paljon....
- Audinkanssa avoliito
Se on vaan köyhille kallista..mun mielestä ihan samaa luokkaa kun japsin korjaus.Toisaalta..Japsia ei tarvinnut korjailla vielä 300t km
- frbgkgjrg
joo et ole omistanut sitten näitä uudempia tojon dieseleitä...d-cat ja kansi lohko paskaksi :) kylläpä on hyviä. Eikä näitä paskoja voi edes virittää.
- kgjkfdgldkfg
Tuossa talvella vaihtelin omaan Audiini virtalukon...maksoi jotain 30euroa ja työt tein itse. Menihän siihen aikaakin jotain 30minuuttia. Oli kallista ja paska auto kun ei ole ehditty kuin 330tkm ajaa....(A6 C4)
- AUDIENSSI
Se vain tuntuu kalliilta jos ei oo rahhaa :D :D :D
- elämä on, juu
Halutaan kallis ns. parempi auto ja sitten itketään kun sen pito maksaa, huh mitä dorkia.
Kannattaa ostaa sellainen auto jota on vara pitää. - Eihän näillä
elämä on, juu kirjoitti:
Halutaan kallis ns. parempi auto ja sitten itketään kun sen pito maksaa, huh mitä dorkia.
Kannattaa ostaa sellainen auto jota on vara pitää.oikeasti olis varaa pitää minkäänlaista autoa. Silti pitää velkavetoinen pommi olla alla ja jo pelkästään imagosyistä joku Audi. Sillä kun saa teinipiireissä respektiiiiiii.
- juha432423
Autoa ei kannata ostaa jos ottaa nuin saatanan lujille huoltaminen. Varaosat on enemmän ja vähemmän kalliita ja koskaa et voi tietää mitä menee seuraavaksi, ethän sentään ole ennustaja.
- aja ladalla jos raha
mitä ne köyhät täällä valittelee
- MOT.-.
Köyhälle kaikki on kallista.
- jari olavi
Mistähän sais ostettua saksasta suoraan uuden kardaanin audi a4 3,0 tdi -05 guatroon suomessa maksaa 1300e
- Pentttti
Kannattaa kysyä lituskasta.
- palle bmw
pitikö ruveta näyttää miten audi polttaa kumia?
ei penarissa oo tollasia ongelmia kardaani kestää kuin kestää
- Ei taida onnistua?
ikös noissa Audeissa ole melko tehottomat moottorit Suomessa?
Enimmäkseen vanhoja risoja joilla amispojat yrittävät revitellä? - Osat on tosi
kalliita!
Olisivatko samasta syystä kuin itse olen huomannut K-kaupan olevan Lidliä kalliimpi!?
Sama Kesko omistaa Audin maahantuojan ja hinnoittelee varaosat Suomessa! - Laatuako
Kolminkertaiset on edelleen Suomen Audi liikkeen varaosahinnat verrattuna vastaavien merkkiosien markkinahintaan. Taitaa olla tehoton ostoorganisaatio? Ei noita Audin varaoshintoja voi muuten käsittää. Usein myös tuo varaosa tarvitaan, kun alkuperäinen on ollut huonolaatuinen.
- öökrtkgrkl
Täytyyhän ruotsalaisillekin maksaa kun varaosat sieltä kautta tänne kierrätetään.
- Anonyymi
Vain hölmö ostaa näitä Saksan "laatuautoja" ne oli laatua 80-luvulla, mutta ei enää. Nyt ne on pelkkää tyhmän rahastusta. Mutta saa niillä vissiin nostettua huonoa itsetuntoa nakkikioskilla kun paukahtaa paikalle 20 vuotta vanhalla ylihintaisella Audilla/Bemarilla/Mersun romulla..
- Anonyymi
Ei se ole tyhmä joka pyytää mutta se joka maksaa!
- Anonyymi
Jotain 300t olen ’surkealla’ audillani ajanut. Harvakseltaan ostanu jonkun varaosan. Ja vain uutena huoltanut sen merkkikorjaamolla. Harvoin siinä on ollut vikoja nii ei oo juuri kokemusta varaisien hinnoista. Oon voinu kuitennii asioida pienissä korjaamoissa kerran vuodessa jossain vuosihuollossa. Ei oo auton ylläpito juuri maksana mittään. Löpö korkeintaan vähä kirpaisee kukkaroa. Muute ei oo päässy valittamaan. Seki on harmi varmaan.
- Anonyymi
Jos sepustuksesi pitää paikkansa, etkä valehtele, kuten 99,9% täällä, niin olet saanut eräänlaisen lottovoiton.......😆
- Anonyymi
Minä kun en Audiani vie mihinkään pilipalihömpänpomppä korjaamoon vie. Itse olen aina käyttänyt merkkikorjaamoa, ja olen ollut siihen tyytyväinen. On ihmisissä jotain outoa, kun ensin ostetaan kallis auto, ja sitten ei ole varaa huollattaa sitä.
- Anonyymi
Osia Saatavissa osavalmistan merkiltä ja
muilta tuotemerkeiltä pienemmällä hinnalla. Automerkki ei tee osia.
Täällä huollot ja korjaukset onnistuneet omin voimin.
Ainoastaan on joutunut käyttämäään joskus etupyörien suuntauksessa, siitäkin hieman liian kova veloitus tosi yksinkertaisesa hommasta jossa kiintoavaimella käännetääm tankoa mutterista ja katsotaan lukema tietokoneen ruudulta. Suuntauksen kesto 15 min korvilla eikä asentaja likaa edes sormia,
Tuo on maksanut enemmän kuin kahden auton alapallonivelien uusinta alkuperäisellä laadukkaimmalla osalla ja hintaa sisältynyt vielä erikoistyökalun osto ja tuntipalkan maksu itselle.
Oma kone hakusessa tai teen itse laitteen.
Kun menette suuntaamaan pyöriä jos ratti ei täysin suorassa tai auto hakee, renkaat kuluneet yhtään sivuilta edessä. Kohtuullinen suuntauksen hinta on maksimi 50€
Takapäässä ei ole 95% tapauksissa suunnattavaa koska ohjaus on edessä. - Anonyymi
40 vuotta ajellut Mersulla ja nyt Audi on sitten ensimmäinen ja viimeinen Audi
- Anonyymi
Eihän tuo ole mitään. Osta bemari niin jokainen huolto maksaa vähintään 500 €. Yleensä touhutonnin tai enemmän. Ja niitä tulee USEIN.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi275830- 883804
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313593555- 2322966
- 612767
- 522705
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322540- 1532430
- 312018
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1211766