En tiennyt pitäväni viskeistä, mutta sitten veljeni tarjosi minulle LAPHROAIG 10 YEAR OLD - viskiä lasillisen, olin myyty mies.
Minulle uutena asiana tuli, että viski juodaan veden kanssa. Itse join jääpalojen kera (on the rocks). Suu jäi kaipaamaan sitä savun makua, minkä Laphroaig jättää jälkeensä.
Oli pakko ostaa oma pullo.
LAPHROAIG 10 YEAR OLD
5
8040
Vastaukset
- hyvän viskin
tunnistaa. Perus Laphroaig 10 on aivan mainio juoma, tosin vettä ei ole tarkoitus laittaa viskin joukkoo, toki sen voi juoda niinkin.
Itse juon veden ja viskin erikseen, pääsee viski oikeuksiinsa. Samaan kastiin astetta parempi omasta mielestani on perus Caol Ila 12yo, löytyy Alkosta erittäin kilpailukykyiseen hintaan - suosittelen maistamaan. - Kauhistus!
Älä ihmeessä latista mainiota juomaa pilalle jäillä!
Kraanavettä 20–30 % viskin määrästä viskin sekaan on OK, mutta menee viski toki sellaisenaankin. Huoneenlämpöisenä, kiitos!
Tilasin kerran Viking Cinderellan Admiral Hornblower-baarissa ”venetervaa”. Baarimikko sieppasi hyllystä Laphroaig-pullon ja kysyi: ”Tätähän tarkoitit?”.
Pidän Laphroaigista kovasti, mutta vieläkin enemmän minua puhuttelee toinen Islayn saaren ”savuviski”: Lagavulin (Alkossa tarjolla 16-vuotiasta). Se on minulle viskien ykkönen.
Tuo jo mainittu Caol Ila (myös Islayn tavaraa) tarjoaa erinomaisen vastineen selvästi edullisemmalle hinnalleen.
Ostin helmikuussa 1989 pullon Laphroaigia ja pullon vuosikerta-portviiniä Lontoon Heathrow'n lentoasemalta – ja unohdin Helsingin-koneelle lähtiessäni muovikassini sinne Transit-hallin lattialle, sohvan viereen. Vieläkin harmittaa niin penteleesti!- ole mitään
väärää jos joku juo viskinsä jäiden tai veden kera. Tislaamolle tärkeintä on se, että ylipäätään ostat viskin, se miten sen nautit on oma asiasi.
Itse en laita yleensä vettä, jäitä en laita koskaan viskin sekaan. Vettäkin laitetaan tipoittain ja yleensä silloin on kyse viskeistä joiden alkoholi-% on niin korkea, että ne melkeinpä vaativat hieman korjausta.
Nautin viskin tähän tarkoitukseen valmistetusta lasista joko kotona tai ravintolassa hyvässä seurassa. Viski on minulle harrastus sekä nautinnon lähde. - uisge-beatha
Vanhan sanonnan mukaan "you shall never steal another man´s wife or water another man´s whisky", mikä tässä tapauksessa tarkoittaa, että jokainen viskinystävä etsiköön sopivan vesimäärän itse.
Ja makuasioista kun kiistellään, niin Lagavulinhan on se numero 1. Hyvänä kakkosena tulee samaisen pienen maapalstan jo edesmennyt tislaamo Port Ellen.
Laphroaig on omaan makuun jo hiukan liiankin savuinen ja siksi jopa hiukan tunkkaisen makuinen.
Ja kun tuota saaripahasta nyt mainostetaan, niin suolaisen, merellisen tunteen ja dieselöljyn vivahteen kanssa varustettu Bunnahabhain on myös tutustumisen arvoinen.
- Hahahahahahaaa
Viskiin ei missään tapauksessa pidä yhdistää jäätä jos aikomus on kunnioittaa ja nauttia viskin aitoja ominaisuuksia. Jäiden kanssa viskin voi vain juoda mitään maistamatta, ei nauttia.
Vettä voi joihinkin viskeihin yhdistää, mutta vain vähän. Ei todellakaan kolmannesta vaan pienen pieni loraus.
Ei viski ole mitään mehutiivistettä johon lisätään hulluna vettä ja jäitä. :P
Jokaisen oma asia tietenkin miten toimii, mutta turha puhua nauttimisesta jos viski pilataan vedellä ja/tai jäillä kun kyse on vain juomisesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 813181
- 922895
- 532152
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201605Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61379- 151369
- 191344
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141307Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351275