Rekkoja kaatuu päivittäin kesät talvet. Talvella on helppoa syyttää tienpitäjää/kunnossapitoa: liukas tie on poikkeuksetta syy rekan kaatumiseen.
Mitenkäs kesällä? Ei tule selityksiä!? Mistä johtuu, että rekka on kyljellään tiellä ja katkaisee tien? Olisiko vaan kuski nukahtanut tai keskittyminen ajoneuvon kuljettamiseen herpaantunut?
Tien liukkautta olisikin aika vaikeaa perustella keskellä kesää. Talvella tien liukkauteen on helppoa vedota, vaikka tie ei olisi ollutkaan liukas.
Johtopäätös: turha syyttää tien liukkautta JOKAISEN rekan kaatamisen syyksi talvella, koska nämä "ammattilaiset" kaatavat rekkoja myös suoralla, kuivalla tiellä.
Uutisoinnissa voisi keskittyä hieman todelliseen syyhyn. Mutta se varmaan on kiellettyä, koska loukkaa näiden "rekankaatajien/tienkatkaisijoiden" ammattiylpeyttä?
Rekan kaatuminen kesällä
8
1226
Vastaukset
- kesäisin sitten..
Silloin ne rekat ei kaadu tiellä vaan vasta siellä ojassa.
Asfaltilla pitoa riittää, kuorman painopiste liian korkealla joka voi yllättää, kuorma liikkuu liian kovalla vauhdilla ajettaessa ja sekä että huonosti kiinnitetty. Suomessa on tällä hetkellä yli 100 000 kuorma-autoksi rekisteröityä ajoneuvoa, jotka ovat pääsääntöisesti ammattiajossa ja näin ollen liikkuvat suhteellisen paljon kilometrejä vuorokaudessa.
Jos näistä 100 000 on jokapäivä liikenteessä esim. 80 000 niin ei ole mitenkään ihmeellistä että niistä joku kaatuu.
Syyt miksi kaatuu on sitten jo toinen juttu.
Jos laitetaan 80 000 suomen parasta kaiken osaavaa teinikuskia ajamaan 8 tunniksi omalla autollaan ympäri suomea, niin tuskimpa nekään ilman kolaria siitä ajosta selviää. sama kyllä koskee myös keski ikäsiäkin kuskeja.- määrän!!!
Henkilöautoilijat siis ajaa jo sen saman kuin kuorma-autot vielä 13x määrän ylimääräistä verrattuna kuorma-autoihin. Omilla autoillaan siis 14x määrän verrattuna kuorma-autoihin. Henkilöautoja näinollen kaatuu 14x määrä, mutta niitä vain ei jostain syystä uutisoida.
- 1000f
määrän!!! kirjoitti:
Henkilöautoilijat siis ajaa jo sen saman kuin kuorma-autot vielä 13x määrän ylimääräistä verrattuna kuorma-autoihin. Omilla autoillaan siis 14x määrän verrattuna kuorma-autoihin. Henkilöautoja näinollen kaatuu 14x määrä, mutta niitä vain ei jostain syystä uutisoida.
Ei henkilöautot olekkaan silmätikkuina eikä niiden töppejä etsitä.vuodessa takula tapahtuu yhtä paljon vahinkoja henkilöautoille kuin raskaalle liikenteelle mutta ne on niin pieniä ettei niihin pyydetä poliiseja. Montakohan nurin menoa noissa on kun väistin henklöautoa kun se tuli eteen tai kiilas ja jatkoi matkaa.Paljon tapahtuu myös sellaisia onnettomuuksia pikku auto ohittaa ja vetää liinat kii rekan edessä ja saadaan näyttämään että rekka ajoi päälle. ELI PATA KATTILAA SOIMAA MUSTA KYLKI KUMMALLAKIN.
- katkaisee tien?
Tuleeko tuosta minunkin Scaniasta joku Åkerman kun se kellahtaa kumoon?
Ja asiaa... Kuka näistä ihmettelijöistä on itse ajanut esimerkiksi vaikkapa tuollaista 25 metristä täysperää? Kun mennään tuolta valtateiltä kapeammille väylille niin usein sitä hämmästelee että kuinka vähän lopulta noita kaatumisia tapahtuu ajosuoritteisiin nähden.
Siinä monella henkilöautoa ajaneella takuuvarmasti ajatusmaailma muuttuisi kun istuisi pari tuntia raskaan ajoneuvon kyydissä.
Ja tämähän pitäisi kuulua pakollisena osana autokouluun.- Kiikari
Missä opetetaan, "Massanliike- energianhallintaa"?
Kuorma-autoja,mutta myös henkilöautoja kaatuu kun
ei hallita näitä taitoja.Nopeus ei ole ainoa tekijä kun tasapaino horjuu. Turha on osoitella
toisia kun omatkin taidot saatavat olla kysee-
alaiset.
- ekivainaa
Pitäisi noista onnettomuuksista julkaista lehdissä muutakin juttua, mutta aina tyydytään vain siihen otsikkoon "Rekka katkaisi liikenteen". Kyllähän sitä noihinkin onnettomuuksiin aika useasti liittyy paljon sellaista josta ei uutisissa puhuta. Osa on tietty ihan kuskien ajovirheitä, rattiin nukahtamisia, ym, mutta sitten on paljon muiden autoilijoiden hölmöilyjäkin. Täällä vaan leimataan kaikki kuskien virheiksi.
- on ne
yhdistelmien kuskit jotka ajavat suurinta sallittua nopeutta. Ylinopeutta lähes järjestään.
Vielä kun näkis jonkun yhdistelmäkuskin joka ei ajais känny korvalla tai jalka kojelaudalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124700MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1022441Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5741841- 91673
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1051530Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671197Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331138Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3988Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64987