Hei! Siis kysymykseni on, että myöntääkö mikään pankki 18 vuotiaalle luottokorttia. Kaikissa tuntuu olevan tuo ikärajana 20 vuotta.
Luottokortti 18 vuotiaalle
18
7499
Vastaukset
- ...
Ainakin rinnakkaiskortteja saa.
Diners Club myöntää luottokortteja jo 18-vuotiaille. ("Diners Club -maksukortin voi
kirjallisesta hakemuksesta saada 18 vuotta täyttänyt, säännöllisiä tuloja nauttiva henkilö, joka tunnetusti hoitaa raha-asiansa hyvin ja jolla ei ole rekisteröityjä maksuhäiriöitä. Diners Club Finland Oy pidättää itselleen oikeuden jäsenhakemuksen hylkäämiseen syytä ilmoittamatta, pois lukien henkilötietolain 6. luvun 25§:ssä tarkoitetut tapaukset.")
American Express kertoo omien korttiensa myöntämisestä seuraavaa:
"American Express Green Card -kortin myöntäminen edellyttää, että:
-olet täyttänyt 18 vuotta
-sinulla on suomalainen henkilötunnus
-sinulla on säännölliset vuositulot (väh. 20 000 €/v)
-sinulla ei ole maksuhäiriömerkintöjä luottotiedoissasi
-mikäli olet yrittäjä, yritystoimintasi on jatkunut vähintään 2 vuotta"
Esimerkiksi Lindex Visasta kerrotaan seuraavaa:
"Lindex Club Visa-luottotilin myöntää IKANO Card (luotonantaja). Luottotili voidaan myöntää hakemuksesta 18 vuotta täyttäneelle Suomessa vakituisesti asuvalle henkilölle (asiakas), jolla on säännölliset tulot ja joka hoitaa raha-asiansa moitteettomasti."
Onhan noita vaihtoehtoja varmaan muitakin, mutta tuossa nyt ensimmäiset vastaan tulleet. Tietysti joka paikassa pitää olla säännölliset tulot, rinnakkaiskortteja lukuunottamatta. Opiskelijana voi myös saada kortin, kunhan opintopisteitä on riittävästi kasassa.- vaari vaa 48v
"meidän lapset" käyttivät aikuisten luottokortteja,
vain tarvittaessa,
omia ei kannata hankkia, ongelmien ilmaantuessa ne selviävät aivan eri lailla/paremmin kun luottoyhtiötä vastassa on aikuinen.
Ei kannata pelata "venäläistä rulettia" nuoruudella,
usein annetaan nuorille herkästi, kun tiedetään että heiltä saa kaiken takaisin hyvällä korolla.
Mieti jos sen vaikak kadottaa, se tapahtuu hyvin usein. - ...
vaari vaa 48v kirjoitti:
vain tarvittaessa,
omia ei kannata hankkia, ongelmien ilmaantuessa ne selviävät aivan eri lailla/paremmin kun luottoyhtiötä vastassa on aikuinen.
usein annetaan nuorille herkästi, kun tiedetään että heiltä saa kaiken takaisin hyvällä korolla.
Mieti jos sen vaikak kadottaa, se tapahtuu hyvin usein.Kysyjä taisi tosin olla kiinnostunut siitä, myöntääkö joku luottokortteja, eikä niinkään siitä, onko sellaisen hankkiminen fiksua.
- vaari vaa 48v
... kirjoitti:
Kysyjä taisi tosin olla kiinnostunut siitä, myöntääkö joku luottokortteja, eikä niinkään siitä, onko sellaisen hankkiminen fiksua.
"Kysyjä taisi tosin olla kiinnostunut siitä, myöntääkö joku luottokortteja, eikä niinkään siitä, onko sellaisen hankkiminen fiksua."
kuules, näin on marjat,
ajattelin vaan jos on kaveri samassa tilanteessa kuin minäkin, en kysynyt,
en kertonut vanhemmilleni aikomuksiani,
aioin hakea luottokorttia, ollessani uuden autoni ratissa ja 18v ikää, silloin bensa-aseman hoitaja ,
kertoi että ei ole mitään järkeä aloittaa tuota tietä.
Olen häntä useasti kiittänyt hyvistä neuvoista,
juuri keväälläkin, kun olin ko. herran 95v syntymäpäivillä.
Eli, jos olisi kysynyt mistä huumeita saa,
sinun mielestäsi olisi pitänyt kertoa mistä niitä saa,
jos olet aikuinen, olet kovin lyhytnäköinen ?
Ajattelin että toiset vaivat vastata tuohon korttiasiaan, minä vastaa toisen vaihtoehdon. - ...
vaari vaa 48v kirjoitti:
"Kysyjä taisi tosin olla kiinnostunut siitä, myöntääkö joku luottokortteja, eikä niinkään siitä, onko sellaisen hankkiminen fiksua."
kuules, näin on marjat,
ajattelin vaan jos on kaveri samassa tilanteessa kuin minäkin, en kysynyt,
en kertonut vanhemmilleni aikomuksiani,
aioin hakea luottokorttia, ollessani uuden autoni ratissa ja 18v ikää, silloin bensa-aseman hoitaja ,
kertoi että ei ole mitään järkeä aloittaa tuota tietä.
Olen häntä useasti kiittänyt hyvistä neuvoista,
juuri keväälläkin, kun olin ko. herran 95v syntymäpäivillä.
Eli, jos olisi kysynyt mistä huumeita saa,
sinun mielestäsi olisi pitänyt kertoa mistä niitä saa,
jos olet aikuinen, olet kovin lyhytnäköinen ?
Ajattelin että toiset vaivat vastata tuohon korttiasiaan, minä vastaa toisen vaihtoehdon.Luottokortit ovat laillisia, huumeet taas laittomia. 18-vuotias taas puolestaan on täysi-ikäinen. Mielestäni on huomattavasti parempi asia, että 18-vuotias hankkii kohtuullisilla kustannuksilla pyörivän luottokortin pienellä luottorajalla kuin satojen prosenttien korkoihin menevän pikavippikasan.
Oletko muuten tullut ajatelleeksi, että kännykälläkin voi velkaantua, kun sillä voi maksaa vaikka mitä? Silti kännyköitä on jopa 7-vuotiaiden käsissä. - vaari vaa 48v
... kirjoitti:
Luottokortit ovat laillisia, huumeet taas laittomia. 18-vuotias taas puolestaan on täysi-ikäinen. Mielestäni on huomattavasti parempi asia, että 18-vuotias hankkii kohtuullisilla kustannuksilla pyörivän luottokortin pienellä luottorajalla kuin satojen prosenttien korkoihin menevän pikavippikasan.
Oletko muuten tullut ajatelleeksi, että kännykälläkin voi velkaantua, kun sillä voi maksaa vaikka mitä? Silti kännyköitä on jopa 7-vuotiaiden käsissä.tiedän aika paljon molemmat olemme sosiaalisella alalla töissä.
on nähty rentoja vanhempia ja itkeviä nuoria aivan tarpeeksi. - Korjaaja..
American Express ei ole kyllä luottokortti, eikä siihen saa luottorajaa.
Diners ja luotollinen Visa meni oikein. - Luoton myöntäjä
... kirjoitti:
Luottokortit ovat laillisia, huumeet taas laittomia. 18-vuotias taas puolestaan on täysi-ikäinen. Mielestäni on huomattavasti parempi asia, että 18-vuotias hankkii kohtuullisilla kustannuksilla pyörivän luottokortin pienellä luottorajalla kuin satojen prosenttien korkoihin menevän pikavippikasan.
Oletko muuten tullut ajatelleeksi, että kännykälläkin voi velkaantua, kun sillä voi maksaa vaikka mitä? Silti kännyköitä on jopa 7-vuotiaiden käsissä.No jos tarkkoja ollaan niin luoton ottaminen on rikos, jos sitä ottaessa tietää ettei pysty maksamaan luottoa eräpäivään mennessä takaisin.
Ja jos on säännölliset tulot niin eipä noille luottokorteille juurikaan käyttötarkoituksia keksi.
Maksuaikakortti on luottokorttia ja pikavippejä parempi, ei tule ollenkaan korkoa maksettavaksi ja maksuaikaa on yleensä 45 vuorokautta, joka riittää hyvin seuraavaan palkkapäivään asti.
Sitten jos ihan välttämättä tarvitsee pidempiaikaista lainaa eikä ole mahdollisuutta säästää itse, niin normaalit pankkilainat tulevat paljon edullisemmaksi kuin luottokortit.
Eli enpä keksi luotolle juurikaan järkevää käyttöä, jos tosiaan ne säännölliset tulot on olemassa. - totally-new
vaari vaa 48v kirjoitti:
vain tarvittaessa,
Mieti jos sen vaikak kadottaa, se tapahtuu hyvin usein.olen kiinnostunu luottokortista lähinnä sen takia, että voisin tilata helpommin ulkomailta internetissä. Sitäkin tekisin erittäin harvoin, mutta tarvittaessa se olisi kätevin ratkaisu. Vanhemmillani ei kummallakaan ei ole luottokortteja eli en voi saada rinnakkaiskorttia.
Eli älä huoli en ole velkaannuttamassa itseäni :) - Käyttäjä...
totally-new kirjoitti:
olen kiinnostunu luottokortista lähinnä sen takia, että voisin tilata helpommin ulkomailta internetissä. Sitäkin tekisin erittäin harvoin, mutta tarvittaessa se olisi kätevin ratkaisu. Vanhemmillani ei kummallakaan ei ole luottokortteja eli en voi saada rinnakkaiskorttia.
Eli älä huoli en ole velkaannuttamassa itseäni :)Itse en ole nähnyt vielä yhtään paikkaa, jossa ei Visa Electron olisi kelvannut. Ja teen sentään ostoksia netissä ja ulkomailla päivittäin.
Joillakin pankeilla taitaa olla myös luotottomia Visa Debit -kortteja. - tilinsiirto nettitilille
totally-new kirjoitti:
olen kiinnostunu luottokortista lähinnä sen takia, että voisin tilata helpommin ulkomailta internetissä. Sitäkin tekisin erittäin harvoin, mutta tarvittaessa se olisi kätevin ratkaisu. Vanhemmillani ei kummallakaan ei ole luottokortteja eli en voi saada rinnakkaiskorttia.
Eli älä huoli en ole velkaannuttamassa itseäni :)Yksi vaihtoehto voisi olla Pay pall tili niihin nettiostoksiin. Tai sitten odotat kiltisti, että ikää tulee pari vuotta lisää :D
- ...
Korjaaja.. kirjoitti:
American Express ei ole kyllä luottokortti, eikä siihen saa luottorajaa.
Diners ja luotollinen Visa meni oikein.Tuo riippuu siitä, miten luottokortti määritellään. Jos väkisin halutaan tehdä ero maksuaikakorttien ja varsinaisten luotollisten korttien välille, niin silloin olet oikeassa. Puhekielessä myös American Express on luottokortti.
BTW: Amerikoissa myönnetään myös luotollisia Amexeja. Kortin nimi oli muistaakseni Amex Optima.
- kortista ja tasosta
rinnakkaiskortin saa jopa 15-vuotiaana, mutta omaksi saa perusluottokortin 18-vuotiaana (MasterCard Silver, Visa Silver tai vastaavat). Vaatimuksena näille on säännölliset tulot ja usein 90 opintopistettä yliopistosta. Niin sanotut premium-kortit, kulta, platina ja erikoiskortit (World Signia MasterCard, Visa Infinite, American Express Centurion, Diners Club Carte Blanche jne.) vaativat vähintään 25 vuoden ikää ja 40000 vuoden bruttotuloja vuodessa (kulta) tai miljoonan euron sijoitussalkkua tai 250000 euron vuotuista kulutusta (erikoiskortit)
- Ei-opiskelija
Se on muuten jännä juttu, että opiskelijat tuntuvat saavan luottokortteja todella kevyin perustein, kunhan ovat kirjoilla jossain oppilaitoksesa.
Itse olen kolmatta vuotta yrittäjänä, bruttotulot ovat olleet alusta asti selvästi enemmän kuin opiskelijoilla, vähintään 1500 euroa kuussa. Maksuhäiriöitä ei ole ollut, eikä edes perintätoimistosta tullut koskaan kirjettä. Velkaa on tasan 0 euroa.
Viimeisen puolen vuoden aikana olen hakenut suunnilleen kaikkia mahdollisia kortteja, Dinersiä, American Expressiä, Visa Creditiä, MasterCardeja. Ja kaikista on tullut kielteinen päätös. Edes 800 euron luotto-ominaisuutta en saanut K-kaupan plussakorttiin.
Pelkäävätkö luoton myöntäjät että yrittäjät käyttävät luoton yritystoimintaansa ja siksi riski on korkeampi? Onko mahdollista että olen hakenut kortteja liian usein, ja siitä on jäänyt merkintä johonkin rekisteriin? - eivät riitä
Ei-opiskelija kirjoitti:
Se on muuten jännä juttu, että opiskelijat tuntuvat saavan luottokortteja todella kevyin perustein, kunhan ovat kirjoilla jossain oppilaitoksesa.
Itse olen kolmatta vuotta yrittäjänä, bruttotulot ovat olleet alusta asti selvästi enemmän kuin opiskelijoilla, vähintään 1500 euroa kuussa. Maksuhäiriöitä ei ole ollut, eikä edes perintätoimistosta tullut koskaan kirjettä. Velkaa on tasan 0 euroa.
Viimeisen puolen vuoden aikana olen hakenut suunnilleen kaikkia mahdollisia kortteja, Dinersiä, American Expressiä, Visa Creditiä, MasterCardeja. Ja kaikista on tullut kielteinen päätös. Edes 800 euron luotto-ominaisuutta en saanut K-kaupan plussakorttiin.
Pelkäävätkö luoton myöntäjät että yrittäjät käyttävät luoton yritystoimintaansa ja siksi riski on korkeampi? Onko mahdollista että olen hakenut kortteja liian usein, ja siitä on jäänyt merkintä johonkin rekisteriin?18000 euroa vuodessa bruttotuloja ei välttämättä ole riittävä määrä mihinkään maksuaika- ja luottokorttiin. Kuten aiemminkin on mainittu, pitää olla vähintään 20000 tai 30000 tai 40000 tai enemmän. Eihän opiskelijatkaan ihan helpolla niitä kortteja saa; ammattikorkeakoulusta tai ammattikoulusta tai lukiosta on usein turha miettiä moisia. Yliopisto-opiskelijoillakin pitää olla se 90 opintopistettä, joka vaaditaan että osoittaa opiskelevansa. Useille aloille yliopistoonkin on erittäin vaikea ellei mahdoton päästä ja vielä pysyä siellä. Lisäksi tulevaisuudessa ainakin yliopistojen ja aloituspaikkojen lukumäärää vähennetään (vaikka kampusten lukumäärä säilyisikin suunnilleen samana).
Ei kai siinä muuta eroa ole, kuin että opiskelijat yleensä ainakin kasvatetaan ja opetetaan olemaan vastuuntuntoisia ja tekemään viisaita päätöksiä, kun taas yrittäjät perustavat yrityksiä, ostavat osakkeita jne. jne. korteilla elleivät muualta saa sijoituslainaa tai -luottoa ja siten ovat erittäin riskialttiita (kuten jo mainitsitkin). Tämä ei tarkoita että kaikki olisivat samanlaisia, mutta kun riittävän moni on tehnyt ja tekee näin, nostaa se kaikkien yrittäjien riskiluokitusta. Ei siinä muuta vaihtoehtoa ole kuin tienata enemmän, jos välttämättä kokee jonkin kortin tarpeelliseksi, tai sitten vain opiskelee ahkerammin ja toivoo pääsevänsä yliopistoon ja pysyvänsä siellä. - yrityksesi voi sen saada
Ei-opiskelija kirjoitti:
Pelkäävätkö luoton myöntäjät että yrittäjät käyttävät luoton yritystoimintaansa ja siksi riski on korkeampi? Onko mahdollista että olen hakenut kortteja liian usein, ja siitä on jäänyt merkintä johonkin rekisteriin?Jos luet tuolta alempaa muita ketjuja, huomaat että aiheesta on paljon aloituksia.
Mutta kysymys, oletko yrittänyt hakea sitä korttia yrityksellesi? Olen ymmärtänyt, että firmalle kortteja myönnetään helpolla, kun taas kunnolla asiansa hoitavat, mutta pienituloiset ei helpolla luottokorttia saa (poikkeus uusi stocmann mastercard).
- ZamboMaja
Nuorille ihmisille korttia:
* Varusmiespalvelus suoritettu, yli 29.v ei
edellytetä. Selite:
Jos valtion orjatyövoimaksi joutuu, tulotaso alle
300 EUR/kk jolla ei isoja luottolaskuja maksella.
Sotilailla muutenkin rahaongelmia, maksuhäiriöitä
jne.... Osa tulee että laskuja ei voida maksaa, kun
leikitään sotaa puskassa eikä tietokoneita tai
tilillä ei vaan tarpeeksi rahaa. Ei päästä pankkiin
tai maksuautomaateille tai muuta kautta tiliin
yhteyteen.
* Hyvä perustulotaso, vakiotulot.
* Työpaikka vakiintunut, vähintään 2.v
* Ei maksuhäiriöitä.
* Luottoraja 1 - 2X/kk tulo MAX.
* Ei tilinylityksiä.
* Ei pitkiä työttömyysjaksoja. - dsfosfojvkfsjk
Bank Norwegian saattaa myöntää luottokortin jopa 18-vuotiaalle. Tutustu heidän sivuihinsa osoitteessa https://www.banknorwegian.fi/ . Korttihakemuksen voit tehdä osoitteessa https://www.banknorwegian.fi/Luottokortti
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713