Tuli vaan mieleen miksi kaikille ei luotu mahollisuutta pelastukseen...
mihin joutuvat ennen kristin uskoa ihmiset ...
tai ne jotka ei ikinä ole kuulletkan siitä...
epäilys että tämä on vain yksi uskontojojen joukossa
... no kertokaa minulle ....
TULI VAAN MIELEEN
39
931
Vastaukset
- noin?
Ajattele!
Jotka eivät lakia ole kuulleet, heitä ei lain mukaan voida tuomita. Heidät tuomitaan omantunnonlain mukaan, lain, jonka Jumala on kirjoittanut heidän sydämeensä. Kaikki ihmiset sydämessään tietävät lain käskyt: Älä varasta. älä tapa jne..
Asiaa tukevia Raamatunkohtiakin on, en nyt vain jaksa hakea.- kun pyysit
no aluksi jumala loi valkeuden...'
ison kirjan mukaan site myöhemmin tehtiin aurinko ja kuu
no mistä se valkeus sitten tuli....
antaa kuulua ....tyhjästäkö niin ku teidän usko/uskonto ...anna tulla selitys kunnollinen kun pyysit kirjoitti:
antaa kuulua ....tyhjästäkö niin ku teidän usko/uskonto ...anna tulla selitys kunnollinenPsalmit
119:105 Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.
139:11 Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
139:12 niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.- onhan tuossa tekstiä ;)
Devoit kirjoitti:
Psalmit
119:105 Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.
139:11 Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
139:12 niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.No joo luetaan lisää noita psalmeja jos on tarjolla
mutta alkaa olla todistus taakka teidän puolella onhan tuossa tekstiä ;) kirjoitti:
No joo luetaan lisää noita psalmeja jos on tarjolla
mutta alkaa olla todistus taakka teidän puolellaKun sain sinut innostumaan Raamatun luvusta :)
Muista: Jos asia pystytään tieteellisesti todistamaan, silloin ei ole enää kysymys uskosta.
Usko, on luja luottamus lupauksiin ja siihen mikä ei näy. Riittäköön sinullekin se todistus, minkä Vapahtajamme ylösnousemuksellaan osoitti.
Hyvvää yötä ja kysy vastakin, jos siltä tuntuu..- _DELIRIUM_
Devoit kirjoitti:
Kun sain sinut innostumaan Raamatun luvusta :)
Muista: Jos asia pystytään tieteellisesti todistamaan, silloin ei ole enää kysymys uskosta.
Usko, on luja luottamus lupauksiin ja siihen mikä ei näy. Riittäköön sinullekin se todistus, minkä Vapahtajamme ylösnousemuksellaan osoitti.
Hyvvää yötä ja kysy vastakin, jos siltä tuntuu..NO NEITEELLINEN SYNNYTYS ALKA OLLA
JO VUISITUHANNEN KESETUS
ANAA FAKTAA ETTÄ SE OIS MAHOLLINEN - Pohjan-Akka
kun pyysit kirjoitti:
antaa kuulua ....tyhjästäkö niin ku teidän usko/uskonto ...anna tulla selitys kunnollinenSana.
- tarkasti
Pohjan-Akka kirjoitti:
Sana.
mikä raamattu otetaan......
- Pohjan-Akka
tarkasti kirjoitti:
mikä raamattu otetaan......
Evankeliumi alkaa tunnetulla "logos-hymnillä" (Joh. 1:1-5 [3]), jonka ensimmäiset sanat ovat:
1 Alussa oli Sana [Logos]. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
2 Kaikki syntyi Sanan voimalla.
3 Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.
Tämä eräänlainen esipuhe linkittää evankeliumin selvästi kahteen Vanhan testamentin kohtaan: toisaalta luomiskertomukseen, jossa Jumala luo valkeuden sanallaan (Moos. 1:1 [4]), ja toisaalta Sananlaskujen kirjaan, jossa mainitaan kuinka Viisaus ensimmäisenä Jumalan teoista on ollut seuraamassa hänen luomistyötään (Sananl. 8 [5]). Evankeliumi opettaa, että tämä sana, valkeus ja viisaus on Jeesus.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Johanneksen_mukaan - Kempelainen
Pohjan-Akka kirjoitti:
Evankeliumi alkaa tunnetulla "logos-hymnillä" (Joh. 1:1-5 [3]), jonka ensimmäiset sanat ovat:
1 Alussa oli Sana [Logos]. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
2 Kaikki syntyi Sanan voimalla.
3 Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.
Tämä eräänlainen esipuhe linkittää evankeliumin selvästi kahteen Vanhan testamentin kohtaan: toisaalta luomiskertomukseen, jossa Jumala luo valkeuden sanallaan (Moos. 1:1 [4]), ja toisaalta Sananlaskujen kirjaan, jossa mainitaan kuinka Viisaus ensimmäisenä Jumalan teoista on ollut seuraamassa hänen luomistyötään (Sananl. 8 [5]). Evankeliumi opettaa, että tämä sana, valkeus ja viisaus on Jeesus.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Johanneksen_mukaanOlet liikuttavan oikeassa, mitään ei ole luotu ilman Jeesusta Kristusta, kaikki luotu on tullut HÄNEN KAUTTAAN.
Tämä on paha paikka muslimeille, Jehovan Todistajille, ja SRK;lle. Heille Jumala on Herra.
Niin tuo Valkeus Sanallaan on juuri Kristus Jeesus, joka valaisi maailmaa ensimmäiset 3- 4 päivää, jolloin Hän vasta loi kuun, auringon ja tähdet. Eli yli puolet koko luomisprosessistaan.
Pyhä Henki oli myös mukana ja liikkui Vetten päällä ja se oli autio ja tyhjä.
Tätäkin seikkaa ajatellen, on ihme, ettei Jeesus ole Herra VL;issä. - Pohjan-Akka
Kempelainen kirjoitti:
Olet liikuttavan oikeassa, mitään ei ole luotu ilman Jeesusta Kristusta, kaikki luotu on tullut HÄNEN KAUTTAAN.
Tämä on paha paikka muslimeille, Jehovan Todistajille, ja SRK;lle. Heille Jumala on Herra.
Niin tuo Valkeus Sanallaan on juuri Kristus Jeesus, joka valaisi maailmaa ensimmäiset 3- 4 päivää, jolloin Hän vasta loi kuun, auringon ja tähdet. Eli yli puolet koko luomisprosessistaan.
Pyhä Henki oli myös mukana ja liikkui Vetten päällä ja se oli autio ja tyhjä.
Tätäkin seikkaa ajatellen, on ihme, ettei Jeesus ole Herra VL;issä.aina ollut vähän uskonnosta kiinnostunut. Jos saa kehua, oli minulla se koulussa aina 9 tai 10. Raamattu on hyvin mielenkiintoinen kirja, oli uskovainen tai ei. Siinähän on syvällinen ja helposti luettava viisaus sananlaskuissa. Sitten on alku ja loppu. Alku on helpompi tajuta. Loppu on minusta aivan mahdoton, en ole sitä lukenutkaan. Mitä ne vertaukset merkitsevät: niitä on varmaan moni miettinyt aikojen kuluessa niin, että on hiukset päästä lähteneet.
Se "logos" on kreikkaa. Kaipa se on sitten alkuperäisestikin ollut "jotain samaa". "järki, viisaus" ja sitten Jeesus. Se on jotenkin sellainen maailmanselitys, ettäoikeastaan se on "helppokin" uskoa. Aika helppo on uskoa se, että on siinä älliä tarvittu kun maailmankaikkeus on rustattu. Muutenkin se "sana", se ei ole mitään konkreettista, eli se on ollut ennenkuin on ollut "mitään".
Jehovalaiset opettavat niin, että Jeesus oli ensimäinen Jumalan luoma, että hänetkin luotiin.
Kyllä nämä on vaikeita juttuja.
Tuo raamatun ensimmäinen lause: Alussa oli Sana. Onko se sama kuin koko loppu raamattu. - Kempelainen
Pohjan-Akka kirjoitti:
aina ollut vähän uskonnosta kiinnostunut. Jos saa kehua, oli minulla se koulussa aina 9 tai 10. Raamattu on hyvin mielenkiintoinen kirja, oli uskovainen tai ei. Siinähän on syvällinen ja helposti luettava viisaus sananlaskuissa. Sitten on alku ja loppu. Alku on helpompi tajuta. Loppu on minusta aivan mahdoton, en ole sitä lukenutkaan. Mitä ne vertaukset merkitsevät: niitä on varmaan moni miettinyt aikojen kuluessa niin, että on hiukset päästä lähteneet.
Se "logos" on kreikkaa. Kaipa se on sitten alkuperäisestikin ollut "jotain samaa". "järki, viisaus" ja sitten Jeesus. Se on jotenkin sellainen maailmanselitys, ettäoikeastaan se on "helppokin" uskoa. Aika helppo on uskoa se, että on siinä älliä tarvittu kun maailmankaikkeus on rustattu. Muutenkin se "sana", se ei ole mitään konkreettista, eli se on ollut ennenkuin on ollut "mitään".
Jehovalaiset opettavat niin, että Jeesus oli ensimäinen Jumalan luoma, että hänetkin luotiin.
Kyllä nämä on vaikeita juttuja.
Tuo raamatun ensimmäinen lause: Alussa oli Sana. Onko se sama kuin koko loppu raamattu.Samahan se on VL;illä, he ovat vähän uskonnosta kiinnostuneita ja ovat sikisi uskomassa.
Kuten sanoit, sitä on helppo lukea, ja kun katsoo mitä logos, tarkoittaa, menee se muiden sanojen mukana. Mutta jos katsotaan sanaa Sana kiristillillisessä valossa, se tarkoitta vain yhtä persoonaa, jonka nimi on Jeesus Kristus.
Tämä on jo kiinnostuksen hieman pitempi puoli.
”” Se on jotenkin sellainen maailmanselitys,”” Se todella on selitys heille, jotka ovat maailmassa. Ok. Se on helppo uskoa todeksi
”” Aika helppo on uskoa se, että on siinä älliä tarvittu kun maailmankaikkeus on rustattu.”” Viisaus Raamatussa on sitten aivan eri asia.
Muutenkin se "sana", se ei ole mitään konkreettista, eli se on ollut ennenkuin on ollut "mitään". *** Juuri niin, isolla S- kirjaimella kirjoitettuna, se on juuri se merkityksellinen, Jeesus. Saat minulta uskonnosta 5-.
Jehovalaiset opettavat niin, että Jeesus oli ensimäinen Jumalan luoma, että hänetkin luotiin. ** Niin, he ovat tällä linjalla, mutta ei sen kummemmin VL;kään tajua Hänen arvoa, Kuninkaallista arvoa.
Kyllä nämä on vaikeita juttuja.** Vaikuttaa todella siltä.
Tuo raamatun ensimmäinen lause: Alussa oli Sana. Onko se sama kuin koko loppu raamattu.** Ei, kun vain alku. - Pohjan-Akka
Kempelainen kirjoitti:
Samahan se on VL;illä, he ovat vähän uskonnosta kiinnostuneita ja ovat sikisi uskomassa.
Kuten sanoit, sitä on helppo lukea, ja kun katsoo mitä logos, tarkoittaa, menee se muiden sanojen mukana. Mutta jos katsotaan sanaa Sana kiristillillisessä valossa, se tarkoitta vain yhtä persoonaa, jonka nimi on Jeesus Kristus.
”” Se on jotenkin sellainen maailmanselitys,”” Se todella on selitys heille, jotka ovat maailmassa. Ok. Se on helppo uskoa todeksi
”” Aika helppo on uskoa se, että on siinä älliä tarvittu kun maailmankaikkeus on rustattu.”” Viisaus Raamatussa on sitten aivan eri asia.
Muutenkin se "sana", se ei ole mitään konkreettista, eli se on ollut ennenkuin on ollut "mitään". *** Juuri niin, isolla S- kirjaimella kirjoitettuna, se on juuri se merkityksellinen, Jeesus. Saat minulta uskonnosta 5-.
Jehovalaiset opettavat niin, että Jeesus oli ensimäinen Jumalan luoma, että hänetkin luotiin. ** Niin, he ovat tällä linjalla, mutta ei sen kummemmin VL;kään tajua Hänen arvoa, Kuninkaallista arvoa.
Tuo raamatun ensimmäinen lause: Alussa oli Sana. Onko se sama kuin koko loppu raamattu.** Ei, kun vain alku.Se liikuttaa sinua, mitä muista sanot...ei muita.
- Pohjan-Akka
Kempelainen kirjoitti:
Samahan se on VL;illä, he ovat vähän uskonnosta kiinnostuneita ja ovat sikisi uskomassa.
Tuo raamatun ensimmäinen lause: Alussa oli Sana. Onko se sama kuin koko loppu raamattu.** Ei, kun vain alku.Ei oikein rakkaudellinen ole linjasi, eikä viisas.
En muutenkaan tajua, mitä järkeä on kirjoitella jollekin uskontokuntapalstalle juuri sitä ajattelua lyttyyn lyövää tekstiä.
Mie nyt en tässä lyttyyn lyö, kunhan olen utelias. Se on kait pienempi "synti" se. N'm' "VL".t eivät minua olekaan moittineet. He ovat varmaan joko hiljaa tai vastaavat ihan sivistyneesti.
veristä riitako se uskominen on? - Kempelainen
Pohjan-Akka kirjoitti:
Ei oikein rakkaudellinen ole linjasi, eikä viisas.
En muutenkaan tajua, mitä järkeä on kirjoitella jollekin uskontokuntapalstalle juuri sitä ajattelua lyttyyn lyövää tekstiä.
Mie nyt en tässä lyttyyn lyö, kunhan olen utelias. Se on kait pienempi "synti" se. N'm' "VL".t eivät minua olekaan moittineet. He ovat varmaan joko hiljaa tai vastaavat ihan sivistyneesti.
veristä riitako se uskominen on?Kerron ensin, ette ole aggressiivinen,,,
Miten sinä sanot minua aggressiiviseksi, jos kerron mikä Sana on.
Samoin suomennan Logoksen kristillisessä ilmeessä.
"järki, viisaus" ja sitten Jeesus??? Niin, ei kai tuohon juuri enää voi lisät’, ja sitten Jeesus.
””Tuo raamatun ensimmäinen lause: Alussa oli Sana. Onko se sama kuin koko loppu raamattu.”” Sorry, kun kerroin, että ei ole.
Ja sitten seuraavaan.
Ei oikein rakkaudellinen ole linjasi, eikä viisas. ** Onko sinun mielestäsi rakkaudettomuutta se, jos kertoo kysyjälle totuuden, vaikka Logoksesta ja onko joku alku tai loppu, taidat ottaa turhaan tästä nokkiisi. Älä ota, en tarkoittanut sitä, vaan vastain rakkaudella. Mitä järkeä on kysyä, jollei saa vastata siihen.
””En muutenkaan tajua, mitä järkeä on kirjoitella jollekin uskontokuntapalstalle juuri sitä ajattelua lyttyyn lyövää tekstiä. ”” Ketä minä löin lyttyyn. Nyt tiedät todella asian oikean laidan, ja jos vastain väärin oikaise ihmeessä. Älä lannistu.
Mie nyt en tässä lyttyyn lyö, kunhan olen utelias. Se on kait pienempi "synti" se. ”” Ei ollenkaan, Raamattu kehottaa nimenomaan koettelemaan Henkiä. Sinä teit sen ja sait vastuksen, vain sinun nyt pitää muodostaa se oma käsityksesi, se on sinun työ ja juttu.
””N'm' "VL".t eivät minua olekaan moittineet. He ovat varmaan joko hiljaa tai vastaavat ihan sivistyneesti. ”” Mihin?
veristä riitako se uskominen on?** Vaikutta siltä, siis uskominen, se on hieman kun kuseminen, tai juokseminen, ei kovinkaan paljon hengellistä. harrastusta vain.
Kysyt myös mitä uskontoa edustat, Kristinuskoa. - Pohjan-Akka
Kempelainen kirjoitti:
Kerron ensin, ette ole aggressiivinen,,,
Miten sinä sanot minua aggressiiviseksi, jos kerron mikä Sana on.
Samoin suomennan Logoksen kristillisessä ilmeessä.
"järki, viisaus" ja sitten Jeesus??? Niin, ei kai tuohon juuri enää voi lisät’, ja sitten Jeesus.
””Tuo raamatun ensimmäinen lause: Alussa oli Sana. Onko se sama kuin koko loppu raamattu.”” Sorry, kun kerroin, että ei ole.
Ja sitten seuraavaan.
Ei oikein rakkaudellinen ole linjasi, eikä viisas. ** Onko sinun mielestäsi rakkaudettomuutta se, jos kertoo kysyjälle totuuden, vaikka Logoksesta ja onko joku alku tai loppu, taidat ottaa turhaan tästä nokkiisi. Älä ota, en tarkoittanut sitä, vaan vastain rakkaudella. Mitä järkeä on kysyä, jollei saa vastata siihen.
””En muutenkaan tajua, mitä järkeä on kirjoitella jollekin uskontokuntapalstalle juuri sitä ajattelua lyttyyn lyövää tekstiä. ”” Ketä minä löin lyttyyn. Nyt tiedät todella asian oikean laidan, ja jos vastain väärin oikaise ihmeessä. Älä lannistu.
Mie nyt en tässä lyttyyn lyö, kunhan olen utelias. Se on kait pienempi "synti" se. ”” Ei ollenkaan, Raamattu kehottaa nimenomaan koettelemaan Henkiä. Sinä teit sen ja sait vastuksen, vain sinun nyt pitää muodostaa se oma käsityksesi, se on sinun työ ja juttu.
””N'm' "VL".t eivät minua olekaan moittineet. He ovat varmaan joko hiljaa tai vastaavat ihan sivistyneesti. ”” Mihin?
veristä riitako se uskominen on?** Vaikutta siltä, siis uskominen, se on hieman kun kuseminen, tai juokseminen, ei kovinkaan paljon hengellistä. harrastusta vain.
Kysyt myös mitä uskontoa edustat, Kristinuskoa.että luin muitakin sinun juttujasi. Arvostelet minusta oudolla tyylillä näitä "VL".läisiä. Minä en tiedä, mitä mitkit lestadiolaiset ovat. Valitsin tämän palstan noista sanaan "vanhat" perusteella, koska tämä on esivanhempieni usko. Että jospa on sitten sujitä vanhempaa...En siis tiedä, mikä lienee suurikin häpeä ja TIEDON vajaus. Tietoahan sinä ilmeisesti ylimmäksi arvostat. Mitä ne oli: fariseukset ja kirjanoppineet.
Lienet minua nuorempi mies. Siksikin on minusta törkeää käytöstä tuo mitä edustat.
No, miehänb en ole uskovainen, joten koskapa minulle on sanan lahja annettu, voihan mie sanoakin..heh heh
Taidat olla joku uskoon "hurahtanut" helluntailainen. kättä pään päälle, jja usko tuli että hurahti. Ojan pohjaa tallaillaan ensin 20 vuotta ja viinaa suoneen, sitten tullaan ns. uskoon ja ollaan viisaita.
En keskustele enää kanssasi. Valitse uskovaisempaa seuraa. juttelen mieluummin näiden "vl":lläläisten kanssa. - Kempelainen
Pohjan-Akka kirjoitti:
että luin muitakin sinun juttujasi. Arvostelet minusta oudolla tyylillä näitä "VL".läisiä. Minä en tiedä, mitä mitkit lestadiolaiset ovat. Valitsin tämän palstan noista sanaan "vanhat" perusteella, koska tämä on esivanhempieni usko. Että jospa on sitten sujitä vanhempaa...En siis tiedä, mikä lienee suurikin häpeä ja TIEDON vajaus. Tietoahan sinä ilmeisesti ylimmäksi arvostat. Mitä ne oli: fariseukset ja kirjanoppineet.
Lienet minua nuorempi mies. Siksikin on minusta törkeää käytöstä tuo mitä edustat.
No, miehänb en ole uskovainen, joten koskapa minulle on sanan lahja annettu, voihan mie sanoakin..heh heh
Taidat olla joku uskoon "hurahtanut" helluntailainen. kättä pään päälle, jja usko tuli että hurahti. Ojan pohjaa tallaillaan ensin 20 vuotta ja viinaa suoneen, sitten tullaan ns. uskoon ja ollaan viisaita.
En keskustele enää kanssasi. Valitse uskovaisempaa seuraa. juttelen mieluummin näiden "vl":lläläisten kanssa.””Tietoahan sinä ilmeisesti ylimmäksi arvostat. Mitä ne oli: fariseukset ja kirjanoppineet. ”” En todellakaan, ainoastaan uskoa Kristukseen. Joten et täysin ymmärrä minua, jokin Raamatussa kehotetaan rukoilemaan itselleen viisautta useassakin kohdassa.
Minä jos joku olen uskon ihminen, mutta kerron myös mihin usko kohdistuu, jota VL ei kerro, se kohdistuu Jeesukseen persoonana ja Vapahtajana.
Lienet minua nuorempi mies. Siksikin on minusta törkeää käytöstä tuo mitä edustat.** Kerro tyttö Hyvä, missä se on törkeää?? Jätät ikään kuin sikalan oven auki???
No, miehänb en ole uskovainen, joten koskapa minulle on sanan lahja annettu, voihan mie sanoakin..heh heh ** Tämähän on mielipidepalsta, joten älä masennu, mielipiteesi on rekisteröity.
Taidat olla joku uskoon "hurahtanut" helluntailainen. kättä pään päälle, jja usko tuli että hurahti. Ojan pohjaa tallaillaan ensin 20 vuotta ja viinaa suoneen, sitten tullaan ns. uskoon ja ollaan viisaita. *** Miten se törkeys?????? olikaan ja kenessä.
En keskustele enää kanssasi. Valitse uskovaisempaa seuraa. juttelen mieluummin näiden "vl":lläläisten kanssa.** Niin? Jaa. - Pohjan-Akka
Kempelainen kirjoitti:
””Tietoahan sinä ilmeisesti ylimmäksi arvostat. Mitä ne oli: fariseukset ja kirjanoppineet. ”” En todellakaan, ainoastaan uskoa Kristukseen. Joten et täysin ymmärrä minua, jokin Raamatussa kehotetaan rukoilemaan itselleen viisautta useassakin kohdassa.
Minä jos joku olen uskon ihminen, mutta kerron myös mihin usko kohdistuu, jota VL ei kerro, se kohdistuu Jeesukseen persoonana ja Vapahtajana.
Lienet minua nuorempi mies. Siksikin on minusta törkeää käytöstä tuo mitä edustat.** Kerro tyttö Hyvä, missä se on törkeää?? Jätät ikään kuin sikalan oven auki???
No, miehänb en ole uskovainen, joten koskapa minulle on sanan lahja annettu, voihan mie sanoakin..heh heh ** Tämähän on mielipidepalsta, joten älä masennu, mielipiteesi on rekisteröity.
Taidat olla joku uskoon "hurahtanut" helluntailainen. kättä pään päälle, jja usko tuli että hurahti. Ojan pohjaa tallaillaan ensin 20 vuotta ja viinaa suoneen, sitten tullaan ns. uskoon ja ollaan viisaita. *** Miten se törkeys?????? olikaan ja kenessä.
En keskustele enää kanssasi. Valitse uskovaisempaa seuraa. juttelen mieluummin näiden "vl":lläläisten kanssa.** Niin? Jaa.alempana anteeksi.
Näiden "kirjallisuuksien" kautta voi saada ja saakin vääränkin kuvan ihmisistä.
On minulla itsellänikin varsin kovakin tyyli, se on tullut tuosta nimimerkistäkin...ja levy on jäänyt päälle.
lestadiolaisuudessa on se piirre, ainakin ennen ollut, että sanoa paukutellaan suoraan...että mitäs te syntiset...Eiköhän se ole jotensakin niin mennyt.
Jos siitä on jäänyt jotakin nuttuun...yli sukupolvien...että sanoa paukutellaan. Se on joissakin asioissa hyvä asia, mutta ei kaikissa.
Joo, en mie ole uskovainen, mutta saa kait sitä täällä pirtin nurkassa kököttää, ja juoda ilmaiset kahvit. - Kempelainen
Pohjan-Akka kirjoitti:
alempana anteeksi.
Näiden "kirjallisuuksien" kautta voi saada ja saakin vääränkin kuvan ihmisistä.
On minulla itsellänikin varsin kovakin tyyli, se on tullut tuosta nimimerkistäkin...ja levy on jäänyt päälle.
lestadiolaisuudessa on se piirre, ainakin ennen ollut, että sanoa paukutellaan suoraan...että mitäs te syntiset...Eiköhän se ole jotensakin niin mennyt.
Jos siitä on jäänyt jotakin nuttuun...yli sukupolvien...että sanoa paukutellaan. Se on joissakin asioissa hyvä asia, mutta ei kaikissa.
Joo, en mie ole uskovainen, mutta saa kait sitä täällä pirtin nurkassa kököttää, ja juoda ilmaiset kahvit.Todella anteeksi paljon, minäkin luin tai kirjoitin hieman ”väärässä järjestyksessä”, mutta nyt oikeassa.
””lestadiolaisuudessa on se piirre, ainakin ennen ollut, että sanoa paukutellaan suoraan...että mitäs te syntiset...Eiköhän se ole jotensakin niin mennyt. ”” Kyllä se tämä sama paukuttelu on monessa muussakin seurakunnassa, mutta nyt ollaan tällä palstalla, eli meissä kaikissa asuu kuinkin se pieni riivaaja, valitettavasti.
Joo, en mie ole uskovainen, mutta saa kait sitä täällä pirtin nurkassa kököttää, ja juoda ilmaiset kahvit.*** Totta kai, kahvit sinulle kuuluu ilman muuta.
Hyvää yötä, Jussi - Pohjan-Akka
Kempelainen kirjoitti:
Todella anteeksi paljon, minäkin luin tai kirjoitin hieman ”väärässä järjestyksessä”, mutta nyt oikeassa.
””lestadiolaisuudessa on se piirre, ainakin ennen ollut, että sanoa paukutellaan suoraan...että mitäs te syntiset...Eiköhän se ole jotensakin niin mennyt. ”” Kyllä se tämä sama paukuttelu on monessa muussakin seurakunnassa, mutta nyt ollaan tällä palstalla, eli meissä kaikissa asuu kuinkin se pieni riivaaja, valitettavasti.
Joo, en mie ole uskovainen, mutta saa kait sitä täällä pirtin nurkassa kököttää, ja juoda ilmaiset kahvit.*** Totta kai, kahvit sinulle kuuluu ilman muuta.
Hyvää yötä, JussiYmmärrän, että tuntuu oudolta, että hiippailen vanhoillislestadiolaisten palstalla. Minua vain tässä iässä kiinnostaa jo ne ns. juuretkin.
Miehän olen kotikylässä nyt. Saa haukkua syntisäkiksi, ei paljonkhan hetkhauta. Minussa asuu semmoinen nettinäppäinriivaaja, että ei pahemmasta väliä.
oikeastaan minusta se, että tv on "syntiä", se on aika fiksu ajatus. Mikään ei ole sen höpömpi vekotin kuin telkkari. Se surkastaa mielen ja kasvattaa keskivartaloa. En tiiä, onko tämä internetti sen kummempi. Toisaalta...täältä löytää eläviä ihmisiä.
Asuuhan se, riivaaja.
Usein vastatusten...ne riivaajat ei niin haittaa, kun vaistoaa ihmisen muuten. Sanat ei niin merkitse, jos sanoja ei ole paha.
kahvit mulle, sitä mieki. Ilman munkkia.
hyvää yötä Jussi. Olen pahoillani, että olen vähän liian temperamenttinen. Se ei taida lähteä iän myötä minnekään...mikäli vanhat merkit paikkansa pitää.
- Seppo Pentinpoika
Eiköhän Jumala edelleen jaa tuomioita, että mihinkä karsinaan kukin menee.
- tasapuolinen kohtelu
siis tasapuolisuuden nimeen ...
miksi kaikille ei ole tarjottu mahdollisuutta???? tasapuolinen kohtelu kirjoitti:
miksi kaikille ei ole tarjottu mahdollisuutta????On asioita, joita emme yksinkertaisesti tiedä. Vain jumala tietää ja se riittää.
- mahdollinen
tasapuolinen kohtelu kirjoitti:
miksi kaikille ei ole tarjottu mahdollisuutta????kannattaa ehkä valita oikein
- ajatteleppa itekki
mahdollinen kirjoitti:
kannattaa ehkä valita oikein
SIIS KYSYMYKSEENI EN VIELÄKÄÄN OLE TEILTÄ VASTAUSTA SAANUT ... MIKSI KAIKKI EI OLE ARROSTA OSALLISIA....MIKSI JUMALA EI OLE ARMOA JAKANUT AIKANAAN...?????
ajatteleppa itekki kirjoitti:
SIIS KYSYMYKSEENI EN VIELÄKÄÄN OLE TEILTÄ VASTAUSTA SAANUT ... MIKSI KAIKKI EI OLE ARROSTA OSALLISIA....MIKSI JUMALA EI OLE ARMOA JAKANUT AIKANAAN...?????
Etkö ymmärtänyt vastaustani?
- KERRO TARKEMMIN
Devoit kirjoitti:
Etkö ymmärtänyt vastaustani?
No jos tiedät mitä tapahtuu armosta osattomille niin kerrojospa pääsisin osingoille ;)
- Kempelainen
Joh 5;22 >Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle
- Kempelainen
tasapuolinen kohtelu kirjoitti:
miksi kaikille ei ole tarjottu mahdollisuutta????missä se kerrotaan.
Tai oikeasti, voin minäkin sen sanoa, Se on Jeesus, siinä se, kuhna Häöneen tutustut, ei tarviste kysellä, mutta Hän ei asu RY;llä.
- Emmalia.
"Tuli vaan mieleen miksi kaikille ei luotu mahollisuutta pelastukseen..."
Ihmiselle annetaan mahdollisuus pelastua. Jumala ei ole ilkeä, vaan hän haluaa, että jokainen pelastuu. Siksi kaikille annetaan mahdollisuus, ja niin kauan kun ihminen kuulee (lukee) uskosta ja Jumalasta, niin hänellä on mahdollisuus.- entä jos ei ole oikea jumala
kun noita jumalia on monta mikä on se oikea?
- Emmalia.
entä jos ei ole oikea jumala kirjoitti:
kun noita jumalia on monta mikä on se oikea?
"kun noita jumalia on monta mikä on se oikea?"
Jos alat valitsemaan jumalaa, niin silloin eksyt, sillä ei jumalaa voi valita.
Odota rauhassa, että Jumala valitsee sinut. Älä yritä omilla töilläsi valita mieluista jumalaa, sillä se ei vie pitkälle. - siinä on se kusetuksen eka ...
Emmalia. kirjoitti:
"kun noita jumalia on monta mikä on se oikea?"
Jos alat valitsemaan jumalaa, niin silloin eksyt, sillä ei jumalaa voi valita.
Odota rauhassa, että Jumala valitsee sinut. Älä yritä omilla töilläsi valita mieluista jumalaa, sillä se ei vie pitkälle.kaikki uskonnot alkaa samalla sanoilla ei ole kun yksi jumala ...
no eipä tietenkään mutta mikä on se oikea armon jumala - Emmalia.
siinä on se kusetuksen eka ... kirjoitti:
kaikki uskonnot alkaa samalla sanoilla ei ole kun yksi jumala ...
no eipä tietenkään mutta mikä on se oikea armon jumala"no eipä tietenkään mutta mikä on se oikea armon jumala"
Että ole kärsivällinen, hyvin kärsivällinen. Jumala sitten otta sinnun ITSE yhteyttä. Älä hae korvike jumalaa mistään. Olen sitä mieltä, että sinut kyllä ohjataan automaattiseti oikealle tielle. - _delirium_
Emmalia. kirjoitti:
"no eipä tietenkään mutta mikä on se oikea armon jumala"
Että ole kärsivällinen, hyvin kärsivällinen. Jumala sitten otta sinnun ITSE yhteyttä. Älä hae korvike jumalaa mistään. Olen sitä mieltä, että sinut kyllä ohjataan automaattiseti oikealle tielle.jos joku larssi ohjaa väärälle tielle?
eikä pelastus ole siellä? - Emmalia.
_delirium_ kirjoitti:
jos joku larssi ohjaa väärälle tielle?
eikä pelastus ole siellä?"jos joku larssi ohjaa väärälle tielle?
eikä pelastus ole siellä?"
Sanota, että pitää koitella kaikki henget, ja pitää se mikä on hyvää (lähimmäistemme parhaaksi).
Se on ihan sinusta itsestäsi kiinni minkä tien valitset, Jumala jokatapauksessa antaa kaikille ihmisille mahdollisuuden. - Kempelainen
Emmalia. kirjoitti:
"jos joku larssi ohjaa väärälle tielle?
eikä pelastus ole siellä?"
Sanota, että pitää koitella kaikki henget, ja pitää se mikä on hyvää (lähimmäistemme parhaaksi).
Se on ihan sinusta itsestäsi kiinni minkä tien valitset, Jumala jokatapauksessa antaa kaikille ihmisille mahdollisuuden.Juamala ei anna pelastusta.
Armo ei ole sovitus, eikä lunastus, vain ainostaan armo. Sovitus, sekä portti Pariisiin on vain Jeesuksessa, joten ihmettelen, miksi sinä, joka kuitenkin uskot Jeesukseen, et uskalla käyttää Hänen nimeään.
Ole rohkea Emmalia. Siunusta. Jussi
- Kempelainen
Nyt on pakko sanoa, ettekö te tunne kirjoituksia, kuten Vapahtajamme Jeesus Kristus sanoi?
Mitenkö, mihin Jeesus meni ollessa kuolleena kolme päivää, HÄN PUHUI TUONELASSA KUOLLEILLE OMASTA SOVITUSTYÖSTÄÄN. 1 Piet. 3:18-19 sanoo: ”Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille.”
Jumala sanoi Sanassaan, ettei Poika tule ennen takaisin kunnes KAIKILLE MAAILAMAN IHMISLELLE ON SANA SAARNATTU, siinä ei erotella eläviä ja kuolleita.
Että Silleen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 322223
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472046- 391852
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3191843- 1091436
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161365Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71298Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101147- 411045
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036