TOP 3 "mafia" elokuvat ??

niilo lylykorpi

elikkäs mitkä ovet mielestänne 3 parasta rikos/mafia elokuvaa ??
Oma top 3 : 1) kummisetä 2) Scarface 3) lahjomattomat myös Carlito`s way Ok elikkä Al Pacino rulaa...

5

1298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Billy_Ray_Curys

1: SCarface (uusi): Tämä anstaitsee sijansa jo pelkän OST:sna vuoksi. Yleinen kasarimiljöö, elokuvan brutaalius sekä vanhemmasta versiosta toisintona tuleva peruskoskettava juoni viimeistelevät homman. Itse roska- ja genre-elokuvien ystävänä mietin elokuvan saamaa suurta suosiota, tämähän on kuitenkin täyttä skeidaa, juoni lainattu 30-luvulta ja lisämausteiksi heitetty väkivaltaa ja kasaripoppia.

2: Kummisedät: Kauhian pitkiä elokuvia jokainen, mutta tunnelma säilyy alusta loppuun, eikä ajan kulumista edes huomaa kunnolla. Joskus kakarana katsoin, ja olin haltioissani. Pitäisi uudestaan katsoa, kun pikku hiljaa alkaa muistista katoamaan. Kakkonen muistaakseni oli paras osa. Uskallan laittaa kakkossijalle, koska jos kakarana jaksoin katsoa ja diggasin, niin en usko että nykyäänkään tylsyyteen kuolisin.

3: Scarface (vanhempi): Erittäin kiehtovaa katseltavaa joltain vanhalta rakeiselta VHS:ltä. Pikkunilkistä tulee iso rikollinen, valta vie miehen asiat päin perseitä ja niin edespäin. Eli juoni on kuin huonosta sarjakuvasta tai huonosta, tädätätäää, elokuvasta. Silti elokuvaa pidetään jotenkin hienona helmenä, jota ihmettelen. Itse diggaan lähinnä koska 30-luvulla tehty gangsterielokuva on pala historiaa, eli sinällään jo kiehtova. Mukana Boris Karlof!

• Hana-Bi (Mestariohjaus Kitanolta)
      Sonatine (Kitanolta kulttiyakuzaleffa)
      Kummisetä I-II (kakkonen ennen ykköstä)

• P3teS

Muista ei väliä :)

• zappp

1. Suuri Gangsterisota
      2. Arpinaama
      3. Kummisetä

• Niilo Lylykorpi

kieltämättä suuri gangasterisota kuuluu joukkoon - itseltä pääsi jo unohtumaan, mutta eilen tuli katsottua ja täytyy myöntää että peittoaa jopa kummisedät !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      33
      1309
    2. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1095
    3. Tuleeko tästä

Enää mitään. Voiko mitään enää korjata?
      Ikävä
      105
      945
    4. 41000 kavallettu rahaa

uutisoi Kaleva ja iltasanomat vuosina 2020-2022 välisenä aikana hävinnyt toi summa tuomittu nainen 1971 syntynyt.
      Pyhäjärvi
      42
      889
    5. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      66
      745
    6. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      56
      739
    7. Tietäisitpä vain mitä se

yksikin on susta puhunut :) j
      Ikävä
      42
      736
    8. Fantasioista

Suurimmalla osalla meistä on jonkinlaisia eroottisia fantasioita. Miten sinä suhtaudut fantasioihin? Ruokitko niitä vai
      Sinkut
      100
      689
    9. Se riisuu suosimasi paatoksen, paljastaa egosi tyhjäksi

Idän fisosofian vihaaja kirjoitti: "Muuten tämä idän-uskontojen mekaniikka hävitää ja hautaa tästä kaiken hyvän paatoks
      Hindulaisuus
      302
      666
    10. Olet sinä ihana

Muttei sua taida kiinnostaa muu kuin sun työ:(
      Ikävä
      29
      645
    Aihe