elikkäs mitkä ovet mielestänne 3 parasta rikos/mafia elokuvaa ??
Oma top 3 : 1) kummisetä 2) Scarface 3) lahjomattomat myös Carlito`s way Ok elikkä Al Pacino rulaa...
TOP 3 "mafia" elokuvat ??
5
1154
Vastaukset
- Billy_Ray_Curys
1: SCarface (uusi): Tämä anstaitsee sijansa jo pelkän OST:sna vuoksi. Yleinen kasarimiljöö, elokuvan brutaalius sekä vanhemmasta versiosta toisintona tuleva peruskoskettava juoni viimeistelevät homman. Itse roska- ja genre-elokuvien ystävänä mietin elokuvan saamaa suurta suosiota, tämähän on kuitenkin täyttä skeidaa, juoni lainattu 30-luvulta ja lisämausteiksi heitetty väkivaltaa ja kasaripoppia.
2: Kummisedät: Kauhian pitkiä elokuvia jokainen, mutta tunnelma säilyy alusta loppuun, eikä ajan kulumista edes huomaa kunnolla. Joskus kakarana katsoin, ja olin haltioissani. Pitäisi uudestaan katsoa, kun pikku hiljaa alkaa muistista katoamaan. Kakkonen muistaakseni oli paras osa. Uskallan laittaa kakkossijalle, koska jos kakarana jaksoin katsoa ja diggasin, niin en usko että nykyäänkään tylsyyteen kuolisin.
3: Scarface (vanhempi): Erittäin kiehtovaa katseltavaa joltain vanhalta rakeiselta VHS:ltä. Pikkunilkistä tulee iso rikollinen, valta vie miehen asiat päin perseitä ja niin edespäin. Eli juoni on kuin huonosta sarjakuvasta tai huonosta, tädätätäää, elokuvasta. Silti elokuvaa pidetään jotenkin hienona helmenä, jota ihmettelen. Itse diggaan lähinnä koska 30-luvulla tehty gangsterielokuva on pala historiaa, eli sinällään jo kiehtova. Mukana Boris Karlof! Hana-Bi (Mestariohjaus Kitanolta)
Sonatine (Kitanolta kulttiyakuzaleffa)
Kummisetä I-II (kakkonen ennen ykköstä)- P3teS
Muista ei väliä :)
- zappp
1. Suuri Gangsterisota
2. Arpinaama
3. Kummisetä- Niilo Lylykorpi
kieltämättä suuri gangasterisota kuuluu joukkoon - itseltä pääsi jo unohtumaan, mutta eilen tuli katsottua ja täytyy myöntää että peittoaa jopa kummisedät !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412775Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4312329Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens222185Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182050Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1411779Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1381723Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221246Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,11164- 741069
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67987