windows98

avuton2414

voiko windows 98 asentaa ilman asennuslevykettä.

12

887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei voi.

      en ole 100 varma.

      • jos tarkoitetaan

        asennuslevykkeellä ns. buuttaavaa korppua ja koneessa on cd-asema jolta voi buutata koneen.

        Win98 cd on buuttaava joten korppua ei tarvita.

        Win95 cd ei sitä vastoin ollut buuttaava, tosin itse voi värkätä siitäkin buuttaavan, tarvitaan vain geneeriset ide ja scsi cd-ajurit (ne saa esim. win98:sta). Eri asia on sitten että kuka enää käyttää win95:ttä. Win98:lle sentään on vielä jotain käyttöäkin vaikka ehkä sillä ei uudet kaikki laitteet enää toimisikaan ja vaikka siihen ei enää saakaan uusimpia turvapäivityksiä mutta esim. offline-koneessa sillä voi olla jotain käyttöä kyllä.


      • Tuonajan
        jos tarkoitetaan kirjoitti:

        asennuslevykkeellä ns. buuttaavaa korppua ja koneessa on cd-asema jolta voi buutata koneen.

        Win98 cd on buuttaava joten korppua ei tarvita.

        Win95 cd ei sitä vastoin ollut buuttaava, tosin itse voi värkätä siitäkin buuttaavan, tarvitaan vain geneeriset ide ja scsi cd-ajurit (ne saa esim. win98:sta). Eri asia on sitten että kuka enää käyttää win95:ttä. Win98:lle sentään on vielä jotain käyttöäkin vaikka ehkä sillä ei uudet kaikki laitteet enää toimisikaan ja vaikka siihen ei enää saakaan uusimpia turvapäivityksiä mutta esim. offline-koneessa sillä voi olla jotain käyttöä kyllä.

        Koneet ei bootanneet CD:ltä.
        Bootdisk.com:sta saa käynnistysdisketin.
        http://bootdisk.com/


      • oli juuri sitä jolloin
        jos tarkoitetaan kirjoitti:

        asennuslevykkeellä ns. buuttaavaa korppua ja koneessa on cd-asema jolta voi buutata koneen.

        Win98 cd on buuttaava joten korppua ei tarvita.

        Win95 cd ei sitä vastoin ollut buuttaava, tosin itse voi värkätä siitäkin buuttaavan, tarvitaan vain geneeriset ide ja scsi cd-ajurit (ne saa esim. win98:sta). Eri asia on sitten että kuka enää käyttää win95:ttä. Win98:lle sentään on vielä jotain käyttöäkin vaikka ehkä sillä ei uudet kaikki laitteet enää toimisikaan ja vaikka siihen ei enää saakaan uusimpia turvapäivityksiä mutta esim. offline-koneessa sillä voi olla jotain käyttöä kyllä.

        CD:ltä boottaus tuli käyttöön.
        Eli osa koneista osaa bootata CD:ltä, osa ei.

        Minulla on vielä 6.koneessa win95:kin käytössä
        mutta kyllä me harvat jotka sitä käytämme olemme
        senverran vannoutuneita asianharrastajia että
        saamme sen kyllä kivutta ladattua :-)


      • avuton2414
        oli juuri sitä jolloin kirjoitti:

        CD:ltä boottaus tuli käyttöön.
        Eli osa koneista osaa bootata CD:ltä, osa ei.

        Minulla on vielä 6.koneessa win95:kin käytössä
        mutta kyllä me harvat jotka sitä käytämme olemme
        senverran vannoutuneita asianharrastajia että
        saamme sen kyllä kivutta ladattua :-)

        kun yritin asentaaa 98:sin niin se tahtoopi tosiaan korppua ja alakuperänen korppu mulla onki, muttako ei ole korppuasemaa niin siinä se onkelma on. että onko mittään muuta konstia asentaa tuo windowsi ilman korppua vai jouvunko hankkimmaan aseman. Kiitos vastauksista.


      • se ilmoittaa
        avuton2414 kirjoitti:

        kun yritin asentaaa 98:sin niin se tahtoopi tosiaan korppua ja alakuperänen korppu mulla onki, muttako ei ole korppuasemaa niin siinä se onkelma on. että onko mittään muuta konstia asentaa tuo windowsi ilman korppua vai jouvunko hankkimmaan aseman. Kiitos vastauksista.

        haluavansa sen korpun? Pystytkö käynnistämään sen koneen Win98 CD:llä, ja sen jälkeen kone haluaa korpun?


      • avuton2414
        se ilmoittaa kirjoitti:

        haluavansa sen korpun? Pystytkö käynnistämään sen koneen Win98 CD:llä, ja sen jälkeen kone haluaa korpun?

        pystyy käynnistämmään ja kun alottaa asennuksen niin se asentaa 63% asti ja sitten se lopettaa ja haluaa sen korpun en tiijä että mikä avuksi.


      • sen boottikorpun?
        avuton2414 kirjoitti:

        pystyy käynnistämmään ja kun alottaa asennuksen niin se asentaa 63% asti ja sitten se lopettaa ja haluaa sen korpun en tiijä että mikä avuksi.

        Vai haluaako se kenties tehdä boottikorpun? Muistaakseni 98 kysyy boottikorpun tekoa asennusvaiheessa. Sen korpun tekemisen pystyy ohittamaan painamalla "Peruuta".


      • avuton2414
        sen boottikorpun? kirjoitti:

        Vai haluaako se kenties tehdä boottikorpun? Muistaakseni 98 kysyy boottikorpun tekoa asennusvaiheessa. Sen korpun tekemisen pystyy ohittamaan painamalla "Peruuta".

        en oo tosiaan aivan varma mutta ei pääse pois siitä tilanteesta mitenkään. Oon kokkeillu peruuta nappia mutta ei se keskeyttää koko homman ja mennee jummiin sitten pittää resetoija koko vehe. en tiijä mikä auttaa. Paitsi sen aseman hommaus, etteikait se muu sitten auta.


      • seuraavaa
        avuton2414 kirjoitti:

        en oo tosiaan aivan varma mutta ei pääse pois siitä tilanteesta mitenkään. Oon kokkeillu peruuta nappia mutta ei se keskeyttää koko homman ja mennee jummiin sitten pittää resetoija koko vehe. en tiijä mikä auttaa. Paitsi sen aseman hommaus, etteikait se muu sitten auta.

        1. Käynnistä se kone sillä 98:n CD:llä
        2. Normaalisti asennushan käynnistyy komennolla "asenna" (tai eng. "setup"), kirjoita sen sijaan "asenna /?"
        3. Tulee lista eri asennusvaihtoehdoista, etsi listasta se boottikorpun tekoa vastaava kirjain ja sen jälkeen komennat "asenna /X" jolloin X:n tilalle tietysti se boottikorppua vastaava kirjain.

        Noita valitsimia voi siihen "asenna"-komennon taakse lisätä useampiakin, mikäli sieltä löytyy jotain sopivia lisävaihtoehtoja. Silloin se komento on muotoa "asenna /X /Y /Z"


      • avuton2412
        seuraavaa kirjoitti:

        1. Käynnistä se kone sillä 98:n CD:llä
        2. Normaalisti asennushan käynnistyy komennolla "asenna" (tai eng. "setup"), kirjoita sen sijaan "asenna /?"
        3. Tulee lista eri asennusvaihtoehdoista, etsi listasta se boottikorpun tekoa vastaava kirjain ja sen jälkeen komennat "asenna /X" jolloin X:n tilalle tietysti se boottikorppua vastaava kirjain.

        Noita valitsimia voi siihen "asenna"-komennon taakse lisätä useampiakin, mikäli sieltä löytyy jotain sopivia lisävaihtoehtoja. Silloin se komento on muotoa "asenna /X /Y /Z"

        sinulle neuvosta nyt toimii


    • misaha

      Koneen käynnistyessä siirry BIOSin asetuksiin (näytössä pitäisi olla ohje). Siirry siellä boot-kohtaan ja boot device priorityyn. Siirrä cd-rom listan ylimmäksi, tallenna asetukset ja käynnistä kone uudelleen. Jos asemassa on levy sen käynnistyessä, eteen tupsahtaa Windows 98 valikko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1555
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe