Tilisiirto ulkomaille

Rombotti

Hei! Poikani on ulkomailla, peräti Keniassa asti aj minun olisi tehtävä hänelle rahasiirto tilille paikalliseen pankkiin. Mikä on nykyään halvin, varmin ja paras tapa tehdä se? Käyttäisin nettiä siirron toetuttamisessa. Olen Nordean asiakas. Onko kellään kokemusta tilisiirrosta ulkomaille esim.Nordean kautta? Kiitos jo etukäteen tiedoista.

13

13313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuin

      Ei ole muita kokemuksia, kuin tilisiirto Ranskaan juuri Nordean kautta. Hintaa en muista mutta siirtoon meni pari päivää. Keniaan voi olla pikkaisen mutkikkaanpaa ja saattaapi kestää rahojen perille meno.
      Ainoa keino on marssia sinne pankkiin ja selvittää siellä.

    • tai western union

      tilisiirron pitäisi onnistua muutamassa minuutissa ainakin euroopan alueelle.

      ei tosin ole näistä kokemusta.

      • Kuin.

        Ei se nyt ihan muutamassa minuutissa mene. Pari päivää Euroopassa on normaali aika. Vai luuletko, että kaikki Euroopan pankit ovat samassa tietojärjestelmässä ja eräajo suurkoneilla on realiaikainen?


      • Rombotti

        Joo, WU taitaa olla noista nopein, mutta jos olen oikein kuullut, tempaisevat peräti 30% siirtosummasta maksua...??? Se on aika paha lisäkustannus, jos pitää paikkansa. Kun mennään sadoissa euroissa, tulee mojovaa hintaa. Nopeus ei onneksi nyt pääkriteeri, kapitaalia vielä sen verran.


      • Kuin. kirjoitti:

        Ei se nyt ihan muutamassa minuutissa mene. Pari päivää Euroopassa on normaali aika. Vai luuletko, että kaikki Euroopan pankit ovat samassa tietojärjestelmässä ja eräajo suurkoneilla on realiaikainen?

        Western Union ja ilmeisesti myös Forexin edustama MoneyGram toimivat nopeammin kuin Nordean ja muiden tavallisten pankkien systeemit. Niissä rahan lähettäjä maksaa rahan systeemiin ja sen jälkeen ilmoittaa sähköpostitse, puhelimitse tai tekstiviestitse maksun saajalle koodin, jonka avulla maksun saaja voi heti käydä nostamassa rahan saman järjestelmän paikalliselta edustajalta. Nämä systeemit eivät edellytä, että maksun saajalla olisi pankkitili siinä maassa, missä hän rahan nostaa.

        Western Unioinilla on edustajia ympäri Suomea, mutta ei pankeissa vaan esim. Matkahuollon toimistoissa. Lisätietoja MoneyGramista sivuston http://www.forex.fi kohdassa Palvelut : Rahansiirrot.


      • Rombotti kirjoitti:

        Joo, WU taitaa olla noista nopein, mutta jos olen oikein kuullut, tempaisevat peräti 30% siirtosummasta maksua...??? Se on aika paha lisäkustannus, jos pitää paikkansa. Kun mennään sadoissa euroissa, tulee mojovaa hintaa. Nopeus ei onneksi nyt pääkriteeri, kapitaalia vielä sen verran.

        Western Unionin palkkiot ovat suomeksi sivulla
        http://www.fexco.fi/fi/products/wu-money-transfer/price-list.aspx

        MoneyGramin palkkiot ovat suomeksi sivulla
        http://www.forex.fi/default.asp?redirect=1

        Esim. 500 eurosta ottavat 37-39 euron palkkion ja 1.000 eurosta vastaavasti 46-50 euroa.


      • suomen lähetystö

    • Ja Toimii

      Sinulla on oltava täydet tilitiedot ja kyseisen pankin SWIFT-maksuosoite, sitten vain marssit Nordean konttoriin ja sanot haluavasi tehdä maksun.

      Miksei pojallasi ole mukana Visa Electron korttia suomalaisesta pankista. Silloin voisit laittaa hänelle suoraan rahaa suomalaisen pankin tilille ja rahat olisivat heti hänen käytettävissään kortin kautta.

      • Rombotti

        Kuten kiiruullisilta nuorilta rookaa, unohtui esikoiseltakin parit jutskat - mukaan lukien parit kortit:)


      • Rahanhukkaa

        SWIFT-maksu on perillä alle 24 tunnissa, jos viivästyksiä on johtuvat ne lähtöpään ja/tai saajapään hidastelusta.

        Itse tehty SWIFT tilillä jolla ei harrasteta kuluttajatason viivästyspelaamisia näkyy aina seuraavana päivänä saajatilillä, vaikka maapallon toisella puolella.

        WU ja muut ovat ihmisille jotka eivät osaa käyttää pankkeja.


      • Rahanhukkaa kirjoitti:

        SWIFT-maksu on perillä alle 24 tunnissa, jos viivästyksiä on johtuvat ne lähtöpään ja/tai saajapään hidastelusta.

        Itse tehty SWIFT tilillä jolla ei harrasteta kuluttajatason viivästyspelaamisia näkyy aina seuraavana päivänä saajatilillä, vaikka maapallon toisella puolella.

        WU ja muut ovat ihmisille jotka eivät osaa käyttää pankkeja.

        Minlla ei ole omakohtaista kokemusta rahan siirrosta Afrikkaan, mutta on USA:an ja sieltä Suomeen. Suomalaisesta pankista saatuja ohjeita ei ymmärretty siellä päässä paikallistasolla eikä amerikkalaisia ohjeita suomalaisessa pankissa. Esim. siellä haluttiin välttämättä tietää suomalaisen pankin ABA-tunnus, jollaista suomalaisella pankilla ei ole. Ei kaikilla pankeilla ole omaa Swiftiä eivätkä maksut mene aina suoraan vaan usein jossakin kirjeenvaihtajapankissa olevan tilin kautta. Läheskään kaikki maksun saajat eivät uskalla antaa vieraalle pankkiyhteystietojaan, mutta sehän ei tässä tapauksessa ei ole ongelmana.


    • alkeemik

      Olen lähettänyt Western Unionin kautta rahaa Keniaan, suoraan kännykään. Toimii hyvin ja nopeasti. Mutta kallis. 20 euron lähettämisestä otti 2 eur maksun.

      Nyt on parempi ja halvempi pankki: https://transferwise.com

      Ne laajentuvat ja luultavasti lisäntyy Kenia ja muut maat. Nyt jo Euroopan maat olemassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe