Tilisiirto ulkomaille

Rombotti

Hei! Poikani on ulkomailla, peräti Keniassa asti aj minun olisi tehtävä hänelle rahasiirto tilille paikalliseen pankkiin. Mikä on nykyään halvin, varmin ja paras tapa tehdä se? Käyttäisin nettiä siirron toetuttamisessa. Olen Nordean asiakas. Onko kellään kokemusta tilisiirrosta ulkomaille esim.Nordean kautta? Kiitos jo etukäteen tiedoista.

13

12627

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuin

      Ei ole muita kokemuksia, kuin tilisiirto Ranskaan juuri Nordean kautta. Hintaa en muista mutta siirtoon meni pari päivää. Keniaan voi olla pikkaisen mutkikkaanpaa ja saattaapi kestää rahojen perille meno.
      Ainoa keino on marssia sinne pankkiin ja selvittää siellä.

    • tai western union

      tilisiirron pitäisi onnistua muutamassa minuutissa ainakin euroopan alueelle.

      ei tosin ole näistä kokemusta.

      • Kuin.

        Ei se nyt ihan muutamassa minuutissa mene. Pari päivää Euroopassa on normaali aika. Vai luuletko, että kaikki Euroopan pankit ovat samassa tietojärjestelmässä ja eräajo suurkoneilla on realiaikainen?


      • Rombotti

        Joo, WU taitaa olla noista nopein, mutta jos olen oikein kuullut, tempaisevat peräti 30% siirtosummasta maksua...??? Se on aika paha lisäkustannus, jos pitää paikkansa. Kun mennään sadoissa euroissa, tulee mojovaa hintaa. Nopeus ei onneksi nyt pääkriteeri, kapitaalia vielä sen verran.


      • Kuin. kirjoitti:

        Ei se nyt ihan muutamassa minuutissa mene. Pari päivää Euroopassa on normaali aika. Vai luuletko, että kaikki Euroopan pankit ovat samassa tietojärjestelmässä ja eräajo suurkoneilla on realiaikainen?

        Western Union ja ilmeisesti myös Forexin edustama MoneyGram toimivat nopeammin kuin Nordean ja muiden tavallisten pankkien systeemit. Niissä rahan lähettäjä maksaa rahan systeemiin ja sen jälkeen ilmoittaa sähköpostitse, puhelimitse tai tekstiviestitse maksun saajalle koodin, jonka avulla maksun saaja voi heti käydä nostamassa rahan saman järjestelmän paikalliselta edustajalta. Nämä systeemit eivät edellytä, että maksun saajalla olisi pankkitili siinä maassa, missä hän rahan nostaa.

        Western Unioinilla on edustajia ympäri Suomea, mutta ei pankeissa vaan esim. Matkahuollon toimistoissa. Lisätietoja MoneyGramista sivuston http://www.forex.fi kohdassa Palvelut : Rahansiirrot.


      • Rombotti kirjoitti:

        Joo, WU taitaa olla noista nopein, mutta jos olen oikein kuullut, tempaisevat peräti 30% siirtosummasta maksua...??? Se on aika paha lisäkustannus, jos pitää paikkansa. Kun mennään sadoissa euroissa, tulee mojovaa hintaa. Nopeus ei onneksi nyt pääkriteeri, kapitaalia vielä sen verran.

        Western Unionin palkkiot ovat suomeksi sivulla
        http://www.fexco.fi/fi/products/wu-money-transfer/price-list.aspx

        MoneyGramin palkkiot ovat suomeksi sivulla
        http://www.forex.fi/default.asp?redirect=1

        Esim. 500 eurosta ottavat 37-39 euron palkkion ja 1.000 eurosta vastaavasti 46-50 euroa.


      • suomen lähetystö

    • Ja Toimii

      Sinulla on oltava täydet tilitiedot ja kyseisen pankin SWIFT-maksuosoite, sitten vain marssit Nordean konttoriin ja sanot haluavasi tehdä maksun.

      Miksei pojallasi ole mukana Visa Electron korttia suomalaisesta pankista. Silloin voisit laittaa hänelle suoraan rahaa suomalaisen pankin tilille ja rahat olisivat heti hänen käytettävissään kortin kautta.

      • Rombotti

        Kuten kiiruullisilta nuorilta rookaa, unohtui esikoiseltakin parit jutskat - mukaan lukien parit kortit:)


      • Rahanhukkaa

        SWIFT-maksu on perillä alle 24 tunnissa, jos viivästyksiä on johtuvat ne lähtöpään ja/tai saajapään hidastelusta.

        Itse tehty SWIFT tilillä jolla ei harrasteta kuluttajatason viivästyspelaamisia näkyy aina seuraavana päivänä saajatilillä, vaikka maapallon toisella puolella.

        WU ja muut ovat ihmisille jotka eivät osaa käyttää pankkeja.


      • Rahanhukkaa kirjoitti:

        SWIFT-maksu on perillä alle 24 tunnissa, jos viivästyksiä on johtuvat ne lähtöpään ja/tai saajapään hidastelusta.

        Itse tehty SWIFT tilillä jolla ei harrasteta kuluttajatason viivästyspelaamisia näkyy aina seuraavana päivänä saajatilillä, vaikka maapallon toisella puolella.

        WU ja muut ovat ihmisille jotka eivät osaa käyttää pankkeja.

        Minlla ei ole omakohtaista kokemusta rahan siirrosta Afrikkaan, mutta on USA:an ja sieltä Suomeen. Suomalaisesta pankista saatuja ohjeita ei ymmärretty siellä päässä paikallistasolla eikä amerikkalaisia ohjeita suomalaisessa pankissa. Esim. siellä haluttiin välttämättä tietää suomalaisen pankin ABA-tunnus, jollaista suomalaisella pankilla ei ole. Ei kaikilla pankeilla ole omaa Swiftiä eivätkä maksut mene aina suoraan vaan usein jossakin kirjeenvaihtajapankissa olevan tilin kautta. Läheskään kaikki maksun saajat eivät uskalla antaa vieraalle pankkiyhteystietojaan, mutta sehän ei tässä tapauksessa ei ole ongelmana.


    • alkeemik

      Olen lähettänyt Western Unionin kautta rahaa Keniaan, suoraan kännykään. Toimii hyvin ja nopeasti. Mutta kallis. 20 euron lähettämisestä otti 2 eur maksun.

      Nyt on parempi ja halvempi pankki: https://transferwise.com

      Ne laajentuvat ja luultavasti lisäntyy Kenia ja muut maat. Nyt jo Euroopan maat olemassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe