työmaalleni tuli intiasta pihakiviä ja ne on pakattu
puuhäkkeihin.häkin aluspuut ovat n.7 cm.paksut.
puu on väriltään tumman punaista ja erittäin tiukka
syistä ja painavaa.kukahan viisas osaisi kertoa mikä puulaji on kysessä? harrastan puukon tekoa ja tuosta puusta saisi kauniita puukonpäitä,sen takia olisi hyvä tietää mikä puu on kyseessä.
intialaista puuta
6
1453
Vastaukset
- hienolta..
Yksi mikä tuli mieleeni on siperianlehtikuusi jota kasvatetaan siis muuallakin kuin siperiassa, sen ydinosa joka on melko suuri osa puusta on toisinaan lähes petsatun punainen, tässä kuvassa ei näy kunnolla sen punaisuus.
http://www.uiah.fi/virtu/materiaalit/puuteknologia/photos/puulajit/03lehtikuusi-600x600.jpg
On painavaa, tiivistä ja varsin kovaa puuta.
Vaalea ulommainen osa on huomattavasti pehmeämpää.
Kierrätyksen innokkaana harrastajana olen italiasta tulleista konepakkauksista kerännyt lehtikuusilautaa joka kestää niin terasseissa kuin vajanseinissäkin tosi hyvin.- puukontekijä
ei ole lehtikuusta,kiitos vaan arvauksesta.
olen ammatiltani kirvesmies ja aika monta puulajia nähnyt ja työstänyt.kyseinen puu on niin painavaa
että kun sen laittaa vesisaaviin se jää juuri ja juuri pinnalle kellumaan.eikä siitä pysty edes vuosirenkaita laskemaan.suomessa on intialaisia ravintoloita,niin ajattelin käydä sieltä kysymässä tietääkö he mikä heidän kotimaan puu on kysymyksessä. - Löysin linkin
puukontekijä kirjoitti:
ei ole lehtikuusta,kiitos vaan arvauksesta.
olen ammatiltani kirvesmies ja aika monta puulajia nähnyt ja työstänyt.kyseinen puu on niin painavaa
että kun sen laittaa vesisaaviin se jää juuri ja juuri pinnalle kellumaan.eikä siitä pysty edes vuosirenkaita laskemaan.suomessa on intialaisia ravintoloita,niin ajattelin käydä sieltä kysymässä tietääkö he mikä heidän kotimaan puu on kysymyksessä.josta voisit ehkä hakea oikeaa, joskus tekee hyviä osumia kun googleen kirjoittaa hakusanan, esimerkiksi nyt jonkin eksoottisen puulajin nimen, ja hakee kuvahaulla.
Jos löydät oikean nimen puulle niin viuitsisitkö kertoa täällä, jäi sen verran kiinnostamaan että haluasin tietää.
http://www.marronwood.com/tuotteet/tuotteet2.html?ryhmaid=MER&action=showitems - puukontekijä
Löysin linkin kirjoitti:
josta voisit ehkä hakea oikeaa, joskus tekee hyviä osumia kun googleen kirjoittaa hakusanan, esimerkiksi nyt jonkin eksoottisen puulajin nimen, ja hakee kuvahaulla.
Jos löydät oikean nimen puulle niin viuitsisitkö kertoa täällä, jäi sen verran kiinnostamaan että haluasin tietää.
http://www.marronwood.com/tuotteet/tuotteet2.html?ryhmaid=MER&action=showitemskerron kyllä puulajikkeen kun saan selville,
tuo merbau on kyllä aika lähellä . - puukontekijä
Löysin linkin kirjoitti:
josta voisit ehkä hakea oikeaa, joskus tekee hyviä osumia kun googleen kirjoittaa hakusanan, esimerkiksi nyt jonkin eksoottisen puulajin nimen, ja hakee kuvahaulla.
http://www.marronwood.com/tuotteet/tuotteet2.html?ryhmaid=MER&action=showitemskyllä se on lähes satavarmasti Merbau niminen puu.
Eräs soittimien tekijä tunnisti,on tehnyt itse samasta puusta mm.kanteleen kansia. - Hyvä että löytyi
puukontekijä kirjoitti:
kyllä se on lähes satavarmasti Merbau niminen puu.
Eräs soittimien tekijä tunnisti,on tehnyt itse samasta puusta mm.kanteleen kansia.oikea laji.
Eihän se varsinaisesti muuten vaikuta mitään sen puun käyttöön käsitöissä mutta on hauska tietää mistä puusta on tekemässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1384734- 1773883
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1153586Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432901- 1381846
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401658Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261289Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?541277Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211251Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231203