intialaista puuta

puukontekijä

työmaalleni tuli intiasta pihakiviä ja ne on pakattu
puuhäkkeihin.häkin aluspuut ovat n.7 cm.paksut.
puu on väriltään tumman punaista ja erittäin tiukka
syistä ja painavaa.kukahan viisas osaisi kertoa mikä puulaji on kysessä? harrastan puukon tekoa ja tuosta puusta saisi kauniita puukonpäitä,sen takia olisi hyvä tietää mikä puu on kyseessä.

6

1506

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hienolta..

Yksi mikä tuli mieleeni on siperianlehtikuusi jota kasvatetaan siis muuallakin kuin siperiassa, sen ydinosa joka on melko suuri osa puusta on toisinaan lähes petsatun punainen, tässä kuvassa ei näy kunnolla sen punaisuus.

http://www.uiah.fi/virtu/materiaalit/puuteknologia/photos/puulajit/03lehtikuusi-600x600.jpg

On painavaa, tiivistä ja varsin kovaa puuta.
      Vaalea ulommainen osa on huomattavasti pehmeämpää.

Kierrätyksen innokkaana harrastajana olen italiasta tulleista konepakkauksista kerännyt lehtikuusilautaa joka kestää niin terasseissa kuin vajanseinissäkin tosi hyvin.

• puukontekijä

ei ole lehtikuusta,kiitos vaan arvauksesta.
        olen ammatiltani kirvesmies ja aika monta puulajia nähnyt ja työstänyt.kyseinen puu on niin painavaa
        että kun sen laittaa vesisaaviin se jää juuri ja juuri pinnalle kellumaan.eikä siitä pysty edes vuosirenkaita laskemaan.suomessa on intialaisia ravintoloita,niin ajattelin käydä sieltä kysymässä tietääkö he mikä heidän kotimaan puu on kysymyksessä.

• Löysin linkin
        puukontekijä kirjoitti:

ei ole lehtikuusta,kiitos vaan arvauksesta.
        olen ammatiltani kirvesmies ja aika monta puulajia nähnyt ja työstänyt.kyseinen puu on niin painavaa
        että kun sen laittaa vesisaaviin se jää juuri ja juuri pinnalle kellumaan.eikä siitä pysty edes vuosirenkaita laskemaan.suomessa on intialaisia ravintoloita,niin ajattelin käydä sieltä kysymässä tietääkö he mikä heidän kotimaan puu on kysymyksessä.

josta voisit ehkä hakea oikeaa, joskus tekee hyviä osumia kun googleen kirjoittaa hakusanan, esimerkiksi nyt jonkin eksoottisen puulajin nimen, ja hakee kuvahaulla.

Jos löydät oikean nimen puulle niin viuitsisitkö kertoa täällä, jäi sen verran kiinnostamaan että haluasin tietää.

http://www.marronwood.com/tuotteet/tuotteet2.html?ryhmaid=MER&action=showitems

• puukontekijä
        Löysin linkin kirjoitti:

josta voisit ehkä hakea oikeaa, joskus tekee hyviä osumia kun googleen kirjoittaa hakusanan, esimerkiksi nyt jonkin eksoottisen puulajin nimen, ja hakee kuvahaulla.

Jos löydät oikean nimen puulle niin viuitsisitkö kertoa täällä, jäi sen verran kiinnostamaan että haluasin tietää.

kerron kyllä puulajikkeen kun saan selville,
        tuo merbau on kyllä aika lähellä .

• puukontekijä
        Löysin linkin kirjoitti:

kyllä se on lähes satavarmasti Merbau niminen puu.
        Eräs soittimien tekijä tunnisti,on tehnyt itse samasta puusta mm.kanteleen kansia.

• Hyvä että löytyi
        puukontekijä kirjoitti:

kyllä se on lähes satavarmasti Merbau niminen puu.
        Eräs soittimien tekijä tunnisti,on tehnyt itse samasta puusta mm.kanteleen kansia.

oikea laji.

Eihän se varsinaisesti muuten vaikuta mitään sen puun käyttöön käsitöissä mutta on hauska tietää mistä puusta on tekemässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      152
      1313
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      120
      1069
    3. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      33
      832
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      215
      808
    5. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      792
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      752
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      141
      734
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      46
      674
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      632
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      61
      581
    Aihe