Salkoruusu

Penkinperustaja

Kertokaapa salkoruusujen kasvattajat kokemuksianne.

4

582

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjkiuy

Olen kokeillut muutaman kerran siemenistä, mutta tähän mennessä ei ole onnistunut.Mutta nyt minulla on 3-4 kpl joiden pitäisi olla salkoruusuja, ne on noin 80cm pitkiä, mutta pelkään pahoin että se taas on sitä malvaa, kun monet pitää malvikkia ja salkoruusua samana.Henkilö jonka jäliltä istutin nämä on kuollut ja perintönä tuli paperipussi salkoruusun siemeniä muunmuassa. Hänen muistolleen istutin net, pitää mennä katsomaan kumpaa se on.

• ensi kesänä..

Keväällä kylvin siemenet sisälle, nyt ovat ulkona maassa ja kasvavat hyvin, ensi kesänä kukkivat. Talveksi laitan havuja päälle.

• jkloiu
        ensi kesänä.. kirjoitti:

Keväällä kylvin siemenet sisälle, nyt ovat ulkona maassa ja kasvavat hyvin, ensi kesänä kukkivat. Talveksi laitan havuja päälle.

talvehtii, minulla kävi samoin , hyvin kasvoi n30cm, sitten seuraavana keväänä joko paleltu tai kuivui pois, mutta asub vyöhyke 5

• salkoruusun

siemenet ostin jostain Tallinnasta. Ripottelin koko pussillisen (viinin pun.)kukkapenkin reunaan. Seuraavana keväänä sieltä nousi muutama taimi, jotka kesällä siirsin parempaan paikkaan. Pari kolme selvisi talven yli ja niistä keräsin taas syksyllä siemenet (ja ostin lisäksi pussillisen sekoitusvärisiä)jotka viskelin sinne tänne puutarhassa. Rinteessä, jossa oli vain soraa ne talvehtivat parhaiten (sieltä nousi kymmeniä taimia vieri vieressä). Siirtelin parempiin paikkoihin ja jakelin naapureille ja sukulaisille. Nyt kukkivat aivan mielettömän ihanasti (vaal. pun, tumm. pun, persikka, valkoinen...)ja pisimmät ovat n. 3 m. korkeita. Eli ei kannata "palvoa" niitä, hoitavat itse itsensä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4408
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3251
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2524
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      52
      2485
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      109
      2207
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1652
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1616
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      161
      1494
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe