Miten tämä yksinkertainen asia ei mene kuskien kaaliin? Auton on oltava savuton ja se tarkoittaa ettei työpäivän aikana autossa polteta. Ainoa poikkeus voi olla, jos auto on pitkään poissa ajosta ja silloin on periaatteessa mahdollista polttaa autossa kunhan taas ajossa auto on savuton eli ei haise tupakalle (= käytännössä mahdoton yhtälö).
Auto ei ole omasi, se on yleinen kulkuneuvo ja lain mukaan savuton.
Jos suinkin olisi mahdollista, niin lähettäisin joka ikisen kärytaksin takaisin tolpalle joka ikinen kerta. Valitettavasti itsellä on yleensä taksia käyttäessä kiire eikä ole mahdollista odottaa uudelleen 15 min autoa.
Helsingin taksitarkastaja kertoi, että liitto olisi kiinnostunut saamaan nämä vastarannan kiiskit edesvastuuseen, asiasta on liiton julkaisuissa useasti kirjoitettu ja JOKAINEN kuski asian tietää. Aluksi luvanhaltija saa kuulemma varoituksen, mutta uhkana toistuessaan on luvan menetys eli voisi alkaa kiinnostaa kunhan palautetta alkaisi tulla. Pitäisi vain tehdä kirjallinen ilmoitus kun kohdalle sattuu. Riittäisiköhän valokuva, josta kuski sätkä naamassa tunnistettavissa ja mukaan taksin numero?
Terveisiä Espoon taksille, olikohan 569 tai 567 jonka elämää nähneen oloinen kuski "miehekkäästi" veivasi ikkunaa pari cm auki Manskulla ja sytytti röökin auton sisällä. Samaten sinä idiootti farkkupassatkuski Itäkeskuksen valoissa. Samat terveiset muillekin joilla perse ei nouse autosta ulos kuten laki edellyttää.
Jos kuskia ei kiinnosta tehdä työtään, niin miksi asiakkaan pitäisi myöskään hoitaa oma osuutensa kuten maksaminen?
Kuskien tupakoinnille loppu
25
2155
Vastaukset
- pääsee
Oliko tässä kaikki?
Vanhaan malliin poltellaan....- miksi...
Olet ilmeisesti kuski? Kerro perustellen miksi poltat autossa? Tiedät varmaan miten vastenmieliseltä tuhkakuppiauto tuntuu ei-tupakoivan NORMAALEISSA hengitysteissä. Miksi et osaa/pysty tekemään työtäsi siten kuin siitä on määrätty? Ajatko myös pienessä hiprakassa? Ei kai sekään mikään todellinen riski ole "ammattiautoilijalle"? Ajohan on vain rennompaa eikö niin?
Perusteluja kiitos. Haluan raittiin ilman matkustaessani melko kalliilla rahalla säänneltyä palvelua käyttäen. Ja toisaalta haluaisin edes yrittää ymmärtää näitä kärykuskeja. Miksi, miksi?
Emme enää elä vanhassa maailmassa, ainoastaan kehitysmaissa tupakointi on statussymboli, länsimaissa tupakoinnilla voi korkeintaan viestittää huonoa sivistystasoa (tupakoijien keskimääräinen koulutustaso on selvästi alhaisempi kuin tupakoimattomien, selvästi osoitettu). Tupakoivan kuskin on turha odottaa miellyttävää asiakastilannetta. miksi... kirjoitti:
Olet ilmeisesti kuski? Kerro perustellen miksi poltat autossa? Tiedät varmaan miten vastenmieliseltä tuhkakuppiauto tuntuu ei-tupakoivan NORMAALEISSA hengitysteissä. Miksi et osaa/pysty tekemään työtäsi siten kuin siitä on määrätty? Ajatko myös pienessä hiprakassa? Ei kai sekään mikään todellinen riski ole "ammattiautoilijalle"? Ajohan on vain rennompaa eikö niin?
Perusteluja kiitos. Haluan raittiin ilman matkustaessani melko kalliilla rahalla säänneltyä palvelua käyttäen. Ja toisaalta haluaisin edes yrittää ymmärtää näitä kärykuskeja. Miksi, miksi?
Emme enää elä vanhassa maailmassa, ainoastaan kehitysmaissa tupakointi on statussymboli, länsimaissa tupakoinnilla voi korkeintaan viestittää huonoa sivistystasoa (tupakoijien keskimääräinen koulutustaso on selvästi alhaisempi kuin tupakoimattomien, selvästi osoitettu). Tupakoivan kuskin on turha odottaa miellyttävää asiakastilannetta.Hei miksi vedotaan heti koulutus tasoon jos tupakoi. tuttuni on pastori ja tupakoi. Toinen tuttu maisteri ja tupakoi.
- vantaan taksin savut
tähän nämä taksikeisarit vastaavat että kävele jos kyyti ei kelpaa.näin minulle kävi vantaalla.soitin tarkastajalle joka vain voivotteli.samalla tämä ala puhuu laadusta ja jakaa pinssejä toisilleen niinkuin eräs helsinkiläinen taksi ylpeästi esitteli,haisevassa autossa.
- kake kakka
voi näitä maailman hajuja ja ongelmia. Vaatikaamme steriilit, tai ainakin tehdaspuhtaat vosikat!!!! Puhdistautukaamme ei nenä kestä, tulee astma ja kohtaus.. Asiakashan toki haisee aine helvetin hyvälle, sanoisinko että jopa tuoksuu. Hyi likaiset tupakoivat kuljettajat. Vaatikaamme neutraalituoksuinen taksi.
- valkosipuli asiakas
kake kakka kirjoitti:
voi näitä maailman hajuja ja ongelmia. Vaatikaamme steriilit, tai ainakin tehdaspuhtaat vosikat!!!! Puhdistautukaamme ei nenä kestä, tulee astma ja kohtaus.. Asiakashan toki haisee aine helvetin hyvälle, sanoisinko että jopa tuoksuu. Hyi likaiset tupakoivat kuljettajat. Vaatikaamme neutraalituoksuinen taksi.
voi että arvon taksit.kuinka paljon helpompaa teillä olisi ilman meitä asiakkaita...ai niin ettehän te tarvitse meitä muuhun kuin mollaamiseen.teillähän suojeltu ala ja saatte kaiken maailman tukia.taitaa olla ainoa palveluala eu:ssa joka eläisi ilman meitä.tukien ansiosta.eläköön tarveharkinta.
- nyyh
kake kakka kirjoitti:
Asiakas saa haista tai tuoksua hajuvedelle, valkosipulille, vanhalle viinalle jne. Asiakas maksaa kyydistä eikä kai kukaan voi vakavissaan aloittaa tällaista en-mä-kun-et-säkään -keskustelua!?
Aikuistukaa. - kuljetuksen suorittajana
valkosipuli asiakas kirjoitti:
voi että arvon taksit.kuinka paljon helpompaa teillä olisi ilman meitä asiakkaita...ai niin ettehän te tarvitse meitä muuhun kuin mollaamiseen.teillähän suojeltu ala ja saatte kaiken maailman tukia.taitaa olla ainoa palveluala eu:ssa joka eläisi ilman meitä.tukien ansiosta.eläköön tarveharkinta.
Mutta joku raja pitää olla myös kuljetettavilla. Jos sinä kampeat sisään minun autooni ja alat hönkäillä sitä valkosipulilöyhkääsi minun työpaillani minun haisteltavakseni, niin lähtö tulee ja sassiin. En minäkään tule paskantamaan sinun työpöydällesi. Se, että ottaa taksin ei tee sinusta sen auton omistajaa tai kuningasta, joka saa tehdä autossa mitä itse haluaa. Jos sinulla on oikeus vaatia autoa, joka ei haise esim. hajusteita tai tupakalta, on minullakin oikeus valita asiakkaani, jotka eivä hönkäile suustaan tuota maailman kuvottavinta hajua.
- uhittele netissä
kuljetuksen suorittajana kirjoitti:
Mutta joku raja pitää olla myös kuljetettavilla. Jos sinä kampeat sisään minun autooni ja alat hönkäillä sitä valkosipulilöyhkääsi minun työpaillani minun haisteltavakseni, niin lähtö tulee ja sassiin. En minäkään tule paskantamaan sinun työpöydällesi. Se, että ottaa taksin ei tee sinusta sen auton omistajaa tai kuningasta, joka saa tehdä autossa mitä itse haluaa. Jos sinulla on oikeus vaatia autoa, joka ei haise esim. hajusteita tai tupakalta, on minullakin oikeus valita asiakkaani, jotka eivä hönkäile suustaan tuota maailman kuvottavinta hajua.
Onkohan noin? Onko asiasta säädetty joku laki? Kyllä taksi joutuu kännisenkin kyytiin ottamaan ja jos vahinko sattuu niin siivouskuluista sitten keskustellaan.
Et valitettavasti voi valita asiakkaitasi omien mieltymystesi mukaan. Sama koskee muitakin ammatteja jos et ole huomannut. - ollenkaan...
uhittele netissä kirjoitti:
Onkohan noin? Onko asiasta säädetty joku laki? Kyllä taksi joutuu kännisenkin kyytiin ottamaan ja jos vahinko sattuu niin siivouskuluista sitten keskustellaan.
Et valitettavasti voi valita asiakkaitasi omien mieltymystesi mukaan. Sama koskee muitakin ammatteja jos et ole huomannut.Homma on hyvin yksinkertaista. Taksi voi kieltäytä ottamasta asiakasta kyytiin mm. turvallisuusriskiin vedoten tai jos hänet on samaksi ajaksi tilattu toiselle kyydille. Näihin molempiin on aina helppo vedota, ja arvaa kumpi on vahvoilla, selvinpäin oleva kuljettaja, vai känninen asiakas? Yksikin röhnötys takapenkiltä etupekkien väliin ja voin tasan varmaan poistaa kyseisen aisiakkaan turvallisuusriskiin vedoten.
- sanojesi takana
ollenkaan... kirjoitti:
Homma on hyvin yksinkertaista. Taksi voi kieltäytä ottamasta asiakasta kyytiin mm. turvallisuusriskiin vedoten tai jos hänet on samaksi ajaksi tilattu toiselle kyydille. Näihin molempiin on aina helppo vedota, ja arvaa kumpi on vahvoilla, selvinpäin oleva kuljettaja, vai känninen asiakas? Yksikin röhnötys takapenkiltä etupekkien väliin ja voin tasan varmaan poistaa kyseisen aisiakkaan turvallisuusriskiin vedoten.
Älä vaihda puheitasi, sanoit näin: "Mutta joku raja pitää olla myös kuljetettavilla. Jos sinä kampeat sisään minun autooni ja alat hönkäillä sitä valkosipulilöyhkääsi minun työpaillani minun haisteltavakseni, niin lähtö tulee ja sassiin. En minäkään tule paskantamaan sinun työpöydällesi. Se, että ottaa taksin ei tee sinusta sen auton omistajaa tai kuningasta, joka saa tehdä autossa mitä itse haluaa."
Miten valkosipulista tuleekin nyt yhtäkkiä känniin ja alkaa kammeta itseään penkkien välistä eteen..?
Haluaisin todella kokea tilanteen, jossa amisviiksinen kuski alkaa vaatia minua ulos autosta sen takia että lounasetanoissa oli valkosipulia. Saat kutsua ensin vaikka sen taksitarkastajan paikalle ja poliisinkin taustakuoroon.
Valkosipuli tai partavesi turvallisuusriski, salli meidän kaikkien nauraa.
Nyt puhutaan siitä, kun sinä "ammattiautoilija" olet työvuorossa niin silloin noudatat kyllä sopimuksia eli poltat auton ulkopuolella ikkunat kiinni. Etkä hyvään asiakaspalvelutapaan kuuluen haise sisälläkään röökille. Vaikka asiakkaasi pitäisi Kouroksesta tai Fahrenheitista yli ymmärryskykysi. - sanojeni takana
sanojesi takana kirjoitti:
Älä vaihda puheitasi, sanoit näin: "Mutta joku raja pitää olla myös kuljetettavilla. Jos sinä kampeat sisään minun autooni ja alat hönkäillä sitä valkosipulilöyhkääsi minun työpaillani minun haisteltavakseni, niin lähtö tulee ja sassiin. En minäkään tule paskantamaan sinun työpöydällesi. Se, että ottaa taksin ei tee sinusta sen auton omistajaa tai kuningasta, joka saa tehdä autossa mitä itse haluaa."
Miten valkosipulista tuleekin nyt yhtäkkiä känniin ja alkaa kammeta itseään penkkien välistä eteen..?
Haluaisin todella kokea tilanteen, jossa amisviiksinen kuski alkaa vaatia minua ulos autosta sen takia että lounasetanoissa oli valkosipulia. Saat kutsua ensin vaikka sen taksitarkastajan paikalle ja poliisinkin taustakuoroon.
Valkosipuli tai partavesi turvallisuusriski, salli meidän kaikkien nauraa.
Nyt puhutaan siitä, kun sinä "ammattiautoilija" olet työvuorossa niin silloin noudatat kyllä sopimuksia eli poltat auton ulkopuolella ikkunat kiinni. Etkä hyvään asiakaspalvelutapaan kuuluen haise sisälläkään röökille. Vaikka asiakkaasi pitäisi Kouroksesta tai Fahrenheitista yli ymmärryskykysi.Kysymyshän ei ole siitä, että valkosipulista tulis känniin, vaan siitä, että känninen asiakas työntää kuontalonsa penkkien välistä 5cm päähän minun päästäni ja alkaa antaa esim. ajo ohjeita tms. Tämä on nääs arkipäivää tässä työssä ja joka ikinen tappi, joka tuöntää päänsä penkkien välistä oli valkosipulia tai ei, lähetee autosta ulos. On soitettu perään ja tehty valituksia, mutta minkäs teet, kun minä sanon, että kyseessä oli turvallisuusriski ja pelkäsin sankarin tarttuvan auton hallintalaitteisiin. Koskaan ei ole juttu sen pidemmälle edennyt. Et ilmeisesti käsittänyt, kuinka siitä valkosipulin löyhkästä tehdään tuo turvallisuusriski? Haise siellä penkillä rauhassa mutta älä työnnä sitä päätäsi minun viereeni, tai siitä tulee "turvallisuusriski".
Minä en tietenkkään koskaan peri näiltä tyypeiltä senttiäkään maksua, vaan kehotan poistumaan autosta ja äkkiä, eli ovat päässeet ilmaiseksi. Minä poltan itse mutta en koskaan autossa vaan sen ulopuolella ja auton ovet ja ikkunat ovat tietysti kiinni. - selvis
sanojeni takana kirjoitti:
Kysymyshän ei ole siitä, että valkosipulista tulis känniin, vaan siitä, että känninen asiakas työntää kuontalonsa penkkien välistä 5cm päähän minun päästäni ja alkaa antaa esim. ajo ohjeita tms. Tämä on nääs arkipäivää tässä työssä ja joka ikinen tappi, joka tuöntää päänsä penkkien välistä oli valkosipulia tai ei, lähetee autosta ulos. On soitettu perään ja tehty valituksia, mutta minkäs teet, kun minä sanon, että kyseessä oli turvallisuusriski ja pelkäsin sankarin tarttuvan auton hallintalaitteisiin. Koskaan ei ole juttu sen pidemmälle edennyt. Et ilmeisesti käsittänyt, kuinka siitä valkosipulin löyhkästä tehdään tuo turvallisuusriski? Haise siellä penkillä rauhassa mutta älä työnnä sitä päätäsi minun viereeni, tai siitä tulee "turvallisuusriski".
Minä en tietenkkään koskaan peri näiltä tyypeiltä senttiäkään maksua, vaan kehotan poistumaan autosta ja äkkiä, eli ovat päässeet ilmaiseksi. Minä poltan itse mutta en koskaan autossa vaan sen ulopuolella ja auton ovet ja ikkunat ovat tietysti kiinni.Kun kirjoitit "--alat hönkäillä sitä valkosipulilöyhkääsi minun työpaillani minun haisteltavakseni, niin lähtö tulee ja sassiin." niin tarkoitit siis että nakkikioskilta valkosipulikastikkeinen kännikyyti alkaa punkea takaa viereesi hönkimään ajo-ohjeita? Ok, olikin outo takinkääntö muuten.
En ihmettele jos kyyti loppuu siihen, ehkä tilanteen mukaan joku "hyvää tarkoittava" saa kertavaroituksen? Ollaan siis samoilla linjoilla, kuski hallitsee autonsa (ja tupakkansa ulkopuolella), asiakas on nätisti. Kaikki ovat tyytyväisiä. Sovitusta työstä sovittu palkka. - selvis...
selvis kirjoitti:
Kun kirjoitit "--alat hönkäillä sitä valkosipulilöyhkääsi minun työpaillani minun haisteltavakseni, niin lähtö tulee ja sassiin." niin tarkoitit siis että nakkikioskilta valkosipulikastikkeinen kännikyyti alkaa punkea takaa viereesi hönkimään ajo-ohjeita? Ok, olikin outo takinkääntö muuten.
En ihmettele jos kyyti loppuu siihen, ehkä tilanteen mukaan joku "hyvää tarkoittava" saa kertavaroituksen? Ollaan siis samoilla linjoilla, kuski hallitsee autonsa (ja tupakkansa ulkopuolella), asiakas on nätisti. Kaikki ovat tyytyväisiä. Sovitusta työstä sovittu palkka.Me ollaan ilmeisesti kuitenkin loppujen lopuksi asioista aika samaa mieltä. Minä vaan aluksi kirjoitin ja ilmaisin asian hieman tökerösti mutta ymmärtänet mitä tarkoitin? En kuitenkaan katso kääntäneeni takkia, vaan todellakin ilmaisin asian ehkä liian vahvasti ja provosoivasti, anteeksi siitä. Poinnini koski nimenomaan näitä, jotka luulevat omistavansa koko auton jne. jne. Tavalliselle vaikka humaliselle hyvin käyttäytvälle tai vaikka välillä vähän huonomminkin riittää kyllä ymmärrystä ja pinna venyy.
- Per S. E.
No, ainahan voi ajattaa taksin lähimmälle poliisiasemalla ja käydä tekemässä tutkintapyynnön tupakkalain tai terveydensuojelulain rikkomisesta. Todistusaineisto eli syöpäkääryleelle haiseva taksikin löytyy sopivasti parkkipaikalta.
On se kyllä kumma, että taksilupien myöntämisen kohdalla vaaditaan yhteiskunnan kontrollia viimeiseen asti, mutta yhteiskunnan kontrolli asiakkaan oikeuksien kohdalla onkin täysin yhdentekevää. Hävetkää. - siirtoa
"Helsingin taksitarkastaja kertoi, että liitto olisi kiinnostunut saamaan nämä vastarannan kiiskit...."
Jos Helsingin tarkastaja on tälläistä sanonut, minä kutsun sitä vastuun siirroksi. Taksiliitto ei ole kiinnostunut yksittäisen kuljettajan tai autolijan tekemisistä. Koko asia kuuluu nimenomaan Helsingin taksitarkastajan töihin. Hänellä on valtuudet toimia asiassa. HTD on laatusertifioitu välityskeskus. Kai sen sertifikaatin voi myös menettää, tosin kukaan ei tiedä mitä merkitystä sillä on, sillä suurinosa toissä olevista kuljettajista viittaa sille kintaalla, kuten näistä kirjoituksista käy hyvin ilmi.
Toinen ja hankalampi asia onkin se, miten ko. asia näytetään toteen? Kuljettaja kiistää tapahtuneen jyrkästi, ja asiassa on sana vastaan sana, miten ratkaistaan?
Espoolaisten "röökaus" kuuluu Espoon tarkastajalle ja Vantaalaisten Vantaan tarkastajalle, joten jos valitettaan, on selvitettävä myös 100% minkä kunnan auto on kyseessä: Esp, Van ym, ympäristökuntien autot saavat helposti selville, onko heidän autonsa ollut paikassa X aikaan Y. Pelkkä auton oleminen Helsingissä ja kattokuvun numero ei tee autosta vielä Helsingin autoa, jonka kirjoittaja on kyllä itse selkeästi ymmärtänyt mutta kaikille se ei ole selvää. - veteraani taksiautoilija
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=4500000000001465&posting=22000000036547390
Miksi hitossa tuo on joillekkin niin vaikeaa???- homma menee!
Kiitos, en halua puuttua aikuisten ihmisten hyviin tai huonoihin terveystapohin mutta joku roti sentään. Kun ollaan duunissa niin ollaan duunissa.
- Kuunotus
Aika monella taitaa tuo kiukkuinen tupakan vastustaminen olevan tapa purkaa omia paineita ja liittyä samoin ajattelevien kuppikuntaan. Se luo sosiaalista yhteenkuuluvaisuutta: me kunnolliset ja nuo huonommat.
Ja uudet käännynnäiset ovat yleensä voimallisimpia lähetyssaarnaajia, heidän vasta löytynyttä ei-tupakoijan autuuttaan karkuun ei pääse kukaan. Oman uskon vahvistamisesta siinä tuntuu enemmänkin olevan joskus kyse kuin lahkon autuuteen vielä pääsemättömien auttamisesta.- ei pärjää oriille.
Huhhuh, nyt kotipsykologit kesälomille. Minä ja varmasti useimmat muutkin tupakoimattomat haluamme, vaadimme ja olemme oikeutetttuja ajamaan savuttomalla taksikyydillä.
Kukaan tupakoiva ei voi omilla (menetetyillä) aisteillaan kokea tunkkaisen savuisen sisäilman epämiellyttävyyttä. Ja jos jonkun tervakeuhkon mielestä epämiellyttävyydellä ei ole väliä vaan kyseessä takakireä nipotus niin mitä ihmettä täällä vaahdotaan valkosipulista, piereskelystä, vanhan viinan hajusta jne. Niistä mikään ei sentään millään tutkimuksella ole osoitettu edes epäilyttävästi terveysriskiksi sivullisille.
Luulisi lukutaitoisen kansalaisen joskus elämässään törmänneen asiakirjoituksiin savuhaitoista jne jotta osaisi ottaa muut huomioon. Ainakin jos savurajoitus liittyy omaan työhön ja siten omiin VELVOLLISUUKSIIN.
- ratin kääntäjä
onkos kukaan teistä asiakkaista koskaan miettinyt tupakoimattoman kuljettajan fiilistä kun te vedätte vikat sauhut puoliksi jo sisällä istuen ja puhallatte savut sisälle?
- Toinen ratinveivaaja
*asiakkaiden tupakointi*
*Kirjoittanut: ratin kääntäjä 16.7.2008 klo 05.05*
onkos kukaan teistä asiakkaista koskaan miettinyt tupakoimattoman kuljettajan fiilistä kun te vedätte vikat sauhut puoliksi jo sisällä istuen ja puhallatte savut sisälle?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Näitä olen monesti miettinyt.
Viimeiset savut vedetään tosiaan autossa,
pizzalaatikot avataan ja syödään autossa,
hampurilaiset & salaatit sotketaan auki autossa,
hajuvettä on roiskittu niin että silmät kirvelee,
allensa lasketaan, niin että penkit kastuu,
piereskellään poikkeuksetta autosta noustessa, toisilla jopa tapana rupsautella tahallisesti ajon aikana..
Mutta kuinkas käy, jos menen toimimaan samoin vaikkapa pankkiin, ruokakauppaan tai muuhun "julkiseen" työpaikkaan.. - hoitaa oman osuutensa!
Toinen ratinveivaaja kirjoitti:
*asiakkaiden tupakointi*
*Kirjoittanut: ratin kääntäjä 16.7.2008 klo 05.05*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Näitä olen monesti miettinyt.
Viimeiset savut vedetään tosiaan autossa,
pizzalaatikot avataan ja syödään autossa,
hampurilaiset & salaatit sotketaan auki autossa,
hajuvettä on roiskittu niin että silmät kirvelee,
allensa lasketaan, niin että penkit kastuu,
piereskellään poikkeuksetta autosta noustessa, toisilla jopa tapana rupsautella tahallisesti ajon aikana..
Mutta kuinkas käy, jos menen toimimaan samoin vaikkapa pankkiin, ruokakauppaan tai muuhun "julkiseen" työpaikkaan..Nuo kaikki ovat sikamaisia temppuja, joihin voi sortua vain epävarma keskenkasvuinen lapsi. Joskus tällaiset lapset ovat 180 cm pitkiä ja painavat sata kiloa.
Jokin on maassa vikana, kun kumpikaan osapuoli ei osaa PERUSKÄYTÖSTÄ.
ite olen tupakoitsija ja ajan taksia ammatikseni.mulle on aina sanottu ettei teksissa saa polttaa oli yksin tai ei.epämielyttävää se on itestäki ku auto haisee tupakalle en ees omassa autossa polta niin miks sitten pitäs polttaa työautossa kyllä mie oon niitten puolella jokka vastustaa tupakkaa yleisissä kulkuneuvoissa,ja savuttomuus on luultavasti kaikissa suomen takseissa sääntö eli laki.ja ei se luulis olevan vaikeeta nousta autosta ulos tupakille jos tupakkaa tekee mieli kommenttina teille muille golleegoille
Voi ostaa sellaisen suihkepurkin joka raikastaa ja poistaa pysyvästi pahat hajut. Joudun käyttämään sitä joskus kun asiakkaan luonnollinenkin haju o niin hirveä. Mutta oli miten oli niin lain mukaan autossa ei saa polttaa tupakkaa ja siitä pitäisi jokaisen tahollaan pitää kiinni. Tai viimeistään silloin lopettaa kun asiakas siitä mainitsee.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1323346Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382643Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302475Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631172348Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .302083- 1151780
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741448Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3141432Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3121331- 661178