Jeesus on Krishna

Henttu

Tässä muutamia yhtäläisyyksiä:
Molemmat sanoivat olevansa yhtä Jumalan kanssa, Jeesus kutsuu Häntä Isäkseen, kun taas Krishna kutsuu Häntä ylisieluksi.
Molemmat ovat vapahtajia.
Molemmilla on ikuinen valtakuntansa, missä He hallitsevat.
Molemmat korostivat rakkautta, Jeesus sanoi Hänen Isänsä rakastavan sitä, kuka Häntä(Jeesusta)rakastaa, kun taas Krishna puhui hänestä, joka on Hänelle rakas.
Muutama eroavaisuus:
Jeesus sanoi olevansa sekä Jumalan että ihmisen poika. Krishna taas puhui niistä, ketkä pilkkaavat Häntä, kun Hän laskeutuu ihmisen muotoisena.
Kirjoituksissa puhutaan paljon siitä, kuinka Jeesus oli"olennaisilta osiltaan ihmisen kaltainen", ja kuinka Hän oli"kaikessa kiusattu, NIINKUIN MEKIN". Mielestäni siinä on selkeä ero, että siinä missä Krishna on kaikessa olevinaan ylivertainen, niin Kristus sitä vastoin on nöyrääkin nöyrempi palvelija joka otti päällensä meidän rikkomuksemme, osoittaen niin suurta uhrautuvaisuutta, ettei ihmisjärki voi sitä ymmärtää. Mielestäni tämä tekee Hänestä helpommin lähestyttävän kuin aina ylimaallinen ja kaikessa niin ylivertainen Krishna. Tämä on minun mielipiteeni, kommenteja?

17

568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chandi

      En seuraa Jeesusta enkä Krishnaa. Pidän tosin Kristus-nimitystä samanveroisena kuin Buddhaa yms. ja koen sen tarkoittavan kuolematonta sielua...

      Mutta tuli vaan mieleen että onhan se Krishna varsin maallisen oloinen pelehtiessään lukemattomien naisten kanssa. En jaksa pitää ylivertaisena tai ylimaallisena tyyppiä joka juoksee joka hameen perässä...

      (Uskon kyllä myös että Jeesus ja Maria Magdalena, joka EI OLLUT HUORA, olivat naimisissa ja heillä oli lapsia.)

      • Vaisnava

        Tuota noin, Krishna ei juossut jokaisen hameen perässä. Häntähän kiinnostaa vain rakkaus, jota tunnemme Häntä kohtaan. Jos joku on Häneen rakastunut, Hän osoittaa tätä kohtaan vastarakkautta, ja yksi tapa siihen on flirttailu :)

        Tuosta pelehtimisestä on myös monta näkemystä. Itse kallistun toistaiseksi sille kannalle, että Krishna pelehti vain Radhan sekä myöhemmin vaimojensa kanssa. Naisen ja miehen välinen rakkaus voi olla paljon muutakin kuin pelehtimistä - sisarellista ja äidillistä, esim. tai yksinkertaisesti viattoman flirttailevaa.
        Moniavioisena Krishnaa ei voi varsinaisesti pitää, koska Hän jakantui niin moneksi aviomieheksi kuin mitä Hänellä oli vaimoja.

        Eikä Krishna pelehtinyt siksi, että olisi himokas tai tarvitsisi seksiä. Hän tulee lähelle sitä, joka hartaasti toivoo Jumalaa lähelleen. Radhan ja Krishnan seksuaalinen yhteys on vertauskuva sille, kuinka palvoja voi tulla Jumalan kanssa yhdeksi.


      • Anonyymi

        Myös kristinuskossa Jeesus ei myös kertonut ihan kaikkea, koska häntä ei olisi ymmärretty oikein. Raamatussa (Johannes 16 - Raamattu 1992 (KR92) - RAAMATTU.FI)
        on teksti, jossa sanotaan:

        ”Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan”.

        Elikkä tieto tuotiin eri kansoille eri aikoina juuri sen mukaan, jota ihmiset juuri sillä hetkellä pystyisivät omaksumaan.


    • Vaisnava

      :) On hienoa kun korostetaan uskontojen yhtäläisyyksiä niitten erojen sijaan! Krishna ja Jeesus ovat minustakin samalla asialla.

      "Mielestäni siinä on selkeä ero, että siinä missä Krishna on kaikessa olevinaan ylivertainen,"

      Krishna ei kiistänyt olevansa Jumala Itse, näennäisesti ihmisen hahmoisena. Hän on ylivertainen, kaikkivoipa, mahtava esimerkki. Ja Hänet voi vangita vain yhdellä tapaa (suufilaista kielikuvaa lainatakseni) - sydämeensä :)

      "niin Kristus sitä vastoin on nöyrääkin nöyrempi palvelija joka otti päällensä meidän rikkomuksemme, osoittaen niin suurta uhrautuvaisuutta, ettei ihmisjärki voi sitä ymmärtää."

      Kristus taasen on täydellinen Jumalan palvelija, myöskin mahtava esimerkki. Me hindut emme tee hirveän suurta eroa puhtaan Jumalan palvelijan sekä Jumalan välillä, koska katsomme, että jokainen on pohjimmiltaan osa Jumalaa. Jos joku pystyy puhdistumaan synnistä ja Jumalasta erkaannuttavista asenteista, hän hohtaa todellista olemustaan kirkkaana kuin aurinko.

      "Mielestäni tämä tekee Hänestä helpommin lähestyttävän kuin aina ylimaallinen ja kaikessa niin ylivertainen Krishna."

      Meitä on monenlaisia, ja meille on Suunnattomasta Armosta annettu monta tietä Jumalan luo :) Sinulle Jeesus sopii paremmin kuin minulle. Minun on helpompi lähestyä Absoluuttista Voimaa, joka pitää huolta, mutta ei silti ole kovis vaan hellän rakastava ja positiivinen kuin mikä :)

      • Nikke

        Jumalan luo on vain yksi tie: Jeesus Kristus


    • niinpä

      Jeesus Kristus on Jumalan poika!!

      kaikkia itämaan legendoja ei kannata edes verrata elävän Jumalan Poikaan, eli Jeesukseen Kristukseen

      • Ande

        Minäkin uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan poika.

        Mitä sitten tarkoittaa Jumalan poika?
        Tuskin Jumala samalla tavalla "lisääntyy" kuin ihminen. Eli voitaisiin ajatella teologisestikin, että hän on osa Jumalaa. Kristitytkin puhuvat kolmiyhteisestä Jumalasta (Isä, poika ja pyhä henki), eli nämä kaikki ovat sekä yksi, että eri.

        Krishna sanoi olevansa Jumaluus, eli myöskin osa Jumalaa.

        Mistä me tiedämme, olisiko "Jumalan poika" jo tuolloin ottanut ihmisten hahmon tullen keskuuteemme auttamaan ja neuvomaan meitä?

        Heissä on sekä samankaltaisuuksia, että eroavaisuuksia. Voisivatko eroavaisuudet johtua ihmisten erilaisista tarpeista eri aikoina?

        En väitä tässä vertailussa yhtään mitään, mutta totean sen olevan mielenkintoinen.

        Itse pidän mahdollisena sitä että koska emme ymmärrä, emmekä kykene ymmärtämään Jumalaa hänen tasollaan, lähettää hän meille "tulkkeja" kertomaan hänestä meidän tasollamme. Jumalalle ei ole mahdotonta myöskään ottaa hahmoa, joka meidän on helppo hyväksyä. Eri ihmisille sopii ja on hyväksi erilaiset viestit ja viestintuojat Jumalalta. Tämä on mahdollista, eikä viestien perimmäisen sisällön tarvitse olla ristiriidassa keskenään. Olen käsittänyt että sekä Jeesuksen, että Krishnan viestin keskeinen sisältö on rakkaus.

        Ande


      • Anonyymi

        Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj 

        ”Shrimad-Bhagavatam” (1.1.2) julistaa: vedyaṁ vāstavam atra vastu śivadaṁ tāpa-trayonmūlanam - ”Todellisuus – vāstavam vastu, todellinen olemus, joka on kaikkien tämän maailman tekaistujen ja kuviteltujen asioiden yläpuolella”. Kaikki tähän maailmaan liittyvä kertynyt tieto on täyttä hölynpölyä. Se on seurausta vääristä käsityksistä ympäröivästä maailmasta, ja se on täynnä vääriä tulkintoja ja väärinkäsityksiä. Sanakirjat, historia, eepokset - mitä tahansa ihmiset keräävätkin - ovat kaikki vain totuuden vääristelyä, ja me olemme niiden keskipisteessä. Se kiehtoo meitä, mutta samalla meidän on noustava todellisen elämän tasolle, sillä olemme osa tuota korkeampaa maailmaa. Meidän on siis palattava Jumalan luo, palattava kotiin.

        Kotimme on siellä. Mikä meitä voi houkutella täällä, paikassa, jossa kuolema vallitsee, jossa meitä odottaa uusi syntymä, jossa kaikki on tunkkaista ja aiheuttaa hajoamista ja kärsimystä? Epätoivo, kärsimys ja kuolema, mutta tämäkään ei ole vielä kaikki, vaan meidän on jatkuvasti palattava tänne yhä uudelleen ja uudelleen, seuraten samaa elämänkulkua!

        Yrittäkää löytää todellista lohtua ja auttakaa myös muita pääsemään takaisin todelliseen elämäänsä, jotta he pääsisivät pois tästä ei-toivotusta ilmapiiristä. Meidän on palattava ”takaisin Jumalan luo”, paikkaan, jossa kaikki on kaunista. Mutta mitä tämä ”takaisin Jumalan luo” tarkoittaa? Siellä on meidän kotimme - suloinen ja rakas kotimme! Olemme tuon maan lapsia, ja pyhät kirjoitukset rohkaisevat meitä: ”Teille on annettu tämä ihmiselämä, tämä tilaisuus, joten yrittäkää kaikin keinoin - pohtimalla, mietiskelemällä, kertomalla, kuuntelemalla - kehittää todellista identiteettiänne, jaloa yksilöllisyyttänne kotimaassanne, jossa sielu asuu. Ajatelkaa sitä aina ja jatkuvasti. Tehkää kaikkenne poistuaksenne tältä illuusion tasolta ja astuaksenne tuohon maahan”.

        Paluu Jumalan luo on paluuta kotimaahamme, todelliseen kotiimme. Se, mikä nyt on meille yö, me teemme siitä meidän päivämme! Ja sieltä, missä nyt on pimeyttä, juuri sieltä löydämme valon, ja se, mikä näyttää niin ilmeisen yksinkertaiselta ja selkeältä, on hylättävä. Vakavissa laskelmissamme koko hyväksikäytön ja itsekkäiden etujen maailma on heitettävä syrjään pimeyteen, meidän on hylättävä tämä ”tieto” kokonaan. Ja se, mikä nyt on meille pimeyttä, meidän pitäisi yrittää tehdä siitä valoisaa kiinnittämällä siihen jatkuvasti huomiomme, ajattelemalla sitä syvällisesti ja yrittämällä jatkuvasti päästä tuohon korkeampaan maahan, siihen ihmeelliseen maahan, jossa kaikki on kaunista.


    • bamalara

      Kun joku alkaa etsiä tuollaisia synkretistisiä malleja se on vain merkki sisäisestä kaaoksesta. Seuraavaksi alat varmaan puhua kielillä, vai?

      • jestas

        joo.


      • Henttu

        Kyllähän minä kielillä puhun, suomen-, ruotsin-ja englanninkielillä, puhumattakaan suussa olevasta kielestäni.. mutta edelleen aiheesta, tarkoitin nimenomaan sitä, että Jeesus ja Krishna ovat YKSI ja SAMA Henkilö, ilmestyneet vain eri aikoina ja että heidän näennäiset erot johtuvat vain ja ainoastaan ajan erilaisesta ilmapiiristä ja uskonnollisista käsityksistä. Muuten heidän välillä ei ole mitään perustavaa laatua olevaa eroa. Ja esim. se että Jeesus kutsui itseään Jumalan pojaksi eikä Jumalaksi, vaikka Hän todella oli Jumala, johtuu pelkästään siitä yleisestä juutalaisesta käsityksestä, "ettei kukaan ole nähnyt Jumalaa"ja toisaalta"ettei yksikään, joka näkee Jumalan, pysy elossa", eli juutalaisilla oli hyvin kielteinen kanta Jumalan näkemiseen, vaikka Jeesus toisaalta rohkeasti sanoo"kuka on nähnyt minut, on nähnyt Isän", näin epäsuorasti antaen ymmärtää hänen olevan Isä, Jumala Itse. En myöskään tarkoita, että Jeesus olisi, kuten useat hindut sanovat, "suuri Jumalan palvelija", ei, vaan nimenomaan juuri sitä, mihin kristinuskokin perustuu, Jumalan lihaksitulemiseen! Ja tässäkin on mielestäni vain näennäinen ero Krishnaan, Hänhän oli vain"näennäisesti"ihminen ts.hänellä oli maan päälläkin ollessaan sama henkiruumis, mikä Hänellä on taivaassakin. Kun taas Jeesuksella, vaikka Hän on luonnostaan henki, todella oli lihaa ja verta oleva ruumis, aivan niinkuin meilläkin. Koska Jumala on täydellisen hyvä ja armollinen, Hän päätti tulla lihaksi, armahtaakseen ne, jotka lihan(lue:synnin)vallassa elävät! Näin minä sen näen, kommentteja?


      • Vaisnava
        Henttu kirjoitti:

        Kyllähän minä kielillä puhun, suomen-, ruotsin-ja englanninkielillä, puhumattakaan suussa olevasta kielestäni.. mutta edelleen aiheesta, tarkoitin nimenomaan sitä, että Jeesus ja Krishna ovat YKSI ja SAMA Henkilö, ilmestyneet vain eri aikoina ja että heidän näennäiset erot johtuvat vain ja ainoastaan ajan erilaisesta ilmapiiristä ja uskonnollisista käsityksistä. Muuten heidän välillä ei ole mitään perustavaa laatua olevaa eroa. Ja esim. se että Jeesus kutsui itseään Jumalan pojaksi eikä Jumalaksi, vaikka Hän todella oli Jumala, johtuu pelkästään siitä yleisestä juutalaisesta käsityksestä, "ettei kukaan ole nähnyt Jumalaa"ja toisaalta"ettei yksikään, joka näkee Jumalan, pysy elossa", eli juutalaisilla oli hyvin kielteinen kanta Jumalan näkemiseen, vaikka Jeesus toisaalta rohkeasti sanoo"kuka on nähnyt minut, on nähnyt Isän", näin epäsuorasti antaen ymmärtää hänen olevan Isä, Jumala Itse. En myöskään tarkoita, että Jeesus olisi, kuten useat hindut sanovat, "suuri Jumalan palvelija", ei, vaan nimenomaan juuri sitä, mihin kristinuskokin perustuu, Jumalan lihaksitulemiseen! Ja tässäkin on mielestäni vain näennäinen ero Krishnaan, Hänhän oli vain"näennäisesti"ihminen ts.hänellä oli maan päälläkin ollessaan sama henkiruumis, mikä Hänellä on taivaassakin. Kun taas Jeesuksella, vaikka Hän on luonnostaan henki, todella oli lihaa ja verta oleva ruumis, aivan niinkuin meilläkin. Koska Jumala on täydellisen hyvä ja armollinen, Hän päätti tulla lihaksi, armahtaakseen ne, jotka lihan(lue:synnin)vallassa elävät! Näin minä sen näen, kommentteja?

        :) Pidän teologiastasi. Jeesushan tosiaan sanoi, että "kuka on nähnyt minut on nähnyt Isän", enkä ole tullut ajatelleeksi tätä ennen samalta kannalta kuin sinä. Niin, Jeesus on paras Herra niille, jotka kuvailemaasi lihaksi tullutta armahtajaa sydämessään palavasti kaipaavat.

        Ja Krishna on paras Herra niille, jotka kaipaavat Rakastettua, joka on aina läsnä ja joka kuulee jokaisen ajatuksen ja ymmärtää jokaisen tunteen. Hän on naurun Herra, intiimi Herra, romantikkojen Herra, sydänsuruisten paras ymmärtäjä ja lopullinen lohduttaja.

        Voisi sanoa, että kun Jeesus on omakohtaisesti käynyt läpi inhimilliset fyysiset tuskat, Krishna on omakohtaisesti käynyt läpi inhimilliset sydämen tuskat. Kumpikin ymmärtää meitä maan matosia tavattoman hyvin.


      • Kristian
        Vaisnava kirjoitti:

        :) Pidän teologiastasi. Jeesushan tosiaan sanoi, että "kuka on nähnyt minut on nähnyt Isän", enkä ole tullut ajatelleeksi tätä ennen samalta kannalta kuin sinä. Niin, Jeesus on paras Herra niille, jotka kuvailemaasi lihaksi tullutta armahtajaa sydämessään palavasti kaipaavat.

        Ja Krishna on paras Herra niille, jotka kaipaavat Rakastettua, joka on aina läsnä ja joka kuulee jokaisen ajatuksen ja ymmärtää jokaisen tunteen. Hän on naurun Herra, intiimi Herra, romantikkojen Herra, sydänsuruisten paras ymmärtäjä ja lopullinen lohduttaja.

        Voisi sanoa, että kun Jeesus on omakohtaisesti käynyt läpi inhimilliset fyysiset tuskat, Krishna on omakohtaisesti käynyt läpi inhimilliset sydämen tuskat. Kumpikin ymmärtää meitä maan matosia tavattoman hyvin.

        Tarkoitan nimenomaan sitä, että Jeesus kävi läpi kaikki, niin henkiset kuin fyysisetkin tuskat, voidaakseen olla meidän, jotka koemme nuo tuskat, Herra. Voisi sanoa, että Jeesuksessa yhdistyy niin taivaallinen kuin maallinenkin voima ja viisaus, sanoihan hän"jos te ette usko, kun minä puhun maallisista, kuinka te voisitte uskoa, kun minä puhun taivaallisista?". Ja nimenomaan hengellisessä mielessä. Jeesus on koko maailman vapahtaja ja Herra. Jeesus on nimenomaan Krishna itse, joka tuli lihaksi! Jos joku saarnaa, on hänen saarnattava Jeesusta ja syntien anteeksisaamista Hänen nimessään! Jos joku kastaa, on hänen kastettava Jeesuksen nimeen! Jos joku tahtoo pelastua, on hänen tehtävä parannus Jeesuksen nimessä! Tämä on Jumalan käsky: Kaikki on tehtävä Jeesuksen nimeen! Sillä ei ole muuta nimeä ihmisille annettu, missä meidän pelastua pitäisi, kuin Herran Jeesuksen Kristuksen nimi! Tämä on totuus, todellakin! Tästä ottakaa opiksi, sillä Herran tuleminen on lähellä!


      • Anonyymi
        jestas kirjoitti:

        joo.

        Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
        Vedat ja puranat Jiva Goswamin kirjoituksissa

        (7. tammikuuta 1982. Navadwipa Dhama, Intia)



        Puranoja on kahdeksantoista. Jiva Goswami Prabhu mainitsee ”Bhagavata-sandarbhassaan” kaksi Puranojen ominaispiirrettä. Nämä teokset ovat Vedoja täydentäviä, niitä tukevia. Ne täydentävät Vedoja — tällainen on Puranojen luonne. Puranat [selittävät] sen, mitä Vedoissa ei ole ilmaistu selkeästi ja yksiselitteisesti, sisältämällä täydentävää tai avustavaa tietoa. [Sanskrit.] Myös se tieto, joka puuttuu Vedoista, on läsnä Puranoissa. Purana tarkoittaa ”muinaista”. Vedat sisältävät tiettyjä totuuksia, ja Puranat vahvistavat ne.

        Lopullisen hajoamisen, tuhoutumisen jälkeen, kun luominen alkaa uudelleen, tieto laskeutuu Narayanalta Brahmalle. Puranojen kirjoittajat ovat lukuisia näkijöitä (rishi), jotka kykenevät keräämään ja säilyttämään tietoa tapahtumista, jotka tapahtuivat menneessä luomisessa (mitä tapahtui ennen maailman täydellistä hajoamista, maailman menneessä historiassa). Maailman menneen historian tapahtumia kuvataan Puranoissa, mutta niitä ei ole kuvattu Vedoissa, joten Puranoja ei pitäisi laiminlyödä kuten brahma-samaj ja arya-samaj tekevät. Mutta Jiva Goswami Prabhu on asettanut Puranat erittäin korkealle. ”Bhagavatam” on myös Purana.

        Puranoja ei pidä laiminlyödä. Tämä ei tarkoita sitä, että Puranat olisivat yhtä arvokkaita ja samanarvoisia kuin Vedat, mutta silti Puranat kertovat tapahtumista, joita ei ole edes mainittu Vedoissa.

        Puranoja on kahdeksantoista, ja ne luokitellaan seuraavasti: sattvika, rajasika, tamasika. ”Padma-purana” on sattvika-purana. Tämä Purana edustaa antaumuksen koulukunnan etuja. Sattvika-puranat kertovat pääosin Narayanasta.



        yt


    • Miekkonen

      Merkittäviä ihmisiä on aina pyritty matkimaan tai kopioimaan.

    • Anonyymi

      Krishna on Korkein persoonallinen Jumala ja absoluuttinen totuus.
      Kristus oli kirottuna ristille mennessään maailman Luoja mutta ylös nousi häntä perimään Jumalan poika. Jeesus on myös Vishnun inkarnaatio VAMANA.

      Vaikea käsittää että Luoja on totaalisesti kuollut ja jättänyt maailman inkarnaatioiden ja enkelten haltuun. Yksi inkarnaatio oli tohtori Luther nimittäin vajaavaltainen Matsya.
      Krishna on myös inkarnaatio, Buddha etc.
      Myös apostoli Pietari oli yksi inkarnaatio.

      Luojan suun viimeinen henkäys eli atma tulee inkarnoitumaan profeetta Isana, joka on nykyisin lähinnä Luojaa vastaava. Sitä lähemmäksi alkuperäistä Luojaa ei voi päästä.

    • Anonyymi

      > Jeesus on Krishna

      Ei ole, Jeesuksen opetus on eri.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe