Miten ihmeessä vihreät kirvat löytävät tiensä lasitetulle parvekkeelleni?
Huomasin juuri yhdessä kukassa olevan noita kirvoja. Luin, että mäntysuopaliuosta tai tolua suihkuttamalla niiden pitäisi kuolla.
Kotoa löytyy valmiiksi jotain tuollaista desinfioivaa "hetivalmista" tolua. Voinkohan sillä aloittaa sodan kirvoja vastaan? Vahingoittaakohan se itse kukkaa (en nyt valitettavasti tiedä, mikä juuri tuon kukan nimi on..)
Onko jotain kikkoja estää kirvojen saapuminen jatkossa parvekkeelle..? Tai voinko estää niiden leviämisen muihin parvekekukkiini.
kirvoja lasitetulla parvekkeella
grrrrrrrrrr
2
924
Vastaukset
- amalia
hyvän vinkin kirvojen hävi8ttämiseen.
Kehotettiin suihkuttamaan rasvatonta maitoa.
Maito kuivuessaan tulee tahmeaksi ja kirvat tarttuvat siihen ja tukehtuvat.
Kokeilin ja hienosti toimii. - jos jostain saat
paras olisi ihan biologinen torjunta, eli pari leppäkerttua ne kirvat syömään. Muistan joskus puutarhalla kesätöissä olleena, että sinne ostettiin aina keväisin leppiksiä jostain. Pitivät halvalla kirvat poissa salaatista ja muista vihanneksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1193782
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232912Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1122461- 461971
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2431640Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt441575- 321547
- 281360
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201346- 951201