Punakorva kilpikonna hyppii

pois akvaariosta

Minulla on kaksi punakorva kilpikonnaa. Uros ja Naaras.Naaras hyppii pois akvaariosta, mitä voisi tehdä että ei hypi ja mikä on syy? Ja uros tas rikkoo naaraan munimat munat aina kun se niitä munii. Syy?

3

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ginneri

      Sille hyppimiselle ei oikein voi tehdä mitään, se kuuluu lajin käytökseen. Konnilla on aika pitkään kesään kevättä rinnassa, ja tuo hyppiminen vaikuttaisi aika paljon sellaiselta. Kannattaa vaan huolehtia, ettei konna pääse pois altaasta ja putoamaan, ettei käy huonosti. Ja tuo, että konna rikkoo munitut munat, on ihan normaalia myös. Konna näkee siinä hyvän ruoka-annoksen, ja näillehän tunnetusti maistuu lähes kaikki mitä nenän eteen sattuu.

      Eli nou hätä, pidät vaan konnista hyvää huolta ja katsot etteivät pomppiessaan pääse putoamaan pois altaasta.

    • TEREterer

      liian pieni akvaario ahdistavat seinät mökkihöperyys. Kaipaa maailmalle?

    • Hanne

      Minulla 16 vuotta vanha vesikilpikonnanaaras yksikseen. Veden läiskyttely, hyppiminen alkaa aina, kun alkaa olla munia sisällä. Tulin siihen tulokseen, että etsii munimispaikka. Aina kun on se tilanne nostan maalle, alkaa takajaloilla kaivaa kuoppaa ja nyt matot onkin aika pörröisiä. Kyllä sillä hätä on ja viestittää jotain. Pari vuotta sitten keksin laittaa parveketuoliin, jossa oli selkänojan ja istuimen välissä reikä. Laittoi takajalat reijästä ja oletti ilmeisesti, että on saanut kolon, niin pudotteli munia. Olen toistanut sitä muutamia kertoja, olen saanut sen kameran videollekin. Tuoli vain pitää olla auringonpaisteessa. Muniminen onnistunut myös ulkona auringossa. On kaivanut kuopan pehmoseen maahan ja muninut sinne. Vuonna 2007 muni 58 munaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe