diapamin käyttäjät

ystävä hädässä

pitääkö paikkansa? ystäväni joka on jäänyt riippuvaiseksi diapamista jo lähes 20 vuoden ajan siis, väitti ottaneensa lähes 100 diapamia ja joi puoli pulloa viinaa ja selvisi siitä hengissä, pitääkö paikkansa? vai pelotteleeko ystävä minua turhaan näillä "itsari" jutuilla. tai no turhaan ja turhaan. ainakin säikähdin.

8

584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niitä kun

on 2 mg, 5 mg ja 10 mg (eli "hieman" on eroa).
      Ystäväsi on hengissä kertomassa sinulle tätä asiaa, eikö niin?
      Kyllähän se pitää paikkansa, hän ei ole oksentanut eikä näin ollen tukehtunut oksennukseensa( hyvin yleinen syy näissä viina/rauhoittavien kanssa sekoiluissa, siis mehnehtymisen syy).
      Toki voi seurata hengityslama jne., mutta....
      Alko ja lääkkeet eivät todellakaan sovi yhteen, mutta, mutta...
      Ystäväsi kertoma on varmastikin ihan täyttä totta.
      En nyt viitsi tässä sen enempää aiheesta, tämä palsta kun on depressio-palsta, ei suicidaalikeinojen "vinkkipalsta.

• dghgdh

en aivan varmaksi tiedä, mutta tuo 2 se ei ole, vaan 5 tai 10mg. on joo hengissä, mutta tottakai olen huolissani tälläsistä hänen puuhistaan, että mitäköhän voin asialle tehdä? kun lääkkeiden väärinkäyttööhän saattaa esiintyä ihmisillä mitkä ovat riippuvaisia niistä, masennusta hänellä ei kuulema ole, mutta jos hän tuollaisia tekee, kai hänen pitäisi käydä psykologin juttusilla, mutta en taida häntä sinne saada. en oikein tiedä mitä tekisin. en todella ymmärrä miten tuollaisen jälkeen voi olla hengissä?? ja kyllä tästä jäi sellainen pelko takaraivoon että tappaakohan itsensä vielä joskus tuolla tavoin.

• saa hengen itseltään,
        dghgdh kirjoitti:

en aivan varmaksi tiedä, mutta tuo 2 se ei ole, vaan 5 tai 10mg. on joo hengissä, mutta tottakai olen huolissani tälläsistä hänen puuhistaan, että mitäköhän voin asialle tehdä? kun lääkkeiden väärinkäyttööhän saattaa esiintyä ihmisillä mitkä ovat riippuvaisia niistä, masennusta hänellä ei kuulema ole, mutta jos hän tuollaisia tekee, kai hänen pitäisi käydä psykologin juttusilla, mutta en taida häntä sinne saada. en oikein tiedä mitä tekisin. en todella ymmärrä miten tuollaisen jälkeen voi olla hengissä?? ja kyllä tästä jäi sellainen pelko takaraivoon että tappaakohan itsensä vielä joskus tuolla tavoin.

mutta vammautua voi, sitä voi vaikka maata tajuttomana kätensä päällä ja käsi vammautua pysyvästi ym.ym.
        "en todella ymmärrä miten tuollaisen jälkeen voi olla hengissä??" Se ei ole mikään ihme. Ihmiset kuvittelevat että bentzot alko olisi oiva keino hengenlähtöön, vaan niin ei, onneksi ole, TOKI se ei ole mikään sääntö!!! Eli niitäkin löytyy joilla se henki on lähtenyt yhdistelmällä alko bentzot.
        Sanottakoot nyt vaikkapa niin että on olemassa lääkkeitä joiden kanssa ei tarvitse edes sitä alkoa ottaa ja henki lähtee. Reseptivapaitakin lääkkeitä. Tosin eräilläkin reseptivapailla lääkkeillä, niiden yliannoksella on sellainen todella ikävä puoli, että jos niitä ottaa yliannostuksen niin henki lähtee ELLEI hakeudu hoitoon, mutta sen hengenlähdön odottelu kipuineen voi olla helvetillistä. Kestää muutamia päiviä.
        Mutta, se siitä.
        Niin, mistä ne pamit oli saatu? Omiaanko hän otti? Tai siis kirjoitat että hän on käyt.säännöllisesti jo vuosikausia eli joku niitä hänelle kirjoittaa.
        Käykö hän psykiatrilla? (psykologi ei voi kirjoittaa mitään lääkkeitä ellei hänellä ole myöskin lääket.koulutus)
        Niin, ketään ei väkisin saa minnekään, ei esim. hakemaan apua.
        Ja jokaisella on vastuu itsestään. Toki ymmärrän huolesi, muttet oikein voi asian suhteen mitään.
        Oletko keskustellut hänen kanssaan? Oliko tämä pami alko, niiden otto, oliko se itsemurhayritys vai jokin humalaisen päähänpisto?

• käyttänyt

Otin itse 100 x 10 mg tuplana ja en kuollu, vaikka oisin halunnu ja viinaa meni siihen päälle paljon reilummin kuin ystävälläs. Jokainen lähtee omalla ajallaan täältä pois. Aivovaurioita voi tulla tai sattua onnettomuuksia noitten vaikutusten alaisena, mutta älkää hyvät ihmiset yrittäkö niillä mitään itsareita.

• koukussa

olen itse käyttäny yli 20 vuotta diapamii 5mg ja puoli 2 kertaa päivässä haen kerran viikossa apteekista dosetin sinnä on mieli ala ja uni lääketkin sit yksi kerta kun menin apteekkiin hakee lääkkeitä ni niitä aletiin vähentää sit mää en saanu kun 5mg päivässä sit tuli jälkkärit tulee ihan sairas olo sit meni lääkäriin kun ilman syytä lopettaa sit se lääkäri sano että niistä jää koukuu minähän tiiän sit minä selitin lääkärille että en minä pysty lopettaa minä keroin sille että mulla on semmonen paniikki pelkää linja autossa kulkemista ja korkeita taloja kaupunkissa ja jonoja ja ahistaa sit se lääkäri sano että minä voin kirjoittaa vaikka kuinka paljon pamii se sano että sulla on jäänyt vieroitus oireet päälle se sano että jos minä nyt kirjoitan sinulle 10.mg diapamii kolme kertaa päivässä parastahan se tarkoitti mutta minä en pysty lopettaa onnellisesti koukussa

• dia-pam

Ööö, onkohan just noi pamit syynä, ettet osaa kirjoittaa selkeää tekstiä? Mitään tolkkua tossa, kun ei tiedä mistä lause alkaa ja mihin se loppuu.

• idiootit

Pameja kirjoittavalta lekurilta pitäis ottaa lääkärinoikeudet pois. Tai ainakin keskushermostoon vaikuttavien lääkkeiden reseptioikeudet.

Nämäkin asiat (koukutus) on niiin hyvin tiedossa, että pitää olla tosi sadistinen lekuri, joka niitä vielä oikein tyrkyttää.

• Minä vain

Nuorempana ja masentuneena "kaiken menettäneenä" menin tuon typerän tempun kännipäissäni tekemään että heitin pameja muita bentsoja liki sata kappaletta naamaan ja vastaavanlaisia tapauksia sattui useampikin mutta tässä sitä vain edelleen ollaan ja elellään! Ei siitä muuta kyllä seurannut kuin täydellinen muistinmenetys ja muutaman päivän tokkura mutta enää ei tulisi mieleenikään tuollaista tehdä edes kännitellessä vaikka masentunut olen vieläkin ja tulen varmasti aina olemaan. Diapamia syön silti säännöllisesti ja ihan lääkärin määräyksestä vaikkei se enää useamman vuoden käytön jälkeen vaikuta paljoakaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5983
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3764
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2597
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2131
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1878
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1478
    Aihe