turnausjohtajana pelaaminen

ei hemmetti

Kertokaa ny miten chipleaderinä pitäisi pelata. Olenki ihmetelly miten suurimmalla stäkillä voi lähteä pelaamaan huonommillakin korteilla? Että pääsisi stäkistään pian eroon??
Kokeilin tuossa viiden pöydän mtt:ssä buy-in 11$, kun pääsin huomattavaan johtoon, onnistuuko se ja mua pelätään. 12 pelaajaa oli jäljellä kun stäkkini oli 17 000, seuraavalla 10 000. Blindit 600/300. Olin isossa blindissä ja sain käteeni 45s. Pääsin katsomaan kun edestä laitettiin 600. Floppi oli 723. Vaikka suora päihin ei yleensä(minulle?) tulekaan, mutta johtavana luulin muiden sitten pelkäävän tippumista, etenkin siinä vaiheessa kun finaalipöytä häämötti. Korotin 2400, vihu laittaa 6000. Minä rehvakkaasti peläytin laittamalla varmana kaikki pöytään. Vihu miettii ja laittaa kaikki 10000 likoon. Pöytään tulee siis 723KJ. Vihulla kädessä 75. Ja vei potin. Miksei se yhtään pelänny mua vaikka sillä oli noin pieni ylin pari??! Mutta mullehan jäi stäkkiä jäljelle, jonka laitoin keskivaiheilta seuraavassa kädessä JJ:lle. Taas yks lähtee mukaan jolla on vähän enemmän kuin mulla jäljellä. Ja se vie AQ:lla loput merkkini. Pelosta ei tietoakaan. Sitten ne menikin finaalipöytään ja minä tipuin kahdessa kädessä ennen sitä johdosta pois pelistä.

Taitaa sittenkin olla vaan viisaampaa pitää johtoasemansa ja pelata varovaisesti vain hyvillä korteilla tai häipyä vallan koneen luota, että varmasti muut tippuvat ensin.

7

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----------------

      No miks ois pelänny? Sillä oli ylin pari flopissa vaikkakin huono kikkeri. Vastustaja tuskin piti kovin todennäköisenä, että sulla olisi ollut vähintään taskukasit. Ja suoran päihin vetäjänkin olit altavastaajana, sillä jos vihu rereissasi 6000:een niin on aika terveellistä olettaa, että hänellä silloin on jotain. Sen sijaan, että riskeeraa yli puolet stäkistään noin tyhmällä pelillä on oikeasti helvetin tyhmää kun sinun ei olisi tarvinnut chipleaderina lähteä kolikonheittoon, varsinkaan sellaiseen kolikonheittoon, jossa olet noin 2-1 altavastaajana. Ja vastustajalla oli aika helppo maksu tuossa, vaikka olikin "vain" kärkipari huonolla kikkerillä, kun potissa oli laskujeni mukaan jo noin 16500(?) all-in rereissusi jälkeen ja sen tarvi maksaa vain 4000 voittaakseen sen 16500. Miksi sen pitäisi pelätä tippumista tuossa enää, jos sillä on vain 4000 jäljellä?

      Kaiken kaikkiaan pelasit helvetin typerästi tuon käden.

      • ei hemm..

        Joskus sitä täytyy johdossakin jotain kokeilla, vaikka siinä sitten meneekin, jostakin syystä olen onnistunut voittamaan usein tuon pelin ja voittaja saa 11$:lla 150$, niin se on musta ihan hyvin.

        Toisaalta, jos itellä olis tuossa ollut vaan tuo 7pari flopissa, ja toinen lyö kaikki 17 000 merkkiään, niin olisin varma, että sillä on jotain 72, 73, 77, 22, 33, tai isompi pari kiinni. Tai sit tossa noi K tai J, jotka tulis kuitenkin turnilla tai riverillä. Mutta eihän siinä paljoo olisi enää kyllä merkkejä jäänyt.


    • pokerimarkus

      Toi on tyhmintä mitä voi chipleaderina tehä. Ite pelaan tosi tiukkaa kun olen johdossa. Blindejä voin lähtea buttonilta ryöstämään huonoimmillakin korteilla, mutta muuten tosi varman päälle. Mä en ymmärrä miten sä et kipannu ton vastustajan reraisen jälkeen...

      • ei hemmetti

        No olisi pitänyt, mutta kun olin kerrankin päättäny kokeilla kun väitetään että chipleaderina on niin helppo pelata, kukaan ei lähde sua vastaan pelaan ku ne pelkää tippumista jne. jne.
        Mutta olen ymmärtäny väärin, ei se niin sitten olekaan, tulipahan sekin nähtyä ihan kokeilemalla.
        Miks ei se suora päihin tuu ku mulla jotain joka 15. kerta, mutta väri tulee usein ja sitä kannattaa vetää? Usko siihen melkein joka kolmanteen tuloon on edelleen olemassa. Mutta ilmeisesti opin senkin nyt, ettei suoran vetoo päihin kannata kuin ilmaiseksi koittaa.


      • riskeerata
        ei hemmetti kirjoitti:

        No olisi pitänyt, mutta kun olin kerrankin päättäny kokeilla kun väitetään että chipleaderina on niin helppo pelata, kukaan ei lähde sua vastaan pelaan ku ne pelkää tippumista jne. jne.
        Mutta olen ymmärtäny väärin, ei se niin sitten olekaan, tulipahan sekin nähtyä ihan kokeilemalla.
        Miks ei se suora päihin tuu ku mulla jotain joka 15. kerta, mutta väri tulee usein ja sitä kannattaa vetää? Usko siihen melkein joka kolmanteen tuloon on edelleen olemassa. Mutta ilmeisesti opin senkin nyt, ettei suoran vetoo päihin kannata kuin ilmaiseksi koittaa.

        Eivät vastustajat pelkää jos saavat oman stakkinsa tuplattua ja nopeasti he huomaavat jos maksat huonoilla korteilla...

        Pitää huomioida että suoran päihin vedossa on outteja 8, värinvedossa 9 (mahdolliset ylikortit ym. parit huomioiuden saattaa enemmän). 32 vs 36%


    • pork ribs

      Chipleaderinä keskityt positioon ja vastustajien stakkien kokoon. Silloin ei pitäisi olla mitään hätää.
      Tiedät esim. että pieni stakki on kiinnostunut vain tuplaamaan, joten voit laittaa hänet aika helposti käsirangelle.

    • pelata liian aggresti chipl...

      Tietysti muut stakit mielellään tuplaa sinua vastaan jos maksat heikommillakin käsillä... Itsekin olen usein laittanut allinit tämmöisiä "blindinvarastajia" vastaan kun tyypit heittävät heikommillakin käsillä sitä reissua... Nopeasti on stakki tuplattu ja triplattukin...

      Kannattaa chipladerina keskittyä vain siihen ettei menetä johtoasemaansa. Ei kannata tehdä tyhmiä vetoja tai yrityksiä. Jossakin freerollissa tämä voi olla kannattavaa jos palkintopotti on pieni. Turhaa esim. suoraa vetää jos olet noin 30% mahdollisuudella vetämässä (tai alle)... Ei pelaajat pelkää sinua koska haluavat päästä paremmille sijoille. Se on oma mokasi jos tarjoat helppoja tuplauksia...

      Turnauksissa on usein myös tärkeää se minkälainen kuva sinusta on vastustajilla. Itsekin olen huomannut että blindien ryöstäminen onnistuu paljon helpommin jos ei ole koko ajan ollut korottamassa ns. aktiivinen osapuoli. Toki tuossa on hyvät ja huonot puolensa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe