kuntoilulaji,mutta ei siitä ole itsepuolustuslajiksi!
Se on vain totuus!
Judo on mukava
12
2001
Vastaukset
- linjoilla
jos meille joku vinoilee nakkarilla,niin kyllä meiltä saa nenuun!
- juurikin
- voihan sen itsepuolustusmielessä tehottoman judon vähäksi aikaa unohtaa ja mättää toista turpaa ihan vain hyvän kunnon ja elämänilon siivittämänä.
- katamaratoonari
juurikin kirjoitti:
- voihan sen itsepuolustusmielessä tehottoman judon vähäksi aikaa unohtaa ja mättää toista turpaa ihan vain hyvän kunnon ja elämänilon siivittämänä.
judo on mielestäni kilpailulaji,mutta nakkikioskilla joutuu nykyään käyttämään hieman rajunpia otteita!
- senkin härkä
katamaratoonari kirjoitti:
judo on mielestäni kilpailulaji,mutta nakkikioskilla joutuu nykyään käyttämään hieman rajunpia otteita!
minä lyön sinua heinällä!
Viime yönäkin sain tehtyä kioskiostokseni ilman tappelua. - mutta....
senkin härkä kirjoitti:
minä lyön sinua heinällä!
Viime yönäkin sain tehtyä kioskiostokseni ilman tappelua.sen kun tee,sitten vien sinut heinälatoon ja annnan selkään sinulle!
- kuitenkin
Muistetaan kuitenkin että judon peruskurssi ja kuuntoilu tekniikat ei ole itsepuolustus tekniikoita. Itsepuolustus tekniikat on erilleen ja aika joka suomi24 foorumeilla kirjoittelee "judo on huono itsepuolustuslaji" on kokeillut edes judon itsepuolustusta
- 20vuotta judoa
Oon "harrastanut" judoa 20 vuotta. Teen myös töitä järjestyksenvalvojana. Monet poliisien yms. käyttämät otteet löytyvät judosta. Kova judoharjoittelu antaa otteisiin varmuuden ja silloin ne todella toimivat niin hyvin, että niitä ei parane "täysillä" nakkikioskitappeluissa edes tehdä. Esimerkiksi paini on myös tehokasta. Sellaista lajia taas ei olekaan, että paranisi huumehöyryistä puukollahuitojaa lähteä taltuttamaan. Itsepuolustuksessa tärkein asia on välttää tappelu, kävellä pois tilanteesta, selvitä puhumalla jne. Se on itsepuolustusta. Itsepuolustusta ei ole vetää heikompaa kierrepotkulla päähän ja pahimmassa tapauksessa tappaa tämä. Judossa ennen kaikkea tehokkaimpia itsepuolustustekniikoita ovat kuristukset ja lukot. Vaikka olisi mikä bodari niin kun kaulavaltimot tukitaan taju lähtee parissa sekunnissa.
- rehti repe
Oli laji mikä tahansa ja kuinka kova jätkä vaan, niin aina löytyy joku kovempi,joten parasta olla vain ihmisiksi.
- asdsadsadsadsad
Mistäs tollasta olet saanut päähäsi? Ei välttämättä pelkällä judolla pärjää, jos tulee tappelu niin et varmaankaan mieti, että ei tuolta saa ottaa kiinni.
Pitää vaan olla taitava - Jack Nicolson
Joko olet trolli tai vaan muuten ihan pihalla....no kesä sulattaa jollakin aivoja enemmän kuin muilla.
Judo nimenomaan ON itsepuolustuslaji. Ei tietenkään vielä peruskurssin jälkeen keltaisella vyöllä voiteta viittä hormonihörhöä snagarilla, mutta jo 10 v treenin jälkeen sekään ei ole poissuljettu varsinkaan jos on hiemankin perehtynyt RBSD:hen (Real Based Seld Defence).
Ehdotan myös tutustumista interpolin jäsenmaiden poliisiorganisaatioiden koulutusjärjestelmiin - pelle. - seppo82
ny persettä!
- on..
vaikeaa hyväksyä tosiasioita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375116- 823636
- 373050
- 613005
- 102936
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562363- 411848
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91790- 181731
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391718