Onko Sampo joutumassa VvM ja Sp halttuun ?
Sampo-pankkia kansallistetaan
3
378
Vastaukset
- kansallistaminen Suomessa
Muistammehan ettei Sampopankki ole vähäisimmässäkään määrin suomalainen pankki vaan TANSKALAINEN joten Suomen valtio ei voi kansallistaa Sampopankkia. Eri asia jos olisi kyse suomalaisesta pankista. Toisaalta eihän Suomen valtiolla edes ole mitään intressiä muutenkaan Sampopankin suhteen, kaatukoot jos kaatuu. Olisikin mielestäni hullua haaskata rahaa johonkin mikä ei edes ole omaa pääomaa vaan tanskalaista kun eihän Suomen valtio pelastaisi ees hädässä olevia Suomen kansalaisiakaan. Paitsi tietenkin jos kyse on nykyhallituksen jäsenistä elikkä lähinnä ministereistä.
Kaupparekisterin mukaan Sampo Pankki Oyj:n kotipaikka on edelleen Helsinki ja se on myös Suomen Talletussuojajärjestelmän jäsen. Nimestäkin voi päätellä, että se on suomalainen julkinen osakeyhtiö, vaikka sen osakkeet ovatkin nykyisin ulkomaalaisomistuksessa.
- se omistus
Timontti kirjoitti:
Kaupparekisterin mukaan Sampo Pankki Oyj:n kotipaikka on edelleen Helsinki ja se on myös Suomen Talletussuojajärjestelmän jäsen. Nimestäkin voi päätellä, että se on suomalainen julkinen osakeyhtiö, vaikka sen osakkeet ovatkin nykyisin ulkomaalaisomistuksessa.
eli kuinka voi kansallistaa jonkun toisen maan kansalaisten tai toisen maan yrityksen omistuksessa olevaa???
Kaupparekisterin muodollinen kotipaikkana Suomi-merkintä ei paina tuossa oikeastaan hevon kuusta. Ja vaikka olisikin niin olisi sulaa hulluutta jos valtio tulisi pelastamaan Sampopankkia, se on samaa kuin kantaisi rahamassit suoraan tanskalaisten syliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 908277
- 926405
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586264Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344871- 453321
- 503265
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo573082- 442849
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512806- 492770