Tuli tuossa

n.sorsa

mieleen, kun eräs valitteli jostakin perheestä ja sen miehestä, joka ei mitään kotona tee, kuka teillä kotona asiat hoitelee vaimonne/ miehenne tai yhdessä.

Meilä lähinä minä käyn kaupaostoksia hoitamassa, noh emäntä ostaa eväänsä itse töihin ja välillä jotakin kevyempää, kun vaikka kaffetta tai maitoa, margariinia.

Tuli juuri plärättyä lompakkoa yli 200€ edestä kauppakuitteja kertynnyt ja kaikkea, muuta turhaa paperia.

Siivoukset meillä, hoitaa se kenellä on siihen suurin motivaatio, minä eilen ja ehkä huomenna emäntä.

1-2X kuukaudessa tekee emäntä ruuat ja minä muutoin.

Laskut tulee hoideltua minun koneelta koska, emäntä ei halua, niitä hoidella vaikka olen ehdottannut, niin uhraudutaan sitten.

Koira käy nykyisin taspuolisesti lenkillä, sen kanssa ketä aamuisin on hereillä ja päivisin, iltaisin vuorottelua.

18

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikku-Hukka

      Meillä molemmat tekee aika tasapuolisesti kaikkea, tiskivuorot on vuoronperään.
      Koirat lenkitellään työvuorojen mukaan ja silloin, kun vapaat osuvat molemmille samaan aikaan lenkitellään yhdessä.
      Ruuan teen aika usein minä, koska tykkään tehdä ruokaa. Kaupassa käy se, kumpaa huvittaa mennä, jos ei huvita, olen yleensä minä, joka menee.
      Meillä kyllä mielestäni hoituu kaiki siivoamiset ja muut ihan hyvin, eikä kummalekaan tulee pelkästään jotain hommaa yksin. Siivoaminenkin hoidetaan yhdessä, toinen imuroi ja tamppaa matot, toinen pesee lattiat ja pyyhkii pölyjä etc.

      • n.sorsa

        unohtuis, minä tykkään hoidella sitä ja teen sen yleensä meillä.


    • ei taskurahoilla

      paljoa osteskella. Jaatko vaimollesi taskurahaa?
      Meillä käyn minä töissä ja vaimo hoitelee kodin, annan kuukautta kohti määräsumman. Laskut maksan minä.

      • n.sorsa

        katsos, pakollisten menojen jälkeen mitä meillä ja muilla on kuukausittain, niin minun vaimoni saa käyttöön rahaa, niin paljon kuin mahdollista on.

        Hänen tietokonepelejen takia on hänen koneeseensa osteltu markkinoiden tehokkaimpia laitteita ja kaikki uudet pelit on aina samana päivänä osteltu, kun on ilmestynnyt.

        Tuossa hiljakkoin tuli ostettua uusi tallenta digiboxi, kun sain tarpeekseni kuunella siitä, kun hän ei voi kaikkia lempiohjelmiaan katsella, noh meillä ei ola miljönäärejä, mutta tulipas ostettua ja minä katselen telkkaria ehkä kerran kuussa, että minä en ajattele itseäni ensin ja omaa napaani, vaan ensin ajattelen muita meidänkin perheessä, ihmisistä eläimiin.


    • sinun jotkut

      jutut on mulle vähän utopiaa, niin kyllä sä sivilissä näytät toimivan. Hatun nosto sinulle!

      • n.sorsa

        välillä toimii ja välillä ei, mutta kaikki asiat pitää saada toimimaan.


    • hoitaa

      tiskikone, pyykit pesee pesukone, ruuat lämpenee mikrossa. Ikkunat pesen itse, auton huollan itse. Kaupassa käydään yhdessä, minä maksan. Laskut maksan enimmiltään minä, koska on isommat tulot. Koiran ulkoilutan minä, paitsi työaikanani vaimo käy pari kertaa sen pissauttamassa. Telkkaria katselee vaimo, ja sitten se imuroi toisinaan. Ja sitten se makoilee paljon sohvalla.

      • hoitaa

        Joo, ruohon leikkaan minä. Kampaajalla käy vaimo, itse leikkaan tukkani leikkurilla.


      • n.sorsa

        menevää perhettä, tiskikoneesta ja mikrosta päätellen. Mitäpäs sitten tärkeintä että homma hoituu perheessä mukisematta, kuka mitäkin tekee.


      • Pikku-Hukka
        n.sorsa kirjoitti:

        menevää perhettä, tiskikoneesta ja mikrosta päätellen. Mitäpäs sitten tärkeintä että homma hoituu perheessä mukisematta, kuka mitäkin tekee.

        Huomaa kuulema heti, kun ihmisen avaa, että onko ollut tiskikone vai ei, kuulema niin kaameita jäämiä elimistössä, vaikka sanotaan, että mitään niistä ei jää, en tiedä, kun en ole patologi, mutta olisiko tuo nyt mikään ihme.
        Ei kuulema kyseisen henkilön perheeseen tule ikinä tiskikonetta, hän kuulema tiskaa vaikka itse.


      • n.sorsa
        Pikku-Hukka kirjoitti:

        Huomaa kuulema heti, kun ihmisen avaa, että onko ollut tiskikone vai ei, kuulema niin kaameita jäämiä elimistössä, vaikka sanotaan, että mitään niistä ei jää, en tiedä, kun en ole patologi, mutta olisiko tuo nyt mikään ihme.
        Ei kuulema kyseisen henkilön perheeseen tule ikinä tiskikonetta, hän kuulema tiskaa vaikka itse.

        tuttavani tykkäävät pestä astiat karhunkielellä, ja itsekkin tykkään sillä tiskailla, liian pikkasia, miesten käteen tiskiharjat heh heh.


      • Pikku-Hukka
        n.sorsa kirjoitti:

        tuttavani tykkäävät pestä astiat karhunkielellä, ja itsekkin tykkään sillä tiskailla, liian pikkasia, miesten käteen tiskiharjat heh heh.

        Miesten tiskiharja, hullumpiakin asioita on patentoitu, sitten suunittelet hienoja miehisiä väri- ja kuvio vaihtoehtoja ja myyntiin, varmasti menisi kaupaksi.


      • n.sorsa
        Pikku-Hukka kirjoitti:

        Miesten tiskiharja, hullumpiakin asioita on patentoitu, sitten suunittelet hienoja miehisiä väri- ja kuvio vaihtoehtoja ja myyntiin, varmasti menisi kaupaksi.

        pantentoida, muitakin kivoja kodin tavaroita, mihin miehet ei kaikki aina mielellään koske, perunankuorimisveitseen en ainakaan minä tykkää koskea ja kuoria keittoa varten perunoita.


      • Pikku-Hukka kirjoitti:

        Huomaa kuulema heti, kun ihmisen avaa, että onko ollut tiskikone vai ei, kuulema niin kaameita jäämiä elimistössä, vaikka sanotaan, että mitään niistä ei jää, en tiedä, kun en ole patologi, mutta olisiko tuo nyt mikään ihme.
        Ei kuulema kyseisen henkilön perheeseen tule ikinä tiskikonetta, hän kuulema tiskaa vaikka itse.

        Niin ja tiskit hoitaa se patologin kauhu.Usein kyllä noit isommat kattilat sun muut itse huljuttelen.

        Toisaalta noita myrkkyjäämiä varmaan kertyy jo kaikesta mahdollisesta.Ihan jo pelkästä hengittämisestä :/


      • Kaupunkitarina
        Pikku-Hukka kirjoitti:

        Huomaa kuulema heti, kun ihmisen avaa, että onko ollut tiskikone vai ei, kuulema niin kaameita jäämiä elimistössä, vaikka sanotaan, että mitään niistä ei jää, en tiedä, kun en ole patologi, mutta olisiko tuo nyt mikään ihme.
        Ei kuulema kyseisen henkilön perheeseen tule ikinä tiskikonetta, hän kuulema tiskaa vaikka itse.

        Ei ruumiinavauksessa näe, onko talossa tiskikonetta vai ei. Kaupunkitarina.
        Lukekaa tämä:

        http://kemikaalikimara.blogspot.com/2009/05/patologinen-tiskiainejuttu.html


    • No meillä ukko hoitaa keittiöhommat,ja hyvin hoitaakin.Minä sitten teen täytekakut ja jotain herkkuja myös ,kun inspis iskee.
      Minä hoidan siivoukset,ja koirat.Isäntä sitten tarvittaessa toki moppetkin.
      Pihan hoito on pitkälti minun hoteissa,mutta isot duunit tekee ukko.Ja lumityöt pääasiassa.
      Kaupathoidetaan pääasiassa yhdessä,mutta kumpikin ostelee välillä yksinkin,varsinkin jotain pikkujuttuja.Juu ja "shoppailut" sitten tietty ihan ilman tuota toista osa-puolta,heh.
      Jottensakin noin meillä pelaa.

      • n.sorsa

        shoppailu välillä emännällä, ai hermot lepää, ja ilmoittelen, että tekee pidemmän kaavan mukaaan heh heh. Täytyy tuossa, kun kerkii mennä yhdessä katselemaan ja shoppailemaan, tekstiilituotteita. Argg yhdessä kaupassa emännän kanssa, välillä, minulla lista ja kaikki tarvittavat merkattu siihen, niin emäntä saattaa, kehitellä viellä kauheasti lisää ostettava.


      • n.sorsa kirjoitti:

        shoppailu välillä emännällä, ai hermot lepää, ja ilmoittelen, että tekee pidemmän kaavan mukaaan heh heh. Täytyy tuossa, kun kerkii mennä yhdessä katselemaan ja shoppailemaan, tekstiilituotteita. Argg yhdessä kaupassa emännän kanssa, välillä, minulla lista ja kaikki tarvittavat merkattu siihen, niin emäntä saattaa, kehitellä viellä kauheasti lisää ostettava.

        No kun tulee lähdetyksi oikein kunnolla shoppailemaan,niin menee minullakin sen pitemmän kaavan kautta.Se ajanviete kun se siinä on se pointti.
        Jotain kotijuttuja tuo ukko kyllä joskus tykkää tulla ostelemaan,mutta kunnon vaatebailut ja turhisjutut tehdään vaan tyttöjen kesken :=).Ei riittäis ukolla edes hermo moiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      34
      3101
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1925
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      191
      1473
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      127
      1386
    5. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1074
    6. 127
      974
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      242
      852
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      839
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      66
      721
    10. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      81
      652
    Aihe