Kuukausien aherrus ohitse

Pikku-Hukka

No niin, eipä olisi uskonut viimevuonna, kuinka äkkiä aika menee (9kk), nyt on ammattitutkinto suoritettu ja todistus läpsähtää käteen torstaina, kun vaan muistaisin käydä hakemassa sen.
Mitenhän sijoituin koko porukkaan nähden, kiinnostaa sekin kieltämättä.
Nyt vain hakemaan sitä stipendiä koulutustukirahastolta, se tulee kyllä kieltämättä ihan tarpeeseen :).
Olen kyllä ihan tyytyväinen itseeni, vaikka minulla jo olikin muutama ammatti, mutta tämä on varmaan nyt sellainen, että teen aika kauan työtä tällä alalla. Alaani en viitsi kuitenkaan sanoa.

16

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n.sorsa

      niin se aika menee ahkeroidessa ja pidän peukkuja todistuksesi puolesta ja toivon, että tykkäät ja viihdyt uudella alalla mihin olet 9.kk uhrannut.

      • Pikku-Hukka

        Joka työssähän on huonotkin puolensa, kuten kaikissa asioissa. Tämä oli vähän sellainen, useamman vuoden tuolla mielessä muhinut ajatus, oli sitten aina jotain muuta duunia ja eihän kukaan nyt töistä lähde pois opiskelun takia ja luovu palkkatyöstä.

        Jäin sitten hetkeksi työttömäksi, kun olin muovialalla joitain vuosia ja kaikkihan tietää minne kännykkä firmat ja muut menee...Joten tuli sitten hyvä mahdollisuus vaihtaa alaa.


      • Pikku-Hukka

        Sain niin hyvin hoidettua asiani, että olen aloittanut uudessa työssä, jo helmikuussa :)


      • n.sorsa
        Pikku-Hukka kirjoitti:

        Joka työssähän on huonotkin puolensa, kuten kaikissa asioissa. Tämä oli vähän sellainen, useamman vuoden tuolla mielessä muhinut ajatus, oli sitten aina jotain muuta duunia ja eihän kukaan nyt töistä lähde pois opiskelun takia ja luovu palkkatyöstä.

        Jäin sitten hetkeksi työttömäksi, kun olin muovialalla joitain vuosia ja kaikkihan tietää minne kännykkä firmat ja muut menee...Joten tuli sitten hyvä mahdollisuus vaihtaa alaa.

        tietää missä valmistellaan, eräs vanha puhelimeni on Suomessa tehty "halppis" ja nykyinen on unkarissa ja sama merkki.

        Mullapas on varmasti ollut palstan helpoiten tienattu, palkka, olin eräässä leipomossa kolme päivää töissä ja kertaamaan, sieltä tullessa omistaja oli kuollut, perikunta ei halunnut enään pitää leipomoa ja lopetti tuotannon, sain käteeni irtisanomislapun 3.kk palkka irtsanomisen takia.


      • Pikku-Hukka
        n.sorsa kirjoitti:

        tietää missä valmistellaan, eräs vanha puhelimeni on Suomessa tehty "halppis" ja nykyinen on unkarissa ja sama merkki.

        Mullapas on varmasti ollut palstan helpoiten tienattu, palkka, olin eräässä leipomossa kolme päivää töissä ja kertaamaan, sieltä tullessa omistaja oli kuollut, perikunta ei halunnut enään pitää leipomoa ja lopetti tuotannon, sain käteeni irtisanomislapun 3.kk palkka irtsanomisen takia.

        No kyllä oli tosiaan helppoa rahaa :).

        Juu enpä käytä nokian puhelimia, tai en ole vuosiin käyttänyt, tuli joskus ihan riittävästi niitä tehtyä ja nähtyä se laatu....

        Nokia panostaa ulkonäköön ja älyttömiin ulkonäkö asioihin, tavallinen kuluttaja ei edes niitä virheitä näkisi... eräs toinen valmistaja taas panostaa kestävyyteen ei ulkonäköön.


    • uteliaana kysyn että miksi et halua kertoa mille alalle olet itsesi kouluttanut?

      • Pikku-Hukka

        Sellainen ala, etten halua tuoda sitä ilmi.


      • issu :)
        Pikku-Hukka kirjoitti:

        Sellainen ala, etten halua tuoda sitä ilmi.

        Ei voi muuta sanoa että onneksi olkoon!!!
        Kunnon ammatti ja työpaikka voiko paremmin olla.


    • Tuo on jo aika saavutus.

    • Onnea vaan uudelle alalle :)

    • meni

      vuosi tutkinnon suorittamiseen, tosin ei tietenkään pelkästään minusta johtuvista syistä.

      Paperin sain käteeni 20.12.2007

      Stipendi tuli muuten yllättävän nopeasti, parissa viikossa ja olihan se mukava raha.

      • Pikku-Hukka

        No on se tosiaan ihan mukava raha, onnea sinulle :)


      • kömpelyyteni
        Pikku-Hukka kirjoitti:

        No on se tosiaan ihan mukava raha, onnea sinulle :)

        paljon onnea sinulle ja stipendi tuli ainakin silloin tammi-helmikuussa kun jätin hakemuksen, parissa viikossa, en tiedä miten nyt kesäiseen aikaan.

        Tuo virvelöinti kuulostaa mahtavalta, kesälomani alkaa ensi viikolla ja perjantaina Pohjois-Karjalaan ja siitä sitten Kainuun koskille ja Pohjoisen joille, virvelöimään!


    • Onnea.

      Miten palkitsit itsesi? Tunne on palkinto, vahvista tunnetta ja tee jotain, mistä nautit. Istuskelin terassilla toukokuussa ja ajattelin toista vaihtoehtoa, homma ei onnistuisi; istun samassa paikassa ja juhlin. Kingfisheriä lipitellen.

      • Pikku-Hukka

        Vielä, pienet juhlat pidetään, mutta se kaipaamani virvelöintireissu, vaikka lähilätäkölle, voisi olla palkintoni :)


    • Nyt se aherrus on onnellisesti ohi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      34
      3101
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1925
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      191
      1473
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      127
      1386
    5. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1074
    6. 127
      974
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      242
      852
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      839
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      66
      721
    10. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      81
      652
    Aihe