mitä eroa ulkoisesti ja sisäisesti on erikoisjulkaisulla ja juhlajulkaisulla? Onko ne arvokkaita?
disney
3
371
Vastaukset
- frogprincess
No Kaunotar ja hirviö juhlajulkasussa on ainakin se ero alkuperäiseen et siihen on lisätty yks uus kohtaus..
En sitte niiden arvoo tiiä ei ainakaa kaupassa maksanu sen enempää ku normaalikaa :D - NoJopas
Ei noilla nimityksillä ole juurikaan merkitystä. Tietääkseni ei ole mitään kaavaa esimerkiksi siitä mitä extroja juhlajulkaisuun kuuluu, kunhan vaan teksti lätkäistään kanteen.
Ensin pitää miettiä millainen on hyvä julkaisu Disneyklassikosta? Itse katson mielelläni extroja leffan tekemisestä, kommenttiraita olisi kiva olla ym. elokuvan taustoihin liittyvää materiaalia. Lisäksi on tärkeää että elokuva on oikeassa kuvasuhteessa. Nykyään moni Disneyleffa leikataan uuteen kuvasuhteeseen, eli kuvasta rajataan osa pois. Haluan leffan alkuperäisellä kuvasuhteella. Nämä kriteerit ovat ihan jokaisen itse määriteltävissä, joku voi arvottaa eri julkaisut vaikka pelkästään kansien kuvien perusteella.
Nimitys "juhlajulkaisu" tai "erikoisjulkaisu" eivät tee niistä välttämättä arvokkaampia kuin perusjulkaisut. Disneyleffan arvo nousee aina silloin kun sitä ei enää saa kauposta. Sitten kun leffa julkaistaan uudelleen, ei vanhemmasta julkaisusta välttämättä maksetakaan enää niin paljon kuin silloin kun elokuvaa ei ollut saatavilla. Riippuu ihan siitä onko vanhemmassa julkaisussa jotain eroa uuteen julkaisuun, vaikkapa juuri kuvasuhde, ehkä dubbaus, extrat... Ja nämä asiat eivät oikeastaan riiipu julkaisun nimestä. - disneytyttöinen
Ei noissa juhlajulkaisussa hirveästi eroja ole. Niissä on yleensä parannettu kuvanlaatu, kun leffat on jo niin vanhoja ja sitten joissain elokuvissa, ainakin leijonakuninkaassa on uusi kohtaus. Ehkä niissä on myös enemmän jotain ekstroja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251979
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1281510En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931366- 631234
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1331141The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121101Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223912- 151859
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57803Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20768