disney

julkaisuista

mitä eroa ulkoisesti ja sisäisesti on erikoisjulkaisulla ja juhlajulkaisulla? Onko ne arvokkaita?

3

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frogprincess

      No Kaunotar ja hirviö juhlajulkasussa on ainakin se ero alkuperäiseen et siihen on lisätty yks uus kohtaus..
      En sitte niiden arvoo tiiä ei ainakaa kaupassa maksanu sen enempää ku normaalikaa :D

    • NoJopas

      Ei noilla nimityksillä ole juurikaan merkitystä. Tietääkseni ei ole mitään kaavaa esimerkiksi siitä mitä extroja juhlajulkaisuun kuuluu, kunhan vaan teksti lätkäistään kanteen.

      Ensin pitää miettiä millainen on hyvä julkaisu Disneyklassikosta? Itse katson mielelläni extroja leffan tekemisestä, kommenttiraita olisi kiva olla ym. elokuvan taustoihin liittyvää materiaalia. Lisäksi on tärkeää että elokuva on oikeassa kuvasuhteessa. Nykyään moni Disneyleffa leikataan uuteen kuvasuhteeseen, eli kuvasta rajataan osa pois. Haluan leffan alkuperäisellä kuvasuhteella. Nämä kriteerit ovat ihan jokaisen itse määriteltävissä, joku voi arvottaa eri julkaisut vaikka pelkästään kansien kuvien perusteella.

      Nimitys "juhlajulkaisu" tai "erikoisjulkaisu" eivät tee niistä välttämättä arvokkaampia kuin perusjulkaisut. Disneyleffan arvo nousee aina silloin kun sitä ei enää saa kauposta. Sitten kun leffa julkaistaan uudelleen, ei vanhemmasta julkaisusta välttämättä maksetakaan enää niin paljon kuin silloin kun elokuvaa ei ollut saatavilla. Riippuu ihan siitä onko vanhemmassa julkaisussa jotain eroa uuteen julkaisuun, vaikkapa juuri kuvasuhde, ehkä dubbaus, extrat... Ja nämä asiat eivät oikeastaan riiipu julkaisun nimestä.

    • disneytyttöinen

      Ei noissa juhlajulkaisussa hirveästi eroja ole. Niissä on yleensä parannettu kuvanlaatu, kun leffat on jo niin vanhoja ja sitten joissain elokuvissa, ainakin leijonakuninkaassa on uusi kohtaus. Ehkä niissä on myös enemmän jotain ekstroja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      108
      2142
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1640
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1256
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe